In dat geval is er sprake van een interpunctiefout. Dan had er moeten staan: "Ikea, red het zomerdal!"quote:
Nee? Het is toch een soort geadresseerde hah? Sowieso krijgt iedereen met een Ikea Family Pas de gids op naam, en de rest krijgt een sticker met "aan de bewoners van". Dus dan sla je bijna geen deur over.quote:Op zondag 10 juli 2016 12:11 schreef Peterselieman het volgende:
klopt
Al zal het bij ons niet heel druk worden met de gidsen, zo heb ik vernomen
Een factor 5? Dus dan zou je 80% van de adressen overslaan? Ik kan met het niet indenken. Dan heb je op een flinke wijk (400 afgiftepunten) 80 Ikeagidsen, dat zijn 2 oranje tassen vol. Waarom zouden we dan 2 weken krijgen om het te bezorgen? Dan zou je het toch in 1 dag kunnen weglopen?quote:Op zondag 10 juli 2016 12:19 schreef Peterselieman het volgende:
bij ons hebben ze in een nieuwsbrief een aantal genoemd en als dat aantal gidsen klopt dan krijgt echt lang niet iedereen een gids, tenzij ze er een factor vijf naast zitten ofzo
die 2 weken zal wel gewoon voor het hele land zijn? Makkelijker dan per locatie aangeven neem ik aan. Ik stel me zo voor dat er in gebieden waar een ikea in de buurt zit heel wat meer gidsen worden uitgedeeld dan in gebieden zonder ikea in de buurt.quote:Op zondag 10 juli 2016 12:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een factor 5? Dus dan zou je 80% van de adressen overslaan? Ik kan met het niet indenken. Dan heb je op een flinke wijk (400 afgiftepunten) 80 Ikeagidsen, dat zijn 2 oranje tassen vol. Waarom zouden we dan 2 weken krijgen om het te bezorgen? Dan zou je het toch in 1 dag kunnen weglopen?
Dan zullen ze er wel naast zitten of misschien was het een drukfout. Als je maar 2 oranje tassen per wijk zou hebben is het niet logisch om 2 weken over de bezorging te doen en dan snap ik ook niet waarom ze het niet gewoon tussen de post zetten. Het is immers geadresseerd.quote:Op zondag 10 juli 2016 12:28 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets ja, tenzij ze er dus flink naast zitten
het ging om 5.6miljoen stuks dat is bijna de helft van de bevolking(misschien is dat aantal wel overdreven)quote:Op zondag 10 juli 2016 12:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een factor 5? Dus dan zou je 80% van de adressen overslaan? Ik kan met het niet indenken. Dan heb je op een flinke wijk (400 afgiftepunten) 80 Ikeagidsen, dat zijn 2 oranje tassen vol. Waarom zouden we dan 2 weken krijgen om het te bezorgen? Dan zou je het toch in 1 dag kunnen weglopen?
Op 1 januari 2015 bedroeg het aantal huishoudens in Nederland 7,7 miljoen. Dat is toch voor 73% van de huishoudens een Ikeagids. Dus 292 Ikeagidsen op een wijk van 400 adressen.quote:Op zondag 10 juli 2016 12:58 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het ging om 5.6miljoen stuks dat is bijna de helft van de bevolking(misschien is dat aantal wel overdreven)
zullen toch ongetwijfeld wel weer huishoudens zijn met meerdere gidsen? In sommige wijken zullen die dingen vast bijna huis aan huis zijn terwijl je bij andere wijken relatief weinig gidsen hebtquote:Op zondag 10 juli 2016 13:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op 1 januari 2015 bedroeg het aantal huishoudens in Nederland 7,7 miljoen. Dat is toch voor 73% van de huishoudens een Ikeagids. Dus 292 Ikeagidsen op een wijk van 400 adressen.
Die 73% is uiteraard een gemiddelde.quote:Op zondag 10 juli 2016 13:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
zullen toch ongetwijfeld wel weer huishoudens zijn met meerdere gidsen? In sommige wijken zullen die dingen vast bijna huis aan huis zijn terwijl je bij andere wijken relatief weinig gidsen hebt
beetje onzinnig soms. Veel van die pakjes liggen al volledig in de kreukels voordat ze bij de voorbereider terechtkomen. En als ze onderop een container komen waar nog 20 tassen bovenop terecht komen heb je natuurlijk ook kans dat ze enigszins uit model raken.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:44 schreef PicoMMP het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe werkwijze wat betreft pakjes (in aparte tassen)?
Gelukkig tref ik ze nog van de oude stempel en zijn er weinig tot geen aparte tassen. Aparte pakjestas is alleen nuttig als er veel pakjes in een wijk zitten en dan nog is het een kleine moeite om ze even op volgorde te leggenquote:Op zondag 10 juli 2016 14:44 schreef PicoMMP het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe werkwijze wat betreft pakjes (in aparte tassen)?
We moesten ze hier meteen in tas 1 stoppen en wegleggen op een container voor pakjes. Hierdoor wist je dus ook niet of je eventueel ruimte overhad in je laatste tas. Doordat ze op een aparte container werden gezet voorkwam het ook dat ze geplet werden door andere tassen aangezien ze pas op het laatst werden overgeladen op de container die naar het depot ging.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar nu heb je ook voorbereiders die dan 1 pakje in een aparte tas doen terwijl er in hun laatste tas post maar 1 bundel post zat of zo, daar had dat pakje dan echt nog wel bij in gekund.
Dat zou niet meer mogen gebeuren. Sorteercentra hebben als het goed is de werkwijze aangepast waardoor pakjes als laatste verwerkt worden .quote:Op zondag 10 juli 2016 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
En dan gooien ze er zo een zware bundel boekjes bovenop die je dan in de VOS als eerste tegen komt en dan de geplette pakjes er onder
Ik heb al een tijdje geen VOS meer gedraaid, dus het zou zomaar kunnenquote:Op zondag 10 juli 2016 18:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat zou niet meer mogen gebeuren. Sorteercentra hebben als het goed is de werkwijze aangepast waardoor pakjes als laatste verwerkt worden .
Is inderdaad wel de bedoeling, misschien hebben ze nu vakantiekrachten of zo, maar de afgelopen 2 weken lagen er gewoon weer zware bundels op de pakjesquote:Op zondag 10 juli 2016 18:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat zou niet meer mogen gebeuren. Sorteercentra hebben als het goed is de werkwijze aangepast waardoor pakjes als laatste verwerkt worden .
@sebas, hoe bevalt de nieuwe werkplek en starttijd?
Daar waar ik net weg benquote:Op zondag 10 juli 2016 18:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Op het moment dat ze over 4 uur beginnen begonnen heb ik nog maar eens een overplaatsing aangevraagd. Ben weer terug in het pand waar ik ooit begonnen ben
Meer slaap is meer beter.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:24 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dat idee had ik al ja. Scheelt wel een stuk dat je daar binnen 2 minuten van het fietsenhok op je werkplek bent. Naast de latere begintijd geeft dat je net wat meer slaaptijd
Team 1. Volgens mij hadden zet het laatst nog over je tijdens een pauzequote:Op zondag 10 juli 2016 19:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Meer slaap is meer beter.
Ik moet het met minder slaap doen nu. Vroeger beginnen en dubbele reistijd.
Ach ja. Verandering is ook wel leuk
Welk team hebben ze je geplaatst?
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:02 schreef diesnelle het volgende:
Pfff het was nog erger met mijn bezorger-in-opleiding. Hij heeft een volle tas post laten staan en het is hem blijkbaar niet eens opgevallen dat tweederde van zijn wijk geen post had...
Die had tenminste nog íéts onthoudenquote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:36 schreef V__L_N het volgende:
[..]Ik heb er ooit een gehad die een deel van de post terug zetten op het depot. Iedereen die een nee stikker had sloeg ie over
Nog steeds een pauperbende bij de post lees ik. Ben ooit ook op een minder vrijwillige manier weggegaan bij de post omdat het daar een bende is qua organisatie.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:17 schreef diesnelle het volgende:
Maar ja.... wel proberen om het op mij als depotverantwoordelijke af te schuiven.![]()
Nee, ben niet teruggeweest op het depot omdat iedereen aan het laden was toen ik wegreed en wist wat die moest lopen. Mocht er toch wel van uitgaan dat meneer zijn anderhalf tasje post in één keer mee zou krijgen.... Bovendien heb ik, zoals afgesproken, hem nog opgezocht in de wijk om te kijken of het lukte. Sja, geen wonder dat hij toen al lang thuis zat.
Heb ook meer dan voldoende mijn niet-pluisgevoel gedeeld met mijn TC.... Het houdt wel érgens op, mijn verantwoordelijkheid.
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:02 schreef diesnelle het volgende:
Pfff het was nog erger met mijn bezorger-in-opleiding. Hij heeft een volle tas post laten staan en het is hem blijkbaar niet eens opgevallen dat tweederde van zijn wijk geen post had...
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:36 schreef V__L_N het volgende:
[..]Ik heb er ooit een gehad die een deel van de post terug zetten op het depot. Iedereen die een nee stikker had sloeg ie over
Dat is m'n eerste team daar geweest. Misschien dat ik zaterdag nog even langs kom om officieel afscheid te nemen. Ligt eraan of m'n collega langer op vakantie blijft.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:16 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Team 1. Volgens mij hadden zet het laatst nog over je tijdens een pauze
Oh my godquote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:36 schreef V__L_N het volgende:
[..]Ik heb er ooit een gehad die een deel van de post terug zetten op het depot. Iedereen die een nee stikker had sloeg ie over
Oh echt? Bij ons niet hoor, pas tegen een uur of 11!quote:Op dinsdag 12 juli 2016 17:29 schreef gelestipjes het volgende:
Moet zeggen dat ik vandaag toch wel het zomerdal kon merken. Kwart voor 10 was de vloer al leeg.
maar jullie hadden wel een normale bezetting? Want dat maakt ook nogal een verschil natuurlijkquote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:06 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Oh echt? Bij ons niet hoor, pas tegen een uur of 11!
Werk er al een paar maanden mee, en het is zwaar waardeloos, vooral als er weer eens iemand is die letterlijk alles wat een beetje afwijkt in zo'n tas keilt, alle Chinese pakjes, iets dikke enveloppen, you name it, het kan er allemaal bij zitten als ze daar zin in hebben. Heb al een paar keer meer dan tien minuten staan sorteren op het depot.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:44 schreef PicoMMP het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe werkwijze wat betreft pakjes (in aparte tassen)?
Bij ons een normale zomerdalbezetting, wat helaas toch onvoldoende was, want zoveel minder was de post niet. Duidelijk minder HSM-post, dat wel, maar veel dik spul en pakjes, zodat we uiteindelijk zelfs later klaar waren dan normaal op dinsdag.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 21:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar jullie hadden wel een normale bezetting? Want dat maakt ook nogal een verschil natuurlijk
Ja hoor, vrijwel alle kasten waren bezet.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 21:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar jullie hadden wel een normale bezetting? Want dat maakt ook nogal een verschil natuurlijk
Dat is ook niet de bedoeling. Pakjes die gemakkelijk plat in de tas passen, doe je bovenop de bundel waar ie bij hoort. Alleen de grote dozen, die niet plat in de tas passen, doe je apart.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 22:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Werk er al een paar maanden mee, en het is zwaar waardeloos, vooral als er weer eens iemand is die letterlijk alles wat een beetje afwijkt in zo'n tas keilt, alle Chinese pakjes, iets dikke enveloppen, you name it, het kan er allemaal bij zitten als ze daar zin in hebben. Heb al een paar keer meer dan tien minuten staan sorteren op het depot.
Uiteindelijk kun je ook gewoon veel minder meenemen omdat je ruimte moet zoeken voor al die losse rotzooi.
Ik vind het wel prettig. Geen half geplette bol.com dozen meer, die je met het schaamrood op je kaken moet aanbieden aan de klant, maar alles netjes in een aparte tas. Die Chinese pakjes zitten bij mij meestal wel gewoon tussen of bovenop de beterffende bundels.quote:Wat vinden jullie van de nieuwe werkwijze wat betreft pakjes (in aparte tassen)?
Weet niet.... zou het wel raar vinden als het bij de één met verlof/mivt werd opgelost en de ander de minuren gewoon 'kado' krijgt.quote:Op woensdag 13 juli 2016 16:05 schreef VixenFromHell het volgende:
En even voor de duidelijkheid: ze mogen niet zonder toestemming extra verlof gebruiken he, dus meer dan je ontracturen? Want ik loop ondertussen alweer een paar uur in de min en over een week heb ik vakantie. Ik wil dus niet dat ze de minuren weg gaan werken met extra verlof.
Wel stom, geven ze me een contract van 12 uur, plannen ze me gemiddeld maar 10 uur per week in.
Minuren mogen nooit van je verlof worden afgehaald, tenzij je hier uitdrukkelijk toestemming voor hebt gegeven!!!quote:Op woensdag 13 juli 2016 16:51 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Weet niet.... zou het wel raar vinden als het bij de één met verlof/mivt werd opgelost en de ander de minuren gewoon 'kado' krijgt.
Ik heb dit jaar af en toe vrijwillig minder gewerkt, daarvoor ook met toestemming verlof af laten schrijven. Deze week sta ik echter voor het eerst 'vanzelf' veel te weinig ingepland, evenals een collega. Logisch, want ik ga stoppen en heb mijn opvolger ingewerkt (niet met overtuigend succes trouwens, maar we zullen zien), die loopt nu een deel van 'mijn' wijken. Heb nog gevraagd of de planning al 'af' was en aangegeven dat ik ook vanuit andere depots kan werken: geen reactie. Zou het wel lullig vinden als de minuren nu van mijn verlof werden afgeschreven.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Minuren mogen nooit van je verlof worden afgehaald, tenzij je hier uitdrukkelijk toestemming voor hebt gegeven!!!
Wordt vast gebracht als een extra stukje service naar jou, zodat jij gemakkelijk je MINDER (of eventueel meer) gewerkte uren kunt doorgeven! En niet te vergeten de smartphone, die perse stuk moet gaan tussen start en stop.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar als dat waar is dan zouden ze toch voldoende hebben aan enkel een startknop? Om een tijdskader voor de bezorging te kunnen geven hoeft PostNL toch enkel te weten hoeveel tijd er voor de wijk staat en hoe laat ik ben begonnen met lopen? Hoe laat ik uiteindelijk klaar was is toch helemaal geen nuttige informatie voor de klant? Die wil enkel weten hoe laat z'n pakje ongeveer komt, en hoe laat ik uiteindelijk met m'n dienst klaar was is dan toch helemaal niet relevant?
PostNL redenatie daarachter is dat Admi/TC dan weet dat de wijk helemaal bezorgt is. Al ken ik weinig mensen die halverwege de wijk zonder melding stoppen met het lopen van hun wijkquote:Op woensdag 13 juli 2016 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik had trouwens vanmiddag ineens een helder moment toen ik door m'n wijk liep.
Maar als dat waar is dan zouden ze toch voldoende hebben aan enkel een startknop? Om een tijdskader voor de bezorging te kunnen geven hoeft PostNL toch enkel te weten hoeveel tijd er voor de wijk staat en hoe laat ik ben begonnen met lopen? Hoe laat ik uiteindelijk klaar was is toch helemaal geen nuttige informatie voor de klant? Die wil enkel weten hoe laat z'n pakje ongeveer komt, en hoe laat ik uiteindelijk met m'n dienst klaar was is dan toch helemaal niet relevant?
Klopt. Die dumpen gewoon een gedeelte op de begraafplaats hoorde ik.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:44 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
PostNL redenatie daarachter is dat Admi/TC dan weet dat de wijk helemaal bezorgt is. Al ken ik weinig mensen die halverwege de wijk zonder melding stoppen met het lopen van hun wijk
Nou, ik ken er nu één.... die niet eens door had (na 2x meelopen) dattie nog niet klaar was.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:44 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
PostNL redenatie daarachter is dat Admi/TC dan weet dat de wijk helemaal bezorgt is. Al ken ik weinig mensen die halverwege de wijk zonder melding stoppen met het lopen van hun wijk
Dus dan geven ze in feite al toe dat het verhaal dat die start- en stopknop voor de Track & Trace zijn gewoon gelul is?quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:44 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
PostNL redenatie daarachter is dat Admi/TC dan weet dat de wijk helemaal bezorgt is. Al ken ik weinig mensen die halverwege de wijk zonder melding stoppen met het lopen van hun wijk
Ga het wel even goed in de gaten houden, want ik zie ze er wel voor aan. Of ik moet ineens volgende week enorm veel extra gaan lopen omdat ze het wel door hebben. De vorige keer kreeg ik een telefoontje dat ik de dag erna een wijk erbij MOEST doen omdat de minuren nog die week opgelost moesten wordenquote:Op woensdag 13 juli 2016 17:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Minuren mogen nooit van je verlof worden afgehaald, tenzij je hier uitdrukkelijk toestemming voor hebt gegeven!!!
ik heb ze bij ons nooit horen zeggen dat die start/stop knop daarvoor is. Bij ons zeggen ze dat dat is om te kunnen zien of iedereen begonnen is en om te zien of mensen niet tot heel laat lopenquote:Op woensdag 13 juli 2016 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik had trouwens vanmiddag ineens een helder moment toen ik door m'n wijk liep.
PostNL beweert toch steeds dat die start- en stopknop bij de app er alleen voor zijn om aan te kunnen geven aan de klanten hoe laat hun pakje ongeveer bezorgd wordt? En dus niet om te controleren hoe lang wij over onze wijk doen?
Maar als dat waar is dan zouden ze toch voldoende hebben aan enkel een startknop? Om een tijdskader voor de bezorging te kunnen geven hoeft PostNL toch enkel te weten hoeveel tijd er voor de wijk staat en hoe laat ik ben begonnen met lopen? Hoe laat ik uiteindelijk klaar was is toch helemaal geen nuttige informatie voor de klant? Die wil enkel weten hoe laat z'n pakje ongeveer komt, en hoe laat ik uiteindelijk met m'n dienst klaar was is dan toch helemaal niet relevant?
Laat is overal anders.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier is er sowieso al wel eens wat discussie over wat 'laat' is. Ik meen me ook te herinneren dat we tot 18.00 mogen lopen, maar mijn TC vond tot 17.15 wel echt de max. Dat kreeg ik een keer te horen toen ik toevallig een keer laat begon en idd tot 18.00 door wilde gaan. Daar konden klachten over komen dus dat vond hij niet acceptabel... Behalve natuurlijk die keren dat ik tegen mijn zin ingepland werd op diensten tot 17.30, toen kon het uiteraard wel en moest ik niet zeuren. Helaas gebeurde dat eerder dan die discussie, anders had ik een mooi argument gehad toen ie begon over tot 17.15 ditdat
Er is een groot verschil tussen papier en praktijk. Op papier wel eens tot 's avonds erg laat gelopen, in de praktijk zat ik om 5 uur 's middags thuis al aan de koffiequote:Op woensdag 13 juli 2016 20:08 schreef dud0r het volgende:
[..]
Laat is overal anders.![]()
Nou heb ik laatst wel m'n collega gebeld toen ik iemand om 19:50 nog zag lopen halverwege een wijk.
jammer. We zullen jouw scherpe opmerkingen gaan missen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Omdat het al langer niet botert tussen PostNL-beleid en mij, vandaag besloten om ontslag te nemen.
Heb al een andere baan, dus dat komt goed(fulltime metaalbewerker).
Het ga jullie allemaal goed
Succes!quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Omdat het al langer niet botert tussen PostNL-beleid en mij, vandaag besloten om ontslag te nemen.
Heb al een andere baan, dus dat komt goed(fulltime metaalbewerker).
Het ga jullie allemaal goed
Jammer dat je weg gaat hier, ik kon je bijdragen altijd erg waarderen. Veeg ze nog even goed de pan uit in het exit-gesprekquote:Op woensdag 13 juli 2016 21:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Omdat het al langer niet botert tussen PostNL-beleid en mij, vandaag besloten om ontslag te nemen.
Heb al een andere baan, dus dat komt goed(fulltime metaalbewerker).
Het ga jullie allemaal goed
Veel succes in je nieuwe baan Pietertje!quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Omdat het al langer niet botert tussen PostNL-beleid en mij, vandaag besloten om ontslag te nemen.
Heb al een andere baan, dus dat komt goed(fulltime metaalbewerker).
Het ga jullie allemaal goed
Ik las het net. Mijn God! Hoe stom kun je zijn om zo'n slimmerik aan te nemen!quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:58 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Nou, ik ken er nu één.... die niet eens door had (na 2x meelopen) dattie nog niet klaar was.
Het is nu zaak om vóór de post boodschappen te doen, want het commentaar is nu al niet van de luchtquote:Op donderdag 14 juli 2016 06:50 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Ik las het net. Mijn God! Hoe stom kun je zijn om zo'n slimmerik aan te nemen!
Hopelijk een baan met minder ergernis, succes!quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Omdat het al langer niet botert tussen PostNL-beleid en mij, vandaag besloten om ontslag te nemen.
Heb al een andere baan, dus dat komt goed(fulltime metaalbewerker).
Het ga jullie allemaal goed
Het zou netjes zijn als ze je van tevoren even belden, maar nou ja... gaat niet altijd zoals het hoort. Straks het rooster maar afwachten en anders morgen zelf even bellen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 13:39 schreef DeLuna het volgende:
Even een vraagje he. Volgende week dinsdag moet ik beginnen. Maar krijg ik nog informatie over waar ik zijn moet en dat soort dingen? Ik kan al wel inloggen bij MijnPostnl en vanavond komen de roosters voor volgende week online. Moet ik daarop wachten?
Ik krijg net een mailtje binnen met info. Ze gaan me morgen of zaterdag nog bellen. Dus het komt goedquote:Op donderdag 14 juli 2016 17:11 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Het zou netjes zijn als ze je van tevoren even belden, maar nou ja... gaat niet altijd zoals het hoort. Straks het rooster maar afwachten en anders morgen zelf even bellen.
Op mijn eerste werkdag had ik ook nog niks gehoord. Toen ik belde (wanneer gaat je contract dan in? Vandaag!) werd nog snel even geregeld dat ik met een postbode mee kon lopen.
Jammer, we zullen je aanwezigheid missenquote:Op woensdag 13 juli 2016 21:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Omdat het al langer niet botert tussen PostNL-beleid en mij, vandaag besloten om ontslag te nemen.
Heb al een andere baan, dus dat komt goed(fulltime metaalbewerker).
Het ga jullie allemaal goed
Dat is mooi, succes alvast!quote:Op donderdag 14 juli 2016 17:28 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik krijg net een mailtje binnen met info. Ze gaan me morgen of zaterdag nog bellen. Dus het komt goed
We zien wel wat er van klopt, nu staat het oude standaardrooster er, met crisistijden.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:23 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja soms staat er bij mij om 18:00 helemaal nog niets en als ik dan om 19:00 nog een keer kijk, staan de diensten wel ingepland. Heel gek. Soms staat het er op de site niet en via de app weer wel. Weird!
Ik vind het maar een wabbelige constructie. Postnl houd 3 euro in van de 8 euro voor een smartphone, maar zegt er niet bij hoelang ze dat doen. Ze houden 10 euro per dag in met max van 70 euro? Je dient mee te werken voor de verzekering, welke verzekering?quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:00 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij mochten ons inschrijven voor een smartphone van Postnl. Ik heb toch maar voor prepaid gekozen. Hou ik prive en werk gescheiden en het risico is voor Postnl als er problemen zijn. Ik heb ook een hoesje besteld. We zouden de Huawei Y5 krijgen. Is dual sim.
Je krijgt 5 euro die kostendekkend zou zijn voor het gebruikt van de telefoon. Mocht je meer data nodig hebben dan moet PostNL natuurlijk gewoon eerst met meer geld over de brug komen. Anders gebruik je de app gewoon niet meer. Dat de vergoeding lager is is vrij logisch. Je hoeft immers niet zelf voor een telefoon te zorgen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:07 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik vind het maar een wabbelige constructie. Postnl houd 3 euro in van de 8 euro voor een smartphone, maar zegt er niet bij hoelang ze dat doen. Ze houden 10 euro per dag in met max van 70 euro? Je dient mee te werken voor de verzekering, welke verzekering?
mag je best zeggen dat ie het volgende keer zelf mag gaan doen(ik zeg dat wel)quote:Op woensdag 13 juli 2016 20:41 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier werd de TL een keer boos omdat ik 17:15 klaar was![]()
krijgen we gewoon een postnl/metaal topicquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer. We zullen jouw scherpe opmerkingen gaan missen.
Veel plezier met jouw nieuwe baan
Je hebt gewoon 5 euro beltegoed voor het verbruiken van data, dat zou genoeg moeten zijn op dit moment.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:07 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik vind het maar een wabbelige constructie. Postnl houd 3 euro in van de 8 euro voor een smartphone, maar zegt er niet bij hoelang ze dat doen. Ze houden 10 euro per dag in met max van 70 euro? Je dient mee te werken voor de verzekering, welke verzekering?
We zoeken nog iemand die smartphones bewerktquote:Op donderdag 14 juli 2016 19:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
krijgen we gewoon een postnl/metaal topic
mooi hequote:Op donderdag 14 juli 2016 19:57 schreef diesnelle het volgende:
[..]
We zoeken nog iemand die smartphones bewerkt
je kan alvast een eigen thread openen binnen fokquote:Op donderdag 14 juli 2016 19:52 schreef Pietertje71 het volgende:
Thanks allen. Blessure geneest prima.
Deze baan is op zeker minder stressig dan bij PostNL, wel veel uren in ene keer. In een week verdienen waar ik normaliter bijna een maand over moet doen is ook wel prettig
Veel zal ik niet meer posten. Afentoe meelezen
Ik heb een telefoon die het prima doet, heb geen behoefte om er zelf nog een te kopen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:29 schreef V__L_N het volgende:
Als je het je kan veroorloven om zelf en telefoon voor te schieten, is het op de lange termijn gunstiger (en voordeliger) om zelf een prepaid kaart aan te schaffen.
Ik wilde eerst ook de prepaid, tot ik de voorwaarden las. Je moet dan namelijk een bruikleenovereenkomst afsluiten en de looptijd daarvan is, zo staat op de site te lezen, 2 jaar. Dus in feite ga je ook in dit geval een contract cq abonnement aan. Elke maand wordt er als compensatie 3 euro ingehouden op je smartphonevergoeding. Bij Hollands Nieuwe betaal je natuurlijk ook voor het zogenaamde "gratis" toestel, maar dat is dan na 2 jaar jouw eigendom. Bij de bruikleenovereenkomst wordt het toestel nooit van jou, terwijl de kosten hetzelfde zijn. Bovendien mag je het bruikleentoestel (begrijpelijkerwijs) alleen voor je werk gebruiken en niet prive. Je mag hier ook geen andere apps dan de Mijn Werk-app op zetten, PostNL zal hier ook op controleren, en hierbij moet je alle medewerking verlenen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:58 schreef swimmie86 het volgende:
Ik ben hard aan het denken om die nieuwe prepaid aanbieding te pakken van die smartphones.
Of toch maar via het abonnement nu die bij uit dienst gaan door PostNL wordt overgenomen.
Ik heb een eigen, echter weiger ik die voor het scannen te gebruiken.
Mocht er iets met mijn telefoon gebeuren krijg ik een minimale vergoeding, kan ik nog veel meer erop toeleggen.
Wij zouden vandaag de uitleg erover krijgen in het zomeroverleg, maar dat is gesplitst in 2x2 uur, smartphone komt volgende week aan de beurt (4 dagen voor ingaan scannen).
Dan ga ik toch maar voor het abonnement.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik wilde eerst ook de prepaid, tot ik de voorwaarden las. Je moet dan namelijk een bruikleenovereenkomst afsluiten en de looptijd daarvan is, zo staat op de site te lezen, 2 jaar. Dus in feite ga je ook in dit geval een contract cq abonnement aan. Elke maand wordt er als compensatie 3 euro ingehouden op je smartphonevergoeding. Bij Hollands Nieuwe betaal je natuurlijk ook voor het zogenaamde "gratis" toestel, maar dat is dan na 2 jaar jouw eigendom. Bij de bruikleenovereenkomst wordt het toestel nooit van jou, terwijl de kosten hetzelfde zijn. Bovendien mag je het bruikleentoestel (begrijpelijkerwijs) alleen voor je werk gebruiken en niet prive. Je mag hier ook geen andere apps dan de Mijn Werk-app op zetten, PostNL zal hier ook op controleren, en hierbij moet je alle medewerking verlenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |