Ik weet niet of je nog een gastank kan laten plaatsen en vullen, en ook niet wat voor gas daarin gaat.quote:Op zondag 10 juli 2016 10:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Hoi, ik ben huizen aant kijken en kwam bij een huis dat geen gasaansluiting heeft.. Men kookt en verwarmt dus elektrisch en op hout. Ik heb zelf geen moeite met een houtkachel en vloerverwarming, maar koken zonder gasbgaat me een stap te ver. Ik wil dus mijn bestaande gasfornuis neerzetten en dan een tank, of flessen in de tuin. Is dit duur en waar moet je allemaal rekening mee houden? Hoe vul je zon fles, vrachtwagen laten komen en hoe lang kook je met zo'n tank?
Ik zou mij meer zorgen maken over die ENORME electriciteits rekening.quote:Op zondag 10 juli 2016 10:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Hoi, ik ben huizen aant kijken en kwam bij een huis dat geen gasaansluiting heeft.. Men kookt en verwarmt dus elektrisch en op hout. Ik heb zelf geen moeite met een houtkachel en vloerverwarming, maar koken zonder gasbgaat me een stap te ver. Ik wil dus mijn bestaande gasfornuis neerzetten en dan een tank, of flessen in de tuin. Is dit duur en waar moet je allemaal rekening mee houden? Hoe vul je zon fles, vrachtwagen laten komen en hoe lang kook je met zo'n tank?
Dat is prima te compenseren door zonnepanelen.quote:Op zondag 10 juli 2016 10:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik zou mij meer zorgen maken over die ENORME electriciteits rekening.
Jawel, ik moet alleen andere verstuivers erop zetten. Er zat een setje bij. In de meeste landen koken ze namelijk niet op Groningergas. Dit is geen probleem. Misschien idd gewoon een paar gasflessen neerzetten.quote:Op zondag 10 juli 2016 10:39 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Koken kan alleen op aardgas, niet op gas waar je op de camping mee kookt. Althans niet op een gewoon gas stel.
Als je de gasflessen/tanks in de tuin plaatst, ben je eigenlijk wel verplicht om propaan te kiezen. Butaan condenseert nl. bij 0 graden. Nadeel van propaangas is lagere stookwaarde t.o.v. butaan.quote:Op zondag 10 juli 2016 10:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Onzin, die toestellen zijn aan te passen door een andere inspuiter.quote:Op zondag 10 juli 2016 10:39 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Koken kan alleen op aardgas, niet op gas waar je op de camping mee kookt. Althans niet op een gewoon gas stel.
Klopt maar daar hangt in het begin wel een prijskaartje aan, toevallig komen ze volgende week bij mij ook, ben benieuwd of het nog uitkomt nu de prijzen blijven zakken.quote:Op zondag 10 juli 2016 10:41 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat is prima te compenseren door zonnepanelen.
Het rendeert nog altijd meer dan het geld op je spaarrekening. Zonnepanelen, zijn net als een warmtepomp, een langetermijn investering. Je besparing begint vanaf dag 1 al.quote:Op zondag 10 juli 2016 10:56 schreef halfway het volgende:
[..]
Klopt maar daar hangt in het begin wel een prijskaartje aan, toevallig komen ze volgende week bij mij ook, ben benieuwd of het nog uitkomt nu de prijzen blijven zakken.
T.g.v. het koken op elektrisch?quote:Op zondag 10 juli 2016 10:39 schreef halfway het volgende:
Ik zou mij meer zorgen maken over die ENORME electriciteits rekening.
Hij heeft het over een houtkachel.quote:
Combo met houtkachel, panelen is een optie, maar als je niet meer kan salderen straks , zijn panelen niet meer interessant. Koken wil ik echt op gas doen, ik kan de flessen natuurlijk ook binnen zetten.quote:
Denk dat je dan wel met de veiligheidseisen te maken krijgt o.a. max. inhoud van 50 liter. Zie ADR.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Koken wil ik echt op gas doen, ik kan de flessen natuurlijk ook binnen zetten.
Natuurlijk zijn panelen dan nog interessant. Kwestie van uitrekenen wat je gebruikt, daar pas je het aantal panelen op aan. Zoveel mogelijk 0 op de meter.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Combo met houtkachel, panelen is een optie, maar als je niet meer kan salderen straks , zijn panelen niet meer interessant. Koken wil ik echt op gas doen, ik kan de flessen natuurlijk ook binnen zetten.
En je verzekering kan wel eens moeilijk gaan doen.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Denk dat je dan wel met de veiligheidseisen te maken krijgt. Zie ADR.
Zou je overdag kunnen delen met de buren?quote:Op zondag 10 juli 2016 11:24 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn panelen dan nog interessant. Kwestie van uitrekenen wat je gebruikt, daar pas je het aantal panelen op aan. Zoveel mogelijk 0 op de meter.
Technisch gezien niet. Of het administratief kan weet ik niet.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:26 schreef halfway het volgende:
[..]
Zou je overdag kunnen delen met de buren?
Wij gaan offtopic en dat wil ik niet voor TS, als ik tijd heb dan start ik een eigen topic.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:31 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Technisch gezien niet. Of het administratief kan weet ik niet.
quote:Op zondag 10 juli 2016 11:37 schreef halfway het volgende:
[..]
Wij gaan offtopic en dat wil ik niet voor TS, als ik tijd heb dan start ik een eigen topic.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |