10 weken voor een vrouw is echt geen optie wat betreft herstel enzo.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:20 schreef Anoonumos het volgende:
2x20 weken per kind
Gelijkstellen prima maar ga dan in het midden zitten.
En wat nou als het een alleenstaande vader is? Of een homo-koppel?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:12 schreef Najieto het volgende:
20 weken vrouw en 5 weken man ofzo. Is meer dan genoeg.
Ik ken iemand en die had na 2 weken wel weer genoeg van thuis zittenquote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:11 schreef Moppert het volgende:
[..]
10 weken voor een vrouw is echt geen optie wat betreft herstel enzo.
Dan is het voor 1 van de 2 20 weken er is altijd iemand het vrouwtje in wen relatie. Of minder als ze dat zelf willen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:17 schreef Mishu het volgende:
[..]
En wat nou als het een alleenstaande vader is? Of een homo-koppel?
tjah helemaal prima dat iemand liever werkt.. maar herstel technisch is 4 of 6 weken na de bevalling gewoon veel te weinig. Zwangerschapsverlof is opgebouwd aan een gedeelte voor de bevalling en een gedeelte na.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:18 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik ken iemand en die had na 2 weken wel weer genoeg van thuis zitten
Ja maar dat krijgen ze dus niet omdat ze voor de wet alleen vader zijn.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:20 schreef Najieto het volgende:
[..]
Dan is het voor 1 van de 2 20 weken er is altijd iemand het vrouwtje in wen relatie. Of minder als ze dat zelf willen.
5. Fucking VIJF en vrouwen 15 weken ofzo.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:23 schreef Njosnavelin het volgende:
Hoeveel dagen heeft een nieuwe vader nu dan?
Na de bevalling van de partner heeft een werknemer recht op 2 dagen betaald kraamverlof (‘vaderschapsverlof’). Bovendien heeft de werknemer dan recht op 3 dagen ouderschapsverlof (partnerverlof)quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:23 schreef Njosnavelin het volgende:
Hoeveel dagen heeft een nieuwe vader nu dan?
Een vrouw heeft 16 weken.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:24 schreef Mishu het volgende:
[..]
5. Fucking VIJF en vrouwen 15 weken ofzo.
Vind je het gek dat alle vrouwen werkloos zijn?
Maar je levert geen toekomstige arbeidskrachten dan.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:30 schreef Resistor het volgende:
En mensen die geen kinderen krijgen een bonus in geld graag.
Inderdaad. Dus iedere ouder 20 weken verlof maar in ruil moet dat kind zodra het kan 2 x 20 weken voor niks voor die werkgevers werken.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:53 schreef Mishu het volgende:
[..]
Maar je levert geen toekomstige arbeidskrachten dan.
Waarschijnlijk ligt het niet aan de werkgever.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:22 schreef Mishu het volgende:
Sowieso houdt die hele ongelijkheid mijn carrière tegen want elke werkgever is doodsbang dat ik kinderen wil
Omdat een stel eventueel samen er voor kan kiezen om de man de zorgende rol te geven? Omdat zij zich daar prettig bij voelen? Of omdat de vrouw toevallig meer verdient / werken leuker vind dan de man? Eeh...quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:07 schreef SupportIceland het volgende:
Waarom heeft een vader vaderschapsverlof nodig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |