bedankt Hansquote:Op donderdag 7 juli 2016 20:35 schreef Marcoss het volgende:
Raonic-Federer en daarna Murray-Berdych morgen
De hoofdstad van het land waar Murray als Schot niet bij wilde horen.quote:
No way ook dat ze 20 kilo kwijt is de afgelopen maanden. Daarvoor was ze al tijden viesdunne selfies aan het posten op instagram.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:59 schreef Tim86 het volgende:
[..]
raar verhaal. Waarom wilde ze dan zelf die exho spelen?
Klopt ja. Denk dat ze gewoon een eetstoornis heeft en in een zwart gat is gevallen na het sporten. Soort van Kafelnikov, maar dan andersomquote:Op donderdag 7 juli 2016 20:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
No way ook dat ze 20 kilo kwijt is de afgelopen maanden. Daarvoor was ze al tijden viesdunne selfies aan het posten op instagram.
Nee ik kijk eigenlijk alleen maar vrouwentennis uit verveling.quote:Op donderdag 7 juli 2016 19:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Altijd dat kwaliteit ophangen aan hoe vaak je je service houdt
Heb je cibulkova - radwanska gezien of kuzzie vs stephens??
Ja dat was een sneue wedstrijd. Niet alle wedstrijden zijn goed, ook bij de mannen niet. Raonic Querrey was ook bedroevend, om nog maar niet te spreken van Berdych Pouille. We gaan zien wat vandaag gaat brengen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee ik kijk eigenlijk alleen maar vrouwentennis uit verveling.
Maar niet alleen de services van die dames waren slecht. Venus die continue nodeloos met haar forehand laag in het net slaat was ook sneu om te zien. Eerlijk waar ik had meer plezier in het rolstoeltennis op baan 12.
Gaat mij meer om het feit dat de geplaatste dames en zo snel uitvliegen dat ze die ranking helemaal niet verdienen. Zo labiel als wat allemaal. Verder.. niemand kan Serena een beetje tegenstand bieden, dat maakt het zo ongelooflijk saai en voorspelbaar. Die ene keer dat ze verliest of wel een beetje tegenstand krijgt, is dan wel leuk, maar hooguit 1* per toernooi.quote:Op donderdag 7 juli 2016 17:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Onzin (tenminste dit toernooi), en in ieder geval al heel wat beter dan bij de mannen. We hebben een paar weergaloze potten gezien dit toernooi. En Serena was vandaag fenomenaal goed, daar kan je alleen maar bewondering voor hebben.
Laten we hopen dat de finale vergelijkbaar wordt met de AO. Dat was ook een fantastische pot.
Bij de dames heb je veel meer van die spannende potjes dan bij de mannen hoor, ook onder de toppers. En alsof die mannentoppers zo stabiel zijn... Nishikoriquote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:44 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Gaat mij meer om het feit dat de geplaatste dames en zo snel uitvliegen dat ze die ranking helemaal niet verdienen. Zo labiel als wat allemaal. Verder.. niemand kan Serena een beetje tegenstand bieden, dat maakt het zo ongelooflijk saai en voorspelbaar. Die ene keer dat ze verliest of wel een beetje tegenstand krijgt, is dan wel leuk, maar hooguit 1* per toernooi.
De service is inderdaad een zwak punt van de dames en ik zeg ook niet dat die wedstrijden die je hieronder noemt tussen Aga en Cibulkova slecht waren, maar als je 2 goede potjes hebt gehad bij de dames over het hele toernooi waarbij er echt sprake is van spanning, heb je het wel zo een beetje gehad.
Ik heb werkelijk geen idee waar je op baseert dat Nishikori en Berdych instabiel zijn, maar goed dat maakt niet uit. De tegenstand bij de mannen tegen Djoko is vele malen groter dan de tegenstand die Serena krijgt geboden. Bij de vrouwen is het makkelijk mogelijk dat de nummers 2-7 er in de eerste ronde uitvliegen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Bij de dames heb je veel meer van die spannende potjes dan bij de mannen hoor, ook onder de toppers. En alsof die mannentoppers zo stabiel zijn... NishikoriBerdych
(naja, die is wel stabiel, maar onterecht..)...En alsof Djoko ooit tegenstand heeft gekregen het afgelopen jaar.... Ik ben het met je eens dat het vrouwentennis wel een beetje in een dal zit, maar het mannentennis ook. Ik vind dat het vrouwentennis vaak zwaar ten onrechte wordt afgeserveerd tov de mannen....
Serena heeft de laatste 3 GSs niet gewonnen, en moest elke keer meerdere 3-setters spelen. Spannende wedstrijden bijna elke pot. Hoezo geen tegenstand? Djoko speelt af en toe eens een draak van een wedstrijd (Simon ofzo) maar wint uiteindelijk met praktisch geen tegenstand wat mij betreft. Ik kan 10 tegenstanders noemen die de afgelopen 4 GS (bijna) van Serena wonnen. Ik kan er misschien 3 noemen die bijna van Djoko wonnen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:52 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waar je op baseert dat Nishikori en Berdych instabiel zijn, maar goed dat maakt niet uit. De tegenstand bij de mannen tegen Djoko is vele malen groter dan de tegenstand die Serena krijgt geboden. Bij de vrouwen is het makkelijk mogelijk dat de nummers 2-7 er in de eerste ronde uitvliegen.
Ik serveer het verder niet af, want als er zo'n vrouwenpotje te zien is stel ik me daar op in. Maar als je die uitslagen ziet.. dan is het wel heel vaak droevig gesteld hoor. Een Muguruza die RG wint, maar er in de tweede rond uitvliegt etc. etc.
Het probleem met vrouwentennis is de overvloed aan 6-0 en 6-1-tjesquote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Serena heeft de laatste 3 GSs niet gewonnen, en moest elke keer meerdere 3-setters spelen. Spannende wedstrijden bijna elke pot. Hoezo geen tegenstand? Djoko speelt af en toe eens een draak van een wedstrijd (Simon ofzo) maar wint uiteindelijk met praktisch geen tegenstand wat mij betreft. Ik kan 10 tegenstanders noemen die de afgelopen 4 GS (bijna) van Serena wonnen. Ik kan er misschien 3 noemen die bijna van Djoko wonnen.
En Nishikori is zo instabiel als de nete man. Wat zijn zijn GS resultaten? Elke keer als ie een goede tegenstander tegenkomt gaat ie er keihard af (Berdych likewise). En zo kan ik nog wel een paar instabiele top 20 spelers opnoemen. Probeer eens niet zo door je roze mannenbril te kijken. Ik erken ook wel dat een Muguruza die een GS wint en dan een 1e ronde verliest ook niet getuigt van een leuke tour, maar het is daar tenminste nog een beetje onvoorspelbaar. Iedereen kan winnen van iedereen. Dat kan je de laatste pakweg 5 jaar (10?) jaar niet zeggen van het bloedsaaie mannentennis. Alleen de onderlinge big 4 rivalries zijn de moeite waard.
Sorry als ik een beetje chargeer, maar een beetje nuance in de mannen vs vrouwen discussie mag ook wel eens zeg. Bedroevende kut ATP tour de laatste jaren. Als Djoko er niet was geweest was ik misschien gestopt met mannentennis kijken....![]()
Met je eerste punt ben ik het oneens. Bij mannentennis zijn ook heel veel saaie straight sets overwinningen. Vaak saaier dan die 6-0 6-1s bij de vrouwen omdat er bij mannen nog dat saaie servicegeweld bij zit.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:05 schreef XL het volgende:
[..]
Het probleem met vrouwentennis is de overvloed aan 6-0 en 6-1-tjes
Daar komt bij dat ze gewoon te traag zijn. Ik wil het niet zien dat je vanuit het midden van het veld uit stilstand een winner naar de buitenkant kan slaan. Dat zie je gewoon de eerste 4 rondes op een GS bij de dames.
Ja, fantastisch die 3-setters van Serena. Ik heb bij haar altijd het idee dat ze dat haast doet om er een beetje in te komen. Een beetje moeilijk kijken en doen alsof ze bijna omvalt en dan vervolgens de 2e en 3e set met 6-0, 6-1 winnen. Datzelfde idee heb ik met die clown van een Monfils. Prachtige speler, maar op RG altijd net doen alsof hij het zwaar heeft of een dubbele fout slaan om vervolgens weer een ace te kunnen meppen en het publiek op zijn hand te kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Serena heeft de laatste 3 GSs niet gewonnen, en moest elke keer meerdere 3-setters spelen. Spannende wedstrijden bijna elke pot. Hoezo geen tegenstand? Djoko speelt af en toe eens een draak van een wedstrijd (Simon ofzo) maar wint uiteindelijk met praktisch geen tegenstand wat mij betreft. Ik kan 10 tegenstanders noemen die de afgelopen 4 GS (bijna) van Serena wonnen. Ik kan er misschien 3 noemen die bijna van Djoko wonnen.
En Nishikori is zo instabiel als de nete man. Wat zijn zijn GS resultaten? Elke keer als ie een goede tegenstander tegenkomt gaat ie er keihard af (Berdych likewise). En zo kan ik nog wel een paar instabiele top 20 spelers opnoemen. Probeer eens niet zo door je roze mannenbril te kijken. Ik erken ook wel dat een Muguruza die een GS wint en dan een 1e ronde verliest ook niet getuigt van een leuke tour, maar het is daar tenminste nog een beetje onvoorspelbaar. Iedereen kan winnen van iedereen. Dat kan je de laatste pakweg 5 jaar (10?) jaar niet zeggen van het bloedsaaie mannentennis. Alleen de onderlinge big 4 rivalries zijn de moeite waard.
Sorry als ik een beetje chargeer, maar een beetje nuance in de mannen vs vrouwen discussie mag ook wel eens zeg. Bedroevende kut ATP tour de laatste jaren. Als Djoko er niet was geweest was ik misschien gestopt met mannentennis kijken....![]()
Tsja. Meningen verschillen. Maar er is verandering in het verschiet in het mannentennis. Laten we hopen dat ook de halve finales en finale leuke potten zullen zijn...en dat die jonkies eens echt gaan doorbreken.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:13 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja, fantastisch die 3-setters van Serena. Ik heb bij haar altijd het idee dat ze dat haast doet om er een beetje in te komen. Een beetje moeilijk kijken en doen alsof ze bijna omvalt en dan vervolgens de 2e en 3e set met 6-0, 6-1 winnen. Datzelfde idee heb ik met die clown van een Monfils. Prachtige speler, maar op RG altijd net doen alsof hij het zwaar heeft of een dubbele fout slaan om vervolgens weer een ace te kunnen meppen en het publiek op zijn hand te kunnen krijgen.
Dat iedereen van iedereen kan winnen is leuk, maar maakt het ook droevig om een finale van twee ongeplaatste of geen top-10 spelers te zien. Een beetje het EK van dit jaar, zo'n droevige finale.
Ik ben benieuwd hoe de toch niet 100% fitte Fed hersteld is van zo'n fysiek en mentaal slopende pot als die tegen Cilicquote:
Mentaal zit het wel goed. En Raonic is niet bepaald van de lange rally's, dus 100% fit hoeft ie niet eens te zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de toch niet 100% fitte Fed hersteld is van zo'n fysiek en mentaal slopende pot als die tegen Cilic
Nee, dan die van Raonicquote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:35 schreef truedestiny het volgende:
Federer zijn returns mogen iig wel wat beter dan tegen Cilic.
pechvogel andyquote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:29 schreef Norrage het volgende:
Mocht Murray in de finale tegen Raonic komen, is dat pas zijn eerste van 11!! finales die hij niet tegen of Djoko of Federer speelt
Ik denk ook de eerste Grand Slam finale met Murray als favorietquote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:29 schreef Norrage het volgende:
Mocht Murray in de finale tegen Raonic komen, is dat pas zijn eerste van 11!! finales die hij niet tegen of Djoko of Federer speelt
Geen EPO spuiten na zo'n potquote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:17 schreef Norrage het volgende:
Bijzondere stat: Sinds 2012 heeft Federer ná een gewonnen 5-setter 6 van de 7 keer de opvolgende wedstrijd verloren
Dat zal hij tegen Federer ook zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:32 schreef BobW het volgende:
[..]
Ik denk ook de eerste Grand Slam finale met Murray als favoriet
MADquote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:37 schreef Parelhoofd het volgende:
Laat al die gasten die boven de 1.90 zijn lekker oprotten en eigen wedstrijdje serveren spelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |