Wij hebben heerlijke koffie. En ik kan prima een taart bakken.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:18 schreef Fien10 het volgende:
Ik verveel me... Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen want ik heb gewoon niets meer te doen. Alles is klaar. M'n huis glimt en blinkt van onder tot boven en er valt geen keukenkastje of zolder meer op te ruimen of uit te zoeken. M'n vriendinnen werken natuurlijk gewoon en netflixen ofzo daar heb ik dan weer geen zin in ook al weet ik dat ik er straks geen tijd meer voor heb. En ik voel me verder heerlijk maar ik kan geen geld uit blijven geven aan shoppen en terrassen.![]()
Ik geniet ook echt ultiem van deze laatste weekjes zwanger zijn en van het mannetje in m'n buik maar ik wil gewoon erop uit en dingen doen. Gelukkig heeft m'n vriend na morgen vakantie en kunnen we gaan fietsen ofzo. Alleen heb ik daar geen zin in.
Taart bakken! Goed idee!quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben heerlijke koffie. En ik kan prima een taart bakken.
Dus je bent van harte welkomom hier de boel helemaal blinkend te poetsen
.
quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:30 schreef Burdie het volgende:
Ik heb dus net een kast naar boven gesjouwd en nu kom ik de bank niet meer pijnloos af.
Ja, een kleine meidenkast (past net in het inimini kamertje voor de baby) die we nog moeten schuren en verven.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:05 schreef Quoi het volgende:
Daarom zeg ik niks Crumpette![]()
En als de kast dan maar heel en heel leuk is!
Ik ga even op de fiets 'springen' richting een orientatierondje voor een lamp in De Kamer.
DIT.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
gewoon even genieten van het gevoel van jezelf vervelen Fien!
ook dat komt namelijk nooit-meer-te-rug
Dé MPkast??quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, een kleine meidenkast (past net in het inimini kamertje voor de baby) die we nog moeten schuren en verven.
Je sticker even iets duidelijker maken.quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Taart![]()
![]()
![]()
Okay okay okay ... je bent pas echt een zwangere hormonster als je nog net niet iemand van je erf afschupt omdat ie het nodig vindt om alsnog als een idioot aan de deur te gaan rammen. Dit terwijl je net, inclusief kroost, door je middagdutje effe lekker in een coma ligt. En er een grote sticker met 'WIJ KOPEN NIET AAN DE DEUR' hebt .. juist voor dit soort gevallen.
Echt, ik deed nog niet eens een poging om mijn hond tot bedaren te brengen voordat die hem helemaal opvrat.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hoop voor die koekenbakker dat ie de volgende keer even de moeite neemt om te lezen wat er op zo'n sticker staat![]()
Zo dat lucht op![]()
lol, die zijn met de regen van de afgelopen tijd nog niet genoeg doorgespoeldquote:Op woensdag 6 juli 2016 15:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah in mijn geval was het iemand die de leidingen van de dakgoten door wilde spoelen. Dus niet de dakgoten zelf maar die buizen waarmee het overtollige water naar beneden wordt afgevoerd.
Je verzint het niet![]()
En hulde aan jouw postbode
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bad heeft buitenmaten van zo'n 145x165cm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Blue: yep! Bleek dat die man dacht dat ik een opkoper was die 'm wilde verven en voor veel geld doorverkopen, dus daarom was hij wat nors.
quote:Op woensdag 6 juli 2016 16:16 schreef Unihipili het volgende:
Zeg, menschen met ervaring met bevalbad enzo. Ik vraag me af of onze badkamer wel groot genoeg is. Het past wel maar er kan dan niet om het bad heen gelopen worden. Het is dan aan 2 zijkanten er goed bij en 1 korte kant manoeuvreren, of andersom. Nu is het ding niet vierkant natuurlijk maar ik heb geen idee wat nog oké is of wat echt irritant gaat zijn.
Awesome paint bij het praatje.In mijn vorige huis paste hij in de badkamer, je kon er dan aan 2 'kanten' goed bij en aan 1 kant niet/nauwelijks en 1 kant een beetje. Maar de mensen die erbij moesten konden vanaf die 2 kanten er gewoon goed bij. Ik kon de douchekop erin hangen voor warm water en een slangetje naar het doucheputje om water eruit te laten. Super handig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bad heeft buitenmaten van zo'n 145x165cm.![]()
Ik zit nu even te denken hoe groot de lege plek was die wij hadden voor het bad.. Je kunt het bad misschien eerst al eens opblazen en dan checken als je het neerzet?!
In ons huidige woning hadden we hem in de keuken trouwens, dat ging ook prima.Maar ik vond de badkamer wel handig ivm tegels op de vloer en makkelijk met water aan- en afvoer. In de keuken was dat iets meer provisorisch, tuinslangetje aan de kraan en water met het pompje eruit als ik extra warm erbij wilde. Mijn lief moest daar iets meer mee doen tijdens de bevalling, maar dat ging ook prima. Ik hoefde alleen te zeggen als ik wat warm erbij wilde en dan regelde hij dat.
Hoi, ik ontlurk evenquote:Op woensdag 6 juli 2016 14:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Iemand hier ervaring met meerdere blaasontstekingen in de zwangerschap?
Ik ben nu 22 weken en 4 dagen en krijg zometeen kuur nummer 4! Drink voldoende, neem vitamines, maar t helpt niet echt...
Zal het maandag even aan de vk vragen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 17:24 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Hoi, ik ontlurk even![]()
Ik ben nu 28 weken en heb drie kuurtjes gehad rond 23 weken. Zorg in ieder geval dat ze ook testen op GBS: streptokokken b infectie. Dat kan tot complicaties voor de baby leiden na de bevalling. De derde kuur was bij mij een breed antibioticum wat ook die streptokokken aanpakte. Dat hielp. Het blijft tot nu toe weg met knoflook- en cranberrypillen (sap helpt niet).
Niet elke keer op elkaar hoor... de 1e was met 9 wkn, toen 13, 18 en nu 22...quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Wow na vier kuurtjes dus nog steeds last![]()
. Heftig!
Mijn hormonsterbriefje hangt aan den deur![]()
de eerste de beste analfabeet die daar nog overheen durft te lezen is zijn leven niet meer zeker![]()
![]()
quote:Op woensdag 6 juli 2016 16:20 schreef Burdie het volgende:
@Quoi:MooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Blue: yep! Bleek dat die man dacht dat ik een opkoper was die 'm wilde verven en voor veel geld doorverkopen, dus daarom was hij wat nors.![]()
En dat pakjeheb je daar een betere foto van of verklapt dat meteen teveel???
Heb afgelopen weekend hier een eerste unisex pakje van Noppies gekocht![]()
Veel te duur maar hormonen van ons allebei vonden het kunnen.
Met af en toe even balen is helemaal niets mis hoor, sterker nog, het maakt het vaak wat dragelijker. Ik moet nog ca 18 weken en soms ben ik ook niet echt gezellig. Let it go!quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:53 schreef Quoi het volgende:
Burdie, mooi kastje! Ik hou van dat soort klassiekers. Gaat er nog een kleurtje op?
GM, wat een gedoe met die blaasontstekingen![]()
Unihipilli, ik hoop dat je op jouw gewenste manier het bad kwijt kunt. En een vk vindt die met jouw wensen meegaat.
Echt, nog ca 7 wkn en ik word er moe van. Fietsen, zitten, liggen, alles doet gewoon pijn. Rug, ribben en bekken. Ik probeer te wisselen van houding en positief te blijven, maar soms is het bleh. En dat gewroet van een hoofdjeof handjes
tussen mijn benen: wat voelt dat absurd en eng!
Afijn: smiiiiiiile
quote:Op woensdag 6 juli 2016 20:39 schreef marel88 het volgende:
Wij hebben vandaag een eerste mooie echo gehad. Knipperend boontje, 8.3 nu zoals verwacht. Een goed begin, en ik durf hier nu ook m'n kop wat uit het zand/onder de steen vandaan te steken![]()
Zo, ga ik nu lezen hoe het met jullie is
quote:Op woensdag 6 juli 2016 20:39 schreef marel88 het volgende:
Wij hebben vandaag een eerste mooie echo gehad. Knipperend boontje, 8.3 nu zoals verwacht. Een goed begin, en ik durf hier nu ook m'n kop wat uit het zand/onder de steen vandaan te steken![]()
Zo, ga ik nu lezen hoe het met jullie is
Poezenpakje van de HEMA! Heel unisex ook; ondanks dat we dit keer het geslacht wel weten, heb ik eigenlijk alleen nog maar unisex dingen gekocht. Mijn hormonen willen momenteel alles lief en zacht en zachte kleurtjesquote:Op woensdag 6 juli 2016 20:36 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Mooi![]()
En dat pakjeheb je daar een betere foto van of verklapt dat meteen teveel???
Heb afgelopen weekend hier een eerste unisex pakje van Noppies gekocht![]()
Veel te duur maar hormonen van ons allebei vonden het kunnen.
Dank! Ja, mijn tweede is van augustus 2011, iets jonger dan jouw meisje.quote:Op woensdag 6 juli 2016 20:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]welkom en gefeliciteerd! Waren wij vorige ook niet tegelijk in Z&G?
14quote:Op woensdag 6 juli 2016 20:52 schreef marel88 het volgende:
[..]
Dank! Ja, mijn tweede is van augustus 2011, iets jonger dan jouw meisje.
En idd meer bekenden uit die Z&G-tijd, leuk!
Als ik het goed begrijp is het nu nog max een week of drie besmettelijk. Als ik de 39/ 40 weken haal zitten we weer zo'n beetje safe dus.quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:00 schreef ikke_84 het volgende:
Ophelia hvm ziekte is niet tof
Timing is niet leuk, maar beter nu dan als de kleine er dadelijk is.
+1quote:Op woensdag 6 juli 2016 20:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Poezenpakje van de HEMA! Heel unisex ook; ondanks dat we dit keer het geslacht wel weten, heb ik eigenlijk alleen nog maar unisex dingen gekocht. Mijn hormonen willen momenteel alles lief en zacht en zachte kleurtjes.
[ afbeelding ]
Ja, die kleintjes worden zo snel overschreeuwd door felle kleuren. Ik hou van kleur en printjes, maar pas vanaf een maand of drie.quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:36 schreef Fien10 het volgende:
Ik hou bij newborns juist van saai. Ik vind de baby's zelf vaak zo mooi en puur dat ik de kleding zo basic mogelijk wil.
Ik ook! Het zou voor mij qua shoppen geen probleem zijn als we het geslacht niet wilden weten. Omdat we het wel wisten heb ik al wel ook grote maten kunnen kopen dat is wel een voordeel.quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ja, die kleintjes worden zo snel overschreeuwd door felle kleuren. Ik hou van kleur en printjes, maar pas vanaf een maand of drie.
Hahaha ja, bij Saar had ik een zilveren en die had prima nog een ronde gekund,tot Saar wilde kijken hoe tof dingen van de trap gaan als je ze gooit...quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
Zelfs een nieuw blauw billendoekjesdoosje ook
laten!quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:08 schreef Mies_poes het volgende:
Denk dat ik ook maar eens bij Zeeman ga kijken! Hoor er (voor baby's) altijd zulke leuke dingen over.
Even een vraag. Wij hebben een nieuwe maxicosi gekocht, die wel in de winkel stond dus niet vers uit de verpakking bij ons is gekomen. Zouden jullie de bekleding wassen of lekker zo laten? Ziet er ingewikkeld uit om de bekleding eruit te halen dus doe het liever nietmaar alles voor de kleine meid.
Hebben je hormonen daar nog geen uitspraak over gedaan?quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:08 schreef Mies_poes het volgende:
Denk dat ik ook maar eens bij Zeeman ga kijken! Hoor er (voor baby's) altijd zulke leuke dingen over.
Even een vraag. Wij hebben een nieuwe maxicosi gekocht, die wel in de winkel stond dus niet vers uit de verpakking bij ons is gekomen. Zouden jullie de bekleding wassen of lekker zo laten? Ziet er ingewikkeld uit om de bekleding eruit te halen dus doe het liever nietmaar alles voor de kleine meid.
quote:
Ja wat moet ik nu?quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hebben je hormonen daar nog geen uitspraak over gedaan?Ik zou t wassen maar ik wil alles gewassen hebben, iig 1 keer.
Hier heb je een heel goed punt. Dat wordt toch wassen. Thx!quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik zou voor nu wassen gaan Mies. Dan sta je straks als het een keer echt nodig is niet uit te puzzelen hoe het zit.
Ja peuter werd alleen bij man ziekquote:Op donderdag 7 juli 2016 08:55 schreef Mies_poes het volgende:
Meldplicht voor Fien
Ikke, haha krijgt je peuter alleen last van wagenziekte als hij bij je man in de auto zit?
Stuitje gaat goed zolang ik er niet op zitIk mag zo voor de tweede poging van de groeiecho. Mocht van te voren niet plassen. Nu maar hopen dat ik niet hoef te niezen
Verstandigerquote:Op donderdag 7 juli 2016 10:12 schreef Marjolijntje het volgende:
Meldplicht voor Fien![]()
Ik heb over een uurtje vk controle. En ik vind het rete spannend vandaag, heb er beroerd van geslapen. Rond deze periode begon het bloeddruk en ziekenhuisgedoe met F. Ik wil dat niet nog een keer..
Nachtploeg wel aanwezig dus, maar ik probeer schermen uit te houden 's nachts. Anders slaap ik nog slechter
quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:33 schreef Fien10 het volgende:
Ik hou nog wel van boodschappen doen. Dan word ik ff uitgelaten![]()
M'n vriend is de komende 6 weken vrij dus dan kunnen we dat mooi samen doen en als de baby er is kan hij het doen.
Die kleertjes van zeeman gaan heul erg hard! Ben bij 3 zeeman's geweest en overal hing nog maar een heel klein beetje. Alleen de vestjes waren overal nog in overvloed. Ze hebben ook slaapzakjes, badcapes en beddengoed van die lijn. Ik heb ook een slaapzakje meegenomen. En ik had dus echt nog te weinig shirtjes in maat 56 maar ik vind gewoon heel veel niet zo leuk. En deze shirtjes wilde ik perse hebben maar de winkel waar ze de shirtjes überhaupt nog hadden hadden ze natuurlijk geen maat 56 meer. Toen heb ik m'n broer opgebeld en lief aangekeken of jij wilde kijken in zijn woonplaats hier niet in de buurt en jawohl! De twee shirtjes die ik graag wilde in maatje 56. Ik ben blij!
Kan ik weer een babywasje draaien, heb ik weer iets te doen.
Ja klopt! Alleen de shirtjes die ik wilde hadden ze weer niet online staan. En ik vond de boxpakjes ook zó lief maar die mocht ik niet kopen van mezelf want genoeg boxpakjes.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:34 schreef Burdie het volgende:
De Zeeman collectie staat ook online, toch? Dat scheelt me een tripje. Ik heb enorme buikpijn en rugpijn die me doet denken aan de rugweeën die ik bij kuiken had.
Dus vermoed dat ik het even rustig aan ga doen vandaag.
Herkenbaar van dat inspiratieloze wat weer eindigt in iets wat nou niet echt gezond is. Wij maken vaak een weekmenu van te voren. Heel burgerlijk maar het werkt hier wel om gezond te eten, en het scheelt toch ook behoorlijk in geld omdat we dat op zondag altijd even doen met de foldertjes erbij en kijken waar wat in de aanbieding is.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:37 schreef Quoi het volgende:
[..]
Precies mijn gedachten: elke dag er even op uit voor de boodschappen. Alleen op een slechte dag heb ik de puf niet en al helemaal geen inspiratie voor eten. Kom ik 9/10 keer thuis met iets slechts en laat ik de zware dingen achterwege. Terwijl als ik van tevoren bestel, is het vast gezonder en ik denk zelfs goedkoper. Tussendoordingetjes kan ik altijd doen - elke dag als ik wil.
Ik was positief verrast door het aanbod bij zeeman! Ging er hydrofieletjes halen voor ons hobbyproject () en zag al die kleertjes! Fijn dat jij geslaagd bent
Ik ben twee weken geleden echomodel geweest voor hetgeen WupWup toen aankaarttequote:Op donderdag 7 juli 2016 13:02 schreef Burdie het volgende:
mooie foto, Mies! Mag ik vragen waarom je extra echo's krijgt?
Fijn van de goede SEO, Queens!
Wij werken ook altijd met een weekmenu, dat doen we al jaren eigenlijk. Ik heb alle menu's tot nu toe ook allemaal nog bewaard, handig voor de inspiratie. Mijn man wil nu alleen graag dat we de weekboodschappen op een andere dag gaan doen, maar dat lukt me qua planning steeds maar niet
/Faal
quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:16 schreef Marjolijntje het volgende:
Nou bloeddruk was hier mooi baggereigenlijk zo hoog dat ik door moet naar het ziekenhuis, maar gezien mijn vorige bevalling doen we dat nu nog even niet. Geen eiwitten in mn urine en geen klachten horend bij zwangerschapsvergiftiging, dus maandag terug en opnieuw meten.
Grote kans dat die bloeddruk komt door mn eigen spanning en angst voor herhaling, dus ik doe het lekker zelf enzo. Nu maar loslaten en relax dus (hoe dan?)
Haat aan dit kutlijf.
Ja en dan krijg je een babysaurus zoals Tas die er in werkelijk elke onesie uitziet als een rollade die uit z'n netje barstquote:Op donderdag 7 juli 2016 13:19 schreef Crumpette het volgende:
Dames jullie weten wel dat shirtjes in maat 56 geen zin hebben toch? Het enige wat je er mee doet is de hele dag omlaag sjorren, want je kind ligten het shirt kruipt op.
Wist ik vorige keer ook niet. Nu plan ik op enkel onesies tot maat 74/80. Want onesies
He Kutquote:Op donderdag 7 juli 2016 13:16 schreef Marjolijntje het volgende:
Nou bloeddruk was hier mooi baggereigenlijk zo hoog dat ik door moet naar het ziekenhuis, maar gezien mijn vorige bevalling doen we dat nu nog even niet. Geen eiwitten in mn urine en geen klachten horend bij zwangerschapsvergiftiging, dus maandag terug en opnieuw meten.
Grote kans dat die bloeddruk komt door mn eigen spanning en angst voor herhaling, dus ik doe het lekker zelf enzo. Nu maar loslaten en relax dus (hoe dan?)
Haat aan dit kutlijf.
Tas de rolladequote:Op donderdag 7 juli 2016 13:28 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja en dan krijg je een babysaurus zoals Tas die er in werkelijk elke onesie uitziet als een rollade die uit z'n netje barst. Ik ben weer terug bij broekjes en shirtjes.
Ik vind zelf een paar hele mooie (= dure in mijn geval) items het fijnst. Wassen gebeurd toch wel (dus ik hoef geen stapels kleding) en ik vind het veel leuker om dan echt mooie dingen aan te trekken. Hier dus vooral wolzijde en wat items van bijv. Kidscase (broekjes en vestjes) en Emile&Ida en zo <3quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij waren van de rompers met broekjes. Onesies vind ik er soms zo pyamaachtig uitzien.
Nu een winterbeeb, dus die moet ws ook vestjed enzo aan. Heb nog weinig leuks kunnen vinden. Of te "tof", of er staan bootjes op (next heeft bijna alleen mariteieme dingen) of te mutsig met beertjes.
Ohh fijn van de echo'squote:Op donderdag 7 juli 2016 13:13 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Ik ben twee weken geleden echomodel geweest voor hetgeen WupWup toen aankaartteDe echoscopisten daar vonden dus dat ze een groot hoofd had en de vk wilde dat ik het even liet checken
Ik vind het altijd zo knap als mensen met weekmenu's kunnen werken... Als ik al eens voor twee dagen eten in huis haal heb ik zelden de volgende dag nog zin in wat ik voor die avond gepland had. Ik moet dan ook per se iets anders eten (niet zwanger ook). Kan me alleen wel voorstellen dat het met een baby anders wordt, dan is het denk ik minder interessant of wat je zou gaan eten nou zo lekker is.
quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:36 schreef Burdie het volgende:
Oh en een caravan is ook met kinderen niks voor onsdus wees gerust, Quoi. Dat hoeft dus echt niet
.
Miezziej /= Mies Poesquote:Op donderdag 7 juli 2016 19:44 schreef ikke_84 het volgende:
Dat had ik dus ook miezziejnormaal zou ik dat babynestje echt te duur vinden voor die paar maanden maar nu heb ik m gewoon gekocht.
En die kofferdat had ik met een koffer voor mijn zoontje. Die moest er ook 1 krijgen. Dus nu heb ik een hele leuke cars trolley voor hem gekocht (wel via marktplaats want moet toch een klein beetje op de centjes letten
) en die ga ik morgen samen met mijn vluchtkoffer inpakken
Gewoon je hormonen de schuld geven dat je het hebt gekocht
Hier ook ongesteldheidsgevoel en kramp. En als ik opsta een stekende pijn down underquote:Op donderdag 7 juli 2016 20:25 schreef ikke_84 het volgende:
Ow ja haha ik bedoelde miesheel scherp
![]()
Fijn dat voorwerknu naast t ongesteld zijn gevoel ook kramp de hele tijd
Die rookworst is idd ook heel fijn om te gebruiken voor de kleine
Ja shit! Nu moet ik ook een trolley voor Saar...quote:Op donderdag 7 juli 2016 19:44 schreef ikke_84 het volgende:
Dat had ik dus ook miezziejnormaal zou ik dat babynestje echt te duur vinden voor die paar maanden maar nu heb ik m gewoon gekocht.
En die kofferdat had ik met een koffer voor mijn zoontje. Die moest er ook 1 krijgen. Dus nu heb ik een hele leuke cars trolley voor hem gekocht (wel via marktplaats want moet toch een klein beetje op de centjes letten
) en die ga ik morgen samen met mijn vluchtkoffer inpakken
Gewoon je hormonen de schuld geven dat je het hebt gekocht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 40% gewijzigd door ikke_84 op 07-07-2016 21:23:26 ]
Hahahaquote:Op donderdag 7 juli 2016 21:37 schreef ikke_84 het volgende:
Mijn moeder zei "ow wat een leuke mand voor Diesel" (onze hond)
Soms lees ik Mies en dan denk ik dat ik bedoeld wordtquote:Op donderdag 7 juli 2016 20:25 schreef ikke_84 het volgende:
Ow ja haha ik bedoelde miesheel scherp
![]()
Fijn dat voorwerknu naast t ongesteld zijn gevoel ook kramp de hele tijd
Die rookworst is idd ook heel fijn om te gebruiken voor de kleine
Zo van, heujj wat is dit? *por por druk druk*quote:Op vrijdag 8 juli 2016 07:23 schreef Quoi het volgende:
Al anderhalf uur presentDan maar uitzendinggemistjes kijken.
Miezziej, dat heb ik ook!
Ik kan het tot nu toe ook niet voor me houden en zeg dan telkens "oeh" of "auw". Vriend is nu in een hogere status van alertheid beland, arme jongenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 07:25 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Zo van, heujj wat is dit? *por por druk druk*![]()
Tot nu toe gelukkig nog geen lekkages, maar ik vrees voor het ergste
In maat 50 en 56 hebben ze alleen niks, alleen dat witte vestje of zomerspul.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 08:07 schreef kwakz0r het volgende:
Webshop!![]()
http://www.zeemanshop.com/assortiment/baby
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Zoveel kleiner ja? Dus mijn extra daar gekochte "ik wil tocj voor de zekerheid iets in maat 50 in huis hebben en dan is t niet zo duur als t te klein blijkt" spul kan weer terug?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 08:28 schreef kwakz0r het volgende:
Zeeman valt overigens een volle maat kleiner, en de kwaliteit is idd niet je dat.
Ik koop er reservespul voor het kdv in geval van kak, kots of modder
leg het even over een ander pakje wat je al hebt, dan zie je het snel genoegquote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:41 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Zoveel kleiner ja? Dus mijn extra daar gekochte "ik wil tocj voor de zekerheid iets in maat 50 in huis hebben en dan is t niet zo duur als t te klein blijkt" spul kan weer terug?
Nee, dat valt wel mee. 50 vond ik prima passen bij mijn gemiddelde kind van 48 cm. Het verschilde wel erg per pakje (om het nog makkelijker te makenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:41 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Zoveel kleiner ja? Dus mijn extra daar gekochte "ik wil tocj voor de zekerheid iets in maat 50 in huis hebben en dan is t niet zo duur als t te klein blijkt" spul kan weer terug?
maar "iets groter dan gemiddeld" kindjes zijn doorgaans geen zeebonken van 4800 gram en 58 centimeterquote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:53 schreef sproetjes het volgende:
Ik vind t sowieso lastig in te schattenwant eerste kindje die tot nu toe elke keer in de iets groter als gemiddeld curve past en alles is zo klein en frommelig
zo vind ik de 56 van z8 ook zo klein op t oog :p
Ik zal zo eens even vergelijken met ander spul.
Kuiken paste niet in het maat 50 pakje wat in onze ziekenhuistas zat, en ook maat 50/56 paste net. Die maat heeft hij twee weken gedragen voor hij er uit was gegroeid. En kuiken was geen babysaurus, maar gewoon een zevenponder. Het verschilt zo enorm per kind, per merk, per maat...quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar "iets groter dan gemiddeld" kindjes zijn doorgaans geen zeebonken van 4800 gram en 58 centimeteren die passen vrijwel zonder uitzondering allemaal wel in een maatje 50.
Die enorme baby's die echt als 56/62 nodig hebben bij de geboorte zijn flinke uitzonderingen. En ik hoop dat dat je bespaard blijft
Ik zou op voorhand niet al te veel kopen, mijn dochter werd ook groot geschat, uiteindelijk paste zij makkelijk in 50 maar het kopen van kleertjes was zoveel leuker toen ik eenmaal gezien had wie het ging dragen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:08 schreef Mies_poes het volgende:
Wij hebben juist heel weinig kleertjes in maat 50 gekocht, omdat we van mensen om ons heen hoorden dat de kans groot is dat de baby groter is dan 50cm en ze dan niet in maatje 50 passen. Volgens hen kun je dan beter maat 56 hebben dat dan iets te groot zit. Klopt niet dus?
(meer kleertjes kopen![]()
![]()
)
Oh ja, dat kan ook nog. Weet je of ze die combinatiemaat gewoon bij Prenatal hebben? Daar moeten we vanavond namelijk even heen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:10 schreef Burdie het volgende:
Mies, ik zou zoeken naar de combinatiemaat 50/56. Die zit er mooi tussenin.
Volgens mij niet, maar ik heb niet zoveel prenatal spul.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:15 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Oh ja, dat kan ook nog. Weet je of ze die combinatiemaat gewoon bij Prenatal hebben? Daar moeten we vanavond namelijk even heen.
Wat betreft kolf: wil je op je werk gaan kolven? Dan zou ik voor de meest fancy dubbelzijdige volautomatische gaan. Het enige wat dan groter is, is dat je twee kolfschelpen mee moet nemen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:33 schreef Mies_poes het volgende:
Conclusie: er is geen pijl op te trekkennou ja, heb iig een reden om nog even wat kleertjes te kopen
Ik word echt gek van mezelf en twijfel over álles. Gister een hormonale bui gehad omdat ik niet wist in welk shirt ik wilde bevallen en hoe moest ik nou die keuze maken want geen shirt is goed genoeg en het komt op alle foto's en blablabla![]()
En nu twijfel ik wat voor borstkolf ik moet kopen; een enkele of dubbele. Dubbele lijkt me handig want sneller klaar, maar is stuk duurder en een stukje groter dus om mee te nemen misschien niet ideaal.
Het idee is wel om op mijn werk te gaan kolven. Ook wel een idee om te wachten tot na de geboorte, maar het leek me wel handig om te kunnen oefenen met de kraamzorg. Misschien voor de eerste tijd maar een huren dan en als het goed gaat zelf een aanschaffen. Het is nogal een smak geld.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat betreft kolf: wil je op je werk gaan kolven? Dan zou ik voor de meest fancy dubbelzijdige volautomatische gaan. Het enige wat dan groter is, is dat je twee kolfschelpen mee moet nemen.
Wil je een keer wat kunnen kolven zodat je een paar uur weg kan, kun je waarschijnlijk ook wel met een handkolf uit.
Ik zou er sowieso mee wachten tot na de geboorte: eerst maar kijken of de borstvoeding goed op gang komt, je kunt er altijd 1 huren voor de kraamweek als dat nodig is. Het is namelijk best wel een investering. In het borstvoedingstopic zitten ook een hoop ervaringsdeskundigen die je hierbij kunnen helpen
Ik weet niet of jouw ziektekostenverzekering lactatiekundige zorg dekt, maar anders kun je ook na een aantal weken een consult met een lactatiekundige nemen, die kunnen je hier ook goed in begeleiden. Het is inde kraamweek namelijk al hectisch genoeg met driehonderd keer per dag aan laten happen en de borstvoeding zelf op gang krijgen - dan zit je waarschijnlijk niet te wachten op "voor de fun" oefenen met kolven. (als het noodzakelijk is wordt het natuurlijk een ander verhaal).quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:54 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Het idee is wel om op mijn werk te gaan kolven. Ook wel een idee om te wachten tot na de geboorte, maar het leek me wel handig om te kunnen oefenen met de kraamzorg. Misschien voor de eerste tijd maar een huren dan en als het goed gaat zelf een aanschaffen. Het is nogal een smak geld.
Deze baby had een broek aan waarbij de voetjes niet eens door de pijpen heen kwamen. Een broekje waarbij je gewoon normaal de voetjes ziet moet toch niet zo moeilijk zijn? Ik zeg ook niet dat het perfect passend moet en mouwen omslaan vind ik ook echt geen probleem maar als een shirt als een jurk valt of de voetjes redden de uiteinden van de broek niet dat is naar mijn idee niet nodig.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:29 schreef Chanty het volgende:
Armoedig? Echt?wacht maar
als jij steeds perfect passende kleding wilt voor je baby heb je én een enorme uitdaging én ben je klauwen met geld kwijt
verkoop het voor 150 euro als dreumesnestquote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:57 schreef Crumpette het volgende:
Ja maar Chanty, L is daarin meer de uitzondering dan de regel, toch?![]()
Maargoed, er valt dus idd niet echt pijl op te trekken! Als je maar iets hebt dat je kint niet naakt naar huis hoeft, dan kun je de rest zo bijbestellen.
Overigens ging mijn dreumes vanmorgen met zijn knuffels in de kattenmand zitten, toen moest ik nog wel even gnorfen.
Nu wel, maar ik het begin was hij gemiddeld en de eerste paar maanden was zijn groei bovengemiddeldquote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:57 schreef Crumpette het volgende:
Ja maar Chanty, L is daarin meer de uitzondering dan de regel, toch?![]()
Maargoed, er valt dus idd niet echt pijl op te trekken! Als je maar iets hebt dat je kint niet naakt naar huis hoeft, dan kun je de rest zo bijbestellen.
Overigens ging mijn dreumes vanmorgen met zijn knuffels in de kattenmand zitten, toen moest ik nog wel even gnorfen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
verkoop het voor 150 euro als dreumesnest
Ja, zo heb ik al best veel broekjes (meer broekjes dan shirtjes) maar ik zag een maatje 50 waar ik nog niet zoveel van heb voor ¤1 (was 5), toch maar meegenomenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:20 schreef Burdie het volgende:
HEMA heeft fijne, zachte broekjes en nog goedkoop ook.
Het is duidelijk het gevolg van bewegingen van die kleine. Daardoor doet mijn blaas heel effe pijn - a la een blaasontsteking - en het steekt. En zoals Uni zegt: dan meteen naar het toilet! Herkenbaar?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 16:04 schreef Mies_poes het volgende:
Quoi, fijn dat (uiteindelijk) alles goed was bij de vk. Mooi dat je openstaat voor het doneren van navelstrengbloed
Jij hebt het weleens over het gevoel alsof er een handje naar buiten komt, hoe voelt dat precies? Ik heb namelijk sinds een week een branderig gevoel down under voornamelijk als ik loop. Ik heb geen blaasonsteking en de vk heeft gekeken en dacht ook geen schimmel. Misschien voelt het een beetje hetzelfde als bij jou?
Een geluk bij een 'ongeluk', Helio, dat je even kon babyspieken
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb een angelsound, na de operatie ben ik daar regelmatig heel blij mee geweest, en vanmorgen vond ik dit op de bank...NohSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ook een baby?
![]()
Het kan altijd erger: mijn dreumes beklom berg papa toen hij thuis kwam van werk vanavond, deed zijn shirt omhoog en riep verheugd BABY!quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:18 schreef Amsel het volgende:
Elke keer als ik aan dreumes Rupsje Nooitgenoeg voorlees en we komen op de pagina waar de rups heel dik is geworden, roept ze heel enthousiast MAMAAAAAA!!! We mogen dus wel concluderen dat ik officieel tonnetjerond ben nu![]()
Verder alles hier nog steeds prima. Vandaag met man gaan lunchen terwijl dreumes op de crèche was. Even tijd met z'n tweetjes nog, heerlijk
Over de cocon zullen we het maar niet hebbenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:23 schreef Burdie het volgende:
Ook bij jou zal er een jij zult er als mooie vlinder weer uitkomen hoor!.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:27 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Het kan altijd erger: mijn dreumes beklom berg papa toen hij thuis kwam van werk vanavond, deed zijn shirt omhoog en riep verheugd BABY!tot veel gegnorf van mij en schoonouders.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:27 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Het kan altijd erger: mijn dreumes beklom berg papa toen hij thuis kwam van werk vanavond, deed zijn shirt omhoog en riep verheugd BABY!tot veel gegnorf van mij en schoonouders.
quote:
Heeeel herkenbaarquote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:33 schreef Mies_poes het volgende:
Ik word echt gek van mezelf en twijfel over álles. Gister een hormonale bui gehad omdat ik niet wist in welk shirt ik wilde bevallen en hoe moest ik nou die keuze maken want geen shirt is goed genoeg en het komt op alle foto's en blablabla![]()
En nu twijfel ik wat voor borstkolf ik moet kopen; een enkele of dubbele. Dubbele lijkt me handig want sneller klaar, maar is stuk duurder en een stukje groter dus om mee te nemen misschien niet ideaal.
Me 2 .. woensdag een afspraak om het ding rin te rammen. Maar ben niet zo'n held met spuiten. Hoe pijn doet zoiets? Ik heb gelijk medelijden met mijn kinders als die weer voor een vaccinatie naar cb moeten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]Ja ze hoorde wel boemboemboem zei ze
![]()
Amsel![]()
Wij hebben vandaag behangen. Ik (en mijn hormonen) zijn helemaal blij.
En mn kinkhoestvaccin gehaald vandaag. Schijnt volgens recent onderzoek dus vanaf het 2e trimester gewoon te kunnen ipv vanaf 28 weken.
Ja eentje met prinsessen en glitters!quote:Op zaterdag 9 juli 2016 07:21 schreef ikke_84 het volgende:
Haha twink. Ik heb die hele prik niet gevoeld. Dagen erna wel spierpijn in mijn arm.
Misschien mag je wel een mooie pleister uitzoeken na de prik
Ik vond jurkjes de eerste tijd idd heel irritant... zat continue onder dr oksels...quote:Op zaterdag 9 juli 2016 08:58 schreef angelatje het volgende:
Hier ook de prik gehad een tijdje geleden en ja je voelt het misschien even maar echt pijnlijk is het niet hoor. Daarna heb ik ook nergens last van gehad![]()
En kleertjes kopen vind ik ook zo moeilijk. Het liefst koop ik alleen maar jurkjes, maar dat is volgens mij helemaal niet handig in het begin. En deze keer een zomer kindje, dat vind ik ook zo moeilijk met kopen
Ik vind jurkjes eigenlijk pas echt leuk vanaf het moment dat ze kunnen lopen. Als ze liggen kruipt het alleen maar op en zodra ze kunnen kruipen blijven ze er met een beetje pech met hun knietjes in hangen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 08:58 schreef angelatje het volgende:
En kleertjes kopen vind ik ook zo moeilijk. Het liefst koop ik alleen maar jurkjes, maar dat is volgens mij helemaal niet handig in het begin. En deze keer een zomer kindje, dat vind ik ook zo moeilijk met kopen
Ja, ik ga hem ook echt later kopen, maar waarom precies is de kolf van de thuiszorg beter?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 08:57 schreef _Ophelia_ het volgende:
Een kolf kun je echt prima later kopen Mies. In het eerste begin is de kolf die je via de thuiszorg kunt huren sowieso beter om de boel op gang te helpen (als je die al nodig hebt).
Hier verhuren ze de Medela Symphony, die is echt bedoeld om de borstvoeding op gang te brengen. Ik vond hem heel fijn in het begin. (en daaarna mijn Freestylequote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:30 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Ja, ik ga hem ook echt later kopen, maar waarom precies is de kolf van de thuiszorg beter?
Neequote:
Dat wilde ik inderdaad ook nog zeggen. Ik zou het er inmiddels wel voor over hebben, een rolstoel voor een leuk dagje weg. Maar zitten is ook een bitch dus ideaal is het niet, maar beter dan de hele dag staan.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:34 schreef BlueEyes het volgende:
Misschien niet heel sexy maar is een rolstoel huren geen optie voor als je toch leuke dingen wilt doen?
Of is het zitten ook te belastend?
Ben niet bekend met bekkenklachten dus misschien zeg ik wel iets heel stoms.
Ik heb geen idee wat voor weer het wordt rond eind september. Vorig jaar was er een hete nazomer in oktober geloof ikquote:Op zaterdag 9 juli 2016 08:58 schreef angelatje het volgende:
Hier ook de prik gehad een tijdje geleden en ja je voelt het misschien even maar echt pijnlijk is het niet hoor. Daarna heb ik ook nergens last van gehad![]()
Is dat zo? Vanwege de krukken ben ik lid geworden van de thuiszorg. Ging er vanuit dat ik dan ook gewoon een rolstoel kon lenen?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:43 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat voor weer het wordt rond eind september. Vorig jaar was er een hete nazomer in oktober geloof ik.
Mies_poes, rolstoel gewoon doen hoor, al is het maar om uit te proberen. Zelfs terwijl ik amper kon zitten had ik iig wat afleiding tijdens het amper kunnen zitten. Je moet tegenwoordig wel even een verwijzing regelen voor gratis lenen, heeft de huisarts gewoon standaardformuliertjes voor liggen.
Dat verschilt blijkbaar ook nog per zorgverzekeraar.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:49 schreef Unihipili het volgende:
Oh misschien hoeft dat in dat geval niet meer. Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat het simpele zonder verwijzing uitlenen sinds januari niet meer is.
Rolstoel nodig?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
Vriend geholpen een kast te sjouwen. Niet slim
Dat iddquote:Op zaterdag 9 juli 2016 17:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Hm, maar als jullie samen in het babytopic posten, dan hebben jullie die aansluitig met elkaar toch net zo goed daar als in een eigen topic?
Het lijkt me zo onoverzichtelijk worden als elke maand een eigen topic krijgt. En je mist ook de feedback van meer ervaren ouders (dat was iig iets wat ik ttt erg op prijs stelde).
Ooh dat had ik kunnen doen idd! Haha. Maar dat is het dus, ik denk er niet zo aan, gek genoegquote:Op zaterdag 9 juli 2016 17:52 schreef JufMariska het volgende:
Je had mij ook mogen vragen hoor Room!
Herkenbaar. Bij zwangerschap 1 heb ik alles zo bewust meegemaakt en van alles genoten en bij 2 veel minder en slecht in mijn vel zitten door werk hielp ook niet mee natuurlijk. Daarvoor geniet ik nu extra hard van de babytijdquote:Op zaterdag 9 juli 2016 17:48 schreef Roomsnoes het volgende:
Is ook wel logisch denk ik, chanty. Merk dat ik nu qua zwangerschap ook minder te melden en vragen heb. Ondanks dat het nu anders is, is het toch meer been there, done that. Wat ik dan wel jammer vind is dat de focus er wat minder op ligt. Heb nog geen een foto van mn buik specifiek gemaakt, bv. Ik doe die zwangerschap een beetje naast het dreumesmoeder zijn, ofzo. Maar denk dat dat ook wel logisch is. Simpelweg minder tijd. Al ga ik mn man eens aan de buikfotos zetten. Van mij dan, he
Gm, ja het is wel wat geland hah. Ik vind het erg tof dat het weer wcht iets heel anders gaat zijn. Nou kunnen twee meisjes natuurlijk minstens zo veel van elkaar verschillen, maar toch is een jongetje echt wel wat anders. Maar namen jonge, wat een crime :0
Je bent nu alweer verder getourd he?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 17:53 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ooh dat had ik kunnen doen idd! Haha. Maar dat is het dus, ik denk er niet zo aan, gek genoeg
+1quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:39 schreef Amsel het volgende:
Ik las Borstvoedingsmeneer en vond dat al erg typisch
Hahaquote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:39 schreef Amsel het volgende:
Ik las Borstvoedingsmeneer en vond dat al erg typisch
Ik moest ook gelijk aan hem denken.quote:Op zondag 10 juli 2016 08:58 schreef Amsel het volgende:
Nouja Stefan Kleintjes is natuurlijk wel een soort van borstvoedingsmeneer, misschien moet ie dat op z'n visitekaartjes zetten
Helemaal geen supermarkt open? Rennies zijn vrij verkrijgbaar namelijk, zelfs lidl heeft een variantquote:Op zondag 10 juli 2016 11:01 schreef Marjolijntje het volgende:
Mogguh, wij deden gisteren een rondje Efteling en gisteravond lekker gegeten met een vriendin. Was misschien een beetje veel van het goede, ben echt kapot vandaagVoordeel was wel dat t zo'n drukke dag was dat ik me niet druk kon maken om bloeddrukgedoe
En ik kwam erachter dat mijn maagzuurpillen op zijn, sjiiiiiit. Uiteraard wonen we in een dorp waar de winkels vandaag niet over zijn. Dus nu in dubio of ik het erop gok vannacht en dat vriend morgen nieuwe haalt, of dat we vanmiddag naar de stad gaan (met enorm dwarse kleuter) om ze daar te halen..
Morgenochtend eerst eindgesprek op het kdv (en start F op de BSO, groterd) en daarna vk, ik hoop zo dat mn bloeddruk beter is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |