abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163552314
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!

18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle (meisje)
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)
31 juli: _Ophelia_ (meisje)

7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
12 september: Mies_poes (meisje)
13 september: NisaSayshi (jongen)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss (meisje)

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
9 november: sproetjes (jongen)
10 november: Roomsnoes (jongen)
27 november: Queens (jongen)

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette
16 december: Ooi86
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.
pi_163552340
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:30 schreef Crumpette het volgende:
jompelen voor rupturen :') :D :'(
Pijnloos hechten, dat dan weer wel.
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:34:16 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163552396
Mijn eerste ruptuur ja *O*

De broek was verre van sexy en strak. En dat maakt het misschien nog erger :D Maar no probs: hop, in de prullenbak!
pi_163552433
shoppen! (over een paar maanden) *O*
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:45:39 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163552697
Ik geloof dat ik dan failliet ben. Ik blijf shoppen!
pi_163553472
Ik verveel me... Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen want ik heb gewoon niets meer te doen. Alles is klaar. M'n huis glimt en blinkt van onder tot boven en er valt geen keukenkastje of zolder meer op te ruimen of uit te zoeken. M'n vriendinnen werken natuurlijk gewoon en netflixen ofzo daar heb ik dan weer geen zin in ook al weet ik dat ik er straks geen tijd meer voor heb. En ik voel me verder heerlijk maar ik kan geen geld uit blijven geven aan shoppen en terrassen. :')
Ik geniet ook echt ultiem van deze laatste weekjes zwanger zijn en van het mannetje in m'n buik maar ik wil gewoon erop uit en dingen doen. Gelukkig heeft m'n vriend na morgen vakantie en kunnen we gaan fietsen ofzo. Alleen heb ik daar geen zin in.
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:22:03 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_163553586
gewoon even genieten van het gevoel van jezelf vervelen Fien!
ook dat komt namelijk nooit-meer-te-rug :')
disclaimer
pi_163553805
Ruilen Fien? Mijn huis is een chaos, het klussen is zoals gewoonlijk weer uitgelopen dus ik kan maar half orde aanbrengen,, ik moet nog 10 dozen boeken opruimen en ik kan er twee per dag wegwerken en het wiegje staat erachter. :')
(en uiteindelijk komt dat ook weer goed, dus ik maak me er maar niet te druk over ...)

En met een minibaby kwam ik geen Netfilxtijd tekort. Stil zitten met baby die alleen maar op je wil liggen is Netflixtijd bij uitstek.
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:54:06 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163554430
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:18 schreef Fien10 het volgende:
Ik verveel me... Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen want ik heb gewoon niets meer te doen. Alles is klaar. M'n huis glimt en blinkt van onder tot boven en er valt geen keukenkastje of zolder meer op te ruimen of uit te zoeken. M'n vriendinnen werken natuurlijk gewoon en netflixen ofzo daar heb ik dan weer geen zin in ook al weet ik dat ik er straks geen tijd meer voor heb. En ik voel me verder heerlijk maar ik kan geen geld uit blijven geven aan shoppen en terrassen. :')
Ik geniet ook echt ultiem van deze laatste weekjes zwanger zijn en van het mannetje in m'n buik maar ik wil gewoon erop uit en dingen doen. Gelukkig heeft m'n vriend na morgen vakantie en kunnen we gaan fietsen ofzo. Alleen heb ik daar geen zin in.
Wij hebben heerlijke koffie. En ik kan prima een taart bakken.
Dus je bent van harte welkom O+ om hier de boel helemaal blinkend te poetsen *O*.
KuikenGuppy
pi_163555085
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben heerlijke koffie. En ik kan prima een taart bakken.
Dus je bent van harte welkom O+ om hier de boel helemaal blinkend te poetsen *O*.
Taart bakken! Goed idee! :+
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:30:46 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163555203
Ik heb dus net een kast naar boven gesjouwd en nu kom ik de bank niet meer pijnloos af -O-.
KuikenGuppy
pi_163555397
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:30 schreef Burdie het volgende:
Ik heb dus net een kast naar boven gesjouwd en nu kom ik de bank niet meer pijnloos af -O-.
:( o|O je weet zelluf.
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:41:58 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163555473
Nu mag ik niks zeggen hè? :X ;)
pi_163555578
Je mag alles zeggen, mits je het zelf ook toepast :7.
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:02:53 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163555992
Ik heb 'm niet in mijn eentje getild hoor! En het was voor de O+ babykamer O+.
KuikenGuppy
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:05:43 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163556063
Daarom zeg ik niks Crumpette ;)

En als de kast dan maar heel en heel leuk is!

Ik ga even op de fiets 'springen' richting een orientatierondje voor een lamp in De Kamer.
pi_163556129
Fien je mag mijn peuter wel een dagje lenen :P
Net een paar uur door burgers zoo gesjouwd. Viel me niks tegen, peuter loopt toch niet zo snel dus ik kon er mooi achteraan sjokken en de buggy als rollator gebruiken

Maar wat iedereen zegt, geniet nog maar even van het niks doen. Heerlijk is dat

Burdie o|O dat is echt wel mannen werk hoor.

Nou heb ik zin in taart :9~
  woensdag 6 juli 2016 @ 14:09:08 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163557452
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 13:05 schreef Quoi het volgende:
Daarom zeg ik niks Crumpette ;)

En als de kast dan maar heel en heel leuk is!

Ik ga even op de fiets 'springen' richting een orientatierondje voor een lamp in De Kamer.
Ja, een kleine meidenkast (past net in het inimini kamertje voor de baby) die we nog moeten schuren en verven.
KuikenGuppy
pi_163557601
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
gewoon even genieten van het gevoel van jezelf vervelen Fien!
ook dat komt namelijk nooit-meer-te-rug :')
DIT.
pi_163557890
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 14:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, een kleine meidenkast (past net in het inimini kamertje voor de baby) die we nog moeten schuren en verven.
Dé MPkast??
pi_163557957
Iemand hier ervaring met meerdere blaasontstekingen in de zwangerschap?
Ik ben nu 22 weken en 4 dagen en krijg zometeen kuur nummer 4! Drink voldoende, neem vitamines, maar t helpt niet echt...
S. 2014
J. 2016
pi_163557966
Taart :9~ :9~ :9~

Okay okay okay ... je bent pas echt een zwangere hormonster als je nog net niet iemand van je erf afschupt omdat ie het nodig vindt om alsnog als een idioot aan de deur te gaan rammen. Dit terwijl je net, inclusief kroost, door je middagdutje effe lekker in een coma ligt. En er een grote sticker met 'WIJ KOPEN NIET AAN DE DEUR' hebt .. juist voor dit soort gevallen.

Echt, ik deed nog niet eens een poging om mijn hond tot bedaren te brengen voordat die hem helemaal opvrat.

:( :( :( :(

Ik hoop voor die koekenbakker dat ie de volgende keer even de moeite neemt om te lezen wat er op zo'n sticker staat :O

Zo dat lucht op :+ :@
  woensdag 6 juli 2016 @ 14:43:26 #23
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163558135
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 14:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Taart :9~ :9~ :9~

Okay okay okay ... je bent pas echt een zwangere hormonster als je nog net niet iemand van je erf afschupt omdat ie het nodig vindt om alsnog als een idioot aan de deur te gaan rammen. Dit terwijl je net, inclusief kroost, door je middagdutje effe lekker in een coma ligt. En er een grote sticker met 'WIJ KOPEN NIET AAN DE DEUR' hebt .. juist voor dit soort gevallen.

Echt, ik deed nog niet eens een poging om mijn hond tot bedaren te brengen voordat die hem helemaal opvrat.

:( :( :( :(

Ik hoop voor die koekenbakker dat ie de volgende keer even de moeite neemt om te lezen wat er op zo'n sticker staat :O

Zo dat lucht op :+ :@
Je sticker even iets duidelijker maken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163558456
Net wat ik zoek :Y)
niet goedschiks dan kwaadschiks :Y)
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:00:59 #25
344469 Amsel
zonder t
pi_163558474
En daarom houd ik zo van onze pakketjesbezorger. Die man weet dat we een kind hebben en belt nóóit aan maar klopt altijd op het raam O+ En als ik op de bank lig te tukken dan ziet 'ie dat door het raam en loopt 'ie meteen door naar de buren :')
pi_163558535
Nah in mijn geval was het iemand die de leidingen van de dakgoten door wilde spoelen. Dus niet de dakgoten zelf maar die buizen waarmee het overtollige water naar beneden wordt afgevoerd.

Je verzint het niet :Y)

En hulde aan jouw postbode *O*
pi_163558869
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah in mijn geval was het iemand die de leidingen van de dakgoten door wilde spoelen. Dus niet de dakgoten zelf maar die buizen waarmee het overtollige water naar beneden wordt afgevoerd.

Je verzint het niet :Y)

En hulde aan jouw postbode *O*
lol, die zijn met de regen van de afgelopen tijd nog niet genoeg doorgespoeld :')
pi_163558878
Hij wilde je regenpijpen doorspoelen zonder de dakgoot schoon te maken? _O-
pi_163558905
Goeie plintentrapjesvariatie, dat wel.
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:22:38 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_163558968
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
Goeie plintentrapjesvariatie, dat wel.
maar díe bestaan!

disclaimer
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:54:34 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163559544
Ik heb ook een lieve pakketjesbezorger. Die kwam net terug omdat 'ie had gezien dat ik net thuiskwam O+ Enveloppen van de kaartjes zijn dus binnen! En de geboortezegels.

Verder valt het fietsen en winkelen eigenlijk ook niet mee. Buik en ribbenkast barsten nogal uit hun voegen.

Burdie, ik moest googlen op meidenkast, maar I like! Foto?

Twinkle, volgende keer stenigen die verkoper.
pi_163560003
Zeg, menschen met ervaring met bevalbad enzo. Ik vraag me af of onze badkamer wel groot genoeg is. Het past wel maar er kan dan niet om het bad heen gelopen worden. Het is dan aan 2 zijkanten er goed bij en 1 korte kant manoeuvreren, of andersom. Nu is het ding niet vierkant natuurlijk maar ik heb geen idee wat nog oké is of wat echt irritant gaat zijn :D.

Awesome paint bij het praatje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bad heeft buitenmaten van zo'n 145x165cm.
  woensdag 6 juli 2016 @ 16:20:18 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163560117
@Quoi:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Blue: yep! Bleek dat die man dacht dat ik een opkoper was die 'm wilde verven en voor veel geld doorverkopen, dus daarom was hij wat nors.
KuikenGuppy
  woensdag 6 juli 2016 @ 16:20:38 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_163560126
UIni, ik hoor zelden dat mensen dat ding in de badkamer neerzetten. Meestal gebruiken ze de woonkamer!
disclaimer
  woensdag 6 juli 2016 @ 16:31:00 #35
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163560425
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 16:16 schreef Unihipili het volgende:
Zeg, menschen met ervaring met bevalbad enzo. Ik vraag me af of onze badkamer wel groot genoeg is. Het past wel maar er kan dan niet om het bad heen gelopen worden. Het is dan aan 2 zijkanten er goed bij en 1 korte kant manoeuvreren, of andersom. Nu is het ding niet vierkant natuurlijk maar ik heb geen idee wat nog oké is of wat echt irritant gaat zijn :D.

Awesome paint bij het praatje.
SPOILER
Bad heeft buitenmaten van zo'n 145x165cm.
In mijn vorige huis paste hij in de badkamer, je kon er dan aan 2 'kanten' goed bij en aan 1 kant niet/nauwelijks en 1 kant een beetje. Maar de mensen die erbij moesten konden vanaf die 2 kanten er gewoon goed bij. Ik kon de douchekop erin hangen voor warm water en een slangetje naar het doucheputje om water eruit te laten. Super handig! ^O^
Ik zit nu even te denken hoe groot de lege plek was die wij hadden voor het bad.. Je kunt het bad misschien eerst al eens opblazen en dan checken als je het neerzet?!

In ons huidige woning hadden we hem in de keuken trouwens, dat ging ook prima. ;) Maar ik vond de badkamer wel handig ivm tegels op de vloer en makkelijk met water aan- en afvoer. In de keuken was dat iets meer provisorisch, tuinslangetje aan de kraan en water met het pompje eruit als ik extra warm erbij wilde. Mijn lief moest daar iets meer mee doen tijdens de bevalling, maar dat ging ook prima. Ik hoefde alleen te zeggen als ik wat warm erbij wilde en dan regelde hij dat.
pi_163560730
Ja ik zie ook veel praktische voordelen van in de badkamer. Enige nadeel is dat het er zo galmt. (Al is dat vast ook minder met opblaasbad erbij). We hebben ook een gewoon ligbad met douchekop en apart nog een douche. Backup-optie is dan idd ergens anders in het huis. En ja, uittesten in praktijk is natuurlijk handiger. Maar bij huren is het voor maar 5 weken, dan zou ik moeten kopen. Wat qua prijs niks uitmaakt.. maar dan moet ik het ding wel ergens opslaan na gebruik. En weet niet of ie dan nog te chemisch naar nieuw ruikt :@.

Ik wil een hands-off bevalling met alleen mij en vriend, vk wacht dan maar ergens :7. Maar geen idee of het zo krap nog oké is voor een vk of kraamzorg als die er ook al bij gaat zijn. (Ik moet nog een nieuwe vk zoeken though).

[ Bericht 4% gewijzigd door Unihipili op 06-07-2016 16:49:48 ]
pi_163560966
Zou je dat dan niet eerst regelen. :P die nieuwe vk...

Verder geen idee... ik mag sowieso in het ziekenhuis dus heb me daar nooit zo mee bezig gehouden.
S. 2014
J. 2016
pi_163561752
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 14:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Iemand hier ervaring met meerdere blaasontstekingen in de zwangerschap?
Ik ben nu 22 weken en 4 dagen en krijg zometeen kuur nummer 4! Drink voldoende, neem vitamines, maar t helpt niet echt...
Hoi, ik ontlurk even ;)
Ik ben nu 28 weken en heb drie kuurtjes gehad rond 23 weken. Zorg in ieder geval dat ze ook testen op GBS: streptokokken b infectie. Dat kan tot complicaties voor de baby leiden na de bevalling. De derde kuur was bij mij een breed antibioticum wat ook die streptokokken aanpakte. Dat hielp. Het blijft tot nu toe weg met knoflook- en cranberrypillen (sap helpt niet).
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_163561982
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:24 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Hoi, ik ontlurk even ;)
Ik ben nu 28 weken en heb drie kuurtjes gehad rond 23 weken. Zorg in ieder geval dat ze ook testen op GBS: streptokokken b infectie. Dat kan tot complicaties voor de baby leiden na de bevalling. De derde kuur was bij mij een breed antibioticum wat ook die streptokokken aanpakte. Dat hielp. Het blijft tot nu toe weg met knoflook- en cranberrypillen (sap helpt niet).
Zal het maandag even aan de vk vragen.
Het stomme is ik heb nu 2x furabid gehad, en 2x flinke amoxicilline na operatie maar t roeit niet uit...
S. 2014
J. 2016
pi_163562843
Wow na vier kuurtjes dus nog steeds last :?
. Heftig!

Mijn hormonsterbriefje hangt aan den deur :Y)
de eerste de beste analfabeet die daar nog overheen durft te lezen is zijn leven niet meer zeker :') :( :D
pi_163563236
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Wow na vier kuurtjes dus nog steeds last :?
. Heftig!

Mijn hormonsterbriefje hangt aan den deur :Y)
de eerste de beste analfabeet die daar nog overheen durft te lezen is zijn leven niet meer zeker :') :( :D
Niet elke keer op elkaar hoor... de 1e was met 9 wkn, toen 13, 18 en nu 22...
S. 2014
J. 2016
  woensdag 6 juli 2016 @ 18:53:31 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163563510
Burdie, mooi kastje! Ik hou van dat soort klassiekers. Gaat er nog een kleurtje op?

GM, wat een gedoe met die blaasontstekingen :{

Unihipilli, ik hoop dat je op jouw gewenste manier het bad kwijt kunt. En een vk vindt die met jouw wensen meegaat.

Echt, nog ca 7 wkn en ik word er moe van. Fietsen, zitten, liggen, alles doet gewoon pijn. Rug, ribben en bekken. Ik probeer te wisselen van houding en positief te blijven, maar soms is het bleh. En dat gewroet van een hoofdje :? of handjes :? tussen mijn benen: wat voelt dat absurd en eng!

Afijn: smiiiiiiile :)
pi_163564025
Twinkle, haha als mensen nu nog bij je durven aan te bellen hebben ze wel heel veel lef :D

Quoi, altijd maar positief blijven is ook lastig als je zo beperkt bent. Ik heb het maar los gelaten en vind dat er zeker ruimte mag zijn voor als je even zwaar gefrustreerd bent, wat zeer logisch is. Hang in there :*

Gisteravond nog op controle bij vk geweest vanwege het bloeden, mocht meteen even met de beentjes wijd :+ ze zag niks en het bloeden was gelukkig gestopt, waarschijnlijk een gesprongen bloedvaatje dus.
Vanmorgen groeiecho gehad, maar mevrouw lag niet goed voor de meting dus mag morgenochtend terugkomen.
  woensdag 6 juli 2016 @ 20:29:08 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163566092
Thanks Mies :) Wat fijn dat alles bij jou in orde lijkt!
pi_163566314
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 16:20 schreef Burdie het volgende:
@Quoi:

SPOILER
@Blue: yep! Bleek dat die man dacht dat ik een opkoper was die 'm wilde verven en voor veel geld doorverkopen, dus daarom was hij wat nors.
Mooi O+

En dat pakje :o heb je daar een betere foto van of verklapt dat meteen teveel???

Heb afgelopen weekend hier een eerste unisex pakje van Noppies gekocht O+
Veel te duur maar hormonen van ons allebei vonden het kunnen.
pi_163566323
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:53 schreef Quoi het volgende:
Burdie, mooi kastje! Ik hou van dat soort klassiekers. Gaat er nog een kleurtje op?

GM, wat een gedoe met die blaasontstekingen :{

Unihipilli, ik hoop dat je op jouw gewenste manier het bad kwijt kunt. En een vk vindt die met jouw wensen meegaat.

Echt, nog ca 7 wkn en ik word er moe van. Fietsen, zitten, liggen, alles doet gewoon pijn. Rug, ribben en bekken. Ik probeer te wisselen van houding en positief te blijven, maar soms is het bleh. En dat gewroet van een hoofdje :? of handjes :? tussen mijn benen: wat voelt dat absurd en eng!

Afijn: smiiiiiiile :)
Met af en toe even balen is helemaal niets mis hoor, sterker nog, het maakt het vaak wat dragelijker. Ik moet nog ca 18 weken en soms ben ik ook niet echt gezellig. Let it go!

Bizar gevoel he dat gefrummel tussen je benen... alsof je de kleine zo de hand kan schudden...
S. 2014
J. 2016
pi_163566369
Wij hebben vandaag een eerste mooie echo gehad. Knipperend boontje, 8.3 nu zoals verwacht. Een goed begin, en ik durf hier nu ook m'n kop wat uit het zand/onder de steen vandaan te steken :)
Zo, ga ik nu lezen hoe het met jullie is :P
pi_163566403
Hand voet en mondziekte bij peuter op het kdv en volgens mij heeft ze het ook te pakken. Over rotte timing gesproken. -O-
pi_163566406
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:39 schreef marel88 het volgende:
Wij hebben vandaag een eerste mooie echo gehad. Knipperend boontje, 8.3 nu zoals verwacht. Een goed begin, en ik durf hier nu ook m'n kop wat uit het zand/onder de steen vandaan te steken :)
:W welkom en gefeliciteerd! Waren wij vorige ook niet tegelijk in Z&G?
S. 2014
J. 2016
pi_163566444
Marel gefeliciteerd!
pi_163566534
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:39 schreef marel88 het volgende:
O+ zo fijn weer samen te posten in Z&G
  woensdag 6 juli 2016 @ 20:48:01 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163566622
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:36 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Mooi O+

En dat pakje :o heb je daar een betere foto van of verklapt dat meteen teveel???

Heb afgelopen weekend hier een eerste unisex pakje van Noppies gekocht O+
Veel te duur maar hormonen van ons allebei vonden het kunnen.
Poezenpakje van de HEMA! Heel unisex ook; ondanks dat we dit keer het geslacht wel weten, heb ik eigenlijk alleen nog maar unisex dingen gekocht. Mijn hormonen willen momenteel alles lief en zacht en zachte kleurtjes O+.

[ Bericht 13% gewijzigd door Burdie op 06-07-2016 20:56:10 ]
KuikenGuppy
  woensdag 6 juli 2016 @ 20:48:41 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163566640
Knipper voor marel *O*
KuikenGuppy
pi_163566742
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:W welkom en gefeliciteerd! Waren wij vorige ook niet tegelijk in Z&G?
Dank! Ja, mijn tweede is van augustus 2011, iets jonger dan jouw meisje.

En idd meer bekenden uit die Z&G-tijd, leuk!
  woensdag 6 juli 2016 @ 20:54:31 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_163566832
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:52 schreef marel88 het volgende:

[..]

Dank! Ja, mijn tweede is van augustus 2011, iets jonger dan jouw meisje.

En idd meer bekenden uit die Z&G-tijd, leuk!
14 :+

Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_163567068
Welkom marel en gefeliciteerd

Ophelia hvm ziekte is niet tof -O-
Timing is niet leuk, maar beter nu dan als de kleine er dadelijk is.
Wij gingen 7maanden geleden op kraambezoek toen bleek Mats 2dagen later hvm ziekte te hebben. Dat was echt niet tof. Gelukkig heeft de baby het niet gekregen.

Gm weer blaasontsteking -O-
pi_163567295
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Ik zat al te denken dat ik mis zat en een andere Marel bedoelde :D
pi_163567359
Ophelia dat suckt best wel }:|
Is echt voor mijn gevoel zo'n juni/juli ziekte als ik kijk naar vorig jaar en nu dit jaar ook rondom dezelfde tijd.
Hoop dat ze er niet teveel last van heeft!
pi_163567405
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Haha, oeps! Mijn eerste is van aug 2011, dat was het! :@
pi_163567510
Haha ja die van mij is echt van Juli 2014. O+

Wel leuk al die bekende weer in z&g
S. 2014
J. 2016
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:18:16 #61
344469 Amsel
zonder t
pi_163567802
Knipper voor Marel *O*
pi_163567907
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:00 schreef ikke_84 het volgende:

Ophelia hvm ziekte is niet tof -O-
Timing is niet leuk, maar beter nu dan als de kleine er dadelijk is.

Als ik het goed begrijp is het nu nog max een week of drie besmettelijk. Als ik de 39/ 40 weken haal zitten we weer zo'n beetje safe dus.
(En als mini ziek wordt is natuurlijk nog niet gezegd dat het vervelend verloopt, maar ik maak me er liever geen zorgen om)
pi_163568137
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Poezenpakje van de HEMA! Heel unisex ook; ondanks dat we dit keer het geslacht wel weten, heb ik eigenlijk alleen nog maar unisex dingen gekocht. Mijn hormonen willen momenteel alles lief en zacht en zachte kleurtjes O+.

[ afbeelding ]
+1
Hier is ook echt zoooooveel unisex. En lichte zachte lieve kleurtjes. Ik vind het stom dat voor een jongens baby alles meteen stoer "moet" zijn ofzo
pi_163568163
Knipper voor marel! *O*
pi_163568214
50/56 heb ik ook vooral uniseks inderdaad. Dat terwijl ik uniseks verder juist vrij saai vind.
pi_163568260
Welkom marel! Een knipper!

Hier komt het bevalbad in de woonkamer te staan. Maar er moet toch ook een bed naast of iig in dezelfde ruimte? Dat moet hier wel iig. Zou even overleggen met de vk.

Ik lag van de week ook al lekker op bed voor een dutje (in de woonkamer) gaat de bel.....staat er een gast voor de deur die wat kwam ophalen van marktplaats :? Bleek dat hij bij de buren moest zijn :( |:(
Dat dutje werd dus niks meer daarna.

Oh dat poezenpakje is leuk ja! Ik zag hem laatst al hangen bij de hema maar heb me toen kunnen bedwingen :+
pi_163568329
Ik heb juist veel echt jongensspul, niet perse gelijk stoer maar wel echt knul. 💙
Maar ik vind dan ook heel weinig echt unisex.
Dat poezenpak heb ik ook in de kaat hangen.
S. 2014
J. 2016
pi_163568550
Ik hou bij newborns juist van saai. Ik vind de baby's zelf vaak zo mooi en puur dat ik de kleding zo basic mogelijk wil. Ik heb bijna de hele baby basic lijn van noppies in mint, wit, zachtblauw en grijs en ook veel fijn gebreide dingetjes. Ik ben ook echt blij met een zomerbaby omdat dit nu veel te verkrijgen is. En ik ben zelf helemaal gek op poezen en in de babykamer zijn overal op een subtiele manier poesjes terug te vinden (lampje, spaarpotje, een kaartje aan de muur, een kussen) en die liefde is toen een beetje doorgeslagen naar de kleertjes dus ik heb ook best wat kleertjes met poezen erop. Ik was ook heul blij toen de poezenlijn weer terug kwam bij de Hema.
pi_163568664
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:36 schreef Fien10 het volgende:
Ik hou bij newborns juist van saai. Ik vind de baby's zelf vaak zo mooi en puur dat ik de kleding zo basic mogelijk wil.
Ja, die kleintjes worden zo snel overschreeuwd door felle kleuren. Ik hou van kleur en printjes, maar pas vanaf een maand of drie.
pi_163568839
Wij wisten 2 keer niet wat het was (ja, een baby :P ) dus O+ unisex O+ . Idd noppies basic, en dat poezenpak is ook schetig zeg!

Fingers crossed voor hvm, Ophelia...
pi_163568893
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:39 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ja, die kleintjes worden zo snel overschreeuwd door felle kleuren. Ik hou van kleur en printjes, maar pas vanaf een maand of drie.
Ik ook! Het zou voor mij qua shoppen geen probleem zijn als we het geslacht niet wilden weten. Omdat we het wel wisten heb ik al wel ook grote maten kunnen kopen dat is wel een voordeel.
Ik hou zelf ook niet van alles lichtblauw voor een jongen en alles lichtroze voor een meisje. Maar het overslag shirtje met lichtblauw streepje van noppies met een wit broekje eronder vind ik wel echt weer te cute, maar zou ik zelf ook zo bij een meisje aan doen. De prenatal classic lijn vind ik ook heel erg mooi.
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:49:38 #72
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163569004
Hier in 50/56 veel grijs wit mintgroen O+ (nieuwe collectie van de zeeman is zooo leuk ik wil allesss haha)
Heb wat 62 hangen al in voornamelijk zwart/wit/grijs/donkerblauw. Wel overduidelijk voor een jongen met her en der wat unisex.
pi_163569012
Poezenpakje was hier ook het eerste pakje O+ O+
pi_163569039
Jaaa de nieuwe zeeman collectie O+
S. 2014
J. 2016
pi_163569140
Ik hou juist wel van die felle kleurtjes bij baby's :D Al die zachte dingen.. Niks voor mij (ons) :P
Bij andere kindjes kan ik het trouwens wel heel leuk vinden hoor, maar niet bij de mijne.

Ik kreeg vandaag de foto's van gisteren terug O+ huuuuge fotospam in het buiken topic. En nog meer op mn Facebook :P

Ook begonnen aan het bedankje voor mn doula en vk, ik ga een pop haken met baby in de buik (compleet met placenta), borstvoedingsmogenlijkheid en jurk enzo. Veeeeel werk en ik hoop dat ik ze af krijg voor de bevalling. Pakket kwam vandaag binnen!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_163569337
Hele toffe foto's Marjo, F lijkt altijd zo lief en vrolijk.

Otje is echt enorm lief en vrolijk, maar mijn buik kusjes geven doet ze niet en al helemaal niet voor een foto. Erop trommelen of heel hard zelfbedachte liedjes zingen dan weer wel. oO<
pi_163569435
Saar wijst bij iedereen mn buik aan, daar zit een baby in. De ene dag een broertje en vandaag was het een zusje... O+ verder wil ze dagelijks even op de babykamer kijken maar dat is meer voor de lol.

Even een fotot gezocht van de babykast, 50/56.

S. 2014
J. 2016
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:07:16 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_163569541
Zelfs een nieuw blauw billendoekjesdoosje ook _O-
disclaimer
pi_163569557
Je bent prachtig met je mooie meisje Marjolijntje O+
En ik vind het ook prachtig te lezen hoe je wat opkrabbelt!

Otje :D
pi_163569602
Denk dat ik ook maar eens bij Zeeman ga kijken! Hoor er (voor baby's) altijd zulke leuke dingen over.

Even een vraag. Wij hebben een nieuwe maxicosi gekocht, die wel in de winkel stond dus niet vers uit de verpakking bij ons is gekomen. Zouden jullie de bekleding wassen of lekker zo laten? Ziet er ingewikkeld uit om de bekleding eruit te halen dus doe het liever niet :+ maar alles voor de kleine meid.
pi_163569701
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
Zelfs een nieuw blauw billendoekjesdoosje ook _O-
Hahaha ja, bij Saar had ik een zilveren en die had prima nog een ronde gekund,tot Saar wilde kijken hoe tof dingen van de trap gaan als je ze gooit... :+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:10:38 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_163569722
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:08 schreef Mies_poes het volgende:
Denk dat ik ook maar eens bij Zeeman ga kijken! Hoor er (voor baby's) altijd zulke leuke dingen over.

Even een vraag. Wij hebben een nieuwe maxicosi gekocht, die wel in de winkel stond dus niet vers uit de verpakking bij ons is gekomen. Zouden jullie de bekleding wassen of lekker zo laten? Ziet er ingewikkeld uit om de bekleding eruit te halen dus doe het liever niet :+ maar alles voor de kleine meid.
laten!
disclaimer
pi_163569762
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:08 schreef Mies_poes het volgende:

Hebben je hormonen daar nog geen uitspraak over gedaan? :+ Ik zou t wassen maar ik wil alles gewassen hebben, iig 1 keer.
S. 2014
J. 2016
pi_163569935
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

laten!
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hebben je hormonen daar nog geen uitspraak over gedaan? :+ Ik zou t wassen maar ik wil alles gewassen hebben, iig 1 keer.
Ja wat moet ik nu? :P

Ik ben ook van team 'alles wassen', maar geloof dat ik in dit geval een uitzondering maak. Ze zit er alleen maar aangekleed in...

Voel me alleen nu al schuldig :') hormonen :{w
pi_163569938
Ik zou voor nu wassen gaan Mies. Dan sta je straks als het een keer echt nodig is niet uit te puzzelen hoe het zit.
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:17:31 #86
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163569992
Marel welkom! w/

Poezenpakje: check!

Wij kregen een paar maanden geleden van mijn neef, vrouw en zoontje beschilderde hydrofielluiers, met daarop onze baby. Een meisje, volgens de tekenaar :') :D

Nu is zij zwanger en hebben wij met z'n tweeen een hydrofielluier betekend met textielverf. Lollig :+

Vriend heeft een foto van mij genomen terwijl ikbezig was, en no wonder dat ik uit mijn broeken scheur. Ik moet in een soort spagaat zitten met die buik! :o Volgens mij zijn het vanavond weer indalingsweeen die ik voel. Erg oncomfortabel. Vrijdag een liggingsecho. Benieuwd!
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:18:17 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_163570025
Ik heb best veel dingen niet gewassen toen, voor míj had dat geen toegevoegde waarde. Ik zou het dus vooral doen als jij dat zelf wel wil. Ik zou het vooral niét doen alleen omdat andere mensen op FOK het wél doen ;)
disclaimer
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:19:47 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163570086
Mies, wat jij wil! Bij nieuw zou het niet doen. Met mijn marktplaats maxi cosi heb ik het wel gedaan.
pi_163570334
MP is ook wat anders. Ik zou het ook niet doen geloof ik.

Ik lig in bed en mijn kint heeft de hik. Elke. Avond. :')
pi_163570339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik zou voor nu wassen gaan Mies. Dan sta je straks als het een keer echt nodig is niet uit te puzzelen hoe het zit.
Hier heb je een heel goed punt. Dat wordt toch wassen. Thx!
pi_163570812
(Je kunt natuurlijk ook gewoon de boel eraf halen en er weer op doen ) :+
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:47:19 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_163571062
Het nadeel van dat soort dingen is dat je het er nooit écht heel mooi terug op krijgt. Dat vonden mijn hormonen erg storend :')

Maxi cosi heb ik 15 maanden gebruikt en nooit de bekleding van hoeven wassen trouwens. Nu zijn we geen frequente autorijders, maar toch. De groep 1 autostoel zat daarentegen al binnen drie maanden onder de chocolade van een stiekem gepikt paaseitje.
(Ook niet gewassen tho. Vieslellen united).
disclaimer
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:49:00 #93
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163571120
Ik kreeg alles er weer mooi op. Een puzzel was het wel :')
pi_163571368
Ik ga het gewoon wassen en mijn hormonen kennende, komt alles er weer netjes op *)

Heb vandaag sinds lange tijd weer eens gefietst. Kwartiertje heen kwartiertje terug. Dat doe ik voorlopig niet meer, mijn stuitje doet nu zo'n pijn, dat ga ik nog dagen voelen.
En scheren wordt ook zo'n enorme opgave, dit keer maar met een spiegel erbij gedaan. Man man wat een onderneming :')
  donderdag 7 juli 2016 @ 06:44:32 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163573841
Pfew, goed geslapen. Was er een beetje bang voor met dat vervelende gewoelrat downunder.

Dus gewoon géén nachtploeg? :o
pi_163573939
Met wagenzieke mini wordt alle autostoelbekleding hier heel regelmatig gewassen.
pi_163574139
37 weken mijlpaal! *O*
Heb ik nu meldplicht?
pi_163574308
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 08:00 schreef Fien10 het volgende:
37 weken mijlpaal! *O*
Heb ik nu meldplicht?
Ja!

37 weken *O*
S. 2014
J. 2016
pi_163574425
Meldplicht voor Fien!

Ik heb deze keer weinig zin in wassen. De meeste kleertjes liggen zelfs met de labels er nog aan in de commode, alleen de tweedehandsjes zijn gewassen.
pi_163574528
Mies ik zou de bekleding ook wassen. Op YouTube staan handige filmpjes zodat je kan zien hoe je de bekleding er makkelijk op en af krijgt.
Hier heeft mijn man al meerdere keren de bekleding van de autostoel moeten wassen want peuter werd bij hem wagenziek. Maar het zit er nu nog steeds strak om heen.
Hoe is het met je stuitje?

Fien meldplicht *O*

Volgens mij ligt baby nu echt goed ingedaald. Vorige week liet de vk voelen dat we het kopje konden opwinden uit mijn bekken, nu zit ie er echt vast in. Valt niks meer aan te bewegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_84 op 07-07-2016 09:00:59 ]
  donderdag 7 juli 2016 @ 08:53:33 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163574577
Fien meldplicht *O*.

Bekleding wassen, nooit gedaan. 't Wordt bij mij dan nooit meer zo mooi als wanneer het nieuw is. Je kan er evt ook een badstoffen hoes voor kopen, die hebben wij voor de opvolgstoel van kuiken.
KuikenGuppy
pi_163574602
Meldplicht voor Fien *O*

Ikke, haha krijgt je peuter alleen last van wagenziekte als hij bij je man in de auto zit? :D

Stuitje gaat goed zolang ik er niet op zit :P Ik mag zo voor de tweede poging van de groeiecho. Mocht van te voren niet plassen. Nu maar hopen dat ik niet hoef te niezen :X
pi_163574605
Meldplicht voor Fien! *O*

Vandaag 15 weken hier. Het gaat ineens zo hard! Met dreumes vliegt de tijd zo, dat ik er echt soms even bewust bij stil moet staan voordat het alweer voorbij is.
pi_163574675
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 08:55 schreef Mies_poes het volgende:
Meldplicht voor Fien *O*

Ikke, haha krijgt je peuter alleen last van wagenziekte als hij bij je man in de auto zit? :D

Stuitje gaat goed zolang ik er niet op zit :P Ik mag zo voor de tweede poging van de groeiecho. Mocht van te voren niet plassen. Nu maar hopen dat ik niet hoef te niezen :X
Ja peuter werd alleen bij man ziek :') maar ligt aan de auto hoor ;)
Wij hebben Mats tot 2 jaar achterwaarts vervoerd en bij man kon hij niet uit het raam kijken daarom werd hij ziek (kwamen we na een tijdje pas achter :@ ) toen hebben we de stoel omgedraaid en nu is hij nooit meer wagenziek.
Bij mij kon hij achterwaarts wel naar buiten kijken en is hij nooit ziek geworden.
(Stiekem kan ik gewoon veel beter autorijden O-) )

Succes met het ophouden van je plas :D en hopelijk lukt de echo nu wel. Veel plezier met babykijken O+
  donderdag 7 juli 2016 @ 09:12:43 #105
62964 Little_Acorn
You would know
pi_163574722
Woei, Fien 37 weken! *O*

Dinsdag weer bij de vk geweest, alles zag er nog steeds heel goed uit. En ik heb praaaaachtig vruchtwater :D. Meteen ook ingeschreven voor een rondleiding over de kraamafdeling en kraamsuites in het ziekenhuis.
En vanmiddag toch maar even zoogcompressen halen, m'n tetten lekken echt al een malle 's nachts. :{
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_163575404
Vriend bracht als 'cadeautje' mini naar het KDV vanmorgen zodat ik nog even kon blijven liggen.
Hij denkt zeker dat ik nu vergeten ben dat hij me al twee nachten wakker houd met z'n gesnurk...

Nu net uit bed en dadelijk vriend ophalen voor een bezoekje aan het ziekenhuis. Echo en 'n afspraak bij de VK. Laatste keer babyspieken voor de geboorte denk ik zo!
pi_163575575
Meldplicht voor Fien *O*

Ik heb over een uurtje vk controle. En ik vind het rete spannend vandaag, heb er beroerd van geslapen. Rond deze periode begon het bloeddruk en ziekenhuisgedoe met F. Ik wil dat niet nog een keer..

Nachtploeg wel aanwezig dus, maar ik probeer schermen uit te houden 's nachts. Anders slaap ik nog slechter ;)
  donderdag 7 juli 2016 @ 10:14:39 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163575610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 10:12 schreef Marjolijntje het volgende:
Meldplicht voor Fien *O*

Ik heb over een uurtje vk controle. En ik vind het rete spannend vandaag, heb er beroerd van geslapen. Rond deze periode begon het bloeddruk en ziekenhuisgedoe met F. Ik wil dat niet nog een keer..

Nachtploeg wel aanwezig dus, maar ik probeer schermen uit te houden 's nachts. Anders slaap ik nog slechter ;)
Verstandiger :Y

Succes straks, ook ggirl!
pi_163576758
Spannend marjolijntje! Succes en ik duim dat alles gewoon goed gaat en je niet medisch hoeft te worden.

Zo hehe. Ik heb m'n rondje weer gehad. Zeeman voor de té leuke nieuwe kleertjes, kraambureau om de klossen terug te brengen, babydump om te shoppen voor m'n schoonzus, toen naar de Kruidvat voor een bambino badcape en toen nog boodschapjes gedaan. Nu heb ik honger en ga ik een banaan eten. :Y)
pi_163577656
Nu ben ik ook nieuwsgierig naar de zeeman! Even kijken of ik aankomende week ergens kan gaan :9. Ik moet ook nog naar de kapper :+

Succes iedereen met de controles en de echo's!
Ik heb maandagavond liggingsecho, helaas heeft man avonddienst dus kan hij niet mee.

Toen ik wakker werd dacht ik dat het vrijdag was, dat was wel even een tegenvaller :@ :P
  donderdag 7 juli 2016 @ 12:25:56 #111
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163577910
De zeeman roeleert best wel idd!

Miezziej, vrijdag laatste werkdag?

Fien, maak me gek, een banaan! Lekker geshopt ;)

Hier is de KPN monteur net weg (geen tv terwijl Tour de France, EK atletiek en voetbal, hebben wij weer). Moest hem toch even faciliteren en heb wat spulletjes opzij gesjouwd. Stommerd die ik ben. Werd weer helemaal soepel wakker vanmorgen, was daar nu juist blij om!

En ik ga voor de komende weken even regelen dat meneer Heijn de boodschappen aan huis bezorgt :P
pi_163578030
Ik hou nog wel van boodschappen doen. Dan word ik ff uitgelaten :')
M'n vriend is de komende 6 weken vrij dus dan kunnen we dat mooi samen doen en als de baby er is kan hij het doen.
Die kleertjes van zeeman gaan heul erg hard! Ben bij 3 zeeman's geweest en overal hing nog maar een heel klein beetje. Alleen de vestjes waren overal nog in overvloed. Ze hebben ook slaapzakjes, badcapes en beddengoed van die lijn. Ik heb ook een slaapzakje meegenomen. En ik had dus echt nog te weinig shirtjes in maat 56 maar ik vind gewoon heel veel niet zo leuk. En deze shirtjes wilde ik perse hebben maar de winkel waar ze de shirtjes überhaupt nog hadden hadden ze natuurlijk geen maat 56 meer. Toen heb ik m'n broer opgebeld en lief aangekeken of jij wilde kijken in zijn woonplaats hier niet in de buurt en jawohl! De twee shirtjes die ik graag wilde in maatje 56. Ik ben blij! *O*
Kan ik weer een babywasje draaien, heb ik weer iets te doen. :')
  donderdag 7 juli 2016 @ 12:34:53 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163578047
De Zeeman collectie staat ook online, toch? Dat scheelt me een tripje. Ik heb enorme buikpijn en rugpijn die me doet denken aan de rugweeën die ik bij kuiken had -O-.
Dus vermoed dat ik het even rustig aan ga doen vandaag.
KuikenGuppy
  donderdag 7 juli 2016 @ 12:37:46 #114
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163578078
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:33 schreef Fien10 het volgende:
Ik hou nog wel van boodschappen doen. Dan word ik ff uitgelaten :')
M'n vriend is de komende 6 weken vrij dus dan kunnen we dat mooi samen doen en als de baby er is kan hij het doen.
Die kleertjes van zeeman gaan heul erg hard! Ben bij 3 zeeman's geweest en overal hing nog maar een heel klein beetje. Alleen de vestjes waren overal nog in overvloed. Ze hebben ook slaapzakjes, badcapes en beddengoed van die lijn. Ik heb ook een slaapzakje meegenomen. En ik had dus echt nog te weinig shirtjes in maat 56 maar ik vind gewoon heel veel niet zo leuk. En deze shirtjes wilde ik perse hebben maar de winkel waar ze de shirtjes überhaupt nog hadden hadden ze natuurlijk geen maat 56 meer. Toen heb ik m'n broer opgebeld en lief aangekeken of jij wilde kijken in zijn woonplaats hier niet in de buurt en jawohl! De twee shirtjes die ik graag wilde in maatje 56. Ik ben blij! *O*
Kan ik weer een babywasje draaien, heb ik weer iets te doen. :')
:D
Precies mijn gedachten: elke dag er even op uit voor de boodschappen. Alleen op een slechte dag heb ik de puf niet en al helemaal geen inspiratie voor eten. Kom ik 9/10 keer thuis met iets slechts en laat ik de zware dingen achterwege. Terwijl als ik van tevoren bestel, is het vast gezonder en ik denk zelfs goedkoper. Tussendoordingetjes kan ik altijd doen - elke dag als ik wil.

Ik was positief verrast door het aanbod bij zeeman! Ging er hydrofieletjes halen voor ons hobbyproject ( :') ) en zag al die kleertjes! Fijn dat jij geslaagd bent :)
pi_163578204
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:34 schreef Burdie het volgende:
De Zeeman collectie staat ook online, toch? Dat scheelt me een tripje. Ik heb enorme buikpijn en rugpijn die me doet denken aan de rugweeën die ik bij kuiken had -O-.
Dus vermoed dat ik het even rustig aan ga doen vandaag.
Ja klopt! Alleen de shirtjes die ik wilde hadden ze weer niet online staan. En ik vond de boxpakjes ook zó lief maar die mocht ik niet kopen van mezelf want genoeg boxpakjes.
  donderdag 7 juli 2016 @ 12:48:04 #116
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_163578222
Nou, zo te lezen moet ik ook maar even naar de Zeeman...

Wij hebben vanochtend een hele goede 20 weken echo gehad!
De tijd vloog voor mijn gevoel voorbij zeg.
Hij was weer heeeel bewegelijk, bij alle echo's tot nu toe.
Zijn vader zat op de stoel naast me ook erg veel te bewegen (ADHD) dus ik zag al overeenkomsten :D

Ik vond het ook echt een leuke echo, juist omdat het zo medisch was (vind ik rete interessant O+ ).
Nu dus op de helft....jeetje

Ik hoop dat de rest ook mooie echo's had!
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_163578245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:37 schreef Quoi het volgende:

[..]

Precies mijn gedachten: elke dag er even op uit voor de boodschappen. Alleen op een slechte dag heb ik de puf niet en al helemaal geen inspiratie voor eten. Kom ik 9/10 keer thuis met iets slechts en laat ik de zware dingen achterwege. Terwijl als ik van tevoren bestel, is het vast gezonder en ik denk zelfs goedkoper. Tussendoordingetjes kan ik altijd doen - elke dag als ik wil.

Ik was positief verrast door het aanbod bij zeeman! Ging er hydrofieletjes halen voor ons hobbyproject ( :') ) en zag al die kleertjes! Fijn dat jij geslaagd bent :)
Herkenbaar van dat inspiratieloze wat weer eindigt in iets wat nou niet echt gezond is. Wij maken vaak een weekmenu van te voren. Heel burgerlijk maar het werkt hier wel om gezond te eten, en het scheelt toch ook behoorlijk in geld omdat we dat op zondag altijd even doen met de foldertjes erbij en kijken waar wat in de aanbieding is. :')
pi_163578264
Ikke, haha, dacht dat het aan de rijkunsten van je man lag :D klinkt wel als een goede verklaring, het niet naar buiten kunnen kijken.

Oeh Burdie, dat is schrikken! Houd je vandaag inderdaad rustig en als het niet minder wordt, bellen!

Queens wat fijn dat de echo goed was! Vind dat altijd een spannende echo.

Mijn echo was helemaal prima! O+ twee weken geleden werd gedacht dat het hoofdje twee weken voor op groei lag, maar het hoofdje is zelfs iets kleiner dan gemiddeld. Helemaal prima! En ik ben zó verliefd op dit kleine meisje ik kan wel huilen zo mooi vind ik haar en zo blij ben ik met haar O+
  donderdag 7 juli 2016 @ 13:02:10 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163578531
O+ mooie foto, Mies! Mag ik vragen waarom je extra echo's krijgt?

Fijn van de goede SEO, Queens!

Wij werken ook altijd met een weekmenu, dat doen we al jaren eigenlijk. Ik heb alle menu's tot nu toe ook allemaal nog bewaard, handig voor de inspiratie ;). Mijn man wil nu alleen graag dat we de weekboodschappen op een andere dag gaan doen, maar dat lukt me qua planning steeds maar niet :') /Faal
KuikenGuppy
pi_163578789
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:02 schreef Burdie het volgende:
O+ mooie foto, Mies! Mag ik vragen waarom je extra echo's krijgt?

Fijn van de goede SEO, Queens!

Wij werken ook altijd met een weekmenu, dat doen we al jaren eigenlijk. Ik heb alle menu's tot nu toe ook allemaal nog bewaard, handig voor de inspiratie ;). Mijn man wil nu alleen graag dat we de weekboodschappen op een andere dag gaan doen, maar dat lukt me qua planning steeds maar niet :') /Faal
Ik ben twee weken geleden echomodel geweest voor hetgeen WupWup toen aankaartte ;) De echoscopisten daar vonden dus dat ze een groot hoofd had en de vk wilde dat ik het even liet checken :)

Ik vind het altijd zo knap als mensen met weekmenu's kunnen werken... Als ik al eens voor twee dagen eten in huis haal heb ik zelden de volgende dag nog zin in wat ik voor die avond gepland had. Ik moet dan ook per se iets anders eten (niet zwanger ook). Kan me alleen wel voorstellen dat het met een baby anders wordt, dan is het denk ik minder interessant of wat je zou gaan eten nou zo lekker is.
pi_163578860
Nou bloeddruk was hier mooi bagger ;( eigenlijk zo hoog dat ik door moet naar het ziekenhuis, maar gezien mijn vorige bevalling doen we dat nu nog even niet. Geen eiwitten in mn urine en geen klachten horend bij zwangerschapsvergiftiging, dus maandag terug en opnieuw meten.
Grote kans dat die bloeddruk komt door mn eigen spanning en angst voor herhaling, dus ik doe het lekker zelf enzo. Nu maar loslaten en relax dus (hoe dan?)
Haat aan dit kutlijf. :(
  donderdag 7 juli 2016 @ 13:17:40 #122
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163578879
Ik krijg ook jeuk en zin in het roken van een sigaar van een weekmenu. Vooral het samen samenstellen begin van de week. MAAR dat is mijn afwijking hoor ;) Ik vrees dat we saamp aardig 'verjupt' zijn in de afgelopen jaren - krijg je met al die vrijheid zonder een kind ;)

Zoals met alles zal ik daar dan ook wel weer eens aan moeten geloven. Met zoals aan een caravan, aldus mijn zus al geloof ik daar echt niks van :P
pi_163578921
Dames jullie weten wel dat shirtjes in maat 56 geen zin hebben toch? Het enige wat je er mee doet is de hele dag omlaag sjorren, want je kind ligt -O- en het shirt kruipt op.

Wist ik vorige keer ook niet. Nu plan ik op enkel onesies tot maat 74/80 :'). Want onesies O+
  donderdag 7 juli 2016 @ 13:19:49 #124
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163578931
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:16 schreef Marjolijntje het volgende:
Nou bloeddruk was hier mooi bagger ;( eigenlijk zo hoog dat ik door moet naar het ziekenhuis, maar gezien mijn vorige bevalling doen we dat nu nog even niet. Geen eiwitten in mn urine en geen klachten horend bij zwangerschapsvergiftiging, dus maandag terug en opnieuw meten.
Grote kans dat die bloeddruk komt door mn eigen spanning en angst voor herhaling, dus ik doe het lekker zelf enzo. Nu maar loslaten en relax dus (hoe dan?)
:(

Loslaten en relax hoor. Geen doemscenario's! Gewoon denken tot aan maandag ga je het overleven en is er niks aan de hand. Afgelopen weken wist je dit ook niet en ging het goed met je. Echt, houd je goede vibes vast hoor :*

En maandag zien jullie weer verder. Makkelijk gezegd, maar toch.
pi_163579079
Verkeerde topic... :+
S. 2014
J. 2016
pi_163579093
Ooooh wat klote Marjolijntje!! Gelukkig denkt je lieve vk goed met je mee, en hopen dat het inderdaad gewoon je eigen stress enzo is. Is het een optie dat je eigen fijne vk je eiwitten wat strenger in de gaten houdt en de andere symptomen? Het is gezien jouw situatie toch ook niet heel gek dat je bloeddruk zo hoog is?

Nou Crump! Daar heb je een punt. Ik heb dus ook heel veel onesies om die reden. Als ik ergens een klein baby'tje vasthoud of wil aanpakken dan zit vaak meteen het shirtje in de nek ja. Ook in de draagdoek lijkt het me wat onhandig. Maar die boxpakjes van zeeman zaten weer voetjes aan en dat is vaak ook weer niet handig begreep ik, en het was niet ok in de draagdoek las ik hier ergens? Ik heb het maar een beetje los gelaten en ook broekjes en shirtjes gekocht omdat er simpelweg niet zo super veel boxpakjes te vinden zijn in mijn smaak en omdat ik toch ook vaak zwicht voor hele lieve broekjes met shirtjes erop en dat soms precies mijn smaak is. Maar de onesies die er zijn in mijn smaak die hangen in de kast!
pi_163579099
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:19 schreef Crumpette het volgende:
Dames jullie weten wel dat shirtjes in maat 56 geen zin hebben toch? Het enige wat je er mee doet is de hele dag omlaag sjorren, want je kind ligt -O- en het shirt kruipt op.

Wist ik vorige keer ook niet. Nu plan ik op enkel onesies tot maat 74/80 :'). Want onesies O+
Ja en dan krijg je een babysaurus zoals Tas die er in werkelijk elke onesie uitziet als een rollade die uit z'n netje barst :') . Ik ben weer terug bij broekjes en shirtjes.
pi_163579112
Ik vergat te jompelen voor de goede SEO van Queens! Wat fijn!
pi_163579162
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:16 schreef Marjolijntje het volgende:
He Kut -O-
pi_163579163
Sommige shirts zijn het sjorren waard. O+

Vervelend van je bloeddruk Marjolijntje, misschien deels juist omdat je je zo druk maakte. (logisch gezien je voorgeschiedenis) hopenlijk maandag weer beter.
S. 2014
J. 2016
pi_163579220
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:28 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja en dan krijg je een babysaurus zoals Tas die er in werkelijk elke onesie uitziet als een rollade die uit z'n netje barst :') . Ik ben weer terug bij broekjes en shirtjes.
Tas de rollade O+ :D ah ja ik dacht al dat ik een +2.5 babysaurus had, maar het kan dus nog meer schijnt! Ik propte hem gewoon in pakjes voor een 9 maander geloof ik toen hij Tas zijn leeftijd had :Y). Ik verwacht nu een iets minder-saurus, hoewel je nooit weet wat ze doen na de bevalling :D.

Overigens heb ik dus ook wel broekjes ed liggen van vorige keer he. En ik zal ze heus wel een keer aantrekken bij baby. Maar alleen als de onesies op zijn ws :'). Hier nooit problemen gehad met voetjes aan onesies ook, ligt een beetje aan de bouw van je kind. Ik koop nu soberso pas dingen bij as and when-needed, want je weet toch nog niet wat leuk staat nu :P. Ik niet iig.
pi_163579304
Wij waren van de rompers met broekjes. Onesies vind ik er soms zo pyamaachtig uitzien.
Nu een winterbeeb, dus die moet ws ook vestjed enzo aan. Heb nog weinig leuks kunnen vinden. Of te "tof", of er staan bootjes op (next heeft bijna alleen mariteieme dingen) of te mutsig met beertjes.
pi_163579819
Ik heb vooral broekjes met shirtjes. Of broekjes met rompers. Of alleen rompers dan maar? :+
Desnoods zet ik alles gewoon vast met veiligheidsspelden toch? :D :+

Vervelend van je bloeddruk Marjolijntje! Hopelijk lukt het om deze te laten dalen voor maandag. Kan je een beetje rust nemen denk je?

Morgen is inderdaad mijn laatste dag. Waarschijnlijk een drukke dag, want de 2 leidinggevenden zitten vol met afspraken dus moet mijn "afscheid" ergens tussendoor gepropt worden :') Maarja, zie wel hoe het loopt :P
pi_163579846
He vervelend marjolijntje, goed dat je lichaam even zelf de kans krijgt om je bloeddruk te 'reguleren'.

Hier was hij ook 'aan de hoge kant' eerst 150/92 en erna 138/88 maar omdat de rest van onze niet ingedaalde, met haar hoofd boven het bekken liggende, 2900 gram geschatte baby prima was en ik me ook goed voel, geen reden tot paniek.

Wel eventjes doorgestuurd voor een ctg en 'digitale bloeddrukmeting'. Ctg was prima, bloeddrukapparaat kapoet 😂. Maar goed ze hoeven ook nog maar zes weken tot opening van het nieuwe moeder / kind centrum en er was geen andere beschikbaar en iedereen heeft een ander gehoor dus ik meet hem eens zelf blabla van de dienstdoende gyn was het 138/78 en gingen we naar huis met een afspraak voor volgende week.

al ben ik er (na zondag, het feest van pa, die 65 is geworden) wel ook klaar mee/voor.

Hier een jumpsuit fan, dat getrek aan die truitjes, brrrr. Ik hou alleen mijn hart vast voor mijn schoonmoeder, mag ik dat zeggen? Die komt geheid met spijkerrokjes in maatje 50 aanzetten 😬.
pi_163580161
Ik ben ook fan van neutraal (er mag best iets subtiel hinten naar het geslacht, maar niks too much) bij die ukjes, dreumes' eerste pakje was het poezenoverslagshirtje met een zacht grijs broekje. O+ Die mini's in roze tutu's en met paaseistrik vind ik echt 10x niks. :N

Verder jumpsuitjes ftw! *O* Nu N. een stuk groter is en haar tijd zo goed als alleen maar verticaal doorbrengt :+ vind ik ze wel minder leuk, maar voor liggende baby's zijn ze zo tof. O+

He Marjolijntje, vervelend zeg. Gelukkig dacht je vk wel mee. :*

Hoera, een goede SEO voor Queens! *O* Vorige keer ben ik toen los gegaan qua shoppen, daarvoor durfde ik echt niks aan te schaffen uit angst iets te jinxen. :D Wij hebben volgende week eerst de npm, ook spannend. :o
pi_163580416
Wat Room zegt .. ik vind onesies ook een beetje pyjama achtig :@

Queens een goede SEO *O*

Ondertussen Kung Fu Panda in den buik }:| ...

Kennen jullie de grap van de kraamzorg die om 13 uur intake kwam houden? Die kwamen dus om 14 uur .. Ik had de bevestigingsmail er even bij gepakt of ik abuis was maar nee het stond er toch echt .. 13 uur. Maar in 20 minuten was ze ook weer weg .. want ik had hier 2 kindjes die elkaar het leven zuur probeerden te maken door vermoeidheid :') :{ .. Ik had ze expres wakker gehouden om ze niet rond 13 uur maar rond 13.30 richting bed te kunnen brengen. Maja .. nu liep dat dus weer in de soep. Nu toch net alsnog kroost op bed gegooid en ik? Hmm .. ik heb eigenlijk wel een goede nacht gehad. Dus ik ga maar even van de rust genieten onder het genot van een aflevering Nashville ofzo :Y) .. En mijn boek proberen uit te lezen :')
  donderdag 7 juli 2016 @ 15:18:38 #137
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163581043
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij waren van de rompers met broekjes. Onesies vind ik er soms zo pyamaachtig uitzien.
Nu een winterbeeb, dus die moet ws ook vestjed enzo aan. Heb nog weinig leuks kunnen vinden. Of te "tof", of er staan bootjes op (next heeft bijna alleen mariteieme dingen) of te mutsig met beertjes.
Ik vind zelf een paar hele mooie (= dure in mijn geval) items het fijnst. Wassen gebeurd toch wel (dus ik hoef geen stapels kleding) en ik vind het veel leuker om dan echt mooie dingen aan te trekken. Hier dus vooral wolzijde en wat items van bijv. Kidscase (broekjes en vestjes) en Emile&Ida en zo <3

En voor het hele prille begin heb ik de luiertruitjes die ik zelf nog droeg en mijn mama ook <3 En dan met een wolzijde rompertje (lange of korte mouw) eronder en een wolzijde broekje erbij <3
  donderdag 7 juli 2016 @ 15:26:24 #138
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163581221
Voor de dames die bij de zeeman mis grijpen nu: het.is de nieuwe najaarscollectie die in gedeeltes uitgeleverd wordt (en dus ook weer aangevuld). Kijk even online de folder in daar staat bij wat vanaf wanneer leverbaar is.
Ik had het ook eerst niet gezien maar ik had mn moeder op jacht gestuurd bij hun in het dorp en daar vertelde een medewerkster dit. :P

Verder zag ik een mooie echo bij Mies en hoop ik dat de bloeddruk van Marjolijntje snel zakt ;(
  donderdag 7 juli 2016 @ 15:46:07 #139
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_163581700
Ik vind onesies echt super c00t.. maar ik heb ook een zwak voor kleertjes met diertjes en schattige afbeeldingen enzo :D :@ O+

Queens yay voor de goede SEO! *O*

Mies wat een mooi plaatje O+

Marjo wat ruk! Hopelijk kan je jezelf rustig houden en heb je maandag wel een mooie waarde.

Twink lekker handig van de intake -O-

Hoera voor de wekenwissels *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:13:04 #140
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163582449
Ff zitten en het is weer happy hour hoor :o Hoe wurm ik mijn hoofd en/of armpjes zo diep mogelijk naar beneden. Au!

Herkent een van jullie dit bij een termijn van 33-34 wkn?
pi_163582826
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:13 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ik ben twee weken geleden echomodel geweest voor hetgeen WupWup toen aankaartte ;) De echoscopisten daar vonden dus dat ze een groot hoofd had en de vk wilde dat ik het even liet checken :)

Ik vind het altijd zo knap als mensen met weekmenu's kunnen werken... Als ik al eens voor twee dagen eten in huis haal heb ik zelden de volgende dag nog zin in wat ik voor die avond gepland had. Ik moet dan ook per se iets anders eten (niet zwanger ook). Kan me alleen wel voorstellen dat het met een baby anders wordt, dan is het denk ik minder interessant of wat je zou gaan eten nou zo lekker is.
Ohh fijn van de echo's :).

En eten ja... zo ben ik ook. Echt reteirritant. Nu met zwangerschap wel nog meer last van (want ook iets met extra darmissues en maagzuur en nog meer gevoelig voor geuren en nog meer moe etc).
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:34:06 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163582933
@Quoi: het is hier altijd happy hour, deze baby beweegt zo belachelijk veel :').

@Marjolijntje: is het een idee om naar een Spa oid te gaan van het weekend? Daar kom ik zelf altijd belachelijk relaxed vandaan. Niet druk maken is makkelijker gezegd dan gedaan... ;) :*.

@sproetjes: bedankt voor de tip!

Ik heb net tegen beter weten in een muurtje op de babykamer behangen. 't Is heel mooi geworden, maar ook heel druk :'). Naja, went vast :+.
Mijn hormonen zijn wel heel happy, want de meubels kunnen nu op hun plek worden gezet oké, dat heb ik stiekem ook gedaan inmiddels, maar happy hormones. O+.
KuikenGuppy
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:36:52 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163582971
Oh en een caravan is ook met kinderen niks voor ons ;) dus wees gerust, Quoi. Dat hoeft dus echt niet :P.
KuikenGuppy
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:39:34 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163582998
Bij kuiken vond ik losse broekjes we fijn trouwens, dat verschoont lekker makkelijk. Maar jumpsuitjes zijn zo schattig O+.
KuikenGuppy
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:43:50 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163583061
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:36 schreef Burdie het volgende:
Oh en een caravan is ook met kinderen niks voor ons ;) dus wees gerust, Quoi. Dat hoeft dus echt niet :P.
:D Pfew!

Besef me nu ineens dat het vast mijn blaas is waar hij tegen wurmt/schopt. Aangezien ik ook vaker moet en het pijnlijk aanvoelt. Morgen ff aan vk melden en misschien een blaasontsteking uitsluiten.

Die kan er dan ook bij op de bingokaart.
pi_163583203
Haha Burdie, paar uur geleden postte je nog dat je je rustig ging houden vanwege buik- en rugpijn :D maar blije hormonen zijn ook heel belangrijk.
Hoe gaat het nu met de pijn?
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:59:41 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163583306
I know... :'). Consequent zijn is zegmaar niet heel erg mijn ding :+. Maar het viel mee hoor, fysiek. Vliesbehang is duidelijk veel gemakkelijker en sneller aan te brengen dan papier! En endorfines zijn ook wat waard.
KuikenGuppy
pi_163583395
Mies O+ wat een plaatje je dochter
Fijn dat de echo goed was en het hoofdje toch niet zo groot is als gedacht.

Burdie jij bent net zo eigenwijs als iemand anders hier (ik zal geen namen noemen) in t topic ;)
Maar fijn dat het behang erop zit ^O^

Wij eten 3x per week van de hellofresh. Lekker, gezond en makkelijk. De rest van de week eten we waar we dan zin in hebben en meestal halen wel ook 1x wat.

Hier vooral broekjes en truitjes. Is met het verschonen veel makkelijker vind ik. omhoog kruipende truitjes heeft Mats bijna nooit gehad.
Ik ben nu wel benieuwd naar de zeeman collectie maar ik kijk maar niet want ik mag echt niks meer kopen.

Ik heb wel een babynest gekocht voor in de box O+ ik kan niet wachten tot die gevuld is
  donderdag 7 juli 2016 @ 17:07:05 #149
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163583432
O-)
pi_163583474
Marjolijntje wat balen van je bloeddruk. Hopelijk is het eenmalig.
Bij mij was dat ook zo. Ik was toen zo bang dat het weer mis zou zijn en ja hoor bloeddruk te hoog.
De keer daarna was de bloeddruk gelukkig weer goed.
Heb je de vorige keer ook vocht vast gehouden? En hoe is dat nu?
pi_163584525
Ik zocht even op wat een babynest is en nu wil ik het ook :') Wat ontzettend schattig, net een mandje O+

Ik MOET ook per se een nieuw koffertje als vluchttas. We hebben een prima koffertje, maar dat ding is al jaren uit dus dat kan niet meer he :7
pi_163586242
Dat had ik dus ook miezziej :') normaal zou ik dat babynestje echt te duur vinden voor die paar maanden maar nu heb ik m gewoon gekocht.
En die koffer :') dat had ik met een koffer voor mijn zoontje. Die moest er ook 1 krijgen. Dus nu heb ik een hele leuke cars trolley voor hem gekocht (wel via marktplaats want moet toch een klein beetje op de centjes letten :7 ) en die ga ik morgen samen met mijn vluchtkoffer inpakken

Gewoon je hormonen de schuld geven dat je het hebt gekocht O-)
  donderdag 7 juli 2016 @ 20:09:50 #153
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163586846
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:44 schreef ikke_84 het volgende:
Dat had ik dus ook miezziej :') normaal zou ik dat babynestje echt te duur vinden voor die paar maanden maar nu heb ik m gewoon gekocht.
En die koffer :') dat had ik met een koffer voor mijn zoontje. Die moest er ook 1 krijgen. Dus nu heb ik een hele leuke cars trolley voor hem gekocht (wel via marktplaats want moet toch een klein beetje op de centjes letten :7 ) en die ga ik morgen samen met mijn vluchtkoffer inpakken

Miezziej /= Mies Poes ;)

Ik ga mijn rookworst (doomoo) gebruiken als nest!
pi_163587247
Ow ja haha ik bedoelde mies :D heel scherp ^O^

Fijn dat voorwerk :X nu naast t ongesteld zijn gevoel ook kramp de hele tijd

Die rookworst is idd ook heel fijn om te gebruiken voor de kleine :Y
pi_163587599
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:25 schreef ikke_84 het volgende:

Hier ook ongesteldheidsgevoel en kramp. En als ik opsta een stekende pijn down under :X

Verder ff snel gelezen dus weet de helft niet meer...
Marjoleintje, rustig aan en hopelijk komt de bd door iets anders :*

Wij hadden vanochtend een groeiecho en alles was goed. Alles iets boven het gemiddelde ^O^
pi_163587700
Vorige keer geen vocht vast gehouden, ook geen andere klachten, geen eiwitten (ook uit bloedonderzoek kwam niks toen, alles was goed). Nu ook nergens last van, ook niet met het benauwde weer, behalve dan die bloeddruk die omhoog is. Maandag weer terug, tot die tijd maar rustig proberen te blijven, loslaten enzo (hoe dan?)
Gelukkig nu wel een hele fijne vk die niet gelijk in paniek schiet, waardoor ik niet direct vandaag in het ziekenhuis zit. Moest wel ff over een staafje piesen voor eiwitten, maar negatief dus.
En ik rij met liefde 2-3x per week die kant op, als dat betekent dat ze me dan ook goed kunnen volgen en ik gewoon bij mijn vk mag blijven. Maar binnenkort dus ook maar een wat-als gesprek, en concrete zkh plannen maken..

Ik hoop ook heel erg dat het nu gewoon mijn eigen stress is, dat ik mezelf rustig krijg dit weekeind en dat t maandag iig weer lager is. Precieze waardes weet ik niet, wil ik ook niet weten. En zo lang de vk het ziet zitten en niet paniekt, probeer ik dat ook maar niet te doen.

En zo'n babynest, die wil ik ook. Alleen vinden mijn hormonen die dus echt nog te duur. En eigenlijk willen mijn hormonen ook allemaal nieuwe hydrofielen, en nieuwe spuugdoekjes. Want vol vlekken die er niet meer uitgaan (maar nog prima functioneel) dus hebben mijn hormonen maar even pech, denk ik. :P
  donderdag 7 juli 2016 @ 20:47:54 #157
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163587825
Ohja zo'n babynestje O+ willen mijn hormonen ook heel graag maar vind t ook te duur (nog wel iig :'))
pi_163588001
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:44 schreef ikke_84 het volgende:

Ja shit! Nu moet ik ook een trolley voor Saar... :')
S. 2014
J. 2016
pi_163588468
Fijn dat je vk nu zo rustig is marjo. Hopelijk is een ziekenhuis bezoek niet nodig.

GM gewoon marktplaats in de gaten houden. Ik heb er nu 2 voor heel weinig en ze zijn echt als nieuw. En Mats loopt er de hele tijd mee rond, zo super schattig.

Onderstaande foto gaf de doorslag om er 1 te kopen :7
SPOILER

[ Bericht 40% gewijzigd door ikke_84 op 07-07-2016 21:23:26 ]
  donderdag 7 juli 2016 @ 21:15:17 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163588501
@Marjolijntje, ik heb bij de vorige zwangerschap een stapel hydrofielen overgenomen en heb ze blauw geverfd. Maar mijn hormonen (en mijn man! O+) willen voor baby 2 wel een stapel nieuwe, spierwitte aanschaffen :9 . Dus ik snap wat je bedoelt ;).
KuikenGuppy
pi_163588707
Mijn rationele ik wint het in het geval van de babynestjes duidelijk van mijn hormonen. Ik zie vooral een zachte rand waar een net rollende baby zijn neus lekker in kan duwen en de toegevoegde waarde ontgaat me.
De nieuwe hydrofielenbehoefte snap ik wel, ik heb het heel erg met de spuugdoekjes.
pi_163588887
Ophelia ik was ook bang voor die neus in de rand. Ik heb zelfs een mailtje naar de kraamzorg gedaan met de vraag wat hun ervan vonden qua veiligheid :7
Antwoord was dat t geen vervanging voor bed of wieg is (joh) maar dat het voor beneden een prima slaap plekje is als je er maar bij blijft.

Mats sliep heel slecht (niet) als baby en hoor hier hele goede verhalen over. Dat heeft me wel een beetje overgehaald. Is natuurlijk geen garantie dat deze nu wel zal slapen alleen maar door dat ding maar goed *)
pi_163588890
Oh jeutje ik las het echt de hele tijd als bednest. Die vind ik namelijk wel duur :D. En de babynestjes zien er cute uit maar gelukkig zijn mijn hormonen nog best braaf.
Behalve dat ik wel een dure smaak heb (wol/zijde/eco enzo) en het meeste nieuw wil. En veel draagdoeken wil terwijl ik nog nooit gedragen heb enzo.
pi_163589006
ik krijg er toch een beetje een kattenmandje-gevoel bij :P hier deed de doomoo aan de rand van de (ronde) box het prima tegen de tocht enzo de eerste weken (december). Nu, niet aan de orde.
pi_163589082
Mijn moeder zei "ow wat een leuke mand voor Diesel" (onze hond) :')
pi_163589172
ik bedoel maar :'). Voordeel is dat je er bij zooplus een op de kop tikt voor 12 euro ipv 80 :Y

pi_163589270
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:37 schreef ikke_84 het volgende:
Mijn moeder zei "ow wat een leuke mand voor Diesel" (onze hond) :')
Hahaha :')
pi_163589301
Ghehe ja idd wel het katten/hondenmandidee :D. En wat Ophelia zegt idd, dan moet je erbij blijven. Ik heb bij zoiets ook echt totaal niet de neiging het te kopen. Bij veel niet waarvan ik geeeeen idee heb het te gaan gebruiken.
Nou ga ik waarschijnlijk sowieso wel miskopen doen omdat eerste keer dus geen idee wat ik wil/fijn vind/ga gebruiken. Maar dan nog.
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:18:54 #169
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163590324
Wij hebben een kattenmandje dat zo door zou kunnen voor wipstoeltje. Toch maar niet ;)
pi_163590367
Onze 'wip'stoel (Nuna Leaf) kon volgens de kat prima door als kattenmandje. Andersom is vast ook geen bezwaar.
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:23:57 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163590467
Zo'n babynestje doet me idd aan een kattenmandje denken :D. Wij hebben een koeka slaapzak waar kuiken maanden in heeft gewoond en die gebruiken we bij Guppy gewoon weer O+.
KuikenGuppy
  vrijdag 8 juli 2016 @ 07:16:25 #172
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163594916
Good morning :W :Z
pi_163594936
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:25 schreef ikke_84 het volgende:

Soms lees ik Mies en dan denk ik dat ik bedoeld wordt :+ (mijn zus noemt me altijd zo)

Stiekem wil ik ook zo'n rookworst maar het mag niet van mezelf omdat ik al 2 van die langwerpige kussens heb uit Vietnam :')

Ik heb niet echt last van krampen ofzo, alleen af en toe heb ik het idee dat de baby mijn blaas erg interessant vindt en er expres tegen aan gaat duwen :')
  vrijdag 8 juli 2016 @ 07:23:39 #174
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163594946
Al anderhalf uur present c_/ Dan maar uitzendinggemistjes kijken.

Miezziej, dat heb ik ook!
pi_163594949
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 07:23 schreef Quoi het volgende:
Al anderhalf uur present c_/ Dan maar uitzendinggemistjes kijken.

Miezziej, dat heb ik ook!
Zo van, heujj wat is dit? *por por druk druk* :D
Tot nu toe gelukkig nog geen lekkages, maar ik vrees voor het ergste :')
  vrijdag 8 juli 2016 @ 07:46:05 #176
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163595065
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 07:25 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Zo van, heujj wat is dit? *por por druk druk* :D
Tot nu toe gelukkig nog geen lekkages, maar ik vrees voor het ergste :')
Ik kan het tot nu toe ook niet voor me houden en zeg dan telkens "oeh" of "auw". Vriend is nu in een hogere status van alertheid beland, arme jongen :P
pi_163595164
Marjolijntje -O- :* :* wat rot, het ging net zo lekker met je.

Ik heb straks weer controle maar geloof niet dat buikbaby al ingedaald is. Hij zit zo hoog, echt raar gevoel.

Ik ben ook bij een aantal zeemans geweest. Er werd mij verteld dat de collectie t/m december gespreid geleverd wordt. Heb nu shirtjes, badcapes. Broekjes kwamen eind juli. Lakentjes wist ze niet. -O- maar ik willlut allemaal
  vrijdag 8 juli 2016 @ 08:07:12 #178
268038 kwakz0r
kwakveense
  vrijdag 8 juli 2016 @ 08:14:55 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163595268
quote:
In maat 50 en 56 hebben ze alleen niks, alleen dat witte vestje of zomerspul.
KuikenGuppy
pi_163595294
Mijn hormonen worden dus niet warm of koud van de Zeemancollectie :D
Vond de keren dat ik er iets had gekocht voor F dat het zeer breed viel of geen lekkere pasvorm had.
Alleen de biokatoen stretchrompers zijn oke mits niet te hard aan de knoopjes trekken :')
  vrijdag 8 juli 2016 @ 08:24:13 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163595348
Ik vind deze wel erg lief:

KuikenGuppy
  vrijdag 8 juli 2016 @ 08:28:40 #182
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163595374
Zeeman valt overigens een volle maat kleiner, en de kwaliteit is idd niet je dat.

Ik koop er reservespul voor het kdv in geval van kak, kots of modder :+
Kwak
pi_163595464
Ik vind zeeman vaak wel erg leuk spul hebben, maar idd voor de kwaliteit moet je het niet doen.

Ik zou vandaag wel een infuusje koffie kunnen gebruiken... :O straks behangen op de babykamer O+
S. 2014
J. 2016
pi_163595509
Haha quoi arme man als dat nog een paar weken zo door gaat.

Fieder ik ben benieuwd of je kleintje ingedaald is.

Miezziej jou baby doet aan blaasknuffelen ;) ze vind je gewoon lief. Wel vervelend als je steeds zo ineens naar de wc moet.
En je laatste werkdag *O* aftellen maar!!

Mijn man heeft een nieuwe baan *O*
Ik vind het best spannend want hij begint per 1 september dus druk druk druk. Maar het is zn mooie kans dat hij het niet moet laten schieten. Vandaag gaat hij zijn ontslag indienen :7 ik ben heel benieuwd hoe ze reageren.

Bij die zeeman collectie ben ik ook bang dat het te breed valt. Had ik bij Mats wel altijd als ik daar shirts haalde. Of het rekt niet lekker zodat t moeilijk over het hoofd gaat.
Maar ik heb stiekem toch even gekeken en het ziet er wel heel mooi uit.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 09:24:50 #185
344469 Amsel
zonder t
pi_163596035
Hier ook blij met Zeeman :) Pasvorm vind ik altijd wel prima, stukken beter dan de Hema in ieder geval! Ik ben bij Zeeman groot fan van de leggings van dikkere stof die als gewone broekjes gedragen kunnen worden, en baal dat dreumes inmiddels de maat bereikt waarin ze die dingen niet meer verkopen. Ook voor simpele katoenen shirtjes ga ik er graag heen - ik vind een tientje voor een T-shirt bij een baby echt al best duur en koop er voor dat geld dan liever drie bij de Zeeman 8-) En de kwaliteit valt me meestal heel erg mee!

Oh en goeiemorgen 8-)
pi_163596317
Ik heb een angelsound, na de operatie ben ik daar regelmatig heel blij mee geweest, en vanmorgen vond ik dit op de bank...

SPOILER
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 8 juli 2016 @ 10:41:49 #187
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163597141
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 08:28 schreef kwakz0r het volgende:
Zeeman valt overigens een volle maat kleiner, en de kwaliteit is idd niet je dat.

Ik koop er reservespul voor het kdv in geval van kak, kots of modder :+
Zoveel kleiner ja? Dus mijn extra daar gekochte "ik wil tocj voor de zekerheid iets in maat 50 in huis hebben en dan is t niet zo duur als t te klein blijkt" spul kan weer terug? :')
  vrijdag 8 juli 2016 @ 10:46:46 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_163597228
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:41 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Zoveel kleiner ja? Dus mijn extra daar gekochte "ik wil tocj voor de zekerheid iets in maat 50 in huis hebben en dan is t niet zo duur als t te klein blijkt" spul kan weer terug? :')
leg het even over een ander pakje wat je al hebt, dan zie je het snel genoeg ;)
disclaimer
pi_163597239
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:41 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Nee, dat valt wel mee. 50 vond ik prima passen bij mijn gemiddelde kind van 48 cm. Het verschilde wel erg per pakje (om het nog makkelijker te maken :') ).
  vrijdag 8 juli 2016 @ 10:50:28 #190
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163597313
Ik ga niks meer kopen maar heb mijn meneer verzekerd dat als er iets tekort komt in de kraamweek, hij maar ff naar de Zeeman (of Hema) moet hoppen :P

niks meer kopen qua kleding dan hè? He he
pi_163597341
Enorm verschil qua pasvorm per item idd bij zeeman. Overigens is dat bij andere winkels niet anders hoor, je moet er toch gaandeweg achterkomen wat werkt voor jouwes. Mijn baby paste heel weinig van zeeman, terugkijkend.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 10:53:31 #192
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163597360
Ik vind t sowieso lastig in te schatten ;( want eerste kindje die tot nu toe elke keer in de iets groter als gemiddeld curve past en alles is zo klein en frommelig :') zo vind ik de 56 van z8 ook zo klein op t oog :p

Ik zal zo eens even vergelijken met ander spul.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 10:56:47 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_163597407
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:53 schreef sproetjes het volgende:
Ik vind t sowieso lastig in te schatten ;( want eerste kindje die tot nu toe elke keer in de iets groter als gemiddeld curve past en alles is zo klein en frommelig :') zo vind ik de 56 van z8 ook zo klein op t oog :p

Ik zal zo eens even vergelijken met ander spul.
maar "iets groter dan gemiddeld" kindjes zijn doorgaans geen zeebonken van 4800 gram en 58 centimeter ;) en die passen vrijwel zonder uitzondering allemaal wel in een maatje 50.
Die enorme baby's die echt als 56/62 nodig hebben bij de geboorte zijn flinke uitzonderingen. En ik hoop dat dat je bespaard blijft :D
disclaimer
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:02:14 #194
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163597503
Ik gok zo dat t wel goed moet komen. Ik heb geen andere 50 om mee te vergelijken maar de shirtjes in 56 van de zeeman zijn (op een paar mm na misschien ) hetzelfde als 56 van hema en van z8

En t klinkt stom SQ maar ik had dus al horrorscenarios van een mega baby in mn hoofd :')
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:07:11 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163597576
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

maar "iets groter dan gemiddeld" kindjes zijn doorgaans geen zeebonken van 4800 gram en 58 centimeter ;) en die passen vrijwel zonder uitzondering allemaal wel in een maatje 50.
Die enorme baby's die echt als 56/62 nodig hebben bij de geboorte zijn flinke uitzonderingen. En ik hoop dat dat je bespaard blijft :D
Kuiken paste niet in het maat 50 pakje wat in onze ziekenhuistas zat, en ook maat 50/56 paste net. Die maat heeft hij twee weken gedragen voor hij er uit was gegroeid. En kuiken was geen babysaurus, maar gewoon een zevenponder. Het verschilt zo enorm per kind, per merk, per maat...
KuikenGuppy
pi_163597611
Wij hebben juist heel weinig kleertjes in maat 50 gekocht, omdat we van mensen om ons heen hoorden dat de kans groot is dat de baby groter is dan 50cm en ze dan niet in maatje 50 passen. Volgens hen kun je dan beter maat 56 hebben dat dan iets te groot zit. Klopt niet dus?

(meer kleertjes kopen :9~ :9~ :9~ )
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:10:46 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163597646
Mies, ik zou zoeken naar de combinatiemaat 50/56. Die zit er mooi tussenin.
KuikenGuppy
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:10:51 #198
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163597650
Dat hebben wij ook Mies_poes. Extra weinig 50 (en zeeman want goedkoop als t niet past) en de rest 50/56 of 56.
En ik twijfel dus om de 50 niet gewoon terug te brengen :')
pi_163597688
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:08 schreef Mies_poes het volgende:
Wij hebben juist heel weinig kleertjes in maat 50 gekocht, omdat we van mensen om ons heen hoorden dat de kans groot is dat de baby groter is dan 50cm en ze dan niet in maatje 50 passen. Volgens hen kun je dan beter maat 56 hebben dat dan iets te groot zit. Klopt niet dus?

(meer kleertjes kopen :9~ :9~ :9~ )
Ik zou op voorhand niet al te veel kopen, mijn dochter werd ook groot geschat, uiteindelijk paste zij makkelijk in 50 maar het kopen van kleertjes was zoveel leuker toen ik eenmaal gezien had wie het ging dragen.
S. 2014
J. 2016
pi_163597741
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:10 schreef Burdie het volgende:
Mies, ik zou zoeken naar de combinatiemaat 50/56. Die zit er mooi tussenin.
Oh ja, dat kan ook nog. Weet je of ze die combinatiemaat gewoon bij Prenatal hebben? Daar moeten we vanavond namelijk even heen.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:15:52 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_163597754
nou ik heb wel die echte kleine maatjes 50/56 en 56 maar een week of 5-6 gebruikt inderdaad. Achteraf had ik veel te veel want mijn baby spuugde niet dus eigenlijk kreeg ze ook maar twee-drie keer per week schone kleren aan. Het gros bleef dus praktisch ongedragen uiteindelijk :')
disclaimer
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:22:58 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163597873
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:15 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Oh ja, dat kan ook nog. Weet je of ze die combinatiemaat gewoon bij Prenatal hebben? Daar moeten we vanavond namelijk even heen.
Volgens mij niet, maar ik heb niet zoveel prenatal spul.
KuikenGuppy
pi_163597927
Mijn ervaring met Zeeman is inderdaad ook dat het erg klein uitvalt en vooral als er een printje op staat, is ie er binnen no time af gewassen. Dus als ik er koop, dan is dat zonder printjes en een paar maten groter ^O^

Vanmorgen met mijn kroost naar het centrum geweest en hoewel ik het er zo niet uit vind zien heb ik mezelf een paar heerlijke tokkie jurken van de Action cadeau gedaan voor de warme dagen :7 ... Dus, als de zomer nog een keertje in NL komt, dan kan ik de laatste 10 weken lekker in een tokkie jurk :7 .. Ik denk wel dat ze goddelijk zitten. Mijn buik heeft ineens POEF gedaan. Voor mijn gevoel zit ik nu met deze termijn wel weer in maatje Boaz en voor mijn gevoel is dat echt huuuuuuuge.

Ikke wat fijn voor je man *O*
As we speak zit mijn man ook middenin een sollicitatiegesprek. Ondanks dat het gedoe met zijn huidige werkgever nog (lang) niet is afgewikkeld, passeerde toevallig deze vacature en die past gewoon 300% bij hem! Dus ik ben heel benieuwd hoe hij straks thuis komt.

O en ik heb ook nog Zwitsal geurbuiltjes gekocht O+ O+
Dus ook al duurt het nog 10 weken, straks ruikt alles naar de Zwitsal boven *O* *O*

En ik ben lekker met mijn kroost gaan ontbijten bij de hema :7 .. gewoon omdat het kon.
Ik liep nog over de babyafdeling en er hangt echt heel veel leuks hoor. Maar vind toch dat mijn man en ik het eerste pakje samen moeten komen, dus er is niks aan mijn vingers blijven plakken.
pi_163598272
Uit lurkstand komt; GM je dochter :D O+
pi_163598428
Hier was 50 al meteen hoogwater bij ruim 54cm en 4 kilo.
Heb nu 2 56 pakjes waarvan de mouwtjes en beentjes goed omvouwbaar zijn.
Wel 2 duurdere pakjes maar tenminste niet binnen 1 of 2 weken eruit gegroeid.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 12:16:22 #206
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163598876
Mijn twee weken oude dochter verzuipt nog steeds in maat 50 :P en Lucas heeft ook een paar maanden in 50-56 gezeten.

Gm die foto :D O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163599132
Conclusie: er is geen pijl op te trekken :P nou ja, heb iig een reden om nog even wat kleertjes te kopen O+

Ik word echt gek van mezelf en twijfel over álles. Gister een hormonale bui gehad omdat ik niet wist in welk shirt ik wilde bevallen en hoe moest ik nou die keuze maken want geen shirt is goed genoeg en het komt op alle foto's en blablabla :'(

En nu twijfel ik wat voor borstkolf ik moet kopen; een enkele of dubbele. Dubbele lijkt me handig want sneller klaar, maar is stuk duurder en een stukje groter dus om mee te nemen misschien niet ideaal.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 12:38:06 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_163599236
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:33 schreef Mies_poes het volgende:
Conclusie: er is geen pijl op te trekken :P nou ja, heb iig een reden om nog even wat kleertjes te kopen O+

Ik word echt gek van mezelf en twijfel over álles. Gister een hormonale bui gehad omdat ik niet wist in welk shirt ik wilde bevallen en hoe moest ik nou die keuze maken want geen shirt is goed genoeg en het komt op alle foto's en blablabla :'(

En nu twijfel ik wat voor borstkolf ik moet kopen; een enkele of dubbele. Dubbele lijkt me handig want sneller klaar, maar is stuk duurder en een stukje groter dus om mee te nemen misschien niet ideaal.
Wat betreft kolf: wil je op je werk gaan kolven? Dan zou ik voor de meest fancy dubbelzijdige volautomatische gaan. Het enige wat dan groter is, is dat je twee kolfschelpen mee moet nemen.
Wil je een keer wat kunnen kolven zodat je een paar uur weg kan, kun je waarschijnlijk ook wel met een handkolf uit.
Ik zou er sowieso mee wachten tot na de geboorte: eerst maar kijken of de borstvoeding goed op gang komt, je kunt er altijd 1 huren voor de kraamweek als dat nodig is. Het is namelijk best wel een investering. In het borstvoedingstopic zitten ook een hoop ervaringsdeskundigen die je hierbij kunnen helpen :)
disclaimer
pi_163599509
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat betreft kolf: wil je op je werk gaan kolven? Dan zou ik voor de meest fancy dubbelzijdige volautomatische gaan. Het enige wat dan groter is, is dat je twee kolfschelpen mee moet nemen.
Wil je een keer wat kunnen kolven zodat je een paar uur weg kan, kun je waarschijnlijk ook wel met een handkolf uit.
Ik zou er sowieso mee wachten tot na de geboorte: eerst maar kijken of de borstvoeding goed op gang komt, je kunt er altijd 1 huren voor de kraamweek als dat nodig is. Het is namelijk best wel een investering. In het borstvoedingstopic zitten ook een hoop ervaringsdeskundigen die je hierbij kunnen helpen :)
Het idee is wel om op mijn werk te gaan kolven. Ook wel een idee om te wachten tot na de geboorte, maar het leek me wel handig om te kunnen oefenen met de kraamzorg. Misschien voor de eerste tijd maar een huren dan en als het goed gaat zelf een aanschaffen. Het is nogal een smak geld.
pi_163599700
Oh die kledingmaat dilemma's heb ik ook zo erg gehad. Ik was compleet overstag toen ik op kraamvisite ging bij een baby die maat 56 aan had en erin verzoop. Ik vond het echt geen gezicht en armoedig. Nu hebben we enorm veel groefecho's gehad en zat onze baby steeds prima op het middellijntje en nu wordt hij zelfs wat klein geschat. Ik heb voor de zekerheid wel een maat 56 mee in de ziekenhuis tas maar ik ga er niet vanuit dat we hem nodig zullen hebben.
Ik heb overigens niet super veel in maat 50. 3 boxpakjes en 4 broekjes + shirtjes. Die wasmachine draait wel en het is zo bijgekocht.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:29:41 #211
52229 Chanty
pi_163600041
Armoedig? Echt? :D wacht maar :+ als jij steeds perfect passende kleding wilt voor je baby heb je én een enorme uitdaging én ben je klauwen met geld kwijt :+
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:39:47 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_163600265
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:54 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Het idee is wel om op mijn werk te gaan kolven. Ook wel een idee om te wachten tot na de geboorte, maar het leek me wel handig om te kunnen oefenen met de kraamzorg. Misschien voor de eerste tijd maar een huren dan en als het goed gaat zelf een aanschaffen. Het is nogal een smak geld.
Ik weet niet of jouw ziektekostenverzekering lactatiekundige zorg dekt, maar anders kun je ook na een aantal weken een consult met een lactatiekundige nemen, die kunnen je hier ook goed in begeleiden. Het is inde kraamweek namelijk al hectisch genoeg met driehonderd keer per dag aan laten happen en de borstvoeding zelf op gang krijgen - dan zit je waarschijnlijk niet te wachten op "voor de fun" oefenen met kolven. (als het noodzakelijk is wordt het natuurlijk een ander verhaal).
disclaimer
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:43:08 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163600337
Ik vind niet-passende kleding ook armoedig staan.
KuikenGuppy
pi_163600470
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:29 schreef Chanty het volgende:
Armoedig? Echt? :D wacht maar :+ als jij steeds perfect passende kleding wilt voor je baby heb je én een enorme uitdaging én ben je klauwen met geld kwijt :+
Deze baby had een broek aan waarbij de voetjes niet eens door de pijpen heen kwamen. Een broekje waarbij je gewoon normaal de voetjes ziet moet toch niet zo moeilijk zijn? Ik zeg ook niet dat het perfect passend moet en mouwen omslaan vind ik ook echt geen probleem maar als een shirt als een jurk valt of de voetjes redden de uiteinden van de broek niet dat is naar mijn idee niet nodig.
pi_163600525
Andersom gingen heel veel jurkjes hier door als tuniek en later als shirt :7 superhandig.
pi_163600658
Ja maar Chanty, L is daarin meer de uitzondering dan de regel, toch? :D
Maargoed, er valt dus idd niet echt pijl op te trekken! Als je maar iets hebt dat je kint niet naakt naar huis hoeft, dan kun je de rest zo bijbestellen :P.

Overigens ging mijn dreumes vanmorgen met zijn knuffels in de kattenmand zitten, toen moest ik nog wel even gnorfen :D.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:58:59 #217
52229 Chanty
pi_163600705
Ik sla een broekje gewoon om net als mouwen. De maten vallen zo verschillend dat daar moeilijk op te schoppen valt. De ene broek maat 50 zit hier perfect bij de benen maar valt wijd bij de middel, de andere broek maat 50 heeft het omgekeerde :') dan ziet ze er maar "armoedig" uit hoor. Ik vind het eigenlijk wel schattig en leuk om ineens te merken dat bepaalde shirtjes twee weken later wel goed zitten.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:59:55 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_163600730
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:57 schreef Crumpette het volgende:
Maargoed, er valt dus idd niet echt pijl op te trekken! Als je maar iets hebt dat je kint niet naakt naar huis hoeft, dan kun je de rest zo bijbestellen :P.

Overigens ging mijn dreumes vanmorgen met zijn knuffels in de kattenmand zitten, toen moest ik nog wel even gnorfen :D.
verkoop het voor 150 euro als dreumesnest *O*
disclaimer
  vrijdag 8 juli 2016 @ 14:00:40 #219
52229 Chanty
pi_163600746
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:57 schreef Crumpette het volgende:

Nu wel, maar ik het begin was hij gemiddeld en de eerste paar maanden was zijn groei bovengemiddeld ;) dus idd geen peil op te trekken.
pi_163600784
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

verkoop het voor 150 euro als dreumesnest *O*
:o *O* gat in de markt!!
pi_163601038
Ik heb de broekjes 50 en 56 op grote gesorteerd in de kast gelegd en niet op maat. Ik zie het vanzelf wel hoe het uiteindelijk uitpakt. Heb voor in het begin alleen maar zachte broekjes en het meest van noppies wat ik als ik andere baby's zie altijd wel prima vind zitten. Ik had ook een joggingbroekje maat 56 van hm besteld ooit maar dat leek me een heel raar super wijd model voor een mini dus die heb ik terug gestuurd.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 14:20:28 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163601297
HEMA heeft fijne, zachte broekjes en nog goedkoop ook O+.
KuikenGuppy
pi_163601479
Ja klopt! Die van 3 euro maar echt voor een newborn. Grijs, roze, blauw en wit geloof ik. Die zijn ook niet zo super breed of groot in vergelijking met de joggingbroekjes van de gewone hema baby jongenslijn. Ook van veel soepelere stof waardoor het ook prima om te slaan is als het nodig is. En ik heb voor mijn baby jongetje trouwens een legging. Een donkerblauw wit streepje van de meisjes collectie. O+
  vrijdag 8 juli 2016 @ 14:29:01 #224
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163601532
Dat was een hilarisch vk-consult.

Er zou een pakketje worden bezorgd thuis (van 9 - 18 :') ) waarvoor getekend moest worden. Aangezien ik altijd zo weg ben bij de vk en TNT vaak eind vd middag komt nam ik de gok. Zit ik in de wachtkamer: word ik gebeld door TNT. Natuurlijk :o Nu is mijn vk-praktijk op 200m van mijn huis en liep het spreekuur uit, dus ik naar buiten en uitgelegd waar ik was. Kwam de pakketmeneer het pakket daar afleveren. Hoezee w/

Toen naar binnen. Bloeddruk meten. Torenhoog! Aan het eind vd consult nog eens gemeten: weer netjes laag :') Pfew! Meneer ligt goed (hoofdje toch nog beweeglijk boven bekkeningang) en klopt goed, en "WAT EEN MOOIE BUIK!" O+ Volgens haar geen streepje te zien, maar heb haar er toch eentje gewezen.

Als ik last houd van de blaas dan even een plasje bij de ha inleveren. Evt een bekkenband gebruiken bij lange dagen staan/lopen. Ofwel: laat maar even op z'n beloop :P

Oja, en mocht ik toch naar het zkh moeten (ip doen we een thuisbevalling), dan sta ik open voor het doneren van navelstrengbloed. Even doorlezen foldertje :)

In het kort: alles gaat prima :)
pi_163602919
Fijn Quoi! Hoop gedoe maar met goede uitkomst!

Ohh ik krijg zo veel zin in die minikleertjes door jullie. Maar even wachten tot we het geslacht weten (beetje unisex mag ook natuurlijk, maar toch).

Hier vandaag ook vk-controle. Net zoals bij dreumes deze termijn kon ze het hartje niet vinden met doppler. Vorige keer schrok ik erg. Dit keer lag ik naar mijn dochter te kijken die naar me stond te lachen en daardoor op positieve manier afgeleid. Echokop erop en meteen een mooi kloppend hartje. Dus even babygespiekt ook nog O+
pi_163603700
Quoi, fijn dat (uiteindelijk) alles goed was bij de vk. Mooi dat je openstaat voor het doneren van navelstrengbloed O+
Jij hebt het weleens over het gevoel alsof er een handje naar buiten komt, hoe voelt dat precies? Ik heb namelijk sinds een week een branderig gevoel down under voornamelijk als ik loop. Ik heb geen blaasonsteking en de vk heeft gekeken en dacht ook geen schimmel. Misschien voelt het een beetje hetzelfde als bij jou?

Een geluk bij een 'ongeluk', Helio, dat je even kon babyspieken O+
pi_163604987
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:20 schreef Burdie het volgende:
HEMA heeft fijne, zachte broekjes en nog goedkoop ook O+.
Ja, zo heb ik al best veel broekjes (meer broekjes dan shirtjes) maar ik zag een maatje 50 waar ik nog niet zoveel van heb voor ¤1 (was 5), toch maar meegenomen :D.

Dat branderige heb ik ook soms bij een duw dan moet ik echt NUNUNU naar de wc.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 17:07:11 #228
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163605117
Helio, fijn dat het goed was! Zat unisex kleertjes te vinden :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 16:04 schreef Mies_poes het volgende:
Quoi, fijn dat (uiteindelijk) alles goed was bij de vk. Mooi dat je openstaat voor het doneren van navelstrengbloed O+
Jij hebt het weleens over het gevoel alsof er een handje naar buiten komt, hoe voelt dat precies? Ik heb namelijk sinds een week een branderig gevoel down under voornamelijk als ik loop. Ik heb geen blaasonsteking en de vk heeft gekeken en dacht ook geen schimmel. Misschien voelt het een beetje hetzelfde als bij jou?

Een geluk bij een 'ongeluk', Helio, dat je even kon babyspieken O+
Het is duidelijk het gevolg van bewegingen van die kleine. Daardoor doet mijn blaas heel effe pijn - a la een blaasontsteking - en het steekt. En zoals Uni zegt: dan meteen naar het toilet! Herkenbaar?

Gewoon een soort parcoursverkenning, vermoed ik :+
pi_163605762
Fijn van de goede echo's en controle's *O*

Ik heb net 2 uur liggen pitten. En dan is stom want dan lig ik vanavond weer tot 1 of 2 uur wakker. Nu word ik weer even uitgelaten want we gaan boodschappen doen. Vanavond lekker uiteten met mijn familie en dan morgen weer zo'n saaaaaaie dag met niets op de planning. Wat dat betreft mag baby komen, dan hoef ik me niet meer te vervelen. Anderzijds geniet ik nog van m'n buik en de schopjes maar waar ik er vorige week niet aan moest denken die buik en schopjes te moeten missen en niet meer zwanger te zijn slaat het wel steeds meer om naar extreem verlangen naar m'n baby.
pi_163607840
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 09:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb een angelsound, na de operatie ben ik daar regelmatig heel blij mee geweest, en vanmorgen vond ik dit op de bank...

SPOILER
Noh O+ ook een baby? :D
pi_163609418
Gm, je meisje! Zo schattig O+

Quoi, wat goed dat je navelstrengbloed wilt doneren bij zkhbevalling. Dat is hier ook het plan bij een eventuele zkhbevalling.

En ik ben zo blij want ik heb voor 15 euro een trofast kast op de kop getikt. Met bakken! Al tijden naar op zoek, maar steeds net te laat.
pi_163609612
Maar uit de categorie dingen die je van je hormonen moest aanschaffen: zojuist nieuwe wasmachine en droger. :@ (al was de oude wasmachine 15 jaar oud, dus er viel wel wat voor te zeggen)
pi_163610053
Die nieuwe wasmachine had ik de vorige zwangerschap al gedaan.
Meteen maar een Miele want dat wilden m'n hormonen :')
En de droger is afgelopen jaar al overleden dus die is vernieuwd.
Ik snap je volledig Ophelia :D

En dat babynestje moest ik aan een kattenmandje denken.
Was dan ook blij dat Crump haar jochie dat even visueel maakte voor me ;)
  vrijdag 8 juli 2016 @ 21:18:54 #234
344469 Amsel
zonder t
pi_163610227
Elke keer als ik aan dreumes Rupsje Nooitgenoeg voorlees en we komen op de pagina waar de rups heel dik is geworden, roept ze heel enthousiast MAMAAAAAA!!! We mogen dus wel concluderen dat ik officieel tonnetjerond ben nu }:|

Verder alles hier nog steeds prima. Vandaag met man gaan lunchen terwijl dreumes op de crèche was. Even tijd met z'n tweetjes nog, heerlijk O+
pi_163610298
Amsel :D
  vrijdag 8 juli 2016 @ 21:23:47 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163610339
Amsel :D :'( :').

Ook jij zult er als mooie vlinder weer uitkomen hoor! :*.
KuikenGuppy
pi_163610445
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 21:18 schreef Amsel het volgende:
Elke keer als ik aan dreumes Rupsje Nooitgenoeg voorlees en we komen op de pagina waar de rups heel dik is geworden, roept ze heel enthousiast MAMAAAAAA!!! We mogen dus wel concluderen dat ik officieel tonnetjerond ben nu }:|

Verder alles hier nog steeds prima. Vandaag met man gaan lunchen terwijl dreumes op de crèche was. Even tijd met z'n tweetjes nog, heerlijk O+
Het kan altijd erger: mijn dreumes beklom berg papa toen hij thuis kwam van werk vanavond, deed zijn shirt omhoog en riep verheugd BABY! :D tot veel gegnorf van mij en schoonouders. :')
pi_163610467
Amsel :D O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 21:23 schreef Burdie het volgende:

Ook bij jou zal er een jij zult er als mooie vlinder weer uitkomen hoor! :*.
Over de cocon zullen we het maar niet hebben :+
pi_163610475
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 21:27 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Het kan altijd erger: mijn dreumes beklom berg papa toen hij thuis kwam van werk vanavond, deed zijn shirt omhoog en riep verheugd BABY! :D tot veel gegnorf van mij en schoonouders. :')
:D ^O^
pi_163610647
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 21:27 schreef Crumpette het volgende:

[..]

:') :D
  vrijdag 8 juli 2016 @ 21:39:46 #241
344469 Amsel
zonder t
pi_163610757
Crump _O-
pi_163611238
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:36 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Noh O+ ook een baby? :D
:Y Ja ze hoorde wel boemboemboem zei ze :')

Wij hebben vandaag behangen. Ik (en mijn hormonen) zijn helemaal blij. O+
En mn kinkhoestvaccin gehaald vandaag. Schijnt volgens recent onderzoek dus vanaf het 2e trimester gewoon te kunnen ipv vanaf 28 weken.
S. 2014
J. 2016
pi_163612278
Amsel en Crump :D

En goed bezig met behangen, fijn voor je hormonen, gewoonmezelf!
pi_163614364
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:33 schreef Mies_poes het volgende:

Heeeel herkenbaar :D. Ik ben echt over alles besluiteloos. Nou was keuzes maken sowieso al lastig, vooral bij kopen van iets, dan was het meestal niet kopen :D. Maar nu in zwangerschap is het echt 298x erger. Nu zou ik alsnog kunnen wachten tot na de geboorte bij sommige dingen, omdat ik geen idee heb wat ik precies wil ofzo.
pi_163616515
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 21:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:Y Ja ze hoorde wel boemboemboem zei ze :')

Wij hebben vandaag behangen. Ik (en mijn hormonen) zijn helemaal blij. O+
En mn kinkhoestvaccin gehaald vandaag. Schijnt volgens recent onderzoek dus vanaf het 2e trimester gewoon te kunnen ipv vanaf 28 weken.
Me 2 .. woensdag een afspraak om het ding rin te rammen. Maar ben niet zo'n held met spuiten. Hoe pijn doet zoiets? Ik heb gelijk medelijden met mijn kinders als die weer voor een vaccinatie naar cb moeten.

O en ze gaan ook nog mee woensdag :'). Hoe groot is de kans dat ik een traantje moet wegpinken of valt het mee?
pi_163616537
Haha twink. Ik heb die hele prik niet gevoeld. Dagen erna wel spierpijn in mijn arm.
Misschien mag je wel een mooie pleister uitzoeken na de prik :P
  zaterdag 9 juli 2016 @ 07:57:59 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163616649
Prikken valt reuze mee, je kunt erna wel dag of paar dagen je een beetje 'meh' voelen.

Veel chocolade en patatjes eten helpt daartegen :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163616909
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 07:21 schreef ikke_84 het volgende:
Haha twink. Ik heb die hele prik niet gevoeld. Dagen erna wel spierpijn in mijn arm.
Misschien mag je wel een mooie pleister uitzoeken na de prik :P
Ja eentje met prinsessen en glitters! :9~ :9~

En chocola :9~ :9~

Had ik mezelf gisteravond na de mcflurry toch echt echt echt voorgenomen om de komende weken rustig aan te doen :') .. ik voel een fail aan komen :')
pi_163616942
Quoi, dat herken ik wel, maar dat voelt anders dan dit branderige gevoel :P maandag maar weer urine inleveren.

Uni, irritant is dat he? Vind het knap als je dingen kopen uit kunt stellen tot na de geboorte, mij lukt dat niet. Heb wel besloten iig met de kolf te wachten, want was gister in staat om een kolf te kopen van 250 euro (automatische, dubbele), terwijl ik geen idee heb of de BV zal lukken :') Werd me toch iets te gek :P

Gisteren hebben we het eerste pakje gevonden O+ en nog meer leuke en noodzakelijke babyspullen gekocht. Vandaag kunnen we de gordijnen ophalen en dan is het kamertje helemaal af!
Maar goed ook, want ik droomde vannacht dat de baby geboren was, het was een kitten, maar hé, wel een natuurtalent aan de borst :')
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:57:44 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163617004
Molo :W

Mies, de bekende kitten aan de borst droom. Check! :D

Ik moet gaan kiezen. Het weekend zit al best vol en nu zie ik dat het Swan Market in R'dam is: ik wil ik wil ik wil! Maarja, ik vrees dat North Sea Jazz morgen een 'very main event' wordt, waar aan voorafgaand dutjes beter passen.

En dan eerst maar eens krachtpatsen met de andere buiken vanmorgen.

Vandaag 33 wkn! w/
pi_163617005
Een kolf kun je echt prima later kopen Mies. In het eerste begin is de kolf die je via de thuiszorg kunt huren sowieso beter om de boel op gang te helpen (als je die al nodig hebt).
pi_163617007
Hier ook de prik gehad een tijdje geleden en ja je voelt het misschien even maar echt pijnlijk is het niet hoor. Daarna heb ik ook nergens last van gehad ^O^

En kleertjes kopen vind ik ook zo moeilijk. Het liefst koop ik alleen maar jurkjes, maar dat is volgens mij helemaal niet handig in het begin. En deze keer een zomer kindje, dat vind ik ook zo moeilijk met kopen :Y
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:00:51 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163617033
En Miezziej, je laatste werkdag overleefd?
pi_163617269
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:58 schreef angelatje het volgende:
Hier ook de prik gehad een tijdje geleden en ja je voelt het misschien even maar echt pijnlijk is het niet hoor. Daarna heb ik ook nergens last van gehad ^O^

En kleertjes kopen vind ik ook zo moeilijk. Het liefst koop ik alleen maar jurkjes, maar dat is volgens mij helemaal niet handig in het begin. En deze keer een zomer kindje, dat vind ik ook zo moeilijk met kopen :Y
Ik vond jurkjes de eerste tijd idd heel irritant... zat continue onder dr oksels...

Twink, ook hier amper iets gevoeld van de prik, ik vind de b12 altijd erger...
Nu een stijve arm maar verder nergens last van. Komt goed, Be strong voor Djenna en Boaz.. :*
S. 2014
J. 2016
pi_163617278
quote:
Ik vind jurkjes eigenlijk pas echt leuk vanaf het moment dat ze kunnen lopen. Als ze liggen kruipt het alleen maar op en zodra ze kunnen kruipen blijven ze er met een beetje pech met hun knietjes in hangen.

Jumpsuits e.d. O+
pi_163617316
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:57 schreef _Ophelia_ het volgende:
Een kolf kun je echt prima later kopen Mies. In het eerste begin is de kolf die je via de thuiszorg kunt huren sowieso beter om de boel op gang te helpen (als je die al nodig hebt).
Ja, ik ga hem ook echt later kopen, maar waarom precies is de kolf van de thuiszorg beter?

Quoi, lastige dilemma's zijn dat! Ik loop inmiddels met krukken dus in mijn geval zou ik niet meer naar twee activiteiten in een weekend gaan, maar zo lang je dat nog niet nodig hebt.... Ik zou gewoon eigenwijs zijn en lekker gaan. Dan volgende week maar bezuren, je hebt wel genoten.
Dit is natuurlijk een totaal onverstandig advies, dat begrijp je :+
pi_163617342
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:30 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ja, ik ga hem ook echt later kopen, maar waarom precies is de kolf van de thuiszorg beter?
Hier verhuren ze de Medela Symphony, die is echt bedoeld om de borstvoeding op gang te brengen. Ik vond hem heel fijn in het begin. (en daaarna mijn Freestyle O+ maar dat is wel even een rib uit je lijf ;) )
pi_163617346
Misschien niet heel sexy maar is een rolstoel huren geen optie voor als je toch leuke dingen wilt doen?
Of is het zitten ook te belastend?
Ben niet bekend met bekkenklachten dus misschien zeg ik wel iets heel stoms.
pi_163617347
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:00 schreef Quoi het volgende:
En Miezziej, je laatste werkdag overleefd?
Nee :+
Haha jawel hoor, voelde wel raar om weg te gaan met zo'n opgeruimd bureau :P

Gister begonnen aan oitnb, ben nu verslaafd geloof ik :@ :P
Voordeel als man avonddienst heeft, ben ik hele avond baas over de afstandsbediening 8-) :+
pi_163617438
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:34 schreef BlueEyes het volgende:
Misschien niet heel sexy maar is een rolstoel huren geen optie voor als je toch leuke dingen wilt doen?
Of is het zitten ook te belastend?
Ben niet bekend met bekkenklachten dus misschien zeg ik wel iets heel stoms.
Dat wilde ik inderdaad ook nog zeggen. Ik zou het er inmiddels wel voor over hebben, een rolstoel voor een leuk dagje weg. Maar zitten is ook een bitch dus ideaal is het niet, maar beter dan de hele dag staan.
pi_163617838
quote:

Ik heb geen idee wat voor weer het wordt rond eind september. Vorig jaar was er een hete nazomer in oktober geloof ik :').

Mies_poes, rolstoel gewoon doen hoor, al is het maar om uit te proberen. Zelfs terwijl ik amper kon zitten had ik iig wat afleiding tijdens het amper kunnen zitten :D. Je moet tegenwoordig wel even een verwijzing regelen voor gratis lenen, heeft de huisarts gewoon standaardformuliertjes voor liggen.
pi_163617901
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:43 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat voor weer het wordt rond eind september. Vorig jaar was er een hete nazomer in oktober geloof ik :').

Mies_poes, rolstoel gewoon doen hoor, al is het maar om uit te proberen. Zelfs terwijl ik amper kon zitten had ik iig wat afleiding tijdens het amper kunnen zitten :D. Je moet tegenwoordig wel even een verwijzing regelen voor gratis lenen, heeft de huisarts gewoon standaardformuliertjes voor liggen.
Is dat zo? Vanwege de krukken ben ik lid geworden van de thuiszorg. Ging er vanuit dat ik dan ook gewoon een rolstoel kon lenen?

Ik krijg de helft van mijn positiebroeken niet meer over mijn heupen, niet eens een klein beetje :(
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:48:54 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163617908
Vorige zwangerschap zat ik met 37 weken in een rolstoel in Ahoy te feesten 8-). En voor binnenkort een dagje Efteling heb ik er ook vast een geregeld. Anders kan ik daarna drie maanden bedrust houden :P.
KuikenGuppy
pi_163617913
Oh misschien hoeft dat in dat geval niet meer. Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat het simpele zonder verwijzing uitlenen sinds januari niet meer is.
pi_163618201
Vriend geholpen een kast te sjouwen. Niet slim :N
pi_163618316
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:49 schreef Unihipili het volgende:
Oh misschien hoeft dat in dat geval niet meer. Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat het simpele zonder verwijzing uitlenen sinds januari niet meer is.
Dat verschilt blijkbaar ook nog per zorgverzekeraar.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 9 juli 2016 @ 11:23:55 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163618398
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
Vriend geholpen een kast te sjouwen. Niet slim :N
Rolstoel nodig? :P
KuikenGuppy
  zaterdag 9 juli 2016 @ 11:49:17 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163618766
Mies, op krukken lopen lijkt me ook belastend trouwens. Je hebt vast ijzeren armspieren nu! Danoontje powerrrrr :P

Serieus: wat maakt dat het lastig voor je om leuke dingen te plannen.

Ik skip morgen echt wel de swan market. Daar zijn de North Sea Jazz kaartjes me te kostbaar (en tof) voor :)

Fijn ge-MiBt en het was weer gezellig! Eén oefening zelf even vervangen door iets anders, want kwam telkens niet meer overeind (na het 'dippen') en dan schoot het nét niet in mn bil. Is het me niet waard :P
pi_163618811
Even voor de dames die nadenken over een kinkhoestvaccin, er zijn nieuwe onderzoeken geweest over de termijn van enten...

http://www.rivm.nl/Docume(...)bij_zwangere_vrouwen
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 9 juli 2016 @ 13:11:20 #270
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163620171
Goeie GM, volgende afspraak bij de VK ga ik er meteen achter aan
  zaterdag 9 juli 2016 @ 17:11:27 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163624825
Meerdere verse mama's en ik vonden niet echt direct aansluiting in het babytopic (voelt nog wat te ver weg) en misten wat spuiruimte, dus ik ben zo brutaal geweest een juni 2016 babytopic te maken voor wie er behoefte aan heeft :)

OUD / Juni 2016 baby's verzamel topic!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163624895
Hm, maar als jullie samen in het babytopic posten, dan hebben jullie die aansluitig met elkaar toch net zo goed daar als in een eigen topic?
Het lijkt me zo onoverzichtelijk worden als elke maand een eigen topic krijgt. En je mist ook de feedback van meer ervaren ouders (dat was iig iets wat ik ttt erg op prijs stelde).
pi_163625079
Ik vond inderdaad de ervaringen en de "het-is-een-fase" geruststellend en fijn.

Room, ben je al gewend aan het jongensidee? O. is bijna jarig toch?

Mijn mannetje heeft de hik O+ en Saar wil na gisteren heel de tijd babybuik horen mama? O+ (doen we overigens niet, hooguit voor de nep)
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 9 juli 2016 @ 17:42:27 #274
52229 Chanty
pi_163625473
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 17:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Hm, maar als jullie samen in het babytopic posten, dan hebben jullie die aansluitig met elkaar toch net zo goed daar als in een eigen topic?
Het lijkt me zo onoverzichtelijk worden als elke maand een eigen topic krijgt. En je mist ook de feedback van meer ervaren ouders (dat was iig iets wat ik ttt erg op prijs stelde).
Dat idd :+ merk dat ik al tweederondemoeder met tot nu toe makkelijke baby ook veel minder te vragen/melden heb :)
pi_163625576
Is ook wel logisch denk ik, chanty. Merk dat ik nu qua zwangerschap ook minder te melden en vragen heb. Ondanks dat het nu anders is, is het toch meer been there, done that. Wat ik dan wel jammer vind is dat de focus er wat minder op ligt. Heb nog geen een foto van mn buik specifiek gemaakt, bv. Ik doe die zwangerschap een beetje naast het dreumesmoeder zijn, ofzo. Maar denk dat dat ook wel logisch is. Simpelweg minder tijd. Al ga ik mn man eens aan de buikfotos zetten. Van mij dan, he ;)

Gm, ja het is wel wat geland hah. Ik vind het erg tof dat het weer wcht iets heel anders gaat zijn. Nou kunnen twee meisjes natuurlijk minstens zo veel van elkaar verschillen, maar toch is een jongetje echt wel wat anders. Maar namen jonge, wat een crime :0
pi_163625632
Je had mij ook mogen vragen hoor Room! ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163625654
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 17:52 schreef JufMariska het volgende:
Je had mij ook mogen vragen hoor Room! ;)
Ooh dat had ik kunnen doen idd! Haha. Maar dat is het dus, ik denk er niet zo aan, gek genoeg :D
  zaterdag 9 juli 2016 @ 17:54:09 #278
52229 Chanty
pi_163625667
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 17:48 schreef Roomsnoes het volgende:
Is ook wel logisch denk ik, chanty. Merk dat ik nu qua zwangerschap ook minder te melden en vragen heb. Ondanks dat het nu anders is, is het toch meer been there, done that. Wat ik dan wel jammer vind is dat de focus er wat minder op ligt. Heb nog geen een foto van mn buik specifiek gemaakt, bv. Ik doe die zwangerschap een beetje naast het dreumesmoeder zijn, ofzo. Maar denk dat dat ook wel logisch is. Simpelweg minder tijd. Al ga ik mn man eens aan de buikfotos zetten. Van mij dan, he ;)

Gm, ja het is wel wat geland hah. Ik vind het erg tof dat het weer wcht iets heel anders gaat zijn. Nou kunnen twee meisjes natuurlijk minstens zo veel van elkaar verschillen, maar toch is een jongetje echt wel wat anders. Maar namen jonge, wat een crime :0
Herkenbaar. Bij zwangerschap 1 heb ik alles zo bewust meegemaakt en van alles genoten en bij 2 veel minder en slecht in mijn vel zitten door werk hielp ook niet mee natuurlijk. Daarvoor geniet ik nu extra hard van de babytijd O+ maar om nou steeds te posten dat mijn kind zo lekker slaapt :+ maar juni ladies gewoon posten in het babytopic hoor dan gaat het vanzelf ook weer over jonge baby's

[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 09-07-2016 18:10:29 ]
pi_163625826
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 17:53 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ooh dat had ik kunnen doen idd! Haha. Maar dat is het dus, ik denk er niet zo aan, gek genoeg :D
Je bent nu alweer verder getourd he? :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163626155
Ik maak elke zaterdag bewust een buikfoto voor in t plakboek, maar verder herken ik t wel, al merk ik nu ik veel moet rusten vanwege mn bekken en harde buiken parade ik er echt weer bewust mee om moet gaan.
Maar Saar eist gewoon (terecht) veel aandacht op.

Kunnen jullie wel aardig op 1 lijn komen wb namen?
S. 2014
J. 2016
pi_163626918
Over vragen aan ervaren mama's gesproken, heeft één van de Utrechtse mama's een borstvoedingscursus gedaan en waar, hoe beviel ;-) het? Ik zie in ieder geval een cursus bij de Zwangere zaak (daar ga ik ook zwanger actief doen), borstvoedingenmeer en Babyenborstvoeding in en om Utrecht.. Maar nu weet ik niet welke ik moet kiezen :P

Borstvoedingenmeer stond in het boek De Melkfabriek, wat ik wel een leuk boek vond (en Sofie die het schrijft vind ik wel sympathiek).
  zaterdag 9 juli 2016 @ 19:39:39 #282
344469 Amsel
zonder t
pi_163627294
Ik las Borstvoedingsmeneer en vond dat al erg typisch :D
pi_163627686
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:39 schreef Amsel het volgende:
+1 :')
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 9 juli 2016 @ 20:36:14 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163628274
Zo, mevrouwtje Q ligt op de bank. Verjaardag van mijn oma gevierd bij mijn paps en mams, incl eten. En ik zit nu aan een stapeltje boterhammen :( Moeder had allemaal van die foute prefab huzaren- en vissalades besteld en die eet ik niet. Had ze voor mijn nicht met tig allergieën speciaal soep gemaakt en zwangere dochterlief kon niks eten :X

En verder zo'n saaie kringverjaardag. Teveel gezit.
pi_163628908
Ikkom net van een verjaardag van een kind van 1 met Afghaanse/Iraanse ouders ... eten in overvloed natuurlijk :9~
Kan geen pap meer zeggen :+

Mij kan de tijd eerlijk gezegd niet snel genoeg gaan :@ . Dus ik ben juist blij met mijn kroost om mij heen. Dagen duren nu veul minder lang.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 21:28:18 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163629378
Mjam Twinkle, dat klinkt goed :9
  zondag 10 juli 2016 @ 00:07:56 #287
344469 Amsel
zonder t
pi_163632945
Hier ook een volle avond, net terug van een vrijgezellenfeestje. Ik ben alleen aangeschoven voor het eten, bij zo'n superhip tentje op een festivalterrein, en hoewel al die hipsters daar me aankeken alsof ik een alien was met die buik, vond ik mezelf toch wel stoer dat ik daar rondliep met nog maar 9 dagen te gaan 8-)

Maar misschien in combinatie met naar de dierentuin vanmorgen een beetje veel, dus nu ben ik stiekem wel moe. Dus trusten ;)
pi_163634958
Oeh Amsel dat je dat nog trok :o
dat rondje blijdorp aan het begin van de week vond ik al pittig met mijn 29 weken.

O ja hai :+ .. nachtploeg :W :(
pi_163635531
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:39 schreef Amsel het volgende:
Haha
  zondag 10 juli 2016 @ 08:58:31 #290
344469 Amsel
zonder t
pi_163635560
Nouja Stefan Kleintjes is natuurlijk wel een soort van borstvoedingsmeneer, misschien moet ie dat op z'n visitekaartjes zetten (8>
  zondag 10 juli 2016 @ 09:00:06 #291
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163635576
Mogge c_/

Ik had vannacht voor het eerst maagzuur! Kan weer op de bingokaart. Was ook een iets te actieve nacht ;) (terwijl ik telkens zegt: dit maar ff niet meer, want bekken trekt het écht slecht :P ) Overgeschakeld naar mr Doomoo en daar heerlijk mee verder geslapen.

Vandaag North Sea Jazz w/ Maar eerst EK atletiek op TV en nog een beetje tukkelen..
  zondag 10 juli 2016 @ 09:05:39 #292
344469 Amsel
zonder t
pi_163635604
Veel plezier Quoi!
  zondag 10 juli 2016 @ 09:13:32 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163635650
Gracias! ;)
pi_163635769
Quoi veel plezier!

Wij staan op het punt om met Billie en Bollie naar de speeltuin te gaan. Lekker in de bossen. En vanmiddag dan lekker thuis met water kliederen ^O^

Fijne dag allemaal!
pi_163635866
Veel plezier Quoi en Twinkle! Wij doen vandaag het laatste rondje grote klussen. Daarna ga ik alleen nog maar nestelen. O+

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 08:58 schreef Amsel het volgende:
Nouja Stefan Kleintjes is natuurlijk wel een soort van borstvoedingsmeneer, misschien moet ie dat op z'n visitekaartjes zetten (8>
Ik moest ook gelijk aan hem denken.
pi_163635890
Veel plezier vandaag Quoi!

Zowel gisternacht als afgelopen nacht werd ik minstens 1-2 keer per uur wakker. Waar dat nou weer goed voor is? :? Misschien ter voorbereiding op onze terrorbaby? >:)
pi_163635913
Veel plezier quoi en twinkle!

Ik heb vanmiddag mijn belly paint :') ben er zelf niet zo van maar cadeau gekregen. Gelukkig zijn die vriendinnen er zelf ook bij.
  zondag 10 juli 2016 @ 10:21:20 #298
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163636236
Stront ruimen, echt ik ben voorbereid. Een poes die uit de kattenbak komt met een drol uit haar kont en door de kamer schuift _O-

Veel plezier met de laatste grote klussen, de speeltuin en belly paint!
pi_163636725
Mogguh, wij deden gisteren een rondje Efteling en gisteravond lekker gegeten met een vriendin. Was misschien een beetje veel van het goede, ben echt kapot vandaag :') Voordeel was wel dat t zo'n drukke dag was dat ik me niet druk kon maken om bloeddrukgedoe :P
En ik kwam erachter dat mijn maagzuurpillen op zijn, sjiiiiiit. Uiteraard wonen we in een dorp waar de winkels vandaag niet over zijn. Dus nu in dubio of ik het erop gok vannacht en dat vriend morgen nieuwe haalt, of dat we vanmiddag naar de stad gaan (met enorm dwarse kleuter) om ze daar te halen..

Morgenochtend eerst eindgesprek op het kdv (en start F op de BSO, groterd :o ) en daarna vk, ik hoop zo dat mn bloeddruk beter is..
pi_163637103
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 11:01 schreef Marjolijntje het volgende:
Mogguh, wij deden gisteren een rondje Efteling en gisteravond lekker gegeten met een vriendin. Was misschien een beetje veel van het goede, ben echt kapot vandaag :') Voordeel was wel dat t zo'n drukke dag was dat ik me niet druk kon maken om bloeddrukgedoe :P
En ik kwam erachter dat mijn maagzuurpillen op zijn, sjiiiiiit. Uiteraard wonen we in een dorp waar de winkels vandaag niet over zijn. Dus nu in dubio of ik het erop gok vannacht en dat vriend morgen nieuwe haalt, of dat we vanmiddag naar de stad gaan (met enorm dwarse kleuter) om ze daar te halen..

Morgenochtend eerst eindgesprek op het kdv (en start F op de BSO, groterd :o ) en daarna vk, ik hoop zo dat mn bloeddruk beter is..
Helemaal geen supermarkt open? Rennies zijn vrij verkrijgbaar namelijk, zelfs lidl heeft een variant
pi_163637152
Rennies doen het niet voor mij :@ ik moet echt omeprazol hebben en ik geloof dat dat niet bij de supermarkt ligt.
En supermarkten zijn hier alleen de eerste en derde zondag van de maand open :') Laat het vandaag de tweede zondag zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')