abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163552314
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!

18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle (meisje)
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)
31 juli: _Ophelia_ (meisje)

7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
12 september: Mies_poes (meisje)
13 september: NisaSayshi (jongen)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss (meisje)

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
9 november: sproetjes (jongen)
10 november: Roomsnoes (jongen)
27 november: Queens (jongen)

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette
16 december: Ooi86
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.
pi_163552340
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:30 schreef Crumpette het volgende:
jompelen voor rupturen :') :D :'(
Pijnloos hechten, dat dan weer wel.
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:34:16 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163552396
Mijn eerste ruptuur ja *O*

De broek was verre van sexy en strak. En dat maakt het misschien nog erger :D Maar no probs: hop, in de prullenbak!
pi_163552433
shoppen! (over een paar maanden) *O*
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:45:39 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163552697
Ik geloof dat ik dan failliet ben. Ik blijf shoppen!
pi_163553472
Ik verveel me... Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen want ik heb gewoon niets meer te doen. Alles is klaar. M'n huis glimt en blinkt van onder tot boven en er valt geen keukenkastje of zolder meer op te ruimen of uit te zoeken. M'n vriendinnen werken natuurlijk gewoon en netflixen ofzo daar heb ik dan weer geen zin in ook al weet ik dat ik er straks geen tijd meer voor heb. En ik voel me verder heerlijk maar ik kan geen geld uit blijven geven aan shoppen en terrassen. :')
Ik geniet ook echt ultiem van deze laatste weekjes zwanger zijn en van het mannetje in m'n buik maar ik wil gewoon erop uit en dingen doen. Gelukkig heeft m'n vriend na morgen vakantie en kunnen we gaan fietsen ofzo. Alleen heb ik daar geen zin in.
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:22:03 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_163553586
gewoon even genieten van het gevoel van jezelf vervelen Fien!
ook dat komt namelijk nooit-meer-te-rug :')
disclaimer
pi_163553805
Ruilen Fien? Mijn huis is een chaos, het klussen is zoals gewoonlijk weer uitgelopen dus ik kan maar half orde aanbrengen,, ik moet nog 10 dozen boeken opruimen en ik kan er twee per dag wegwerken en het wiegje staat erachter. :')
(en uiteindelijk komt dat ook weer goed, dus ik maak me er maar niet te druk over ...)

En met een minibaby kwam ik geen Netfilxtijd tekort. Stil zitten met baby die alleen maar op je wil liggen is Netflixtijd bij uitstek.
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:54:06 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163554430
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:18 schreef Fien10 het volgende:
Ik verveel me... Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen want ik heb gewoon niets meer te doen. Alles is klaar. M'n huis glimt en blinkt van onder tot boven en er valt geen keukenkastje of zolder meer op te ruimen of uit te zoeken. M'n vriendinnen werken natuurlijk gewoon en netflixen ofzo daar heb ik dan weer geen zin in ook al weet ik dat ik er straks geen tijd meer voor heb. En ik voel me verder heerlijk maar ik kan geen geld uit blijven geven aan shoppen en terrassen. :')
Ik geniet ook echt ultiem van deze laatste weekjes zwanger zijn en van het mannetje in m'n buik maar ik wil gewoon erop uit en dingen doen. Gelukkig heeft m'n vriend na morgen vakantie en kunnen we gaan fietsen ofzo. Alleen heb ik daar geen zin in.
Wij hebben heerlijke koffie. En ik kan prima een taart bakken.
Dus je bent van harte welkom O+ om hier de boel helemaal blinkend te poetsen *O*.
KuikenGuppy
pi_163555085
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben heerlijke koffie. En ik kan prima een taart bakken.
Dus je bent van harte welkom O+ om hier de boel helemaal blinkend te poetsen *O*.
Taart bakken! Goed idee! :+
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:30:46 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163555203
Ik heb dus net een kast naar boven gesjouwd en nu kom ik de bank niet meer pijnloos af -O-.
KuikenGuppy
pi_163555397
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:30 schreef Burdie het volgende:
Ik heb dus net een kast naar boven gesjouwd en nu kom ik de bank niet meer pijnloos af -O-.
:( o|O je weet zelluf.
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:41:58 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163555473
Nu mag ik niks zeggen hè? :X ;)
pi_163555578
Je mag alles zeggen, mits je het zelf ook toepast :7.
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:02:53 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163555992
Ik heb 'm niet in mijn eentje getild hoor! En het was voor de O+ babykamer O+.
KuikenGuppy
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:05:43 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163556063
Daarom zeg ik niks Crumpette ;)

En als de kast dan maar heel en heel leuk is!

Ik ga even op de fiets 'springen' richting een orientatierondje voor een lamp in De Kamer.
pi_163556129
Fien je mag mijn peuter wel een dagje lenen :P
Net een paar uur door burgers zoo gesjouwd. Viel me niks tegen, peuter loopt toch niet zo snel dus ik kon er mooi achteraan sjokken en de buggy als rollator gebruiken

Maar wat iedereen zegt, geniet nog maar even van het niks doen. Heerlijk is dat

Burdie o|O dat is echt wel mannen werk hoor.

Nou heb ik zin in taart :9~
  woensdag 6 juli 2016 @ 14:09:08 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163557452
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 13:05 schreef Quoi het volgende:
Daarom zeg ik niks Crumpette ;)

En als de kast dan maar heel en heel leuk is!

Ik ga even op de fiets 'springen' richting een orientatierondje voor een lamp in De Kamer.
Ja, een kleine meidenkast (past net in het inimini kamertje voor de baby) die we nog moeten schuren en verven.
KuikenGuppy
pi_163557601
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
gewoon even genieten van het gevoel van jezelf vervelen Fien!
ook dat komt namelijk nooit-meer-te-rug :')
DIT.
pi_163557890
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 14:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, een kleine meidenkast (past net in het inimini kamertje voor de baby) die we nog moeten schuren en verven.
Dé MPkast??
pi_163557957
Iemand hier ervaring met meerdere blaasontstekingen in de zwangerschap?
Ik ben nu 22 weken en 4 dagen en krijg zometeen kuur nummer 4! Drink voldoende, neem vitamines, maar t helpt niet echt...
S. 2014
J. 2016
pi_163557966
Taart :9~ :9~ :9~

Okay okay okay ... je bent pas echt een zwangere hormonster als je nog net niet iemand van je erf afschupt omdat ie het nodig vindt om alsnog als een idioot aan de deur te gaan rammen. Dit terwijl je net, inclusief kroost, door je middagdutje effe lekker in een coma ligt. En er een grote sticker met 'WIJ KOPEN NIET AAN DE DEUR' hebt .. juist voor dit soort gevallen.

Echt, ik deed nog niet eens een poging om mijn hond tot bedaren te brengen voordat die hem helemaal opvrat.

:( :( :( :(

Ik hoop voor die koekenbakker dat ie de volgende keer even de moeite neemt om te lezen wat er op zo'n sticker staat :O

Zo dat lucht op :+ :@
  woensdag 6 juli 2016 @ 14:43:26 #23
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163558135
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 14:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Taart :9~ :9~ :9~

Okay okay okay ... je bent pas echt een zwangere hormonster als je nog net niet iemand van je erf afschupt omdat ie het nodig vindt om alsnog als een idioot aan de deur te gaan rammen. Dit terwijl je net, inclusief kroost, door je middagdutje effe lekker in een coma ligt. En er een grote sticker met 'WIJ KOPEN NIET AAN DE DEUR' hebt .. juist voor dit soort gevallen.

Echt, ik deed nog niet eens een poging om mijn hond tot bedaren te brengen voordat die hem helemaal opvrat.

:( :( :( :(

Ik hoop voor die koekenbakker dat ie de volgende keer even de moeite neemt om te lezen wat er op zo'n sticker staat :O

Zo dat lucht op :+ :@
Je sticker even iets duidelijker maken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163558456
Net wat ik zoek :Y)
niet goedschiks dan kwaadschiks :Y)
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:00:59 #25
344469 Amsel
zonder t
pi_163558474
En daarom houd ik zo van onze pakketjesbezorger. Die man weet dat we een kind hebben en belt nóóit aan maar klopt altijd op het raam O+ En als ik op de bank lig te tukken dan ziet 'ie dat door het raam en loopt 'ie meteen door naar de buren :')
pi_163558535
Nah in mijn geval was het iemand die de leidingen van de dakgoten door wilde spoelen. Dus niet de dakgoten zelf maar die buizen waarmee het overtollige water naar beneden wordt afgevoerd.

Je verzint het niet :Y)

En hulde aan jouw postbode *O*
pi_163558869
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah in mijn geval was het iemand die de leidingen van de dakgoten door wilde spoelen. Dus niet de dakgoten zelf maar die buizen waarmee het overtollige water naar beneden wordt afgevoerd.

Je verzint het niet :Y)

En hulde aan jouw postbode *O*
lol, die zijn met de regen van de afgelopen tijd nog niet genoeg doorgespoeld :')
pi_163558878
Hij wilde je regenpijpen doorspoelen zonder de dakgoot schoon te maken? _O-
pi_163558905
Goeie plintentrapjesvariatie, dat wel.
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:22:38 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_163558968
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
Goeie plintentrapjesvariatie, dat wel.
maar díe bestaan!

disclaimer
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:54:34 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163559544
Ik heb ook een lieve pakketjesbezorger. Die kwam net terug omdat 'ie had gezien dat ik net thuiskwam O+ Enveloppen van de kaartjes zijn dus binnen! En de geboortezegels.

Verder valt het fietsen en winkelen eigenlijk ook niet mee. Buik en ribbenkast barsten nogal uit hun voegen.

Burdie, ik moest googlen op meidenkast, maar I like! Foto?

Twinkle, volgende keer stenigen die verkoper.
pi_163560003
Zeg, menschen met ervaring met bevalbad enzo. Ik vraag me af of onze badkamer wel groot genoeg is. Het past wel maar er kan dan niet om het bad heen gelopen worden. Het is dan aan 2 zijkanten er goed bij en 1 korte kant manoeuvreren, of andersom. Nu is het ding niet vierkant natuurlijk maar ik heb geen idee wat nog oké is of wat echt irritant gaat zijn :D.

Awesome paint bij het praatje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bad heeft buitenmaten van zo'n 145x165cm.
  woensdag 6 juli 2016 @ 16:20:18 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163560117
@Quoi:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Blue: yep! Bleek dat die man dacht dat ik een opkoper was die 'm wilde verven en voor veel geld doorverkopen, dus daarom was hij wat nors.
KuikenGuppy
  woensdag 6 juli 2016 @ 16:20:38 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_163560126
UIni, ik hoor zelden dat mensen dat ding in de badkamer neerzetten. Meestal gebruiken ze de woonkamer!
disclaimer
  woensdag 6 juli 2016 @ 16:31:00 #35
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163560425
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 16:16 schreef Unihipili het volgende:
Zeg, menschen met ervaring met bevalbad enzo. Ik vraag me af of onze badkamer wel groot genoeg is. Het past wel maar er kan dan niet om het bad heen gelopen worden. Het is dan aan 2 zijkanten er goed bij en 1 korte kant manoeuvreren, of andersom. Nu is het ding niet vierkant natuurlijk maar ik heb geen idee wat nog oké is of wat echt irritant gaat zijn :D.

Awesome paint bij het praatje.
SPOILER
Bad heeft buitenmaten van zo'n 145x165cm.
In mijn vorige huis paste hij in de badkamer, je kon er dan aan 2 'kanten' goed bij en aan 1 kant niet/nauwelijks en 1 kant een beetje. Maar de mensen die erbij moesten konden vanaf die 2 kanten er gewoon goed bij. Ik kon de douchekop erin hangen voor warm water en een slangetje naar het doucheputje om water eruit te laten. Super handig! ^O^
Ik zit nu even te denken hoe groot de lege plek was die wij hadden voor het bad.. Je kunt het bad misschien eerst al eens opblazen en dan checken als je het neerzet?!

In ons huidige woning hadden we hem in de keuken trouwens, dat ging ook prima. ;) Maar ik vond de badkamer wel handig ivm tegels op de vloer en makkelijk met water aan- en afvoer. In de keuken was dat iets meer provisorisch, tuinslangetje aan de kraan en water met het pompje eruit als ik extra warm erbij wilde. Mijn lief moest daar iets meer mee doen tijdens de bevalling, maar dat ging ook prima. Ik hoefde alleen te zeggen als ik wat warm erbij wilde en dan regelde hij dat.
pi_163560730
Ja ik zie ook veel praktische voordelen van in de badkamer. Enige nadeel is dat het er zo galmt. (Al is dat vast ook minder met opblaasbad erbij). We hebben ook een gewoon ligbad met douchekop en apart nog een douche. Backup-optie is dan idd ergens anders in het huis. En ja, uittesten in praktijk is natuurlijk handiger. Maar bij huren is het voor maar 5 weken, dan zou ik moeten kopen. Wat qua prijs niks uitmaakt.. maar dan moet ik het ding wel ergens opslaan na gebruik. En weet niet of ie dan nog te chemisch naar nieuw ruikt :@.

Ik wil een hands-off bevalling met alleen mij en vriend, vk wacht dan maar ergens :7. Maar geen idee of het zo krap nog oké is voor een vk of kraamzorg als die er ook al bij gaat zijn. (Ik moet nog een nieuwe vk zoeken though).

[ Bericht 4% gewijzigd door Unihipili op 06-07-2016 16:49:48 ]
pi_163560966
Zou je dat dan niet eerst regelen. :P die nieuwe vk...

Verder geen idee... ik mag sowieso in het ziekenhuis dus heb me daar nooit zo mee bezig gehouden.
S. 2014
J. 2016
pi_163561752
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 14:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Iemand hier ervaring met meerdere blaasontstekingen in de zwangerschap?
Ik ben nu 22 weken en 4 dagen en krijg zometeen kuur nummer 4! Drink voldoende, neem vitamines, maar t helpt niet echt...
Hoi, ik ontlurk even ;)
Ik ben nu 28 weken en heb drie kuurtjes gehad rond 23 weken. Zorg in ieder geval dat ze ook testen op GBS: streptokokken b infectie. Dat kan tot complicaties voor de baby leiden na de bevalling. De derde kuur was bij mij een breed antibioticum wat ook die streptokokken aanpakte. Dat hielp. Het blijft tot nu toe weg met knoflook- en cranberrypillen (sap helpt niet).
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_163561982
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:24 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Hoi, ik ontlurk even ;)
Ik ben nu 28 weken en heb drie kuurtjes gehad rond 23 weken. Zorg in ieder geval dat ze ook testen op GBS: streptokokken b infectie. Dat kan tot complicaties voor de baby leiden na de bevalling. De derde kuur was bij mij een breed antibioticum wat ook die streptokokken aanpakte. Dat hielp. Het blijft tot nu toe weg met knoflook- en cranberrypillen (sap helpt niet).
Zal het maandag even aan de vk vragen.
Het stomme is ik heb nu 2x furabid gehad, en 2x flinke amoxicilline na operatie maar t roeit niet uit...
S. 2014
J. 2016
pi_163562843
Wow na vier kuurtjes dus nog steeds last :?
. Heftig!

Mijn hormonsterbriefje hangt aan den deur :Y)
de eerste de beste analfabeet die daar nog overheen durft te lezen is zijn leven niet meer zeker :') :( :D
pi_163563236
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Wow na vier kuurtjes dus nog steeds last :?
. Heftig!

Mijn hormonsterbriefje hangt aan den deur :Y)
de eerste de beste analfabeet die daar nog overheen durft te lezen is zijn leven niet meer zeker :') :( :D
Niet elke keer op elkaar hoor... de 1e was met 9 wkn, toen 13, 18 en nu 22...
S. 2014
J. 2016
  woensdag 6 juli 2016 @ 18:53:31 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163563510
Burdie, mooi kastje! Ik hou van dat soort klassiekers. Gaat er nog een kleurtje op?

GM, wat een gedoe met die blaasontstekingen :{

Unihipilli, ik hoop dat je op jouw gewenste manier het bad kwijt kunt. En een vk vindt die met jouw wensen meegaat.

Echt, nog ca 7 wkn en ik word er moe van. Fietsen, zitten, liggen, alles doet gewoon pijn. Rug, ribben en bekken. Ik probeer te wisselen van houding en positief te blijven, maar soms is het bleh. En dat gewroet van een hoofdje :? of handjes :? tussen mijn benen: wat voelt dat absurd en eng!

Afijn: smiiiiiiile :)
pi_163564025
Twinkle, haha als mensen nu nog bij je durven aan te bellen hebben ze wel heel veel lef :D

Quoi, altijd maar positief blijven is ook lastig als je zo beperkt bent. Ik heb het maar los gelaten en vind dat er zeker ruimte mag zijn voor als je even zwaar gefrustreerd bent, wat zeer logisch is. Hang in there :*

Gisteravond nog op controle bij vk geweest vanwege het bloeden, mocht meteen even met de beentjes wijd :+ ze zag niks en het bloeden was gelukkig gestopt, waarschijnlijk een gesprongen bloedvaatje dus.
Vanmorgen groeiecho gehad, maar mevrouw lag niet goed voor de meting dus mag morgenochtend terugkomen.
  woensdag 6 juli 2016 @ 20:29:08 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163566092
Thanks Mies :) Wat fijn dat alles bij jou in orde lijkt!
pi_163566314
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 16:20 schreef Burdie het volgende:
@Quoi:

SPOILER
@Blue: yep! Bleek dat die man dacht dat ik een opkoper was die 'm wilde verven en voor veel geld doorverkopen, dus daarom was hij wat nors.
Mooi O+

En dat pakje :o heb je daar een betere foto van of verklapt dat meteen teveel???

Heb afgelopen weekend hier een eerste unisex pakje van Noppies gekocht O+
Veel te duur maar hormonen van ons allebei vonden het kunnen.
pi_163566323
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:53 schreef Quoi het volgende:
Burdie, mooi kastje! Ik hou van dat soort klassiekers. Gaat er nog een kleurtje op?

GM, wat een gedoe met die blaasontstekingen :{

Unihipilli, ik hoop dat je op jouw gewenste manier het bad kwijt kunt. En een vk vindt die met jouw wensen meegaat.

Echt, nog ca 7 wkn en ik word er moe van. Fietsen, zitten, liggen, alles doet gewoon pijn. Rug, ribben en bekken. Ik probeer te wisselen van houding en positief te blijven, maar soms is het bleh. En dat gewroet van een hoofdje :? of handjes :? tussen mijn benen: wat voelt dat absurd en eng!

Afijn: smiiiiiiile :)
Met af en toe even balen is helemaal niets mis hoor, sterker nog, het maakt het vaak wat dragelijker. Ik moet nog ca 18 weken en soms ben ik ook niet echt gezellig. Let it go!

Bizar gevoel he dat gefrummel tussen je benen... alsof je de kleine zo de hand kan schudden...
S. 2014
J. 2016
pi_163566369
Wij hebben vandaag een eerste mooie echo gehad. Knipperend boontje, 8.3 nu zoals verwacht. Een goed begin, en ik durf hier nu ook m'n kop wat uit het zand/onder de steen vandaan te steken :)
Zo, ga ik nu lezen hoe het met jullie is :P
pi_163566403
Hand voet en mondziekte bij peuter op het kdv en volgens mij heeft ze het ook te pakken. Over rotte timing gesproken. -O-
pi_163566406
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:39 schreef marel88 het volgende:
Wij hebben vandaag een eerste mooie echo gehad. Knipperend boontje, 8.3 nu zoals verwacht. Een goed begin, en ik durf hier nu ook m'n kop wat uit het zand/onder de steen vandaan te steken :)
Zo, ga ik nu lezen hoe het met jullie is :P
:W welkom en gefeliciteerd! Waren wij vorige ook niet tegelijk in Z&G?
S. 2014
J. 2016
pi_163566444
Marel gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')