Wat zit je nu moeilijk te doen? Het VK zit nu nog in de EU, als ze straks uit de EU zijn dan zijn ze baas in eigen land. Moet ik dan alles uitspellen?quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij gaf aan dat men weer baas in eigen land is, tegenwoordige tijd. Nu is het al weer toekomstmuziek, waarbij je volstrekt voorbij gaat aan het feit dat het VK als artikel 50 in werking gezet gaat worden, zo blijkt uit uitlatingen van zowel pro-leave als pro-remain, gewoon afspraken zal maken met de EU, waarbij men toch eigenlijk alle voordelen die men had wil behouden. Het behoeft toch geen betoog dat er dan ook eisen gesteld worden door de EU en feitelijk verandert er dan ook heel weinig in die vorm.
Ja, men verliest inspraakmogelijkheden.
Dus leg mij nu eens uit hoe jij komt tot 'baas in eigen land', terwijl het op dat punt er allesbehalve naar uitziet dat men meer te vertellen krijgt nadat de rook is opgetrokken.
Jouw economische voorspelling behoeft in het licht van bovenstaande ook nadere toelichting.
En dan zullen wij het met handelsbelemmeringen moeten doen. Op naar de defenestraties van Brussel 2020.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:03 schreef J.B. het volgende:
[..]
Tja, dat zal wel maar zo werkt het niet in de politiek. Het VK krijgt van de EU waarschijnlijk wat verschillende smaken om uit te kiezen en daar zullen ze het mee moeten doen.
Precies. De Britten laten zich echt niet de kaas van hun brood eten.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat zit je nu moeilijk te doen? Het VK zit nu nog in de EU, als ze straks uit de EU zijn dan zijn ze baas in eigen land. Moet ik dan alles uitspellen?
De EU kan zoveel eisen. Jij bent in de overtuiging dat de EU's wil wet is maar zo werkt dat niet. Je maakt afspraken met elkaar waar je afspraken over wil maken. Als het VK bepaalde zaken niet in de verkoop wil doen dan gebeurt dat niet.
Laten we dan ook gelijk een alcoholverbod in cafés invoeren. Dan gaat het vast nog beter.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:00 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat is het probleem met het rookverbod dan precies? De horeca draait al jaren lekker:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)lf-jaar-onafgebroken
Sterker nog, het dieptepunt lag op het moment dat het rookverbod werd ingevoerd.
Je had gewoon geen gelijk met die opmerking, dat is alles. Geen reden om het argument tot in het absurde te trekken, ik kan het ook niet helpen dat het sinds het rookverbod beter gaat met de horeca.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Laten we dan ook gelijk een alcoholverbod in cafés invoeren. Dan gaat het vast nog beter.
Nogmaals: zelfs het pro-leave kamp heeft aangegeven toegang te willen houden tot de interne markt in de EU.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat zit je nu moeilijk te doen? Het VK zit nu nog in de EU, als ze straks uit de EU zijn dan zijn ze baas in eigen land. Moet ik dan alles uitspellen?
De EU kan zoveel eisen. Jij bent in de overtuiging dat de EU's wil wet is maar zo werkt dat niet. Je maakt afspraken met elkaar waar je afspraken over wil maken. Als het VK bepaalde zaken niet in de verkoop wil doen dan gebeurt dat niet.
Waar mensen het waanidee vandaan halen dat de EU zo uniek, geweldig, bijzonder, superieur is dat ze denken dat ze iedereen de wil op kunnen leggen is mij een raadsel. Zelfs Turkije kan de EU chanteren. Iedere inboorlingenstam in de wereld met een bevolking groter dan 50 man kan de EU chanteren en tegenover de Britten gaan ze opeens heel stoer doen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Precies. De Britten laten zich echt niet de kaas van hun brood eten.
Wat is dit voor idiote post?quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waar mensen het waanidee vandaan halen dat de EU zo uniek, geweldig, bijzonder, superieur is dat ze denken dat ze iedereen de wil op kunnen leggen is mij een raadsel. Zelfs Turkije kan de EU chanteren. Iedere inboorlingenstam in de wereld met een bevolking groter dan 50 man kan de EU chanteren en tegenover de Britten gaan ze opeens heel stoer doen.
Het lukte hun niet vanuit een betere onderhandelingspositie als lidstaat. Waarom nu ineens dan wel terwijl ze zichzelf in een slechte uitgangspositie hebben gedwongen?quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je kwam hier binnen stappen met 'iedereen hier post onzin en dat kan ik uitstekend uitleggen'. Nog afgezien van het feit dat je dat niet deed toen ik daarom vroeg ga je nu zelf onzin uitkramen (en je was al een aantal keer terecht gewezen).quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waar mensen het waanidee vandaan halen dat de EU zo uniek, geweldig, bijzonder, superieur is dat ze denken dat ze iedereen de wil op kunnen leggen is mij een raadsel. Zelfs Turkije kan de EU chanteren. Iedere inboorlingenstam in de wereld met een bevolking groter dan 50 man kan de EU chanteren en tegenover de Britten gaan ze opeens heel stoer doen.
Dus al die verhalen in het verleden in de media over teruglopend café-bezoek en faillissementen door het rookverbod waren allemaal gelogen? Dat is nieuw voor me.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je had gewoon geen gelijk met die opmerking, dat is alles. Geen reden om het argument tot in het absurde te trekken, ik kan het ook niet helpen dat het sinds het rookverbod beter gaat met de horeca.
Dat komt trouwens helemaal niet door het rookverbod, maar door een aantrekkende economie. Alleen dat het sinds het verbod kommer en kwel zou zijn, is dus gewoon niet waar.
Het is hetzelfde wensdenken waar hij anderen van beschuldigd.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lukte hun niet vanuit een betere onderhandelingspositie als lidstaat. Waarom nu ineens dan wel terwijl ze zichzelf in een slechte uitgangspositie hebben gedwongen?
Wat denk jij Elzies, is de Brexit een feit?quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze in een slechtere onderhandelingspositie zitten? Daar wordt telkens mee gedreigd terwijl de onderhandelingen nog moeten gaan beginnen. Bovendien bestaat de wereld uit meer dan 27 lidstaten, waarvan het gros een slechte economie vertegenwoordigen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lukte hun niet vanuit een betere onderhandelingspositie als lidstaat. Waarom nu ineens dan wel terwijl ze zichzelf in een slechte uitgangspositie hebben gedwongen?
De gedachte dat het VK alles bij het oude zal laten is wel heel erg naïef. Ze hebben nu al grote problemen met de grote instroom van Europese gelukszoekers en straks komt daar het visumvrij reizen voor de Turken ook nog bij.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nogmaals: zelfs het pro-leave kamp heeft aangegeven toegang te willen houden tot de interne markt in de EU.
Nou, dan moet je afspraken maken met de EU. En de EU staat in die besprekingen sterker dan het VK, bovendien ga je lidstaten niet benadelen tov buitenstaanders die afspraken willen maken.
De gedachte dat het VK dus straks lekker zelf alles kan bepalen en ze desondanks toegang blijven houden tot de interne markt in de EU is at best hopeloos naïef.
Ik moet mijn eerste post rectificeren, ik heb nog wat verder gezocht en zie ook deze cijfers:quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus al die verhalen in het verleden in de media over teruglopend café-bezoek en faillissementen door het rookverbod waren allemaal gelogen? Dat is nieuw voor me.
Ik zeg dat. Dat is gewoon logisch nadenken. Het is het VK die nu iets wil. Ze hadden beter kunnen gaan voor 'we willen zus en zo, anders overwegen we op te stappen', al is dat al ooit geprobeerd zonder al teveel succes.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:24 schreef Elzies het volgende:
Wie zegt dat ze in een slechtere onderhandelingspositie zitten? Daar wordt telkens mee gedreigd terwijl de onderhandelingen nog moeten gaan beginnen. Bovendien bestaat de wereld uit meer dan 27 lidstaten, waarvan het gros een slechte economie vertegenwoordigen.
Dat visumvrij reizen geldt voor Schengen, klaarblijkelijk ben je niet ervan op de hoogte dat het VK daar niet bij zitquote:Op woensdag 6 juli 2016 09:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De gedachte dat het VK alles bij het oude zal laten is wel heel erg naïef. Ze hebben nu al grote problemen met de grote instroom van Europese gelukszoekers en straks komt daar het visumvrij reizen voor de Turken ook nog bij.
De bekende pro-Europeaanse leugen. De economie trekt al weer aan. De pond herstelt zich. Brexit is een feit, pro-Europeanen doen aan wensdenken. Alles is normaal, maar stampvoetend roept de leugenachtige pro-Europeaan dat het trotse Verenigd Koninkrijk zal vervallen in chaos. Er is simpelweg geen enkel bewijs dat de Brexit op wat voor manier dan ook negatief zal uitpakken voor het Verenigd Koninkrijk.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zeg dat. Dat is gewoon logisch nadenken. Het is het VK die nu iets wil. Ze hadden beter kunnen gaan voor 'we willen zus en zo, anders overwegen we op te stappen', al is dat al ooit geprobeerd zonder al teveel succes.
Opstappen en dan vervolgens met klem toegang willen tot de interne markt in de EU maakt dat je jezelf in een onmogelijke positie zet.
Het kan nooit zo zijn dat een niet lidstaat een betere deal krijgt dan een lidstaat.
En zeker nu ook nog door alle onzekerheid de economie verzwakt maakt dat het uitgangspunt nog slechter.
Lees jij de krant wel eens?quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:27 schreef Braindead2000 het volgende:
De gedachte dat het VK alles bij het oude zal laten is wel heel erg naïef. Ze hebben nu al grote problemen met de grote instroom van Europese gelukszoekers en straks komt daar het visumvrij reizen voor de Turken ook nog bij.
Waarbij ze in de praktijk zowel de kaas als het graan voor het brood veelal uit de EU zullen importeren. Ze hebben dus alle belang bij blijvende deelname aan de Europese interne markt en beseffen dat hier wat tegenover moet staan. Zowel in geld als in toezeggingen op gebied van bv vrij verkeer van personen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wij wel zeker. Of de Fransen of de Duitsers. Het is niet de Britten tegen de EU maar de Britten tegen iedereen. Met de Britten als onderliggende partij omdat zij vragend zijn en de andere 27 coördineren.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |