Dat lijkt mij serieus leuk en lekkerquote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:21 schreef Mineola het volgende:
Newbornverhalenveel nieuwe aanwas, welkom allemaal en nog gefeliciteerd! Het lijkt allemaal heel lang geleden weer, zo klein!
[..]
Laat, grapjasTwix is motorisch hartstikke rap, die heeft geen tijd voor tanden! Ik zie een verband: mijn langzame heeft vier tanden en twee op doorkomen.
On that note, ik realiseerde me vandaag dat hij tien maanden is () maar dat de box nog altijd op standje pasgeboren baby staat
Er zijn baby's die nu los lopen maar mijne zit er nog steeds heerlijk rustig in te spelen, maakt geen enkele aanstalten tot optrekken of klimmen of staan
![]()
Kris fijne dag alvast morgen! Wat krijgt ze van jullie?
Hij is net 11 maanden.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:24 schreef Adrian4 het volgende:
Stippelrientje, hoe oud is je zoon?![]()
Lijkt me erg grappig, maar ook erg lastig af en toe hoor.
Ik vind het wel grappig. Willem heeft tandjes, maar snapt eigenlijk nog niet zo goed dat die dingen handig zijn om eten weg te kauwen. Het is nog steeds vooral zuigen op stukjes eten.
Kindermishandeling, huiselijk geweld, middelenmisbruik etc komen in alle lagen van de bevolking voor. De vragenlijst is net zo goed voor jou en mij bedoeld als voor tokkies.quote:Op woensdag 6 juli 2016 02:17 schreef Molo het volgende:
Ik bekeek de vragenlijst net en snap nu waarom de mevrouw consultatiebureau zei 'lees het foldertje door, je mag mee dien aan Stevig Ouderschap, maar het hoeft niet hoor'
Ze kunnen het moeilijk de Tokkiescreening noemen ofzo, en ik denk dat het goed is dat het bestaat, gezien hoe het er in sommige gezinnen aan toe gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lu: hoe gaat het nu met Wolk?
En hoop dat iedereen wat beter heeft kunnen slapen vannacht!
[ Bericht 33% gewijzigd door Aerenia op 06-07-2016 11:50:50 ]
Dat duurde nog wel evenquote:Op woensdag 6 juli 2016 06:54 schreef Mariposas het volgende:
Kris, van harte gefeliciteerd met je grote meisje!![]()
![]()
Ik weet nog wel dat toen jij vorig jaar bevallen was, ik voor het eerst had: ik wil nu ook!
Hier werden wij ook 'gescreend' bij (beide) verloskundigen. De eerste maakte er echt een potje van. Vroeg aan mij (waar man bij was) of hij me wel eens sloeg en zei vervolgens tegen man: "nee natuurlijk niet zeker he? hahahaha!!" Ik was echt woedend.quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:32 schreef LuDann het volgende:
Ik ben mijn afstudeeronderzoek bij het CB aan het afronden en weet dus ook van Stevig Ouderschap het een en ander af. Het is per regio georganiseerd (net als de CB's zelf) dus het hangt er vanaf waar je woont of je CB aan het programma mee doet.
De vragenlijst is inderdaad vrij heftig, maar het levert wel resultaat op. Want als je nagaat, er wordt verder nergens in je zwangerschap of na de geboorte expliciet gevraagd naar dit soort problemen. Dat maakt de drempel om erover te beginnen velen malen hoger omdat er als het ware vanuit gegaan wordt dat dit soort dingen niet spelen. Maar als je zelf weet dat er iets schort en je wilt hier iets aan veranderen, dan is dit een prima, laagdrempelige methode om aan te geven wat er aan de hand is om hier gepaste begeleiding bij te krijgen.
Juist, en voor die mensen is die vragenlijst juist bedoeld. Want het is makkelijk zat om sociaal wenselijke antwoorden in te vullen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:10 schreef Mariposas het volgende:
Het is toch niet gek dat je hulp krijgt aangeboden?Gelukkig maar, zou ik zeggen, dat het mogelijk is. Of je dat ook wil, mag je helemaal zelf kiezen. Voor sommige mensen is het heel moeilijk om direct om hulp te vragen. En ook gewoon het idee dat je hulp kan krijgen, dat er iemand of instanties ondersteuning kunnen bieden, dat je er niet helemaal alleen in staat.
Net als bij de vragenlijst, je kan er over liegen of er voor kiezen het niet in te vullen. Maar er zijn mensen die op deze manier impliciet om hulp vragen.
Dat ja. Ik vind iets afpakken wat ie niet mag hebben sowieso erg moeilijk. Niet alleen wordt ie dan heel erg boos, maar ik vind het ook niet echt netjes van me. Als ie later iets groter is wil ik ook niet dat hij dingen afpakt van andere mensen. Hoe doen jullie dat?quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:23 schreef LuDann het volgende:
@Aerenia: het gaat al beter met Wolk, lief dat je ernaar vraagt. Ze krijgt nu orale antibiotica, een suspensie. Pas 1 dag gehad maar de plekjes zien er nu al beter uit.
Pinq: jij schreef gisteren dat je babylief iets geeft om mee te spelen tijdens het verschonen wat hij anders niet mag vasthouden. Hoe doe je dat daarna dan? Want als ik het weer af probeer te pakken gooit Wolk een baby tantrum.
Blijven uitleggen, tot vervelens aan toe.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:28 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Dat ja. Ik vind iets afpakken wat ie niet mag hebben sowieso erg moeilijk. Niet alleen wordt ie dan heel erg boos, maar ik vind het ook niet echt netjes van me. Als ie later iets groter is wil ik ook niet dat hij dingen afpakt van andere mensen. Hoe doen jullie dat?
Ja dat inderdaad. Als hij er verder mee wil spelen, prima.quote:Op woensdag 6 juli 2016 10:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Als ze hier iets krijgt tijdens het verschonen is dat meestal een knuffel, een schoen of haar tandenborstel. Dus niet echt dingen die ze sowieso niet mag hebben. Volgens mij snapt ze het dan niet meer.
Wat een heerlijk beeld ondanks overprikkeldquote:Op woensdag 6 juli 2016 09:22 schreef Krisvc het volgende:
Bedankt voor alle verjaardagswensen! Overprikkeld kind hier dat met alle ballonnen aan de haal gaat en heel hard 'ooooooo' heeft geroepen naar alle slingers.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb bepaalde dingen toen niet ingevuld (seksueel misbruik bv) omdat ik niet in een hokje risicogroep gezet wil worden. Heb dat namelijk verwerkt net als de issues die daardoor ontstaan waren. Nu ik weet hoe de wvk is, ben ik des te blijer dat ik het niet gezegd heb en de lijst niet heb opgestuurd. Dan had ik direct onder verscherpt toezicht gestaanquote:Op woensdag 6 juli 2016 08:32 schreef LuDann het volgende:
Ik ben mijn afstudeeronderzoek bij het CB aan het afronden en weet dus ook van Stevig Ouderschap het een en ander af. Het is per regio georganiseerd (net als de CB's zelf) dus het hangt er vanaf waar je woont of je CB aan het programma mee doet.
De vragenlijst is inderdaad vrij heftig, maar het levert wel resultaat op. Want als je nagaat, er wordt verder nergens in je zwangerschap of na de geboorte expliciet gevraagd naar dit soort problemen. Dat maakt de drempel om erover te beginnen velen malen hoger omdat er als het ware vanuit gegaan wordt dat dit soort dingen niet spelen. Maar als je zelf weet dat er iets schort en je wilt hier iets aan veranderen, dan is dit een prima, laagdrempelige methode om aan te geven wat er aan de hand is om hier gepaste begeleiding bij te krijgen.
Dat is niet zo. Op basis van de ingevulde antwoorden wordt bepaald of je in aanmerking komt voor het programma stevig ouderschap. Als je niet in aanmerking komt, of wanneer je niet mee wil doen, wordt het formulier vernietigd. Je krijgt niet een rood uitroepteken in je dossier dat je een risicogeval bent.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:05 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik heb bepaalde dingen toen niet ingevuld (seksueel misbruik bv) omdat ik niet in een hokje risicogroep gezet wil worden. Heb dat namelijk verwerkt net als de issues die daardoor ontstaan waren. Nu ik weet hoe de wvk is, ben ik des te blijer dat ik het niet gezegd heb en de lijst niet heb opgestuurd. Dan had ik direct onder verscherpt toezicht gestaan
Dat zal idd wel meevallen, maar toch. Ik snap wel dat mensen geen zin hebben in extra aandacht. De kraamhulp had in mijn dossier gezet dat ik onzeker was, omdat ik zoveel vragen stelde. Tja, zo ben ik, als ik iets nieuws leer, waar ik idd onzeker over ben, vraag ik de experts de oren van het hoofd. Dat dossier is geloof ik wel bij de JGZ terechtgekomen, maar ik heb er nooit vragen over gehad.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Op basis van de ingevulde antwoorden wordt bepaald of je in aanmerking komt voor het programma stevig ouderschap. Als je niet in aanmerking komt, of wanneer je niet mee wil doen, wordt het formulier vernietigd. Je krijgt niet een rood uitroepteken in je dossier dat je een risicogeval bent.
Dan ken je onzr wijkverpleegkundige nietquote:Op woensdag 6 juli 2016 11:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Op basis van de ingevulde antwoorden wordt bepaald of je in aanmerking komt voor het programma stevig ouderschap. Als je niet in aanmerking komt, of wanneer je niet mee wil doen, wordt het formulier vernietigd. Je krijgt niet een rood uitroepteken in je dossier dat je een risicogeval bent.
Mooi verwoord!quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Versterkt ouderschap: We hebben hier een paar gesprekken gehad met de VPK van het CB over dingen uit ons verleden die wel eens lastig zouden kunnen worden met kinderen. Maar ook aangegeven dat we zelf verstandig genoeg zijn om aan de bel te trekken als we merken dat we er last van hebben. Dat was verder prima. Geen lijst, geen dossier. Goed dat het CB in elk geval probeert een beetje in beeld te houden hoe het thuis loopt bij de kindjes die ze meten en wegen. Ze zijn tenslotte meer dan een Baby-APK, lijkt me. En zonder meteen te oordelen mensen in elk geval een ingang bieden voor als ze steun nodig hebben is toch een mooi streven. Elke malloot mag een kind krijgen, en we zijn helaas niet allemaal zo zelfbewust dat we van onszelf doorhebben of we het nog een beetje onder controle hebben allemaal.
Bij L. begon het verschonen lastig te worden sinds ze zelf kan omdraaien. Dat is natuurlijk heerlijk, om om te draaien tijdens het verschonen of eigenlijk altijd wel, op je rug liggen is saaaiiiiquote:Op woensdag 6 juli 2016 10:20 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Wat een heerlijk beeld ondanks overprikkeldGefeliciteerd, en veel plezier met vieren zaterdag!
Die baby tantrums he, vanaf wanneer kan ik die verwachten? Mijn baby vindt verschonen tot nu toe dikke prima, tenzij poep tot in haar nek tijdens het slapen, maar geef haar eens ongelijk..
LuDann: fijn dat die ab zo snel werkt! Krentenbaard is stom.. Hoe gaat het nu met je scriptie, lukt dat een beetje met alles wat voorbij komt?![]()
Verder vind ik het onmogelijk hier regelmatig mee te posten, wat gaan de dagen snel tegenwoordigBizar om te lezen over de nieuwe minibaby's hier (welkom!) en me te realiseren dat mijn baby al niet zo mini meer is, maar gewoon al bijna 4 maanden
Inderdaadquote:Op woensdag 6 juli 2016 10:12 schreef pinquit het volgende:
Op de commode verschonen is hier zelfs al levensgevaarlijkdat doe ik alleen nog op de grond. Ik ben best sterk, maar m'n baby is sterker
hoe dan?
![]()
quote:Op woensdag 6 juli 2016 16:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Kris, gefeliciteerd! Hopenlijk hebben jullie een toffe dag!
Malteser, hoe gaat het in Italie?
Hier zit ik met een hyperdrukke baby die niet wil slapen en zichzelf steeds drukker maakt. Ondertussen doet hij mij ook steeds zeer, slaat me in m'n gezicht, bijt in m'n handen of trekt aan m'n haar zodra ik hem idcht bij me laat komen. Ik vind het vandaag eventjes niet zo leuk.
Hier een bladvergroter...dus of ze nou linksom of rechtsom draait, ze blijft toch wel op de commodequote:Op woensdag 6 juli 2016 20:45 schreef Vieve6 het volgende:
[..]
Inderdaad, hier hetzelfde, ik durf het ook alleen maar op de grond...
Pfoe, geen idee meer precies, maar zeker wel die twee weken en wat daarna geloof ik. Hoeft denk ik niet per se van de hechtingen te komen? Alles is gewoon best wel even 'uit z'n verband gerukt'..quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:02 schreef Chanty het volgende:
Even een vraag aan degenen die bevallen zijn met hechtingen in hun doosch. Hoe langs duurde het voordat je weer helemaal als vanouds kon zitten? Echt rechtop zitten voelt hier nog steeds erg onaangenaam na twee weken. Hechtingen zelf is niks meer van te zien.
En is dit herkenbaar voor iemand? Heb met name als ik even gelegen of gezeten heb een soort pijnlijke steken/ druk in mijn clitoris en kleine schaamlippen. Het gevoel is lastig uit te leggen maar het voelt alsof je een tampon verkeerd hebt ingebracht, maar dan dus op een plek waar niks gehecht is; beetje aparte plek lijkt me. Huisarts heeft blaasontsteking uitgesloten en denkt dat het nog van de bevalling komt.
Ja dat zit ik ook te denken met name mbt die pijnlijke steken, maar de eerste week had ik daar geen last van dus dat vind ik dan weer apart. Dat niet lekker zitten is vooral irritant maar niet pijnlijk.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Pfoe, geen idee meer precies, maar zeker wel die twee weken en wat daarna geloof ik. Hoeft denk ik niet per se van de hechtingen te komen? Alles is gewoon best wel even 'uit z'n verband gerukt'..
Allemaal heel herkenbaar! Duurde hier een week of 6. En daarna nog lang gevoelig na langdurig op het toilet zitten / lang lopen / seks. Tas is nu 17 weken en het voelt nu pas weer helemaal normaal.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:02 schreef Chanty het volgende:
Even een vraag aan degenen die bevallen zijn met hechtingen in hun doosch. Hoe langs duurde het voordat je weer helemaal als vanouds kon zitten? Echt rechtop zitten voelt hier nog steeds erg onaangenaam na twee weken. Hechtingen zelf is niks meer van te zien.
En is dit herkenbaar voor iemand? Heb met name als ik even gelegen of gezeten heb een soort pijnlijke steken/ druk in mijn clitoris en kleine schaamlippen. Het gevoel is lastig uit te leggen maar het voelt alsof je een tampon verkeerd hebt ingebracht, maar dan dus op een plek waar niks gehecht is; beetje aparte plek lijkt me. Huisarts heeft blaasontsteking uitgesloten en denkt dat het nog van de bevalling komt.
Oi dat is lang, dan stel ik me daar maar op in. Je hoort altijd dat het herstel na een normale bevalling zo snel gaat en iedereen rent snel weer rond. Maar over klachten die ook dan nog bestaan voor je niks.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:56 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Allemaal heel herkenbaar! Duurde hier een week of 6. En daarna nog lang gevoelig na langdurig op het toilet zitten / lang lopen / seks. Tas is nu 17 weken en het voelt nu pas weer helemaal normaal.
Tja.. Ik denk dat 'herstel' een ruime term is. Tuurlijk, je kan vaak vrij snel weer de meeste dingen doen. Maar de 'kleine' ongemakken kunnen best lang duren. Ik heb bijvoorbeeld nog steeds last van aambeien en waar ik gehecht ben is het nu niet meer pijnlijk maar juist gevoelloos. Ook niet heel fijn tijdens seksquote:Op donderdag 7 juli 2016 03:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
Oi dat is lang, dan stel ik me daar maar op in. Je hoort altijd dat het herstel na een normale bevalling zo snel gaat en iedereen rent snel weer rond. Maar over klachten die ook dan nog bestaan voor je niks.
Arja dat had ik de eerste week maar dat gevoel is nu weg. Maar kan idd nog niet heel lang lopen dan komt de druk terug. Merk wel dat mijn bekkenbodemspieren alweer sterker zijn, denk dat die nog wat training nodig hebben.
Ja erg herkenbaar! Ik had ook het idee dat het ongeveer een weekje duurde om te herstellen en dat de pijn daarna helemaal weg zou zijn... Je hoort inderdaad van weinig mensen dat er nog langer klachten zijn.. Maar duurde ook een paar weken hier.quote:Op donderdag 7 juli 2016 03:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
Oi dat is lang, dan stel ik me daar maar op in. Je hoort altijd dat het herstel na een normale bevalling zo snel gaat en iedereen rent snel weer rond. Maar over klachten die ook dan nog bestaan voor je niks.
Arja dat had ik de eerste week maar dat gevoel is nu weg. Maar kan idd nog niet heel lang lopen dan komt de druk terug. Merk wel dat mijn bekkenbodemspieren alweer sterker zijn, denk dat die nog wat training nodig hebben.
Dat had ik ook, en in eerste instantie zag ik niets. Na 5 weken wel, toch een verzakking (voorwand en achterwand). Goed bekkenbodemoefeningen doen!quote:Op donderdag 7 juli 2016 00:01 schreef Arja het volgende:
Dat herken ik niet Chanty, maar wel een nare druk naar beneden. Soms voelt het alsof er iets naar buiten gewerkt wordt, of er uit hangt terwijl dit niet zo is.
Ik heb het deze week ook erger dan vorige week. Ik denk omdat ik ook steeds meer doe op een dag.
Ik heb vandaag in de spiegel durven kijken en ik zag niks raars. Het heeft tijd nodig om te helen denk ik. Een bevalling is een behoorlijke aanslag op je lichaam.
oh bah, een longontsteking..quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:45 schreef Sara82 het volgende:
Gefeliciteerd nog Kris!
Jagar, is T alweer wat leuker vandaag?
De koorts, hoest en zieligheid van mr.T blijkt een trouwens een longontsteking te zijn.(het voelde dus terecht als "ojee, something's wrong...") Arm, stoer prulleke. Ook lekker zitten janken trouwens. ("ik stop met de borstvoedihing en meteeheen wordt ie zieieiehieieiek, ik heb zo'n spijijijijhijijijt......:'(
) Maar dat bleek vooral een aanvalletje van PMS te zijn. Want de cyclus heeft zich na het stoppen ook weer direct herpakt. En hoe. Holy hell, wat een bloedbad...
Dat klinkt naar. Heb je daar iets aan kunnen doen of nog steeds last van?quote:Op donderdag 7 juli 2016 08:49 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat had ik ook, en in eerste instantie zag ik niets. Na 5 weken wel, toch een verzakking (voorwand en achterwand). Goed bekkenbodemoefeningen doen!
Weet je, ik vond het zelfs fijn dat ze het zo verwoordde. Het is een hele lieve, prettige, eerlijke vk. Ik had veel last en gedoe de laatste week ervan (de bovenste laag van de knip was opengesprongen met veel bloed en angst/ tranen van mijn kant, ontlasting gaf een hoop ellende met de scheur,...). Ik voelde me juist enorm gesteund (of beter gezegd 'gezien') door die opmerking. Ze zei daarna ook dat het allemaal goed zou komen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:35 schreef Nouk84 het volgende:
Groof; wat goed van je dochter, terecht dat je focus even daarheen gaat.. Lekker verwoord van de vk trouwens..
Ik heb er geen last meer van, het is puur cosmetisch. Heb meer dan 2 uur geperst, ook zonder persweeen. Zou daardoor kunnen zijn ontstaan. Maar kan ook doordat ik een week na de bevalling al weer lange stukken liep en vuilniszakken weggooide. En de oefeningen veel te weinig heb gedaan.quote:Op donderdag 7 juli 2016 17:34 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat klinkt naar. Heb je daar iets aan kunnen doen of nog steeds last van?
Bij mij is er met de vacuumpomp wel flink wat geweld gebruikt. De gyn wilde
Me de kans met de pomp wel geven anders zou het een keizersnede worden. Maar eigenlijk lag Emmy nog niet goed. Ze moest nog onder mijn botje door (of er overheen, ik weet niet meer hoe het zat). En ik had geen persweeen, maar beenweeen en pas na 5 weeen (waarbij de pomp ook nog een keer los schoot), werd ze geboren.
Oefeningen doe ik inderdaad, maar ik zal ze nog beter en vaker doen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankje. Maar het voelt nog niet zo. Het voelt alsof ik het niet zo goed heb gedaan door ruggeprik en doordat ik niet goed kon persen en de bevalling in totaal 40 uur duurde. En ik alsnog naar de ok moest omdat een deel van de placenta achterbleef.quote:Op donderdag 7 juli 2016 20:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Arja, wat heb je toch een pittige bevalling meegemaakt. Petje af hoor, jee
De eerste keer heb ik alleen een klein schaafwondje gehad, dat heb ik gewoon laten genezen inderdaad. De tweede keer is alles helemaal heel gebleven.quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:03 schreef Mariposas het volgende:
Persoonlijke vraag misschien, ela, maar ben jij ook niet ingescheurd, of wel en heb je dat laten genezen zonder er iets aan te doen?
Herkenbaar. Wij zitten ook in deze fase.quote:Op donderdag 7 juli 2016 17:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Heeft iemand hier tips? T bijt echt overal in, en flink hard. vooral vingers, maar net ook in m'n schouder. Ik zeg auw, en T niet doen, dat doet zeer. De les lijkt niet echt aan te komen. Is het een fasewaar we gewoon doorheen moeten?
Ik zeg wel 100x per dag "niet bijten T, dat doet zeer", want zodra hij m'n handen vastheeft trekt hij ze met al z'n kracht naar zijn mond...
Trek aub wel op tijd aan de bel als je klachten houdt. Ik zat na de eerste na 4 of 6 wkn bij de fysio en loop nu nog steeds net klachten. Ik heb verzakkingen. Ik wil niemand bang maken, maar als het niet goed voelt.. Kan t geen kwaad als iemand er naar kijkt.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:02 schreef Chanty het volgende:
Nat houden tot je het gaat wassen. Ik spoelde het zsm uit, smeerde de vlekken in met groene zeep en dan in een emmertje tot ik de was deed waar dat kledingstuk normaal bij ging. Altijd alles eruit gekregen zo!quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hoe moet dat ook alweer met poepwas? Gewoon uitspoelen en in de wasmachine? Of eerst in een sopje zetten? Ik weet het niet meer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb die bevestiging echt wel even nodig soms, met het dieet.
Wij toen we met zindelijkheid aan de slag gingenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:50 schreef LuDann het volgende:
Wanneer stop je eigenlijk met rompers aantrekken bij je baby?
Ah, dat is nog wel even weg dan.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Wij toen we met zindelijkheid aan de slag gingen
tegen opkruipende kleding en afzakkende luiersquote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:16 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ah, dat is nog wel even weg dan.
Waar dienen rompers eigenlijk voor?
Ik vond mijn eerste bevalling ook zo heftig en anders dan ik had gedacht (nog naar ok voor placentaverwijdering, pijnstilling terwijl ik daar vooraf echt 'tegen' was etc.). Bij mij was het verder denk ik echt niet zo heftig als hoe het bij jou was, maar ook daar ben ik in m'n hoofd nog zo lang mee bezig geweest. Ook tijdens deze tweede bevalling had ik wel af en toe een 'flashback'. Het is gewoon zo'n heftige gebeurtenis (ook als het soepel verloopt!).quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:11 schreef Arja het volgende:
Dankjewel ludann en groofs, dat is lief. Het is denk ik een proces voor mij. Ik heb ook nog een nagesprek met de gyn en zal het bevallingsverslag nog opvragen.
Ludann dat is een mooi lijntje toch
Hee daar heb ik net een blog over geschreven! Ook voor mij herkenbaar helaas. Arja, ik hoop dat er een moment komt waarop je voor jezelf okee (of misschien zelfs trots) kunt zijn op hoe het is verlopen. Mij lukt dat nog niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:23 schreef LuDann het volgende:
Heftige bevalling Arja! En herkenbaar hoor, dat gevoel dat je er niet trots op kunt zijn. Ik had een spoedkeizersnede onder narcose in plaats van mijn gewenste normale bevalling.
Poeh, echt wel!quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:38 schreef Bloesem. het volgende:
God nou, hoe gaaf ik mini ook vind, een kilo of wat minder aan gewicht zou soms echt een zegen zijn.
Ach mijn 2-jarige woog laatst 10,7 kgquote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:33 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, dan klinkt zo'n romper toch wel handig.![]()
Ggirl, dat klinkt alsof T. op ongeveer dezelfde lijn valt als Wolk. Vreemd he, om dan een baby vast te houden die zoveel zwaarder is!
Wolk is nu dus 70,5 centimeter en 7815 gram. Ik weet dat ik niet met anderen moet vergelijken maar als ik dan zie dat baby's die maanden jonger zijn al 10 kilo wegen dan denk ik wel van 'wow'. Wat een verschil! Maar het scheelt wel met tillen dus.
ik heb eens keihard AU geroepen. Dat deed ook vreselijk zeer. Dat maakte indrukquote:Op donderdag 7 juli 2016 17:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Heeft iemand hier tips? T bijt echt overal in, en flink hard. vooral vingers, maar net ook in m'n schouder. Ik zeg auw, en T niet doen, dat doet zeer. De les lijkt niet echt aan te komen. Is het een fasewaar we gewoon doorheen moeten?
Ik zeg wel 100x per dag "niet bijten T, dat doet zeer", want zodra hij m'n handen vastheeft trekt hij ze met al z'n kracht naar zijn mond...
Dit!quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:38 schreef Bloesem. het volgende:
God nou, hoe gaaf ik mini ook vind, een kilo of wat minder aan gewicht zou soms echt een zegen zijn.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:17 schreef Adrian4 het volgende:
Dames, sorry! Ik breek even in.
Vandaag is de kogel door de kerk en ik ga vanaf volgende week 4 dagen werken. Het is en blijft een dingetje, maar het voelt nu zo als een opluchting!
Even eenvoor mezelf!
Fundusexpressie?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb geen idee wat die van mij weegt, maar ik schat ook boven de 10 kilo. We gaan langzaam naar maat 80 kleding met nog geen 10 maanden.
Verder was ik helemaal niet bezig met de bevalling, tot ik laatst iets las over een procedure die in veel landen verboden is omdat hij zo gevaarlijk kan zijn, waarvan ik de naam niet meer weet. In die procedure duwt een persoon heel hard op je buik/baarmoeder om de baby naar beneden te duwen. Dat is bij mij ook gebeurd. Gevaar kan zijn dat de placenta loslaat of dat zelfs je baarmoeder scheurt.
Ik heb geen idee waarom ze dit bij mij gedaan hebben, naar mijn idee ging het redelijk ok, het persen.
Achteraf schrik ik hier dus nogal van. Maar goed, what happened happened.
Check, mijn oudste is er ook op die manier uitgekomen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:08 schreef Davientje_ het volgende:
[..]
Fundusexpressie?
Hebben ze bij mijn oudste ook gedaan wegens gebrek aan persweeën + foetale nood.
/lurkt weer terug. Betreffende zoon wordt bijna 9. Maar dat terzijde
Een natte washand om op te sabbelen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:58 schreef Stippelrientje het volgende:
Ok ik weet wat er mis is aan mijn baby.
Kiezen die vervelend zijn... hij wordt om de haverklap gillend wakker en grijpt naar zijn wang(en).
Heb van die verzachtende zalf/pasta geprobeerd vanochtend om 6. Naast een nieuwe zetpil.
Nou daar ging hij van over zijn huig. Niet echt een succes helaas.
Zijn er naast koude bijtringen nog andere tips voor verkoeling of verzachting?
Duurt nu al dagen... of is het gewoon de rit uitzitten?
Hij doet dat op gele doekjesquote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Een natte washand om op te sabbelen.
Heb niet meegelezen verder maar ligt zijn matrasje al iets schuin? Doorkomende kiesjes kunnen soms ook pijn doen aan de oortjes, door het matras dan iets te kantelen kun je misschien verlichting geven. En idd pcm.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 13:34 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Hij doet dat op gele doekjesDaar poetsen we zijn handen mee en snoet en tafel na het eten. Dat doet hij ook zelf
![]()
Bedankt voor de tip!
Maar s''nachts dan?
Hier gebeurt alles in de groep. Om half 12 (warm) lunchen, om half 1 slapen. Is eigenlijk op elk kdv hier zo. Baby's komen hier ook vrijwel niet voor 1 jaar op het kdv..quote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Jagar, inderdaad, hoezo 1x slapen? Dat ligt toch aan het kind? Hier zijn ze op de hoogte van haar ritme thuis en dat houden ze in principe aan (dagen daar zijn wel intensief voor haar, dus kan net weer anders zijn).
Zes uur vliegen valt wel mee, is het dichtst bij dat we de afgelopen jaren geweest zijnquote:
Dat valt idd mee zeg! Wij waren in december naar Lanzarote; 4,5 uur vliegen maar dat was echt de max voor Lucas. Dus wij houden het nog even dichterbij huis, helaas.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:55 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Zes uur vliegen valt wel mee, is het dichtst bij dat we de afgelopen jaren geweest zijnvolgens mij zijn de Canarische eilanden bijna net zo ver maar klinkt Canada verder weg omdat het de oceaan over is.
En O is weer klaar wakker, op zijn bedtijdach, we zien wel hoe het loopt qua slaap de komende dagen!
Ik wilde er net op komen wijzen, want ik heb je blog met veel herkenning zitten lezenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:25 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Hee daar heb ik net een blog over geschreven! Ook voor mij herkenbaar helaas. Arja, ik hoop dat er een moment komt waarop je voor jezelf okee (of misschien zelfs trots) kunt zijn op hoe het is verlopen.
He getver, wat zwaar!!quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn baby heeft de hele middag gehuild. Wat zeg ik? gebruld! Zelfs de doek was niet geruststellend genoeg, enkel de borst deed nog wonderen. Waardoor ze dan daarna weer last/ pijn(krampjes?) had en weer verder brulde.![]()
Tien dagen oud = regeldag?
Morgen weer een nieuwe dag, morgen weer een nieuwe dag, morgen weer een nieuwe dag.... Pffff, ik ben gesloopt.
Kan heeeeel goed ern regeldag zijn. Hopelijk morgen beter. Hier hadden we gisteren een grumpy baby.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn baby heeft de hele middag gehuild. Wat zeg ik? gebruld! Zelfs de doek was niet geruststellend genoeg, enkel de borst deed nog wonderen. Waardoor ze dan daarna weer last/ pijn(krampjes?) had en weer verder brulde.![]()
Tien dagen oud = regeldag?
Morgen weer een nieuwe dag, morgen weer een nieuwe dag, morgen weer een nieuwe dag.... Pffff, ik ben gesloopt.
dat klopt! Ik woon in Berlijn.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:44 schreef Chanty het volgende:
[..]
Kan heeeeel goed ern regeldag zijn. Hopelijk morgen beter. Hier hadden we gisteren een grumpy baby.
Jagar ik krijg zomaar het idee dat jij niet in Nl zit.
Berlijnquote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
dat klopt! Ik woon in Berlijn.
Sterkte Groofsken.
Dankjewel lady. Het zwanger worden ging bepaald niet vanzelf, maar ik was wel goed in zwanger zijn en heb alleen maar genoten.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:40 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik wilde er net op komen wijzen, want ik heb je blog met veel herkenning zitten lezen
Ok deel 1 dan. Ik heb er goddank niet echt last van. Maar wel in de fwp-zin, zovan shit, waarom is het nou 2x mislukt? Helemaal niets aan het krijgen van kinderen kan bij mij blijkbaar natuurlijk...
Dus Arja, ik ben spuit 111, maar het is herkenbaar, en t wordt vast beter! Of je raakt eraan gewend dat dat niet het deel is waar je blij op terugkijkt, maar (hopelijk) wel op je zwangerschap en op de rest van de tijd na je bevalling
Ja! En gisterennacht had ik uitgevogeld dat hij even goed sliep op mijn man zijn hoofdkussen. (die had de nacht) vanochtend een soort kussen van een dekentje gemaakt. dat aan de kant van het middenstuk bed. In de co sleeper loopt de matras op.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Heb niet meegelezen verder maar ligt zijn matrasje al iets schuin? Doorkomende kiesjes kunnen soms ook pijn doen aan de oortjes, door het matras dan iets te kantelen kun je misschien verlichting geven. En idd pcm.
Arja, zoek hulp als je er erg mee blijft lopen! Ik heb dat pas na een jaar gedaan, maar heb er nu echt veel aan (ik doe EMDR).quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:53 schreef Arja het volgende:
[..]
Dankjewel lady. Het zwanger worden ging bepaald niet vanzelf, maar ik was wel goed in zwanger zijn en heb alleen maar genoten.
Groofs, klinkt pittig. Morgen is een nieuwe dag.
Ik heb de bevalling, ondanks de heftigheid, niet als traumatisch ervaren. Ik voelde me wel in goede handen en N was niet in gevaar. Ik heb geen herbelevingen en geniet van N., de kraamtijd, het moederzijn etc.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Arja, zoek hulp als je er erg mee blijft lopen! Ik heb dat pas na een jaar gedaan, maar heb er nu echt veel aan (ik doe EMDR).
Ik had ook een vervelende bevalling na een makkelijke zwangerschap en kijk daar ook niet trots of voldaan op terug, maar dat hoeft ook helemaal niet imo. Het is gegaan zoals het is gegaan, en een eventuele volgende keer gaat het vast beter! Het is uiteindelijk toch het resultaat wat telt: een baby die het goed doet.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:06 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik heb de bevalling, ondanks de heftigheid, niet als traumatisch ervaren. Ik voelde me wel in goede handen en N was niet in gevaar. Ik heb geen herbelevingen en geniet van N., de kraamtijd, het moederzijn etc.
Het is meer het gevoel dat ik niet trots en voldaan op de bevalling terugkijk. Maar dat komt denk ik nog wel en anders is het wat lady zegt: leren accepteren dat dat gevoel er is.
Goed dat je hulp hebt gezocht. Gaat het nu beter?
Gedeeltelijk,we zijn eerst aan zelfbeeld gaan werken, bevallinh moet nog.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:06 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik heb de bevalling, ondanks de heftigheid, niet als traumatisch ervaren. Ik voelde me wel in goede handen en N was niet in gevaar. Ik heb geen herbelevingen en geniet van N., de kraamtijd, het moederzijn etc.
Het is meer het gevoel dat ik niet trots en voldaan op de bevalling terugkijk. Maar dat komt denk ik nog wel en anders is het wat lady zegt: leren accepteren dat dat gevoel er is.
Goed dat je hulp hebt gezocht. Gaat het nu beter?
Het is heel fijn dat het voor jou zo voelt, maar als er een ding niet helpt bj traumatisch ervaren bevallingen is het als mensen zeggen 'maar je hebt nu een gezonde baby/het is het resultaat wat telt'quote:Op zondag 10 juli 2016 03:01 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik had ook een vervelende bevalling na een makkelijke zwangerschap en kijk daar ook niet trots of voldaan op terug, maar dat hoeft ook helemaal niet imo. Het is gegaan zoals het is gegaan, en een eventuele volgende keer gaat het vast beter! Het is uiteindelijk toch het resultaat wat telt: een baby die het goed doet.
Ik heb m'n bevallingsverslag ook niet opgevraagd, in de overdrachtsbrief van de gynaecoloog naar kraamzorg/vk stonden al meerdere fouten qua tijden en aantal hechtingen dat ik die toch niet voor waar aan neem en ik hoef ook niet te lezen dat ik slecht ben in bevallen, dat weet ik zelf ook wel. Het zou voor mij iig geen verschil maken met hoe ik erop terug kijk.
Hier slaapt O eindelijk weer na twee uur spoken, maar ben ik zelf klaar wakker... Gaat nog een pittig dagje worden straks.
Dit. En dan x 16 miljard. (Oh, en je recht tot klagen wordt helaas niet uitgebreid als je geen gezonde baby hebt, je hebt het zelf gelukkig wel overleefd. Of zo.)quote:Op zondag 10 juli 2016 07:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het is heel fijn dat het voor jou zo voelt, maar als er een ding niet helpt bj traumatisch ervaren bevallingen is het als mensen zeggen 'maar je hebt nu een gezonde baby/het is het resultaat wat telt'
Ja. Niemand bedoelt dat rot hoor, het is een soort van countyourblessings-hethadnogergergekund, denk ik. 'Dan maak je toch gewoon een nieuwe baby?' hebben we ook veel gehoord. Een dode baby is lastige materie, blijkt.quote:Op zondag 10 juli 2016 08:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik geloof niet dat Kwak niet blij is met haar kind wat het goed doet. Dat staat echter volledig los van de bevallingservaring, imo.
L-E, nee! Zijn er echt mensen die dat zeggen?!
Het is ook lastige materie denk ik, en dat is ook helemaal niet raar. Maar wat me verbaast is dat er altijd een quasi-positieve draai gegeven moet worden aan zware situaties.quote:Op zondag 10 juli 2016 08:38 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja. Niemand bedoelt dat rot hoor, het is een soort van countyourblessings-hethadnogergergekund, denk ik. 'Dan maak je toch gewoon een nieuwe baby?' hebben we ook veel gehoord. Een dode baby is lastige materie, blijkt.
Oh wat lief zeg, dat doet me erg veel. Ik merk dat vrijwel niemand meer met 'haar' dagen bezig is, dat vind ik moeilijk. Gisteren was precies zoals je zou verwachten: zwaar en traag.quote:Op zondag 10 juli 2016 08:47 schreef LadyBlack het volgende:
OMG L-Ehoe bestaat het...
Ik heb gisteren nog veel aan je gedachtHoe was die dag?
Wat zij zegt! Ik ben wel opgelucht dat dat voor jóu zo voelt, FF, want ik gun niemand dat ze zich zo voelen als ik mij heb gevoeld.quote:Op zondag 10 juli 2016 07:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het is heel fijn dat het voor jou zo voelt, maar als er een ding niet helpt bj traumatisch ervaren bevallingen is het als mensen zeggen 'maar je hebt nu een gezonde baby/het is het resultaat wat telt'
Maar er zitten ook nog wel wat gradaties tussen traumatisch en fijn/goed natuurlijk. Mij helpt die gedachte wel, vervelend dat dat bij jou niet het geval is. Sterkte met het verwerken.quote:Op zondag 10 juli 2016 07:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is echt een misvatting. Objectief gezien kan je bevalling prima zijn en jij hem toch traumatisch ervaren, maar ook andersom, een bevalling from hell leidt niet per definitie tot een trauma.quote:Op zondag 10 juli 2016 09:25 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar er zitten ook nog wel wat gradaties tussen traumatisch en fijn/goed natuurlijk. Mij helpt die gedachte wel, vervelend dat dat bij jou niet het geval is. Sterkte met het verwerken.
quote:Op zondag 10 juli 2016 11:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh jongens.. Raad eens wat ik in de poep van mijn baby vond? Hint: Er loopt hier een dreumes rond die blijkbaar graag deelt.
En ik maar denken dat hij zulke krampen had van dat schepje Forte in de fles.
Volgens mij verteren ook volwassendarmen dat niet of nauwelijks..quote:Op zondag 10 juli 2016 11:18 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb nu tenminste bewijs dat babydarmen écht geen rozijntjes verteren.
Muggenhordinges over zijn ledikantje?quote:Op zondag 10 juli 2016 13:38 schreef mousemicky het volgende:
![]()
We hebben muggen...
In huis...
In F's kamer...
En nu heb ik een kind met 15 (!!!!!) rode bulten op z'n wang, oor en arm...
![]()
Iemand dé tip? Kindvriendelijke anti-mug middeltjes werken niet. De Canadese dodelijke anti-mug die ik voor mezelf gebruik werkt wel, maar mag niet voor kinderen onder de 12.
En nu ga ik even bijlezen...
Mannetjesmuggen steken nietquote:Op zondag 10 juli 2016 14:39 schreef Chanty het volgende:
Fijn dat er vooruitgang zit in het slapen jagar! Hopelijk zet de trend zich voort.
Razz![]()
eens kijken of de mijne ook zo graag deelt. Vooralsnog doet hij dat vooral met zijn knuffels.
Geen miggentips helaashadden er vannacht ook een opnde kamer. Normaal ben ik altijd de sjaak maar nu niet gestoken en man en Amélie ook niet. Vanochtend het beest gevonden en gedood, zat geen bloed in. Snap er niks van maar ben er blij mee.
I know maar volgens man was dit wel een vrouwtje. Iets met voelsprieten of zo waaraan hij dat kon zien (macrofotografiegek)quote:
Oh wat lief zeg, dat doet me erg veel. Ik merk dat vrijwel niemand meer met 'haar' dagen bezig is, dat vind ik moeilijk. Gisteren was precies zoals je zou verwachten: zwaar en traag.quote:
Is het ook. Ik heb zelf niet kunnen vermoeden vooraf wat voor angst het krijgen van een kind mij zou opleveren. Als ik stil sta bij de dood van een kind dan word ik er fysiek en mentaal onpasselijk van omdat ik in ieder dood kind mijn eigen kind zie. Het idee dat jou is overkomen wat mijn allergrootste angst is....ik kan gewoon niet eens uitleggen wat dat bij me oproept. Het is zelfs zo erg bij mij dat ik wel eens denk dat ik daar misschien eens hulp voor moet zoeken. Geen traumatische ervaring met bevallen en alles daarom heen, geen onzekerheden over het moederschap. Maar wel die vreselijke angst en ook bepaalde dwanggedachtes, dat ik bijvoorbeeld als een film voor me zie hoe I een ongeluk krijgt. Het maakt me gelukkig geen overbezorgde moeder tot dusver, ik houd het volledig bij mezelf, maar ik had geen idee hoe heftig dit kon zijn. Ik wil maar zeggen: het is inderdaad complex en veel mensen hebben angst voor de dood en alles wat daarbij komt kijken. Geen excuus voor rare reacties naar jou toe. Maar er zit eenzaamheid in het elkaar niet goed kunnen helpen, aan beide kanten denk ik en veel verhalen en gedachten die niet worden uitgesproken.quote:Op zondag 10 juli 2016 08:38 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja. Niemand bedoelt dat rot hoor, het is een soort van countyourblessings-hethadnogergergekund, denk ik. 'Dan maak je toch gewoon een nieuwe baby?' hebben we ook veel gehoord. Een dode baby is lastige materie, blijkt.
Ik ben bang dat die hooligan dat er binnen 10 tellen af trekt, hij staat meer in bed dan ie ligt (als ie niet slaapt dan). Raamhorren zou kunnen, maar dat mag vriend dan knutselen (en dan wil ik ook decadent van die inzethorren, geen klittebandquote:Op zondag 10 juli 2016 14:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Muggenhordinges over zijn ledikantje.
quote:Op zondag 10 juli 2016 07:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Gedeeltelijk,we zijn eerst aan zelfbeeld gaan werken, bevallinh moet nog.
maar mijn kind ligt in het ziekenhuis en mijn vriend blijft bij hem slapen, niet ik... want ik kan het niet, dus op dat gebied gaat het nog niet echt beter
Nog niet helemaal beter maar we zijn weer thuis en er rijdt as we speak iemand op een loopfiets door de kamer al 'boem auw ho!' roepend, nadat hij net een temper tantrum heeft gehad omdat papa alleen een rode appel had gesneden en niet een rode en een groenequote:Op zondag 10 juli 2016 20:58 schreef hetzusjevan het volgende:
OK ik snap best dat een overleden baby moeilijk kan zijn voor outsiders, ik denk dat ik dit zelf ook een moeilijk onderwerp zou vinden en ook niet goed weten wat te doen/zeggen, maar een opmerking over een 'nieuwe baby'. Vast niet verkeerd bedoeld, maar djeez.
Verder +1 op wat kwakz0r zegt.
[..]Hoe gaat het met je kindje?
Melle heeft dit al sinds april 2015 af en aan helaas. Eerste ziekenhuisopname (vlak nadat ik eindelijk eens met hem bij de kinderarts was geweest).quote:Op zondag 10 juli 2016 21:45 schreef hetzusjevan het volgende:
Er zit al een extra matrasje bij iddsorry was ik vergeten erbij te zetten.
@kwakz0r hahah @ tantrum + loopfiets. Maar wel schrikken zeg! Doet me aan Twix denken, dat benauwde? Heeft ie nog lang medicatie nodig? Beterschap gewenst iig!
Ja, ik weet het, het was ook maar een grapje van manquote:Op maandag 11 juli 2016 10:06 schreef LadyBlack het volgende:
Tip van flip; meestal zijn zulke dingen niet het tovermiddel.
Je weet t volgens mij zelf ook wel, maar jouw kindje slaapt blijkbaar standaard niet zo heel makkelijk. En er zullen nachten of periodes zijn dat ze dat wel doet, maar tot een bepaalde leeftijd zal 'niet zo goed' de standaard zijn. En opeens gaat t beter. Dus hoe stom ook; accepteren en zorgen dat je zelf toch zoveel mogelijk slaap pakt
rationeel weet ik dat, inderdaad. Emotioneel kan ik me er soms zorgen over maken. Ach ja, het is een lekkere speklap, dus wat dat betreft.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:41 schreef Bloesem. het volgende:
Jagar, alle kindjes eten zo andersIk ken een meisje van twee wat net zoveel eet als mijn mini. En volgens mij is ela's grote N ook pas laat gaan eten. Food under one is just for fun
En kiezen gaat hier zoals ela zegt. Ik houd twee dingen voor. Bij haar keuze krijgt ze ogen als schoteltjes en gaat ze wiebelen
Hihi, ik was laatst gaan shoppen voor babykleertjes met Willem in de wagen. Ik hield ook allemaal kleertjes voor z'n neus en bij een mooi roze bloesje (wel heel stoer hoor) kreeg hij inderdaad grote ogen en ging hij heel blij lachen, wiebelen en wilde hij het per se pakken. Het zit vast alleen in mijn hoofd, maar hij heeft z'n eigen kleding gekozen!quote:Op maandag 11 juli 2016 10:41 schreef Bloesem. het volgende:
Jagar, alle kindjes eten zo andersIk ken een meisje van twee wat net zoveel eet als mijn mini. En volgens mij is ela's grote N ook pas laat gaan eten. Food under one is just for fun
En kiezen gaat hier zoals ela zegt. Ik houd twee dingen voor. Bij haar keuze krijgt ze ogen als schoteltjes en gaat ze wiebelen
Mijn 2 jarige eet ook maar drie hapjes avondeten en dan proberen we er nog maar brood in te krijgen. Groeien doet hij toch welquote:Op maandag 11 juli 2016 11:47 schreef Adrian4 het volgende:
Ow en Willem eet ook nog niet zoveel hoor Jager. Boterhammen en fruit gaat goed, maar avondeten is vaak 3 hapjes maar en dan is het genoeg / niet lekker. Ik kan me daar ook wel een beetje druk over maken eerlijk gezegd. Maar rationeel gezien weet ik ook wel dat er niets aan de hand is.
[ Bericht 30% gewijzigd door Chanty op 11-07-2016 13:21:31 ]Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Klopt, we hebben sowieso in het eerste jaar aangehouden dat borstvoeding de primaire voeding is en dat bijvoeding spelenderwijs wordt geïntroduceerd. Er lag het eerste jaar dus sowieso geen nadruk op bijvoeding als maaltijd hier thuis. We boden van alles aan en dan kon ze dat rustig op eigen tempo ontdekken. In het tweede jaar hebben we dit gewoon voortgezet en we merkten toen vanzelf steeds meer waar ze behoefte aan had, wat ze lekker vindt en ze ging ook iets meer eten, maar heeft toen ook nog veel borstvoeding erbij gedronken.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:41 schreef Bloesem. het volgende:
Sillie, ik zou t nog even afwachten. J was ook laat, die rolde met 8 maanden net, en begon pas met tijgeren met 11 maanden. Is uiteindelijk allemaal goedgekomen, hij is gewoon van t type "ik doe t pas als ik zeker weet dat ik t kan". Heb je met 9 mnd een afspraak op t cb? Tot die tijd zou ik niks geks doen, alleen misschien stimuleren met speeltjes net buiten bereik etc.quote:Op maandag 11 juli 2016 13:45 schreef silliegirl het volgende:
Hier ook een baby die de voorkeur heeft voor olvarit versus mijn zelfgemaakte hapjes.
Ik heb de strijd opgegeven; hij krijgt nu vaak eerst olvarit en daarna nog wat in het vuistje om
met ons mee te eten, zo leert 'ie dat toch ook.
Overigens wil mijn 8 maander nog absoluut niet op zn buik liggen. Hij rolt dan meteen terug. Hij rolt ook van rug naar zij maar niet verder. Moet ik daar iets mee? Kruipen en lopen lijken nog helemaal ver weg; als ik dan soms filmpjes / verhalen van jullie zie maak ik me een beetje zorgen
Nahjah die van mij rolt al maanden van buik naar rut, maar andersom, ho maar. Nahjah, ik moet inderdaad over een maand naar het cb, dus ik wacht het nog maar even af tot dan..quote:Op maandag 11 juli 2016 13:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Sillie, ik zou t nog even afwachten. Je was ook laat, die rolde met 8 maanden net, en begon pas met tijgeren met 11 maanden. Is uiteindelijk allemaal goedgekomen, hij is gewoon van t type "ik doe t pas als ik zeker weet dat ik t kan". Heb je met 9 mnd een afspraak op t cb? Tot die tijd zou ik niks geks doen, alleen misschien stimuleren met speeltjes net buiten bereik etc.
Twijfelde je daar aan danquote:Op maandag 11 juli 2016 13:36 schreef elamanilo het volgende:
wij blijken zowaar best goede ouders momenteel
Je sushibaby ziet er nu gelukkig heerlijk gaaf uit!quote:Op maandag 11 juli 2016 16:03 schreef Jagärtrut het volgende:
dat had T ook Svane, die pukkels. En tegelijkertijd een pus oog. Toen vond ik hem echt even niet meer de mooiste baby..
een paar weken, denk ik? Geen idee meer, eigenlijk!quote:Op maandag 11 juli 2016 16:04 schreef Svane het volgende:
[..]
Je sushibaby ziet er nu gelukkig heerlijk gaaf uit!Hoe lang duurde die pukkels bij hem destijds?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |