twitter:georgeeaton twitterde op dinsdag 05-07-2016 om 21:20:52Labour planning "peace talks", shadow cabinet minister tells me, likening it to Northern Irish disarmament process. reageer retweet
gaat wel weer omhoogquote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:30 schreef Hexagon het volgende:
Hoppa daar gaat de pond weer
http://www.nu.nl/economie(...)weer-verder-weg.html
Wat een mazzelaars, toch? Of is dit nou opeens slecht? Ik herinner me nog dat de Zwitsers uitgelachen werden door het eurofiele kamp toen de koers van hun munt 30% steeg "ha, ha, lekker voor hun, dat krijg je als je als Europees land je eigen munt houdt". Maar dat zal je vast wel weer anders uitleggen. En het feit dat de VS al decennia hoopt dat de dollar inzakt t.o.v. de Chinese munt is ook zeker weer een ander verhaal? En het feit dat iedereen het erover eens is dat een dure Euro slecht is voor de Griekse economie en dat ze eigenlijk beter een eigen munt kunnen hebben die ze kunnen laten devalueren is ook zeker weer een ander verhaal?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:30 schreef Hexagon het volgende:
Hoppa daar gaat de pond weer
http://www.nu.nl/economie(...)weer-verder-weg.html
De UK heeft een enorm handelstekort en produceert niet zoveel. Dan is het gewoon zeer ongunstig, hoe zeer je het ook draait of keert.quote:Op woensdag 6 juli 2016 04:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat een mazzelaars, toch? Of is dit nou opeens slecht? Ik herinner me nog dat de Zwitsers uitgelachen werden door het eurofiele kamp toen de koers van hun munt 30% steeg "ha, ha, lekker voor hun, dat krijg je als je als Europees land je eigen munt houdt". Maar dat zal je vast wel weer anders uitleggen. En het feit dat de VS al decennia hoopt dat de dollar inzakt t.o.v. de Chinese munt is ook zeker weer een ander verhaal? En het feit dat iedereen het erover eens is dat een dure Euro slecht is voor de Griekse economie en dat ze eigenlijk beter een eigen munt kunnen hebben die ze kunnen laten devalueren is ook zeker weer een ander verhaal?
Hoe is het ongunstig dat een van de oorzaken van een probleem een stuk minder wordt?quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De UK heeft een enorm handelstekort en produceert niet zoveel. Dan is het gewoon zeer ongunstig, hoe zeer je het ook draait of keert.
Door die lagere pond zal het tekort stijgen of ze gaan minder importeren. Beiden zijn nu niet bepaald gunstig voor de gewone Brit.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe is het ongunstig dat een van de oorzaken van een probleem een stuk minder wordt?
Wat.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door die lagere pond zal het tekort stijgen
Finance is de sector met GB's grootste handelsoverschot. Laten ze die nou net kwijtraken.quote:of ze gaan minder importeren. Beiden zijn nu niet bepaald gunstig voor de gewone Brit.
Of dacht je dat ze stukken meer zouden gaan exporteren? Aan wat voor producten denk je dan?
quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:31 schreef agter het volgende:
Ik geloof dat GB 40% van al hun voedsel importeert. Van fruit 80%.
Ach, gewoon wat meer schapenvlees en bonen eten daar.
Hoezo is de EU de oorzaak dat ze weinig zelf produceren en exporteren?quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe is het ongunstig dat een van de oorzaken van een probleem een stuk minder wordt?
De sterke pond is natuurlijk een oorzaak.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo is de EU de oorzaak dat ze weinig zelf produceren en exporteren?
En dat is de oorzaak van de EU doordat?quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De sterke pond is natuurlijk een oorzaak.
Dat was mijn stelling niet en doet er volgens mij ook niet toe. Feit is dat de Pond is gedaald na de Brexit en de verwachting is blijkbaar niet dat die weer gaat stijgen tot het oude niveau. Daarmee is een oorzaak van het gebrek aan export sterk verminderd.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dat is de oorzaak van de EU doordat?
Alleen is er nu niet ineens een heel productieapparaat in de UK ontstaan dat er voor de Brexit nog niet was.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was mijn stelling niet en doet er volgens mij ook niet toe. Feit is dat de Pond is gedaald na de Brexit en de verwachting is blijkbaar niet dat die weer gaat stijgen tot het oude niveau. Daarmee is een oorzaak van het gebrek aan export sterk verminderd.
Werkelijk, zou het niet veel meer liggen aan een gebrek aan innovatieve en concurrerende bedrijven?quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De sterke pond is natuurlijk een oorzaak.
Klopt, maar ik ben dan ook wat meer op de lange termijn gericht dan beursspeculanten en hun bewonderaars.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alleen is er nu niet ineens een heel productieapparaat in de UK ontstaan dat er voor de Brexit nog niet was.
Behalve dat ze uitblinken in fiscale innovaties en de City heel veel talent heeft opgekocht, is bijvoorbeeld hun auto-industrie erg innovatief en heel erg high tech. Verschil met Duitsland en Italie is daar geen echte massaproductie van hebben weten te maken.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Werkelijk, zou het niet veel meer liggen aan een gebrek aan innovatieve en concurrerende bedrijven?
En wie gaat dat ineens uit de grond stampen?quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ben dan ook wat meer op de lange termijn gericht dan beursspeculanten en hun bewonderaars.
Echte ondernemers natuurlijk, het zal even wennen zijn, maar ze bestaan vast nog wel.quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En wie gaat dat ineens uit de grond stampen?
Er gaat vrijwel niemand investeren in een periode met dergelijke onzekerheid. 55% van de Britse autoproductie gaat bijvoorbeeld naar de rest van de EU, dan ga je toch niet het risico nemen om voor een godsvermogen een fabriek te bouwen terwijl je erna mogelijk nog een smak invoerheffingen moet gaan betalen?quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Echte ondernemers natuurlijk, het zal even wennen zijn, maar ze bestaan vast nog wel.
Als er importheffingen geheven worden dan is de binnenlands markt ineens uitmuntend.quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:30 schreef J.B. het volgende:
[..]
Er gaat vrijwel niemand investeren in een periode met dergelijke onzekerheid. 55% van de Britse autoproductie gaat bijvoorbeeld naar de rest van de EU, dan ga je toch niet het risico nemen om voor een godsvermogen een fabriek te bouwen terwijl je erna mogelijk nog een smak invoerheffingen moet gaan betalen?
verbazend dat mensen nog steeds kunnen blijven volhouden dat de brexit iets goeds is.twitter:JolyonMaugham twitterde op woensdag 06-07-2016 om 11:14:04Just wow. Seven. Hundred. Thousand. fewer jobs advertised post-Brexit (h/t @PickardJE) https://t.co/vgS99xGgg5. https://t.co/G3ufsHemxX reageer retweet
De binnenlandse markt is dan niet anders dan her nu is, auto productie wordt duurder omdat grondstoffen geïmporteerd moeten worden en dus onderhevig aan heffingen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als er importheffingen geheven worden dan is de binnenlands markt ineens uitmuntend.
Het zijn de mensen die volhouden dat het iets heel slechts is die verantwoordelijk zijn voor het intrekken van vacatures. Het gaat allemaal maar om verwachtingen, en die worden fink opgeklopt.quote:Op woensdag 6 juli 2016 20:45 schreef DestroyerPiet het volgende:
700.000 minder vacatures in het VK na de Brexit stemverbazend dat mensen nog steeds kunnen blijven volhouden dat de brexit iets goeds is.twitter:JolyonMaugham twitterde op woensdag 06-07-2016 om 11:14:04Just wow. Seven. Hundred. Thousand. fewer jobs advertised post-Brexit (h/t @PickardJE) https://t.co/vgS99xGgg5. https://t.co/G3ufsHemxX reageer retweet
Dat is maar een heel klein deel van de prijs, en Duitse auto's worden ineens een heel stuk duurder.quote:Op woensdag 6 juli 2016 20:49 schreef Zith het volgende:
[..]
De binnenlandse markt is dan niet anders dan her nu is, auto productie wordt duurder omdat grondstoffen geïmporteerd moeten worden en dus onderhevig aan heffingen.
Zucht, allemaal gevolg van de onzekerheid. Natuurlijk is het op de zeer korte termijn vervelend. Er heeft niemand geroepen dat er na de vote opeens direct meer banen zouden zijn op dag 1.quote:Op woensdag 6 juli 2016 20:45 schreef DestroyerPiet het volgende:
700.000 minder vacatures in het VK na de Brexit stemverbazend dat mensen nog steeds kunnen blijven volhouden dat de brexit iets goeds is.twitter:JolyonMaugham twitterde op woensdag 06-07-2016 om 11:14:04Just wow. Seven. Hundred. Thousand. fewer jobs advertised post-Brexit (h/t @PickardJE) https://t.co/vgS99xGgg5. https://t.co/G3ufsHemxX reageer retweet
Wat bedoel je met die laatste zin?quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:56 schreef BarryOSeven het volgende:
Prachtig dit, de halve EU flikkert uit elkaar weet niet of je het door hebt? Italie is aan het eind, Duitsland dreigt meegesleurd te worden met de DB. Maar de Britten, tja die hebben wel een paar cent verlies op hun munt, dat krijg je van een Brexit!
Sommige mensen verdienen ook geen pensioen uitkering.
Godslasteringquote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:27 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Inderdaad. Als er één gevolg is van de Brexit, dan is het wel de totale ontmaskering van het narcistische, megalomanische leiderschap van deze Europese Unie.
De EUSSR zal snel volgen!quote:Op donderdag 7 juli 2016 08:28 schreef Gutmensch het volgende:
Het enige dat vooralsnog in elkaar is gedonderd is de koers van het Britse Pond.
Alleen omdat wat ongeschoolde tokkies dat continu schreeuwen? Ik denk het niet.quote:
ja tuurlijk het is allemaal een groot complot van het remain kamp en hun eurofiele vrienden zeker? Sommige mensen hebben echt een plaat voor hun kop als ze nu nog niet inzien dat de brexit zeer negatieve gevolgen voor het VK heeft en dat dat zeker niet de schuld is van de mensen die graag bij de EU wilden blijven.quote:Op woensdag 6 juli 2016 20:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn de mensen die volhouden dat het iets heel slechts is die verantwoordelijk zijn voor het intrekken van vacatures. Het gaat allemaal maar om verwachtingen, en die worden fink opgeklopt.
nee dat klopt maar er heeft ook niemand gezegd dat de vacatures met 700.000 duizend zouden verminderen maar dat is wel wat er is gebeurd.quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:06 schreef JopJuh het volgende:
Zucht, allemaal gevolg van de onzekerheid. Natuurlijk is het op de zeer korte termijn vervelend. Er heeft niemand geroepen dat er na de vote opeens direct meer banen zouden zijn op dag 1.
Wachten! ja dat is precies wat er gebeurd in de komende 2 tot 2,5 half jaar zullen bedrijven in het verenigd koninkrijk vooral afwachten om te zien wat er gebeurd en dus geen grote investeringen doen en geen nieuw personeel aannemen omdat ze niet weten wat er gaat gebeuren en wat de relatie met de EU straks isquote:Nu net 4 dagen terug in de UK, hoor veel wisselende meningen en uitlopende visies, maar het is vooral lange termijn en wachten. Hier snapt iedereen dat wel. Op mijn werk (big4 accounting firm) gaan ze op korte termijn iig niks veranderen, blijven ook (internationaal) recruiten.
Er is wat mis met je visie. Denk daar eens over.quote:Op donderdag 7 juli 2016 07:28 schreef Braindead2000 het volgende:
Met zijn vuist 1 meter diep in de anus van Juncker
Ik zou dit nog wel willen laten factchecken bij NRC.next, maar tot nu toe vind ik dit het meest schokkende effect van de Brexit. Dit betekent namelijk dat bedrijven niet verwachten meer activiteiten te gaan ontplooien voor de komende maanden en al geanticipeerd wordt op een onvermijdelijke recessie. Erg triest voor de werklozen en schoolverlaters die nu zien dat de kans op een baan voor de komende tijd zowat gehalveerd is.quote:Op woensdag 6 juli 2016 20:45 schreef DestroyerPiet het volgende:
fuck de jongeren en werklozen de 65 plussers hebben de brexit in de pocketquote:Op donderdag 7 juli 2016 17:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik zou dit nog wel willen laten factchecken bij NRC.next, maar tot nu toe vind ik dit het meest schokkende effect van de Brexit. Dit betekent namelijk dat bedrijven niet verwachten meer activiteiten te gaan ontplooien voor de komende maanden en al geanticipeerd wordt op een onvermijdelijke recessie. Erg triest voor de werklozen en schoolverlaters die nu zien dat de kans op een baan voor de komende tijd zowat gehalveerd is.
Hier heb je enigszins uitleg over waar de data vandaan komt:quote:Op donderdag 7 juli 2016 17:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik zou dit nog wel willen laten factchecken bij NRC.next, maar tot nu toe vind ik dit het meest schokkende effect van de Brexit. Dit betekent namelijk dat bedrijven niet verwachten meer activiteiten te gaan ontplooien voor de komende maanden en al geanticipeerd wordt op een onvermijdelijke recessie. Erg triest voor de werklozen en schoolverlaters die nu zien dat de kans op een baan voor de komende tijd zowat gehalveerd is.
http://www.independent.co(...)-shows-a7124686.htmlquote:In the week before the referendum almost 1.5 million jobs were advertised online, dropping to under 820,000 in the following week, according to CEB, a consultancy.
Brian Kropp, HR practice leader at CEB, said that the 47 per cent drop in job openings compared to last year was far outside the normal fluctuations seen by the company, which tend to be between 5 and 10 per cent.
"This is an early indication that UK-based companies are pulling back from hiring following the EU referendum result," Kropp said.
"At this stage it is unclear if this is an early shock reaction from employers and whether this trend will continue, however, if recruitment budgets do contract and open headcounts are frozen, it will certainly have a negative impact on the UK economy," he added.
CEB scraped the internet for all jobs including full time, permanent, temporary, part time and contract positions from more than 25,000 sources around the world, including jobs advertised on boards and portals by agencies, unions and associations and companies advertising jobs on their career pages.
It then cut the data by country and timeframe to measure the number of adverts by week.
A quarter of company bosses polled before the referendum said that they would freeze recruitment and 5 per cent said that they would fire staff, according to a survey of 1,000 business leaders by the Institute of Directors.
Since the vote for the UK to leave the EU, pessimism has risen among firms, a survey by YouGov and the Centre for Economic and Business Research found.
The number of businesses that reported feeling pessimistic about the economic outlook for the next year spiked to 49 per cent in the week following the referendum from 25 per cent before,
A fall in confidence could lead to a drop in investment and hiring freezes, the survey suggested.
Scott Corfe, director at Cebr, said the figures suggest a significant shock reaction to the Brexit vote.
"Not only are businesses feeling much more pessimistic in general about the state of the economy, but their own expectations for domestic sales, export and investments over the next 12 months have gone off a cliff," Corfe said.
Misschien ben je het niet met me eens maar ik heb tenminste een visie. Wat ik bij anderen lees is:quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is wat mis met je visie. Denk daar eens over.
Er is geen vuist te zien op de foto. Ook geen anus.
Er wordt wel gezoend
Oh nee, chaos, drama. Man een klein beetje krimp als gevolg van uitstel en onzekerheid. Schokkend hoor. Ook al was ik voor Remain, als dit de kosten zijn om overal je eigen standpunt over in te nemen zou ik bijna zeggen, doen!quote:Op zondag 17 juli 2016 18:03 schreef Hexagon het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)-milde-recessie.html
NIets aan de hand jongens, het grote Orakel Farage zegt dat het goed kot dus lekker slapen
Dat is niet eens een recessie.quote:Op zondag 17 juli 2016 18:03 schreef Hexagon het volgende:
NIets aan de hand jongens, het grote Orakel Farage zegt dat het goed kot dus lekker slapen
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Misschien ben je het niet met me eens maar ik heb tenminste een visie.
Britain will grow at a faster rate than Germany and France, the International Monetary Fund (IMF) has said – just weeks after it claimed a vote for Brexit would be an economic disaster.quote:Op zondag 17 juli 2016 18:03 schreef Hexagon het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |