abonnement Unibet Coolblue
pi_164543165
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 07:09 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Ik ben stiekem altijd wel een beetje jaloers op populistisch rechts.

Lijkt mij heerlijk om in een feiten vrije wereld te leven.
Haha inderdaad zeg _O-
pi_164543169
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 07:09 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Ik ben stiekem altijd wel een beetje jaloers op populistisch rechts.

Lijkt mij heerlijk om in een feiten vrije wereld te leven.
Mij lijkt het heerlijk om in een linkse sprookjeswereld te leven waar geld aan de bomen groeit en alles wat je wenst uitkomt. Ik wil best met je ruilen hoor. Ben wel een beetje jaloers op je. Helaas werkt dat niet in de echte wereld.

Ik zal je eens uitleggen hoe dingen eraan toe zouden gaan buiten de linkse sprookjeswereld.

1. Heeft iemand geld nodig voor een profitabel project dan klopt hij aan bij de banken en krijgt een lening. Heeft iemand geld nodig voor iets anders dan kan hij ook bij de banken aankloppen zolang de bank er overtuigd van is dat hij het terug kan betalen in de toekomst.

2. Daarna heb je de incapabele Nederlandse overheid die in zinnige maar voor het grootste deel onzinnige projecten subsidieert.

3. Als zelfs de Nederlandse overheid geen heil ziet om iets te subsidiėren (dan moet het wel een heel onzinnig project zijn) kan je nog altijd aankloppen bij de EU.
pi_164543184
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2016 07:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik hoorde hier vaak dat 'Brexit is een feit'. Daar klopt dus niets van. Zelf gaf ik al veel vaker aan het dit decennium niet meer te zien gebeuren.
Ik vermoed dat de meeste Britten ook wel denken dat het jaren gaat duren dus jouw openbaring is niet bepaald Breaking News.
pi_164543195
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 07:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de meeste Britten ook wel denken dat het jaren gaat duren dus jouw openbaring is niet bepaald Breaking News.
Geen Breaking News maar er waren toch weer teleurgestelde vissers te vinden. En het zijn vooral ook jouw geloofsgenoten hier die verkondigden dat Brexit een feit zou zijn...
pi_164543199
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 07:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Mij lijkt het heerlijk om in een linkse sprookjeswereld te leven waar geld aan de bomen groeit en alles wat je wenst uitkomt. Ik wil best met je ruilen hoor. Ben wel een beetje jaloers op je. Helaas werkt dat niet in de echte wereld.

Ik zal je eens uitleggen hoe dingen eraan toe zouden gaan buiten de linkse sprookjeswereld.

1. Heeft iemand geld nodig voor een profitabel project dan klopt hij aan bij de banken en krijgt een lening. Heeft iemand geld nodig voor iets anders dan kan hij ook bij de banken aankloppen zolang de bank er overtuigd van is dat hij het terug kan betalen in de toekomst.

2. Daarna heb je de incapabele Nederlandse overheid die in zinnige maar voor het grootste deel onzinnige projecten subsidieert.

3. Als zelfs de Nederlandse overheid geen heil ziet om iets te subsidiėren (dan moet het wel een heel onzinnig project zijn) kan je nog altijd aankloppen bij de EU.
Feitenvrije nonsens van je dus.
pi_164543221
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2016 07:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geen Breaking News maar er waren toch weer teleurgestelde vissers te vinden. En het zijn vooral ook jouw geloofsgenoten hier die verkondigden dat Brexit een feit zou zijn...
Het is mogelijk dat een deel van de subsidie-slurpers teleurgesteld is maar dat is geen ramp voor het VK. Dat zijn over het algemeen slechte zakenmensen of linkse organisaties die dingen verkopen waar niemand op zit te wachten.
pi_164543267
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 07:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is mogelijk dat een deel van de subsidie-slurpers teleurgesteld is maar dat is geen ramp voor het VK. Dat zijn over het algemeen slechte zakenmensen of linkse organisaties die dingen verkopen waar niemand op zit te wachten.
Wederom zit je fout. Die vissers hoopten dat na een Brexit ook de visquota verleden tijd zouden zijn. Deze subsidieslurpers waren dus teleurgesteld dat het langer gaat duren.
pi_164543286
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2016 07:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Feitenvrije nonsens van je dus.
Nee hoor, jij als eurofiel zou het met me eens moeten zijn. Neem nou de landbouwsubsidies. Aan de ene kant heb je een land als Nederland waar de lonen hoog zijn, de grond schaars is, waar boeren de mogelijkheid hebben om zich om te laten scholen/andere baantjes te vinden, waar de werkeloosheid relatief klein is en aan de andere kant landen met lage lonen, een hoop werkeloosheid, veel grond en geen alternatief voor mislukte boeren en toch heeft elke boer in de EU recht op dezelfde subsidies. Lijkt me niet echt effectief.
pi_164543309
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wederom zit je fout. Die vissers hoopten dat na een Brexit ook de visquota verleden tijd zouden zijn. Deze subsidieslurpers waren dus teleurgesteld dat het langer gaat duren.
Je hebt altijd mensen die profiteren en benadeeld worden door veranderde omstandigheden. Dat zegt niks over de gevolgen voor het VK in zijn geheel.
pi_164543313
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je hebt altijd mensen die profiteren en benadeeld worden door veranderde omstandigheden. Dat zegt niks over de gevolgen voor het VK in zijn geheel.
Dat claim ik ook niet. Al zijn die gevolgen op dit moment al wel negatief. Zal er wel niet beter op worden als die Brexit daadwerkelijk wordt doorgevoerd...
pi_164543317
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee hoor, jij als eurofiel zou het met me eens moeten zijn. Neem nou de landbouwsubsidies. Aan de ene kant heb je een land als Nederland waar de lonen hoog zijn, de grond schaars is, waar boeren de mogelijkheid hebben om zich om te laten scholen/andere baantjes te vinden, waar de werkeloosheid relatief klein is en aan de andere kant landen met lage lonen, een hoop werkeloosheid, veel grond en geen alternatief voor mislukte boeren en toch heeft elke boer in de EU recht op dezelfde subsidies. Lijkt me niet echt effectief.
Dit is alweer een compleet ander verhaal dan net hield _O- . Al wel iets minder onzinnig maar het laat weer goed zien dat je het niet echt begrepen hebt.
pi_164543343
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat claim ik ook niet. Al zijn die gevolgen op dit moment al wel negatief. Zal er wel niet beter op worden als die Brexit daadwerkelijk wordt doorgevoerd...
Als iets geen toegevoegde waarde heeft dan is het ook beter dat het ophoud te bestaan. Ik had gehoopt dat we dat na decennia communisme wel wat geleerd hadden maar blijkbaar heeft de EUSSR nog steeds vertrouwen in staatsgeleide industrieėn. :{
pi_164543400
Nederland is groot geworden door een mix van eigen belang en gezond verstand. Samenwerking was een middel, geen doel. De EU richt zich op voornamelijk op samenwerking , eigen belang van landen is ondergeschikt en gezond verstand is in de verste verte niet te vinden. Een van de redenen waarom dit gedrocht gedoemd is te falen.
pi_164543422
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als iets geen toegevoegde waarde heeft dan is het ook beter dat het ophoud te bestaan. Ik had gehoopt dat we dat na decennia communisme wel wat geleerd hadden maar blijkbaar heeft de EUSSR nog steeds vertrouwen in staatsgeleide industrieėn. :{
Wederom een signaal dat je geen flauw benul hebt waar je over praat...
pi_164543461
http://www.volkskrant.nl/(...)7bafeda37cf0ced1c129

Wel een aardig stukje. De enige die garen gaan spinnen bij de Brexit lijken de bureaucraten en consultants te gaan worden...
pi_164543493
quote:
3s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:30 schreef Braindead2000 het volgende:
Nederland is groot geworden door een mix van eigen belang en gezond verstand. Samenwerking was een middel, geen doel. De EU richt zich op voornamelijk op samenwerking , eigen belang van landen is ondergeschikt en gezond verstand is in de verste verte niet te vinden. Een van de redenen waarom dit gedrocht gedoemd is te falen.
Wederom feitenvrije nonsens. Je bent lekker op dreef.
pi_164543589
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:42 schreef 99.999 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)7bafeda37cf0ced1c129

Wel een aardig stukje. De enige die garen gaan spinnen bij de Brexit lijken de bureaucraten en consultants te gaan worden...
Dat is niet zo raar, dat is het wezen van de EU.
pi_164543633
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wederom feitenvrije nonsens. Je bent lekker op dreef.
Welke feiten kloppen exact niet, en kun je dat svp aantonen? De enkele vermelding van het stopwoordje feitenvrij en nonsens zonder elk argument is niet zo overtuigend.
pi_164543671
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:00 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Welke feiten kloppen exact niet, en kun je dat svp aantonen? De enkele vermelding van het stopwoordje feitenvrij en nonsens zonder elk argument is niet zo overtuigend.
Zinnen 2, 3 en 4 zijn verzinsels en geen feiten. Ik verwijs je hierbij kortheidshalve naar ge geschiedenis van de Europese samenwerking. Steek je er zelf ook nog wat van op.
pi_164545839
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zinnen 2, 3 en 4 zijn verzinsels en geen feiten. Ik verwijs je hierbij kortheidshalve naar ge geschiedenis van de Europese samenwerking. Steek je er zelf ook nog wat van op.
Doe maar de lange versie dan, want met dit soort ongefundeerde algemeenheden laat je niet blijken dat je er veel van begrijpt.
pi_164546075
Neuh, heb de trol alweer voldoende gevoed. Je doet het hier maar lekker mee.
pi_164553008
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:56 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat is niet zo raar, dat is het wezen van de EU.
Ja, dat staat in het artikel ja, dat dat nu door de EU wordt gedaan en dat het VK nu zelf op dat gebied binnen korte tijd veel competentie en expertise moet vergaren.
pi_164557638
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 16:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dat staat in het artikel ja, dat dat nu door de EU wordt gedaan en dat het VK nu zelf op dat gebied binnen korte tijd veel competentie en expertise moet vergaren.
Nou, ze kunnen gewoon dezelfde neven en nichten van het EU establishment inhuren, dan komt het allemaal goed. Die zijn buitengewoon competent en hebben uitstekende expertise hoe je een handelsverdag met de EU aflsluit
pi_164557745
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:46 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Nou, ze kunnen gewoon dezelfde neven en nichten van het EU establishment inhuren, dan komt het allemaal goed. Die zijn buitengewoon competent en hebben uitstekende expertise hoe je een handelsverdag met de EU aflsluit
Gaat net zo goed ook erom hoe je handelsverdragen met pakweg China of Amerika afsluit.
pi_164557999
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Gaat net zo goed ook erom hoe je handelsverdragen met pakweg China of Amerika afsluit.
Gaat erom of je wat dat betreft wat andere prioriteiten legt dan de EU, hoe de EU dat soort handelsverdragen afsluit is genoegzaam bekend. Maar dan moet je niet met zuid Europa in een unie gaan zitten, want waar je mee omgaat wordt je door besmet. Maar het is wel een grote unie hoor :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')