Het nieuws dat je wist dat zou komen.quote:Actiegroep wil einde aan racistische attracties in Efteling
Actiegroep Stop Oppressive Stereotypes wil dat pretpark De Efteling stopt met enkele racistische attracties die in het park te zien zijn. De Efteling zelf heeft nu laten weten graag met de actiegroep in gesprek te gaan om te kijken of er een oplossing gevonden kan worden. Dat meldt Nu.nl.
Op Facebook schrijft de actiegroep:
“ Onderdrukkingen beginnen met stereotyperingen. Efteling zou dit soort zaken zelf kunnen weten wanneer ze hier geld aan uitgeven. Niet-witte kinderen zijn voor Efteling helaas niet belangrijk genoeg om geld aan uit te geven. Ze reduceren ze liever tot stereotyperingen want daar verdienen ze geld mee. ”
Het gaat dan vooral om de atracties Monsieur Cannibale en Carnaval Festival. De eerste is een grote kannibaal – een stereotypering van een zwarte man – omringd door kookpotten, de tweede is een collectie van 275 poppen, met daarin vijf donkere figuren: Afrikaanse bosjesmannen.
Tegenover Nu.nl zegt een woordvoerder van het pretpark in Kaatsheuvel dat de Efteling graag ‘een dagje uit wil zijn voor iedereen, ongeacht geslacht, ras, politieke of seksuele voorkeur’. Om die reden wil het park nu met de actiegroep in gesprek. ‘We horen graag wat de pijnpunten zijn, zoals we dat bij elke klacht doen.’
De woordvoerder laat ook weten dat het niet de eerste klachten zijn die De Efteling over dit onderwerp ontvangt. ‘Maar het zijn er nooit heel veel geweest’.
In februari dit jaar haalde Monsieur Cannibale de Amerikaanse krant Wall Street Journal. Daarin schreef journaliste Gisela Williams over haar ervaringen in het pretpark:
“ Bij de attractie Monsieur Cannibale was een enorme figuur met een koksmuts op zijn hoofd en een lepel door zijn neus. Een racistische stap terug naar de tijd van de VOC. ”
Bron: Joop.nl
Dat komt omdat blanken meer zelfvertrouwen hebben. Het is wel een stereotype, maar wat dan? Wat maakt het mij uit of ze Nederlanders op klompen laten lopen terwijl tegenwoordig de meerderheid dat niet doet? Ik voel me er niets minder om.quote:Op maandag 4 juli 2016 22:45 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig zijn blanke witte stereotypes niet beledigend.
Die zitten niet op FOK! dan.quote:Op maandag 4 juli 2016 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat komt omdat blanken meer zelfvertrouwen hebben.
en gele ook niet. De fata morgana next? Niet alle arabieren laten scheetjes?quote:Op maandag 4 juli 2016 22:45 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]
Hahaha, dat poppetje heeft een Marokkanenkapsel.quote:Op maandag 4 juli 2016 22:45 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het carnaval festival ook niet passen qua sfeer in de Efteling. Zeker al omdat het in zo'n grote fabriekshal zit. 0,0 Anton Piek. Maar kinderen vinden het echt geweldig om zo naar alle landen te reizen en willen steevast er nog een keer in.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:13 schreef BaardaapAd het volgende:
Monsieur Cannibale
Het ding staat er al jaren (sinds 1988) en - voorzichtig uitgedrukt - is al langer omstreden. Ik vond het ding persoonlijk niet in de Efteling passen (wat ook voor een aantal andere latere toevoegingen geldt trouwens), want een al te simpele basis attractie waar amper iets creatiefs mee is gedaan (vergelijk dat eens met Villa Volta; ook een standaard attractie maar gigantisch aangekleed - meer dan welke andere versie ervan dan ook).
Carnaval Festival
Bedacht door de man achter Loekie de Leeuw en wat mij betreft ook totaal fehl am platz in de Efteling; het soort ellende dat je eerder in Plopsaland zou verwachten (qua goedkopige uitstraling en terminale afgrijselijkheid).
Maar ondertussen kent wel iedereen de $%#$@muziek van die attracties.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:13 schreef BaardaapAd het volgende:
Monsieur Cannibale
Het ding staat er al jaren (sinds 1988) en - voorzichtig uitgedrukt - is al langer omstreden. Ik vond het ding persoonlijk niet in de Efteling passen (wat ook voor een aantal andere latere toevoegingen geldt trouwens), want een al te simpele basis attractie waar amper iets creatiefs mee is gedaan (vergelijk dat eens met Villa Volta; ook een standaard attractie maar gigantisch aangekleed - meer dan welke andere versie ervan dan ook).
Carnaval Festival
Bedacht door de man achter Loekie de Leeuw en wat mij betreft ook totaal fehl am platz in de Efteling; het soort ellende dat je eerder in Plopsaland zou verwachten (qua goedkopige uitstraling en terminale afgrijselijkheid).
Laat er een pop in de fata morgana een scheet?quote:Op maandag 4 juli 2016 23:05 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
en gele ook niet. De fata morgana next? Niet alle arabieren laten scheetjes?
Toen kende het laagopgeleide gespuis hun plek nog inderdaad.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:50 schreef JimmyDean het volgende:
Ik zou wel terug willen naar de tijd van de VOC.
Wat die kannibalenkookpot betreft, terecht. Dat is echt niveau Kuifje in Afrika.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:42 schreef Childofthe90s het volgende:
Volgens mij is dit niet de eerste keer, dit roepen ze al jaren over deze attractie.
Mooi stripboek. Veel verder zijn ze aldaar overigens niet gekomen.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat die kannibalenkookpot betreft, terecht. Dat is echt niveau Kuifje in Afrika.
Och, wilde je toch nog even wat onaardigs zeggen? Om te laten zien dat je-n-et echt meent?quote:Op maandag 4 juli 2016 23:58 schreef JimmyDean het volgende:
Mooi stripboek. Veel verder zijn ze aldaar overigens niet gekomen.
Afrika is niet voor niets het meest falende continent.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Och, wilde je toch nog even wat onaardigs zeggen? Om te laten zien dat je-n-et echt meent?
Schrijf er een proefschrift over.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:01 schreef JimmyDean het volgende:
Afrika is niet voor niets het meest falende continent.
Het is een karikatuur van een traditioneel Afrikaanse man zoals zij vroeger en soms nog steeds in stammen bestonden/bestaan. Net zoals dat Holle Bolle Gijs een karikatuur is van een dikke Hollandse zeeman. Big deal.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat die kannibalenkookpot betreft, terecht. Dat is echt niveau Kuifje in Afrika.
Maar dat carnaval is één grote bak flauwe clichés en platitudes, kan me niet voorstellen dat de negertjes daar tussen de spleetoogjes en de blozend-blonde klompenboertjes zo'n aparte plaats innemen.
Nu jij erover begint heb ik dat liedje in m'n hoofd! Bedankt weer witte man.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:04 schreef Dingflofbips het volgende:
Nu heb ik dat liedje in m'n hoofd. Bedankt weer negers!
Ben benieuwd wat Sylvana daarvan zou vinden!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:17 schreef Physsic het volgende:
Als alle poppen en figuren in de Efteling blank zouden zijn, is er dan geen probleem meer?
Misschien is dat een oplossing.
Een paar dagen geleden waren ze nog bezig hun eigen slavernijherdenking te verstoren, nu hebben ze weer tijd voor dit project.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Neem het ze eens kwalijk. Die schooiers hebben de hele dag toch niets beters te doen.
Onduidelijk verhaal. Willen ze nou meer of minder donkere figuren in de Efteling?quote:Monsieur Cannibale staat een zwarte kannibaal in het middelpunt van de molen. Bij Carnaval Festival zijn vijf Afrikaanse bosjesmannen te vinden. Verder staat er geen enkel donker figuur in de 275 poppen tellende attractie.
Ah, de poppen en figuren zijn kwetsend en racistisch. Ik ben ondertussen erg nieuwsgierig geworden naar hoe een niet-kwetsende, niet-racistische figuur er dan uit moet zien.quote:Vrijdag werd een open brief verstuurd door de mensen achter de pagina aan ‘Stichting Natuurpark de Efteling’. Daarin stond dat Monsieur Cannibale en Carnaval Festival 'uiterst kwetsend en racistisch' zijn. Als de attracties niet worden aangepast, komen er acties in het park.
quote:Op maandag 4 juli 2016 23:04 schreef Dingflofbips het volgende:
Ook de brief is in het Engels. Lekker hopen dat de Amerikaanse internetverslaafde sjw's het oppakkenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dit soort actiegroepen met Engelse namen.
Bron?quote:Op maandag 4 juli 2016 22:44 schreef LXIV het volgende:
Als Pipi Langkous en Jip&Janneke tegenwoordig al zo racistisch zijn dat ze op basisscholen in de Randstad op de index komen, dan de Efteling toch ook zeker!
zelfs de gutmensch jooplezers zijn dat SJW gelul al lang zat.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 02:34 schreef Manke het volgende:
"Onderdrukkingen beginnen met stereotyperingen."
Die missen een paar hersencellen. Niemand wordt of zal worden onderdrukt door die paar uiterlijke stereotypen in de befteling.
De reacties op joop zijn wel opvallend, zullen zeker snel weggehaald worden.
Volledig de weg kwijt.quote:Yellowface is een racistische stereotypering van Aziatische mensen. Overal ter wereld is dit bekend en wekt deze negatieve beeldvorming afschuw op bij mensen. Efteling denkt daar anders over en vindt dit vermaak voor kinderen.
In de link staat meer over deze en andere racistische stereotypering(en).
http://yellow-face.com/
Uhh... Ze hebben de Efteling aangeschreven er wat aan te doen en de Efteling heeft aangegegen in gesprek te willen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 07:55 schreef rmrt2010 het volgende:
Ik stel voor dat de Politie keihard optreedt tegen wie een van die attracties durft te slopen, aan te raken, en ze gelijk als een gevaar voor de samenleving bestempelt en ook onder die speciale anti-terroristische wetgeving stelt. Kijken of ze dan nog zich durven te vertonen waar dan ook.
ja, ga eens in noord ierland of schotland kijken. daar slaan de katholieken en protestanten elkaar nog steeds de hersens in.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:35 schreef Monopoly het volgende:
Hoe de neuk kan je je nog zo druk maken om ellende van meer dan 400 jaar geleden?_!
Hoor je Protestanten nog over de ellende die ze is aangedaan door de Katholieken?
Hoor je de Nederlanders nu nog klagen over de Duitsers en de Werhmacht?
Wat een geleuter allemaal. Wat er is gebeurd in de geschiedenis verdiend allemaal geen schoonheidsprijs. Maar ipv je er zo druk om te maken, geef educatie opdat het niet nogmaals kan gebeuren.
Als je al niet racistisch was dan wordt je hiervan racistisch.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:47 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het is allemaal wilderiaans gehuil, niks meer of minder. iedereen snapt dat deze dingen beledigend zijn, maar de hakken gaan in het zand, gewoon omdat men niet (meer) wil toegeven aan buitenlanders.
of met andere woorden; je verzetten tegen beschuldigingen van racisme, door nog eens extra racistisch te doen....
Je kan niet objectief bepalen of iets beledigend is of niet. Dat hangt van de beledigde partij af. Mensen zijm hierover beledigd dús is het beledigend.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:47 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja, ga eens in noord ierland of schotland kijken. daar slaan de katholieken en protestanten elkaar nog steeds de hersens in.
en ja, we treuren nog elk jaar over de oorlog.
het is allemaal wilderiaans gehuil, niks meer of minder. iedereen snapt dat deze dingen beledigend zijn, maar de hakken gaan in het zand, gewoon omdat men niet (meer) wil toegeven aan buitenlanders.
of met andere woorden; je verzetten tegen beschuldigingen van racisme, door nog eens extra racistisch te doen....
Probleem is dat dit ook een (ernstige) beschuldiging is. Je kan ook wel iemand een dief gaan noemen, maar als dit niet het geval is zal die persoon fel reageren, en terecht.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:06 schreef RM-rf het volgende:
Misschien raar, maar van mij mag iedereen gewoon iets racistisch vinden en die gedachte ook openlijk uitspreken...
lijkt me namelijk goed als mensen ook mogen zeggen wat ze denken, evengoed als hun gedachte is dat iets 'racistisch' zou zijn.
Of datgene dat dan ook daadwerkelijk is, is nog wat anders, maar het alles mogen zeggen is iets dat moet kunnen, zonder direkt een groot schandaal te maken over wat gezegd is
misschien moet je niet zo over-gevoelig daarop reageren?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:11 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Probleem is dat dit ook een (ernstige) beschuldiging is. Je kan ook wel iemand een dief gaan noemen, maar als dit niet het geval is zal die persoon fel reageren, en terecht.
Dan zal de premisse "Je bent geen kannibaal, je bent geen Afrikaanse kannibalenstamlid en je roert in de regel niet in mensgrote kookpotten." onjuist zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan niet objectief bepalen of iets beledigend is of niet. Dat hangt van de beledigde partij af. Mensen zijm hierover beledigd dús is het beledigend.
Het waarom is me echter een raadsel. Ik voel me ook niet beledigd door Holle Bolle Gijs die met zijn zeemanshoedje een karikatuur is van de dikke gulzige blanke oude zeevaarders. Waarom niet? Ik ben niet (zo) dik, ik ben geen zeeman uit lang vervlogen tijden en ik ben enkel af en toe een karikatuur van mezelf. Ik snap dus niet dat donkere mensen zich beledigd voelen door monsieur cannibal. Je bent geen kannibaal, je bent geen Afrikaanse kannibalenstamlid en je roert in de regel niet in mensgrote kookpotten.
Dat het beledigend is, daar is geen twijfel over. Men is immers beledigd. Maar ik zie met de beste wil van de wereld niet waarom
Van Sylvana mag dat natuurlijk gewoon, zo lang haar politieke vrienden maar aan de taharrush kunnenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:07 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Nu jij erover begint heb ik dat liedje in m'n hoofd! Bedankt weer witte man.
Trouwens, blonde vrouwen in traditionele jurk met klompen is dan ook not done?
omdat zij zo geassocieerd worden met kannibalen met kookpotten, terwijl ze gewoon, net als jij en ik, moderne mensen in een modern land zijn. de pijn van hun voorouders wordt zo ook hun pijn, want ze zien hier weer eens overduidelijk, dat hun voorouders als minderwaardig werden gezien.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan niet objectief bepalen of iets beledigend is of niet. Dat hangt van de beledigde partij af. Mensen zijm hierover beledigd dús is het beledigend.
Het waarom is me echter een raadsel. Ik voel me ook niet beledigd door Holle Bolle Gijs die met zijn zeemanshoedje een karikatuur is van de dikke gulzige blanke oude zeevaarders. Waarom niet? Ik ben niet (zo) dik, ik ben geen zeeman uit lang vervlogen tijden en ik ben enkel af en toe een karikatuur van mezelf. Ik snap dus niet dat donkere mensen zich beledigd voelen door monsieur cannibal. Je bent geen kannibaal, je bent geen Afrikaanse kannibalenstamlid en je roert in de regel niet in mensgrote kookpotten.
Dat het beledigend is, daar is geen twijfel over. Men is immers beledigd. Maar ik zie met de beste wil van de wereld niet waarom
Dief!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
misschien moet je niet zo over-gevoelig daarop reageren?
Ik stem partij van de dieren en de bokkenrijders zijn inhumaan ja! Zo voeden we onze kinderen niet op, weg met die attractie.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:13 schreef BaardaapAd het volgende:
Monsieur Cannibale
Carnaval Festival
Vrij beledigend voor Paul de Leeuw.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:33 schreef luxerobots het volgende:
Trouwens, zijn deze lelijkerds er alleen in een blanke uitvoering?
[ afbeelding ]
Maar ik voel mij ook njet geassocieerd met een dikke gulzige zeevaarder uit lang vervlogen tijden alleen omdat ie blank is. Ik raad andere blanken met mi aan hetzelfde te doen. Net als ik zwarten aanraad zich niet geassocieers te voelen met mensetende stamleden uit lang vervlogen tijden alleen omdat ze dezelfde kleur hebben.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
omdat zij zo geassocieerd worden met kannibalen met kookpotten, terwijl ze gewoon, net als jij en ik, moderne mensen in een modern land zijn. de pijn van hun voorouders wordt zo ook hun pijn, want ze zien hier weer eens overduidelijk, dat hun voorouders als minderwaardig werden gezien.
dit zijn dingen die okee waren in tijden dat negers als kwaadaardige beesten werden afgeschilderd. ik snap niet waarom jij NIET snapt wat daar vervelend aan is..
Gelukkig mogen we dat nog steeds.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:06 schreef RM-rf het volgende:
Misschien raar, maar van mij mag iedereen gewoon iets racistisch vinden en die gedachte ook openlijk uitspreken...
lijkt me namelijk goed als mensen ook mogen zeggen wat ze denken, evengoed als hun gedachte is dat iets 'racistisch' zou zijn.
Of datgene dat dan ook daadwerkelijk is, is nog wat anders, maar het alles mogen zeggen is iets dat moet kunnen, zonder direkt een groot schandaal te maken over wat gezegd is
exact!quote:
is dat niet een beetje eigen aan de meeste internet communicatie? Anonieme 'Roept-U-Maars'..quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:34 schreef yvonne het volgende:
Het wordt alleen vervelend als het geuit wordt door een clubje anonieme lui.
Je moet ook niet op een zaterdag naar de efteling gaan...quote:Op maandag 4 juli 2016 23:42 schreef LXIV het volgende:
Toevallig had ik afgelopen zaterdag een kinderfeestje in de Efteling. Het is toch vooral betalen om heel veel te wachten. En nog even te wachten. En dan zo'n ride van 1 minuut en dan weer lopen en wachten, wachten, wachten. Het is meer wachten dan wat anders.
Misschien omdat ze vaak gediscrimineerd worden, en daardoor zich sneller aangevallen voelen en het overal in terugzien. Dus gaan ze lopen "zeiken" op dingen om een grens aan te geven.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In Schotland?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:47 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja, ga eens in noord ierland of schotland kijken. daar slaan de katholieken en protestanten elkaar nog steeds de hersens in.
Als ze in het park gaan staan wel, ja. Als ze van het terrein blijven zit dat weer anders.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Trouwens, mocht het tot acties komen, kunnen ze dan niet gewoon uit het park geflikkerd worden wegens wangedrag? Privé-terrein enzo.
Wanneer gaat dit trollaccount eens door de versnipperaar?quote:Op maandag 4 juli 2016 22:43 schreef Ceberut het volgende:
Terechte actie. Kappen met dit soort achterlijke fratsen.
Prima, maar daar werk je discriminatie wel mee in de hand. Soort van selffulfilling prophecy. Als je jezelf als anders wegzet om je huidskleur, moet je niet raar opkijken als mensen je ook anders behandelen om je huidskleur. Als je he daarom weer anders wegzet, word je weer anders behandeld. Heel veel Nederlanders zijn op het punt dat ze negers helemaal niet als anders zien of behandelen, maar sommige mensen kunnen toch niet uit die reflex komen zichzelf als anders weg te zetten. Met als resultaat dat meer mensen hem als anders gaan zien.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:44 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Misschien omdat ze vaak gediscrimineerd worden, en daardoor zich sneller aangevallen voelen en het overal in terugzien. Dus gaan ze lopen "zeiken" op dingen om een grens aan te geven.
Ben het inderdaad wel met je eensquote:
quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:33 schreef Berkery het volgende:
Dit is niet nieuw: http://www.ad.nl/binnenla(...)racistisch~a8b45205/
Dat de betreffende journalist verder lyrisch was over de Efteling, en alleen in een bijzin een opmerking plaatste over Monsieur Cannibale, deed er verder niet toe. Met name de Telegraaf was er boos.
quote:Een woordvoerder van de Efteling heeft aan De Telegraaf laten weten dat Monsieur Cannibale een 'uitvergroting van karakters uit verhalen, mythes en sagen' is. 'We generaliseren niet, we beelden alleen deze karakters uit. Wij denken dus ook niet dat alle stiefmoeders slechte mensen zijn, zoals bij Sneeuwwitje, of dat alle mensen met obesitas veel papier eten, zoals Holle Bolle Gijs.'
Vraag me af wie nu de racisten zijn? Diegene die continu en overal de witmens van racisme en discriminatie beschuldigen lijkt mij eerder dan de eftelingquote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:17 schreef Pielemenneke het volgende:
Dat soort clubjes hebben last van een ernstig minderwaardigheids complex.
Waarom?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:54 schreef Jaroon het volgende:
Eigenlijk willen we allemaal wel zwart of gekleurd zijn.
Waarom gaan onze bruine medemensen dan graag in de zon zitten?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Anders zouden mensen niet zo graag in de zon zitten of naar de zonnebank gaan.
Nee.Dat doet de witte medemens.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:22 schreef Messina het volgende:
[..]
Waarom gaan onze bruine medemensen dan graag in de zon zitten?
De Haribo snoepjes heb ik gemist geloof ik?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:43 schreef Alektorophobia. het volgende:
Zoals ik al voorspelde houd dit niet op bij Haribo snoepjes en Zwarte Piet. Het stigmatiseren van de 'witmens' gaat gewoon door en men zal blijven zoeken om met het vingertje te kunnen wijzen. Ik heb eens even gekeken naar de raad van bestuur van de Efteling. Een vierkoppig bestuur dat bestaat uit hoogopgeleide en/of welvarende mensen die vertoeven in de 'betere' kringen. En we weten allemaal hoe snel dat soort mensen door de knieën gaan. Ik vrees het ergste.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-schappen~a3579805/quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De Haribo snoepjes heb ik gemist geloof ik?
Uh ja.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:46 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)e-schappen~a3579805/
Daar ben ik eens aangevallen door een zwart iemand. Terwijl je er bent uit interesse.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:48 schreef Dutchguy het volgende:
Ik verwacht dat het Tropenmuseum in Amsterdam ook wel op kan doeken binnen afzienbare tijd.
[ afbeelding ]
Nikker.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:56 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat is tegenwoordig de juiste term om een donker iemand te omschrijven?
Zwart vind ik zelf een beetje vreemd. Gebruik zelf altijd donker.
Is er een juiste term.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:56 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb helemaal geen behoefte aan een zongebruinde huid. Bovendien nog eens erg ongezond.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik dacht dat neger dus juist ook niet mocht?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Is er een juiste term.
Zwart zou als tegenhanger wit hebben. Toch heten wij 'blank'.
Ik zou niet-blanken dan liever lichtgetint of donkergetint noemen. Maar dan krijg je weer 'Opsporing verzocht' associaties.
't Is gewoon nooit goed.
Laten we het maar op neger houden, voor echt heel donker gekleurde mensen. Dan is het wel duidelijk wie daarmee bedoeld worden.
Ik ook niet. Maar velen wel.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen behoefte aan een zongebruinde huid. Bovendien nog eens erg ongezond.
Dat het een selffulilling prophecy is ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Prima, maar daar werk je discriminatie wel mee in de hand. Soort van selffulfilling prophecy. Als je jezelf als anders wegzet om je huidskleur, moet je niet raar opkijken als mensen je ook anders behandelen om je huidskleur. Als je he daarom weer anders wegzet, word je weer anders behandeld. Heel veel Nederlanders zijn op het punt dat ze negers helemaal niet als anders zien of behandelen, maar sommige mensen kunnen toch niet uit die reflex komen zichzelf als anders weg te zetten. Met als resultaat dat meer mensen hem als anders gaan zien.
Zonde eigenlijk hoe dergelijke 'belangengroepen' de eigen ramen ingooit
Men noemt zichzelf vaak zo. Idd lastig. Ik noem in Afrika mensen wel zwart. Het woord negro gebruik ik zelf niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik dacht dat neger dus juist ook niet mocht?
Ik vind zowel zwart als wit vreemd. Dat zijn we niet.
En die bruine vind ik ook negatief klinken.
Allemaal maar lastig dit
das natuurlijk niet Arisch...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen behoefte aan een zongebruinde huid. Bovendien nog eens erg ongezond.
Er zijn gewoon racisten van lke kleur. En dan heeft een discussie geen zin.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:03 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Dat het een selffulilling prophecy is ben ik het met je eens.
maar goed er zijn ook heel veel Nederlanders die "negers" (niet mijn favoriete woordkeuze) wel anders zien.
Doen alsof het er niet is Lost dat probleem niet op. En de discussie aangaan met een racistisch iemand is net zo effectief als een rekensom oplossen door op kauwgom te kauwen.
Dus wat kan je anders doen dan?
Geloof dat negroïde dan wel weer geaccepteerd is toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Men noemt zichzelf vaak zo. Idd lastig. Ik noem in Afrika mensen wel zwart. Het woord negro gebruik ik zelf niet.
zwart is geen kleur maar het dieptepunt van helderheid...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:52 schreef Infection het volgende:
Laten we maar gewoon de kleur zwart verbieden dan, zijn we daar ook weer vanaf.
Ook niet echt. Volgens mij praten wij gewoon binnen familie niet over kleur. Maar ik moet er diep over nadenken.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geloof dat negroïde dan wel weer geaccepteerd is toch?
Of het de echte racisten zijn durf ik niet te zeggen, maar wat ik niet begrijp is dat de meeste donkere mensen al jaren in ons land wonen, in principe goed geïntegreerd zijn vooral ook geaccepteerd, en er nu een klein groepje steeds vaker begint te zeuren over discriminatie en stereotypes.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag me af wie nu de racisten zijn? Diegene die continu en overal de witmens van racisme en discriminatie beschuldigen lijkt mij eerder dan de efteling
Nja als je iemand wilt omschrijven moet je wel tochquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:07 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ook niet echt. Volgens mij praten wij gewoon binnen familie niet over kleur. Maar ik moet er diep over nadenken.
Geheel met je eens. En je mag je als witmens dan schuldig voelen over iets dat geen probleem is.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:07 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Of het de echte racisten zijn durf ik niet te zeggen, maar wat ik niet begrijp is dat de meeste donkere mensen al jaren in ons land wonen, in principe goed geïntegreerd zijn vooral ook geaccepteerd, en er nu een klein groepje steeds vaker begint te zeuren over discriminatie en stereotypes.
Zoals ik hierboven al aangaf heeft het naar mijn idee niets te maken met racisme, maar meer met het ''pakken'' van de blanke medemens. Men grijpt elke gelegenheid aan om zogenaamd racisme aan te kaarten.
Het kwalijke vind ik, is dat er mensen zijn die deze groepjes een podium bieden en begrip tonen voor de situatie terwijl er naar mijn mening geen sprake is van racisme.
Zeker niet bij de attractie met de kannibaal omdat deze kannibaal toch ook een stukje realiteit en geschiedenis weergeeft, in het verleden waren er nu eenmaal donkere stammen die kannibalisme bedreven.
Er zijn een paar mensen begonnen met het gezeik over Zwarte Piet, en toen is het balletje aan het rollen gegaan ....quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:07 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Of het de echte racisten zijn durf ik niet te zeggen, maar wat ik niet begrijp is dat de meeste donkere mensen al jaren in ons land wonen, in principe goed geïntegreerd zijn vooral ook geaccepteerd, en er nu een klein groepje steeds vaker begint te zeuren over discriminatie en stereotypes.
Zoals ik hierboven al aangaf heeft het naar mijn idee niets te maken met racisme, maar meer met het ''pakken'' van de blanke medemens. Men grijpt elke gelegenheid aan om zogenaamd racisme aan te kaarten.
Het kwalijke vind ik, is dat er mensen zijn die deze groepjes een podium bieden en begrip tonen voor de situatie terwijl er naar mijn mening geen sprake is van racisme.
Zeker niet bij de attractie met de kannibaal omdat deze kannibaal toch ook een stukje realiteit en geschiedenis weergeeft, in het verleden waren er nu eenmaal donkere stammen die kannibalisme bedreven.
Moeilijk. Ik ga in Afrika niet zeggen "die man die zwart was" dat is iedereen. Ik heb wel enorme lol daar gehad omdat ik als blanke iemand die zwart is niet meer herken. Soms zeer gênant. Maar je kan er over lachen. Ik weet ook niet of zwarte mensen dat bij ons ook hebben.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja als je iemand wilt omschrijven moet je wel toch
Volgens mij gaat het allemaal redelijk......quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:12 schreef Nielsch het volgende:
toch wel weer een vermakelijk topic dit, met name door de usual suspect boze blankmenschen die briesend hun meninkje moeten verkondigen...
Volgens mij wel, dat heet "Het andere ras effect"quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Moeilijk. Ik ga in Afrika niet zeggen "die man die zwart was" dat is iedereen. Ik heb wel enorme lol daar gehad omdat ik als blanke iemand die zwart is niet meer herken. Soms zeer gênant. Maar je kan er over lachen. Ik weet ook niet of zwarte mensen dat bij ons ook hebben.
Wat?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:13 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Volgens mij wel, dat heet "Het andere ras effect"
quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het allemaal redelijk......
quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:10 schreef maily het volgende:
[..]
Er zijn een paar mensen begonnen met het gezeik over Zwarte Piet, en toen is het balletje aan het rollen gegaan ....
Alles moet "kapot" ......
quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:46 schreef Infection het volgende:
Waarom geven we aandacht aan dit soort kansloze kakkerlakken?
Ja daar heeft het niet zoveel nut nee :p Net zoals dat ik hier een blank/wit/tatta/kaaskop ook niet beschrijf met de huidskleur :pquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Moeilijk. Ik ga in Afrika niet zeggen "die man die zwart was" dat is iedereen. Ik heb wel enorme lol daar gehad omdat ik als blanke iemand die zwart is niet meer herken. Soms zeer gênant. Maar je kan er over lachen. Ik weet ook niet of zwarte mensen dat bij ons ook hebben.
Wij blanken doen niet zo hysterisch over onze eigen huidskleur, dus jouw vergelijking raakt opnieuw kant nog wal.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:12 schreef Nielsch het volgende:
toch wel weer een vermakelijk topic dit, met name door de usual suspect boze blankmenschen die briesend hun meninkje moeten verkondigen omdat alles in hun toch al kut geregelde leventje KAPUT gaat...
Er is geen juiste term. Je moet lekker helemaal zelf weten hoe je die mensen aanspreekt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:56 schreef Yasmin23 het volgende:
Nah wil mensen niet beledigen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:15 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Er is geen juiste term. Je moet lekker helemaal zelf weten hoe je die mensen aanspreekt.
quote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Neem het ze eens kwalijk. Die schooiers hebben de hele dag toch niets beters te doen.
quote:Op dinsdag 5 juli 2016 07:51 schreef Bensel het volgende:
Laten we gewoon negers in z'n volledigheid afschaffen, herinneren ze ons ook niet meer aan het slavernij verleden.
quote:
quote:
quote:
mooi dit soort boze blankmensch reacties... Greet tot the rescue!!!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als je al niet racistisch was dan wordt je hiervan racistisch.
Uiteindelijk speelt kleur geen rol meer als je mensen kent. Je ziet het niet meer. Als je die contacten niet hebt kan het eng zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja daar heeft het niet zoveel nut nee :p Net zoals dat ik hier een blank/wit/tatta/kaaskop ook niet beschrijf met de huidskleur :p
Ja maar als ik bv ergens een leuke donkere jongen zie is het wel handig dat ik die dan kan aanwijzenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Uiteindelijk speelt kleur geen rol meer als je mensen kent. Je ziet het niet meer. Als je die contacten niet hebt kan het eng zijn.
Helemaal mee eens, ik heb ook een afkeer naar bepaalde mensen. Als een discussie geen zin heeft hoe los je het op dan? Gewoon negeren?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er zijn gewoon racisten van lke kleur. En dan heeft een discussie geen zin.
Nadeel is dat je dat deuntje niet uit je kop krijgt.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik vind Carnaval festival wel echt leuk.
Yasmin: zeg wat een leuke jonge !quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar als ik bv ergens een leuke donkere jongen zie is het wel handig dat ik die dan kan aanwijzen
Dat gaat makkelijker in een witte groep...;)quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar als ik bv ergens een leuke donkere jongen zie is het wel handig dat ik die dan kan aanwijzen
Ik lees vooral sarcasme. Logisch, bezien het onderwerp. Moeten we de Efteling attractie Fata Morgana ook maar gaan verbieden omdat we daar een stereotype Arabier neerzetten? Kom op zeg!quote:
Ja schiet niet op tochquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:19 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Yasmin: zeg wat een leuke jonge !
Vriendin van Yasmin: wie?
Yasmin: ja, die jonge met meer pigment dan ik. Wat zeg ik: veel meer.
Vriendin Yasmin: We zijn in Amsterdam, Yasmin. Welke?
Yasmin: .............
Open staan voor wat misschien wel leuk is.....anders negeren idd.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:18 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik heb ook een afkeer naar bepaalde mensen. Als een discussie geen zin heeft hoe los je het op dan? Gewoon negeren?
Das gewoon om een gezond kleurtje te krijgen man, niet om er uit te gaan zien als een kolenboer. Als we jouw logica gaan volgen dan kun je je ook afvragen waarom tegenwoordig zo'n beetje alle zwarte vrouwen hun natuurlijke afrohaar stijlen zodat ze een blanke coupe krijgen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
we moeten natuurlijk helemaal niets verbieden, maar dan zijn de gefrustreerde reacties van jou en je mede-bozeblankmenschen nog wel steeds hilarischquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik lees vooral sarcasme. Logisch, bezien het onderwerp. Moeten we de Efteling attractie Fata Morgana ook maar gaan verbieden omdat we daar een stereotype Arabier neerzetten? Kom op zeg!
Misschien moet je er minder komen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nadeel is dat je dat deuntje niet uit je kop krijgt.
Dan zeg je gewoon dat iemand zwart of gekleurd is. Misschien nog met een bijvoeging van een land. Dat moet gewoon kunnen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:19 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Yasmin: zeg wat een leuke jonge !
Vriendin van Yasmin: wie?
Yasmin: ja, die jonge met meer pigment dan ik. Wat zeg ik: veel meer.
Vriendin Yasmin: We zijn in Amsterdam, Yasmin. Welke?
Yasmin: .............
Jiggaboo.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:56 schreef Yasmin23 het volgende:
Dat is een utopie. Je beledigd voelen is ook een keuze.quote:
Mensen zijn niet zo snel beledigd. Mijn ex is Aziatisch. Soms gaan Nederlanders daar raar mee om. Het wordt niet direct gezien als belediging.quote:
Dus als je werkgever elke dag grapjes maakt over negers, die jou kwetsen gewoon negeren?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Open staan voor wat misschien wel leuk is.....anders negeren idd.
Absoluut, maar yasmin vindt dat beledigend !quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan zeg je gewoon dat iemand zwart of gekleurd is. Misschien nog met een bijvoeging van een land. Dat moet gewoon kunnen.
Dus dat ja :pquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:23 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Gelukkig zijn donkere mensen in het algemeen veel knapper dan witte mensen.
Ja daar heb je ook gelijk in.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is een utopie. Je beledigd voelen is ook een keuze.
Tenzij jij op voorhand elke persoon kan inschatten en daarmee je woordkeus kan bepalen opdat die persoon jou woorden niet als beledigend kan/zal opvatten. Denk niet dat zo iemand bestaat.
Dus gebruik gewoon je eigen termen waar je jezelf relaxed bij voelt.
Als die ander zich dan toch beledigd voelt kan je daarop ingaan maar meestal praat je dan tegen dovemans oren en rest je eigenlijk niets anders dan je schouder ophalen en het achter je te laten. Jij weet namelijk dat je niets verkeerds bedoelde. Laat die ander dan maar lekker verongelijkt zijn. Dat is dan zijn/haar probleem.
Nee. Dat is fout en op de grens van agressie.Ik ken het niet. NOOIT accepteren. Maar zo ken ik het als blanke ook.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:24 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Dus als je werkgever elke dag grapjes maakt over negers, die jou kwetsen gewoon negeren?
En als iemand een blik bier tegen je hoofd aangooit omdat je een hoofddoek draagt gewoon negeren? Is makkelijk om te zeggen, als je dat dus niet mee maakt...
Je schiet wat door. Het punt is raakt het je werkelijk?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:25 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Absoluut, maar yasmin vindt dat beledigend !
Ik ben zelf een donkere jonge en mensen mogen mij aanspreken hoe ze willen. Maar een witte bitch tegen mij 'nigger' zegt en ze is lekker, dan neuk ik haar in naam van al mijn voorvaderen die door haar voorvaderen zijn vernederd.
Nee heb gezegd dat ik zwart zelf niet helemaal juist vind omdat mensen niet zwart zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:25 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Absoluut, maar yasmin vindt dat beledigend !
Ik ben zelf een donkere jonge en mensen mogen mij aanspreken hoe ze willen. Maar een witte bitch tegen mij 'nigger' zegt en ze is lekker, dan neuk ik haar in naam van al mijn voorvaderen die door haar voorvaderen zijn vernederd.
Ik ben bloedserieus. Wanneer een mooie witte dame tegen mij iets zegt dat ze deze 'nigger dick' wil, dan kan ze die krijgen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je schiet wat door. Het punt is raakt het je werkelijk?
Ja. Ik gebruik het woord zelf ook niet. Men doet dat zelf wel. Ben je gekleurd?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:28 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik vind neger ook niet beledigend zelf maar blijkbaar zijn er dus mensen die dat wel vinden.
Klein beetjequote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Ik gebruik het woord zelf ook niet. Men doet dat zelf wel. Ben je gekleurd?
Met wat voor mensen ga je om dan? Ik zou het een vervelende opmerking vinden.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:29 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus. Wanneer een mooie witte dame tegen mij iets zegt dat ze deze 'nigger dick' wil, dan kan ze die krijgen.
Quinsy maakt dan een petitie tegen racisme...
Dus? bitch-ass mensen heb je altijd.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:28 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik vind neger ook niet beledigend zelf maar blijkbaar zijn er dus mensen die dat wel vinden.
Je bent een lichte neger. Even serieus Wanneer voel jij je gekwetst over kleur? Ik vind een tint juist mooi. Als het natuurlijk is.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Klein beetjeMaar dan meer als lichtgetintier
Heb het wel eens meegemaakt. Van die white trash.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Met wat voor mensen ga je om dan? Ik zou het een vervelende opmerking vinden.
Nou als blijkt dat iets dus ongewenst is en ik weet dat zal ik dat idd aanpassen ja.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:31 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Dus? bitch-ass mensen heb je altijd.
Jij bent van plan je vocubalaire constant aan te passen voor deze mensen?
Ik voel mij nooit gekwetst over mijn huidskleurquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je bent een lichte neger. Even serieus Wanneer voel jij je gekwetst over kleur? Ik vind een tint juist mooi. Als het natuurlijk is.
Dan kies je er zelf voor. Kan ik mij iets bij voorstellen. Maar dan weet je het ook. Hoe oud ben je?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:31 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Heb het wel eens meegemaakt. Van die white trash.
Maar ze was erg aantrekkelijk.
Maar die dingen gebeuren wel, en dat vind ik niet kunnen. Mensen die dit soort dingen bestrijden vind ik nobel, ook al kiezen ze de verkeerde plekken zoals de Efteling. De intentie is goed.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Dat is fout en op de grens van agressie.Ik ken het niet. NOOIT accepteren. Maar zo ken ik het als blanke ook.
Ik ben 24quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan kies je er zelf voor. Kan ik mij iets bij voorstellen. Maar dan weet je het ook. Hoe oud ben je?
Dat was ook een grap. Getint is voor de meeste mensen mooi. Tenzij je getint bent soms. Mijn ex bleekte zichzelf als Aziaat.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik voel mij nooit gekwetst over mijn huidskleur![]()
Maar ben geen lichte neger, kom ik helaas niet in de buurt :p
Succes. Vergeet je ook niet je taal aan te passen aan mensen met een identiteitscrisis.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou als blijkt dat iets dus ongewenst is en ik weet dat zal ik dat idd aanpassen ja.
Zijn natuurlijk grenzen.
Ja daar snap ik dan weer helemaal niks van :p Zo zonde.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat was ook een grap. Getint is voor de meeste mensen mooi. Tenzij je getint bent soms. Mijn ex bleekte zichzelf als Aziaat.
Ik zei express nog bij dat er grenzen zijnquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:34 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Succes. Vergeet je ook niet je taal aan te passen aan mensen met een identiteitscrisis.
Zo is in mensentaal spreken tegen iemand die denkt dat ze een kat is, hoogst respectloos.
Racisme richting blanken is ook normaal geworden. Sterker nog. Mijn ex is zo racistisch behandelt in Oost dat zij terug wilde verhuizen naar Bangkok.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:33 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Maar die dingen gebeuren wel, en dat vind ik niet kunnen. Mensen die dit soort dingen bestrijden vind ik nobel, ook al kiezen ze de verkeerde plekken zoals de Efteling. De intentie is goed.
Het is grappig want ik lees zelfs op dit forum dagelijks zoveel posts die echt beledigend zijn. Ik dacht ik ga hetzelfde doen maar dan gericht naar blanken en was direct een week geband. (Nee ik zeg niet fok is racistisch)
Maar het racisme richting buitenlanders is zo normaal geworden dat het gedoogd word en iedereen die er wat van zegt is een zeikerd.
Wie overal een racistische stok zoekt om mee te gaan slaan moet niet verbaasd zijn dat die een klap terug krijgt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
we moeten natuurlijk helemaal niets verbieden, maar dan zijn de gefrustreerde reacties van jou en je mede-bozeblankmenschen nog wel steeds hilarisch
en bij sommige reacties spat het racisme er gewoon vanaf, maar dat is natuurlijk heel normaal in jullie kringen...
maar er is een wezenlijk verschil; als jij je niet associeerd met blanke voorouders, ontloop je een hele berg verantwoordelijkheid voor onderdrukking. dat is natuurlijk lekker makkelijk, en verklaart ook gelijk waarom jij dit zo voelt, vrees ik.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar ik voel mij ook njet geassocieerd met een dikke gulzige zeevaarder uit lang vervlogen tijden alleen omdat ie blank is. Ik raad andere blanken met mi aan hetzelfde te doen. Net als ik zwarten aanraad zich niet geassocieers te voelen met mensetende stamleden uit lang vervlogen tijden alleen omdat ze dezelfde kleur hebben.
Niemand associeert ons daarmee. Behalve zij zichzelf. Vind ik zonde en getuigt van een behoorlijk minderwaardigheidscomplex. Helemaal niet nodig
Ah, dan wel ! identiteitscrisisfoob !quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zei express nog bij dat er grenzen zijn
Want?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon jong en begrijp ik jouw verhaal beter.
Ook Afrikanen doen het soms. Het gaat ook aan mij geheel voorbij. Het is nog gevaarlijk ook. Maar het idee. In Thailand heb je verschillende groepen. Die zijn echt racistisch naar elkaar. Mijn ex is Isarn en wat meer donker. Dat vindt iemand uit Bangkok minder volk.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja daar snap ik dan weer helemaal niks van :p Zo zonde.
glasgow rangers vs celtic: die stad is nog steeds in twee delen verdeeld. katholiek en protestant. ze slaan elkaar alleen niet zo vaak de hersens in als in noord ierland. waar het amper 10 jaar geen oorlog meer is.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
In Schotland?En de strijd in Noord-Ierland is sinds 2005 ook op een zeer laag pitje gezet.
Je begon gelijk over sex.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:37 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Want?
Als ik oud ben, moet ik opeens door alles gekwetst zijn?
Ik hoorde zelf ook idd dat mensen uit Isarn niet zo geliefd zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ook Afrikanen doen het soms. Het gaat ook aan mij geheel voorbij. Het is nog gevaarlijk ook. Maar het idee. In Thailand heb je verschillende groepen. Die zijn echt racistisch naar elkaar. Mijn ex is Isarn en wat meer donker. Dat vindt iemand uit Bangkok minder volk.
Het was gewoon een voorbeeld. Ik word ook niet boos op een witte jonge die mij 'nigga' noemt.quote:
Keur ik ook niet goed. Des te meer reden om de streep tussen rassen weg te gummen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Racisme richting blanken is ook normaal geworden. Sterker nog. Mijn ex is zo racistisch behandelt in Oost dat zij terug wilde verhuizen naar Bangkok.
Lijkt mij ook niet. Maar voel je ooit echt racisme? Ik heb neefjes en nichtjes die gekleurd zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:40 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Het was gewoon een voorbeeld. Ik word ook niet boos op een witte jonge die mij 'nigga' noemt.
Waarom zou ik?
Dat is een utopie. Al zou het leuk zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:41 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Keur ik ook niet goed. Des te meer reden om de streep tussen rassen weg te gummen.
Natuurlijk wel. Heb meerdere keren te maken gehad met discriminatie op de arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet. Maar voel je ooit echt racisme? Ik heb neefjes en nichtjes die gekleurd zijn.
En andersom werkt het ook zo. Zie je dat ook? Maar dat is het rare van mensen. Moeilijk doen over niets.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:43 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Heb meerdere keren te maken gehad met discriminatie op de arbeidsmarkt.
Maar ik ben mij bewust van mijn kwaliteiten . Ik hoef geen witte acceptatie.
Ik geloof niet dat dat een utopie is. Vroeger was een reis naar de maan onmogelijk Enzo...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is een utopie. Al zou het leuk zijn.
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En andersom werkt het ook zo. Zie je dat ook? Maar dat is het rare van mensen. Moeilijk doen over niets.
Blanken zijn geen slaven geweest.quote:Op maandag 4 juli 2016 22:45 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]
Vast.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat witte mensen ook meer dan eens raar behandelt worden. Het gaat beide kanten op.
Wel.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De mensen die nu klagen in het westen ook niet.
"Ik ben alleen maar een trieste boze blankmensch met racistische inborst omdat HUNNIE aan het jammeren zijn"quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:36 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wie overal een racistische stok zoekt om mee te gaan slaan moet niet verbaasd zijn dat die een klap terug krijgt.
Dat gejammer en gezeik over het slavenverleden, terwijl slavernij juist binnen Afrikaanse landen schering en inslag is uitgevoerd door diezelfde donkere medemens. Ga daar over klagen dan over een Efteling attractie. Want dat kun je toch echt niet serieus nemen.
Voorouders wel.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waar zijn die slaaf geweest? Mijn ex is echt slaaf geweest trouwens.
Ik ken mijn familiegeschiedenis vrij goed en heb stambomen tot aan de Middeleeuwen. Mijn familie bestond, net als de voorouders van de meeste Nederlanders uit horige boeren die voor een mager loon bij boerderijen land bewerkten. De elite die zich slaven kon veroorloven of in koloniën woonde, maakte maar een zeer klein deel uit van de Nederlandse samenleving. Dit is niet om wat is gebeurd te bagatelliseren, maar waar de voorouders van niet-hindoestaanse Surinaamse Nederlanders vrijwel zeker van slaven afstammen, stammen de meeste Nederlanders nauwelijks af van slavendrijvers.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
maar er is een wezenlijk verschil; als jij je niet associeerd met blanke voorouders, ontloop je een hele berg verantwoordelijkheid voor onderdrukking. dat is natuurlijk lekker makkelijk, en verklaart ook gelijk waarom jij dit zo voelt, vrees ik.
Omdat er racisme is en dat niet werkt duidelijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:53 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Niet. En waarom moeten wij eruit komen?
Ach de een wil joden aanvallen op straat en in huis en de ander is het generaliserende negatieve gezeik over zichzelf zat. Ik weet wel wie triester is.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
"Ik ben alleen maar een trieste boze blankmensch met racistische inborst omdat HUNNIE aan het jammeren zijn"
Dat is eigenlijk wat je schrijft. Moet je zelf weten natuurlijk, maar het is wel echt de redenatie van een ultieme loser. Waarom maak je je toch altijd zo druk om alles?
Iedereen schiet direct in de verdediging als de racismekaart tegen je wordt getrokken. Daarom is die ook zo enorm makkelijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:07 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Er is altijd racisme.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat er racisme is en dat niet werkt duidelijk.
Toch schattig om te zien dat jij je zelfverzonnen leugentje over mij maar blijft herhalen. Zei ik schattig? Ik bedoel ongezond.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach de een wil joden aanvallen op straat en in huis en de ander is het generaliserende negatieve gezeik over zichzelf zat. Ik weet wel wie triester is.
het is deze hottentotten dan ook niet om de feiten te doen. Helaas ontbeert het hen aan de competenties om met vrijheid en beschaving om te gaan. Wat je krijgt is het grijpen naar bekende, primaire middelen zonder in te zien wat hier de consequenties van zijn. Racisme lag op sterven en deze nieuwe racismebewegeging heeft het gereanimeerd. Niet omdat het nodig was maar omdat ze niet beter weten. Helaas hebben ze hiermee racisme enorm aangewakkerd en gaan we een periode tegemoet van vernieuwd racisme en intolerantie. Neoracisme if you will, waar de witmens zijn billetjes uit elkaar moet halen en zich keer op keer allerlei beledigingen en (culturele) aanpassingen moet laten aannaaien.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik ken mijn familiegeschiedenis vrij goed en heb stambomen tot aan de Middeleeuwen. Mijn familie bestond, net als de voorouders van de meeste Nederlanders uit horige boeren die voor een mager loon bij boerderijen land bewerkten. De elite die zich slaven kon veroorloven of in koloniën woonde, maakte maar een zeer klein deel uit van de Nederlandse samenleving. Dit is niet om wat is gebeurd te bagatelliseren, maar waar de voorouders van niet-hindoestaanse Surinaamse Nederlanders vrijwel zeker van slaven afstammen, stammen de meeste Nederlanders nauwelijks af van slavendrijvers.
Doet zeker wel pijn he, als je bij het Openluchtmuseum bent en zo'n oude handploeg zietquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik ken mijn familiegeschiedenis vrij goed en heb stambomen tot aan de Middeleeuwen. Mijn familie bestond, net als de voorouders van de meeste Nederlanders uit horige boeren die voor een mager loon bij boerderijen land bewerkten. De elite die zich slaven kon veroorloven of in koloniën woonde, maakte maar een zeer klein deel uit van de Nederlandse samenleving. Dit is niet om wat is gebeurd te bagatelliseren, maar waar de voorouders van niet-hindoestaanse Surinaamse Nederlanders vrijwel zeker van slaven afstammen, stammen de meeste Nederlanders nauwelijks af van slavendrijvers.
De vorige keer dat ik dit ''leugentje'' herhaalde herhaalde jij je stormfront meninkje nog maar eens en werd je in de zeik gezet. Triest dat er sociale pressie voor nodig is om jou aan te passen na een fatsoenlijk mens.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toch schattig om te zien dat jij je zelfverzonnen leugentje over mij maar blijft herhalen. Zei ik schattig? Ik bedoel ongezond.
Wat een raar verhaal. Men deed zelf ook aan het drijven van slaven.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal. Men deed zelf ook aan het drijven van slaven.
Geef dan eens een quote want ik ben reuzebenieuwd.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De vorige keer dat ik dit ''leugentje'' herhaalde herhaalde jij je stormfront meninkje nog maar eens en werd je in de zeik gezet. Triest dat er sociale pressie voor nodig is om jou aan te passen na een fatsoenlijk mens.
Wat zeg jij nou allemaal weer?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Doe niet of het alleen door blanken werd gedaan. En wordt gedaan. Het bestaat nog steeds.
Het lijkt mij vrij simpel. Maar ik wil het nog wel meer simpel maken. Zeuren als zwarte in Nederland over slavernij maar wel je Nike's goedkoop willen kopen. Die worden niet op een leuke manier gemaakt vaak. Dat maakt niet uit. Nee. Je moet het steeds hebben over drie generaties eerder.quote:
Ik ben niet zwart, en zeur helemaal nergens over.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij simpel. Maar ik wil het nog wel meer simpel maken. Zeuren als zwarte in Nederland over slavernij maar wel je Nike's goedkoop willen kopen. Die worden niet op een leuke manier gemaakt vaak. Dat maakt niet uit. Nee. Je moet het steeds hebben over drie generaties eerder.
Kijk zelf maar in je post geschiedenisquote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geef dan eens een quote want ik ben reuzebenieuwd.
Dan heb ik het niet over jou.......quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik ben niet zwart, en zeur helemaal nergens over.
Was hij een crimineel?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En? Mijn vader zat in een Duits kamp. Hoor je mij daar eindeloos over zeuren?
dus... daarom mogen nederlanders nu zwarte mensen wegzetten als huppelende slaafjes of kannibalen?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Reageer dan niet op mijquote:
Nee. Maar bepaalde dingen zijn ook niet zo erg om te laten zien. Dan kan je er een groots probleem van maken of niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dus... daarom mogen nederlanders nu zwarte mensen wegzetten als huppelende slaafjes of kannibalen?
Dat denk ik ook. Maar men zoekt wel media aandacht.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:20 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Reageer dan niet op mij
Ik denk overigens dat het overgrote deel van de zwarte Nederlanders ook niet zeurt over het verleden, dat gaat echt om een klein groepje.
Nee, en dat doet de Efteling ook niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dus... daarom mogen nederlanders nu zwarte mensen wegzetten als huppelende slaafjes of kannibalen?
dat komt omdat je zo hard probeert dit weg te redeneren, net zolang totdat je er zelf van in de war raakt...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:52 schreef MaLo het volgende:
Carnaval Festival. Werkelijk ieder land wordt daarin stereotiep weergegeven. Duitsland, Frankrijk, Nederland, Belgie, Italië, en "Afrika" als continent, want je kunt niet zien welk Afrikaans land bedoeld wordt.
Willen ze dan dat de donkere poppetjes verdwijnen? Maar dan is dát toch weer racistisch, dat er alleen witte en gele poppetjes staan?
Of moeten de donkere poppetjes er dan wel zijn, maar dan zonder rare dansjes en houten rokjes en botjes door de neus. Gewoon in bontkraagje of maatpak?
Ik snap het écht niet meer.
zwaktebodje weer van je, maar uiteraard te verwachten een liegende idioot met acnéquote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kijk zelf maar in je post geschiedenis
wordt wel zo ervaren, dus... dat doen ze wel.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nee, en dat doet de Efteling ook niet.
Het is een karikatuur, net zoals dat ook wordt gedaan met blanke stereotypes. Of aziatische.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:41 schreef Heufd het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch overduidelijk racistisch?
Dus de zwarte poppetjes moeten klompen aan en kaas eten, en de blanke poppetjes een botje door de neus? Dan is er niets meer aan de hand?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:27 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat komt omdat je zo hard probeert dit weg te redeneren, net zolang totdat je er zelf van in de war raakt...
racisme is gebaseerd op het discrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen. en dus, als je die dan voor de grap op ene kleinerende manier gaan afbeelden, dan roept dat weerzin op bij die bevolkingsgroep. logisch toch...
over het algemeen, is het juist wel okee als je allerlei kleurtjes poppetjes gebruikt, er zijn ook allerlei kleurtjes mensen in nederland. maar dan moet je dus wel opletten dat je niet de neger poppetjes afbeeld als kannibalen met botje door neus, want dat wordt geassocieerd met racisme, daar zit een hele geschiedenis aan vast.
Jahoor, lekker om lachen en daarna lekker lachen om lompe domme blanke boertjes of een dik obesitas gijsje.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Wat zie je er voor naars in? Moet een olifant straks ook een andere kleur krijgen?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:41 schreef Heufd het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch overduidelijk racistisch?
het is niet aan jou om te bepalen of het erg is. jij hoort er begrip voor te hebben, juist.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Maar bepaalde dingen zijn ook niet zo erg om te laten zien. Dan kan je er een groots probleem van maken of niet.
Gelukkig is de white knight ter plaatse.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
we moeten natuurlijk helemaal niets verbieden, maar dan zijn de gefrustreerde reacties van jou en je mede-bozeblankmenschen nog wel steeds hilarisch
en bij sommige reacties spat het racisme er gewoon vanaf, maar dat is natuurlijk heel normaal in jullie kringen...
ik denk dat boeren en dikke mensen het ook wel eens zat worden. gelukkig hebben die geen tijdslijn vol met ontvoering, marteling, ontreddering, moord...ect ect....quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:30 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jahoor, lekker om lachen en daarna lekker lachen om lompe domme blanke boertjes of een dik obesitas gijsje.
De gemiddelde blanke horige had het honderden jaren vast prima naar zijn zin.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:33 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik denk dat boeren en dikke mensen het ook wel eens zat worden. gelukkig hebben die geen tijdslijn vol met ontvoering, marteling, ontreddering, moord...ect ect....
Binnenkort zijn al die karikatuurtekenaars in steden ook zonder werk. Is te racistisch.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het is een karikatuur, net zoals dat ook wordt gedaan met blanke stereotypes. Of aziatische.
waarom zou je een botje door de neus doen? dat hoort bij het zwarte stereotype dat hier wordt afgebeeld. laat dat dan gewoon weg.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:30 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dus de zwarte poppetjes moeten klompen aan en kaas eten, en de blanke poppetjes een botje door de neus? Dan is er niets meer aan de hand?
Ik ben dus niet de enige!quote:Op maandag 4 juli 2016 23:04 schreef Dingflofbips het volgende:
Ach iedereen kan in die brakke zoekfunctie van fok jouw naam met zionist erachter plakken om 10 pagina's aan ellende te lezen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
zwaktebodje weer van je, maar uiteraard te verwachten een liegende idioot met acné
als je ergens bezwaar tegen wil maken, en je hebt een goed verhaal; mijn zegen heb je, ga ervoor.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De gemiddelde blanke horige had het honderden jaren vast prima naar zijn zin.
Nee, dat is juist het maken van een karikatuur. Juist perfecte manier om harmonie te creeren onder zwarten/blanken. Om elkaars karikaturen te kunnen lachen en daarna samen scheuren door de bobslee.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
waarom zou je een botje door de neus doen? dat hoort bij het zwarte stereotype dat hier wordt afgebeeld. laat dat dan gewoon weg.
Het zal niet door iedereen zo worden ervaren, en bovendien betekent iets ervaren niet direct dat het zo is.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wordt wel zo ervaren, dus... dat doen ze wel.
Hoe wil je dan een kannibaal uitbeelden? Kannibalisme kwam voor in Nieuw Guinea, Zuid Amerika en ja ook in Afrika. Allemaal donker gekleurde medemensen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:27 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat komt omdat je zo hard probeert dit weg te redeneren, net zolang totdat je er zelf van in de war raakt...
racisme is gebaseerd op het discrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen. en dus, als je die dan voor de grap op ene kleinerende manier gaan afbeelden, dan roept dat weerzin op bij die bevolkingsgroep. logisch toch...
over het algemeen, is het juist wel okee als je allerlei kleurtjes poppetjes gebruikt, er zijn ook allerlei kleurtjes mensen in nederland. maar dan moet je dus wel opletten dat je niet de neger poppetjes afbeeld als kannibalen met botje door neus, want dat wordt geassocieerd met racisme, daar zit een hele geschiedenis aan vast.
Goeie genade wat ben jij dom zeg, ken je geschiedenis.quote:
gewoon, niet als karikatuur in een kinder attraktie.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hoe wil je dan een kannibaal uitbeelden? Kannibalisme kwam voor in Nieuw Guinea, Zuid Amerika en ja ook in Afrika. Allemaal donker gekleurde medemensen.
Dat hier over wordt geklaagd vind ik al meer terecht, aangezien deze karikatuur stamt uit de tijd van kolonisatie en om die reden connotaties kan oproepen met dat verleden.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:34 schreef Ryan3 het volgende:
Attractiepark Djurs Sommerland in Denemarken met de hottentotten draaimolen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoog Kuifje-in-Afrika gehalte idd.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat hier over wordt geklaagd vind ik al meer terecht, aangezien deze karikatuur stamt uit de tijd van kolonisatie en om die reden connotaties kan oproepen met dat verleden.
jaja je blijft maar poep lullen (snap ik wel, je bent immers iemand met een voorliefde voor poepseks) maar laat het eens zien dan...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach iedereen kan in die brakke zoekfunctie van fok jouw naam met zionist erachter plakken om 10 pagina's aan ellende te lezen.
Het is net alsof je de Turken de armeense genocide hoort ontkennen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat hier over wordt geklaagd vind ik al meer terecht, aangezien deze karikatuur stamt uit de tijd van kolonisatie en om die reden connotaties kan oproepen met dat verleden.
Die karikaturen werden daadwerkelijk gemaakt en gebruikt om zwarte mensen te kleineren en te vernederen, dat moet je niet willen tentoonstellen. De karikatuur van de Efteling is niet met die bedoeling gebouwd en lijkt ook niet op die oude karikaturen.quote:
nee, dit is een bullshit PVV-mensch- stelling.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee, dat is juist het maken van een karikatuur. Juist perfecte manier om harmonie te creeren onder zwarten/blanken. Om elkaars karikaturen te kunnen lachen en daarna samen scheuren door de bobslee.
Huilen om alles wat blank nog steeds doet wat enigzins beledigend is voor donkere mensen/afrikaanse mensen of weet ik veel, dat houdt racisme in stand. Niet de efteling
Je bent echt geen stormfronter dus ga je maar anti homo dingen roepen om het te bewijzen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
jaja je blijft maar poep lullen (snap ik wel, je bent immers iemand met een voorliefde voor poepseks) maar laat het eens zien dan...
Bij Kuifje-in-Afrika zie je dat de zwarte medemens gezien werd als een "kind" als het ware. Geen slechte inborst, maar onwetend, naïef, lui, onopgevoed. Daar kwam de westerse mission civilisatrice dan overheen, om deze mensen een beetje beschaving bij te brengen, en ondertussen alles van waarde weg te roven en de traditionele nijverheid om zeep te helpen door goedkope producten uit het moederland in te voeren.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:45 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Die karikaturen werden daadwerkelijk gemaakt en gebruikt om zwarte mensen te kleineren en te vernederen, dat moet je niet willen tentoonstellen. De karikatuur van de Efteling is niet met die bedoeling gebouwd en lijkt ook niet op die oude karikaturen.
ik vind het raar dat je er geen begrip voor toont.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:35 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het zal niet door iedereen zo worden ervaren, en bovendien betekent iets ervaren niet direct dat het zo is.
Nou toen ik als kleine arische jongen van de Efteling afkwam heb ik nog wekenlang geprobeerd alle kleurlingen in de kettingen te slaan en vooruit te bewegen met mijn zweep.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee, dat is juist het maken van een karikatuur. Juist perfecte manier om harmonie te creeren onder zwarten/blanken. Om elkaars karikaturen te kunnen lachen en daarna samen scheuren door de bobslee.
Huilen om alles wat blank nog steeds doet wat enigzins beledigend is voor donkere mensen/afrikaanse mensen of weet ik veel, dat houdt racisme in stand. Niet de efteling
anti-homo? nee hoor, ik vind het allemaal prima wat jij met je partner op het toilet doet...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent echt geen stormfronter dus ga je maar anti homo dingen roepen om het te bewijzen.
Ik toon best begrip voor racisme, maar alleen als er daadwerkelijk sprake is van racisme en niet bij, eerlijk gezegd kleinzielige dingen als, een Efteling karikatuur waar en zo vele van zijn in allerlei kleuren.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik vind het raar dat je er geen begrip voor toont.
heeft meer te maken met een soort stellingname als nederlands volk tegen allochtone invloed op onze cultuur, dan met het daadwerkelijke onderwerp.
Nee. Is er werkelijk een probleem? Of maken bepaalde mensen dat er van?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik vind het raar dat je er geen begrip voor toont.
heeft meer te maken met een soort stellingname als nederlands volk tegen allochtone invloed op onze cultuur, dan met het daadwerkelijke onderwerp.
Wat is er uiteindelijk nu precies zo erg aan.quote:
Waar we het hier over hebben, heeft totaal niet de insteek om mensen als smerige onderkruipsels te laten afbeelden...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:47 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee, dit is een bullshit PVV-mensch- stelling.
vroeger beeldden ze met veel plezier joden af met grote neuzen, als smerige onderkruipsels. volgens jou zou dan, als een jood daar bezwaar tegen heeft, hij degene zijn die racisme in stand houdt...
slaat echt helemaal nergens op.
Piraten (in kinderattracties) worden toch ook vaak met een manke poot en ooglapje uitgebeeld.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:37 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
gewoon, niet als karikatuur in een kinder attraktie.
ik denk dat men het slavernijverleden niet als grappig ervaart.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
Piraten (in kinderattracties) worden toch ook vaak met een manke poot en ooglapje uitgebeeld.
Daarom zijn het karikaturen, ze weerspiegelen niet de 'realiteit'. Het is de realiteit met een knipoog, een kwinkslag.
nee, des te meer begrip zou je ervoor moeten hebben, eigenlijk. als het expres zo werd gedaan om te kwetsen, dan was dit een andere discussie.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:55 schreef skysherrif het volgende:
Waar we het hier over hebben, heeft totaal niet de insteek om mensen als smerige onderkruipsels te laten afbeelden...
Ben jij een of andere slechte troll die zowel blanke mensen, als zo'n beetje iedere minderheid boos wil maken?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
anti-homo? nee hoor, ik vind het allemaal prima wat jij met je partner op het toilet doet...
voor hun is het werkelijk een probleem.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Is er werkelijk een probleem? Of maken bepaalde mensen dat er van?
Het ironische is dat discussies over of die mensen een probleem maken er altijd op uit lopen dat mensen laten blijken dat er werkelijk een probleem is.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Is er werkelijk een probleem? Of maken bepaalde mensen dat er van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |