abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163523831
Van Joop.nl

quote:
Actiegroep wil einde aan racistische attracties in Efteling

Actiegroep Stop Oppressive Stereotypes wil dat pretpark De Efteling stopt met enkele racistische attracties die in het park te zien zijn. De Efteling zelf heeft nu laten weten graag met de actiegroep in gesprek te gaan om te kijken of er een oplossing gevonden kan worden. Dat meldt Nu.nl.

Op Facebook schrijft de actiegroep:

“ Onderdrukkingen beginnen met stereotyperingen. Efteling zou dit soort zaken zelf kunnen weten wanneer ze hier geld aan uitgeven. Niet-witte kinderen zijn voor Efteling helaas niet belangrijk genoeg om geld aan uit te geven. Ze reduceren ze liever tot stereotyperingen want daar verdienen ze geld mee. ”

Het gaat dan vooral om de atracties Monsieur Cannibale en Carnaval Festival. De eerste is een grote kannibaal – een stereotypering van een zwarte man – omringd door kookpotten, de tweede is een collectie van 275 poppen, met daarin vijf donkere figuren: Afrikaanse bosjesmannen.

Tegenover Nu.nl zegt een woordvoerder van het pretpark in Kaatsheuvel dat de Efteling graag ‘een dagje uit wil zijn voor iedereen, ongeacht geslacht, ras, politieke of seksuele voorkeur’. Om die reden wil het park nu met de actiegroep in gesprek. ‘We horen graag wat de pijnpunten zijn, zoals we dat bij elke klacht doen.’

De woordvoerder laat ook weten dat het niet de eerste klachten zijn die De Efteling over dit onderwerp ontvangt. ‘Maar het zijn er nooit heel veel geweest’.

In februari dit jaar haalde Monsieur Cannibale de Amerikaanse krant Wall Street Journal. Daarin schreef journaliste Gisela Williams over haar ervaringen in het pretpark:

“ Bij de attractie Monsieur Cannibale was een enorme figuur met een koksmuts op zijn hoofd en een lepel door zijn neus. Een racistische stap terug naar de tijd van de VOC. ”

Bron: Joop.nl
Het nieuws dat je wist dat zou komen. :')

Het heeft nog lang geduurd eerlijk gezegd.

Waar maken mensen zich druk om zeg.... straks kunnen we alles wel gaan verbieden omdat bepaalde mensen kampen met een structureel minderwaardigheidscomplex waardoor ze zich overal door aangevallen en beledigd voelen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_163523892
Word onderhand wel een beetje moe van die mensen
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_163523905
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 4 juli 2016 @ 22:43:04 #4
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_163523936
Racisme is aan hyperinflatie onderhevig :') .
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_163523941
Terechte actie. Kappen met dit soort achterlijke fratsen.
  maandag 4 juli 2016 @ 22:43:38 #6
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_163523953
Inderdaad weg met die zwarten!
Fade to Black
  maandag 4 juli 2016 @ 22:44:05 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163523972
Als Pipi Langkous en Jip&Janneke tegenwoordig al zo racistisch zijn dat ze op basisscholen in de Randstad op de index komen, dan de Efteling toch ook zeker!
The End Times are wild
  maandag 4 juli 2016 @ 22:44:34 #8
22565 asco
Los in deze tent
pi_163523984
Echt, kan dat klotuh volk niet gewoon oprotten? Ga gewoon WEG. Nog ff en iedereen spuugt op jullie.
Zo, nu schijten.
pi_163524002

Gelukkig zijn blanke witte stereotypes niet beledigend.
  maandag 4 juli 2016 @ 22:46:14 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163524048
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:45 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]

Dat komt omdat blanken meer zelfvertrouwen hebben. Het is wel een stereotype, maar wat dan? Wat maakt het mij uit of ze Nederlanders op klompen laten lopen terwijl tegenwoordig de meerderheid dat niet doet? Ik voel me er niets minder om.
The End Times are wild
pi_163524116
hmm, dat plaatje in de op is toch wel een beetje 'gek'.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_163524151
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat komt omdat blanken meer zelfvertrouwen hebben.
Die zitten niet op FOK! dan.
  maandag 4 juli 2016 @ 22:55:35 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_163524300
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Die zitten niet op FOK! dan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 juli 2016 @ 22:55:48 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163524307
Als je op alle slakken zout gaat leggen dan kan de Efteling wel gaan sluiten. Dan kun je dwergen en kabouters ook wel verbieden, want beledigend voor echte dwergen. En Roodkapje is een hoer natuurlijk, beledigend voor prostituees. En vrouwen komen er sowieso slecht van af in het sprookjesbos. En holle bolle Gijs kan ook weg, want dikke mensen zijn niet dik omdat ze voortdurend vreten, maar wegens genetisch. Dan blijft er maar weinig te lachen over natuurlijk.
The End Times are wild
  maandag 4 juli 2016 @ 23:00:45 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_163524422
Ja hoor dat zijn allemaal stereotypes die gebruikt zijn om stelselmatige misdaden tegen de menselijkheid mee te legitmeren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163524516
Nu heb ik dat liedje in m'n hoofd. Bedankt weer negers!
pi_163524539
quote:
[ afbeelding ]

en gele ook niet. De fata morgana next? Niet alle arabieren laten scheetjes?
pi_163524542
quote:
[ afbeelding ]

Hahaha, dat poppetje heeft een Marokkanenkapsel.
  maandag 4 juli 2016 @ 23:06:10 #19
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_163524556
Denk dat de kannibalen er wel mee kunnen lachen. Die hebben n goed gevoel voor humor.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_163524611
kunnen ze niet gewoon weer baar de plaggenhutten in afrika gaan.

maar goed ga zo door, hoe meer van dit gezei, hoe sneller rechtse partijen groeien.
wellicht straks de eerste rechtse regering in europa (oostenrijk).
  maandag 4 juli 2016 @ 23:13:42 #21
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_163524756
Monsieur Cannibale

Het ding staat er al jaren (sinds 1988) en - voorzichtig uitgedrukt - is al langer omstreden. Ik vond het ding persoonlijk niet in de Efteling passen (wat ook voor een aantal andere latere toevoegingen geldt trouwens), want een al te simpele basis attractie waar amper iets creatiefs mee is gedaan (vergelijk dat eens met Villa Volta; ook een standaard attractie maar gigantisch aangekleed - meer dan welke andere versie ervan dan ook).

Carnaval Festival

Bedacht door de man achter Loekie de Leeuw en wat mij betreft ook totaal fehl am platz in de Efteling; het soort ellende dat je eerder in Plopsaland zou verwachten (qua goedkopige uitstraling en terminale afgrijselijkheid).
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_163524771
Heftig dit.
  maandag 4 juli 2016 @ 23:14:59 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163524781
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:13 schreef BaardaapAd het volgende:
Monsieur Cannibale

Het ding staat er al jaren (sinds 1988) en - voorzichtig uitgedrukt - is al langer omstreden. Ik vond het ding persoonlijk niet in de Efteling passen (wat ook voor een aantal andere latere toevoegingen geldt trouwens), want een al te simpele basis attractie waar amper iets creatiefs mee is gedaan (vergelijk dat eens met Villa Volta; ook een standaard attractie maar gigantisch aangekleed - meer dan welke andere versie ervan dan ook).

Carnaval Festival

Bedacht door de man achter Loekie de Leeuw en wat mij betreft ook totaal fehl am platz in de Efteling; het soort ellende dat je eerder in Plopsaland zou verwachten (qua goedkopige uitstraling en terminale afgrijselijkheid).
Ik vind het carnaval festival ook niet passen qua sfeer in de Efteling. Zeker al omdat het in zo'n grote fabriekshal zit. 0,0 Anton Piek. Maar kinderen vinden het echt geweldig om zo naar alle landen te reizen en willen steevast er nog een keer in.
The End Times are wild
pi_163524834
Ik vind Carnaval festival wel echt leuk.
  maandag 4 juli 2016 @ 23:21:58 #25
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_163524942
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:13 schreef BaardaapAd het volgende:
Monsieur Cannibale

Carnaval Festival

Maar ondertussen kent wel iedereen de $%#$@muziek van die attracties.
Die eindeloos in je hoofd blijft hangen.

Dat is meer dan dat je van de andere attracties kunt zeggen.
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')