Hij geeft geen beeld dus dat is moeilijk te testen. Inputkanaal wijzigen naar HDMI1 of HDMI2 etc.dat werkt tegenwoordig allemaal met menu's en die zie je nu natuurlijk niet.quote:
Dan moet je dus eerst ook nog een goede reparateur zien te vinden. Maar zal eens gaan googelen.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
grote kans dat de voedingsprint of de backlight driver kapot is.
al gok ik op de voeding. zou denk ik eerst eens informeren bij de reparateur wat de "minimale"
kosten zijn..
en verder google eens op je LG + Modelnummer + not powering on etc
Google verteld je waarschijnlijk wel (mits het probleem beduidend vaker voor komt) wat de reden kan zijn..quote:Op maandag 4 juli 2016 21:47 schreef deezler het volgende:
[..]
Dan moet je dus eerst ook nog een goede reparateur zien te vinden. Maar zal eens gaan googelen.
Bedankt alvast voor de tips.
Zat nog te denken om ze mijn tv te geven en dan zelf een nieuwe te kopen.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Google verteld je waarschijnlijk wel (mits het probleem beduidend vaker voor komt) wat de reden kan zijn..
en tegenwoordig is een goede en betaalbare reparateur vinden erg moeilijk
echter als je TV nog geen 3Jaar oud is zou je het toch nog bij LG kunnen proberen, je mag immers van een TV verwachten dat die langer dan 3 jaar mee gaat etc :-)
wie weet helpen ze je nog uit coulance...
en als ze toch maar een nieuwe gaan halen.. kan je altijd zelf nog een poging wagen(stuk is die immers toch al
)
heb je UHD content? nee? dan kijken naar de inputlag van een HD modelletje..quote:Op maandag 4 juli 2016 21:52 schreef deezler het volgende:
[..]
Zat nog te denken om ze mijn tv te geven en dan zelf een nieuwe te kopen.
Maar dan is het weer een hel om te kiezen wat je moet kopen.
Heeft dat Ultra HD bijvoorbeeld nut? Als je er een playstation aan hangt bijvoorbeeld?
Ja, dat weet ik allemaal wel. Maar mijn vader is ernstig ziek, zijn tv is alles voor hem en als ik op de verkoper moet wachten dan zijn we waarschijnlijk minimaal weken verder.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:53 schreef n0ir het volgende:
Je hebt gewoon recht op een deugdelijk product, en een TV die er na 2 jaar en een beetje mee ophoudt is niet deugdelijk, dat moet wel wat langer meegaan. Dus het is de verantwoordelijkheid van de verkoper om ervoor te zorgen dat je weer een deugdelijk product krijgt. Die garantietermijn van 2 jaar is helemaal niet zo relevant. Ik zou het gewoon met de winkel opnemen en kijken wat voor oplossing ze bieden.
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
in dat geval -> andere halenquote:Op maandag 4 juli 2016 21:58 schreef deezler het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik allemaal wel. Maar mijn vader is ernstig ziek, zijn tv is alles voor hem en als ik op de verkoper moet wachten dan zijn we waarschijnlijk minimaal weken verder.
De consumentenrechtentheorie is mooi maar niet altijd even praktisch.
das leuk maar als je daar geen 4K materiaal voor hebt is het nog een beetje geld weg pleurenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
beste is om wellicht naar een 4K televisie te kijken (mits niet te duur nog natuurlijk)
4K is voorlopig nog een utopie .. of je moet netflixen etc :-)quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:27 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar ja wie zegt dat volgend jaar of zo niet al 4K gebruikt gaat worden voor sommige of veel (nederlandse) zenders.
Beter kun je dan al voor bereid zijn als je toch wat nieuws moet kopen.
Maar ligt er natuurlijk wel aan wat je nu nog voor een 4K tv betaald, anders inderdaad een gewone full-hd led tv te kopen.
Hangt er dus vanaf welke van beide ze kwijt willen straks.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat voor TV is het dan exact? als je hem toch gaat MPen straks
Nou, van die van 6 jaar zou ikd an maar alle condensatortjes gaan vervangen dan. Preventief door pana's FM of FC. Kan die in ieder geval weer een tijdje mee.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:17 schreef deezler het volgende:
[..]
Hangt er dus vanaf welke van beide ze kwijt willen straks.
Zijn allebei van LG, ongeveer 40/42 inch. Alleen de ene is 2 jaar oud, de andere 6 jaar.
Huh?quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:11 schreef Halle_Luja het volgende:
Nou, van die van 6 jaar zou ikd an maar alle condensatortjes gaan vervangen dan.
Nee. Preventief. Net als dat je bij je auto ook af en toe de motorolie ed. vervangt, terwijl ie nog gewoon prima rijdt of je banden al bij 2.2 mm vervangt bij de apk omdat je er anders weer een dag vrij voor moeten nemen omdat de toch op korte termijn vervangen moeten worden. Dat doe je dan ook maar terwijl dat niet direct noodzakelijk is.quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Huh?
Van een goed werkende TV de condensators gaan vervangen...
Grapje zeker.
Ik vervang mijn olie niet preventief, ik vervang mijn olie omdat aan de hand van de kilometers die ermee gereden is er veronderstelt mag worden dat de kwaliteit van de olie dusdanig is afgenomen dat vervanging een verstandige beslissing is. Denk hierbij aan afnemende kwaliteit van de additieven, de zuur en zoutgraad, vochtgehalte en hoeveelheid ijzerdeeltjes, en ik geen zin heb om al deze dingen te meten daar vervanging dan goedkoper is.quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:40 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Nee. Preventief. Net als dat je bij je auto ook af en toe de motorolie ed. vervangt, terwijl ie nog gewoon prima rijdt.
De condensatoren die LG gebruikt zijn nu niet van een dermate goede kwaliteit dat die 10 jaar probleemloos meegaan. Als het alleen het condensatortje is dat het apparaat doet falen, kun je wachten tot dat apparaat er mee kapt, maar het is niet ondenkbaar dat het apparaat nu al lijdt onder de condensatortjes en al werkt op verkeerde spanningen die kritische waardes benaderen waardoor andere componentjes ermee kappen.
Heb hier een ed-tv staan. Die heb ik na de garantie doorgemeten en zodoende weet ik dat die nog wel even mee kon., Ik had de juiste niet op voorraad, anders had ik ze per direct allemaal vervangen. Gegarandeerd dat deze tv anders de 5 jaar niet gaat halen. Eenmaal vervangen zou ik de eerstkomende 10-15 jaar geen omkijken meer hebben naar de voedingspint en me ook geen zorgen hoeven te maken dat deze verkeerde spanningen afgeeft.
Die paar euro dat het mij kost en het half uurtje werk, vind ik dat wel waard. Ik hoef niet het nieuweste van het nieuwste te hebben in TV-land.
En evenzo mag je erbij bepaalde merken veronderstellen dat condensatoren niet meer die kwaliteit bezitten, die ze ooit waren. Iets met elektrolyt, wat net als olie een vloeistof is waarvan de eigenschappen in de loop van tijd veranderen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vervang mijn olie niet preventief, ik vervang mijn olie omdat aan de hand van de kilometers die ermee gereden is er veronderstelt mag worden dat de kwaliteit van de olie dusdanig is afgenomen dat vervanging een verstandige beslissing is. Denk hierbij aan afnemende kwaliteit van de additieven, de zuur en zoutgraad, vochtgehalte en hoeveelheid ijzerdeeltjes, en ik geen zin heb om al deze dingen te meten daar vervanging dan goedkoper is.
quote:
En niemand die jouw belet de levensduur van je tv niet op te krikkenquote:Op woensdag 6 juli 2016 15:05 schreef hottentot het volgende:
[..]![]()
Ik hoef geen hele discussie trouwens, niemand die jou verbied om je condensatoren te vervangen.
Even kijken...quote:Op woensdag 6 juli 2016 15:25 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
En niemand die jouw belet de levensduur van je tv niet op te krikken.
En discussie is wel degeijk even noodzakelijk, omdat je gezien jouw reactie de betekenis van 'preventief' niet weet. En mogelijk ook niet weet dat condensatoren ook een beperkte levensduur hebben, dr eigenschappen veranderen door gebruik en een tijdige upgrade daarvan een heel goede investering kan zijn die zich dubbel en dwars terugbetaalt![]()
Doei!
Bijdehandtje,quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Even kijken...
- 25 jaar ervaring in Elektro, industriele installaties, meet en regel en besturingstechniek - Check.
- Opleiding elektro - Check
- Opleiding elektronicus - Check
- Ervaring met componenten / elektronica - Check
- Preventieve onderhoudschema's opstellen - Check
- Het nuttig vinden om van goed werkende TV's op voorhand condensatoren te vervangen - ........
Veel plezier nog met je discussie.
Ach meid.quote:Op woensdag 6 juli 2016 20:23 schreef Halle_Luja het volgende:
Het is net noodzakelijk, maar een mogelijkheid. Ga terug naar je docenten of verdiep je in condensatoren, specificaties, levensduur en tv´s. En google dan ook eens op ´badcaps´ en `LG´, een combinatie ervan,
Niet iedereen is zo handig dat hij/zij even de condensators van zijn tv vervangt.quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:40 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Nee. Preventief. Net als dat je bij je auto ook af en toe de motorolie ed. vervangt, terwijl ie nog gewoon prima rijdt of je banden al bij 2.2 mm vervangt bij de apk omdat je er anders weer een dag vrij voor moeten nemen omdat de toch op korte termijn vervangen moeten worden. Dat doe je dan ook maar terwijl dat niet direct noodzakelijk is.
De condensatoren die LG gebruikt zijn nu niet van een dermate goede kwaliteit dat die 10 jaar probleemloos meegaan. Als het alleen het condensatortje is dat het apparaat doet falen en je er 100% zeker van bent dat alleen die kapot gaat, kun je wachten tot dat apparaat er mee kapt, maar het is niet ondenkbaar dat het apparaat nu -na 6 jaar- al lijdt onder de condensatortjes en al werkt op verkeerde spanningen die kritische waardes benaderen waardoor andere componentjes ook gevaar lopen. Dan ben je verder van huis. Nu kun je heel makkelijk en met 100% zekerheid van goede werking de levensduur verlengen voor een paar euro.
Heb hier een ,led-tv staan. Die heb ik na de garantie doorgemeten en zodoende weet ik dat die nog wel even mee kon., Ik had de juiste niet op voorraad, anders had ik ze per direct allemaal vervangen. Gegarandeerd dat deze tv anders de 5 jaar niet gaat halen, gezien de belabberde condensatoren erin.. Eenmaal vervangen zou ik de eerstkomende 10-15 jaar geen omkijken meer hebben naar de voedingspint en me ook geen zorgen hoeven te maken dat deze verkeerde spanningen afgeeft. Nu ook niet, maar over 2 jaar weet ik zeker dat ik condensatoren aantref waarvan de capaciteit verre meer van klopt.
Die paar euro dat het mij kost en het half uurtje werk, vind ik dat wel waard. Ik hoef niet het nieuweste van het nieuwste te hebben in TV-land.
Met een goede soldeerbout heb je een condensator zo vervangen. 20 seconden werk per stuk ongeveer. Solderen stelt niet zoveel voor, maar moet je wel kunnen. De juiste apparatuur helpt daarbij.quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:18 schreef deezler het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo handig dat hij/zij even de condensators van zijn tv vervangt.
En goede reparateurs die dat even doen voor een schappelijk prijsje zijn ook lastig te vinden.
Hottentot kan je wel vertellen dat het fucking onzin is om TS voor 2 kratjes bier nieuwe condensatoren aan te smeren terwijl jij helemaal nog niet weet dat dit de oorzaak is en we alleen weten wat er hier is verteld over het probleem. Maar goed iemand op Google zal je wel verteld hebben dat dit de ideale oplossing is, want zoals jij zelf zegt haal jij daar je kennis vandaan.quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:38 schreef Halle_Luja het volgende:
Maar Hottentot kan daarin veel beter adviseren met 25 jaar ervaring en de nodige elektronica opleidingen
Wat maakt jou een betere hersteller dan de medewerkers van de erkende servicecenters van de leverancier?quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:38 schreef Halle_Luja het volgende:
Met een goede soldeerbout heb je een condensator zo vervangen. 20 seconden werk per stuk ongeveer. Solderen stelt niet zoveel voor, maar moet je wel kunnen. De juiste apparatuur helpt daarbij.
Weet niet waar je woont, maar mocht het in ZH zijn wissel ik ze zo voor je voor twee kratjes bier en wordt ie beter gerepareerd dan dat je ´m opstuurt naar de leverancier. Veel reparateurs repareren niet op componentniveau ( =de defecte onderdelen vervangen)' maar vervangen gewoon de complete voeding. Vaak tegen de hoofdprijs, en met dezelfde brakke componenten erop zodat je zeker weer dat hetzelfde euvel over bijv. 2 jaar weer optreedt. Sommige fabrikanten verbieden gewoon reparatie op componentbasis.
Kun jij niet beter bans uitdelen voor het doorsturen van berichten?quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat maakt jou een betere hersteller dan de medewerkers van de erkende servicecenters van de leverancier?
En wie garandeert dat jouw werk beter is dan dat zo'n erkende hersteller?
Ik vind het nogal gewaarde uitspraken die je doet. (en daarbij hoef je het niet op de man te gaan spelen als iemand het niet met je eens is.)
Waarom een vraag quoten als je die toch niet beantwoord?quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:49 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Kun jij niet beter bans uitdelen voor het doorsturen van berichten?
100% garanderen kan ik dat niet Een en ander is afhankelijk van de reaaratie en de onderdelen die deze erkende servicecenters gebruiken. En dat wisselt per bedrijf en reparateur.quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat maakt jou een betere hersteller dan de medewerkers van de erkende servicecenters van de leverancier?
Ik kan niet alle reparateurs, dus ik kan onmogelijk alle erkende herstellers vergelijken.. Ik baseer me op de ervaring die IK heb met eerder gerepareerde apparaten. Apparaten die gerepareerd zijn via de fabrikant op componentbasis. Eerst keer na bijv 3 jaar kapot, gerepareerd en de 2e keer op exact hetzelfde euvel wederom kapot. Daar zitten tv'' s tussen, maar ook andere apparaten. Gerepareer dus, en bijv 1.5 jaar later wederom defect. Zelfde euvel.. En dan ga je de specificaties nakijken van het onderdeeltje (ja, condensator) en dan zie dat ie een levensduur heeft van 1000 uur op 105 graden. Het oorspronkelijk condensatortje: levensduur van 2000 uur op 105 graden. Gooi er eentje in met dezelfde specificaites maar van een geronnemeerd en bewezen merk van 2000 of 4000 uur en je hebt dr geen omkijken meer naar. Een blik onderhuids en de leeftijd zegt mj vaak al voldoende om te weten waar ik moet zoeken bij problemen.quote:En wie garandeert dat jouw werk beter is dan dat zo'n erkende hersteller?
Dat mag.quote:Ik vind het nogal gewaarde uitspraken die je doet. (en daarbij hoef je het niet op de man te gaan spelen als iemand het niet met je eens is.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat hottentot betreft: durft vast geen weddenschap aan te gaan voor 2 kratten bier dat de condensatoren in de voeding van de nog werkende tv van 6 jaar, waarvan ik de condensatoren zou vervangen -preventief- behoorlijk afwijken van dr oorspronkelijke waardes. Niet alle, maar een aantal zeer waarschijnlijk wel. LG gebruikt nu niet bepaald kwaliteitscondensatortjes namelijk.
Overigens moet TS dat zelf doen als ie dat wil. Dat preventief vervangen is slechts een advies, omdat het er -naar mijn mening- aan zit te komen dat ie binnen niet al te lang zal gaan falen. Ik heb de tvs's van LG qua voeding nu eenmaal niet hoog staan. En zo moeilijk is dat allemaal niet.
De tv van 2 jaar oud gaat terug naar de fabrikant voor herstel. Daar is het dus niet van toepassing op. De wordt dan al kosteloos hersteld als het goed is. Zou ik wel eerst zwart op wit willen hebben overigens. Zouden de condensatoren kunnen zijn, maar is net iets te snel. Tenzij die tv continue aanstaat..Zou ook in het inverterboard kunnen zitten, mja, zou best kunen dat die bij een brakke voeding automatisch uitschakelt..Maar kan ook iets kleins als een zekeringetje zijn in het inverterboard.
[ Bericht 3% gewijzigd door Halle_Luja op 07-07-2016 06:21:25 ]
Omdat ik daar nog mee bezig was missien en ondertussen ook thee gezet heb, met een schuin oog tv aan het kijken was en voorla geen haast heb om alles direct te doen. Dat venstertje kan best even openstaan dus, klaar om beantwoord te worden?quote:Op donderdag 7 juli 2016 00:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarom een vraag quoten als je die toch niet beantwoord?
+quote:Op donderdag 7 juli 2016 00:41 schreef Halle_Luja het volgende:
De tv van 2 jaar oud gaat terug naar de fabrikant voor herstel. Daar is het dus niet van toepassing op. De wordt dan al kosteloos hersteld als het goed is.
Ik zou het kunnen waarderen als je wat duidelijker bent in je postings. Als jij stelt dat de TV beter word gerepareerd dan als hij hem opstuurt, dan zijn er hier denk ik weinigen die denken dat jij de goede TV die helemaal niet opgestuurd of gerepareerd hoeft te worden bedoeld.quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:38 schreef Halle_Luja het volgende:
Weet niet waar je woont, maar mocht het in ZH zijn wissel ik ze zo voor je voor twee kratjes bier en wordt ie beter gerepareerd dan dat je ´m opstuurt naar de leverancier.
is de PSU.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:55 schreef deezler het volgende:
De televisie van mijn ouders is kaput.
Ze zaten televisie te kijken en ineens was het beeld weg.
Het is een LG van net iets meer dan 2 jaar oud. Geen duur model, 500 euro ofzo. Maar garantie net verlopen dus.
Mijn vader wil ermee naar een reparateur maar ik vraag me af of dat niet te duur wordt ten opzichte van de prijs van een andere tv.
Heb het al geprobeerd met tijdje uit laten staan en dan weer aanzetten. Dan flitst heel even (een fractie van een seconde) het LG logo op en dan is alles weer zwart, bijna alsof hij uitstaat.
Iemand hier een idee wat er loos is, en wat de reparatiekosten zouden kunnen zijn?
Dank voor het advies maar zoals ik al eerder zei:quote:Op donderdag 7 juli 2016 03:52 schreef knokkels het volgende:
[..]
is de PSU.
"Merk/typenummer +PSU" even googlen.
Die PSU halen, en dan de TV openschroeven, PSU vervangen, klaar.
En wat betreft die 6 jaar oude tv van mij. Hoeveel wordt die gebruikt? Niet zo veel. Er zijn weken dat ie een uur of 10 aan staat, maar meestal veel minder. En weken dat ie helemaal niet gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:30 schreef deezler het volgende:
Mijn tv staat bij mijn ouders. Zelf heb ik inmiddels een nieuwe. De oude van mijn ouders wordt binnenkort gemaakt door LG. Was een productiefoutje zeiden ze.
Als die het weer doet kan ie op Marktplaats. Of ze zetten mijn oude tv te koop. Dat moeten ze dan maar bekijken.
Ik heb een gewone LCD tv gekocht. Kostte me nog geen 500 euro en voldoet voorlopig prima.
In de elektro/elektronica moet je nooit dingen aannemenquote:Op donderdag 7 juli 2016 23:37 schreef Halle_Luja het volgende:
Ik ging uit van minimaal 5 uur per dag ofzo, dag in dag uit.
Jammer, maar waar.quote:Op zondag 10 juli 2016 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
Een tv is tegenwoordig ook een wegwerp artikel ipv iets wat je voor 10 a 15 jaar in huis hebt..
Op zich geen rare gedachte dat de Makro zegt dat de garantie is verlopen. Bij kopen bij de Marko, is er geen sprake van consumentenkoop, dus kunnen er afwijkende garanties zijn. Dan kom je dus mogelijk uit bij LG zelf voor fabrieksgarantie.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 19:33 schreef deezler het volgende:
Inmiddels is een lampjesmonteur langs geweest. De verkoper van de tv (klanten"service" van Makro) zei bij het eerste telefoontje van mijn vader al meteen dat de garantie was verlopen. Volgens de monteur was dat niet zo.
De lampjes zijn inmiddels vervangen maar het scherm blijkt ook kapot dus nu komt er nog een schermmonteur. Maar die belt nog voor een afspraak.
Blijken die LG televisies toch van vrij beroerde kwaliteit te zijn. Ondanks dat de tv van mijn ouders wel dagelijks veel aan staat. De oude beeldbuis televisies die ze hadden (Philips of Panasonic), hadden daar nooit moeite mee en gingen vele jaren mee.
Maar die is maar 2 jaar, volgens mij heeft TS bijzonder veel geluk dat LG zo coulant is om dit ding te repareren.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:16 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Op zich geen rare gedachte dat de Makro zegt dat de garantie is verlopen. Bij kopen bij de Marko, is er geen sprake van consumentenkoop, dus kunnen er afwijkende garanties zijn. Dan kom je dus mogelijk uit bij LG zelf voor fabrieksgarantie.
Hier ga ik niet ééns op inquote:Zo vaak gaan schermen niet spontaan kapot volgens mij. Ik verwacht eerder het inverteroard. Heeft ie die niet eerst vervangen?
Dat doe je wel.. maar verscheen niet eerder nog het LG logo nog even in beeld om direct daarna weer op zwart te gaan? Ik doel niet op lui die dr scherm te hardhandig schoonmaken of er een wii-controller tegenaan gooien.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:31 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar die is maar 2 jaar, volgens mij heeft TS bijzonder veel geluk dat LG zo coulant is om dit ding te repareren.
[..]
Hier ga ik niet ééns op in
Kans op rotte voedings condensatoren is gewoon wel het grootste.. Maar als die al te lang buiten de specificaties gedraaid hebben kan er meer kapot gaan..quote:Op zondag 10 juli 2016 13:29 schreef hottentot het volgende:
Waar zijn al die mensen die van een afstand stellig beweerden dat het wel de condensatoren moesten zijn nu toch gebleven?
[..]
Jammer, maar waar.
Mijn vorige heb ik 3 jaar gehad, de huidige heb ik nu 2 jaar en die word komend jaar vervangen. Na jaren van relatieve stilstand gaan de ontwikkelingen nu alweer enige jaren razendsnel.
Maar zelfs dan nog vind ik 2 jaar wel erg snel.quote:Op zondag 10 juli 2016 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
Een tv is tegenwoordig ook een wegwerp artikel ipv iets wat je voor 10 a 15 jaar in huis hebt..
Ik heb geen idee, volgens mijn vader heeft ie de lampjes vervangen. Dus ik vermoed van niet. Was misschien gewoon niet nodig.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:16 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Op zich geen rare gedachte dat de Makro zegt dat de garantie is verlopen. Bij kopen bij de Marko, is er geen sprake van consumentenkoop, dus kunnen er afwijkende garanties zijn. Dan kom je dus mogelijk uit bij LG zelf voor fabrieksgarantie.
Zo vaak gaan schermen niet spontaan kapot volgens mij. Ik verwacht eerder het inverteroard. Heeft ie die niet eerst vervangen?
Nee, heb ik niet meer gecheckt omdat er toch een monteur langs zou komen om de tv te repareren.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:40 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Dat doe je wel.. maar verscheen niet eerder nog het LG logo nog even in beeld om direct daarna weer op zwart te gaan? Ik doel niet op lui die dr scherm te hardhandig schoonmaken of er een wii-controller tegenaan gooien.
Ik weet nog steeds niet of ie nou wel of niet met even gecheckt heeft met een zaklamp om te kijken of er wel beeld aanwezig was.
Maar goed, dat is aan LG en haar reparateurs.
Je mag inderdaad verwachten dat een TV langer meegaat dan de garantieperiode van 2 jaar. Daarom zou je ook recht moeten hebben op kosteloos herstel bij een defect dat optreedt na afloop van de garantie. Probleem is vaak alleen om je recht ook te krijgen. En natuurlijk krijg je dan de discussie hoe lang een TV dan wel wordt geacht mee te gaan.quote:Op zondag 10 juli 2016 15:24 schreef deezler het volgende:
[..]
Maar zelfs dan nog vind ik 2 jaar wel erg snel.
Dat zou ik niet zeggen. In ouderwetse beeldbuis TV's zaten veel componenten die een hoop warmte produceerden, en dat is nooit gunstig voor de betrouwbaarheid en de levensduur van elektronica. In dit opzicht zouden moderne toestellen dus juist veel betrouwbaarder moeten zijn.quote:Maar vroeger waren tv's inderdaad veel beter.
Nee, dat was niet zo. De oude breedte : hoogte verhouding was 4 : 3. Echt vierkante beeldformaten komen overigens wel voor. Vroeger had je dia's van 4×4 cm en tegenwoordig werkt instagram met vierkante foto's.quote:De vorige van mijn ouders was nog zo'n vierkante beeldbuis. Echt vierkant ook nog, niet eens breedbeeld.
Fijne families dan. Bij de introductie in 1967 kostte een kleurentelevisie met een beelddiagonaal van ca. 66 cm zo'n 3000 gulden, oftewel ruim 1300 euro. Maar dat was toen wel meer waard dan vandaag de dag.quote:Hoe oud die was weet ik al niet eens meer. En ik herinner me nog een Erres van toen ik heel erg klein was. Maar ze waren toen ook veel duurder. Ik herinner me nog wel dat je toen regelmatig hoorde over families die bij een erfenis ruzie kregen wie de tv kreeg.
De Amerikanen gebruikten inderdaad nog in de jaren '50 ronde beeldbuizen, maar de Duitsers wisten al in de jaren '30 min of meer rechthoekige beeldbuizen te produceren, zie bijvoorbeeld hier.quote:
Elke wet welke het woord consumentenkoop bevat is in zijn geheel niet relevant in deze.quote:Op zondag 10 juli 2016 16:34 schreef Riparius het volgende:
Je mag inderdaad verwachten dat een TV langer meegaat dan de garantieperiode van 2 jaar. Daarom zou je ook recht moeten hebben op kosteloos herstel bij een defect dat optreedt na afloop van de garantie. Probleem is vaak alleen om je recht ook te krijgen. En natuurlijk krijg je dan de discussie hoe lang een TV dan wel wordt geacht mee te gaan.
Mjaquote:Op zondag 10 juli 2016 17:44 schreef Riparius het volgende:
[..]
De Amerikanen gebruikten inderdaad nog in de jaren '50 ronde beeldbuizen, maar de Duitsers wisten al in de jaren '30 min of meer rechthoekige beeldbuizen te produceren, zie bijvoorbeeld hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |