quote:
Op maandag 4 juli 2016 23:03 schreef rutger05 het volgende:[..]
'Zelf betalen' van hun toelage? Verder prima maatregel als de botscan uitwijst dat zij gelogen hebben over hun leeftijd. In de VS kan je volgens mij zelf vele (tientallen) jaren daarna nog uitgezet worden als je hebt gelogen over belangrijke zaken.
Ik probeerde het terug te zoeken, maar krijg alleen resultaten van Belgische websites. Misschien heb ik dat dus verkeerd gelezen/onthouden.. :S
Ja, dat kan in Nederland ook! Zelfs als ze ondertussen al de Nederlandse nationaliteit hebben gekregen.
De ernst van de leugen en de persoonlijke omstandigheden worden dan wel tegen elkaar afgewogen.
Er was eind 2014 een Armeens gezin naar de media gestapt, omdat ze uitgezet zouden worden. In 1999 kwam de vader van het gezin als 16-jarige jongen naar Nederland en kreeg hij een verblijfsvergunning. In 2010 werd zijn verblijfsvergunning ingetrokken en zou hij moeten vertrekken. Eind 2014-2015 was hij inmiddels getrouwd met een Armeense en hadden ze twee kinderen gekregen.
PANIEK. Want het was "belachelijk om een verblijfsvergunning af te pakken vanwege een enkel leugentje om zijn naam". Hij heeft echter niet alleen gelogen over zijn naam, maar ook het land van herkomst. Als de IND de juiste gegevens had gekregen in 1999, hadden ze hem geen vv gegeven, want daar had hij simpelweg geen recht op. Bovendien had meneer in 2008 een agent mishandeld. Dat was genoeg voor de IND (en meerdere rechters) om de vv van de man met terugwerkende kracht in te trekken vanaf 1999.
Ondanks dat hij geen rechtmatig verblijf meer had in Nederland in 2009-2010, besloot hij te trouwen met een vrouw die net uit Armenie kwam. De eerste aanvraag voor een vv van de vrouw werd al meteen afgewezen, ook het bezwaar, beroep en hoger beroep hadden geen succes. De man probeerde ook opnieuw een vv aan te vragen, ook zonder succes.
Ondanks dat de man en de vrouw dus niet rechtmatig in Nederland verbleven, ze Nederland onmiddelijk moesten verlaten en een inreisverbod van 10jaar opgelegd hadden gekregen, vonden ze het blijkbaar toch een goed idee om twee kinderen te maken.
Volgens mij hebben ze totaal zo'n 20x gehoord dat ze moesten vertrekken.
De burgemeester vond het allemaal ook heel zielig, dus die heeft het gezin in 2014 en heel 2015 maandelijks 1250euro betaald. Het gezin woonde overigens in een gezinswoning.
Of de burgemeester momenteel nogsteeds betaalt of dat het gezin ondertussen echt het land uit is, weet ik niet. Misschien mochten ze uiteindelijk toch blijven..
http://www.omroepbrabant.(...)voor+uitzetting.aspx