quote:
Op maandag 4 juli 2016 00:21 schreef Triggershot het volgende:En weer ga je de fout in, mijn eerste zorg was jou een spiegel voor te houden. Ik zie jouw gedachtegoed als onderdeel van het probleem, namelijk Nederland in twee kampen te verdelen, de moslims enerzijds ( in zeker mate ook christenen en joden, geef ik toe) en de rest van de bevolking anderzijds. Bepaalde moslims hebben een houding van, homo's, baddd hmkay. Ongenuanceerd aanpakken die hap, maar diezelfde houding zie ik in theorie bij jou in jouw posts, daar ageer ik mij tegen.
Je eerste zorg was het bashen van homo's en het plaatsen van moslims in de slachtofferrol. En dat in een topic over homo's die door Marokkaanse buren worden geterroriseerd. Dat je er nu wat anders van probeert te maken, doet daar niks aan af.
Het land in kampen opdelen is voor mij geen doel op zich; ik heb het liefst een logische samenleving, die een eenheid vormt, met gemeenschappelijke waarden en normen. Echter: die kampen zijn er allang en tekenen zich vanzelf wel af. En homo-acceptatie is één van de thema's waar je die scheidslijnen mooi kunt zien lopen. Het zijn de allochtonen zelf - de Marokkanen en Turken voorop - die zich van de Nederlandse samenleving afzonderen en hun eigen, parallelle mini-samenlevingen vormen. Compleet met eigen normen en waarden.
Deze problemen zijn in Nederland tot dusver beperkt zichtbaar, maar ze kwamen laatst nog duidelijker aan het licht toen de Duitse politieagente een boekje opendeed over haar werk in een "kansenwijk". Uiteraard werd de boodschapper meteen als "extreem-rechts" neergezet.
quote:
Op maandag 4 juli 2016 00:21 schreef Triggershot het volgende:Ehm, homohaat onder welk volk, geloof, nationaliteit is geen feit? Denk je ook maar een collectief groep aan te kunnen wijzen met etnische, nationale, religieuze of politieke principes, waar homohaat geen feit is? Waar je blijkbaar moeite mee hebt om te begrepen is dat er niet zoiets bestaat als de Islam, de wetten van Saudi Arabie komen uit het Wahabisme voort, je moet een dronken onwetende boerenlul met een islam als kiespijn hebben wil je op empirische gronden Islam en Wahhabisme met elkaar gelijk trekken.
Een zekere mate van homohaat komt in alle culturen voor. Maar het benoemen hiervan is ook slechts een afleidingsmanoeuvre. De "homohaat" in Nederland is zodanig dat we hier het huwelijk hebben opengesteld, dat homo's kinderen kunnen adopteren, enzovoort. Zelfs in de meest vooruitstrevende moslimlanden, de zogenaamd gematigde, moderne landen als Marokko, is de situatie lang niet zo rooskleurig.
Al je theoretische geneuzel ten spijt, is dit de realiteit:
http://nos.nl/artikel/209(...)eerd-in-marokko.htmlquote:
Op maandag 4 juli 2016 00:21 schreef Triggershot het volgende:Maar goed, extremistische moslims zien idd een Islamitische rechtvaardiging in homohaat, volledig met je eens, net zoals fascisten dit zien in hun eigen principes om homo's te haten, was het fascisme niet een seculiere ideologie? Gaan we nu seculiere ideologieen over een kam scheren? Nee, ieder gezond mens weet dat je extremisten geen podium moet geven, jij doet dat alleen maar in dit topic:
Extremisten: Islam is X
Elfletterig: Ze hebben helemaal gelijk!
Het enige wat ik nog aan je mis is een 'wallah' hier en daar. Verder zie ik inhoudelijk geen verschil in jullie opvattingen over waar de Islam nou voor zou staan in absolute zin.
Extremistische moslims zien een islamitische rechtvaardiging in homohaat. Veel minder-extremistische moslims echter ook. Anders kom je niet aan cijfers als de genoemde 52 procent Britse moslims die homoseksualiteit strafbaar wil stellen. Of zijn dat allemaal extremisten, denk je?
Overigens ben ik geen extremisten een podium aan het geven. Ik ben ze aan het bestrijden; al jarenlang zelfs. Ik wil ze dit land uit getrapt zien worden, liever vandaag dan morgen. Ondertussen zien we juist het omgekeerde gebeuren: moslimjongeren radicaliseren, het salafisme rukt mede dankzij de inspanningen van Saoedi-Arabië steeds verder op in Nederland en andere Europese landen.
Terwijl ik problemen benoem, ontwikkelingen signaleer en een bepaalde aanpak voorstel, ben jij alleen maar bezig met de veelzijdigheid van de islam benadrukken, homo's bashen en het imago van de religie bewaken. Het brengt ons geen stap in de goede richting. Tenzij je natuurlijk het terroriseren van homo's een gewenste richting vindt; dan wel.
quote:
Op maandag 4 juli 2016 00:21 schreef Triggershot het volgende:.... dan nog zou je je moeten beseffen dat het de post is wat weinig tot niets kan weggezet worden als de opvatting van de moslim, mijn eerste reactie op jou was overigens 'hap' en ik kreeg meerdere dm's en reacties dat ze de relevante post niet konden rijmen met mijn persoon, het is jij die met zijn vooringenomen opvattingen een antihomo spook ziet in alles en iedereen wat met Islam en moslims te maken heeft.
Jouw post is jouw post, tenzij je er uitdrukkelijk afstand van neemt. Ik blijf het ook als jouw post zien en in het licht van deze discussie als zodanig behandelen. Ik lees het wel, of je uitdrukkelijk afstand neemt van de bedoelde post.
quote:
Op maandag 4 juli 2016 00:21 schreef Triggershot het volgende:Je claimt dingen kunt ze niet waarmaken en gaat ze dan maar van je afschuiven als "het interesseert me niet". Hoe moeilijk is het gewoon om je eerst te verdiepen in zaken voor je er een uitspraak over doet. Prima, ik lees dan ook in jouw posts dat je vindt dat alle moslims naar concentratiekampen moeten en vergast moeten worden, ook al staan ze er niet in, ik slaag er toch in om die teksten kennelijk ergens te lezen. Dit is overigens geen volslagen idioot standpunt, nee, echt niet. Ze slagen er toch in!
Ik probeer je al een paar pagina's lang aan het verstand te peuteren dat de letterlijke inhoud van de Koran niet zo belangrijk is; het gaat om de gedragingen van mensen in de praktijk. De Koran met bijbehorende inhoud biedt voldoende rechtvaardiging voor homohaat en die zien we bij veel moslims dan ook opduiken. En daar komen dan nog de genoemde ontwikkelingen (radicalisering, kloof, e.d.) overheen.
quote:
Op maandag 4 juli 2016 00:21 schreef Triggershot het volgende:Geen idee wie wij is
Mijn intentie was nogmaals duidelijk, jou een spiegel voorhouden, En nee, geloof wat je wilt, zal mij aan mijn reet roesten, weliswaar zonder glijmiddel, maar ach boeien toch, gewoon er doorheen rammen, net zoals eigen opvattingen.
Wie ik met "wij" bedoel, staat gewoon in het blokje tekst waarop je reageerde. Probeer het nog eens, zou ik willen zeggen.
quote:
Ik heb nog nooit iets anders beweerd, ondanks mijn imago dat de naïef-linkse kliek hier zo zorgvuldig heeft geschapen.

Maar fijn voor je dat je er kennelijk één of andere zege in ziet.
Een vraag om over door te denken is of dergelijke moslimleiders wel écht namens hun achterban spreken, of dat ze alleen maar zeggen wat maatschappelijk wenselijk is. Gezien de vele reacties van feestvierende moslims is dat iets om kanttekeningen bij te plaatsen.
quote:
Op maandag 4 juli 2016 00:21 schreef Triggershot het volgende:Maar het was net wel relevant genoeg voor jou om te benoemen dat maar een klein gedeelte er toe behoorde, alleen wanneer het je uitkomt begrijp ik of hoe werkt dat precies? Van radicaliserende moslims naar torenhoge criminaliteit, what's next, van belastingonduikers naar rijden onder invloed? Wat voor zaken hebben Marokkaanse criminelen en toenemende Salafisme met elkaar gemeen behalve dat jij er een 'Islam' stempel op kunt zetten?
Ik snap dat je een rookgordijn probeert op te trekken, maar de kern van het verhaal is het nog steeds het probleemgedrag van slecht geïntegreerde Marokkanen, waarbij in dit geval - gezien homohaat het onderwerp is - religie ook zeker een factor is in het verhaal. Zaken als torenhoge criminaliteit en radicalisering heb ik genoemd als voorbeelden van onderwerpen waarmee we problemen zien onder Marokkanen. Dat jij daarin een 1-op-1 verband leest tussen radicalisering en criminaliteit, kan ik niet helpen.
quote:
Op maandag 4 juli 2016 00:21 schreef Triggershot het volgende:Zoals ik al zei, jij hebt geen idee wat mijn opvattingen zijn, jij ziet het kennelijk compatibel met mijn persoon, andere users weer niet. Maar ken wel je plek, dat je geen idee hebt hoe ik werkelijk in elkaar zit ( en ja ja, wat mijn opvattingen zijn interesseert je niet, ook al heb je er geen moeite mee het er constant over te hebben)
Jouw opvattingen zijn de opvattingen die je hier etaleert, tenzij je daar nadrukkelijk afstand van neemt. Hoe je werkelijk in elkaar zit, interesseert me totaal niet. Ik heb gewoon van doen met de schermnaam Triggershot, de homowalging en het moslim-zelfbeklag dat ik met jouw naam erbij zie verschijnen.
quote:
Op maandag 4 juli 2016 00:21 schreef Triggershot het volgende:Redelijkheid van de Islam, omdat ik jouw dogmatische nuances eruit haal, de Islam redelijk noch onredelijk in absolute termen, voor de een zit er boordevol moois in, voor de ander alleen verderf, dat mag je echt helemaal zelf voor je in vullen, en het laatste wat ik wil is het eens zijn met jou over de Islam, serieus. Doe mij maar een realitycheck ja, anders dan jouw realiteit waar je echt volgens mij constant zit te beven wanneer je een moslim tegen komt.
Vertel mij eens waarom 52 procent - niet 7 of 10 procent - maar 52 procent van de Britse moslims wil dat homoseksualiteit strafbaar wordt gesteld. Een cijfer dat vele malen hoger is dan onder andere bevolkingsgroepen. Jij bent moslim, jij kent de islam zo goed; jij kunt vast uitleggen waarom een meerderheid van de moslims deze mening heeft.