abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 juli 2016 @ 22:52:16 #1
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163499103
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 3 juli 2016 @ 22:52:35 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163499119
Is me nog nooit gebeurd, heb ik het goed gedaan?

Oh wacht!

Laatste post uit het vorige topic:

quote:
Stoeien gaat beter, Hima d'r (gebrek aan groei) is nu het grootste probleem :(

Ze blijft maar heen en weer stuiteren tussen de 410 en 450 gram en eet de ene dag heel graag en de volgende totaal niet. Dus dan moeten we op advies van het asiel dwangvoeren met verdunde a/d.

Heeft iemand een wonderrecept waar alle kittens gek op zijn en dat ook goed voor ze is, waar ze niet van overgeven etc.

Gisteren hadden we dat Almo Nature spul gegeven, daar heeft ze bijna 2 blikjes van op, maar vandaag ruikt ze eraan en draait ze zich om, ook andere smaken. Zelfs een warme eierdooier hoefde ze niet.

Morgenochtend sowieso naar de DA, nu maar hopen dat ze de nacht doorkomt...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 3 juli 2016 @ 23:14:21 #3
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_163499875
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 22:42 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Nieuwe dingen leren en dementie lijkt me niet goed samen te gaan. Wel het uitbreiden van bekende dingen. Bijvoorbeeld brokjes op een puntig hoopje, eindigend met een brokjesstippellijntje . Als het lukt om alles te vinden (niet geloven hoe dom ze kunnen doen), de lijnbrokjes verder uit elkaar leggen of langer maken met een klein bochtje. Niet moeilijk maken, veranderen is al een hele aanslag op het wegzakkende brein.
Ik weet niet zeker of het dementie is, het is een vermoeden. Als het zo is, is het nog niet zo erg. Daarom dacht ik ook om de hersens wat meer te stimuleren zodat ze niet verder achteruit gaat. De brokjes zoeken om de bal heen lijkt ze wel leuk te vinden, dus dat is al genoeg :)

Bedankt voor de tips, zal eens kijken of ik er een zoekspelletje van kan maken.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  maandag 4 juli 2016 @ 14:07:08 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_163510417
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 22:52 schreef Tyr80 het volgende:
Is me nog nooit gebeurd, heb ik het goed gedaan?

Oh wacht!

Laatste post uit het vorige topic:

[..]

Is ze de nacht doorgekomen? Wat zei de DA?
  maandag 4 juli 2016 @ 15:27:36 #5
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163512572
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:07 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Is ze de nacht doorgekomen? Wat zei de DA?
Het gaat keigoed!

Gisteravond begon ze ineens als een gek te eten, het ene na het andere bakje Almo / a/d ging erin. Vanmorgen begon ze zodra ik de gang in kwam te mauwen om eten, ze was zwaarder dan gisteravond, veel vrolijker, springeriger, stabieler, echt helemaal blij!

Gaan zo dadelijk toch nog naar de DA, wil toch ff weten wat die ervan vinden.

Door met de volgende poes: Sunny heeft een soep oog! Gele prut, en dat kan schijnbaar best ernstig zijn?

quote:
Dry eye (keratoconjunctivitis sicca). A chronic lack of tear production, dry eye can lead to an inflamed cornea, red eyes, and if left untreated, blindness. Because the watery portion of tears is missing, a yellow, gooey eye discharge can result.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 4 juli 2016 @ 15:28:25 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163512590
In het kader van de efficiency blijft Hima nu maar in de keuken liggen :D
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 4 juli 2016 @ 16:14:30 #7
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_163513758
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:27 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Het gaat keigoed!

Gisteravond begon ze ineens als een gek te eten, het ene na het andere bakje Almo / a/d ging erin. Vanmorgen begon ze zodra ik de gang in kwam te mauwen om eten, ze was zwaarder dan gisteravond, veel vrolijker, springeriger, stabieler, echt helemaal blij!

Gaan zo dadelijk toch nog naar de DA, wil toch ff weten wat die ervan vinden.

Door met de volgende poes: Sunny heeft een soep oog! Gele prut, en dat kan schijnbaar best ernstig zijn?

[..]

Weet je hoe de ontlasting is? Kan ook zijn als het onregelmatig is dat ze niet eten omdat de boel vol zit zeg maar. Tis maar klein he. Fijn dat het beter gaat.
Die oogjes kunnen rot zijn ja. Je krijgt er dadelijk vast zalf voor. Komt best vaak voor. En gaat met goede behandeling ook vaak gauw over.
  maandag 4 juli 2016 @ 16:43:08 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163514505
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:14 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Weet je hoe de ontlasting is? Kan ook zijn als het onregelmatig is dat ze niet eten omdat de boel vol zit zeg maar. Tis maar klein he. Fijn dat het beter gaat.
Die oogjes kunnen rot zijn ja. Je krijgt er dadelijk vast zalf voor. Komt best vaak voor. En gaat met goede behandeling ook vaak gauw over.
Klopt, hebben zalf nu, 4x per dag, 5-7 dagen lang.

Hima is prima zeggen ze, buikspieren zijn gewoon zwak, daardoor zwelt ze steeds zo ongecontroleerd op. Als de poep prima is is het verder goed, en die is de laatste dagen wel stevig, beetje beige, maar verder prima.

Denk dat het met alle 4 goed gaat komen!

Edit: Potverdepotverde....Hima net overgegeven, Sunny z'n oog na de Cavasan nog roder dan zonder.....

Wat is de gevolgtrekking van wel eten, mooie drolletjes draaien, maar ook af en toe overgeven? Zit er dan ergens iets de boel te blokkeren misschien?

Edit 2: En ja hoor, na een spannend dutje (snel ademen) en een hapje pure Whiskas gelei ging het weer. Inmiddels ook weer wat Elmo Natura en a/d erin gekregen. Ze heeft weer gepoept, redelijk stevig, donker grijs, maar dat is de a/d ook wel. Vraag me alleen af of ze er dan wel veel uitgehaald heeft, als 'de kleur onderweg niet verandert.

Durven de nacht weer een beetje aan...pff.....wou dat ze meer dronk, maar weet niet of 't verantwoord is om d'r met een spuitje water te dwangvoeren?

[ Bericht 6% gewijzigd door Tyr80 op 05-07-2016 00:14:30 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_163525936
Stukje lint gegeten?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 00:13:26 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163526014
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 00:10 schreef Teslynd het volgende:
Stukje lint gegeten?
Geen idee, kan altijd natuurlijk, hoe checken we dat / lossen we dat op?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_163526027
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 00:13 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Geen idee, kan altijd natuurlijk, hoe checken we dat / lossen we dat op?
Doet de dierenarts.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 00:15:35 #12
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163526048
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 00:14 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Doet de dierenarts.
Ga morgen sowieso vragen of ze foto's willen maken, ff van binnen kijken zeg maar. Arm beestje...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_163528538
De kat van mn broer komt niet van zn vlooien af. De standaard druppels van frontline werken niet voldoende, is er iets wat we zelf nog kunnen proberen voordat ik contact opneem met de dierenarts?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:57:33 #14
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163529556
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:20 schreef Questular het volgende:
De kat van mn broer komt niet van zn vlooien af. De standaard druppels van frontline werken niet voldoende, is er iets wat we zelf nog kunnen proberen voordat ik contact opneem met de dierenarts?
Van het asiel hebben we een sproeiertje met Virbac Effipro staan, beestje wat hier helemaal onder de vlooien binnenkwam was ze binnen een dag na het sproeien kwijt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_163530168
Juist wel naar de dierenarts voor goede ontvlooiing. Pipet van stronghold halen en gelijk een omgevingsspray. Die spuit je in alle hoeken en kieren waar vlooien en eitjes kunnen zitten. Anders kom je er waarschijnlijk nooit meer vanaf.
pi_163530400
Ik heb pilletjes + pipetjes van stronghold gehaald + een spray dat moet het toch wel oplossen lijkt me zo :) De vraag is of Frits (de kat) de pilletjes niet gewoon uitkotst dus ik heb voor de zekerheid ook wat pipetjes gehaald.
pi_163536488
Mijn drietal heeft sinds een maand een serestoband (broadline kon niet meer tegen de teken op) en heb sindsdien geen teek of ander beestje op ze gevonden. (Ook niet meer in huis) *O*
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:46:47 #18
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_163547422
Een heleboel topics geleden vroeg ik om advies om een weggelopen kat terug te vinden. In januari was mijn logeerkat namelijk weggelopen.

Vandaag werd ik gebeld door haar baasje dat ze in mijn stad terug is gevonden door de dierenambulance. Details weet ik nog niet maar morgen bij het ophalen hoor ik meer. Ze is wel helemaal gezond dus we denken dat iemand r een tijdje in huis genomen heeft.

:)
  roze dinsdag 5 juli 2016 @ 23:48:42 #19
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_163547474
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:54 schreef valentijn101 het volgende:
Mijn drietal heeft sinds een maand een serestoband (broadline kon niet meer tegen de teken op) en heb sindsdien geen teek of ander beestje op ze gevonden. (Ook niet meer in huis) *O*
Ik ben een hele grote fan van deze bandjes _O_ Mijn kat krijgt ze al sinds ik haar heb en sindsdien nooit teken of vlooien gehad. Ze kwam als zwerfkitten hier met vlooien (en teken en wormen), bandje om gedaan en ze vielen allemaal binnen 24 uur dood neer.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:44:29 #20
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_163559388
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:46 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Een heleboel topics geleden vroeg ik om advies om een weggelopen kat terug te vinden. In januari was mijn logeerkat namelijk weggelopen.

Vandaag werd ik gebeld door haar baasje dat ze in mijn stad terug is gevonden door de dierenambulance. Details weet ik nog niet maar morgen bij het ophalen hoor ik meer. Ze is wel helemaal gezond dus we denken dat iemand r een tijdje in huis genomen heeft.

:)
Inmiddels hebben we haar opgepikt. Ze is flink afgevallen en haar vacht was wat verfomfaaid en het wit niet meer zo wit, al zag ze er verder wel gezond uit. Vermoedelijk heeft ze toch op straat geleefd. Toen ze haar baasje zag was ze meteen helemaal blij en vrolijk en gaf alles en iedereen kopjes, om vervolgens flink te gaan schranzen. Ze is ongeveer 500 meter bij mijn huis vandaan gevonden, een wijkje verderop. Dus ze heeft al die tijd in de buurt gezeten. Ik heb nog wel regelmatig door dat wijkje gefietst om te kijken of ik haar zag maar nooit gezien. Waarschijnlijk verstopte ze zich.
  woensdag 6 juli 2016 @ 16:25:49 #21
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_163560262
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:44 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Inmiddels hebben we haar opgepikt. Ze is flink afgevallen en haar vacht was wat verfomfaaid en het wit niet meer zo wit, al zag ze er verder wel gezond uit. Vermoedelijk heeft ze toch op straat geleefd. Toen ze haar baasje zag was ze meteen helemaal blij en vrolijk en gaf alles en iedereen kopjes, om vervolgens flink te gaan schranzen. Ze is ongeveer 500 meter bij mijn huis vandaan gevonden, een wijkje verderop. Dus ze heeft al die tijd in de buurt gezeten. Ik heb nog wel regelmatig door dat wijkje gefietst om te kijken of ik haar zag maar nooit gezien. Waarschijnlijk verstopte ze zich.
Wat fijn om te horen O+ Goed afgelopen dus
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  woensdag 6 juli 2016 @ 17:39:46 #22
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_163562042
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 16:25 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Wat fijn om te horen O+ Goed afgelopen dus
Ja zeker. En dat na een half jaar. Ik ben echt blij dat ze er weer is.
pi_163562280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:39 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ja zeker. En dat na een half jaar. Ik ben echt blij dat ze er weer is.
Kan ik me voorstellen. :Y
Fijn dat poes weer terecht is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 7 juli 2016 @ 09:19:45 #24
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_163574796
Mèh, wij hebben een 'verkeerde plasser'.
Afgelopen zondag lag er een poep naast de bak (en dan ook ver naast de bak). Wij denken dat de kattenbakken te vuil waren, dus oké.
Maandagmiddag kwam ik thuis en lag er een hele grote plas op een verkeerde plek. Dit was op een plekje waar de katten weleens liggen te slapen (een kussentje met een dekentje eronder). Vanmorgen wederom een plas op een slaapplekje (onderaan de krabpaal).

Toen wij net verhuisd waren, heeft één van de twee het ook gedaan. Dit is toen wel gestopt.

We hebben wel een vermoeden wie van de twee het is, maar dat weten we dus niet zeker.
Wat is nu handig? Misschien toch naar de DA met degene die wij als dader zien? :P

[ Bericht 2% gewijzigd door automatic_ op 07-07-2016 09:26:51 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 13 juli 2016 @ 12:05:52 #25
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163709785
Hima groeit nog steeds niet (2.5 week inmiddels), net weer teruggevallen naar 425 gram.

Hebben Carnibest geprobeerd, eet ze niet. Alma Nature Kitten Kip is het enige wat ze met smaak eet af en toe, maar sinds vanmorgen dat zelfs niet. Drinkt wel enorm veel ineens.

Dwangvoeren gaat op zich, maar heb niet het idee dat ze daar sterker van wordt. Verdomme.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_163710624
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 09:19 schreef automatic_ het volgende:
Mèh, wij hebben een 'verkeerde plasser'.
Afgelopen zondag lag er een poep naast de bak (en dan ook ver naast de bak). Wij denken dat de kattenbakken te vuil waren, dus oké.
Maandagmiddag kwam ik thuis en lag er een hele grote plas op een verkeerde plek. Dit was op een plekje waar de katten weleens liggen te slapen (een kussentje met een dekentje eronder). Vanmorgen wederom een plas op een slaapplekje (onderaan de krabpaal).

Toen wij net verhuisd waren, heeft één van de twee het ook gedaan. Dit is toen wel gestopt.

We hebben wel een vermoeden wie van de twee het is, maar dat weten we dus niet zeker.
Wat is nu handig? Misschien toch naar de DA met degene die wij als dader zien? :P
Bij hele grote plas op een slaapplek ga ik denken aan een gezondheidsprobleem. Zeker even naar de da dus en proberen of je wat urine kan opvangen.
pi_163720808
Hoe gaat het met Hima Tyr80 ?.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:04:48 #28
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163721404
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:36 schreef Sorella het volgende:
Hoe gaat het met Hima Tyr80 ?.
DA heeft bloedarmoede vastgesteld, bloedonderzoek wees ook op een ontsteking. Ze is te klein en zwak om veel diagnostiek op los te laten (bloed afnemen moest uit de nek ipv poot bijvoorbeeld). Ze heeft een vochtinjectie gehad en prednison.

Toen we thuis kwamen leek ze weer helemaal fit, oogjes stonden weer op wakker en ze had goede honger. Hebben haar lekker laten eten en nu ligt ze te pitten.

Hopen dat ze de nacht doorkomt, morgen weer naar de DA om verder te kijken.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_163721634
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:04 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

DA heeft bloedarmoede vastgesteld, bloedonderzoek wees ook op een ontsteking. Ze is te klein en zwak om veel diagnostiek op los te laten (bloed afnemen moest uit de nek ipv poot bijvoorbeeld). Ze heeft een vochtinjectie gehad en prednison.

Toen we thuis kwamen leek ze weer helemaal fit, oogjes stonden weer op wakker en ze had goede honger. Hebben haar lekker laten eten en nu ligt ze te pitten.

Hopen dat ze de nacht doorkomt, morgen weer naar de DA om verder te kijken.
Prednison is een goed pepmiddel. Maar dat is vaak maar schijn. Gelukkig heeft ze goed gegeten!
Hoe pakt men de oorzaak aan? Heeft ze geen antibiotica oid meegekregen?

Zo sneu, ziekige poezenbabys ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163722489
Mijn overleden kater kreeg ook prednison i.v.m. zware bloedarmoede, hij werd weer wat levendiger, begon meer te eten dus dan krijg je hoop (heeft niet geholpen, bloedarmoede was nog erger geworden, de aanmaak was verbeterd maar de afbraak ging nog vlugger)

Ik hoop van harte dat dit bij Hima niet het geval is en dat het gewoon een ontsteking is.
pi_163722510
Hoe zorg je ervoor dat een speelse kater niet achter een bange poes aangaat waardoor die nog banger voor de kater wordt ?
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:45:38 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163722703
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:39 schreef Sorella het volgende:
Hoe zorg je ervoor dat een speelse kater niet achter een bange poes aangaat waardoor die nog banger voor de kater wordt ?
Afleiden.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:46:39 #33
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163722744
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:14 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Prednison is een goed pepmiddel. Maar dat is vaak maar schijn. Gelukkig heeft ze goed gegeten!
Hoe pakt men de oorzaak aan? Heeft ze geen antibiotica oid meegekregen?

Zo sneu, ziekige poezenbabys ;(
Echt he...en als ze fit is dan is ze zo geweldig...zouden haar zelfs willen houden eigenlijk...

Geen anti-biotica nee, daar zullen ze d'r wellicht te zwak voor geacht hebben. Als ze weer op 470 zit zou ik 't ook wel willen proberen. Zal er morgen naar vragen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:38 schreef Sorella het volgende:
Mijn overleden kater kreeg ook prednison i.v.m. zware bloedarmoede, hij werd weer wat levendiger, begon meer te eten dus dan krijg je hoop (heeft niet geholpen, bloedarmoede was nog erger geworden, de aanmaak was verbeterd maar de afbraak ging nog vlugger)

Ik hoop van harte dat dit bij Hima niet het geval is en dat het gewoon een ontsteking is.
Heb het bij een eerdere kat ook gehad, daar hielp het ook onvoldoende. Weet alleen niet hoe vaak we d'r bloed kunnen blijven controleren op verbetering eer ze leeg is...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:49:20 #34
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163722842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:39 schreef Sorella het volgende:
Hoe zorg je ervoor dat een speelse kater niet achter een bange poes aangaat waardoor die nog banger voor de kater wordt ?
Ons 'moeilijk' kitten ging beter toen ze af en toe door een soort netje / hor van hun speelhuisje kon stoeien met de rest. Dan kunnen ze wel mekaar aanraken zonder dat het echt eng / raak is.

Klein Hima gaat graag in een tunneltje tussen een doos en de muur zitten waar zij wel in kan maar de andere 3 (3x zo grote) kittens niet. Dan hebben ze de grootste lol samen (ja echt, Hima gaat er echt achteraan dan). Misschien kun je wat van dat soort plekjes maken...?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_163722931
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:46 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Echt he...en als ze fit is dan is ze zo geweldig...zouden haar zelfs willen houden eigenlijk...

Geen anti-biotica nee, daar zullen ze d'r wellicht te zwak voor geacht hebben. Als ze weer op 470 zit zou ik 't ook wel willen proberen. Zal er morgen naar vragen.

[..]

Heb het bij een eerdere kat ook gehad, daar hielp het ook onvoldoende. Weet alleen niet hoe vaak we d'r bloed kunnen blijven controleren op verbetering eer ze leeg is...
DA zal het het beste weten, maar ik heb recent kittens van onder de 200 gram twee maal daags Synulox gegeven. Dus het kan wel. Maar die waren -op diarree na- wel goed gezond.

Hima is nu een week of 6/7? Dan heeft het prupke echt ondergewicht. ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163723010
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Afleiden.
En dat werkt dus niet, Banjer is dan zo gefixeerd op Sproet dat hij zijn eigen niet laat afleiden ik moet hem dan echt weg halen en zelfs dan wil hij terug om haar uit te dagen en dan zit zij op haar plankje te blazen en te grommen naar hem.

Het is zo makkelijk, als sproet gewoon weg loopt en niet rent is er niets aan de hand maar ja zie dat er maar eens in te krijgen bij een bange kat.

Het is op dit moment zelfs zo dat ze alleen van haar plankje afkomt als banjer buiten is maar zo gauw ze hem hoort vliegt ze weer naar haar plankje toe ;(

[ Bericht 8% gewijzigd door Sorella op 13-07-2016 23:08:17 ]
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:01:28 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163723248
En dit is al zo sinds zij erbij kwam?
The love you take is equal to the love you make.
pi_163723370
In het begin ging het redelijk goed, ook niet echt je van het maar ze lagen wel samen op 1 bank, maar banjer heeft haar een paar weken terug zo laten schrikken dat ze een appelflauwte kreeg, hij tikte haar kont aan en ze viel gewoon om van schrik en sindsdien gaat het een stuk slechter.
Het is niet zo dat ze elkaar de tent uitvechten, er wordt helemaal niet gevochten maar het is gewoon zonde want ze is een echte knuffelkat en nu zie je gewoon de stress bij haar, feliway hielp niet.
  donderdag 14 juli 2016 @ 00:18:09 #39
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163724673
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:52 schreef Cat22 het volgende:

[..]

DA zal het het beste weten, maar ik heb recent kittens van onder de 200 gram twee maal daags Synulox gegeven. Dus het kan wel. Maar die waren -op diarree na- wel goed gezond.

Hima is nu een week of 6/7? Dan heeft het prupke echt ondergewicht. ;(
Ja klopt, 6.5. Maar wie weet hoe oud ze was toen ze 2.5 week geleden op 4 weken geschat werd...

Het is ook zo moeilijk om te bepalen of ze zo veel wil slapen omdat ze aan het herstellen / groeien is of dat ze gewoon te zwak is voor iets anders. Als ze tussendoor even wakker is zien haar ogen er nog steeds beter uit dan vanmiddag, en kan ze ook goed m'n schouder vasthouden.

Ik doe geen oog dicht vannacht denk ik...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:39:45 #40
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163726923
Het viel mee, ze doet het nog! Ogen staan nog levendig, wilde weer eten, dus wie weet...helemaal fit en snel is ze nog niet, maar nog steeds beter dan gisterochtend.

Mogen straks bij de DA prednison ophalen in een oplossing om zelf aan d'r te geven.

Fingers crossed enzo...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  vrijdag 15 juli 2016 @ 14:13:18 #41
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163757916
Ze heeft het niet gered :(

Was terug naar het asiel omdat ze professionele zorg nodig had, nacht doorgekomen maar net was ze ineens 32 graden. Met spoed naar DA, maar helaas.

Bedankt voor alles allemaal.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  vrijdag 15 juli 2016 @ 14:13:51 #42
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_163757928
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 14:13 schreef Tyr80 het volgende:
Ze heeft het niet gered :(

Was terug naar het asiel omdat ze professionele zorg nodig had, nacht doorgekomen maar net was ze ineens 32 graden. Met spoed naar DA, maar helaas.

Bedankt voor alles allemaal.
;( veel sterkte!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 15 juli 2016 @ 14:33:57 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163758421
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 14:13 schreef Tyr80 het volgende:
Ze heeft het niet gered :(

Was terug naar het asiel omdat ze professionele zorg nodig had, nacht doorgekomen maar net was ze ineens 32 graden. Met spoed naar DA, maar helaas.

Bedankt voor alles allemaal.
Wat jammer. ;(
The love you take is equal to the love you make.
pi_163761775
Altijd rottig dit soort berichten, veel sterkte ;(
pi_163808732
Als je binnenkatten naar buiten wilt laten is dat gewoon een kwestie van de deur open zetten en klaar?
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_163808874
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 14:13 schreef Tyr80 het volgende:
Ze heeft het niet gered :(

Was terug naar het asiel omdat ze professionele zorg nodig had, nacht doorgekomen maar net was ze ineens 32 graden. Met spoed naar DA, maar helaas.

Bedankt voor alles allemaal.
:{w :{ :'(
  zondag 17 juli 2016 @ 16:39:08 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163809709
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 15:49 schreef exile79 het volgende:
Als je binnenkatten naar buiten wilt laten is dat gewoon een kwestie van de deur open zetten en klaar?
Ja, als het je verder niet zoveel uitmaakt of ze weer thuiskomen...
The love you take is equal to the love you make.
pi_163809899
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, als het je verder niet zoveel uitmaakt of ze weer thuiskomen...
nou, liever wel hoor.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  zondag 17 juli 2016 @ 17:36:48 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163811154
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:46 schreef exile79 het volgende:

[..]

nou, liever wel hoor.
Dan zou ik eens beginnen met naar buiten gaan vlak voor hun etenstijd. En er dan zelf bij blijven, beetje tegen ze praten, en hup na vijf, of tien of vijftien minuten weer naar binnen lokken voor/met het eten.

Ik zou dus echt adviseren om het een beetje geleidelijk te doen. Meestal gaan katten eerst heel ingespannen de directe omgeving verkennen. Overal ruiken en kijken. Als een kat er direct als een speer vandoor gaat of heel nerveus lijkt, zou ik een nieuw plan maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_163811771
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan zou ik eens beginnen met naar buiten gaan vlak voor hun etenstijd. En er dan zelf bij blijven, beetje tegen ze praten, en hup na vijf, of tien of vijftien minuten weer naar binnen lokken voor/met het eten.

Ik zou dus echt adviseren om het een beetje geleidelijk te doen. Meestal gaan katten eerst heel ingespannen de directe omgeving verkennen. Overal ruiken en kijken. Als een kat er direct als een speer vandoor gaat of heel nerveus lijkt, zou ik een nieuw plan maken.
ok, ga ik dat maar eens proberen
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  zondag 17 juli 2016 @ 18:35:11 #51
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_163811830
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 15:49 schreef exile79 het volgende:
Als je binnenkatten naar buiten wilt laten is dat gewoon een kwestie van de deur open zetten en klaar?
Zo ongeveer wel ja. Je kan ook evt ze aan de lijn doen.
Ligt een beetje aan hor makkelijk ze kunnen weglopen.
Eerst korte tijd en naar binnen kijken met eten.
Beetje z'n naam roepen, zodat ie er ook aan went dat ie naar binnen moet als je roept.
Dat soort dingen.
pi_163812803
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 14:13 schreef Tyr80 het volgende:
Ze heeft het niet gered :(

Was terug naar het asiel omdat ze professionele zorg nodig had, nacht doorgekomen maar net was ze ineens 32 graden. Met spoed naar DA, maar helaas.

Bedankt voor alles allemaal.
;(

Maar dat is de harde realiteit van kittens opvangen. You win lots, you lose some.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 17 juli 2016 @ 19:54:48 #53
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163813132
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

;(

Maar dat is de harde realiteit van kittens opvangen. You win lots, you lose some.
Ja zo proberen we het ook te zien hoor, ons is van tevoren gezegd dat 1 op de 12 het niet redt . Los van dat wilde nestje hebben we 9 kittens een nieuw thuis kunnen bieden en 1tje niet, dus dat klopt wel ongeveer. Alleen zo jammer dat we zo ontzettend gek waren op die ene...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_163813251
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:54 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja zo proberen we het ook te zien hoor, ons is van tevoren gezegd dat 1 op de 12 het niet redt . Los van dat wilde nestje hebben we 9 kittens een nieuw thuis kunnen bieden en 1tje niet, dus dat klopt wel ongeveer. Alleen zo jammer dat we zo ontzettend gek waren op die ene...
Herkenbaar. Het is en blijft gewoon kut. ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 18 juli 2016 @ 13:34:37 #55
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_163827898
Dat is inderdaad balen :(

Wij hebben een plasje opgevangen van één van de katten (de 'dader') en het blijkt inderdaad struviet te zijn & een ontsteking.
Dus nu speciaal dierenarts voer en een kuur van antibiotica en dan over 3 weken weer een plasje inleveren.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 18 juli 2016 @ 14:36:35 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_163829374
Even een vraagje. Ik wil wss over een x aantal maanden een tweede kat erbij nemen. Dan heb ik de huidige een jaar ongeveer (hij is 10) en wil er een kitten bij nemen.

Wat is het meest praktische qua locaties om ze neer te zetten?
Ik heb nu 1 kamer als 'kattenkamer', waar een kattenbak staat, een krabpaal en een voederbak zeg maar.

Deze was eerst gebruik om hem savonds in te laten, later mocht hij ook in de gang, en nu mag hij sowieso overal rondlopen. Dus die kattenkamer wordt enkel nog gebruikt doordat ik daar savonds/smorgens zijn eten neerzet. Overdag krijgt hij in de woonkamer eten. En soms doet hij daar nog zijn behoefte. Slapen doet hij daar eig nooit meer.

Aangezien je soms hoort dat het handig is dat ze (zeker in het begin?) een eigen plek hebben, dacht ik, kan die kitten mooi in de kattenkamer. Echter ruikt het daar nu natuurlijk enorm naar m'n huidige kat + komt mijnes er nog af en toe om te eten/pissen.

Dus misschien handig om hem nu alvast uit die kamer te halen / geen eten meer daar te geven.

Wat zijn jullie ideeen hierover?
pi_163830028
Even ventileren bij ons in een parkje zitten jongen kittens zonder huisje en ondervoed , wat denk je ik bel de dierenambulance op.Leg het verhaal uit neen meneer de vangkooien worden x keer gestolen en we weten dat ze er zitten maar doen er niks aan.Wel maak ik een melding bij de dierenbescherming (gebeurd dus ook niet schijnt na verder weten ook al een bekend verhaal te zijn)
Ik boos en vertelde maar ze zijn ondervoed en zien er slecht uit zijn pas net ongeveer 1 maand en straks als het weer kouder wordt gaan ze misschien dood.
Ja meneer doen we niks aan..........wel gotvrrrrr
Goddank ben ik sinds vandaag met een stichting in contact gekomen , en we gaan ze proberen te vangen en een huisje te geven.
Dikke pluim voor kittenopvang achterhoek ;-) mag zeker even verteld worden.

Hoe kan het toch dat zo,n landelijk orgaan zo er faalt en de beesten aan hun lot overlaat, dit is al de 2de keer in mijn leven dat ik ze opbel via 144 om katten te redden maar nee hoor laat ze maar barsten.
Bah dat moest ik even kwijt en we gaan ons best doen om ze te vangen en een huisje te geven.
pi_163830451
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:36 schreef Cue_ het volgende:
Even een vraagje. Ik wil wss over een x aantal maanden een tweede kat erbij nemen. Dan heb ik de huidige een jaar ongeveer (hij is 10) en wil er een kitten bij nemen.

Wat is het meest praktische qua locaties om ze neer te zetten?
Ik heb nu 1 kamer als 'kattenkamer', waar een kattenbak staat, een krabpaal en een voederbak zeg maar.

Deze was eerst gebruik om hem savonds in te laten, later mocht hij ook in de gang, en nu mag hij sowieso overal rondlopen. Dus die kattenkamer wordt enkel nog gebruikt doordat ik daar savonds/smorgens zijn eten neerzet. Overdag krijgt hij in de woonkamer eten. En soms doet hij daar nog zijn behoefte. Slapen doet hij daar eig nooit meer.

Aangezien je soms hoort dat het handig is dat ze (zeker in het begin?) een eigen plek hebben, dacht ik, kan die kitten mooi in de kattenkamer. Echter ruikt het daar nu natuurlijk enorm naar m'n huidige kat + komt mijnes er nog af en toe om te eten/pissen.

Dus misschien handig om hem nu alvast uit die kamer te halen / geen eten meer daar te geven.

Wat zijn jullie ideeen hierover?
Waarom zou je die kamer opgeven? Ik zou het lekker zo laten. En kijk wat kitten nodig heeft. Misschien dat die in het begin een ander eetplekje nodig heeft. En een extra kattenbak in de woonkamer. Dat die kamer naar de huidige kat ruikt haal je er niet uit en daar gaat kitten geen last van hebben denk ik.
Als je huidige kat tijd nodig heeft voor de verandering van voerbak is het wel handig er nu vast aan te beginnen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163830488
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:59 schreef Dutch_Fox het volgende:
Even ventileren bij ons in een parkje zitten jongen kittens zonder huisje en ondervoed , wat denk je ik bel de dierenambulance op.Leg het verhaal uit neen meneer de vangkooien worden x keer gestolen en we weten dat ze er zitten maar doen er niks aan.Wel maak ik een melding bij de dierenbescherming (gebeurd dus ook niet schijnt na verder weten ook al een bekend verhaal te zijn)
Ik boos en vertelde maar ze zijn ondervoed en zien er slecht uit zijn pas net ongeveer 1 maand en straks als het weer kouder wordt gaan ze misschien dood.
Ja meneer doen we niks aan..........wel gotvrrrrr
Goddank ben ik sinds vandaag met een stichting in contact gekomen , en we gaan ze proberen te vangen en een huisje te geven.
Dikke pluim voor kittenopvang achterhoek ;-) mag zeker even verteld worden.

Hoe kan het toch dat zo,n landelijk orgaan zo er faalt en de beesten aan hun lot overlaat, dit is al de 2de keer in mijn leven dat ik ze opbel via 144 om katten te redden maar nee hoor laat ze maar barsten.
Bah dat moest ik even kwijt en we gaan ons best doen om ze te vangen en een huisje te geven.
Ik denk dat ze al wat ouder zijn. Kittens van een maand rennen nog niet en kun je prima zo vangen. Balen dat DB er niks aan kom doen (geldgebrek misschien?) en kudos voor jou en de stichting!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 18 juli 2016 @ 15:33:51 #60
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_163830842
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:16 schreef Cat22 het volgende:
Waarom zou je die kamer opgeven? Ik zou het lekker zo laten. En kijk wat kitten nodig heeft. Misschien dat die in het begin een ander eetplekje nodig heeft. En een extra kattenbak in de woonkamer. Dat die kamer naar de huidige kat ruikt haal je er niet uit en daar gaat kitten geen last van hebben denk ik.
Als je huidige kat tijd nodig heeft voor de verandering van voerbak is het wel handig er nu vast aan te beginnen.
Bedoel meer dat ik niet nog een kamer speciaal voor kitten wil inrichten zeg maar. Dus of straks lekker samen daar of straks enkel voor kitten (idd afhankelijk wat nodig blijkt te zijn)

Maar zou wel handig zijn als ik m'n huidige kat vast laat wennen dat z'n voerbak ergens anders komt te staan. / dat hij nu gewoon in de woonkamer z'n ontbijt krijgt. Scheelt weer gedoe straks en voor hem ook wel fijn, minder stress/verandering in 1x.
Vandaar dat ik er nu al over nadenk.
pi_163915019
Hoe doen jullie bontjasjes op pootjes het met deze warmte? Mijn Toel ligt voor pampus
  donderdag 21 juli 2016 @ 21:50:22 #62
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163915844
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:25 schreef computergirl het volgende:
Hoe doen jullie bontjasjes op pootjes het met deze warmte? Mijn Toel ligt voor pampus
De onze ook het grootste deel van de dag, maar de drang om te stoeien blijft enorm sterk. De zon is onder en ze beginnen weer actief te worden :D
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 21 juli 2016 @ 21:59:44 #63
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_163916054
Hij gedraagt zich eif niet anders dan normaal :+
pi_163917529
Twee leden van mijn team vonden het gisteren erg logisch om rond 14.00 uur te gaan grillen op de tegels :') Scheelde vast dat die tegels al minstens 10 minuten in de schaduw lagen na een ochtend opwarmen in de zon. _O-

Een kitten was ik kwijt... Had zich heerlijk genesteld in een vierdubbel omgeslagen deken en heeft daar een uur liggen .... chillen.

Dus tja.. Niet echt ander gedrag dan normaal. Ik zorg dat de waterbakjes goed gevuld blijven en serveer er een ijsklontje bij. En voor de rest zoekt men zelf de voor hen meest ideale ligplekken uit. Business as usual.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163920087
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:25 schreef computergirl het volgende:
Hoe doen jullie bontjasjes op pootjes het met deze warmte? Mijn Toel ligt voor pampus
Ik heb mevrouw woensdag opgehaald uit haar vakantieverblijf. Dat betekende dus even met de auto. Onderweg deed ze iets dat ik haar nooit eerder heb zien doen: mauwen en vervolgens de bek een tijd (trillend) openhouden, zodat er allemaal spuug uit lekte.

Vraag me af of dat iets te maken had met de hitte? Sinds ze thuis is, is er niks aan de hand - dus ze is niet ziek of zo.
pi_163920256
Ons 3tal ligt op verschillende plekken. Onder de struiken op de vochtige grond. In de kelder (kelderdeur open gezet) op de koele tegels in huis en tom heeft net de ventilator ontdekt. De mafkees ligt nu op zijn rug met zijn poten wijd in de wind te maffen. Vanmiddag heb ik kattenmelk in een ijsklontjesvorm gedaan en dat vinden ze heerlijk.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_163921176
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 00:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb mevrouw woensdag opgehaald uit haar vakantieverblijf. Dat betekende dus even met de auto. Onderweg deed ze iets dat ik haar nooit eerder heb zien doen: mauwen en vervolgens de bek een tijd (trillend) openhouden, zodat er allemaal spuug uit lekte.

Vraag me af of dat iets te maken had met de hitte? Sinds ze thuis is, is er niks aan de hand - dus ze is niet ziek of zo.
ja volgens mij wel, ze kunnen niet zweten zoals mensen dus hijgen als een hond is enige manier om hitte kwijt te raken
pi_163921181
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 00:53 schreef valentijn101 het volgende:
. Vanmiddag heb ik kattenmelk in een ijsklontjesvorm gedaan en dat vinden ze heerlijk.
oh leuk idee!
pi_163922567
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 00:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb mevrouw woensdag opgehaald uit haar vakantieverblijf. Dat betekende dus even met de auto. Onderweg deed ze iets dat ik haar nooit eerder heb zien doen: mauwen en vervolgens de bek een tijd (trillend) openhouden, zodat er allemaal spuug uit lekte.

Vraag me af of dat iets te maken had met de hitte? Sinds ze thuis is, is er niks aan de hand - dus ze is niet ziek of zo.
Is waarschijnlijk stress. Mijn katten hebben het ook bij langere ritten. Ze had vast ook zwetende zooltjes.
Misschien dat de hitte deze keer net wat teveel was voor haar, samen met de autorit. Fijn dat het nu weer goed gaat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163924143
Hier liggen ze bijna de hele dag op de tegels in de badkamer. Voor de afwisseling soms languit op het laminaat.
pi_163924626
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 09:40 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Is waarschijnlijk stress. Mijn katten hebben het ook bij langere ritten. Ze had vast ook zwetende zooltjes.
Misschien dat de hitte deze keer net wat teveel was voor haar, samen met de autorit. Fijn dat het nu weer goed gaat.
Tja, ik weet het niet. Ze is wel eens eerder met de auto meegeweest. Dan uit de stress zich in veel mauwen, poepen in het reismandje en één keer ook kotsen. Nu heeft ze zich keurig gedragen: niet gepoept, niet gekotst, maar dus wel dat kwijlen. En het was ook niet eens echt warm; met de airco aan was het in de auto prima uit te houden, waarschijnlijk koeler dan thuis.
pi_163924704
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 11:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Tja, ik weet het niet. Ze is wel eens eerder met de auto meegeweest. Dan uit de stress zich in veel mauwen, poepen in het reismandje en één keer ook kotsen. Nu heeft ze zich keurig gedragen: niet gepoept, niet gekotst, maar dus wel dat kwijlen. En het was ook niet eens echt warm; met de airco aan was het in de auto prima uit te houden, waarschijnlijk koeler dan thuis.
oh ja dat zei je er eerst niet bij :+
Maar een vorige kat deed dat hijgen ook bij dierenarts waar hij doodsbang voor was maar toen was hij flink ziek. Als nu alles ok is dan niet druk om maken denk ik
pi_163924963
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 00:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb mevrouw woensdag opgehaald uit haar vakantieverblijf. Dat betekende dus even met de auto. Onderweg deed ze iets dat ik haar nooit eerder heb zien doen: mauwen en vervolgens de bek een tijd (trillend) openhouden, zodat er allemaal spuug uit lekte.

Vraag me af of dat iets te maken had met de hitte? Sinds ze thuis is, is er niks aan de hand - dus ze is niet ziek of zo.
Ja zeker stress denk ik.
Die kat van mij doet dat als ik em de vlooiendruppels ga geven.
Dan klem ik hem tussen mijn benen anders is ie weg.
Hij vindt dat geven van die druppels super stressvol want hij gaat dan opeens schuimbekken en er komt speeksel uit zn bek.
Zodra ik klaar ben vliegt hij ervandoor als een manische kat.
Daarna is het weer goed.
The secret of getting ahead is getting started
pi_163926551
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 11:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Tja, ik weet het niet. Ze is wel eens eerder met de auto meegeweest. Dan uit de stress zich in veel mauwen, poepen in het reismandje en één keer ook kotsen. Nu heeft ze zich keurig gedragen: niet gepoept, niet gekotst, maar dus wel dat kwijlen. En het was ook niet eens echt warm; met de airco aan was het in de auto prima uit te houden, waarschijnlijk koeler dan thuis.
Ik denk toch dat het stress was. Zomer of winter, in de auto heb ik altijd zweetvoetjes en hijgende hertjes achterin. Zeker omdat het nu weer goed gaat. Misschien koos ze dit keer voor een andere uitingsvariant. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163929547
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:14 schreef Cat22 het volgende:

Misschien koos ze dit keer voor een andere uitingsvariant. :P
keep them guessing :+ })
  zondag 24 juli 2016 @ 21:44:32 #76
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_163985755
Zucht... Hier weer wat nieuws. Vanavond zijn ze elkaar 4x achter elkaar flink aangevlogen. Beide katten apart genomen en het opnieuw geprobeerd. Ze begonnen meteen te grommen en vreemde geluiden naar elkaar te maken. Eerst viel poes A aan en daarna poes B. Poes B is ook degene die nu antibiotica heeft. Dit krijg ze al een week, dus geen idee of dat ermee te maken heeft.

Normaal slapen ze beide samen op een kamer (als wij overdag werken zitten ze daar ook en 's nachts ook). Nu zitten ze dus beide op een aparte kamer. Morgenavond maar weer proberen denk ik...?
Of iemand nog tips?

Beide poezen zitten al jaren bij elkaar en nooit is er iets aan de hand geweest. Enige is dat ze vanavond allebei buiten waren en daar dus opeens ruzie kregen. Het ging er in ieder geval heftig aan toe :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_164071442
Een van de dames hier had net een teek. Deze zat er nog niet lang en is er in zijn geheel af gekomen. Waar moet ik nu op gaan letten?
pi_164071494
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:44 schreef automatic_ het volgende:
Zucht... Hier weer wat nieuws. Vanavond zijn ze elkaar 4x achter elkaar flink aangevlogen. Beide katten apart genomen en het opnieuw geprobeerd. Ze begonnen meteen te grommen en vreemde geluiden naar elkaar te maken. Eerst viel poes A aan en daarna poes B. Poes B is ook degene die nu antibiotica heeft. Dit krijg ze al een week, dus geen idee of dat ermee te maken heeft.

Normaal slapen ze beide samen op een kamer (als wij overdag werken zitten ze daar ook en 's nachts ook). Nu zitten ze dus beide op een aparte kamer. Morgenavond maar weer proberen denk ik...?
Of iemand nog tips?

Beide poezen zitten al jaren bij elkaar en nooit is er iets aan de hand geweest. Enige is dat ze vanavond allebei buiten waren en daar dus opeens ruzie kregen. Het ging er in ieder geval heftig aan toe :{
Ja, het ze gewoon uit laten zoeken samen. Als jij gaat bemiddelen staat de boel alleen maar meer op scherp. Als het té hard gaat kan je ze een keer afleiden met voer of een snoepje. De boel moet gewoon weer even afgestemd worden. Hebben wij mensen soms ook toch?
pi_164126707
Hallo! Ik heb sinds kort twee katten, mijn eerste huisdieren ooit. Ze zijn nu ongeveer 2 maanden oud. Het probleem waar ik mee zit is dat ik geen idee heb wat ik ze dagelijks moet voeren.

Aanvankelijk gaf ik ze Whiskasbrokken voor senioren ( mea culpa :') ) en dat aten ze prima***. Toen ik erachter kwam dat dit niet voor kittens was bedoeld stapte ik over naar de goedkoopste kittenbrokken van de plaatselijke dierenwinkel en ook dat aten ze prima*** op. Ten slotte brokken van de Dirk geprobeerd en ook deze aten ze op.

Recentelijk ben ik meer research gaan doen naar wat nou 'goed' is voor een kat, en ik stuitte op 'super premium' merken zoals Acana en Porta 21. Dit omdat het meer vlees zou bevatten en 0% granen, dit zou beter voor katten zijn? Heb uiteindelijk gekozen voor Acana Wild Prairie.

Ik merk echter dat de oudste van de twee kittens, zij is 2 weekjes ouder dan haar 'zusje', een moeilijke eter is. Ik heb geprobeerd haar een week lang erop te zetten en haar ander eten te weigeren, maar ze eet het gewoon niet op. Wanneer ik de bakjes bijvul springt ze wel gelijk op tafel, maar ze eet het niet op. Het enige wat zij lijkt te willen eten is nat voer. Maar ik kan haar niet alleen maar nat voer geven, ik weet niet eens of dat goed is voor haar? Ze lijkt de brokjes van de Dirk wel oké te vinden, maar niet zoveel als van nat voer natuurlijk, waardoor ze daar meer van wil eten dan van Acana. Maar deze bevat dus granen, en veel minder vlees.

Iedere ochtend wanneer ik op sta zie ik wel dat beide bakjes leeg zijn, maar ik heb geen idee wie hoeveel heeft gegeten. Want de jongste, die wel wil eten, eet ook uit het bakje van de oudste; van de weigeraar dus. Hierdoor heb ik geen idee hoeveel iedere kitten nou daadwerkelijk eet.

Maar nou zit ik dus te stressen wat ik ze moet voeren! Zou ik gewoon door moeten gaan met het geven van Acana? En als het opraakt ervan uitgaan dat ze het beide eten, totdat één van hen ondergewicht lijkt te hebben of zo? Ik zou dat namelijk liever voorkomen, en gewoon zien dat ze beiden hun maaltijden opeten wanneer ze deze opgediend krijgen.

***prima betekent hier dat ze weliswaar het opeten gedurende de dag, maar ze doen er wel de hele dag over. Lijken wel grazende koetjes, en ik heb geen idee of dat nou zo goed is voor hun darmen/maag? Lijkt mij dat gewoon meteen hun maaltijd opeten gezonder is voor ze? :?
  zondag 31 juli 2016 @ 13:31:11 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164128772
Groeien ze wel allebei goed, zijn ze beide speels en alert? Is de omtlasting goed?

Ik zou, nu ze nog zo jong zijn, voeren wat ze willen eten. En niet steeds weer wat anders proberen.
The love you take is equal to the love you make.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 31 juli 2016 @ 16:07:38 #81
269689 crew  Viv
pi_164132946
Ze zijn pas 2 maanden oud en hebben al minstens 4 verschillende brokken gehad? Daar kunnen ze last van krijgen met de vertering. Geef eens wat langer hetzelfde, en meng de brokken die ze goed eten met een beetje van de gezondere brokken waar je op wil overstappen. Verhoog het aandeel nieuwe brok stapsgewijs in de komende weken.

Het eten van kleine hoeveelheden verspreid over de dag is gezond kattengedrag, wees hier blij mee! Katten die hun bakje in één keer leegeten weten niet wanneer ze genoeg hebben gehad.

Natvoer zonder droge brokken kan wel, als het natvoer alle voedingsstoffen bevat (staat op het etiket als het Volledige voeding is).
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:45:05 #82
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_164197100
Hoi
Ik heb 2 kittens van 3,5 maanden oud. Eentje ervan heeft korstje van gedroogd bloed in een van zijn neusgaten al enkele dagen. Eerst dacht ik dat t zijn huidskleur Was omdat hij ook een half zwarte onderlip heeft.

Gisteren vond ik een beetje slijm met bloed erin, vandaag niets gevonden.
De kat eet normaal, speelt normaal, alles normaal.
Ik heb hem nog nooit horen niezen dus niesziekte lijkt me niet van toepassing.
Heeft iemand ervaring hiermee? Wil het eigenlijk nog paar dagen aanzien voor ik de dierenarts bezoek

Editie: hij Is afgelopen week ook van de verwarming gevallen tussen de muur, zie kleine rode spetters op de verwarming :')
Dat zal de verklaring wel geven. Vooralsnog bloed zijn neus niet meer.

[ Bericht 21% gewijzigd door Erosjuhhh op 03-08-2016 13:06:28 ]
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:10:38 #83
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_164197647
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:45 schreef Erosjuhhh het volgende:
Hoi
Ik heb 2 kittens van 3,5 maanden oud. Eentje ervan heeft korstje van gedroogd bloed in een van zijn neusgaten al enkele dagen. Eerst dacht ik dat t zijn huidskleur Was omdat hij ook een half zwarte onderlip heeft.

Gisteren vond ik een beetje slijm met bloed erin, vandaag niets gevonden.
De kat eet normaal, speelt normaal, alles normaal.
Ik heb hem nog nooit horen niezen dus niesziekte lijkt me niet van toepassing.
Heeft iemand ervaring hiermee? Wil het eigenlijk nog paar dagen aanzien voor ik de dierenarts bezoek

Editie: hij Is afgelopen week ook van de verwarming gevallen tussen de muur, zie kleine rode spetters op de verwarming :')
Dat zal de verklaring wel geven. Vooralsnog bloed zijn neus niet meer.
Ons laatste kitten heeft iets vergelijkbaars. Ook een korstje of wat prut in z'n neus, verder niet heel veel klachten (niest af en toe) We weten ook niet wat het is, maar we zijn aan het stomen geslagen, 3x per dag, we houden het in de gaten...hoor het graag als jij meer weet.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 4 augustus 2016 @ 21:44:20 #84
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_164231679
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:10 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ons laatste kitten heeft iets vergelijkbaars. Ook een korstje of wat prut in z'n neus, verder niet heel veel klachten (niest af en toe) We weten ook niet wat het is, maar we zijn aan het stomen geslagen, 3x per dag, we houden het in de gaten...hoor het graag als jij meer weet.
T lijkt over hier..neusje is schoon lijkt het
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_164252280
Is dit normaal om in 5 keer - een paar keer per keer (dus niet van 1 haal) over haar achterste/staart te kammen met zo'n speciaal (vlooien)kammetje - zoveel haar eraf te halen?

  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:48:37 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164252586
Is het een oude kat?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:51:40 #87
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_164252681
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 21:44 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

T lijkt over hier..neusje is schoon lijkt het
Ja hier ook, maar denk toch door het regelmatig stomen. Lijkt helemaal in orde nu, is geplaatst en wij zijn weer kittenvrij :)
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_164252805
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:35 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Is dit normaal om in 5 keer - een paar keer per keer (dus niet van 1 haal) over haar achterste/staart te kammen met zo'n speciaal (vlooien)kammetje - zoveel haar eraf te halen?

[ link | afbeelding ]
Zo weinig maar?

Ja, dat is heel normaal, zeker als je een kat een poos niet geborsteld hebt. Sommige katten verliezen veel haar, andere katten bijna niets.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164264891
Ik ga volgende week een kitten halen, welke spullen moet ik in huis halen :+
Ik heb alleen verstand van honden _O-
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 6 augustus 2016 @ 11:42:25 #90
269689 crew  Viv
pi_164265009
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:33 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik ga volgende week een kitten halen, welke spullen moet ik in huis halen :+
Ik heb alleen verstand van honden _O-
Wat had je zelf al bedacht? Dan kunnen wij het eventueel aanvullen.
pi_164265078
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:42 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat had je zelf al bedacht? Dan kunnen wij het eventueel aanvullen.
Krabpaal(maar welke?) kattenbak, spul voor in kattenbak :+ , voerbakjes, speeltjes, mandje? Reismandje voor het ophalen heb ik al.
Wat voor voer is het beste? Zal ook eens vragen of de winkel waar ik KVV haal voor de honden dat ook voor katten heeft.
pi_164265398
Mandje voor aan de verwarming ook goed idee? Die zag ik op zooplus, gooi ik ook wel in mn mandje. Daar kunnen de honden tenminste niet op..hoewel, die teckel zie ik dat nog wel doen. :')
pi_164265410
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:46 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Krabpaal(maar welke?) kattenbak, spul voor in kattenbak :+ , voerbakjes, speeltjes, mandje? Reismandje voor het ophalen heb ik al.
Wat voor voer is het beste? Zal ook eens vragen of de winkel waar ik KVV haal voor de honden dat ook voor katten heeft.
Hoe oud is kitten?
Krabpaal zou ik bij de Action een kleintje halen om mee te beginnen. Ze hebben daar een grondstuk+paaltje. Haal het elastiekje met balletje er wel vanaf als je er niet bij bent.
Ik ga ervan uit dat je kitten minimaal 7 weken is (eerder ophalen is illegaal) en dan kan ze prima in een grote paal. Maar geef jezelf even om erachter te komen wat voor soort klimpartijen ze leuk vindt en welk soort palen jij leuk vindt.
Als ze zo klein zijn, zijn schoten, tafels en stoelen al avontuur genoeg :P

Grote kattenbak en de eerste maand niet-klontvormend grit (kittens eten soms kattegrit, houden ze vanzelf mee op en dan kun je over op een ander soort).
Voerbakje, drinkbakje.
Haal een zakje plastic speeltjes en muisjes van de Action. Kost je een euro en is uren speelplezier.
Stokje met sliertjes eraan of iets anders waar je mee kunt bewegen is ook leuk voor jachtpartijen.
Grote hit hier is een kattentunneltje van plastic (wederom: Action)

Mandje is leuk maar niet per se noodzakelijk. Stoelen, bank, dekentje, je schoot, krabpaal zijn al fijn genoeg. Koop in ieder geval geen riet want dat is lastig schoon te maken.

KVV voor katten bestaat zeker. Je kunt eens kijken op www.lupa.nl voor inspiratie. Maar voer de eerste tijd wat het kitten bij het huidige baasje krijgt. Anders heb je kans op diarree door teveel veranderingen in een keer.

En dat is wat ik nu zo snel kan verzinnen. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164265418
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 12:05 schreef _Multiply86_ het volgende:
Mandje voor aan de verwarming ook goed idee? Die zag ik op zooplus, gooi ik ook wel in mn mandje. Daar kunnen de honden tenminste niet op..hoewel, die teckel zie ik dat nog wel doen. :')
Ja, zeker doen.
Zooplus heeft ook goede en niet te dure krabpalen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164265504
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 12:05 schreef _Multiply86_ het volgende:
Mandje voor aan de verwarming ook goed idee? Die zag ik op zooplus, gooi ik ook wel in mn mandje. Daar kunnen de honden tenminste niet op..hoewel, die teckel zie ik dat nog wel doen. :')
ik heb er hier een hangen voor piet snot, zelfs als ik er snoepjes in gooi wil ze er niet in om ze te pakken }:|
pi_164265559
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 12:06 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hoe oud is kitten?
Krabpaal zou ik bij de Action een kleintje halen om mee te beginnen. Ze hebben daar een grondstuk+paaltje. Haal het elastiekje met balletje er wel vanaf als je er niet bij bent.
Ik ga ervan uit dat je kitten minimaal 7 weken is (eerder ophalen is illegaal) en dan kan ze prima in een grote paal. Maar geef jezelf even om erachter te komen wat voor soort klimpartijen ze leuk vindt en welk soort palen jij leuk vindt.
Als ze zo klein zijn, zijn schoten, tafels en stoelen al avontuur genoeg :P

Grote kattenbak en de eerste maand niet-klontvormend grit (kittens eten soms kattegrit, houden ze vanzelf mee op en dan kun je over op een ander soort).
Voerbakje, drinkbakje.
Haal een zakje plastic speeltjes en muisjes van de Action. Kost je een euro en is uren speelplezier.
Stokje met sliertjes eraan of iets anders waar je mee kunt bewegen is ook leuk voor jachtpartijen.
Grote hit hier is een kattentunneltje van plastic (wederom: Action)

Mandje is leuk maar niet per se noodzakelijk. Stoelen, bank, dekentje, je schoot, krabpaal zijn al fijn genoeg. Koop in ieder geval geen riet want dat is lastig schoon te maken.

KVV voor katten bestaat zeker. Je kunt eens kijken op www.lupa.nl voor inspiratie. Maar voer de eerste tijd wat het kitten bij het huidige baasje krijgt. Anders heb je kans op diarree door teveel veranderingen in een keer.

En dat is wat ik nu zo snel kan verzinnen. :)
Ze zijn nu 9 weken, bijna 10. Ik heb ook natuurlijk kussens voor de honden, dus daar kan ze ook op. Zal zo wat spullen via zooplus bestellen en voer haal ik wel in de winkel. Even vragen wat ze nu krijgt. Had al berichtje terug van de winkel hier en ze hebben ook kvv voor katten ^O^
pi_164265571
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 12:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb er hier een hangen voor piet snot, zelfs als ik er snoepjes in gooi wil ze er niet in om ze te pakken }:|
Haha oh, naja dan kan de teckel erin liggen :+
pi_164265665
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:33 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik ga volgende week een kitten halen, welke spullen moet ik in huis halen :+
Ik heb alleen verstand van honden _O-
Borsteltje,
iets tegen vlooien/ teken/ wormen
Laserlampje
Misschien een tuigje om de eerste keren mee naar buiten te gaan.
Kartonnen dozen zijn altijd een hit
Krabplank van karton doet het goed bij die van mij
Voerbal is ook leuk
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164267930
Oh ze is pas 8 weken..verkeerd gelezen.
Voerbal heb ik ook besteld. Denk alleen dat de honden overal mee gaan spelen;p
Ze eet daar whiskas voor kittens dus zal dat maandag even halen.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 17:46:25 #100
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164273512
Zoals gezegd wil ik graag een kitten erbij hebben. Vandaag eens een kat (1.5) van een vriendin erbij gehaald om te kijken hoe de mijnes (10) erop reageert.
Vooral uit de weg gaan en als de ander in de buurt komt. Gaat hij blazen en beetje grommen. Geen dikke staart of aanvallen.

Maar kortstondig gebleven want wilden haar kat niet laten stressen.
Nu ie weg is, is hij wel weer gelijk de oude. Dat is wel fijn.

Wordt nog een leuke onderneming :+
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 19:05:50 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164275655
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 17:46 schreef Cue_ het volgende:
Zoals gezegd wil ik graag een kitten erbij hebben. Vandaag eens een kat (1.5) van een vriendin erbij gehaald om te kijken hoe de mijnes (10) erop reageert.
Vooral uit de weg gaan en als de ander in de buurt komt. Gaat hij blazen en beetje grommen. Geen dikke staart of aanvallen.

Maar kortstondig gebleven want wilden haar kat niet laten stressen.
Nu ie weg is, is hij wel weer gelijk de oude. Dat is wel fijn.

Wordt nog een leuke onderneming :+
:o

Zou ik echt nooit doen. Twee katten in de stress en het zegt ook nog eens niks.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 19:34:24 #102
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164276434
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 19:05 schreef Lienekien het volgende:
:o

Zou ik echt nooit doen. Twee katten in de stress en het zegt ook nog eens niks.
Die andere is niet in de stress gegaan.
En die van mij viel ook alleszins mee (niet meer dan hij met buurtkatten doet, zelfs minder)
pi_164276959
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 19:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

:o

Zou ik echt nooit doen. Twee katten in de stress en het zegt ook nog eens niks.
Ach dat is max 2 weken en dan zijn ze de beste vriendjes.
pi_164277750
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 19:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ach dat is max 2 weken en dan zijn ze de beste vriendjes.
Zo werkt dat helaas niet.
pi_164279824
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:13 schreef mootie het volgende:

[..]

Zo werkt dat helaas niet.
Jammer genoeg niet nee, hier lopen beide katten al bijna 5 maanden niet op hun gemak, De nieuwe is al 2 keer van schrik omgevallen (net als die geiten) dus dat doet ook niet goed, ze rent nog steeds weg als ze doeraq hoort ,ze springt dan op haar plankje wat nog wel eens misgaat en dan is ze helemaal in paniek. Elke dag is er nog gegrom en geblaas hier van haar kant.
Doeraq staat erbij en kijkt ernaar met een kop van wat doe jij raar, ik denk niet dat het ooit goed komt tussen die twee.
pi_164279877
Met een kitten gaat het meestal wel goed maar de beste maatjes dat moet je nog maar afwachten, vooral met een kat van 10, die zijn toch meer op hun rust gesteld en dan zo,n druktemaker erbij.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:18:54 #107
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164280226
Vraagde die een beetje aansluit op het onderwerp: wij willen begin volgend jaar in onze nieuwe woning twee kittens erbij nemen. Het liefst uit hetzelfde nestje, maar mocht dat niet lukken...is het verstandig om er twee kittens te nemen uit andere nestjes? Dat ze wel op dezelfde dag aankomen, maar dus wel uit een andere omgeving. Gaat dat vaak gewoon goed als ze jong zijn, of ook gewoon niet doen? Lijkt me wel dat we een nestje vinden waar er twee beschikbaar zijn, maar je weet maar nooit :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:26:02 #108
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164280511
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vraagde die een beetje aansluit op het onderwerp: wij willen begin volgend jaar in onze nieuwe woning twee kittens erbij nemen. Het liefst uit hetzelfde nestje, maar mocht dat niet lukken...is het verstandig om er twee kittens te nemen uit andere nestjes? Dat ze wel op dezelfde dag aankomen, maar dus wel uit een andere omgeving. Gaat dat vaak gewoon goed als ze jong zijn, of ook gewoon niet doen? Lijkt me wel dat we een nestje vinden waar er twee beschikbaar zijn, maar je weet maar nooit :)
Als ze jong zijn gaat het vaak wel goed. Maar mooiste is idd wel uit het zelfde nestje.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:27:18 #109
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164280556
Erbij? Als in je hebt nu ook al katten/andere dieren?

Zou het wel gewoon uit tzelfde nestje halen of vanuit de doc als ze als samen worden weggedaan.
pi_164281140
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vraagde die een beetje aansluit op het onderwerp: wij willen begin volgend jaar in onze nieuwe woning twee kittens erbij nemen. Het liefst uit hetzelfde nestje, maar mocht dat niet lukken...is het verstandig om er twee kittens te nemen uit andere nestjes? Dat ze wel op dezelfde dag aankomen, maar dus wel uit een andere omgeving. Gaat dat vaak gewoon goed als ze jong zijn, of ook gewoon niet doen? Lijkt me wel dat we een nestje vinden waar er twee beschikbaar zijn, maar je weet maar nooit :)
Volg mijn reeks en dan gaat dat wel lukken :P

En anders is het voor de hechting geen probleem als ze uit verschillende nestjes komen. Natuurlijk eerst aan elkaar wennen maar gooi er wat speelgoed bij en ze vergeten snel genoeg dat ze elkaar niet kenden. Hoe jonger, hoe beter als je gaat combineren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:59:21 #111
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164281635
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:27 schreef Cue_ het volgende:
Erbij? Als in je hebt nu ook al katten/andere dieren?

Zou het wel gewoon uit tzelfde nestje halen of vanuit de doc als ze als samen worden weggedaan.
Worden onze eerste huisdieren :)

Bedankt voor de ervaringen en tips ^O^ we gaan sowieso eerst kijken voor twee kittens uit hetzelfde nestje, maar fijn om te weten dat als we wonderbaarlijk geen geschikte duo's tegenkomen we ze ook uit individuele nestjes kunnen halen :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_164294776
Heb een speeltje uit een colafles gemaakt voor Evert. Zit een klein gaatje in en als hij ermee gaat rollen dan valt er wat lekkers uit.. hij lijkt het alleen niet te begrijpen :{ Of hij is te lui om te werken voor wat lekkers :')


Op 2.05 waagt ie een kleine poging.. maar op 2.22 kijkt ie ook echt van... "ja rol jij maar lekker met dat ding, dan eet ik het wel op"
pi_164301223
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:06 schreef Sorella het volgende:

[..]

Jammer genoeg niet nee, hier lopen beide katten al bijna 5 maanden niet op hun gemak, De nieuwe is al 2 keer van schrik omgevallen (net als die geiten) dus dat doet ook niet goed, ze rent nog steeds weg als ze doeraq hoort ,ze springt dan op haar plankje wat nog wel eens misgaat en dan is ze helemaal in paniek. Elke dag is er nog gegrom en geblaas hier van haar kant.
Doeraq staat erbij en kijkt ernaar met een kop van wat doe jij raar, ik denk niet dat het ooit goed komt tussen die twee.
Ik heb sinds een paar dagen feliway friends ipv de normale. En het gaat best goed. Ze lijken het beter te doen dan met de normale Feliway. Er is nog wel af en toe een "discussie" maar veel minder vaak, minder fel en minder lang.
We have far more in common than that which devides us..
pi_164301386
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 13:30 schreef Ace1 het volgende:
Heb een speeltje uit een colafles gemaakt voor Evert. Zit een klein gaatje in en als hij ermee gaat rollen dan valt er wat lekkers uit.. hij lijkt het alleen niet te begrijpen :{ Of hij is te lui om te werken voor wat lekkers :')


Op 2.05 waagt ie een kleine poging.. maar op 2.22 kijkt ie ook echt van... "ja rol jij maar lekker met dat ding, dan eet ik het wel op"
hij ziet er weldoorvoed uit, ik doe ook niet zo veel moeite voor een stukje chocolade als ik geen honger heb :Y)
Ik heb zo'n voederbal en daar wil Troela alleen moeite voor doen als er haar lekkerste brokjes erin zitten en de gaatjes op de grootste stand staan. Helaas gaat ze van die dingen aan de diarree
  zondag 7 augustus 2016 @ 18:44:18 #115
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_164303751
Voerballen zijn hier ook geen succes. Hij ruikt er eens aan en heeft er verder geen interesse meer in.
Wat hier wel werkt zijn die puzzelborden met allemaal vakjes voor snoep die op verschillende manieren open gaan. Het nadeel is dan wel dat hij ze enorm snel door heeft en ik dus vaak moet wisselen of hij heeft de snoepjes er uit voor ik me goed en wel omgedraaid heb.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rolstoelvandaal op 07-08-2016 19:08:25 ]
  zondag 7 augustus 2016 @ 19:01:20 #116
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164304183
Voetballen zijn hier ook geen succes, sowieso geen balletjes of propjes.
Die puzzelborden eentje wel, eentje niet :') is t te moeilijk vindt ie het niets. En de laatste was erg gemakkelijk maar moet ie ook niets van hebben. Heel vreemd.

Heb trouwens wel een kitten gevonden vandaag, een schatje. Ga hem volgende week zondag ophalen O+
pi_164322191
Het is world cat day vandaag en IKEA geeft knutseltips

http://wooninspiratie.ike(...)_content=meer_studio
pi_164323080
Onze kater is gek op voerballen en puzzelspeeltjes
pi_164444067
Mijn kat is nu 9 jaar oud en ik ruik haar elke keer. Ze ruikt bij haar achterste naar urine. En ze houdt zich slechter schoon qua poep. Ze heeft kleine stukjes in haar vacht hangen wat ik soms wegknip.

Zijn dit gewoon ouderdomsgebreken?
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:47:27 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164444139
quote:
5s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 22:45 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mijn kat is nu 9 jaar oud en ik ruik haar elke keer. Ze ruikt bij haar achterste naar urine. En ze houdt zich slechter schoon qua poep. Ze heeft kleine stukjes in haar vacht hangen wat ik soms wegknip.

Zijn dit gewoon ouderdomsgebreken?
Kan, hoewel 9 niet zo heel oud is. Kan ook zijn dat ze stram is en er daardoor niet zo goed meer bijkan.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:48:37 #121
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164444182
quote:
5s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 22:45 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mijn kat is nu 9 jaar oud en ik ruik haar elke keer. Ze ruikt bij haar achterste naar urine. En ze houdt zich slechter schoon qua poep. Ze heeft kleine stukjes in haar vacht hangen wat ik soms wegknip.

Zijn dit gewoon ouderdomsgebreken?
Gebruik je goedkoop kattengrit?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:51:27 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164444287
Oh, als poep in de haren blijft hangen, is de poep te zacht. Het moeten harde drollen zijn. Dus voeding kan ook een factor zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164445667
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 22:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kan, hoewel 9 niet zo heel oud is. Kan ook zijn dat ze stram is en er daardoor niet zo goed meer bijkan.
Ze heeft laatst wel een ongelukje gehad, waarbij ze haar heup (wrs) heeft bezeerd. Ze kon niet meer lopen (met haar achterste pootjes in ieder geval). Nu loopt ze wel weer goed, maar wellicht is dat het? Ze is ook ietwat dik, maar dat is ze al jaren en voorheen nooit last gehad.
pi_164445707
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 22:48 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Gebruik je goedkoop kattengrit?
Ze doet alles buiten, sporadisch nog op de kattenbak (die er nog wel staat voor de zekerheid).
pi_164445841
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 22:51 schreef Lienekien het volgende:
Oh, als poep in de haren blijft hangen, is de poep te zacht. Het moeten harde drollen zijn. Dus voeding kan ook een factor zijn.
Voeding is een zak bij de boer, 10 kilo voor 15 euro ofzo. Heb haar jarenlang op dieetvoer a 20 euro per zak (paar kilo) gehad, maar dat maakte geen zak uit. Voor haar gewicht dus. Vandaar overgegaan op wat we nu hebben. En eigenlijk ook geen geld meer voor zulke dure zakken voer.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:02:13 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164446727
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 23:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ze heeft laatst wel een ongelukje gehad, waarbij ze haar heup (wrs) heeft bezeerd. Ze kon niet meer lopen (met haar achterste pootjes in ieder geval). Nu loopt ze wel weer goed, maar wellicht is dat het? Ze is ook ietwat dik, maar dat is ze al jaren en voorheen nooit last gehad.
Wat zei de dierenarts?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:02:34 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164446739
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 23:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Voeding is een zak bij de boer, 10 kilo voor 15 euro ofzo. Heb haar jarenlang op dieetvoer a 20 euro per zak (paar kilo) gehad, maar dat maakte geen zak uit. Voor haar gewicht dus. Vandaar overgegaan op wat we nu hebben. En eigenlijk ook geen geld meer voor zulke dure zakken voer.
Maar ze heeft dus te zachte poep?
The love you take is equal to the love you make.
pi_164448029
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 23:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Voeding is een zak bij de boer, 10 kilo voor 15 euro ofzo. Heb haar jarenlang op dieetvoer a 20 euro per zak (paar kilo) gehad, maar dat maakte geen zak uit. Voor haar gewicht dus. Vandaar overgegaan op wat we nu hebben. En eigenlijk ook geen geld meer voor zulke dure zakken voer.
Goede voeding is wel belangrijk. En goed voer is niet per definitie duur. Over het algemeen wel, maar er zijn uitzonderingen. Belgisch consumentenprogramma heeft dat vorig jaar helemaal uitgezocht. Je zou dus bijv over kunnen schakelen op brokken van de Lidl (Opticat Premium) - die zijn en goed en goedkoop.
pi_164474032
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 23:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ze heeft laatst wel een ongelukje gehad, waarbij ze haar heup (wrs) heeft bezeerd. Ze kon niet meer lopen (met haar achterste pootjes in ieder geval). Nu loopt ze wel weer goed, maar wellicht is dat het? Ze is ook ietwat dik, maar dat is ze al jaren en voorheen nooit last gehad.
Wat zei de dierenarts? Zou mogelijk wat zenuwschade kunnen zijn. Katten ruiken nooit naar urine, behalve als ze incontinent zijn of zich niet goed schoon kunnen houden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164482273
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 00:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Goede voeding is wel belangrijk. En goed voer is niet per definitie duur. Over het algemeen wel, maar er zijn uitzonderingen. Belgisch consumentenprogramma heeft dat vorig jaar helemaal uitgezocht. Je zou dus bijv over kunnen schakelen op brokken van de Lidl (Opticat Premium) - die zijn en goed en goedkoop.
Krijgt ons drietal ook regelmatig, vinden ze heerlijk 😺
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164486585
Hoi! Ik ga dinsdag een kat adopteren uit het asiel.
Heb al de basics in huis gehaald, mand, eten-drinkens bakjes, voer, natvoer, kattenbak, grit, speeltjes, bandje, krabpaal.
Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden? Waar moet ik goed aan denken en hoe kan ik het katje het beste laten wennen?
Hoe krijg ik het katje gewend aan de kattenbak?
Katje is wss al ouder dan 1 jaar, zindelijk en geholpen en gechipt. Ook ontwormd, ontvlooit en ingeent.
Andere tips en trucs? :)
Twiddel
pi_164486614
Hou er rekening mee dat het beestje in het asiel waarschijnlijk ander voer kreeg. En je kan het beste overstappen door te mengen.

Een wat oudere kat zou ik 1 á 2x op de bak zetten om hem te laten zien waar deze staat, maar dat wijst zichzelf wel :Y

En laten wennen? Ik liet de katten altijd met rust de eerste dag. Als ze aandacht willen dan komen ze wel en verder is zo'n nieuw huis best eng. En ik ging de eerste 2 dagen niet gelijk met een stofzuiger aan de gang ivm geluid. En af en toe praten/regelmatig een aai doet veel O+

Veel plezier dinsdag! :)
pi_164486897
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 09:28 schreef summer2bird het volgende:
Heb al de basics in huis gehaald, mand, eten-drinkens bakjes, voer, natvoer, kattenbak, grit, speeltjes, bandje, krabpaal.
Schepje voor de bak?

quote:
Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden? Waar moet ik goed aan denken en hoe kan ik het katje het beste laten wennen?
Hoe krijg ik het katje gewend aan de kattenbak?
Katje is wss al ouder dan 1 jaar, zindelijk en geholpen en gechipt. Ook ontwormd, ontvlooit en ingeent.
Andere tips en trucs? :)
Als-ie zindelijk is en gewend is aan een kattenbak, dan zou dat eigenlijk vanzelf goed moeten gaan. En laten wennen betekent inderdaad vooral: met rust laten. Als je het beestje hebt opgehaald kan het goed zijn dat het in eerste instantie niet uit het mandje durft te komen. Of wel, afhankelijk van hoe dapper en nieuwsgierig dit exemplaar is. In ieder geval: laat het beestje zelf bepalen wanneer ze er uit komt en ga geen dingen forceren, of er bij zitten om aan te moedigen of zo - dat is alleen maar extra stress (vreemde mevrouw, hu!).
pi_164487382
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 09:28 schreef summer2bird het volgende:
Hoi! Ik ga dinsdag een kat adopteren uit het asiel.
Heb al de basics in huis gehaald, mand, eten-drinkens bakjes, voer, natvoer, kattenbak, grit, speeltjes, bandje, krabpaal.
Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden? Waar moet ik goed aan denken en hoe kan ik het katje het beste laten wennen?
Hoe krijg ik het katje gewend aan de kattenbak?
Katje is wss al ouder dan 1 jaar, zindelijk en geholpen en gechipt. Ook ontwormd, ontvlooit en ingeent.
Andere tips en trucs? :)
Naast bovenstaande tips nog een weetje: katten vinden het erg bedreigend als ze aangestaard worden. Dus als poes wat bangig is ga dan niet voor het mandje zitten en hem aankijken. Maar kijk een beetje naast zijn oogjes (oortjes, lijfje) en knipper vaak langzaam met je ogen. Beetje praten, kijken of hij aanhalen lekker vindt en dan went hij vanzelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 13-08-2016 10:48:05 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164487609
Sinds vorige week zondag is onze kat (2 jaar oud) ziek. Hij at ineens niks meer. Bij de DA bleek hij 40 graden koorts te hebben, eerst werd er gedacht aan een griep. Later teruggegaan toen het niet beter werd. Toen bleek hij het aan zijn nieren te hebben. Hij heeft een infuus e.d. gehad.

Sinds donderdag zit hij aan de antibiotica. Gister zijn opnieuw zijn urine en bloedwaardes bekeken. In de urine zat eiwit, wat niet goed is. Zijn bloedwaardes zijn wel wat gedaald.

Nu is hij met de dag meer mank. Hij kan de bank niet meer af zonder te vallen. Hij staat wankel en alles kost hem zichtbaar veel moeite. Op internet zijn de verhalen over katten met nierproblemen niet best.

Nu komt het dilemma, hoe lang houden we dit vol? Hij is 'pas' een week ziek, maar er is weinig kat van over. Iemand met ervaring? Hij eet overigens ook nog maar mondjesmaat. Eigenlijk alleen nog maar kattensnoepjes. Natvoer e.d. laat hij staan (was hij eerder dol op). Drinken doet hij veel, veel meer dan een kat normaal doet.
pi_164488850
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 10:58 schreef 0001 het volgende:
Sinds vorige week zondag is onze kat (2 jaar oud) ziek. Hij at ineens niks meer. Bij de DA bleek hij 40 graden koorts te hebben, eerst werd er gedacht aan een griep. Later teruggegaan toen het niet beter werd. Toen bleek hij het aan zijn nieren te hebben. Hij heeft een infuus e.d. gehad.

Sinds donderdag zit hij aan de antibiotica. Gister zijn opnieuw zijn urine en bloedwaardes bekeken. In de urine zat eiwit, wat niet goed is. Zijn bloedwaardes zijn wel wat gedaald.

Nu is hij met de dag meer mank. Hij kan de bank niet meer af zonder te vallen. Hij staat wankel en alles kost hem zichtbaar veel moeite. Op internet zijn de verhalen over katten met nierproblemen niet best.

Nu komt het dilemma, hoe lang houden we dit vol? Hij is 'pas' een week ziek, maar er is weinig kat van over. Iemand met ervaring? Hij eet overigens ook nog maar mondjesmaat. Eigenlijk alleen nog maar kattensnoepjes. Natvoer e.d. laat hij staan (was hij eerder dol op). Drinken doet hij veel, veel meer dan een kat normaal doet.
Wat verdrietig ;(
Gezien zijn leeftijd zou ik niet te snel opgeven. Mogelijk zit er een complicatie naast zijn nieraandoening en heeft hij nog wat mooie jaren als dat opgelost is. Tenzij het echt katonwaardig lijden wordt natuurlijk. Katten kunnen een poos niet eten maar voor de rest nog aardig functioneren. Is niet goed natuurlijk, maar dan kun je wel wat langer blijven proberen.

Waar is zijn bloed op getest? Nieren, suiker, schildklier, ontsteking?

All in all: meestal voel je als baasje heel goed wanneer het klaar is. Het feit dat je de vraag nu stelt geeft voor mij aan dat jullie er allemaal nog niet klaar mee zijn. En omdat hij zo jong is vind ik dat een heel logische gedachtengang.

Sterkte.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164488897
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 10:58 schreef 0001 het volgende:
Sinds vorige week zondag is onze kat (2 jaar oud) ziek. Hij at ineens niks meer. Bij de DA bleek hij 40 graden koorts te hebben, eerst werd er gedacht aan een griep. Later teruggegaan toen het niet beter werd. Toen bleek hij het aan zijn nieren te hebben. Hij heeft een infuus e.d. gehad.

Sinds donderdag zit hij aan de antibiotica. Gister zijn opnieuw zijn urine en bloedwaardes bekeken. In de urine zat eiwit, wat niet goed is. Zijn bloedwaardes zijn wel wat gedaald.

Nu is hij met de dag meer mank. Hij kan de bank niet meer af zonder te vallen. Hij staat wankel en alles kost hem zichtbaar veel moeite. Op internet zijn de verhalen over katten met nierproblemen niet best.

Nu komt het dilemma, hoe lang houden we dit vol? Hij is 'pas' een week ziek, maar er is weinig kat van over. Iemand met ervaring? Hij eet overigens ook nog maar mondjesmaat. Eigenlijk alleen nog maar kattensnoepjes. Natvoer e.d. laat hij staan (was hij eerder dol op). Drinken doet hij veel, veel meer dan een kat normaal doet.
wat is de prognose van de dierenarts? Weet hij ook van dat verslechterde lopen?
pi_164490283
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 12:31 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wat verdrietig ;(
Gezien zijn leeftijd zou ik niet te snel opgeven. Mogelijk zit er een complicatie naast zijn nieraandoening en heeft hij nog wat mooie jaren als dat opgelost is. Tenzij het echt katonwaardig lijden wordt natuurlijk. Katten kunnen een poos niet eten maar voor de rest nog aardig functioneren. Is niet goed natuurlijk, maar dan kun je wel wat langer blijven proberen.

Waar is zijn bloed op getest? Nieren, suiker, schildklier, ontsteking?

All in all: meestal voel je als baasje heel goed wanneer het klaar is. Het feit dat je de vraag nu stelt geeft voor mij aan dat jullie er allemaal nog niet klaar mee zijn. En omdat hij zo jong is vind ik dat een heel logische gedachtengang.

Sterkte.
Op de bon staat o.a. dit:

- Spotchem Panel-V
- Spotchem Albmine
- Bloedonderzoek Hermatologie
- Minuten echografisch onderzoek
- Braunule infuusnaald
- Intraveneus infuus
- Carenia (injectie per ml)
- Injectie amoxicilline 100 susp antibiotica
- Onsior (pijnstiller)
- Dag opname kat
- Injectie amoxiciline 100 susp antiibiotica
- Amoxibachtin 50 mg tablet

En op de volgende nota:
- Urineonderzoek + sedimentsond.
- Bloedafname en verwerkingskosten
- Spotchem Panel-V

Tijdens zijn eerste check woog hij 4.7, tweede check 4.5, derde check 4.9 (wel aangekomen dus).

Inmiddels van de week 4 keer met hem naar de arts geweest, is ook niet echt een pretje voor hem. Dat stram lopen deed hij gister bij de arts al wel, maar niet zo erg als vandaag. Arts weet er dus wel van. Arts is blij dat de waardes verbeteren. Het is nu de bedoeling dat wij zijn urine opvangen en dit van de week laten testen.

Sinds donderdag zit hij aan de antibiotica. We hopen dat dit gewoon de tijd nodig heeft om alle zooi zijn lichaam uit te werken (als dat al zo werkt) en het lopen verbeterd.

Zal het van de week bespreken met de arts. Wil alleen niet dat we straks om de haverklap dingen gaan testen, terwijl er geen verbetering is.
pi_164490433
Het zure is overigens wel dat hij zijn infuus kapot gebeten heeft :+ Ondanks een hoofdkapje. Op internet lees ik wel veel dat katten ook op een speciaal dieet moeten i.v.m. de nieren. Daar heb ik de DA nog niet over gehoord, maar wellicht omdat er op de echo nog geen zichtbare schade aan de nieren was. Ga ik van de week navragen.
pi_164490572
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:51 schreef 0001 het volgende:

[..]

Op de bon staat o.a. dit:

- Spotchem Panel-V
- Spotchem Albmine
- Bloedonderzoek Hermatologie
- Minuten echografisch onderzoek
- Braunule infuusnaald
- Intraveneus infuus
- Carenia (injectie per ml)
- Injectie amoxicilline 100 susp antibiotica
- Onsior (pijnstiller)
- Dag opname kat
- Injectie amoxiciline 100 susp antiibiotica
- Amoxibachtin 50 mg tablet

En op de volgende nota:
- Urineonderzoek + sedimentsond.
- Bloedafname en verwerkingskosten
- Spotchem Panel-V

Tijdens zijn eerste check woog hij 4.7, tweede check 4.5, derde check 4.9 (wel aangekomen dus).

Inmiddels van de week 4 keer met hem naar de arts geweest, is ook niet echt een pretje voor hem. Dat stram lopen deed hij gister bij de arts al wel, maar niet zo erg als vandaag. Arts weet er dus wel van. Arts is blij dat de waardes verbeteren. Het is nu de bedoeling dat wij zijn urine opvangen en dit van de week laten testen.

Sinds donderdag zit hij aan de antibiotica. We hopen dat dit gewoon de tijd nodig heeft om alle zooi zijn lichaam uit te werken (als dat al zo werkt) en het lopen verbeterd.

Zal het van de week bespreken met de arts. Wil alleen niet dat we straks om de haverklap dingen gaan testen, terwijl er geen verbetering is.
Ik kan niet alle termen duiden en dit is geen labbrief met de uitslagen. Er is in ieder geval wel een breed spectrum aan zaken onderzocht op diverse manieren. Onderzoeken om het onderzoeken heeft idd niet veel nut. Bespreek je vragen met je DA. En geef je kat inderdaad tijd om hieruit te komen. Andere keuzes maken kan altijd nog.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164490609
O ja, over die gewichtstoename: je zei dat hij veel drinkt. Plast hij ook voldoende?
Hopelijk neemt zijn gewicht toe doordat hij toch wat eet, maar het kan ook vocht zijn en dat is niet goed.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164490772
Gaan we doen inderdaad. Hij plast weinig. Donderdag is hij naar huis gestuurd en was het belangrijkste dat hij ging plassen. Vrijdagochtend was ik weer naar de DA. Daar heeft hij de DA een beetje urine via een naaldje uit hem geprikt.

Daarna begon hij op de vloer te plassen, wel uit zichzelf dus. Sinds gisterochtend nog geen plas. Het lastige is dat we nog een poes hebben, ze leven beide beneden (en komen normaal gesproken buiten). Vanavond zetten we de poes boven, zodat Zorro (de kat) alle ruimte heeft en we goed kunnen controleren of hij plast. Ze maken namelijk ook gebruik van elkaars bak.

Houd jullie wel op de hoogte. Hopen op wat verbetering qua lopen morgen.
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:53:45 #143
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_164491568
Sommige katten gaan de kattenbak ook associëren met pijn bij het plassen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_164515667
Zit helaas geen verbetering in. Gister leek het wel beter te gaan. Hij heeft zelfs voor het eerst in 6 dagen weer een blikje natvoer gegeten. 's avonds filmpje gekeken, lag hij naast ons op de bank zoals altijd. Is ook meerdere malen naar de bak geweest voor het eerst.

Toen we rond 23.00 uur naar bed wilde gaan, en ik hem nog even aaide leek hij te gaan stikken. Begon heel hard naar lucht te happen. Aantal minuten later weer. Onze katten mogen niet boven komen, maar we hebben toen besloten hem mee te nemen naar de slaapkamer. Dat was nog een heel karwei, hij was er al lange tijd niet geweest dus was erg nieuwsgierig. Het sneue is dat hij amper meer kan lopen. Hij valt hard op de vloer. Hij heeft even tussen ons in geslapen, maar ging later toch weer lopen/zwalken.

Toen besloten hem toch weer beneden neer te zetten, daar is de andere poes ook. Nu net weer beneden, hij ligt op de bank en blijft daar liggen. Af en toe staat hij op en springt/valt van de bank af.

In het lopen zit verslechtering in plaats van verbetering. Afgelopen nacht om 02.00 uur de DA nog gebeld. Die gaf aan zolang hij niet heel benauwd is er niet zo heel veel aan de hand is.

Morgen willen we de DA weer bellen voor een afspraak. Wat ons betreft moet er dan een duidelijk plan komen om zijn klachten te verhelpen en anders willen we hem laten inslapen. Nu dus hopen dat die achterpoten weer mee gaan werken. Op internet is er helaas niets over te vinden, wel dat het bij het ziektebeeld hoort maar niet of het oplost. Ook een topic van iemand met hetzelfde probleem, ook in laten slapen.
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:58:34 #145
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164516934
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 10:28 schreef 0001 het volgende:
Zit helaas geen verbetering in. Gister leek het wel beter te gaan. Hij heeft zelfs voor het eerst in 6 dagen weer een blikje natvoer gegeten. 's avonds filmpje gekeken, lag hij naast ons op de bank zoals altijd. Is ook meerdere malen naar de bak geweest voor het eerst.

Toen we rond 23.00 uur naar bed wilde gaan, en ik hem nog even aaide leek hij te gaan stikken. Begon heel hard naar lucht te happen. Aantal minuten later weer. Onze katten mogen niet boven komen, maar we hebben toen besloten hem mee te nemen naar de slaapkamer. Dat was nog een heel karwei, hij was er al lange tijd niet geweest dus was erg nieuwsgierig. Het sneue is dat hij amper meer kan lopen. Hij valt hard op de vloer. Hij heeft even tussen ons in geslapen, maar ging later toch weer lopen/zwalken.

Toen besloten hem toch weer beneden neer te zetten, daar is de andere poes ook. Nu net weer beneden, hij ligt op de bank en blijft daar liggen. Af en toe staat hij op en springt/valt van de bank af.

In het lopen zit verslechtering in plaats van verbetering. Afgelopen nacht om 02.00 uur de DA nog gebeld. Die gaf aan zolang hij niet heel benauwd is er niet zo heel veel aan de hand is.

Morgen willen we de DA weer bellen voor een afspraak. Wat ons betreft moet er dan een duidelijk plan komen om zijn klachten te verhelpen en anders willen we hem laten inslapen. Nu dus hopen dat die achterpoten weer mee gaan werken. Op internet is er helaas niets over te vinden, wel dat het bij het ziektebeeld hoort maar niet of het oplost. Ook een topic van iemand met hetzelfde probleem, ook in laten slapen.
Klinkt niet heel goed. Veel sterkte!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164517101
Ik heb 2 binnenkatten. ik ga in september op vakantie nou had ik voor woensdag een afspraak gepland bij de D.A. voor inentingen voor het geval ik niemand kon vinden die elke dag langs komt. Dan hadden ze naar een pension gemoeten. Nu is mijn vraag zijn die inentingen dan toch nodig of is dat overbodig als ze nu gewoon thuis blijven.
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:30:02 #147
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164517385
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:10 schreef Riann het volgende:
Ik heb 2 binnenkatten. ik ga in september op vakantie nou had ik voor woensdag een afspraak gepland bij de D.A. voor inentingen voor het geval ik niemand kon vinden die elke dag langs komt. Dan hadden ze naar een pension gemoeten. Nu is mijn vraag zijn die inentingen dan toch nodig of is dat overbodig als ze nu gewoon thuis blijven.
Lijkt mij onnodig.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164518103
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:10 schreef Riann het volgende:
Ik heb 2 binnenkatten. ik ga in september op vakantie nou had ik voor woensdag een afspraak gepland bij de D.A. voor inentingen voor het geval ik niemand kon vinden die elke dag langs komt. Dan hadden ze naar een pension gemoeten. Nu is mijn vraag zijn die inentingen dan toch nodig of is dat overbodig als ze nu gewoon thuis blijven.
Thuis kunnen ze ook ziek worden dus inenten lijkt me niet overbodig.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164518320
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:10 schreef Riann het volgende:
Ik heb 2 binnenkatten. ik ga in september op vakantie nou had ik voor woensdag een afspraak gepland bij de D.A. voor inentingen voor het geval ik niemand kon vinden die elke dag langs komt. Dan hadden ze naar een pension gemoeten. Nu is mijn vraag zijn die inentingen dan toch nodig of is dat overbodig als ze nu gewoon thuis blijven.
Inenten is altijd verstandig. Ok als het binnenkatten zijn, want ziektes kunnen ook overgedragen worden door jouzelf. (De meerderheid van de katten die tijdens een uitbraak van kattenziekte sterven, zijn binnenkatten. Immers, vaker niet gevaccineerd en mogelijk minder goede weerstand dan hadden die buiten komen en daardoor vaker voorgesteld worden aan (verschillende) ziektekiemen.) :)
pi_164518488
0001 ik hoop van harte dat je kat er weer boven op komt maar zo te lezen klinkt het niet goed, in ieder geval heel veel sterkte gewenst.
pi_164526242
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 10:28 schreef 0001 het volgende:
Zit helaas geen verbetering in. Gister leek het wel beter te gaan. Hij heeft zelfs voor het eerst in 6 dagen weer een blikje natvoer gegeten. 's avonds filmpje gekeken, lag hij naast ons op de bank zoals altijd. Is ook meerdere malen naar de bak geweest voor het eerst.

Toen we rond 23.00 uur naar bed wilde gaan, en ik hem nog even aaide leek hij te gaan stikken. Begon heel hard naar lucht te happen. Aantal minuten later weer. Onze katten mogen niet boven komen, maar we hebben toen besloten hem mee te nemen naar de slaapkamer. Dat was nog een heel karwei, hij was er al lange tijd niet geweest dus was erg nieuwsgierig. Het sneue is dat hij amper meer kan lopen. Hij valt hard op de vloer. Hij heeft even tussen ons in geslapen, maar ging later toch weer lopen/zwalken.

Toen besloten hem toch weer beneden neer te zetten, daar is de andere poes ook. Nu net weer beneden, hij ligt op de bank en blijft daar liggen. Af en toe staat hij op en springt/valt van de bank af.

In het lopen zit verslechtering in plaats van verbetering. Afgelopen nacht om 02.00 uur de DA nog gebeld. Die gaf aan zolang hij niet heel benauwd is er niet zo heel veel aan de hand is.

Morgen willen we de DA weer bellen voor een afspraak. Wat ons betreft moet er dan een duidelijk plan komen om zijn klachten te verhelpen en anders willen we hem laten inslapen. Nu dus hopen dat die achterpoten weer mee gaan werken. Op internet is er helaas niets over te vinden, wel dat het bij het ziektebeeld hoort maar niet of het oplost. Ook een topic van iemand met hetzelfde probleem, ook in laten slapen.
Oef, heftig. Dat hij wel weer wilde eten is overigens positief; niet meer willen eten is vaak een enorm groot probleem bij nierkatten.

Hopelijk morgen een plan van aanpak, maar nierproblemen zijn helaas heel erg naar. Sterkte!
pi_164534851
Hij is vandaag goed doorgekomen. Hij heeft 2 keer zijn natvoer gegeten, leverworst (daar zit de antibiotica in verstopt) en genoeg snoepjes en een stickje. Ook heeft hij geplast, wat we hebben kunnen opvangen met een pipet van de DA. Hij lijkt weer iets minder stram te lopen.

Zijn eetlust lijkt dus weer volledig terug. Komt ook weer de keuken in tijdens het koken (wat eigenlijk niet mag :+). Morgen urine inleveren. We hebben antibiotica t/m woensdag.
pi_164535368
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:35 schreef 0001 het volgende:
Hij is vandaag goed doorgekomen. Hij heeft 2 keer zijn natvoer gegeten, leverworst (daar zit de antibiotica in verstopt) en genoeg snoepjes en een stickje. Ook heeft hij geplast, wat we hebben kunnen opvangen met een pipet van de DA. Hij lijkt weer iets minder stram te lopen.

Zijn eetlust lijkt dus weer volledig terug. Komt ook weer de keuken in tijdens het koken (wat eigenlijk niet mag :+). Morgen urine inleveren. We hebben antibiotica t/m woensdag.
goede berichten ^O^
pi_164561820
Net weer bij de DA geweest. Urine was dit keer goed, maar helaas waren zijn bloedwaardes weer gestegen. Hij ligt komende nacht bij de DA aan het infuus, hopen dat dit helpt. Eerder is hij ook aan het infuus geweest, maar die was 's nachts geknakt waardoor het niet het gewenste effect had. Hopen dat dit effect heeft.
pi_164580208
Zometeen naar het asiel om naar de katten te kijken en wellicht er een te adopteren :)
Zijn er nog dingen waar ik daar voor moet uitkijken en/of moet vragen?
Twiddel
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:34:16 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164580234
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:32 schreef summer2bird het volgende:
Zometeen naar het asiel om naar de katten te kijken en wellicht er een te adopteren :)
Zijn er nog dingen waar ik daar voor moet uitkijken en/of moet vragen?
Zoek een kat die bij jouw omstandigheden past.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164580391
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zoek een kat die bij jouw omstandigheden past.
Goeie :)
Ik ben gelukkig recentelijk verhuist naar een benedenetage, met toegang tot de tuin.
Ik zoek een die ook niet echt met andere katten of dieren samen kan, aangezien ik geen 2 katten kan huisvesten.
Twiddel
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:47:30 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164580508
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:41 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Goeie :)
Ik ben gelukkig recentelijk verhuist naar een benedenetage, met toegang tot de tuin.
Ik zoek een die ook niet echt met andere katten of dieren samen kan, aangezien ik geen 2 katten kan huisvesten.
Heb je wel al ervaring met katten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_164580523
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je wel al ervaring met katten?
Jups, altijd al katten gehad in mijn jeugd. Ook een hond vroeger gehad.
Twiddel
pi_164580584
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:32 schreef summer2bird het volgende:
Zometeen naar het asiel om naar de katten te kijken en wellicht er een te adopteren :)
Zijn er nog dingen waar ik daar voor moet uitkijken en/of moet vragen?
Ik dacht dat je dat hier al had gevraagd, maar kan die postings niet terugvinden :D

Ik had de niet-staar tip. Staar een kat niet recht aan als hij bang is. Voelt bedreigend. Ernaast gaan zitten, beetje praten, beetje kroelen, boekje lezen etc zodat hij aan je kan wennen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164580626
En zelf ook een vraag:
Sinds vorige week is een van mijn katten niet fit. Eet slecht, oogt niet echt ziek maar is zeker niet zichzelf. Inmiddels twee keer naar de DA geweest (ben nu net terug) en ze denkt aan chronische alvleesklierontsteking. Mede omdat hij dit een half jaar geleden ook heeft gehad.
Behandeling: iets tegen misselijkheid, antibiotica en TLC en vetarm eten. Dadelijk ga ik witvis halen, kijken of hij dat lust. Iemand anders nog tips qua behandeling en voeding?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164580636
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:52 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je dat hier al had gevraagd, maar kan die postings niet terugvinden :D

Ik had de niet-staar tip. Staar een kat niet recht aan als hij bang is. Voelt bedreigend. Ernaast gaan zitten, beetje praten, beetje kroelen, boekje lezen etc zodat hij aan je kan wennen.
Ik had ook al gevraagd, maar dat ging meer over hoe ik het beste met de kat om moest gaan als hij hier eenmaal is.
Dit is meer voor het asiel, dingen die handig zijn om daar te vragen en dingen waar ik goed op moet letten bij het asiel.
Ik wil gewoon goed voorbereid zijn, vind het best spannend en ben sociaal niet zo handig :)
Maar jouw tip is ook goed handig voor bij het asiel, dankje.
Twiddel
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:55:22 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164580647
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:48 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Jups, altijd al katten gehad in mijn jeugd. Ook een hond vroeger gehad.
Dat scheelt al een stuk. :)

Mijn ervaring is dat de verzorgers wel een inschatting kunnen maken, maar dat je toch thuis moet afwachten hoe de kat echt is. De kat van mijn moeder leek in het asiel bijv. een enorme knuffel, maar op schoot zitten? Echt niet. :D
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:57:10 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164580684
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:54 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik had ook al gevraagd, maar dat ging meer over hoe ik het beste met de kat om moest gaan als hij hier eenmaal is.
Dit is meer voor het asiel, dingen die handig zijn om daar te vragen en dingen waar ik goed op moet letten bij het asiel.
Ik wil gewoon goed voorbereid zijn, vind het best spannend en ben sociaal niet zo handig :)
Maar jouw tip is ook goed handig voor bij het asiel, dankje.
Als je een kat meeneemt: vraag welk voer en welk kattenbakgrit de kat gewend is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164580724
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat scheelt al een stuk. :)

Mijn ervaring is dat de verzorgers wel een inschatting kunnen maken, maar dat je toch thuis moet afwachten hoe de kat echt is. De kat van mijn moeder leek in het asiel bijv. een enorme knuffel, maar op schoot zitten? Echt niet. :D
Dat snap ik ook wel. Is ook maar een momentopname hoe je 'm in het asiel ziet. :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je een kat meeneemt: vraag welk voer en welk kattenbakgrit de kat gewend is.
Zal ik doen :)
Twiddel
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:07:43 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164580858
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:59 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel. Is ook maar een momentopname hoe je 'm in het asiel ziet. :)

[..]

Zal ik doen :)
Is je huis een beetje 'katproof'?

En dan denk ik even aan ramen en deuren, omdat je de kat zeker een paar weken binnen moet houden voordat hij naar buiten zou kunnen.

Pas op met bovenraampjes en kiepramen. Bovenraampjes kunnen ze door ontsnappen. Met kiepramen kunnen heel nare ongelukken gebeuren.

Wij hebben stevige horren voor ramen en bij de achterdeur heb ik een windhaak gemaakt zodat de deur voor frisse lucht open kan maar op een kier die te klein is voor de kat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164580966
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is je huis een beetje 'katproof'?

En dan denk ik even aan ramen en deuren, omdat je de kat zeker een paar weken binnen moet houden voordat hij naar buiten zou kunnen.

Pas op met bovenraampjes en kiepramen. Bovenraampjes kunnen ze door ontsnappen. Met kiepramen kunnen heel nare ongelukken gebeuren.

Wij hebben stevige horren voor ramen en bij de achterdeur heb ik een windhaak gemaakt zodat de deur voor frisse lucht open kan maar op een kier die te klein is voor de kat.
Ik heb alleen deuren die open kunnen. Echt heel slim bedacht van de architect :') . 2 grote deuren naar buiten, 1 deur naar de gang (voordeur waar mensen aanbellen).
Geen ramen.
Dacht zo, als ik wat wil luchten kan ik mijn slaapkamer luchten als katje in mijn woonkamer is (met hal met kattenbak)
Twiddel
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:53:40 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164581929
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:12 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik heb alleen deuren die open kunnen. Echt heel slim bedacht van de architect :') . 2 grote deuren naar buiten, 1 deur naar de gang (voordeur waar mensen aanbellen).
Geen ramen.
Dacht zo, als ik wat wil luchten kan ik mijn slaapkamer luchten als katje in mijn woonkamer is (met hal met kattenbak)
Geen ramen die open kunnen?! :o

Maar goed, belangrijkste is dat je er goed bij stilstaat. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_164582587
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:54 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik had ook al gevraagd, maar dat ging meer over hoe ik het beste met de kat om moest gaan als hij hier eenmaal is.
Dit is meer voor het asiel, dingen die handig zijn om daar te vragen en dingen waar ik goed op moet letten bij het asiel.
Ik wil gewoon goed voorbereid zijn, vind het best spannend en ben sociaal niet zo handig :)
Maar jouw tip is ook goed handig voor bij het asiel, dankje.
Ah, sorry, niet goed gelezen.
Belangrijkste tip: ben eerlijk en open over jezelf en wat je in een kat zoekt. Veel asiels maken gebruik van de Meet your match methode. Dan vul je een vragenlijstje in en daaruit komt een profiel. De katten in het asiel zijn ook getest en de katten met hetzelfde profiel kunnen dan een goede match zijn en daar ga je mee kennismaken. En dan moet de klik er natuurlijk zijn.

Succes!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164586483
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:54 schreef Cat22 het volgende:
En zelf ook een vraag:
Sinds vorige week is een van mijn katten niet fit. Eet slecht, oogt niet echt ziek maar is zeker niet zichzelf. Inmiddels twee keer naar de DA geweest (ben nu net terug) en ze denkt aan chronische alvleesklierontsteking. Mede omdat hij dit een half jaar geleden ook heeft gehad.
Behandeling: iets tegen misselijkheid, antibiotica en TLC en vetarm eten. Dadelijk ga ik witvis halen, kijken of hij dat lust. Iemand anders nog tips qua behandeling en voeding?
Gekookte kipfilet doet het hier erg goed bij één van mijn katten. En niet teveel ervan met de antibiotica, ik probeerde er wel voor te zorgen dat het in één keer op ging. Dan desnoods nog wat extra geven als het op is...
  Moderator dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:43:27 #171
5428 crew  miss_sly
pi_164590053
Ik hoor en lees tegenstrijdige dingen over vroegcastratie.
Iemand die me daar wat meer over kan vertellen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164590248
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 15:36 schreef PrincessToadstool het volgende:

[..]

Gekookte kipfilet doet het hier erg goed bij één van mijn katten. En niet teveel ervan met de antibiotica, ik probeerde er wel voor te zorgen dat het in één keer op ging. Dan desnoods nog wat extra geven als het op is...
Hier wordt er vriendelijk naar gekeken... en geweigerd.
Vandaag gaan brokjes er een beetje in, dus dat maar regelmatig aanbieden. En anders over op dwangvoeren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164590532
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:47 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hier wordt er vriendelijk naar gekeken... en geweigerd.
Vandaag gaan brokjes er een beetje in, dus dat maar regelmatig aanbieden. En anders over op dwangvoeren.
Hahahah ja herkenbaar, dat doet nummer 2 hier ook :') Het enige wat die wil eten is z'n brokjes, niets anders...
Hopelijk valt die van jou voor de witvis, zodat het dwangvoeren achterwege kan blijven!
pi_164591609
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik hoor en lees tegenstrijdige dingen over vroegcastratie.
Iemand die me daar wat meer over kan vertellen?
Ik wou mijn kater met 4 maanden laten castreren i.v.m. hormonale geuren etc. richting de andere kater die dat niet echt op prijs stelde waardoor de kitten zeer regelmatig op zijn sodemieter kreeg.
3 dierenartsen gebeld, 2 wilden het niet doe 1 wou het wel doen.
De enige reden die ik te horen kreeg was: het is zo,n priegelwerk.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:50:17 #175
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164591878
Vriendin van me zegt dat t eig pas moet met 6 mmd, de dierenarts van t asiel hier, mag ik met 5md.
Maar het kanal vanaf 6 weken (vroegcastratie)

Dus wel raar dat als je t wilt door ongewenst gedrag dat ze het dan afdoen als oriegelwerk. Lijkt me niet de juiste reden om t niet te doen
  Moderator dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:50:41 #176
5428 crew  miss_sly
pi_164591884
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 17:37 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik wou mijn kater met 4 maanden laten castreren i.v.m. hormonale geuren etc. richting de andere kater die dat niet echt op prijs stelde waardoor de kitten zeer regelmatig op zijn sodemieter kreeg.
3 dierenartsen gebeld, 2 wilden het niet doe 1 wou het wel doen.
De enige reden die ik te horen kreeg was: het is zo,n priegelwerk.
Ja, dat het priegelwerk is, lijkt me vanzelfsprekend, maar een ervaren en goed uitgeruste dierenarts zou dat moeten kunnen.

Wij krijgen een kitten erbij, we hebben al een kater van 3,5. Kitten is ook een kater. We halen hem zaterdag op, door de vakantie wat later dan gebruikelijk; hij is dan al ruim 15 weken. Dan is het eigenlijk al geen vroegcastratie meer, want dat is tussen 9-12 weken, dacht ik. Kitten zal nog een tijdje binnen moeten blijven, maar voor hij naar buiten mag met de andere kater, zal hij gecastreerd moeten worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:02:53 #177
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_164592130
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 17:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat het priegelwerk is, lijkt me vanzelfsprekend, maar een ervaren en goed uitgeruste dierenarts zou dat moeten kunnen.

Wij krijgen een kitten erbij, we hebben al een kater van 3,5. Kitten is ook een kater. We halen hem zaterdag op, door de vakantie wat later dan gebruikelijk; hij is dan al ruim 15 weken. Dan is het eigenlijk al geen vroegcastratie meer, want dat is tussen 9-12 weken, dacht ik. Kitten zal nog een tijdje binnen moeten blijven, maar voor hij naar buiten mag met de andere kater, zal hij gecastreerd moeten worden.
Ja. Een goede dierenarts kan het juist net zo makkelijk omdat er nog minder vetweefsel aanwezig is. Het schijnt ook sneller 'vergeten' te zíjn door de kater qua pijn maar ook worden ze niet lichamelijk lastig gevallen terwijl er al hormonale processen op gang zijn. Er zijn dus ook voordelen.

Summer2bird hoe is je bezoek gegaan?
pi_164595721
Ik heb er een maatje bij *O*
Het is een kater van 6 jaar en hij zit momenteel onder de kast.
Als ik erbij ga zitten wordt ik overspoeld van de kopjes, het gespin en komt hij rustig onder de kast vandaan.
Ga ik weer weg dan rent hij weer snel terug onder de kast.
Heb hem al een aantal keer op de kattenbak gezet, en elke keer weet hij niet hoe snel hij eraf moet komen. Ik hoop dat hij het snapt.
Eten doet hij wel als ik erbij zit, heb hem nog niet zien drinken.
Maak mij wel een beetje zorgen, of hij snapt waar de kattenbak staat en of hij wel goed drinkt.
Heb de voer en drink bakjes bij de kast gezet voor nu zodat hij er makkelijk bij kan vannacht.
Ben erg benieuwd hoe het vannacht gaat.

Oh en nog een leuk verhaal: toen ik 'm mee nam moesten we nog 30 minuten rijden. Hij was helemaal in paniek toen hij het mandje inmoest maar toen er in de auto een handdoek over heen lag was hij zo aan het slapen in de auto :D
Twiddel
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:06:42 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164595754
Oh, dat komt wel goed! Laat hem lekker rustig wennen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:25:27 #180
5428 crew  miss_sly
pi_164596482
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 18:02 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja. Een goede dierenarts kan het juist net zo makkelijk omdat er nog minder vetweefsel aanwezig is. Het schijnt ook sneller 'vergeten' te zíjn door de kater qua pijn maar ook worden ze niet lichamelijk lastig gevallen terwijl er al hormonale processen op gang zijn. Er zijn dus ook voordelen.

Summer2bird hoe is je bezoek gegaan?
Dank je!
Ik ga morgen even wat rondbellen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164596989
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 18:02 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja. Een goede dierenarts kan het juist net zo makkelijk omdat er nog minder vetweefsel aanwezig is. Het schijnt ook sneller 'vergeten' te zíjn door de kater qua pijn maar ook worden ze niet lichamelijk lastig gevallen terwijl er al hormonale processen op gang zijn. Er zijn dus ook voordelen.

Summer2bird hoe is je bezoek gegaan?
Maar bij een kater heb je toch heel geen last van vetweefsel?Oudere katertestikels zijn soms wel erg stug en taai, maar dat is nog niet het geval bij 6 maanden oude katertjes. Bij (volwassen) poezen is het inderdaad wel een gedoe in die buik als er veel vet zit natuurlijk)

Maar zover ik weet is het verhoogde narcose risico soms een reden om geen al te vroege castratie te doen. En nog niet altijd zijn de balletjes genoeg ingedaald. Dus dat moet wel even goed nagekeken worden. Maar 4 maanden vind ik niet extreem vroeg, ik heb het al een aantal keer gezien. Klein en priegelig is het overigens wel dan. :)


En leuk summerbird!
  Moderator dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:46:55 #182
5428 crew  miss_sly
pi_164597386
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 20:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar bij een kater heb je toch heel geen last van vetweefsel?Oudere katertestikels zijn soms wel erg stug en taai, maar dat is nog niet het geval bij 6 maanden oude katertjes. Bij (volwassen) poezen is het inderdaad wel een gedoe in die buik als er veel vet zit natuurlijk)

Maar zover ik weet is het verhoogde narcose risico soms een reden om geen al te vroege castratie te doen. En nog niet altijd zijn de balletjes genoeg ingedaald. Dus dat moet wel even goed nagekeken worden. Maar 4 maanden vind ik niet extreem vroeg, ik heb het al een aantal keer gezien. Klein en priegelig is het overigens wel dan. :)


En leuk summerbird!
Niet ingedaalde balletjes zijn inderdaad nog een indicatie om het uit te stellen.

De dierenarts kan ook chippen, toch?

Onze vorige kat kwam via een opvang, en die was gechipt, gecastreerd, ontwormd en gevaccineerd, dus hoefden we niets meer zelf te regelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164598818
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 20:05 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb er een maatje bij *O*
Het is een kater van 6 jaar en hij zit momenteel onder de kast.
Als ik erbij ga zitten wordt ik overspoeld van de kopjes, het gespin en komt hij rustig onder de kast vandaan.
Ga ik weer weg dan rent hij weer snel terug onder de kast.
Heb hem al een aantal keer op de kattenbak gezet, en elke keer weet hij niet hoe snel hij eraf moet komen. Ik hoop dat hij het snapt.
Eten doet hij wel als ik erbij zit, heb hem nog niet zien drinken.
Maak mij wel een beetje zorgen, of hij snapt waar de kattenbak staat en of hij wel goed drinkt.
Heb de voer en drink bakjes bij de kast gezet voor nu zodat hij er makkelijk bij kan vannacht.
Ben erg benieuwd hoe het vannacht gaat.

Oh en nog een leuk verhaal: toen ik 'm mee nam moesten we nog 30 minuten rijden. Hij was helemaal in paniek toen hij het mandje inmoest maar toen er in de auto een handdoek over heen lag was hij zo aan het slapen in de auto :D
Klinkt goed :Y

En die kattenbak vindt hij vast wel. Daar zijn katten supergoed in _O_
Ze drinken niet heel erg veel dus het is niet raar dat je hem dat niet hebt zien doen. Komt vast nog wel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164598958
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 20:05 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb er een maatje bij *O*

spannend hoor
pi_164601137
Even verandering van plannen. Mijn hond was ziek, dus kitten niet genomen. Was al weg toen ik weer kon. Maar nu hebben we een kat in huis die kittens krijgt.. Is van de vader van meisje waarmee ik het huis deel, maar die zorgt er niet zo goed voor. Over ongeveer 2 of 3 weken krijgt ze de kittens.
Dus wat hebben we nodig? :+ Soort werpkist maken in kartonnen doos? Kleedje erin of kranten?
pi_164601212
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 20:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet ingedaalde balletjes zijn inderdaad nog een indicatie om het uit te stellen.

De dierenarts kan ook chippen, toch?

Onze vorige kat kwam via een opvang, en die was gechipt, gecastreerd, ontwormd en gevaccineerd, dus hoefden we niets meer zelf te regelen.
Ja, kan zelfs mooi als ze liggen te slapen, voelen ze heel het chippen niet :)
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:05:27 #187
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164601848
Wil t ook even delen. Sinds 3 dagen nu een kitten van 13 weken erbij. Hij doet t heel goed, kroelt enorm, loopt over je heen, spint, speelt, luistert, eet, drinkt, poept waar het moet O+

Heb de twee katten nog wel gescheiden gehouden. Af en toe is er wat geblaas onder/tegen de deur door de oudste.
Laat dit nog een paar dagen zo en dan eens kijken hoe t daarna gaat als ze elkaar kunnen opzoeken.
Wil de kleine eerst wat meer door de rest van t huis laten lopen en z'n plekjes zoeken (bv de zolder waar hij lekker kan rennen en spelen) en mij wat beter kent.
pi_164602082
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 21:51 schreef _Multiply86_ het volgende:
Even verandering van plannen. Mijn hond was ziek, dus kitten niet genomen. Was al weg toen ik weer kon. Maar nu hebben we een kat in huis die kittens krijgt.. Is van de vader van meisje waarmee ik het huis deel, maar die zorgt er niet zo goed voor. Over ongeveer 2 of 3 weken krijgt ze de kittens.
Dus wat hebben we nodig? :+ Soort werpkist maken in kartonnen doos? Kleedje erin of kranten?
Kijken op welke plekjes moeder graag ligt en daar iets neerzetten. Karton kan, zolang het maar geen fruitdozen zijn ivm chemicaliën. Heb je toevallig een plastic hondenmand over? Vind ik retehandig voor mijn moedertjes.
Kleedje erin, ik gebruik vaak handdoek(en) in een oude kussensloop. Want nageltjes kunnen aan handdoeklusjes blijven hangen. Maar het verschoont wel makkelijk na de bevalling.

Idealiter ook een warmtekussentje en poedermelk voor als moeder niet goed zoogt. Maar dat laatste zou je ook nog kunnen ophalen als het nodig is. Extra handdoeken klaarleggen om kittens evt af te drogen/op gang te helpen en om na de bevalling het nest te verschonen. Schaartje om zo nodig navelstreng door te knippen.

Maar meestal regelt moeder het keurig zelf en als ze vrij rond kan wandelen bevalt ze in je schoenenkast. Of in je bed /ervaring O+

Je kunt moeder nu al kitten brokjes geven. Zit veel energie in en dat heeft ze nu nodig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164602137
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:05 schreef Cue_ het volgende:
Wil t ook even delen. Sinds 3 dagen nu een kitten van 13 weken erbij. Hij doet t heel goed, kroelt enorm, loopt over je heen, spint, speelt, luistert, eet, drinkt, poept waar het moet O+

Heb de twee katten nog wel gescheiden gehouden. Af en toe is er wat geblaas onder/tegen de deur door de oudste.
Laat dit nog een paar dagen zo en dan eens kijken hoe t daarna gaat als ze elkaar kunnen opzoeken.
Wil de kleine eerst wat meer door de rest van t huis laten lopen en z'n plekjes zoeken (bv de zolder waar hij lekker kan rennen en spelen) en mij wat beter kent.
Je kunt ook al eens dekentjes wisselen tussen jouw katten en de kleine. Dan mengen de geurtjes zich.
En je hoeft niet te lang te wachten om ze te laten kennis maken. Geblaas zal er sowieso wel zijn, maar zo'n kleintje wordt meestal wel goed geaccepteerd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164602427
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:10 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Kijken op welke plekjes moeder graag ligt en daar iets neerzetten. Karton kan, zolang het maar geen fruitdozen zijn ivm chemicaliën. Heb je toevallig een plastic hondenmand over? Vind ik retehandig voor mijn moedertjes.
Kleedje erin, ik gebruik vaak handdoek(en) in een oude kussensloop. Want nageltjes kunnen aan handdoeklusjes blijven hangen. Maar het verschoont wel makkelijk na de bevalling.

Idealiter ook een warmtekussentje en poedermelk voor als moeder niet goed zoogt. Maar dat laatste zou je ook nog kunnen ophalen als het nodig is. Extra handdoeken klaarleggen om kittens evt af te drogen/op gang te helpen en om na de bevalling het nest te verschonen. Schaartje om zo nodig navelstreng door te knippen.

Maar meestal regelt moeder het keurig zelf en als ze vrij rond kan wandelen bevalt ze in je schoenenkast. Of in je bed /ervaring O+

Je kunt moeder nu al kitten brokjes geven. Zit veel energie in en dat heeft ze nu nodig.
Ze is nu nog best angstig en blijft voorlopig in de woonkamer. Ze zit alleen maar verstopt achter de bank of hoog op de krabpaal...die gaat tot het plafond.
Zal eens kijken of we nog een mand hebben. Wel een houten haha, maar dat is dus niet zo handig;p Hoop dat ze over 3 weken al wat kalmer is zodat we erbij kunnen. Is zo sneu hoe ze nu is. De kater is gecastreerd, die zit in dezelfde kamer maar zit ook alleen maar verstopt.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:17:57 #191
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_164602451
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 20:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar bij een kater heb je toch heel geen last van vetweefsel?Oudere katertestikels zijn soms wel erg stug en taai, maar dat is nog niet het geval bij 6 maanden oude katertjes. Bij (volwassen) poezen is het inderdaad wel een gedoe in die buik als er veel vet zit natuurlijk)

Maar zover ik weet is het verhoogde narcose risico soms een reden om geen al te vroege castratie te doen. En nog niet altijd zijn de balletjes genoeg ingedaald. Dus dat moet wel even goed nagekeken worden. Maar 4 maanden vind ik niet extreem vroeg, ik heb het al een aantal keer gezien. Klein en priegelig is het overigens wel dan. :)


En leuk summerbird!
Ja. Je hebt gelijk. Ik was even vergeten dat het over een katertje ging. Ik ben niet zo helder.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:22:54 #192
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164602664
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je kunt ook al eens dekentjes wisselen tussen jouw katten en de kleine. Dan mengen de geurtjes zich.
En je hoeft niet te lang te wachten om ze te laten kennis maken. Geblaas zal er sowieso wel zijn, maar zo'n kleintje wordt meestal wel goed geaccepteerd.
Die kat loopt over me heen en alles en met aaien of dezelfde speeltjes, heeft hij geen last van.

Al gaat hij niet de kamer van de kleine in, dan blazen en grommen bij de drempel (ook al zit de kleine er niet in).

Lets hope :D
pi_164603367
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 00:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat zei de dierenarts?
Niks eigenlijk.
pi_164603404
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 00:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar ze heeft dus te zachte poep?
Gewoon normale drollen heeft ze.
pi_164603483
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:42 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wat zei de dierenarts? Zou mogelijk wat zenuwschade kunnen zijn. Katten ruiken nooit naar urine, behalve als ze incontinent zijn of zich niet goed schoon kunnen houden.
Dat van die heup is al enige tijd geleden. Daarna geen dierenarts meer gezien.
pi_164603677
Wanneer komt de DA weer terug eigenlijk?
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:17:44 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164605319
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:36 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Gewoon normale drollen heeft ze.
Als alles goed is, heb je geen probleem.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164613582
Okey, nu maak ik mij wel een beetje zorgen.
Ollie heeft nog steeds niet gebruik gemaakt van de kattenbak. Ook kan ik nergens anders keutels of plas vinden.
Hij scheen geen problemen te hebben bij het asiel maar toch maak ik mij zorgen.
Is dit normaal, en zo niet wat moet ik doen?


Oh en iets anders, om 2 uur vannacht een hele mauwpartij aan mijn deur dus ik even kijken. Meneer loopt met staart omhoog mij kopjes te geven, wil alleen maar aandacht. Hij moet nog even wennen aan dat alleen zijn s'nachts. :D
Twiddel
  woensdag 17 augustus 2016 @ 09:10:56 #199
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_164613781
Summer2bird dat hoeft helemaal niets te zijn hoor. Een kat die een beetje uit zijn doen is want net verhuisd poept en plast wel vaker eventjes niet of minder. Hij voelde zich wel vrij om alleen op zoek te gaan naar jou en rond te lopen. Hij had de weg naar de bak dan ws ook wel gevonden. Je hoeft je in mijn ogen echt niet zo veel zorgen te maken hoor.

Vertel eens, hoe ziet je nieuwe maatje eruit?
pi_164613814
Ontwormvraagje.
Eerder kregen mijn katten broadline tegen vlooien, teken en wormen. Nu hebben ze een serestoband ( *O* *O* *O* geen teek meer gezien) maar moet ik dus nog apart ontwormen. Welk middel raden jullie aan? Ik zoek iets wat zo veel mogelijk verschillende wormen dood. (Ze komen nl in het bos en vangen regelmatig beestjes)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164613853
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:38 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dat van die heup is al enige tijd geleden. Daarna geen dierenarts meer gezien.
Dan zou ik nu nog maar eens een afspraak maken. DA heeft geen glazen bol waarin hij kan zien dat je kat nieuwe problemen heeft.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164613872
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 08:55 schreef summer2bird het volgende:
Okey, nu maak ik mij wel een beetje zorgen.
Ollie heeft nog steeds niet gebruik gemaakt van de kattenbak. Ook kan ik nergens anders keutels of plas vinden.
Hij scheen geen problemen te hebben bij het asiel maar toch maak ik mij zorgen.
Is dit normaal, en zo niet wat moet ik doen?


Oh en iets anders, om 2 uur vannacht een hele mauwpartij aan mijn deur dus ik even kijken. Meneer loopt met staart omhoog mij kopjes te geven, wil alleen maar aandacht. Hij moet nog even wennen aan dat alleen zijn s'nachts. :D
Geen paniek :) Uit wat je schrijft gaat het hartstikke goed. Hij zal nog niet zoveel gegeten hebben en dan komt er ook niks uit. Plast hij wel?
Als je morgenochtend nog niks vindt zou ik even met het asiel bellen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164614204
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 09:10 schreef Luchtbel het volgende:
Summer2bird dat hoeft helemaal niets te zijn hoor. Een kat die een beetje uit zijn doen is want net verhuisd poept en plast wel vaker eventjes niet of minder. Hij voelde zich wel vrij om alleen op zoek te gaan naar jou en rond te lopen. Hij had de weg naar de bak dan ws ook wel gevonden. Je hoeft je in mijn ogen echt niet zo veel zorgen te maken hoor.

Vertel eens, hoe ziet je nieuwe maatje eruit?
Oh mooi :)

Tis een wit met zwarte kat, hij heeft een witte vacht met zwarte vlekken erop. Een soort koe. Vrij uniek ook, heb ze zo nog nooit eerder gezien.
Hij heeft ook zwarte stipjes op zijn witte oortjes.
Het Is best een zware pummel, hij weegt wel 5,5 kg.
Hij Is echt superlief, laat zich rustig oppakken, wilt alleen maar geaaid worden.
Twiddel
pi_164614225
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 09:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Geen paniek :) Uit wat je schrijft gaat het hartstikke goed. Hij zal nog niet zoveel gegeten hebben en dan komt er ook niks uit. Plast hij wel?
Als je morgenochtend nog niks vindt zou ik even met het asiel bellen.
Heb nog geen plasje gezien maar ik zal vanmiddag overal eens wat grondiger inspecteren.
Zal ik doen, bedankt :)
Twiddel
  woensdag 17 augustus 2016 @ 09:42:37 #205
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164614228
Die nieuwe van mij deed de eerste X uren ook niets , maar maakt er nu gewoon gebruik van.

Mbt mauwen, zo min mogelijk aandacht geven, aangezien het anders standaard wordt als ie aandacht wil. En dan krijg je steeds minder slaap ;)
pi_164614256
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 09:16 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dan zou ik nu nog maar eens een afspraak maken. DA heeft geen glazen bol waarin hij kan zien dat je kat nieuwe problemen heeft.
Nieuwe problemen? Ik vind niet dat er nieuwe problemen zijn. Het is niet dat ze onder de urine zit/heel nat is ofzo. Het was gewoon heel lichtjes een geurtje.

Voor mij niet zo ernstig dat ik meteen naar de DA ren.
pi_164614727
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:17 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja. Je hebt gelijk. Ik was even vergeten dat het over een katertje ging. Ik ben niet zo helder.
:D

quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 09:13 schreef valentijn101 het volgende:
Ontwormvraagje.
Eerder kregen mijn katten broadline tegen vlooien, teken en wormen. Nu hebben ze een serestoband ( *O* *O* *O* geen teek meer gezien) maar moet ik dus nog apart ontwormen. Welk middel raden jullie aan? Ik zoek iets wat zo veel mogelijk verschillende wormen dood. (Ze komen nl in het bos en vangen regelmatig beestjes)
Milbemax is wel een fijne. :Y
En ik zal morgen even kijken wat ze in de praktijk waar ik ga werken gebruiken (nog geen tijd voor gehad om uit te zoeken, maar 't waren weer andere producten dan ik gewend ben), misschien zit daar nog wat leuks tussen :)
pi_164614867
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 10:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D

[..]

Milbemax is wel een fijne. :Y
En ik zal morgen even kijken wat ze in de praktijk waar ik ga werken gebruiken (nog geen tijd voor gehad om uit te zoeken, maar 't waren weer andere producten dan ik gewend ben), misschien zit daar nog wat leuks tussen :)
Super, dank je wel O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164614975
quote:
12s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 09:44 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Nieuwe problemen? Ik vind niet dat er nieuwe problemen zijn. Het is niet dat ze onder de urine zit/heel nat is ofzo. Het was gewoon heel lichtjes een geurtje.

Voor mij niet zo ernstig dat ik meteen naar de DA ren.
Ik heb nog nooit een kat gezien die naar urine rook zonder dat er een medische oorzaak was.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164615027
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 09:42 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Heb nog geen plasje gezien maar ik zal vanmiddag overal eens wat grondiger inspecteren.
Zal ik doen, bedankt :)
Ook niet in de kattenbak? Misschien je je even graven, ze verstoppen het goed. ;) Maar als hij verder blij en knuffelig is zal hij niet ziek zijn. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 17 augustus 2016 @ 10:40:57 #211
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_164615374
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 09:41 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Oh mooi :)

Tis een wit met zwarte kat, hij heeft een witte vacht met zwarte vlekken erop. Een soort koe. Vrij uniek ook, heb ze zo nog nooit eerder gezien.
Hij heeft ook zwarte stipjes op zijn witte oortjes.
Het Is best een zware pummel, hij weegt wel 5,5 kg.
Hij Is echt superlief, laat zich rustig oppakken, wilt alleen maar geaaid worden.
Dat klinkt zeker bijzonder. Veel plezier samen.
pi_164615458
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 09:13 schreef valentijn101 het volgende:
Ontwormvraagje.
Eerder kregen mijn katten broadline tegen vlooien, teken en wormen. Nu hebben ze een serestoband ( *O* *O* *O* geen teek meer gezien) maar moet ik dus nog apart ontwormen. Welk middel raden jullie aan? Ik zoek iets wat zo veel mogelijk verschillende wormen dood. (Ze komen nl in het bos en vangen regelmatig beestjes)
Zo'n band, werkt dat fijn? Ben je dan niet bang dat ze ergens achter blijven haken? Dat is een beetje mijn angst, en dus druppelen we met stronghold, maar dat moet dus iedere maand en beschermt niet tegen teken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164615469
quote:
12s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 09:44 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Nieuwe problemen? Ik vind niet dat er nieuwe problemen zijn. Het is niet dat ze onder de urine zit/heel nat is ofzo. Het was gewoon heel lichtjes een geurtje.

Voor mij niet zo ernstig dat ik meteen naar de DA ren.
Je ruikt haar regelmatig, ze heeft restjes ontlasting in haar vacht, ze loopt moeilijk en had/heeft last van haar heup..... dat zijn gewoon redenen om met een kat bij een dierenarts aan te kloppen hoor. :{ Een kat hoort zichzelf gewoon te kunnen wassen, kan ze dat niet, dan is er ontzettend vaak (erge) pijn in het spel.

Ze is pas 9 jaar oud, dat is nog niet echt een leeftijd dat katten door 'ouderdomsslijtage' artrose e.d. beginnen te ontwikkelen, maar het kan wel en dan kunnen pijnstilling en/of bijvoorbeeld ondersteunende glucosamine een wereld van verschil maken. Ook als door een ongeluk iets beschadigd is geraakt, is het altijd raadzaam de DA er naar te laten kijken. Echt, katten laten het niet goed blijken als er iets aan de hand is. Katten met oude hernia's, compleet weggerotte gebitten, zelfs pootbreuken... en nog liever sterven dan de eigenaar iets laten merken van het ongemak... het komt vaker voor dan je denkt!

(En als het dan toch niet iets ernstigs is, dan kost het je een keer een consult. Nouja, dan komen kat en jij er mooi vanaf. Maar doe je er niks aan en is het wel ernstig, dan is en wordt het voor je kat een lijdensweg. :{w )
pi_164615482
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zo'n band, werkt dat fijn? Ben je dan niet bang dat ze ergens achter blijven haken? Dat is een beetje mijn angst, en dus druppelen we met stronghold, maar dat moet dus iedere maand en beschermt niet tegen teken.
Ik heb er zelf geen ervaring mee bij eigen katten, maar er zit wel een 'ophang'-beveiliging in de bandjes. Bij een X aantal druk/trekkracht schieten ze los. :)
(Dan heb ik het wel over Seresto-banden. Andere banden weet ik niet)
pi_164615721
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 10:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb er zelf geen ervaring mee bij eigen katten, maar er zit wel een 'ophang'-beveiliging in de bandjes. Bij een X aantal druk/trekkracht schieten ze los. :)
(Dan heb ik het wel over Seresto-banden. Andere banden weet ik niet)
Dat klinkt dan toch wel interessant. Vooral omdat die ook tegen teken beschermen. Ik vind het niet erg om ze eruit te halen, maar onze kat vindt het vreselijk als ik dat doe. Het druppelen met stronghold vind hij ook maar niets. Dan is zo'n band wel een uitkomst. Ik ga er eens verder naar kijken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 17 augustus 2016 @ 11:13:45 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164615908
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 09:41 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Oh mooi :)

Tis een wit met zwarte kat, hij heeft een witte vacht met zwarte vlekken erop. Een soort koe. Vrij uniek ook, heb ze zo nog nooit eerder gezien.
Hij heeft ook zwarte stipjes op zijn witte oortjes.
Het Is best een zware pummel, hij weegt wel 5,5 kg.
Hij Is echt superlief, laat zich rustig oppakken, wilt alleen maar geaaid worden.
Volgens mij gaat het goed hoor, als je hem nu al op mag pakken.

Mag hij 's nachts niet bij je op je kamer?
The love you take is equal to the love you make.
pi_164616680
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 10:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je ruikt haar regelmatig, ze heeft restjes ontlasting in haar vacht, ze loopt moeilijk en had/heeft last van haar heup..... dat zijn gewoon redenen om met een kat bij een dierenarts aan te kloppen hoor. :{ Een kat hoort zichzelf gewoon te kunnen wassen, kan ze dat niet, dan is er ontzettend vaak (erge) pijn in het spel.

Ze is pas 9 jaar oud, dat is nog niet echt een leeftijd dat katten door 'ouderdomsslijtage' artrose e.d. beginnen te ontwikkelen, maar het kan wel en dan kunnen pijnstilling en/of bijvoorbeeld ondersteunende glucosamine een wereld van verschil maken. Ook als door een ongeluk iets beschadigd is geraakt, is het altijd raadzaam de DA er naar te laten kijken. Echt, katten laten het niet goed blijken als er iets aan de hand is. Katten met oude hernia's, compleet weggerotte gebitten, zelfs pootbreuken... en nog liever sterven dan de eigenaar iets laten merken van het ongemak... het komt vaker voor dan je denkt!

(En als het dan toch niet iets ernstigs is, dan kost het je een keer een consult. Nouja, dan komen kat en jij er mooi vanaf. Maar doe je er niks aan en is het wel ernstig, dan is en wordt het voor je kat een lijdensweg. :{w )
Weet je hoeveel stress het mijn kat kost om naar de DA te gaan? Ze poept en piest van pure angst al voor ik de hoek van de straat om ben⚠ Op de tafel van de DA is ze zó verlamd van angst dat de DA alles met haar kan doen.

Ik vind dit geen reden om naar de DA te gaan, om haar al die stress aan te doen. Ze is niet ziek, ze loopt normaal, ze is niet incontinent.

Ik ben toen na het ongelukje naar de DA gegaan. Er zijn foto's gemaakt en niks aan het handje. Gewoon gekneusd. Nou is mijn kat sowieso een aansteller 1e klas (ik ken haar als de beste). Ze miauwt al alsof ze word mishandeld als ik haar nagel heel voorzichtig uit mijn kleding haal.

Net trouwens even geroken en nu rook ik niks. Ze moet in september (geloof ik) voor haar jaarlijkse prikjes, dan meld ik het wel.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 12:03:36 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164616774
Het heeft op deze manier heel weinig zin dat je hier dit soort vragen stelt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164617046
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 11:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Weet je hoeveel stress het mijn kat kost om naar de DA te gaan? Ze poept en piest van pure angst al voor ik de hoek van de straat om ben⚠ Op de tafel van de DA is ze zó verlamd van angst dat de DA alles met haar kan doen.

Ik vind dit geen reden om naar de DA te gaan, om haar al die stress aan te doen. Ze is niet ziek, ze loopt normaal, ze is niet incontinent.

Ik ben toen na het ongelukje naar de DA gegaan. Er zijn foto's gemaakt en niks aan het handje. Gewoon gekneusd. Nou is mijn kat sowieso een aansteller 1e klas (ik ken haar als de beste). Ze miauwt al alsof ze word mishandeld als ik haar nagel heel voorzichtig uit mijn kleding haal.

Net trouwens even geroken en nu rook ik niks. Ze moet in september (geloof ik) voor haar jaarlijkse prikjes, dan meld ik het wel.
Er zijn maar weinig katten die het leuk vinden om naar de DA te gaan hoor. Niks unieks. Rottig, maar soms is (kortdurende) stress minder schadelijk dan maar blijven struisvogelen. (Ik sterf ook 1000 doden als ik naar de tandarts moet - vast niet gezond - maar het negeren heeft me alleen maar een lelijk gebit, meer pijn en hoge rekeningen opgeleverd...)

Maar nu word het verhaal wat je schetst opeens weer heel anders. Nu heeft ze nergens meer last van, ruikt niet, loopt niet moeilijk, etc. Nouja, dan hoef je ook niet naar de DA. Met uitzondering voor de jaarlijkse controle. Maar wees daar dan wat duidelijker in, volgens mij was ik niet de enige die het even niet meer helemaal kon volgen zo.
pi_164617462
Overigens is er in de omgeving Amsterdam een dierenarts die aan huis komt. Scheelt stress en is niet heel veel duurder dan een gewone dierenarts. Is vast in andere regio's ook te vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164617519
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:37 schreef miss_sly het volgende:
Overigens is er in de omgeving Amsterdam een dierenarts die aan huis komt. Scheelt stress en is niet heel veel duurder dan een gewone dierenarts. Is vast in andere regio's ook te vinden.
Inderdaadn, en bij veel dierenartsen zijn huisbezoeken mogelijk :Y (De ene keer werkt het goed, de andere keer averechts omdat de kat zich thuis 'sterker' voelt. Dat is altijd even uitproberen. En de kattenluikjes/deuren/ramen/deur naar de rommelzolder/etc goed dichthouden ;) )
pi_164617843
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zo'n band, werkt dat fijn? Ben je dan niet bang dat ze ergens achter blijven haken? Dat is een beetje mijn angst, en dus druppelen we met stronghold, maar dat moet dus iedere maand en beschermt niet tegen teken.
Ik gebruikte eerder ook broadline maar na 2 a 3 weken zaten ze al weer vol teken. Ook gaat een teek pas dood als hij bijt waardoor ik veel loslopende teken in huis had die uit de vacht vielen voor ze gebeten hadden. (Ik woon naast het bos en er zitten hier veel teken) vanaf dat ze de band om hebben heb ik geen teek meer gezien, niet op de katten en niet in huis *O* *O* *O* aan het bandje waren ze heel snel gewend (help misschien dat het jonge katten zijn) en de bandjes zijn veilig volgens de beschrijving van seresto. De band kan door druk los gaan en bij nog meer kracht breken ^O^

Een band kost tussen de ¤22,- en ¤36,- (ligt er aan waar je hem koopt) en gaat 8 maanden mee. (Als ze m niet kwijt raken is dat goedkoper als broadline)

De uiteinden die ik van de band af knip na het op maat maken zuig ik op zodat ik ook geen vlooienplaag in mijn stofzuiger krijg

:)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164618441
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig katten die het leuk vinden om naar de DA te gaan hoor. Niks unieks. Rottig, maar soms is (kortdurende) stress minder schadelijk dan maar blijven struisvogelen. (Ik sterf ook 1000 doden als ik naar de tandarts moet - vast niet gezond - maar het negeren heeft me alleen maar een lelijk gebit, meer pijn en hoge rekeningen opgeleverd...)

Maar nu word het verhaal wat je schetst opeens weer heel anders. Nu heeft ze nergens meer last van, ruikt niet, loopt niet moeilijk, etc. Nouja, dan hoef je ook niet naar de DA. Met uitzondering voor de jaarlijkse controle. Maar wees daar dan wat duidelijker in, volgens mij was ik niet de enige die het even niet meer helemaal kon volgen zo.
Ach, het is niet de eerste keer dat Jaimy_Luca iets heel anders zegt dan ze bedoelt. Lekker duidelijk, dat. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164618665
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 13:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ach, het is niet de eerste keer dat Jaimy_Luca iets heel anders zegt dan ze bedoelt. Lekker duidelijk, dat. :')
Ik zag pas later op wie ik reageerde :')
pi_164619121
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 10:23 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ook niet in de kattenbak? Misschien je je even graven, ze verstoppen het goed. ;) Maar als hij verder blij en knuffelig is zal hij niet ziek zijn. :)
Volgens mij zag ik net wel wat donker grit dus ik denk dat hij nu wel een plas heeft gedaan :)
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 10:40 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dat klinkt zeker bijzonder. Veel plezier samen.
Ja :D Ik heb hem net zijn bandje omgedaan. Liet hij ook allemaal toe zonder protest. Als ik mijn hand onder het bed steek probeert hij mij kopjes te geven ipv bang te doen. Echt super :D
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 11:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het goed hoor, als je hem nu al op mag pakken.

Mag hij 's nachts niet bij je op je kamer?
Nee, want ik slaap zeer licht en als meneer met zijn 5.5 kg op het bed springt dan schiet ik wakker.
En hij geeft steeds mijn hoofd vrij harde kopjes en likt mijn wangen. Daar slaap ik niet echt lekker op :D
Twiddel
  woensdag 17 augustus 2016 @ 14:09:47 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164619181
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:07 schreef summer2bird het volgende:


[..]

Nee, want ik slaap zeer licht en als meneer met zijn 5.5 kg op het bed springt dan schiet ik wakker.
En hij geeft steeds mijn hoofd vrij harde kopjes en likt mijn wangen. Daar slaap ik niet echt lekker op :D
Als hij helemaal gewend is, ligt hij misschien wel de hele nacht braaf op het voeteneind.

Hij vindt je in elk geval erg leuk! O+
The love you take is equal to the love you make.
pi_164620620
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:03 schreef Lienekien het volgende:
Het heeft op deze manier heel weinig zin dat je hier dit soort vragen stelt.
Vragen mag altijd. Ik hoef niet per se een DA advies op te volgen omdat jullie het zeggen. Ik ben er zelf bij en kan prima zelf bepalen of het nodig is dat ik met kat naar de DA ga. ^O^
pi_164620627
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:07 schreef summer2bird het volgende:
Volgens mij zag ik net wel wat donker grit dus ik denk dat hij nu wel een plas heeft gedaan :)
Je hebt niet van dat klontvormende spul dus? Want dan is meteen duidelijk of er geplast is. :)
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:09:35 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164620660
quote:
4s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Vragen mag altijd. Ik hoef niet per se een DA advies op te volgen omdat jullie het zeggen. Ik ben er zelf bij en kan prima zelf bepalen of het nodig is dat ik met kat naar de DA ga. ^O^
Vragen mag altijd, maar je doet er verder niks mee want eigenlijk is er geen probleem.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164620827
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig katten die het leuk vinden om naar de DA te gaan hoor. Niks unieks. Rottig, maar soms is (kortdurende) stress minder schadelijk dan maar blijven struisvogelen. (Ik sterf ook 1000 doden als ik naar de tandarts moet - vast niet gezond - maar het negeren heeft me alleen maar een lelijk gebit, meer pijn en hoge rekeningen opgeleverd...)

Maar nu word het verhaal wat je schetst opeens weer heel anders. Nu heeft ze nergens meer last van, ruikt niet, loopt niet moeilijk, etc. Nouja, dan hoef je ook niet naar de DA. Met uitzondering voor de jaarlijkse controle. Maar wees daar dan wat duidelijker in, volgens mij was ik niet de enige die het even niet meer helemaal kon volgen zo.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat ze nú moeilijk loopt, lees maar terug. Ik heb gezegd dat ze net na het ongelukje haar achterste pootjes even niet kon gebruiken en toen even een tijdje moeilijk liep, ondanks pijnstiller(spuit).

En het kan toch dat ik haar een paar daagjes ruik en nu (even) niet? Misschien komt het weer, misschien blijft het weg. Misschien schrok ze van iets tijdens het plassen? Er kan zoveel gebeurd zijn waardoor ik haar rook.

Ik heb dus niet het idee dat de kneuzing van toen schade heeft aangericht waardoor ze nu ernstige problemen met plassen/poepen heeft, dat heeft ze niet.

Ze is ouder/strammer dan vroeger, ze is aan de dikke kant, ze kan er gewoon niet meer zo goed bij. Als ze nou echt haar kont vol met stront had zitten en nat was van de urine, ja dan had ik besloten naar de DA te gaan.
pi_164620900
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 13:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ach, het is niet de eerste keer dat Jaimy_Luca iets heel anders zegt dan ze bedoelt. Lekker duidelijk, dat. :')
Of jullie lezen gewoon wat er staat. Want geef toe: ik heb nergens gezegd dat ze nú moeilijk loopt... :) Dus als mensen dat erin lezen is dat aan hun en hun mate van begrijpend kunnen lezen. Niet aan mij, want ik heb dat nergens gezegd.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:20:07 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164620901
Zullen we maar weer on topic gaan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_164620916
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vragen mag altijd, maar je doet er verder niks mee want eigenlijk is er geen probleem.
Daarom vroeg ik het ook.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:21:40 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164620940
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:20 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Daarom vroeg ik het ook.
Hou nou maar op.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164620999
Zie...

quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 23:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ze heeft laatst wel een ongelukje gehad, waarbij ze haar heup (wrs) heeft bezeerd. Ze kon niet meer lopen (met haar achterste pootjes in ieder geval). Nu loopt ze wel weer goed
pi_164621075
Ouder/strammer zijn (en er niet zo goed bij kunnen) dan vroeger interpreteer ik nog steeds niet als 'goed, zeker niet op pas 9jarige leeftijd, maar soit.

Wellicht kun je wat glucosamine proberen, ter ondersteuning. (Ik geloof dat Cat ergens die tip al gaf). Dan heeft ze misschien iets minder last van stramheid en dan kan ze ook wat beter en meer bewegen, wat weer helpt tegen overgewicht (en dat helpt dan weer tegen gewrichtsproblemen..).
pi_164621132
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hou nou maar op.
Ik had gewoon een vraag...

En duizend maal sorry dat ik gewoon niet het geld heb om zomaar ff langs te gaan bij de DA. Maar mijn kat wegdoen? Dat nóóit!

(Zomaar ff is iets heel anders dan een noodgeval. Toen met dat ongeluk ben ik ook gegaan ondanks dat ik eigenlijk geen geld ervoor had. Omdat ik dat een noodgeval vond.)
pi_164621298
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:26 schreef Candaasje het volgende:
Ouder/strammer zijn (en er niet zo goed bij kunnen) dan vroeger interpreteer ik nog steeds niet als 'goed, zeker niet op pas 9jarige leeftijd, maar soit.

Wellicht kun je wat glucosamine proberen, ter ondersteuning. (Ik geloof dat Cat ergens die tip al gaf). Dan heeft ze misschien iets minder last van stramheid en dan kan ze ook wat beter en meer bewegen, wat weer helpt tegen overgewicht (en dat helpt dan weer tegen gewrichtsproblemen..).
Het is helaas absoluut geen actieve kat, ook niet als ze gewoon op normaal/dun gewicht zou zijn. Ze is net als de baas, liever lui dan moe. Het valt me al een heel hoop mee dat ze soms muisjes vangt (ook maar sinds we verhuisd zijn). Ook omdat ze voor de hamster bang was. :')

Als ik haar een speeltje met touw of zo'n laserstraaltje laat zien kijkt ze me aan: "Wat mot ik daarmee?" Ze gaat er niet achterna, ook vroeger niet.
Ze is hele dagen buiten, maar ligt de hele dag op 1 plekje in de schaduw.

Kortom: zeer luie kat dus.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:37:14 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164621434
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik had gewoon een vraag...

En duizend maal sorry dat ik gewoon niet het geld heb om zomaar ff langs te gaan bij de DA. Maar mijn kat wegdoen? Dat nóóit!

(Zomaar ff is iets heel anders dan een noodgeval. Toen met dat ongeluk ben ik ook gegaan ondanks dat ik eigenlijk geen geld ervoor had. Omdat ik dat een noodgeval vond.)
Je antwoordt zelf op mijn vraag met de geschiedenis van die heup en zegt dan 'zou dat het kunnen zijn?'

En nou ben ik het echt zat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164625019
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:20 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Of jullie lezen gewoon wat er staat. Want geef toe: ik heb nergens gezegd dat ze nú moeilijk loopt... :) Dus als mensen dat erin lezen is dat aan hun en hun mate van begrijpend kunnen lezen. Niet aan mij, want ik heb dat nergens gezegd.
Jij :')

Je vraagt of het normaal is of je kat naar urine ruikt. Antwoord: nee.
Dan meld je dat ze een poos geleden haar heup heeft bezeerd maar nu weer goed loopt.

Heup-> rug -> ruggemergletsel -> urineverlies... is dan wat bij mij opkomt als mogelijke oorzaak. MOGELIJKE OORZAAK, alleen de dierenarts kan uitsluitsel geven. Maar daar wil je niet naartoe, want opeens ruikt ze niet meer naar urine.

Waarom vraag je het dan??????
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164625054
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik had gewoon een vraag...

En duizend maal sorry dat ik gewoon niet het geld heb om zomaar ff langs te gaan bij de DA. Maar mijn kat wegdoen? Dat nóóit!

(Zomaar ff is iets heel anders dan een noodgeval. Toen met dat ongeluk ben ik ook gegaan ondanks dat ik eigenlijk geen geld ervoor had. Omdat ik dat een noodgeval vond.)
Vraag waarop je geen antwoord wil dus waarom zouden mensen daar nog moeite voor doen.
En houd ajb op met die slachtofferrol van je. Niemand zegt dat je je kat moet wegdoen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164625087
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je antwoordt zelf op mijn vraag met de geschiedenis van die heup en zegt dan 'zou dat het kunnen zijn?'

En nou ben ik het echt zat.
Als het antwoord ja was geweest had ik niet langs de DA gehoeven. Ik wilde er alleen een reden voor, niet pe se een oplossing (want de DA zal dan hetzelfde zeggen en me wrs een goedje aansmeren, terwijl er in feite niet echt iets aan de hand is). En ook bij een nee-antwoord hoef ik niet langs de DA.

Mijn excuses dat dit niet duidelijk was. Ik was in de veronderstelling dat je hier gewoon dingen mocht vragen.

Sterker nog: ik ben altijd in de veronderstelling dat je gewoon dingen (online) mag vragen en het dan niet verplicht is om het advies wat gegeven wordt op te moeten volgen, maar dat dat aan jezelf is om dat te beslissen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164625180
Maar je hebt gelijk wat betreft het weer ontopic gaan.

Bij deze... vorige was dus mijn laatste post erover.
pi_164625700
Ik zag hier zojuist dat het over teken bij katten ging. Sinds kort is er ook bravecto voor de kat, werkt drie maanden, is een pipetje en werkt tegen teken en vlooien. :)
  roze woensdag 17 augustus 2016 @ 18:20:21 #245
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164625782
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 18:16 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik zag hier zojuist dat het over teken bij katten ging. Sinds kort is er ook bravecto voor de kat, werkt drie maanden, is een pipetje en werkt tegen teken en vlooien. :)
Klinkt wel interessant. I.p.v het bandje wat ze nu om heeft.
Your beauty never ever scared me.
pi_164626011
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 17:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Als het antwoord ja was geweest had ik niet langs de DA gehoeven. Ik wilde er alleen een reden voor, niet pe se een oplossing (want de DA zal dan hetzelfde zeggen en me wrs een goedje aansmeren, terwijl er in feite niet echt iets aan de hand is). En ook bij een nee-antwoord hoef ik niet langs de DA.

Mijn excuses dat dit niet duidelijk was. Ik was in de veronderstelling dat je hier gewoon dingen mocht vragen.

Sterker nog: ik ben altijd in de veronderstelling dat je gewoon dingen (online) mag vragen en het dan niet verplicht is om het advies wat gegeven wordt op te moeten volgen, maar dat dat aan jezelf is om dat te beslissen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wist niet dat jij diergeneeskunde gestudeerd had :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164626036
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 18:20 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Klinkt wel interessant. I.p.v het bandje wat ze nu om heeft.
T is er nog maar kort maar de eerste reacties zijn positief, een collega van me was er tevreden over, haar kat reageerde ook helemaal niet op de druppels terwijl die normaal wel wat gevoelig kan zijn op de huid.
  roze woensdag 17 augustus 2016 @ 18:32:05 #248
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164626131
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 18:29 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

T is er nog maar kort maar de eerste reacties zijn positief, een collega van me was er tevreden over, haar kat reageerde ook helemaal niet op de druppels terwijl die normaal wel wat gevoelig kan zijn op de huid.
Maar zie nu dat het wel prijzig is. Bandje bevalt me eigenlijk ook goed. Heb altijd deze:
Your beauty never ever scared me.
pi_164631634
Nou, hier issie dan:

Ollie:
Twiddel
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:41:49 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164631663
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:40 schreef summer2bird het volgende:
Nou, hier issie dan:

Ollie:
[ afbeelding ]
O+ O+ O+
The love you take is equal to the love you make.
pi_164631705
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:40 schreef summer2bird het volgende:
Nou, hier issie dan:

Ollie:
[ afbeelding ]
_O- wat een briljante tekening. Bijna of kat een trui aan heeft met brede strepen
pi_164631766
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:40 schreef summer2bird het volgende:
Nou, hier issie dan:

Ollie:
[ afbeelding ]
Kiek dan O+
Met zijn trui aan en zijn neus in de chocolade _O-

Weet je wat zijn achtergrond is? Hoe is hij in het asiel beland?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164631890
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Kiek dan O+
Met zijn trui aan en zijn neus in de chocolade _O-

Weet je wat zijn achtergrond is? Hoe is hij in het asiel beland?
Hij scheen een zwerver te zijn geweest in Limburg. Toen hij een tijdje in het asiel daar zat zonder chip of eigenaar die hem kwam opeigenen is hij naar het asiel in Hengelo gezet en gechipt, geënt, ontvlooit en ontwormd.
Maar ze dachten wel dat hij een eigenaar had maar verdwaald is geraakt oid. Hij is namelijk vrij dik (5.5 kg :o ) en hij zag er goed uit. Ook is hij zo aanhankelijk als maar kan en totaal niet schuw.
Twiddel
pi_164632315
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:47 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hij scheen een zwerver te zijn geweest in Limburg. Toen hij een tijdje in het asiel daar zat zonder chip of eigenaar die hem kwam opeigenen is hij naar het asiel in Hengelo gezet en gechipt, geënt, ontvlooit en ontwormd.
Maar ze dachten wel dat hij een eigenaar had maar verdwaald is geraakt oid. Hij is namelijk vrij dik (5.5 kg :o ) en hij zag er goed uit. Ook is hij zo aanhankelijk als maar kan en totaal niet schuw.
Ah, provinciegenoot :P ^O^ Dat zijn de beste.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164632916
Wat een leukerd summerbird!!
En wat fijn dat hij al zo op zijn gegaan is bij je!


Ohja, bravecto, dat is er nu inderdaad ook voor de kat. Bij honden geen klachten gehoord, dus ben er voor katten ook wel benieuwd naar. Zeker als het weer pilletjes moeten geven scheelt.
pi_164649020
Net wat kattenvoer en kattengrit gehaald. Purina en klonterend ;)
Had gehoord dat je Felix (voer wat ik nu heb) je ze beter niet kon geven ivm de kleurstoffen en omdat daar niet dat nierblaasgruisspul inzit.
Royal canin vond ik iets te duur en mijn moeder zei dat Purina ongeveer hetzelfde is.

Wat voeren jullie?

[ Bericht 3% gewijzigd door summer2bird op 18-08-2016 14:51:18 (Typo) ]
Twiddel
  donderdag 18 augustus 2016 @ 14:44:06 #257
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164649044
quote:
99s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 14:43 schreef summer2bird het volgende:
Net wat kattenvoer en kattengrit gehaald. Purina en klonterend ;)
Had gehoord dat je Felix (voer wat ik nu heb) je ze beter niet kon geven ivm de kleurstoffen en omdat daar niet dat niergruisspul inzit.
Royal canin vond ik iets te duur en mijn moeder zei dat Purina ongeveer hetzelfde is.

Wat voeren jullie?
Moet hij speciaal voer voor zijn nieren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_164649064
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 14:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Moet hij speciaal voer voor zijn nieren?
Nee. Maar het asiel zei dat ze alle katten preventief het liefste op Royal Canin hebben zodat ze iig bijna geen blaasgruis krijgen.
Twiddel
  donderdag 18 augustus 2016 @ 14:51:47 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164649228
quote:
99s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 14:45 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee. Maar het asiel zei dat ze alle katten preventief het liefste op Royal Canin hebben zodat ze iig bijna geen blaasgruis krijgen.
Jeetje. RC is nogal duur.

De opvang waar onze kat vandaan komt, heeft ons Carocroc aangeraden, als goede 'middenmoter'. Ik heb volgens mij meestal deze: http://www.huisdierplein.(...)39_H41_C804_P937856/

Ze krijgt er natvoer bij, Felix, dus een gewoon supermarktmerk. Natvoer = vocht = goed voor de nieren.

Verder is er veel te zeggen over wat goed voer is, wat beter voer is en wat je beter niet kunt geven. Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook betaalbaar moet blijven. Als je kat het goed doet (dus bijv. goede ontlasting) op een minder duur merk: houden zo.

Purina komt volgens mij ook goed uit testen, dus zeker geen verkeerd merk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164649363
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 14:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jeetje. RC is nogal duur.

De opvang waar onze kat vandaan komt, heeft ons Carocroc aangeraden, als goede 'middenmoter'. Ik heb volgens mij meestal deze: http://www.huisdierplein.(...)39_H41_C804_P937856/

Ze krijgt er natvoer bij, Felix, dus een gewoon supermarktmerk. Natvoer = vocht = goed voor de nieren.

Verder is er veel te zeggen over wat goed voer is, wat beter voer is en wat je beter niet kunt geven. Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook betaalbaar moet blijven. Als je kat het goed doet (dus bijv. goede ontlasting) op een minder duur merk: houden zo.

Purina komt volgens mij ook goed uit testen, dus zeker geen verkeerd merk.
Dan blijven we voorlopig even op purina :)
Hij krijgt er ook elke avond een half zakje natvoer bij.

Ik heb even een rekensom gedaan:
Jouw kattenvoer kost 19,95 voor 7 kg.
RC kost omgerekend 52,50 voor 7 kg.

Das idd vrij duur :o :D ik ben wel goed maar niet gek, zo duur eet ik nog niet eens :D
Ik denk wel dat Ollie zijn restant aan Felix droogvoer maar eerst moet opmaken voor we aan de purina beginnen. Vind ik anders een beetje zonde van het voer.
Twiddel
pi_164649615
Felix droogvoer is niet al te best. Goedkoop voer bevat relatief veel graan. Als ik mijn kat Felix geef weet ik het wel meteen als ze gepoept heeft... :X

Ze krijgt nu dus RC Indoor. Dat levert harde drollen op die nauwelijks stinken. :)
  donderdag 18 augustus 2016 @ 19:00:58 #262
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_164654723
Heb ik eindelijk een kat, is het kattenkletstopic van 5 jaar geleden verdwenen :o
Dit is Annechien roepnaam Annie! Ze kwam bij mij met 9 weken. Aan de vroege kant, ik heb het met een week gerekt. Eigenlijk wilde ik een kat uit het asiel maar tja soms komen er dingen op je pad. Zoals extreem knappe grijze poesjes.



Foto's van de eerste week dat ze bij mij was.


Foto van vannacht nadat mijn verjaardagsvisite weg was, die ze stuk voor stuk met veel liefde heeft geterroriseerd (wat een fel poesje, nee gewoon erg speels) en nu ligt ze al de hele dag bij mij te slapen. Ze is nu 13 weken en 5 dagen :)

Als ze uitgestrekt ligt is ze al net zo lang als mijn arm. Sort of.

In het tuigje gaan is een beetje een drama (heb mij er daarom al een aantal dagen niet aan gewaagd) maar dat komt vast wel goed :)

Nou dus dat wilde ik even kwijt.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_164654873
quote:
99s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 14:59 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dan blijven we voorlopig even op purina :)
Hij krijgt er ook elke avond een half zakje natvoer bij.

Ik heb even een rekensom gedaan:
Jouw kattenvoer kost 19,95 voor 7 kg.
RC kost omgerekend 52,50 voor 7 kg.

Das idd vrij duur :o :D ik ben wel goed maar niet gek, zo duur eet ik nog niet eens :D
Ik denk wel dat Ollie zijn restant aan Felix droogvoer maar eerst moet opmaken voor we aan de purina beginnen. Vind ik anders een beetje zonde van het voer.
Toen ik nog brokken voerde gaf ik ook carocroc. Is een goed merk.
Hoe minder graan erin zit, hoe beter. Nu heb ik Carnilove in huis als experiment. Helemaal graanvrij en het mooie is dat je een pak mag testen en het restant mag terugbrengen als het niet bevalt.

Standaard voer tegen blaasgruis voeren vind ik trouwens een beetje overdreven. Je kat goed in de gaten houden op signalen van gruis en dan kun je altijd nog overstappen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  roze donderdag 18 augustus 2016 @ 19:04:58 #264
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164654889
quote:
99s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 19:00 schreef YskaFredriksson het volgende:
In het tuigje gaan is een beetje een drama (heb mij er daarom al een aantal dagen niet aan gewaagd) maar dat komt vast wel goed
Wat een schatje is de kitten. O+

Niet iedere kat vind een tuigje leuk. Mijn vorige kat en huidige kat haten dat ding. Heb het met mijn huidige kat geprobeerd als kitten en ook blijven proberen maar ze is er niet dol op. Sommige katten krijg je ook niet zover dat ze het leuk vinden.
Your beauty never ever scared me.
pi_164654904
quote:
99s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 19:00 schreef YskaFredriksson het volgende:
Heb ik eindelijk een kat, is het kattenkletstopic van 5 jaar geleden verdwenen :o
Dit is Annechien roepnaam Annie! Ze kwam bij mij met 9 weken. Aan de vroege kant, ik heb het met een week gerekt. Eigenlijk wilde ik een kat uit het asiel maar tja soms komen er dingen op je pad. Zoals extreem knappe grijze poesjes.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's van de eerste week dat ze bij mij was.

[ afbeelding ]
Foto van vannacht nadat mijn verjaardagsvisite weg was, die ze stuk voor stuk met veel liefde heeft geterroriseerd (wat een fel poesje, nee gewoon erg speels) en nu ligt ze al de hele dag bij mij te slapen. Ze is nu 13 weken en 5 dagen :)

Als ze uitgestrekt ligt is ze al net zo lang als mijn arm. Sort of.

In het tuigje gaan is een beetje een drama (heb mij er daarom al een aantal dagen niet aan gewaagd) maar dat komt vast wel goed :)

Nou dus dat wilde ik even kwijt.
Cute O+ Hier is ergens nog een kattenfoto topic, daar kun je je verhaal vast ook kwijt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  roze donderdag 18 augustus 2016 @ 19:06:41 #266
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164654958
Volgens mij hebben best wel veel katten een hekel aan tuigjes.
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 19:07:25 #267
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_164654981
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 19:04 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Wat een schatje is de kitten. O+

Niet iedere kat vind een tuigje leuk. Mijn vorige kat en huidige kat haten dat ding. Heb het met mijn huidige kat geprobeerd als kitten en ook blijven proberen maar ze is er niet dol op. Sommige katten krijg je ook niet zover dat ze het leuk vinden.
Als ze er eenmaal in zit is het wel okay en komt er zelfs het moment dat ze er niet mee bezig is en het prima vind. Maar het aantrekken...

en ik wil m niet continu aan laten. Wat als ze ergens aan blijft hangen en ik ben er dan niet bij...
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_164655050
Gefeliciteerd! Zowel met je verjaardag als met Annie. :)

Waarom moet ze een tuigje aan? Dat schijn je heel geleidelijk op te moeten bouwen. Eerst alleen maar in de kamer leggen, zodat ze het ziet en er aan kan ruiken en zo. Pas dagen later het tuigje aandoen maar zonder de leiband zodat ze nog steeds vrij kan lopen en pas weer veel later het complete tuigje met leiband.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 19:09:40 #269
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_164655071
ik zou willen dat ik nu niet alleen woonde. Ze ligt heel diep te slapen op mijn arm dus dit is het ideale moment XD
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_164655205
quote:
99s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 19:09 schreef YskaFredriksson het volgende:
ik zou willen dat ik nu niet alleen woonde. Ze ligt heel diep te slapen op mijn arm dus dit is het ideale moment XD
we hebben ook dit topic btw, waar naar hartelust foto's gespamd mogen worden :Y
F&F / [Centraal] kattenfotoos deel 112
  donderdag 18 augustus 2016 @ 19:14:35 #271
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_164655276
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 19:09 schreef k_man het volgende:
Gefeliciteerd! Zowel met je verjaardag als met Annie. :)

Waarom moet ze een tuigje aan? Dat schijn je heel geleidelijk op te moeten bouwen. Eerst alleen maar in de kamer leggen, zodat ze het ziet en er aan kan ruiken en zo. Pas dagen later het tuigje aandoen maar zonder de leiband zodat ze nog steeds vrij kan lopen en pas weer veel later het complete tuigje met leiband.
Dat proces hebben we ook gevolgd. ;-) ik lees mij altijd braaf in.

Ik twijfel nog of ze straks alleen de grote kattenwereld in mag. Er wonen hier heel veel katten en ik hoorde laatst al iemand zeggen dat het er teveel zijn.

Maar ik wil liever dat ze nu aan dat tuigje is gewend ipv dat moet als ze 6 maanden is. Sowieso komt ze voor castratie niet alleen buiten. Er zijn al genoeg mensen die nestje leuk vinden en er niet over nadenken.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_164662407
quote:
99s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 14:45 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee. Maar het asiel zei dat ze alle katten preventief het liefste op Royal Canin hebben zodat ze iig bijna geen blaasgruis krijgen.
Dat is echt onzin.
Er is helemaal geen wetenschappelijk onderzoek dat bewijst dat katten blaasgruis krijgen door brokvoer. Vaak is het een probleem met overgewicht, lui karakter, aanleg en te zout eten.

quote:
99s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 14:59 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dan blijven we voorlopig even op purina :)
Hij krijgt er ook elke avond een half zakje natvoer bij.

Ik heb even een rekensom gedaan:
Jouw kattenvoer kost 19,95 voor 7 kg.
RC kost omgerekend 52,50 voor 7 kg.

Das idd vrij duur :o :D ik ben wel goed maar niet gek, zo duur eet ik nog niet eens :D
Ik denk wel dat Ollie zijn restant aan Felix droogvoer maar eerst moet opmaken voor we aan de purina beginnen. Vind ik anders een beetje zonde van het voer.
Dat klopt niet helemaal.
Wij geven de katten ook RC en betalen voor 12 kg 52 euro.
Overigens geven wij bijna geen natvoer. Misschien toch maar weer eens gaan doen. Als ik het geef is het meestal van Bozita, Smilla, Cosma of Almo nature.

Blaasgruis moet je wel echt in de gaten houden hoor. Mijn kat Judas is 2 weken geleden overleden aan blaasgruis/ hartfalen.
Ik was er op tijd bij, omdat ik de signalen herkende van een blaasontsteking, maar toch ging het mis.
Hij werd opgenomen in het dierenziekenhuis waar zijn blaas alsnog vol liep. Er zat gruis in zijn piemel en deze raakte ontstoken. Hierdoor kon zijn urine er niet uit en moesten ze een katheter inbrengen. Deze duwde hij er steeds uit. Uiteindelijk is er een stolsel in zijn hart terecht gekomen (ofzoiets) en nu is hij er dus niet meer.
Het 'ofzoiets' is niet omdat het me niet interesseert, maar meer omdat ik te gebroken was om de informatie goed op te slaan. Nog steeds trouwens.. Mijn mooie Judas..
Hier leek alles nog goed te gaan. 'Gelukkig bent u er op tijd bij. Niet veel mensen zien de signalen van blaasontsteking'. :'(
pi_164662471
Oh sorry. Klink nu echt onaardig.
Bedoel het goed!
pi_164666126
quote:
11s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 19:06 schreef Amarantha het volgende:
Volgens mij hebben best wel veel katten een hekel aan tuigjes.
Die van ons vonden het geweldig, want tuigje is naar buiten en dat is spannend. (Nu gebruiken we geen tuigjes meer omdat ze alleen naar buiten gaan)

Als ik met poetsen per ongeluk aan een tuigje kwam stonden er 3 katten naast me te gillen _O- Een hond is er niks bij
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164684039
Hoe snel kan je eigenlijk met een nieuwe kat aan tuigje naar buiten?
Twiddel
pi_164684374
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 18:34 schreef summer2bird het volgende:
Hoe snel kan je eigenlijk met een nieuwe kat aan tuigje naar buiten?
Ligt aan de kat. Die van ons hebben we met 6 maanden voor het eerst mee naar buiten genomen. Maar dat had best eerder gekunt denk ik. Ze waren totaal niet bang en vonden alles spannend en vonden het geweldig om alles te onderzoeken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:28:51 #277
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164685665
Met een tuigje kan t vast sneller dan de standaard 6 weken die de meesten zeggen (ivm t weglopen)
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:31:56 #278
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164685745
Ik heb die van mij gelijk meegenomen naar buiten, ( Ze kwam al wel buiten in de tuin zonder tuigje) Maar ze vind het hele tuigje maar niks , moet er nog echt aan wennen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:15:42 #279
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164687710
Geen vraag, toch even vertellen. De kitten is er nu 5 dagen. In t begin per ongeluk ze bij elkaar gelaten (deur open laten staan) toenging se oudste in de aanval. Daarna gescheiden gelaten, wel geblaas naar deur als de oudste er langs liep.
Daarnet in de woonkamer samen. De oudste met voer bezig gehouden, terwijl ukkie rondliep. Af en toe at geblaas, maar geen aanval.
Na een half uur ging de kleine oweer weg en de oudste naar buiten laten gaan.

Best oké O+
pi_164689215
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 20:15 schreef Cue_ het volgende:
Geen vraag, toch even vertellen. De kitten is er nu 5 dagen. In t begin per ongeluk ze bij elkaar gelaten (deur open laten staan) toenging se oudste in de aanval. Daarna gescheiden gelaten, wel geblaas naar deur als de oudste er langs liep.
Daarnet in de woonkamer samen. De oudste met voer bezig gehouden, terwijl ukkie rondliep. Af en toe at geblaas, maar geen aanval.
Na een half uur ging de kleine oweer weg en de oudste naar buiten laten gaan.

Best oké O+
^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164690775
Wij hebben onze Sproet moeten herplaatsen, na 5 maanden was het nog steeds onrustig, hoop geblaas, gegrom en paniek vooral vanuit sproet. De laatste paar dagen begon het te escaleren als in sproet die de kattenbak bekant uitgemept werd, ze moesten gescheiden van elkaar eten, ze hielden constant in de gaten houden waar de ander uit hing.
Nu is het nog mooi weer dus banjer was vaak buiten maar als hij binnen kwam vluchtte sproet richting plankje dus hebben we de moeilijke beslissing genomen om sproet te herplaatsen.
Ze zit nu bij een jonge vrouw zonder andere dieren die helemaal gek van haar is en ik hoop van harte dat ze daar de rest van haar leven blijft.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:52:28 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164691268
Goed voor Sproet. Maar wel jammer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164707309
Weet iemand of pet's place serestobandjes verkoopt? En kan dat bij een kitten van 15 weken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164707408
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:12 schreef miss_sly het volgende:
Weet iemand of pet's place serestobandjes verkoopt? En kan dat bij een kitten van 15 weken?
Ja, hebben ze https://www.petsplace.nl/(...)or-kattencm~M-110341 Er staat dat het na 10 weken gebruikt kan worden.

Maar google ff verder bij andere dierenwinkels. Ik zie dat pets place ¤36,- vraagt en je kunt ze al krijgen vanaf ¤23,- (hier bv https://www.agradi.nl/ser(...)b9z84CFbEy0wodu4IBAg )
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164707477
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:18 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ja, hebben ze https://www.petsplace.nl/(...)or-kattencm~M-110341 Er staat dat het na 10 weken gebruikt kan worden.

Maar google ff verder bij andere dierenwinkels. Ik zie dat pets place ¤36,- vraagt en je kunt ze al krijgen vanaf ¤23,-
We moeten het vandaag hebben en veel keus qua winkels hebben we niet :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164707501
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We moeten het vandaag hebben en veel keus qua winkels hebben we niet :)
Printje maken en korting vragen >:) (of bel je da eens als die in de buurt is, die verkopen het vaak ook, misschien is die goedkoper :) )
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164707649
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:24 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Printje maken en korting vragen >:) (of bel je da eens als die in de buurt is, die verkopen het vaak ook, misschien is die goedkoper :) )
Gesloten op zaterdagmiddag, helaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164708413
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gesloten op zaterdagmiddag, helaas.
Dan onderhandelen bij pets place en proefzakjes voer voor je kitten vragen :+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164708627
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 15:05 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dan onderhandelen bij pets place en proefzakjes voer voor je kitten vragen :+
Haha, slim! Ik ben daar niet zo goed in.
We hebben een dierenkliniek gevonden die open is en gaan daar even langs.

Dier bandjes van Seresto, werken zie echt goed? Het heeft een andere werkzame stof dan Stronghold.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164717296
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 15:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, slim! Ik ben daar niet zo goed in.
We hebben een dierenkliniek gevonden die open is en gaan daar even langs.

Dier bandjes van Seresto, werken zie echt goed? Het heeft een andere werkzame stof dan Stronghold.
Ik ben er heel blij mee. Het voordeel,is dat vlooien en teken ook al worden afgeschrikt Voor ze bijten. Ik had nogal last van loslopende teken in huis die uit de vacht vielen voor ze gebeten hadden. Nu heb ik nergens meer last van.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164717596
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 20:55 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik ben er heel blij mee. Het voordeel,is dat vlooien en teken ook al worden afgeschrikt Voor ze bijten. Ik had nogal last van loslopende teken in huis die uit de vacht vielen voor ze gebeten hadden. Nu heb ik nergens meer last van.
De assistentie merkte terecht op dat het bij een kitten niet zo handig is om een bandje om te doen, aangezien ze nog groeien. Goed punt, had ik niet aan gedacht :D

Dus drie stronghold voor kittens gehaald, en over een tijdje verder kijken. Ze hadden ook een nieuw merk dat drie maanden tegen teken en vlooien werkte en ook druppels waren. Die zal ik tegen die tijd ook overwegen.

Inmiddels is Charlie gearriveerd. Hij resideert op de kamer van onze dochter tv de langzame introductie bij onze reeds aanwezige kat. So far is Charlie heel lief en knuffelig, eet en drinkt ie goed. We hebben twee sokken bij de katten liggen, waarmee we de andere kat hebben geaaid, dus elkaars geur kunnen ze leren kennen.
Net was de kleine even beneden geweest in de hal (liep met een rotvaart tegen het onderste raam van de tussendeur af) en de andere lat keek vanaf zijn stoel een keertje verstoord op. Dat was het so far.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164717792
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 21:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De assistentie merkte terecht op dat het bij een kitten niet zo handig is om een bandje om te doen, aangezien ze nog groeien. Goed punt, had ik niet aan gedacht :D

Dus drie stronghold voor kittens gehaald, en over een tijdje verder kijken. Ze hadden ook een nieuw merk dat drie maanden tegen teken en vlooien werkte en ook druppels waren. Die zal ik tegen die tijd ook overwegen.

Inmiddels is Charlie gearriveerd. Hij resideert op de kamer van onze dochter tv de langzame introductie bij onze reeds aanwezige kat. So far is Charlie heel lief en knuffelig, eet en drinkt ie goed. We hebben twee sokken bij de katten liggen, waarmee we de andere kat hebben geaaid, dus elkaars geur kunnen ze leren kennen.
Net was de kleine even beneden geweest in de hal (liep met een rotvaart tegen het onderste raam van de tussendeur af) en de andere lat keek vanaf zijn stoel een keertje verstoord op. Dat was het so far.
Zolang je kitten binnen is zal ze ook veel minder last van vlooien en teken hebben dus is stronghold en zo prima. Die van ons kregen broadline voor ze de band kregen. Met broadline zijn ze ook meteen ontwormd. (Dat doet de band helaas niet)

Pics van de nieuwe poezel?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164728144
Ollie is ziek ;(
Ik vermoed niesziekte.
Niezen, snotterig, traanoogje, ademt uit door bekje (ademt nog wel in door neusje maar dan wel snotterig)
He gatsie.

Morgen de dierenarts en het asiel eens bellen.
Weten jullie wat een behandeling tegen niesziekte ongeveer kost? Dan weet ik hoeveel ik van mijn spaarrekening naar mijn gewone moet overmaken voor ik naar de dierenarts ga.
Twiddel
  zondag 21 augustus 2016 @ 10:41:50 #294
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164728193
Jeetje.

Is het asiel niet nog verantwoordelijk voor die kosten? Die zou ik als eerste bellen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164728335
quote:
15s.gif Op zondag 21 augustus 2016 10:41 schreef Lienekien het volgende:
Jeetje.

Is het asiel niet nog verantwoordelijk voor die kosten? Die zou ik als eerste bellen.
In de brochure staat dat je ¤25 euro vergoed krijgt als je verder weg woont en je naar je eigen dierenarts gaat.
Ik woon op een uur rijden van het asiel af dus ga ik naar mijn eigen. ;)
Anders had ik naar die van hun kunnen gaan en was het gratis geweest.
Maar ja, heb geen auto dus dat gaat niet.
Twiddel
  zondag 21 augustus 2016 @ 10:51:55 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164728362
Ik zou morgen wel z.s.m. gaan dan. Heb je ook een vaccinatieboekje gekregen?

Kosten vind ik lastig. Ik schat tussen 50 en 100 euro.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164728385
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 10:51 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou morgen wel z.s.m. gaan dan. Heb je ook een vaccinatieboekje gekregen?

Kosten vind ik lastig. Ik schat tussen 50 en 100 euro.
Ja, hij heeft een inenting gehad tegen kattenziekte en niesziekte, begin dit jaar.
Twiddel
  zondag 21 augustus 2016 @ 10:59:16 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164728485
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 10:53 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja, hij heeft een inenting gehad tegen kattenziekte en niesziekte, begin dit jaar.
Neem het boekje in ieder geval mee.

Helaas beschermt zo'n inenting niet tegen alle varianten.

Waarschijnlijk krijg je antibiotica mee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164728596
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 10:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Neem het boekje in ieder geval mee.

Helaas beschermt zo'n inenting niet tegen alle varianten.

Waarschijnlijk krijg je antibiotica mee.
Okiedokie, dankje ^O^
Twiddel
pi_164732104
quote:
99s.gif Op zondag 21 augustus 2016 11:04 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Okiedokie, dankje ^O^
Aaaah ;( Beterschap voor Ollie. De stress van de verhuizing (je ziet het niet altijd aan een kat) kan ermee te maken hebben gehad dat het virus opdook.
Eet hij nog goed? Anders ook maar wat natvoer in huis halen. Dat een beetje opwarmen zodat hij het ruikt. Dat helpt vaak.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')