abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2016 @ 16:15:48 #51
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_163559966
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Als jij christendom niet geloofwaardig vindt dan heb jij nooit onderzoek gedaan naar het bestaan van een God. Of ben jij zo'n persoon die denkt dat alles door pure toeval maar ontstaan zou zijn uit het complete niets :')

Nee joh, natuurlijk niet! De wereld is in 7 dagen geschapen door een hogere macht, dat weet toch iedereen? 8)7

Maar we dwalen af. Ik neem aan dat je als gelovige wil dat jouw geloof gerespecteerd wordt, of ten minste in zijn waarde wordt gelaten? Doe dan hetzelfde bij de Pastafarians, want ze afschilderen als gestoord zoals jij doet, is nogal hypocriet. Kusje! :*
pi_163560513
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Never mind! Godsdienst heeft inderdaad de voorwaarde dat je er daadwerkelijk in moet geloven :@. Maar het zou wel een religie kunnen zijn, daar zit die voorwaarde niet bij in.
Een religie kan je het ook niet noemen. Het is meer een soort protestbeweging. Hoe ze rechters zover hebben gekregen om ze in de categorie religie te plaatsen.... Knap!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2016 16:35:08 ]
pi_163560526
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 13:15 schreef bianconeri het volgende:

Je weet zelf ook wel dat deze ''kerk'' nergens op slaat.
En dan wordt dit aangehaald als vergelijking met niet kunnen laten zien van God, maar ook dat slaat nergens op want ID is gewoon aantoonbaar en verder kijkend dan dat ook dat Bijbel klopt.
:D Jouw " kerk " slaat ook nergens op.
ID is niet aantoonbaar en dat is je hier al meermaals duidelijk gemaakt.
pi_163560602
Dat je de speciale status van gelovigen in bepaalde zaken aan wil stippelen met deze gekkigheid is één ding, maar deze zaak laat precies zien hoe puberaal het eigenlijk is. Je wil met een vergiet op je pasfoto staan, omdat moslims en joden ook een hijab of een kippa mogen hebben. Doet me weer denken aan de mensen die naar moslimmeisjes stonden te wijzen als ze hun pet af moesten doen. :|W

Draagt TS of iemand anders hier van de kerk van VSM ook daadwerkelijk dagelijks een vergiet op het hoofd?
  woensdag 6 juli 2016 @ 16:54:32 #55
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_163561031
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sommigen nemen hun pastafari-geloof erg serieus:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

Plastic mag ook, zie bovenstaand :P
Nudelmesse _O_
  woensdag 6 juli 2016 @ 16:57:06 #56
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163561100
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_163561121
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 16:37 schreef FlyDutchMan het volgende:

Draagt TS of iemand anders hier van de kerk van VSM ook daadwerkelijk dagelijks een vergiet op het hoofd?
Niet als ze spaghetti koken. :+
  woensdag 6 juli 2016 @ 17:26:52 #58
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_163561791
Het moge toch duidelijk zijn dat er wel een verschil is tussen de Pastafarians die een statement willen maken tov gelovigen en een religie met duizenden jaren traditie?

Edit: Overigens zou je wat mij betreft best wel met een vergiet op de pasfoto mogen hoor. Doe je ding.
  woensdag 6 juli 2016 @ 17:33:58 #59
224960 highender
Travellin' Light
pi_163561928
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:26 schreef Jovatov het volgende:
Het moge toch duidelijk zijn dat er wel een verschil is tussen de Pastafarians die een statement willen maken tov gelovigen en een religie met duizenden jaren traditie?

Edit: Overigens zou je wat mij betreft best wel met een vergiet op de pasfoto mogen hoor. Doe je ding.
Dus als de Pastafarians x aantal jaren bestaan dan wordt het verschil steeds kleiner :?
  woensdag 6 juli 2016 @ 17:35:37 #60
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_163561962
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:33 schreef highender het volgende:

[..]

Dus als de Pastafarians x aantal jaren bestaan dan wordt het verschil steeds kleiner :?
Ja.
  woensdag 6 juli 2016 @ 17:35:54 #61
224960 highender
Travellin' Light
pi_163561970
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 16:35 schreef ATON het volgende:
:D Jouw " kerk " slaat ook nergens op.
ID is niet aantoonbaar en dat is je hier al meermaals duidelijk gemaakt.
Zelfs als ID op wat voor wijze dan ook aantoonbaar zou zijn dan zegt dat nog helemaal niets over de bijbehorende leefregels (if any), en dat is nu net waar deze zaak om draait. ;)
  woensdag 6 juli 2016 @ 17:40:43 #62
224960 highender
Travellin' Light
pi_163562059
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:35 schreef Jovatov het volgende:
Ja.
Jij weet ook wel dat een beroep op traditie een drogreden is, en je kan zelf wel voorbeelden verzinnen waarom.
  woensdag 6 juli 2016 @ 17:49:45 #63
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_163562220
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:40 schreef highender het volgende:

[..]

Jij weet ook wel dat een beroep op traditie een drogreden is, en je kan zelf wel voorbeelden verzinnen waarom.
Ik snap niet waarom dat in dit geval een drogreden zou zijn?
Islam bestaat al 1500 jaar, Pastafarianisme bestaat 11 jaar. Dat is toch gewoon een verschil wat iedereen kan zien en dus ook benoemd mag worden?

En verder lijkt het mij vrij duidelijk dat Pastafarians voornamelijk dezelfde rechten willen claimen als 'reguliere' godsdiensten en zich daar hard voor maken. Het is een reactiebeweging op de huidige godsdiensten, en ook nog eens extreem jong vergeleken met andere religies.

En derhalve is er dus wel degelijk een verschil tussen Pastafarianisme en andere godsdiensten. Of dat verschil groot genoeg is om Pastafarians bepaalde rechten wel/niet toe te kennen is aan de rechter te bepalen.
  woensdag 6 juli 2016 @ 17:52:27 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163562274
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 16:34 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Een religie kan je het ook niet noemen. Het is meer een soort protestbeweging. Hoe ze rechters zover hebben gekregen om ze in de categorie religie te plaatsen.... Knap!
Het gaat om de officiële definitie van 'religie' en daar kan het dus tussen, wettelijk gezien.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_163562624
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:49 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom dat in dit geval een drogreden zou zijn?
Islam bestaat al 1500 jaar, Pastafarianisme bestaat 11 jaar. Dat is toch gewoon een verschil wat iedereen kan zien en dus ook benoemd mag worden?

En verder lijkt het mij vrij duidelijk dat Pastafarians voornamelijk dezelfde rechten willen claimen als 'reguliere' godsdiensten en zich daar hard voor maken. Het is een reactiebeweging op de huidige godsdiensten, en ook nog eens extreem jong vergeleken met andere religies.

En derhalve is er dus wel degelijk een verschil tussen Pastafarianisme en andere godsdiensten. Of dat verschil groot genoeg is om Pastafarians bepaalde rechten wel/niet toe te kennen is aan de rechter te bepalen.
Oude kaas of jonge kaas, blijft nog steeds kaas. :D
  woensdag 6 juli 2016 @ 18:18:16 #66
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_163562734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:12 schreef ATON het volgende:

[..]

Oude kaas of jonge kaas, blijft nog steeds kaas. :D
Maar er is wel een verschil.
pi_163562782
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Het gaat om de officiële definitie van 'religie' en daar kan het dus tussen, wettelijk gezien.
Maar dat bedoel ik ook. De definitie van religie heeft met zingeving te maken.

Als je naar de oorsprong van deze religie kijkt zie je geen zoektocht naar de zin van het leven. Ze zijn niet actief in zingeving. In feite zijn het atheïsten die de "belachelijkheid" van gelovigen (volgens hen) naar voren willen brengen door een groep te vormen en dezelfde rechten te willen als religie.
Het moet kunnen want godsdienst doet dat ook dus waarom zij niet. Een leerstelling hebben ze ook niet.

Het kan volgens de wet wel omdat ze zich als gelovigen presenteren. Maar dat is dus gewoon om de titel religie te krijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2016 18:24:35 ]
pi_163563051
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Wat is die officiële definitie waar je op doelt?
  woensdag 6 juli 2016 @ 18:40:07 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163563201
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 16:37 schreef FlyDutchMan het volgende:
Dat je de speciale status van gelovigen in bepaalde zaken aan wil stippelen met deze gekkigheid is één ding, maar deze zaak laat precies zien hoe puberaal het eigenlijk is.
Het aantonen van hypocrisie in de wet is allesbehalve puberaal. Eigenlijk is de gekkigheid juist dat die speciale status nog bestaat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 6 juli 2016 @ 18:43:17 #70
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163563291
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:33 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Wat is die officiële definitie waar je op doelt?
Ik heb het van wiki (vergeef me). Maar die zijn met definities meestal wel goed te gebruiken. Daar staat dat een religie niet perse godsverering hoeft te zijn. Bij Godsdienst is de voorwaarde dat je in een God moet geloven.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_163563322
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het aantonen van hypocrisie in de wet is allesbehalve puberaal. Eigenlijk is de gekkigheid juist dat die speciale status nog bestaat.
Bij andere onderwerpen? Misschien. Bij dit onderwerp is het gewoon dom. Bij een hijab of een kippa is het namelijk zo dat deze voor een deel van de gelovigen zo een belangrijk onderdeel van hun geloof is, dat ze deze elke dag dragen. Om die reden is het alleen maar handig om ze daar ook mee af te beelden op hun paspoort.

Ik vind het helemaal prima dat je met een vergiet op je pasfoto wil. Dan verwacht ik wel dat je dat vergiet elke dag op je hoofd draagt. Dus ook naar je werk en als je baas er wat van zegt ga je naar de commissie gelijke behandeling. Vecht voor je recht om het vergiet altijd te dragen.

Maar ik heb het idee dat het bij veel van die pastafari's toch niet zo diep gaat. Dat is dus ook precies de reden dat het niet hetzelfde is.

quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:43 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb het van wiki (vergeef me). Maar die zijn met definities meestal wel goed te gebruiken. Daar staat dat een religie niet perse godsverering hoeft te zijn. Bij Godsdienst is de voorwaarde dat je in een God moet geloven.
Wiki spreekt over zingeving. Dat ontbreekt bij pastafari's compleet. Sterker nog, de hele levensbeschouwing draait om het onbegrip voor het belang van zingeving voor anderen.
pi_163563489
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:44 schreef FlyDutchMan het volgende:
Wiki spreekt over zingeving. Dat ontbreekt bij pastafari's compleet. Sterker nog, de hele levensbeschouwing draait om het onbegrip voor het belang van zingeving voor anderen.
Mwoah, de "I really rather had you didn't" s zijn geen slechte leefregels...
Merendeels dan.
pi_163563520
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:44 schreef FlyDutchMan het volgende:

Ah, onbegrip voor het belang van zingeving van de pastafari's deze opmerking. Typisch.
Conscience do cost.
pi_163563540
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 13:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik ben absoluut niet boos hoor, ben ik nooit eigenlijk.
Het is gewoon kinderlijk dat atheisten nooit een serieus onderzoek willen doen naar religie en daarom als peuters aankomen met het VSM.
Een ironische uitspraak, aangezien jij dondersgoed weet waarom de FSM destijds is bedacht. En dat was idd wegens kinderachtig gedrag - maar niet van atheisten ;)
pi_163563897
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:52 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Mwoah, de "I really rather had you didn't" s zijn geen slechte leefregels...
Merendeels dan.
Op zich niet, maar zelfs die zijn meer gericht op andere geloven dan op het eigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')