abonnement Unibet Coolblue
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 juli 2016 @ 20:11:49 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_163492919
(topic geplaatst met toestemming van Perrin)

Komende donderdag (7-7) vind er in Groningen een rechtszitting plaats over het Heilige vergiet van de Pastafari. Zie ook het bericht hierover op de Frontpage: Vergietgate voor de rechter in Groningen

quote:
Om dit voor de rechtbank aan te tonen is de kerk nog zoek op naar een afgestudeerde theoloog, die deze redenering kan onderstrepen. Dirk Jan: "Het is de bedoeling dat de theoloog verklaart dat Moslims en Joden hun hoofddeksel opzetten uit respect voor hun religie of God en niet vanwege onderdrukking."
Is er op FOK! iemand bereid om Dirk Jan bij te staan tijdens de rechtszitting komende donderdag?!

Mailen kan naar: contact@kerkvanhetvliegendspaghettimonster.nl of via een privebericht op : https://www.facebook.com/hetvliegendspaghettimonster/
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_163497777
Edit: laten we respectvol blijven

[ Bericht 43% gewijzigd door Perrin op 03-07-2016 22:20:18 ]
  zondag 3 juli 2016 @ 22:23:24 #3
224960 highender
Travellin' Light
pi_163497986
Helaas ben ik geen theoloog, maar goed, ik hoop dat de rechter eindelijk eens mee gaat in deze flauwe kul.
pi_163498269
Ik zie dat mijn vorige reactie verwijderd is...

Ik hoop dat de rechter niet meegaat in deze aanstellerige idioterie.
  zondag 3 juli 2016 @ 23:01:56 #5
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163499536
Ben wel benieuwd naar de uitslag van deze zaak. :) Tvp.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163500705
moet het vergiet van metaal zijn, of mag plastic ook?
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_163501179
TS: Indien de rechter hierin meegaat, ga jij dan ook gelijk een nieuw paspoort halen?
pi_163550923
Wel triest dat iemand zijn tijd verkwist met zoiets... Laat wel zien dat atheisten gewoon niets beters te doen hebben dan gelovigen de draak te steken.
En dan met iets zieligs als dit monster. Hoe kinderachtig wil iemand zijn. Dat een kind van 3 daar mee aan komt zetten in een discussie over religie oke, maar volwassen personen?

Laat wel zien dat atheïsten gewoon kansloos zijn in een discussie over het bestaan van God.
Weten zelf ook wel beter dat God gewoon bestaat en dat hun theorietjes gewoon zinloos zijn.
Zou wel grappig zijn als deze beste man wint trouwens, dan kun je direct alle gestoorden herkennen aan hun paspoort/id-kaart/rijbewijs, kan de politie ze direct meenemen naar een gesticht.

Ps: Groningen heeft in Helpman nog wel goed gesticht zitten, kunnen ze deze man ook wel direct heen brengen na afloop.
pi_163551096
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:08 schreef bianconeri het volgende:
Wel triest dat iemand zijn tijd verkwist met zoiets... Laat wel zien dat atheisten gewoon niets beters te doen hebben dan gelovigen de draak te steken.
En dan met iets zieligs als dit monster. Hoe kinderachtig wil iemand zijn. Dat een kind van 3 daar mee aan komt zetten in een discussie over religie oke, maar volwassen personen?

Laat wel zien dat atheïsten gewoon kansloos zijn in een discussie over het bestaan van God.
Weten zelf ook wel beter dat God gewoon bestaat en dat hun theorietjes gewoon zinloos zijn.
Zou wel grappig zijn als deze beste man wint trouwens, dan kun je direct alle gestoorden herkennen aan hun paspoort/id-kaart/rijbewijs, kan de politie ze direct meenemen naar een gesticht.

Ps: Groningen heeft in Helpman nog wel goed gesticht zitten, kunnen ze deze man ook wel direct heen brengen na afloop.
Pastafari moet zeker bestaan als men dezelfde drogreden gebruikt als jij doet voor jou god. 8-)
pi_163551108
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 22:30 schreef rutger05 het volgende:
Ik zie dat mijn vorige reactie verwijderd is...

Ik hoop dat de rechter niet meegaat in deze aanstellerige idioterie.
En dat is nu juist het hele plan ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_163551348
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:08 schreef bianconeri het volgende:
Wel triest dat iemand zijn tijd verkwist met zoiets... Laat wel zien dat atheisten gewoon niets beters te doen hebben dan gelovigen de draak te steken.
En dan met iets zieligs als dit monster. Hoe kinderachtig wil iemand zijn. Dat een kind van 3 daar mee aan komt zetten in een discussie over religie oke, maar volwassen personen?

Laat wel zien dat atheïsten gewoon kansloos zijn in een discussie over het bestaan van God.
Weten zelf ook wel beter dat God gewoon bestaat en dat hun theorietjes gewoon zinloos zijn.
Zou wel grappig zijn als deze beste man wint trouwens, dan kun je direct alle gestoorden herkennen aan hun paspoort/id-kaart/rijbewijs, kan de politie ze direct meenemen naar een gesticht.

Ps: Groningen heeft in Helpman nog wel goed gesticht zitten, kunnen ze deze man ook wel direct heen brengen na afloop.
Aankomen met een zombie die over water loopt is wat :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_163551353
VSM _O_
జ్ఞ‌ా
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 6 juli 2016 @ 09:59:07 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_163551711
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 00:00 schreef vaduz het volgende:
TS: Indien de rechter hierin meegaat, ga jij dan ook gelijk een nieuw paspoort halen?
nee, ik laat m'n id kaart pas verlengen als het tijd is. Ik ga geen geld over de balk gooien.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_163553518
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:08 schreef bianconeri het volgende:
En dan met iets zieligs als dit monster. Hoe kinderachtig wil iemand zijn. Dat een kind van 3 daar mee aan komt zetten in een discussie over religie oke, maar volwassen personen?
Hetzelfde kan je natuurlijk zeggen over goden. ;)
Conscience do cost.
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:44:57 #15
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163554188
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:08 schreef bianconeri het volgende:

Wel triest dat iemand zijn tijd verkwist met zoiets... Laat wel zien dat atheisten gewoon niets beters te doen hebben dan gelovigen de draak te steken.
En dan met iets zieligs als dit monster. Hoe kinderachtig wil iemand zijn. Dat een kind van 3 daar mee aan komt zetten in een discussie over religie oke, maar volwassen personen?
Dit gaat niet over belachelijk maken, het gaat over gelijke rechten. Wat wat mij betreft toch een vrij serieuze zaak is.

Zo zal dit er ongetwijfeld voor jou uitzien als tv comedy:


Maar uiteindelijk gaat het wel over belastingvoordelen in de vele miljoenen dollars waar die mafkezen wat mij betreft gewoon geen recht op hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:53:42 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163554423
Je zal het zien, deze satirische religieuze beweging is over 100 jaar een religie waar mensen het daadwerkelijk geloven en op zoek gaan naar het vliegende spaghettimonster. Dit is gewoon één lange uit de hand lopende grap waarvan je WEET dat het een keer mis gaat. _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:57:49 #17
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163554499
quote:
9s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef jogy het volgende:
Je zal het zien, deze satirische religieuze beweging is over 100 jaar een religie waar mensen het daadwerkelijk geloven en op zoek gaan naar het vliegende spaghettimonster. Dit is gewoon één lange uit de hand lopende grap waarvan je WEET dat het een keer mis gaat. _O-.
De oorspronkelijke bedoeling van dit idee was niet zozeer een grap, hoewel veel mensen dat wel denken... zeker de gelovigen die over elkaar heen vallen om te melden dat dit bedoeld is om hun religie belachelijk te maken en dat dat natuurlijk *helemaal* niet kan.

Oorspronkelijk was het gewoon een variant op het theepot argument van Bertrand Russell, dat bedoeld was om een redelijk serieus filosofisch punt te maken:

Het feit dat je het niet-bestaan van iets niet kunt aantonen betekent nog niet dat het bestaan van dat iets waarschijnlijk is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163554879
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:08 schreef bianconeri het volgende:
Wel triest dat iemand zijn tijd verkwist met zoiets... Laat wel zien dat atheisten gewoon niets beters te doen hebben dan gelovigen de draak te steken.
En dan met iets zieligs als dit monster. Hoe kinderachtig wil iemand zijn. Dat een kind van 3 daar mee aan komt zetten in een discussie over religie oke, maar volwassen personen?

Laat wel zien dat atheïsten gewoon kansloos zijn in een discussie over het bestaan van God.
Weten zelf ook wel beter dat God gewoon bestaat en dat hun theorietjes gewoon zinloos zijn.
Zou wel grappig zijn als deze beste man wint trouwens, dan kun je direct alle gestoorden herkennen aan hun paspoort/id-kaart/rijbewijs, kan de politie ze direct meenemen naar een gesticht.

Ps: Groningen heeft in Helpman nog wel goed gesticht zitten, kunnen ze deze man ook wel direct heen brengen na afloop.
Zoals jij hier naar kijkt, zo zien veel atheïsten jouw geloof (al dan niet per se zonder respect). Het verschil is dat dit slechts een "grap" is ten voordele van een relevante kwestie. Jij, jij maakt niet eens een grap. Hetzelfde argument dat jij gebruikt kan in principe gebruikt worden om jou op te sluiten. Het ergste is dat jij je dat niet eens realiseert.
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:15:02 #19
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_163554889
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:08 schreef bianconeri het volgende:
Wel triest dat iemand zijn tijd verkwist met zoiets... Laat wel zien dat atheisten gewoon niets beters te doen hebben dan gelovigen de draak te steken.
En dan met iets zieligs als dit monster. Hoe kinderachtig wil iemand zijn. Dat een kind van 3 daar mee aan komt zetten in een discussie over religie oke, maar volwassen personen?

Laat wel zien dat atheïsten gewoon kansloos zijn in een discussie over het bestaan van God.
Weten zelf ook wel beter dat God gewoon bestaat en dat hun theorietjes gewoon zinloos zijn.
Zou wel grappig zijn als deze beste man wint trouwens, dan kun je direct alle gestoorden herkennen aan hun paspoort/id-kaart/rijbewijs, kan de politie ze direct meenemen naar een gesticht.

Ps: Groningen heeft in Helpman nog wel goed gesticht zitten, kunnen ze deze man ook wel direct heen brengen na afloop.
Boze gelovige gespot :D
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:15:09 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163554891
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

De oorspronkelijke bedoeling van dit idee was niet zozeer een grap, hoewel veel mensen dat wel denken... zeker de gelovigen die over elkaar heen vallen om te melden dat dit bedoeld is om hun religie belachelijk te maken en dat dat natuurlijk *helemaal* niet kan.

Oorspronkelijk was het gewoon een variant op het theepot argument van Bertrand Russell, dat bedoeld was om een redelijk serieus filosofisch punt te maken:

Het feit dat je het niet-bestaan van iets niet kunt aantonen betekent nog niet dat het bestaan van dat iets waarschijnlijk is.
Het is satire met een doel en het werkt best goed verder.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:47:41 #21
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163555600
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Het is satire met een doel en het werkt best goed verder.
Of het nou zo goed werkt weet ik eerlijk gezegd niet. Veel gelovigen lijken niet verder te kunnen kijken dan 'ze maken ons geloof belachelijk' waardoor ze volslagen blind zijn voor het centrale punt.

In dit soort rechtszaken zou het echter prima kunnen werken. Ik denk niet dat er een rechter is die zijn vingers wil branden aan een poging een onderscheid te maken tussen hoofddoekjes, keppeltjes en vergieten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:53:27 #22
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163555756
Italiaanse pasta chef
pi_163556305
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:17 schreef ATON het volgende:
Pastafari moet zeker bestaan als men dezelfde drogreden gebruikt als jij doet voor jou god. 8-)
Je weet zelf ook wel dat deze ''kerk'' nergens op slaat.
En dan wordt dit aangehaald als vergelijking met niet kunnen laten zien van God, maar ook dat slaat nergens op want ID is gewoon aantoonbaar en verder kijkend dan dat ook dat Bijbel klopt.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:19 schreef ems. het volgende:

Hetzelfde kan je natuurlijk zeggen over goden. ;)
Bij bepaalde goden wellicht. Maar dat er ID is daar zijn gewoon duidelijke dingen voor te tonen.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:44 schreef Molurus het volgende:

Dit gaat niet over belachelijk maken, het gaat over gelijke rechten. Wat wat mij betreft toch een vrij serieuze zaak is.

Zo zal dit er ongetwijfeld voor jou uitzien als tv comedy:


Maar uiteindelijk gaat het wel over belastingvoordelen in de vele miljoenen dollars waar die mafkezen wat mij betreft gewoon geen recht op hebben.
1. Ik ben het volledig met je eens dat er gelijke rechten moeten zijn, maar:
Je snapt zelf ook wel dat dit met het VSM gewoon gaat om het belachelijk maken gaat van religie, daarom bestaat het verhaaltje van het VSM. Dat heeft helemaal niet te maken met om religieuze redenen het willen op hebben van een vergiet op een foto omdat een jood of moslim dit vanwege het geloof wil/moet.
Dit zijn gewoon compleet andere dingen, als je gelijke rechten wil dan moet je ook maar een jood of moslim worden dan mag je ook een boerka gaan dragen.
Dit is gewoon geen goede reden om ook iets te mogen dragen. Als hij nou gewoon serieus iets zou aandragen....

2. Wil je dat van Last week tonight geen comedy noemen dan?
En je hoeft bij mij niet aan te komen met tv-dominees hoor :P Daar ben ik ontzettend tegen.
Met hun valse leer en het haast agressief overbrengen van eigen propaganda om maar geld te verdienen. Want daar gaat het de tv-dominees alleen maar om: Geld. Helemaal niets met geloof te maken.
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:21:56 #24
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_163556473
Ik snap in het geheel niet waarom een theoloog nodig zou zijn om een statement te maken over of joden/moslims hun hoedje niet uit onderdrukking opzetten.

Wat heeft de wel/niet onderdrukking te maken met het feit of een 'Pastafariaan' een vergiet op zijn hoofd mag hebben op de pasfoto?
pi_163556492
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:57 schreef Molurus het volgende:

Het feit dat je het niet-bestaan van iets niet kunt aantonen betekent nog niet dat het bestaan van dat iets waarschijnlijk is.
Het verschil is alleen dat je het door het VSM wel een grap maakt.
Je kunt ook bovenstaande zin gewoon zeggen en dan maak je het serieus. Maar omdat mensen kinderachtig gaan doen en met het VSM aankomen maak je er een grap van.

Buiten dat het zinnetje wat jij opnoemt niet specifiek opgaat voor een Goddelijk wezen waar dingen voor aan te voeren zijn.
Het zijn de hele simpele zielen die maar aankomen met: Je zou God echt letterlijk moeten kunnen zien om er in te kunnen geloven. Ipv naar indirecte bewijzen te kijken.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:14 schreef Cockwhale het volgende:

Zoals jij hier naar kijkt, zo zien veel atheïsten jouw geloof (al dan niet per se zonder respect). Het verschil is dat dit slechts een "grap" is ten voordele van een relevante kwestie. Jij, jij maakt niet eens een grap. Hetzelfde argument dat jij gebruikt kan in principe gebruikt worden om jou op te sluiten. Het ergste is dat jij je dat niet eens realiseert.
Oh goh meen je dat nou?
Denk je nou echt dat ik het principe achter het VSM niet weet?

Het probleem is alleen dat je voor het VSM geen enkel bewijs kunt aanvoeren (logisch natuurlijk want het is door peuters bedacht om maar niet serieus te hoeven doen, voor de simpele zielen).
Het verschil met God is dat je door naar de natuur te kijken, door de Bijbel te bestuderen daadwerkelijk dingen kunt gaan bekijken. Echt een werkelijke studie kunt van maken, door archeologie dingen kunt bewijzen.
Door hoe zaken in elkaar zitten kun je ook gewoon zien dat er ID moet zijn, oftewel een God.

Daarom is VSM gewoon iets van de simpele zielen die gewoon nooit enig onderzoek gedaan hebben en niet willen doen en bij elke discussie over religie maar roepen: Ik geloof in VSM en bewijs maar van niet. Je kan gewoon niet bewijzen dat dat niet zo is, maar God kan je wel bewijzen dat die bestaat ook al zie je Hem niet.

VSM is gewoon omgekeerde bewijslast verhaal.
Bewijs eerst maar dat hij bestaat. Zo werkt het met God ook wel. Genoeg bewijs dat Hij wel bestaat. Dus toon dan maar aan dat sprookjes als evolutie kloppen, dat al het ingewikkelde in het universum, en kleiner hier op aarde niet door ID komen. Terwijl dat eigenlijk onmogelijk door toeval kunnen komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')