Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen Gerard_Geit, merkgeil aan Ford, Mercedes-Benz, Audi en Jaguar. Rijdt zelf Ford GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Dubai Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000) Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Op zaterdag 2 juli 2016 18:55 schreef MG_13 het volgende: Als we dan toch nieuwsberichten aan het posten zijn, post ik er bij deze ook een.
Vandaag had ik een leuk ritje, ik moest een auto ophalen bij Rijvaardigheidscentrum Lelystad, wat overigens vandaag is geopend. De Audi A6 in het filmpje heb ik vandaag van Lelystad naar Velp gereden.
Een leuk ritje, maar waarschijnlijk minder leuk om naar Lelystad te gaan? Moest daar één keer heen en met het OV is het overdag letterlijk niet te bereiken tenzij je een uur wilt lopen, ofzo.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik wilde inderdaad de naam van het bedrijf niet heer neerplempen. Maar google op Bungalowverhuur aan de genoemde straat, zie de afbeelding in Google Maps en dan kun je het wat makkelijker plaatsen..
Ik zie eigenlijk nog steeds niet een bedrijf o.i.d. wat het afleveren van 9 auto's zou verklaren. Overigens wel een bizar verhaal. En hebben jullie echt 2 uur gewacht, totdat Easway twee taxibusjes geregeld had? Dat geintje heeft ze waarschijnlijk meer geld gekost (2 keer uurloon van 9 hikers) dan de taxi. En nu hebben ze alsnog een taxi moeten regelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Een leuk ritje, maar waarschijnlijk minder leuk om naar Lelystad te gaan? Moest daar één keer heen en met het OV is het overdag letterlijk niet te bereiken tenzij je een uur wilt lopen, ofzo.
Ja, 9292 kon geen enkel reisadvies berekenen. De enige mogelijkheid zou geweest zijn dat ik vanaf het station met de taxi zou gaan, want 11 km lopen is toch een beetje ver. Maar ik kon gelukkig met de auto gebracht worden door m'n vader, ook nog veel goedkoper dan trein en taxi.
Uurtje of 3 geleden met m'n vriendin in LA geland. Komende 3 weken in dit apparaat door het zuidwesten van de USA crossen
Overigens probeerde de man van het verhuurbedrijf ons een fullsize SUV aan te smeren ipv de midsize die we geboekt hadden, omdat hij een midsize te klein voor ons 2'en vond en een fullsize 4x4 heeft wat van pas zou komen in de nationale parken. Alleen jammer voor hem dat we wisten dat deze midsize ook groot zat is en ook voorzien is van 4x4
En omdat ik behalve op auto's ook op vliegtuigen fap ook nog even het vervoer naar LA. Machtig apparaat
Op woensdag 6 juli 2016 01:17 schreef Irritatie100 het volgende: Uurtje of 3 geleden met m'n vriendin in LA geland. Komende 3 weken in dit apparaat door het zuidwesten van de USA crossen (...)
Was jij nou degene waarbij stond dat er geen cruisecontrol op zat? Zoja, de hamvraag: heeft die cc?
Was jij nou degene waarbij stond dat er geen cruisecontrol op zat? Zoja, de hamvraag: heeft die cc?
Haha, klopt inderdaad. Volgens de papieren zouden maar een paar categorieën (cq de duurste) cruise control hebben en daar verbaasde ik me behoorlijk over. Echter is het antwoord op de hamvraag dat op onze auto ook 'gewoon' cc zit
Rijdt sowieso echt een stuk beter dan ik verwacht had moet ik zeggen. Stuurt aan de zware kant wat ik altijd wel prettig vind en hij helt nauwelijks in de bochten. Wel weinig gevoel in het bochtenwerk maar dat is ook wel logisch voor zo'n ding.
Verder net Santa Monica en Venice Beach een beetje verkend en dus ook al wat met de Compass rond gereden door de stad hier. Niet echt ontspannen rijden in LA maar goed, verder weinig problemen. Alleen de 4 way intersection blijft een apart fenomeen
Vandaag Eindhoven-Oldenzaal-Enschede per Audi A5 2.7TDI, maandag een klant die ik nog nooit heb gehad. Haaksbergen-Assen-Haaksbergen per Audi A3, met dik 6 uur wachttijd tussendoor. Moet toch geld verdienen om die 350Z draaiende te houden. Tanken kost meer dan 100 euro en dan mag je blij zijn als je er 500km uit haalt
Onder het mom van 'we hebben nou toch een Jeep' in Joshua Tree Park de onverharde route gekozen stelde niks voor eigenlijk maar was wel leuk later nog in Kaibab National Forest onverhard gereden, was al iets heftiger maar voor die Jeep nog steeds een makkie.
Verder getankt voor $2,15/gallon dus daar kan zelfs Luxemburg een puntje aan zuigen
Andere conclusies: keep your lane rijdt heel relaxed, vrachtwagens hebben geen aparte limiet (vandaag bij 120km/h ingehaald door een gigantische truck met nog gigantischere trailer, dan zit je toch even raar te kijken ) en rond LA hebben ze carpoolstroken waar je alleen op mag rijden als er 2 of meer personen in de auto zitten. Toch nog mooi een file ontweken via zo'n ding
Maar werkt keep your lane ook niet alleen als je lange afstanden af moet leggen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik denk dat het in Nederland niet zou werken nee hier heb je soms zomaar 40 kilometer tussen afslagen zitten
Eergisteren op de Route 66 ook. Volgens de TomTom moesten we over 75 kilometer rechtsaf. En die 75 kilometer had ik bij wijze van spreken gewoon op de achterbank kunnen gaan zitten
Overigens was het stuk Route 66 dat wij reden heel saai gewoon een lange weg dwars door een dorre woestijn. Ook nog eens eenbaans met een maximum van 55mph.
Mooi om je ervaringen te lezen, Irritatie100, een feest van herkenning ook Er is daar zo gigantisch veel te zien, geniet er van. Ga je nog richting Moab (Utah) eigenlijk?
Vandaag dik 6 uur pauze terwijl de klant vergaderingen heeft. Oftewel: 6 uur lang betaald Pokemon Go spelen in Assen. Heb al gesocialized met andere spelers op een bankje in het park, een electabuzz gevangen en een paar gyms overgenomen. Lekker werkdagje
Op maandag 11 juli 2016 14:06 schreef SytseH het volgende: Vandaag dik 6 uur pauze terwijl de klant vergaderingen heeft. Oftewel: 6 uur lang betaald Pokemon Go spelen in Assen. Heb al gesocialized met andere spelers op een bankje in het park, een electabuzz gevangen en een paar gyms overgenomen. Lekker werkdagje
Haha, zou ik ook eens aan moeten beginnen, met dit werk reis je natuurlijk sowieso al veel. Vandaag zit ik alleen 8 uur lang in een kantoor in Duitsland. Prima betaald de nieuwe Ray Donovan afleveringen kijken Deze klant rij ik vaker en heeft nu een Cayenne GTS ipv S, prima vervoer wel
Op maandag 11 juli 2016 12:15 schreef Sjouveur het volgende: Mooi om je ervaringen te lezen, Irritatie100, een feest van herkenning ook Er is daar zo gigantisch veel te zien, geniet er van. Ga je nog richting Moab (Utah) eigenlijk?
Nee, Moab komen we niet. In Utah hebben we een nacht in Bluff geslapen (45 minuten buiten Monument Valley) en nu zitten we in Springdale (vlak buiten Zion National Park en een uurtje rijden van Bryce Canyon). Hierna door naar Las Vegas en hiervoor in Arizona gezeten. Voor de Grand Canyon uiteraard, dat is wel echt een geweldig ding
Ja, ben zelf ook naar de Grand Canyon geweest, ongepland eigenlijk: omdat ik dat ding al zo vaak op tv had gezien hoefde ik er niet zo nodig heen. In het echt is hij toch wel behoorlijk indrukwekkend. Bryce en Zion ben ik zelf niet heen geweest, net als zoveel andere parken nog, kan niet wachten om een keer terug te gaan!
Op maandag 11 juli 2016 14:06 schreef SytseH het volgende: Vandaag dik 6 uur pauze terwijl de klant vergaderingen heeft. Oftewel: 6 uur lang betaald Pokemon Go spelen in Assen. Heb al gesocialized met andere spelers op een bankje in het park, een electabuzz gevangen en een paar gyms overgenomen. Lekker werkdagje
Shit
Ik speelde wel eens Ingress tijdens hiken. Nog zo'n portal in Meerkerk veroverd.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 12:50:04 ]
Op dinsdag 12 juli 2016 10:26 schreef Sjouveur het volgende: Ja, ben zelf ook naar de Grand Canyon geweest, ongepland eigenlijk: omdat ik dat ding al zo vaak op tv had gezien hoefde ik er niet zo nodig heen. In het echt is hij toch wel behoorlijk indrukwekkend. Bryce en Zion ben ik zelf niet heen geweest, net als zoveel andere parken nog, kan niet wachten om een keer terug te gaan!
Logisch ja! Zo komen wij bijvoorbeeld niet in Sequoia, dat lijkt me ook nog wel erg mooi! Grand Canyon is inderdaad niet echt op een foto te krijgen nee. Wij hebben een helikoptervlucht gedaan, dat was wel echt heel vet
Logisch ja! Zo komen wij bijvoorbeeld niet in Sequoia, dat lijkt me ook nog wel erg mooi! Grand Canyon is inderdaad niet echt op een foto te krijgen nee. Wij hebben een helikoptervlucht gedaan, dat was wel echt heel vet
Mooi man! Die heli heb ik toen ook gedaan, vond ik ook echt tof!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Vandaag nog een spoedopdracht als hiker gedaan, Skoda Superb van Hengelo->Zwolle. Moest de auto ophalen bij M in Hengelo, stond daar op de parkeerplaats een knalgele Lamborhini Diablo VT Sowieso veel moois daar, die showroom is meer een museum dan een showroom.. Toen we door de werkplaats naar de Skoda liepen stond er nog een testarossa, een 488 GTB en een E-type series 1 op de brug..
[ Bericht 11% gewijzigd door SytseH op 13-07-2016 13:08:08 ]
Op maandag 11 juli 2016 14:06 schreef SytseH het volgende: Vandaag dik 6 uur pauze terwijl de klant vergaderingen heeft. Oftewel: 6 uur lang betaald Pokemon Go spelen in Assen. Heb al gesocialized met andere spelers op een bankje in het park, een electabuzz gevangen en een paar gyms overgenomen. Lekker werkdagje
Heb je vast een goede accu.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik dacht vandaag nog 'goh, ik kom de laatste tijd wel vaak in Meerkerk'. Werk voor maandag: Putten-Meerkerk, Meerkerk-Nijmegen en Veenendaal-Meerkerk.
Ach, maar één keer lopen. En als het net zulk mooi weer als vandaag is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Er wordt blijkbaar weinig gereden met deze tropische temperaturen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op donderdag 21 juli 2016 15:32 schreef Dudeweiser het volgende: Wel mooi weer die loonsverlaging bij AR, bijna 10% eraf. Het was al niet veel maar nu is het helemaal karig geworden
Dit inderdaad. En dan ook nog het afschaffen van de hogere uurlonen bij bepaalde leasemaatschappijen, dus dan is het helemaal niks meer.
Ze verdienen niet genoeg geld? De verhoging van het minimumloon was blijkbaar een goede reden om iedereen het minimumloon te geven in plaats van 10% teveel.
Bij EW zijn de lonen juist omhoog gegaan, in ieder geval voor mij. Er is bij mij bijna 3% bij gekomen.
Overigens wel lekker dat veel collega's op vakantie zijn/gaan of niet willen hiken met dit warme weer. Vandaag een mooie spoedrit gehad (6 uurtjes gemaakt; waarvan 1½ uur treinen op de terugweg) en al om 12 uur gebeld voor een volle dag morgen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ze verdienen niet genoeg geld? De verhoging van het minimumloon was blijkbaar een goede reden om iedereen het minimumloon te geven in plaats van 10% teveel.
Ja, ik ging van 6,60 naar 6,06 als 20 jarige. Ze hadden ook zo'n overzichtje gestuurd van wat de nieuwe jeugdminimumlonen zijn en daar houden ze zich dus nu aan. Binnenkort jarig dus ik ben benieuwd wat ze er dan van maken.
Ja, ik ging van 6,60 naar 6,06 als 20 jarige. Ze hadden ook zo'n overzichtje gestuurd van wat de nieuwe jeugdminimumlonen zijn en daar houden ze zich dus nu aan. Binnenkort jarig dus ik ben benieuwd wat ze er dan van maken.
Je kreeg toch altijd al minimumloon + ~20% in reserveringen?
Weet iemand trouwens hoe je je vakantiedagen uren kan laten uitbetalen? Je ziet op je loonstrook namelijk een x-bedrag aan vakantiedagen staan, maar geen idee hoe je dit opneemt. Moet je daarvoor mailen?
Op zondag 24 juli 2016 17:36 schreef Kartmans het volgende: Weet iemand trouwens hoe je je vakantiedagen uren kan laten uitbetalen? Je ziet op je loonstrook namelijk een x-bedrag aan vakantiedagen staan, maar geen idee hoe je dit opneemt. Moet je daarvoor mailen?
Vandaag weer gearriveerd in Nederland na een leuke Europa-roadtrip (Duitsland, Italië en Oostenrijk), eens kijken of ze nog werk voor me hebben hier!
De opdracht met de BMW's waar ik ooit wel eens iets over heb gezegd hier (naar Marseille) was helaas gecanceld. Dood- en doodzonde, maarja, shit happens...
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Het zal wel druk zijn, zowel voor morgen als overmorgen ritten gehad. Volgens mij voor het eerst dat ik niet de dag van tevoren gebeld ben, maar twee dagen van tevoren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Tot nu toe deze week elke dag werk. Vandaag geëindigd in Stadskanaal om vanaf daar weer naar huis te gaan. 4 uur met OV ..
Morgen eerst een reservesleutel ophalen in Oss, met OV naar A'dam om de auto te halen om hem dan weer naar Oss te brengen. Waarschijnlijk iemand de sleutel verloren daar..
Vandaag een BMW x5 van Amsterdam naar Groningen gereden. Blijven echt hele mooie auto's.
quote:
Op donderdag 28 juli 2016 17:37 schreef Dudeweiser het volgende: Nou ik heb morgen ook werk, moet er alleen wel om half zes voor uit mijn bed Een i10, 500 en Transporter, allemaal gloednieuw.
Ik moet morgen ook om kwart over vijf eruit voor een audi a1.. Daarna nog naar putten in een polo.
Ik sta morgen om kwart over 6 op voor Nijverdal - Amsterdam in een Golf GTE en Amsterdam - Enter in een 208. 's Ochtends dik een half uur lopen, maar een GTE is wel een leuke auto.
Maandag een leuk dagje; een BMW 5-serie met een cataloguswaarde van bijna een ton, een nieuwe 308 en een Mercedes C-klasse
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op zaterdag 30 juli 2016 11:10 schreef DireStraits7 het volgende: Maandag een leuk dagje; een BMW 5-serie met een cataloguswaarde van bijna een ton, een nieuwe 308 en een Mercedes C-klasse
Maar 2e rit gecanceld en daarmee ook de 3e. 'Gelukkig' mocht ik toen 3+ uur terug met het OV vanuit de Achterhoek.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op woensdag 27 juli 2016 22:34 schreef OMGitsSander het volgende: Tot nu toe deze week elke dag werk. Vandaag geëindigd in Stadskanaal om vanaf daar weer naar huis te gaan. 4 uur met OV ..
Morgen eerst een reservesleutel ophalen in Oss, met OV naar A'dam om de auto te halen om hem dan weer naar Oss te brengen. Waarschijnlijk iemand de sleutel verloren daar..
Je zult wel gezien hebben dat dat weer een gevalletje niet betaald was.
Pas geleden voor de eerste keer een EW prive chauffeur in de bus gehad. Werd tijd ook
Ik werk al 3 jaar als hiker bij Europcar. Beste bijbaantje ooit... Heel wat mooie (ook buitenlandse) ritten gedaan. Het is wel wat veelzijdiger dan werken bij easyway oid volgens mij. Werk ook regelmatig hele dagen op de vestiging en dan geef je auto's uit aan klanten of breng je ze weg naar/ haal je ze op van klanten op de oprijder. Mooi werk en leuke collega's!
Je zult wel gezien hebben dat dat weer een gevalletje niet betaald was.
Pas geleden voor de eerste keer een EW prive chauffeur in de bus gehad. Werd tijd ook
Klopt inderdaad. Klant had niet betaald. Moest de auto zoeken in een straat want ze hadden hem van afstand uitgeschakeld. Stond die gewoon op de stoep . Bekeuring onder de ruitenwisser. Ik stap die auto in, kwamen de mensen die er omheen wonen nog ff verhaal halen wat die auto daar deed. Die waren bang dat het met de onderwereld te maken had.
Wil ik net wegrijden komt de gemeente met een sleepwagen aanzetten. Net op tijd weg dus. ^^
Ik heb een keer in Amsterdam een auto moeten zoeken die blijkbaar in een parkeergarage stond. Andere hiker kon hem de dag ervoor niet vinden, ik dus wel. Mocht wel eerst 60 euro betalen omdat het parkeerkaartje ontbrak.. Je moest ook altijd de klant bellen, dat heb ik geweten toen ik soms een agressieveling aan de andere kant kreeg.
Dit lijkt mij een interessant bijbaantje, heb net heel topic #231 doorgelezen, mooie auto's! Ik heb sinds januari mijn rijbewijs (18 jaar oud), en ga aankomend jaar studeren (dus OV-kaart). Dat hiken lijkt mij wel tof, beetje auto's afleveren enzo, alleen ik ben wat parkeren betreft echt een wijf Moeten jullie veel fileparkeren of hoe zit dat? Rijden lukt me wel altijd prima!
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende: Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
Op vrijdag 5 augustus 2016 15:00 schreef bobbernaut het volgende: Dit lijkt mij een interessant bijbaantje, heb net heel topic #231 doorgelezen, mooie auto's! Ik heb sinds januari mijn rijbewijs (18 jaar oud), en ga aankomend jaar studeren (dus OV-kaart). Dat hiken lijkt mij wel tof, beetje auto's afleveren enzo, alleen ik ben wat parkeren betreft echt een wijf Moeten jullie veel fileparkeren of hoe zit dat? Rijden lukt me wel altijd prima!
Ik ben een wijf en kan niet fileparkeren. Als je achteruit kunt inparkeren zit het wel goed.
Ik ben een wijf en kan niet fileparkeren. Als je achteruit kunt inparkeren zit het wel goed.
Hm ik doe dat eigenlijk nooit omdat vooruit erin rijden altijd zo makkelijk gaat, ik moet eens gaan oefenen met achteruit inparkeren
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende: Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
Hm ik doe dat eigenlijk nooit omdat vooruit erin rijden altijd zo makkelijk gaat, ik moet eens gaan oefenen met achteruit inparkeren
Leer je snel genoeg als je er werkt maar een beetje oefenen kan geen kwaad. Hoeft ook niet in 1x te lukken, al moet je 1400 keer steken, als die er maar goed en onbeschadigd staat.
Fileparkeren gaat mij wel redelijk af al merk ik wel dat ik in m'n eigen auto altijd een stuk meer ruimte tussen de achterliggende auto en mezelf over hou dan in de auto van m'n pa (die parkeersensoren heeft) of m'n ma (die maar een klein gebakje heeft)
Verder parkeer ik altijd achteruit in als het even kan. Achteruit inparkeren is eigenlijk altijd makkelijker dan achteruit weer weg moeten rijden.
Positief verrast door EW! Gister terug uit Australië, vandaag een spoedje gedaan en morgen ook een flinke dag voor de boeg! Ik had gedacht dat ik de komende twee weken helemaal vrij zou zijn
Op donderdag 11 augustus 2016 22:45 schreef Sjouveur het volgende: Morgen naar Cannes om daar een auto op te halen en terug naar NL te rijden. Mag er 2 dagen over doen
Nice, dat zijn mooie opdrachten. Nog een beetje een leuke auto?
Ik ben net weer thuis na een weekje Zuid-Duitsland met de 350Z. 1600km gemaakt waarvan een hele hoop op prachtige bergweggetjes. Genieten <3
Op maandag 15 augustus 2016 13:10 schreef Sjouveur het volgende: Ja, was echt een heerlijke opdracht! Alles ging vlekkeloos en weinig file gehad De auto was een Landrover Discovery, dikke prima dus.
Lekker, dan is het wel goed vertoeven over zo'n lange afstand!
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 22:25 schreef Dudeweiser het volgende: Ja dat is genieten, vorig jaar twee keer geweest met een Z3 2.8 en dit jaar met mijn CB500 Waar ben je geweest?
Bergop was het tweebaans, bergafwaarts enkel. Bergop kon je dus lekker van binnen naar buiten sturen, goeie snelheden halen en hier en daar een kleine drift doen. Heerlijk genoten. De rest van de B-wegen in de omgeving waren ook allemaal heerlijk, snelheidslimiet was 100 maar dat kon je bijna nergens veilig halen omdat je al weer op de rem moest voor de volgende bocht
Heb overigens net nieuwe velgjes binnen voor de 350Z:
Bergop was het tweebaans, bergafwaarts enkel. Bergop kon je dus lekker van binnen naar buiten sturen, goeie snelheden halen en hier en daar een kleine drift doen. Heerlijk genoten. De rest van de B-wegen in de omgeving waren ook allemaal heerlijk, snelheidslimiet was 100 maar dat kon je bijna nergens veilig halen omdat je al weer op de rem moest voor de volgende bocht
Laat dat nou net zijn waar ik in juni ben geweest Sterker nog, ik heb gegeten in het hotel bij het Ravenna viaduct. Was inderdaad een leuk stukje weg, heb hem zelf ook heen en weer gereden omdat we nog even langs de Titisee wilden
Op vrijdag 19 augustus 2016 22:20 schreef McAwesome het volgende: Nou, de handleiding voor de AR-app is ook in de mailbox beland. Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken...
Heb hem ook gekregen. Ik wil die zooi helemaal niet, wat is er mis met de ouderwetse manier? Ging toch prima?
Heb hem ook gekregen. Ik wil die zooi helemaal niet, wat is er mis met de ouderwetse manier? Ging toch prima?
Kunnen ze makkelijker controleren of je niet kleine uitstapjes maakt/de tijden 'manipuleert'. Enige voordeel voor ons is dat ze makkelijker kunnen oordelen of je nog een spoedje kan doen na je laatste rit.
Kunnen ze makkelijker controleren of je niet kleine uitstapjes maakt/de tijden 'manipuleert'. Enige voordeel voor ons is dat ze makkelijker kunnen oordelen of je nog een spoedje kan doen na je laatste rit.
Tja, behoorlijk nadelig dus eigenlijk... Maar goed, pauzes houden kan nog steeds. De tijd inkorten/creatief boekhouden wordt alleen wat lastiger.
Ander voordeel is wel dat je de foto's van de tankbonnen etc. meteen kan doorsturen via de app, scheelt weer wat tijd. Verder vond ik het eigenlijk nooit zo'n bezwaar om m'n uren zelf in te vullen, twee minuutjes werk en het was klaar.
Ik denk dat die app voor de organisatie in eerste instantie vooral vertragend zal werken, omdat zowel de planning als de grondtroepen eraan moeten wennen. Bij ons gaat dat wel redelijk vlug, maar uit ervaring met mijn eigen opa en oma weet ik dat de oudjes vaak wat trager van begrip zijn als het om de digitale wereld gaat... Maar ik bemoei niet!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Vanmiddag auto ophalen in Amsterdam. Medewerker op vakantie en niemand weet waar de sleutels liggen. Kon weer weg dus.
Wel apart dat er vanochtend ook al een collega was geweest. Je zou toch zeggen dat ze makkelijk in het systeem kunnen zien of er nog meer ritten voor dat adres gepland zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Kon net dus voor de ogen van een klant m'n telefoon pakken om aan te geven dat ik er aangekomen was.
En je moet na een dag alsnog de computer gebruiken om te controleren, dus efficiënter is het ook niet. En zal ongetwijfeld batterij zuipen, dus ben ik verplicht om een autolader te kopen
De app kost inderdaad erg veel batterij. Locatiegegevens staan constant aan wat natuurlijk erg veel batterij nodig heeft. Mijn telefoon ligt de hele dag aan een externe batterij en in de auto word die ook opgeladen.
Daarnaast is het erg onduidelijk om te zien bij welke tussenstap je bent op de app. Aankomst/vertrek geeft geen verdere specificatie over welke locatie het gaat.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
En je moet na een dag alsnog de computer gebruiken om te controleren, dus efficiënter is het ook niet. En zal ongetwijfeld batterij zuipen, dus ben ik verplicht om een autolader te kopen
Precies dat laatste steekt mij. Veel tijd ga je er niet mee winnen. Ik heb er nog niet mee gewerkt, maar als ik erachter kom dat dit echt vervelend werkt, ga ik de focus meer verschuiven naar het PC'en.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Precies dat laatste steekt mij. Veel tijd ga je er niet mee winnen. Ik heb er nog niet mee gewerkt, maar als ik erachter kom dat dit echt vervelend werkt, ga ik de focus meer verschuiven naar het PC'en.
Als ik zie hoe sommige processen nu gaan bij AR kan ik er alleen maar vanuit gaan dat dit ook alleen maar fout kan gaan, in ieder geval in de eerste maand
Is Dimitri hier ook nog? Ik las in je BMW topic dat je RVS uitlaat eronder had. Waar heb je die laten maken, en wat was je daar voor kwijt? zou graag mijn e30 6lijn ook wat mooier tot zijn recht laten komen.