Dus kortom compleet onzinnig om ook dit langs de politieke meetlat, en zeker jouw definitie ervan, te leggenquote:Op dinsdag 12 juli 2016 15:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Net zoals er in de VS liberals zijn die naar plattelands folk en countrymuziek luisteren. Guns and religion.
Daar zijn andere obsessies voor in de plaats gekomen. Minder inhoudelijkquote:Op dinsdag 12 juli 2016 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jaja toen was buitenlands nieuws altijd eddo rosenthal uit israel. Bullcrap praat je.
Kijk en luistergeld is dan ook afgeschaftquote:Op dinsdag 12 juli 2016 17:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
In deze tijd waarin de tv slechts een van de vele manieren is waarop we informatie tot ons nemen is kijk en luistergeld niet meer te rechtvaardigen.
"Informatie" is nogal een sjiek woord.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 17:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
In deze tijd waarin de tv slechts een van de vele manieren is waarop we informatie tot ons nemen is kijk en luistergeld niet meer te rechtvaardigen.
Onderwijs via de staat is inderdaad ook om van te janken.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Informatie" is nogal een sjiek woord.
Het is een feit dat burgers van landen met een sterke PO vaak de basale feiten beter op een rijtje hebben. Zoals: wat is de hoofdstad van Australië.
Dat komt telkens weer naar voren.
Je mag het een andere naam geven en anders innen maar in wezen is het natuurlijk hetzelfde. Oude wijn in nieuwe zakkenquote:Op dinsdag 12 juli 2016 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk en luistergeld is dan ook afgeschaft
Of ze weten dat het Canberra is en niet Sydney is niet echt belangrijk, wat veel belangrijker is dat ze goed kunnen rekenen om maar wat te noemen, maar dat is in NL om te janken.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Informatie" is nogal een sjiek woord.
Het is een feit dat burgers van landen met een sterke PO vaak de basale feiten beter op een rijtje hebben. Zoals: wat is de hoofdstad van Australië.
Dat komt telkens weer naar voren.
Er zijn dan ook weinig rekenprogramma's op de PO.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of ze weten dat het Canberra is en niet Sydney is niet echt belangrijk, wat veel belangrijker is dat ze goed kunnen rekenen om maar wat te noemen, maar dat is in NL om te janken.
http://www.volkskrant.nl/(...)luistergeld~a535619/quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, want kijk en luistergeld was een flat fee, nu wordt het uit de algemene middelen betaald, dus jij en ik betalen meer dan klopkoek.
Ik nog 19 dagen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, want kijk en luistergeld was een flat fee, nu wordt het uit de algemene middelen betaald, dus jij en ik betalen meer dan klopkoek.
Wat? Je vertrekt? Of ga je off shore?quote:
Rekenen is in Nederland juist vrij goed. Dat laten alle lijstjes zien.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of ze weten dat het Canberra is en niet Sydney is niet echt belangrijk, wat veel belangrijker is dat ze goed kunnen rekenen om maar wat te noemen, maar dat is in NL om te janken.
Ik stap over naar inkomsten uit box3.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat? Je vertrekt? Of ga je off shore?
Wat is goed geïnformeerd?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rekenen is in Nederland juist vrij goed. Dat laten alle lijstjes zien.
Verder is een goed geïnformeerde bevolking natuurlijk wel van belang voor een goed functionerende markt en democratie.
Erg consequent en consistent ben je niet.
Heb je trouwens al dit artikel gezien? Sommige typeringen over de rijke mensenhaters zijn heel treffend (en over de VVD).quote:Op dinsdag 12 juli 2016 14:37 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ken die nieuwe NPO reclame niet, terwijl ik toch een fervent kijker van de publieke omroep ben. Ik kijk vrijwel nooit naar de commerciële zenders.
Iemand een linkje wellicht? Wil weleens weten wat er zo (suggestief) rechts zou zijn.
Wel vind ik het NOS journaal niet altijd 'onpartijdig' of neutraal zoals ze pretenderen te zijn. Omdat ze vaak klakkeloos uitgaan van de assumpties gemaakt vanuit regeringsbeleid zonder hier kanttekeningen bij te plaatsen. Kritische stellingname tegenover punten die als vanzelfsprekend worden gepresenteerd is ook de taak van de journalistiek.
Ik vind het niveau bij volwassenen bedroevend. Verder is trivale kennis als de hoofdstad van australie volkomen irrelevant. Veel belangrijker een kennis van schei en natuurkunde, biologie, talenkennis etc.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rekenen is in Nederland juist vrij goed. Dat laten alle lijstjes zien.
Verder is een goed geïnformeerde bevolking natuurlijk wel van belang voor een goed functionerende markt en democratie.
Erg consequent en consistent ben je niet.
Bij elk beroep, Piet?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind het niveau bij volwassenen bedroevend. Verder is trivale kennis als de hoofdstad van australie volkomen irrelevant. Veel belangrijker een kennis van schei en natuurkunde, biologie, talenkennis etc.
Heb het niet over universitair niveau, maar gewoon de basiskennis, zware metalen zijn giftig, homeopatische verdunningen zijn onzin, zuren en basen, wat mensen op de middelbare school zouden moeten leren maar direct weer vergeten.quote:
Ja, dat leert dan tegenwoordig 25% van de bevolking en dat is na een tijdje daarvan 75% weer vergeten.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb het niet over universitair niveau, maar gewoon de basiskennis, zware metalen zijn giftig, homeopatische verdunningen zijn onzin, zuren en basen, wat mensen op de middelbare school zouden moeten leren maar direct weer vergeten.
En een beetje op basaal niveau begrijpen hoe de wereld, je lichaam, etc in elkaar zit is imho veel belangrijker dan weten wat de hoofdstad van australie is, jaartallen bij geschiedenis of de middeleeuwse tekst van een sletje die het met de duivel deed.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat leert dan tegenwoordig 25% van de bevolking en dat is na een tijdje daarvan 75% weer vergeten.
En toen wij jong waren, was het allemaal nog minder.
Ja, ben ik met je eens, maar zelfs in een behoorlijk hoog ontwikkeld land als het onze is dat toch over de hele linie gezien te veel van het goede, denk ik. Overigens die hoofdstad van Australië zoekt men nu gewoon op en jaartallen interesseren demense zich al helemaal niet meer voor.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En een beetje op basaal niveau begrijpen hoe de wereld, je lichaam, etc in elkaar zit is imho veel belangrijker dan weten wat de hoofdstad van australie is, jaartallen bij geschiedenis of de middeleeuwse tekst van een sletje die het met de duivel deed.
Het was slechts een voorbeeld. We lachen terecht om de Amerikanen die denken dat Berlijn in Spanje ligt. Ook kennis over kiesstelsels zijn veel beter ontwikkeld in landen met een sterke PO en veelzijdige pers.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ben ik met je eens, maar zelfs in een behoorlijk hoog ontwikkeld land als het onze is dat toch over de hele linie gezien te veel van het goede, denk ik. Overigens die hoofdstad van Australië zoekt men nu gewoon op en jaartallen interesseren demense zich al helemaal niet meer voor.
Dat is hier ook allemaal het geval hoor. Schrikbarend hoe dom gemiddelde mensen zijn. Aan de andere kant zeg ik wel, als je niet kunt rekenen, gebruik gewoon een rekenmachine. Ik bedoel toen ik jong was, was rekenen het belangrijkste vak. Veel mensen die niet konden rekenen werden als dom weggezet, en dat is onterecht.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het was slechts een voorbeeld. We lachen terecht om de Amerikanen die denken dat Berlijn in Spanje ligt. Ook kennis over kiesstelsels zijn veel beter ontwikkeld in landen met een sterke PO en veelzijdige pers.
We kennen allemaal de verhalen over de aperte leugens waar Amerikanen massaal in geloven. Zoals massale gedwongen euthanasie onder bejaarden. Sommige verborgen agendas zien dat ook graag in Nederland
Nederland is dan ook geen goed voorbeeldquote:Op dinsdag 12 juli 2016 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is hier ook allemaal het geval hoor. Schrikbarend hoe dom gemiddelde mensen zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |