Ik zie niet in waarom alleen studenten daar schuldig aan zijn? De bedrijven houden dit zelf ook in stand met uitbuiterij.quote:Op zondag 3 juli 2016 21:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Deels ook zelf veroorzaakt.
Heb het wel eens met iemand erover gehad, over de cultuur van dat ook hoogopgeleiden 3x een half jaar een onbetaalde / slecht betaalde stage doen om werkervaring op niveau te verzamelen. Dat gaat ten koste van betaalde en vaste banen en eigenlijk zou je daar dus niet aan mee moeten werken. Maar als jij als enige kiest om er niet aan mee te werken, dan doet een ander het wel en beland jij met je 'slechte' CV bij de Mac of bij dom callcenter-werk. En dat heeft allemaal ook weer te maken met individualisme. Jongeren en hoogopgeleiden zijn niet vaak lid bij een vakbond o.i.d. die dit prisoners dilemma zou kunnen doorbreken.
Dat gaat sowieso al uit van dat er voor het grote boze internet alleen maar media waren die je wel het 'juiste' nieuws brachten.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is helemaal niet mijn doel om het internet af te doen als een riool, integendeel. Het punt wat ik wilde maken is dat heel veel mensen niet in staat zijn informatie te filteren op juistheid
Dat is je takeaway?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:52 schreef Klopkoek het volgende:
Ah, daar hebben we de mythe van de linkse media weer.
Voor bedrijven geldt toch hetzelfde? Als je het als enige bedrijf niet doet, word je maar zo eruit geconcurreerd.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:01 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom alleen studenten daar schuldig aan zijn? De bedrijven houden dit zelf ook in stand met uitbuiterij.
U gaat door voor de video!quote:Op maandag 4 juli 2016 08:27 schreef Mystikvm het volgende:
Ik denk dat deze hele opkomst van anti-establishment vooral te maken heeft met het verspreiden van onwaarheden. Als je kijkt naar de campagnes voor het Brexit-referendum, dan zijn sommige argumenten gewoonweg leugens. Ook Trump zie je van alles verzinnen wat op geen enkele manier onderbouwd is en direct ontkracht wordt door andere media. Toch slikt zijn electoraat het voor zoete koek. Leugens krijgen alle ruimte. De ouderwetse pers was nog enigszins zelfregulerend, nu kan iedereen leugens en onwaarheden verspreiden en er nog publiek mee krijgen ook.
De 'MSM' worden op alle mogelijke manieren afgebrand en weggezet als spreekbuis van het establishment. Echter wordt der geen fact-checking tegenover gezet. Er worden gewoon verzonnen argumenten gebruikt en als die onderuit gehaald worden dan is dat propaganda van 'links' of de 'neoliberalen' en niet op werkelijkheid gebaseerd. Het betreft vooral het gebruik van anekdotisch bewijs als bewijs dat er van bepaalde trends sprake is, terwijl niets daar op wijst.
De opkomst van het internet zou een triomf zijn van het vrije woord en van juiste informatie. Iedereen zou altijd de waarheid weten. In de praktijk is het internet een rommelende onderbuik geworden waar de juiste cijfers volkomen worden ondergesneeuwd door populistisch geneuzel.
Dus: niet demografie ligt ten grondslag aan dit anti-establishment, manier de nieuwe manier van informatievoorziening.
Want de mensen zijn te dom en te laagopgeleid om daarmee te kunnen omgaan?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
U gaat door voor de video!
Met name het laatste punt: de democratisering van informatie, is best wel een probleem. Wat nog versterkt wordt door zoekresultaten in Google, waardoor je in een tunnelvisie wordt gestuurd.
Een deel wel, ja.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Want de mensen zijn te dom en te laagopgeleid om daarmee te kunnen omgaan?
En iedereen die hoogopgeleid is, heeft gelukkig een "goede" mening over alles?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een deel wel, ja.
En die groept versterkt elkaar nu.
Zeg ik dat?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En iedereen die hoogopgeleid is, heeft gelukkig een "goede" mening over alles?
Ik vraag het.quote:
Ik geloof niet dat er nou echt sprake is van intergenerationeel verzet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik de jaren 60 en 70 was er een generatie die tegen het establisment was, deze kregen de macht uiteindelijk. Nu zijn deze mensen en hun ideologische volgers het establishment. En er roert verzet tegen.
Dat wordt altijd geroepen maar als je het nader bestudeerd dan beperkt dit monopolie zich tot de jaren 90.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik de jaren 60 en 70 was er een generatie die tegen het establisment was, deze kregen de macht uiteindelijk. Nu zijn deze mensen en hun ideologische volgers het establishment. En er roert verzet tegen.
De meeste jongeren van toen waren braaf en ze liepen netjes in de gebaande paden.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat dat bij grote bedrijven, waar het toch vooral om gaat, wel meevalt. Ze kunnen ook banen aanbieden, en daar zal de hoogopgeleide dan ook wel voor kiezen, waarbij ze zodoende het talent binnenhalen. Het is vaak puur gierigheid en misbruik.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor bedrijven geldt toch hetzelfde? Als je het als enige bedrijf niet doet, word je maar zo eruit geconcurreerd.
??quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De meeste jongeren van toen waren braaf en ze liepen netjes in de gebaande paden.
Maar dan op hun eigen nieuwetijdse wijze. Echt tegen het establishment ( de elite, de politieke en economische machthebbers) waren ze niet zo..... In het algemeen dus... de meerderheid.
Een aantal maakte carrière ( ook enkelen meest rebelse...je kunt Vogelaar noemen) en kwamen op hoge posities in de samenleving. Maar ook hier weer... de meerderheid niet.. Die kregen niet "de macht"
Dat positieve geloof in de geëmancipeerde mens en maakbare samenleving heeft anders ook veel goeds gebracht. Ook voor de status van Nederland als geheel tov de tijd dat het volstrekt irrelevant was en "alles 25 jaar later gebeurde".quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:57 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
??
Volgens mij blijft de macht vooral binnen de grenzen van bepaalde netwerken en families, generatie op generatie. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Daarnaast was er destijds nog de desillusie van het geloof in een idealistische, maakbare samenleving/wereld en het geloof dat het huidige systeem daar naar toewerkt. Dat is totale onzin gebleken. Het is een cirkel van herhaling.
.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:57 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
??
Volgens mij blijft de macht vooral binnen de grenzen van bepaalde netwerken en families, generatie op generatie. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Dit soort anti-eliteheid is extreem. Met deze groteskheid legitimeerde Thomas Mair zijn moord op Jo Cox.quote:Nooit vergeten: massa-immigratie net zo goed door VVD als PvdA gesteund. Beide even schuldig, evenveel daderschap bij deze grootse misdaad.
Ja. Ik las het vanmiddag.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
onderwijl bij Thierry Baudet
https://twitter.com/thierrybaudet/status/750026426183745536
[..]
Dit soort anti-eliteheid is extreem. Met deze groteskheid legitimeerde Thomas Mair zijn moord op Jo Cox.
Politieke beslissingen die in tientallen jaren werden genomen en door een Tweede Kamer werden gesteund wordt nu door Baudet een misdaad genoemd.. en daarmee indirect mensen opjuttend tot,,,,,, tot wat ? Nog een Jo Coxmoord ?
Het waren toch echt democratische beslissingen genomen door gekozen volksvertegenwoordigers.
Hoe nep is de democratische intentie van Baudet.. Hoe gevaarlijk is dit soort taal ?
Dat is uiteindelijk ook het gevolg van een keuze voor studies die relatief weinig meerwaarde op de arbeidsmarkt met zich meebrengen. Juist hogeropgeleiden zou je daarop moeten kunnen aanspreken.quote:Op zondag 3 juli 2016 21:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Deels ook zelf veroorzaakt.
Heb het wel eens met iemand erover gehad, over de cultuur van dat ook hoogopgeleiden 3x een half jaar een onbetaalde / slecht betaalde stage doen om werkervaring op niveau te verzamelen. Dat gaat ten koste van betaalde en vaste banen en eigenlijk zou je daar dus niet aan mee moeten werken. Maar als jij als enige kiest om er niet aan mee te werken, dan doet een ander het wel en beland jij met je 'slechte' CV bij de Mac of bij dom callcenter-werk. En dat heeft allemaal ook weer te maken met individualisme. Jongeren en hoogopgeleiden zijn niet vaak lid bij een vakbond o.i.d. die dit prisoners dilemma zou kunnen doorbreken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |