abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163438013
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door JufMariska op 01-07-2016 16:29:08 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163438264
Oh holy moly, ik gooide een babytopic dicht, da's lang geleden _O-
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 1 juli 2016 @ 16:32:52 #3
409579 LuDann
All the way
pi_163438323
Hehe Mineola, dat van die fruitcreaties wil ik ook volgende keer! :D

Ik ga de kraam van Chanty opsporen dan, ik zag op FB de coolste dingen voorbij komen. 8-)
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:05:22 #4
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163438845
Ik was best een beetje teleurgesteld dat ik geen eet-creaties kreeg. Als ik om een boterham vroeg, kreeg ik gewoon een boterham. :') :') en op verzoek een gesneden appel. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163438866
Ik wil ook wel fruitcreaties de volgende keer! En wij hadden inderdaad ook vooraf niet echt goed voor ogen wat we wilden. De enige criteria waren niet roken en niet bang zijn voor de hond. Tijdens de kraamweek zelf voelde ik me denk ik te overdonderd door alles om er iets van te zeggen, maar bij een eventuele volgende keer heb ik dat hopelijk wat minder en zou ik inderdaad misschien om een ander vragen als ik weer ontevreden was.
pi_163438884
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:05 schreef Mariposas het volgende:
Ik was best een beetje teleurgesteld dat ik geen eet-creaties kreeg. Als ik om een boterham vroeg, kreeg ik gewoon een boterham. :') :') en op verzoek een gesneden appel. :')
Haha, dit. Maar verder hadden we een fijne kraam. Wist vooral qua schoonmaken van aanpakken. ^O^
pi_163438953
Ik wil onze kraam de volgende keer wel weer, het werkte gewoon goed. En doordat ze bij de bevalling was, was het ook meteen goed of zo.
Ik heb me nog nooit zo verwend gevoeld als in die week :D
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:29:36 #8
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163439244
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:32 schreef LuDann het volgende:
Hehe Mineola, dat van die fruitcreaties wil ik ook volgende keer! :D

Ik ga de kraam van Chanty opsporen dan, ik zag op FB de coolste dingen voorbij komen. 8-)
*) meloenletters en zo O+ En bloemetjes uit de tuin. Werd er echt heel vrolijk van. Het kan zo simpel zijn.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:37:15 #9
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163439400
Ik heb me vooral nog nooit zo lui gevoeld als in de kraamweek. Zat de hele dag op de bank met een slapende baby op me. Snap het echt nooit als mensen zeggen dat de kraamweek zo hectisch was.
Ok, 's avonds en 's nachts liepen we wel uren rond met een krijsende baby, maat overdag gebeurde er echt niets. :D
pi_163439884
Nou, hectisch vond ik het ook niet. Maar je bent wel met weinig een hele dag zoet. Dus de dagen gingen wel snel vond ik. Voor je gevoed (jij en baby), gedouched, gecontroleerd en bijgepraat bent over de nacht is het al 11u en tijd voor een badje van de baby waarna je meteen kunt lunchen, even rusten, visite of bezoek van de verloskundige, avondeten en de dag was weer ongeveer voorbij.
pi_163440340
Ik zou eigenlijk een schriftelijke overeenkomst willen dat ik bij een tweede dezelfde kraam krijg voor ik aan een tweede begin. :@
Achteraf gezien vond ik de kraamweek niet hectisch. Wel emotioneel en overdonderend.

Man is weer thuis. L. kwam op hem afgesneld terwijl ze breed lachend DADAAA aan het roepen was. Ja. Veeg mij maar op.
Ze is hem de rest van de middag kusjes komen geven en ligt nu uitgeput op bed.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163440396
Kraamzorg, kan er niet over meepraten, niet gehad in dat opzicht. Lijkt me best gek als een 'vreemd' iemand zoveel in je huis is?

Bloesem en sillie, herkenbaar. E laat veel minder duidelijk slaapsignalen zien, slapen is sowieso een zooitje, ik doe maar wat op t moment. Ze heeft volgens mij vandaag al 5 slaapjes gedaan overdag van elke keer 20min-1uurtje..
pi_163440487
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:23 schreef Krisvc het volgende:
Ik zou eigenlijk een schriftelijke overeenkomst willen dat ik bij een tweede dezelfde kraam krijg voor ik aan een tweede begin. :@
Achteraf gezien vond ik de kraamweek niet hectisch. Wel emotioneel en overdonderend.

Man is weer thuis. L. kwam op hem afgesneld terwijl ze breed lachend DADAAA aan het roepen was. Ja. Veeg mij maar op.
Ze is hem de rest van de middag kusjes komen geven en ligt nu uitgeput op bed.
Dat emotionele was bij een tweede bij mij gewoon net zo, alleen moet je wat sneller landen want 'mama, mama, mamaaaaa ;) Maar je weet beter wat je kan verwachten dus overdonderd het minder. Vond ik.

Fijn dat hij thuis is. Beterschap voor hem!
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 1 juli 2016 @ 18:32:49 #14
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163440489
Bij de intake was ons kraamburo heeeel duidelijk: geen klik = bellen om een ander.

Maar ze paste precies bij ons O+

Jammer dat ik nu in een andere stad woon, bij een hypothetische nummer twee had ik haar graag teruggezien.
Kwak
pi_163441871
Wat geven jullie om 15/16u te eten? Bij ons gaat die fles eraf, maar ikvind een soepstengel als alternatief zo karig en heb het idee dat ze niks binnenkrijgt daarmee.

Oh en long shot wss maar: Heeft iemand nog een kortingscode voor centerparcs liggen waar ie niks mee doet en die ik zou mogen overnemen? :s).
pi_163441936
Hier meestal wel zoiets. Rijstewafel of zo. Maar ik last een tijdje terug ook van DaD geloof ik dat ze dan restjes groente gaf van de vorige dag.
pi_163442530
Ik geef kwark/yoghurt/zuivel rond 4 uur met wat vruchtjes er nog in. Aangezien we geen toetjes eten doen we het zo.
pi_163442534
Mijn kraam was tof en maakte ook van die mooie fruithapjes O+ Ze kreeg van ons een Woezel en Pip-cadeautje, want ze was net in verwachting en gek op Woezel en Pip. (Arme kind was ook kotsmisselijk van de zwangerschap, maar werkte als een malle!)

Zusje: hier krijgt ze meestal fruit of groente (komkommer, tomaat) en soms iets van een rijstwafel of soepstengel.

Ik maakte vandaag poffertjes van ei, banaan en havermout. M. heeft nog nooit zo snel haar lunch gegeten :9 Volgens mij vindt ze brood echt vies want dat duurt minstens een half uur voordat ze daar klaar mee is. Oh en een hele tijd geleden tipte iemand hier de rietjesbeker van de Hema. Ik dank u! M. vindt hem tof en drinkt eindelijk wat overdag! Hopelijk is het een blijvertje.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:34:28 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163442845
Recept van die poffertjes? O-) :Y)
pi_163442956
Die poffertjes klinken ook wel leuk! Veel werk?

Ik had weer een opleidingsdag. Die na de valse start duurde tot 19u incl reizen. Lekker gaar nu. Morgen een markt van de opvang, dus om 8.00 uur weer present. :O

Wel een hele blije vrolijke kletsbaby O+ O+ (nog drie weekjes omgomg)
pi_163442964
@LB: 1 ei, 1 banaan, 1/4 cup havermout (heb je cups? Anders weeg ik het hier wel een keer), 1/4 theelepel bakpoeder. Alles in de blender en bakken maar :s) Je kunt er uiteraard ook pannenkoekjes van bakken, maar ik vond dit wel een leuk babyformaat. Ik denk dat ze voor ons ook wel lekker zijn. Ik ben alleen nog steeds snotverkouden, dus ik kon het niet goed proeven :')
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:41:42 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163443041
Oh tof, thx Kazy! ^O^ Sinds E begon met eten ben ik veel met banaan gaan bakken; echt, wat ideaal is dat he!

IMA, woooooowww echt bijna jarig! Tof O+
pi_163443065
Van die havermoutvlokken? Dan is 1/4 cup ongeveer 22 gram.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 21:46:49 #24
409579 LuDann
All the way
pi_163445434
Ik probeer ook wat alternatieven voor brood. Banaanpannenkoekjes zijn een hit en ik heb net een hele berg rijstschijven gebakken van overgebleven avondeten, makkelijk voor onderweg dus die gaan de vriezer in. Wolk vindt ze erg lekker. Razz noemde rijstballetjes een keer geloof ik, daar heb ik het idee van.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 21:48:38 #25
409579 LuDann
All the way
pi_163445503
Ik vind een soepstengel of rijstwafel ook nogal mager om 15 uur. Ik probeer daar nog een handig alternatief in te vinden. We zijn vaak niet thuis om 15 uur, ik ga regelmatig met Wolk de deur uit. Dus dan is fruit minder handig want een zooitje.
pi_163445649
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:48 schreef LuDann het volgende:
Ik vind een soepstengel of rijstwafel ook nogal mager om 15 uur. Ik probeer daar nog een handig alternatief in te vinden. We zijn vaak niet thuis om 15 uur, ik ga regelmatig met Wolk de deur uit. Dus dan is fruit minder handig want een zooitje.
Knijpfruit?
pi_163445947
Wanneer ga je over naar een grotere autostoel? Ik vroeg me, met de lange autorit in de vakantie, af wanneer ze naar een nieuwe stoel gaan. Als ik naar de 2wayPearl van Maxi-Cosi kijk die we waarschijnlijk zullen kopen (we hebben een 2wayfix) dan staat er op de ene plek dat het vanaf 80cm kan, en op een andere plek 67cm. De 2wayPearl heeft ook een ligstand.

Ik denk dat ze op zich het beste zo lang mogelijk in de maxicosi kunnen, aan de andere kant lijkt me voor lange stukken de variatie ook wel goed. Ik vroeg me af of we, omdat we hem uiteindelijk toch zullen kopen, de stoel al nu voor de vakantie kunnen kopen en in de vakantie gebruiken, zodat ze dan ook af en toe wat rechterop kan?

We moeten nog naar het bureau met twee weken, maar ik geloof dat ze nu ongeveer 8,7kg en 73cm is. Niet zo heel groot dus. (maar wel sterk en stevig, want zit al heel lang zelf en loopt ook al een tijdje).
pi_163448084
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Van die havermoutvlokken? Dan is 1/4 cup ongeveer 22 gram.
Ja die inderdaad!

LuDann (of Razz): hoe maak je die rijstballetjes of rijstschijven? Gewoon gekookte rijst tot balletjes/schijven kneden of moet er nog iets doorheen? Rijst e.d. geven is hier tot nu toe drama namelijk :') Meer voor mij dan voor M. overigens. Wat een zooi geeft dat.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 06:50:15 #29
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_163452694
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:48 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat geven jullie om 15/16u te eten? Bij ons gaat die fles eraf, maar ikvind een soepstengel als alternatief zo karig en heb het idee dat ze niks binnenkrijgt daarmee.

Oh en long shot wss maar: Heeft iemand nog een kortingscode voor centerparcs liggen waar ie niks mee doet en die ik zou mogen overnemen? :s).
Als je www.centerparcs.nl/babybox kijkt, heb je geloof ik 40 of 50% korting
  zaterdag 2 juli 2016 @ 06:52:29 #30
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_163452695
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wanneer ga je over naar een grotere autostoel? Ik vroeg me, met de lange autorit in de vakantie, af wanneer ze naar een nieuwe stoel gaan. Als ik naar de 2wayPearl van Maxi-Cosi kijk die we waarschijnlijk zullen kopen (we hebben een 2wayfix) dan staat er op de ene plek dat het vanaf 80cm kan, en op een andere plek 67cm. De 2wayPearl heeft ook een ligstand.

Ik denk dat ze op zich het beste zo lang mogelijk in de maxicosi kunnen, aan de andere kant lijkt me voor lange stukken de variatie ook wel goed. Ik vroeg me af of we, omdat we hem uiteindelijk toch zullen kopen, de stoel al nu voor de vakantie kunnen kopen en in de vakantie gebruiken, zodat ze dan ook af en toe wat rechterop kan?

We moeten nog naar het bureau met twee weken, maar ik geloof dat ze nu ongeveer 8,7kg en 73cm is. Niet zo heel groot dus. (maar wel sterk en stevig, want zit al heel lang zelf en loopt ook al een tijdje).
Hier zijn ze in de 2way pearl gegaan met 14 maanden, 74 cm en 76 cm. Kan vanaf 68 cm. We hebben ze in de winkel in de stoel gezet en die vrouw zei dat ze er netjes in zaten. Hoofd netjes op het hoofdsteuntje.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 07:47:31 #31
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163452811
Het gaat vooral om zo lang mogelijk achterwaarts vervord worden. Zeker niet voor 9 maanden, liever niet voor een jaar en liefst niet tot anderhalf jaar (al hoor ik ook her en der 4 jaar).

Opvolgstoeltje kan in onze auto niet achteruit en had een groot en zwaar kind dus wij zijn met 11 maanden overgegaan op de Tobi. Qua lengte had de MC nog gekund maar hij naderde de 12 kilo en t ging niet meer in dat ding.

Op zich mogen ze liefst in de MC tot ze met de bovenkant van de oortjes bij de rand zijn (benen mogen over de rand) of tot ze 11 kg(0 groep) of 13 kg(0 plus groep) zijn.

Maar als ze in de 2 way pearl achteruit zitten dan zou ik alleen letten op lengte en minimumgewicht voor die unit (min. Gew. Van belang voor het fuctioneren van de veiligheidsgordels).
Kwak
pi_163452850
IMA, wij zijn met 13 maanden overgegaan. J paste zowel in de MC als in de nieuwe achterwaartse stoel. Het nadeel van de nieuwe stoel is dat de ligstand nog steeds meer rechtop is dan de MC. Als hij wakker is maakt dat niets uit, als hij slaapt valt zijn hoofdje soms naar voren. Dus als wij in die tijd een lange vakantierit hadden gemaakt, had ik daarom dan nog voor de MC gekozen, denk ik.
pi_163453632
Ik wil de asifix aanschaffen maar we hebben al een isofix. Hoewel we plannen hebben voor een tweede weet ik niet of het voordelig is om een asifix aan te schaffen en de isofix te gebruiken voor een maxicosi en wederom als G zelf zijn stoel in kan klimmen. Ik weet overigens niet wanneer wij overgaan op een andere stoel, de maxicosi voldoet tot nu toe prima en hoewel G vrij zwaar was lijkt dat nu te stabiliseren.
Maar ik lees even mee voor tips.

G vind brood helemaal niets. GO doet het dus door het fruit heen :') maar ik heb liever dat hij brood gewoon eet. Al is het maar twee stukjes en volgende week drie stukjes. Met geprobeerd met wat boter, dat ging al beter. Welk broodbeleg is aan te raden?
Ik zag dit: https://www.ekoplaza.nl/p(...)wpasta-wit-z-z-onger
Is dat iets?
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:03:28 #34
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163453689
Hoe oud is hij?

Ik gaf o.a.:
Boter
Smeerkaas :7 :+ niet te vaak
Pindakaas (eerst wilden we tot een jaar wachten maar hij bleek het allang te eten op het kdv :') )
Avocado geprakt
Fruitmoes
Banaan
Hummus
Roomkaas
Af en toe leverpastei

Ze verkopen bij AH nu ook verse groentepasta voor op brood, wortel enzo. Staat in de koeling.
Kwak
pi_163453810
Hij is bijna negen maanden :o :'( :D
Tnx, straks even kijken bij de appie
pi_163453977
Zonnatura jam, amandelpasta en appelperenstroop van de kleine keuken, laagje yoghurt, philadelphia, en soms een plakje jonge kaas. Vooral verpakkingen lezen en logisch nadenken. Ze mogen best veel hebben :)
pi_163454160
Ah thnx allen, goede tips! ^O^ Ik vind het maar lastig inschatten met eten, zelf doen krijgt ze ook haast niks binnen, met lepel gaat er best veel in. Dus dingen als brood zijn nu 'lastig'. Het duurt dan te lang, hongerrr en dan is dr geduld op.

- kwark/yoghurt ga ik vandaag eens proberen.
- Komkommer tomaat enz kan ik eens proberen maar denk dat ze daar niet veel mee binnenkrijgt nu.
- Fruit krijgt ze om 11u al, mag dat 2x per dag? waarom niet eigenlijk..

En thnx shop, zal eens kijken straks!
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:54:52 #38
52229 Chanty
pi_163454229
Lucas past met zijn 2 jaar nog steeds in de MC :') maar die is nu voor de baby. Nu in beide auto's een Romer dualfix, daar zit hij achterwaarts in een die kan vanaf de geboorte dus paste meteen prima :) grote voordeel (en reden dat we zo lang gewacht hebben met overstappen) is dat als je kind in slaap valt in de auto je de MC er zo uittilt met slapend kind en bij een opvolgstoel werkt dat niet.
pi_163454404
Ik geef op brood kokosolie, roomboter en appel/perenstroop van de kleine keuken. Bij ekoplaza hebben ze ook veel 'schone' dingen (jam en notenpasta's en zo).

Cassandra, waarom wil je dat hij brood eet? Zou er een reden kunnen zijn dat hij het niet wil eten? Wil hij bijvoorbeeld wel pap of andere graanproducten?
pi_163454529
Wat is er nou zo bijzonder/goed aan de producten van de kleine keuken? Ik lees vaak hier dat mensen dat geven maar wat is het verschil met bv de reguliere bio appel(peren)stroop? Ik heb zelf die van AH, daar zit naast appels en peren alleen nog citroensap- en suikerbietconcentraat in. Dat zou ik zelf prima vinden voor mijn baby (ik geef alleen nooit beleg op brood). Wat doet de KK nou precies behalve labelen dat het speciaal voor kinderen is?
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:24:35 #41
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163454546
Niets, mineola. Marketing. In de appel-/perenstroop zit alleen geen suikerbiet. Maar bijv de pindakaas, kan je ook gewoon 100% pindakaas bij een biowinkel kopen.
pi_163454598
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:08 schreef Bloesem. het volgende:
Ik geef op brood kokosolie, roomboter en appel/perenstroop van de kleine keuken. Bij ekoplaza hebben ze ook veel 'schone' dingen (jam en notenpasta's en zo).

Cassandra, waarom wil je dat hij brood eet? Zou er een reden kunnen zijn dat hij het niet wil eten? Wil hij bijvoorbeeld wel pap of andere graanproducten?
ter variatie, ik kom niet verder als fruit in de ochtend en groente aan het einde van de dag :') hij hoeft geen brood van mij hoor, ik bied het aan, en na een paar stukjes werkt hij het steeds naar buiten, dan is het klaar, dan hoeft hij niet meer, prima. Eten mag, moet niet.
Maar hij gruwelt van stukjes, zo ook met brood. Ik heb geen rapley kind :')
pi_163454604
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:22 schreef Mineola het volgende:
Wat is er nou zo bijzonder/goed aan de producten van de kleine keuken? Ik lees vaak hier dat mensen dat geven maar wat is het verschil met bv de reguliere bio appel(peren)stroop? Ik heb zelf die van AH, daar zit naast appels en peren alleen nog citroensap- en suikerbietconcentraat in. Dat zou ik zelf prima vinden voor mijn baby (ik geef alleen nooit beleg op brood). Wat doet de KK nou precies behalve labelen dat het speciaal voor kinderen is?
In de aanbieding zijn bij de jumbo toen ik het kocht :D ;)
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:34:51 #44
409579 LuDann
All the way
pi_163454644
Oh ja, knijpfruit is wel een idee Luna! Ik heb laatst toch van die herbruikbare knijpzakjes gekocht zodat ik het zelf kan maken, maar eens uitproberen. Daar kan ik ook kokosyoghurt in doen.

Kazy: ik maak rijstballetjes van volkoren rijst. Dat koken en mengen met een beetje curry madras kruiden (hoeft niet natuurlijk, maar dat lijkt me lekkerder dus maak ik dat zo voor Wolk :P ), diepvrieserwten en wat peterselie. Alles in een kom doen en er een ei(vervanger) doorheen kneden, of 2. Ik doe er dan ook nog een beetje (plantaardige) melk en wat bloem doorheen. En dan ballen van maken, die platdrukken en even bakken in de pan. Ik maak er dan in een keer een hele berg want handig uit de vriezer.
pi_163456996
Thanks voor de tip en het recept van de rijstballetjes, die gaan we vanavond maar eens maken. O+
  zaterdag 2 juli 2016 @ 14:24:20 #46
409579 LuDann
All the way
pi_163457921
Als ik Wolk yoghurt oid geef dan doe ik dat met een lepel maar ze wil het tegenwoordig zelf doen dus dan grijpt ze de lepel en wordt het een smerige worstelpartij. :P Onhandig hoor, want ze kan het zelf nog niet zo goed met die lepel dus het duurt laaaang en wordt een grote bende. Misschien toch ook de yoghurt maar Rapley doen. :')

Oh en ze kent nu het gebaar voor 'klaar' maar volgens mij associeert ze het nog niet met de betekenis ervan. Als ik vraag of ze klaar is steekt ze haar handen in de lucht en zegt ze 'aa'.

Hoe voelen de andere kindjes met hand-mond- voetziekte zich? Wolk is of nog steeds niet lekker of alweer. Ze heeft nu twee wondjes in de buurt van haar mond waar de blaasjes stuk zijn gegaan.
pi_163458276
Oh, wat klinkt dat nog ver weg. Bijvoeding, grotere autostoeltjes enzo.

En tegelijk besef ik me dat dat hele kleine maar zo kort duurt.
pi_163458744
M past ineens in maat 62, wat gaat dat snel inderdaad! En hij lacht nu soms met geluid erbij, superlief!.Hij wordt zich ook steeds meer bewust van zijn omgeving en kan zichzelf echt vermaken met een paar hangende knuffeltjes.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:24:25 #49
52229 Chanty
pi_163459245
Zit net in mijn babyfotoboek te kijken: zie ik gewoon dat ik met 8 weken al wortelstamp gevoerd kreeg :')

En dat ik ip mijn buik in een groot bed lag met dik dekbed. Damn dat ik nog leef :+

[ Bericht 32% gewijzigd door Chanty op 02-07-2016 15:36:41 ]
pi_163459404
Goed idee, die rijstballetjes. Die ga ik ook eens maken, ik maak nu vaak iets soortgelijks, maar dan met aardappel: http://kokenvoormijndocht(...)lkoek-met-courgette/
pi_163459633
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:24 schreef Chanty het volgende:
Zit net in mijn babyfotoboek te kijken: zie ik gewoon dat ik met 8 weken al wortelstamp gevoerd kreeg :')

En dat ik ip mijn buik in een groot bed lag met dik dekbed. Damn dat ik nog leef :+
Haha ja tijden veranderen.

Ik zat laatst te kijken naar een video van toen ik gedoopt werd en daarna was er een feestje en ging ik van arm tot arm en iedereen zat te roken inclusief de pastoor
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:52:32 #52
52229 Chanty
pi_163459851
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:41 schreef Arja het volgende:

[..]

Haha ja tijden veranderen.

Ik zat laatst te kijken naar een video van toen ik gedoopt werd en daarna was er een feestje en ging ik van arm tot arm en iedereen zat te roken inclusief de pastoor
Ja toen stonden de peuken op tafel naast de nootjes :') mijn moeder was wel gestopt in haar zwangerschap dat wel.
pi_163459987
quote:

:D Ja, bizar die verschillen over de tijd! In het zwangerhandboek van mijn moeder destijds stond oa de tip om een klein beetje te matigen met sigaretten: max 5 per dag kan best :+
  zaterdag 2 juli 2016 @ 16:03:00 #54
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_163460073
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:52 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja toen stonden de peuken op tafel naast de nootjes :') mijn moeder was wel gestopt in haar zwangerschap dat wel.
Mijn moeder rookte gewoon door. 'En dat is maar goed ook want je was al best flink en anders was je helemaal een grote baby geweest!' Dus :')

En mijn vader was vorige week verbaasd dat wij N op de rug in bed legden want vroeger moest ik blijkbaar op mijn zij gelegd worden.

Ik kreeg, heel lief, een zelfgebreid pakje cadeau van iemand. Alleen is dat een nogal zware roker en dat pakje stinkt toch :X
pi_163460299
quote:

Ik vind dat altijd heel geruststellend. De gedachte: Je maakt een kind niet zomaar stuk. Ik lag ook op m'n buik. Kreeg 'om lekker door te slapen' wat extra schepjes voeding in de laatste fles. Kreeg met 8 weken liga met sinaasappelsap. En ik leef ook nog :Y) .
pi_163460497
Zo. Wij hebben weer gebabygezwemdzwommen. Tas vindt 't echt megaleuk, de held! Hardop lachen na het onderwaterplonzen O+ . Alleen die logistiek: manlief gaat met dreumes naar de aansluitende les dus ik moet alleen douchen met 8,1 kilo glibberige baby die nog niet meewerkt want nog geen 4 maanden oud. En dan afdrogen en aankleden en mezelf snel weer aankleden want in maxicosi in hete kleedkamer is instant gemopper }:| . Ik zit nu totaal gesloopt naast een tukkende Tas in de bar van het zwembad te wachten tot de andere helft van m'n gezin klaar is :') .
pi_163460508
Vroeger lag je los op de achterbank in een reiswieg. En in je speen zat lood. ;)
pi_163460745
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 16:22 schreef Estrys het volgende:
Vroeger lag je los op de achterbank in een reiswieg. En in je speen zat lood. ;)
En wodka met honing erop toch?
Dat waren nog eens tijden O+
  zaterdag 2 juli 2016 @ 16:35:51 #59
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163460839
Ik kom me hier ook maar eens melden!

Ik las in mijn groeiboek idd ook van de groentehapjes rond 8 wk. Kraamzorg vond het ook erg grappig. Weet niet of ik op m'n buik heb gelegen; wel in bed met dekbed iig. Ik vind het ook maar gedoe zo'n lakentje en dekentje :')

Maar zou je je kind zelf op de buik leggen? Ik twijfel daarover, want heb het idee dat ze dan wellicht beter slaapt...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163460885
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 16:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo. Wij hebben weer gebabygezwemdzwommen. Tas vindt 't echt megaleuk, de held! Hardop lachen na het onderwaterplonzen O+ . Alleen die logistiek: manlief gaat met dreumes naar de aansluitende les dus ik moet alleen douchen met 8,1 kilo glibberige baby die nog niet meewerkt want nog geen 4 maanden oud. En dan afdrogen en aankleden en mezelf snel weer aankleden want in maxicosi in hete kleedkamer is instant gemopper }:| . Ik zit nu totaal gesloopt naast een tukkende Tas in de bar van het zwembad te wachten tot de andere helft van m'n gezin klaar is :') .
https://m.bol.com/nl/p/ba(...)257-9200000035604759

Super handig! Heb hem in m'n kraammand gekregen en vind hem echt ideaal.

Wij zullen maar even niet gaan zwemmen voordat we alle baby's waterpokken geven :+

Mijn moeder maakte ook alle voeding klaar voor de hele dag in een grote kan, want dan hoefde je het alleen maar in te schenken :s)
pi_163461055
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 16:35 schreef Nouk84 het volgende:

Ik las in mijn groeiboek idd ook van de groentehapjes rond 8 wk. Kraamzorg vond het ook erg grappig. Weet niet of ik op m'n buik heb gelegen; wel in bed met dekbed iig. Ik vind het ook maar gedoe zo'n lakentje en dekentje :')

Maar zou je je kind zelf op de buik leggen? Ik twijfel daarover, want heb het idee dat ze dan wellicht beter slaapt...
Ik doe niet aan lakentjes, ik ben zo lakentjes-opmaak-challenged, dat wordt alleen maar gehannes en uiteindelijk ga ik met dingen gooien :') . Als de dekentjes vies worden dan gaan ze in de was, klaar.
pi_163461330
Ik heb drie buikslapers. Die lagen met 8 weken inderdaad op hun buik. Nou ja de laatste twee dan, de oudste moest op zijn zij en dan na iedere voeding wisselen van kant. Dat valt ook onder vroeger he :+
  zaterdag 2 juli 2016 @ 17:11:30 #63
52229 Chanty
pi_163461771
quote:

Ik leg haar op de buik als ik erbij ben. Op haar rug wordt ze eigenlijk altijd wakker. Ze slaapt in de nacht dus ook bij mij in het logeerbed. Dan wel op haar rug want in slaap vallen na voeding. Man slaapt apart in ons eigen bed omdat we anders geen ruimte hebben en Lucas halverwege de nacht niet meer in zijn eigen bed wil slapen.

Lucas is ook een buikslaper maar die heb ik steeds op de rug gelegd. Zodra hij zelf kon draaien lag hij dus op zijn buik :+

Weet niet wanneer ik het aandurf haar echt op de buik te laten slapen zonder toezicht. Ze is al behoorlijk sterk in haar nek vanaf geboorte dus wellicht durf ik het over een drie maanden wel aan. Kijken hoe het zich ontwikkelt.
pi_163461855
quote:

Sjaak sliep vanaf 8 weken op zijn buik, ivm reflux. Toen deed hij wel ineens dutjes en sliep hij 's nachts ineens een stuk beter. Leuk, al die veiligheidsregels, maar slaap is ook belangrijk!
  zaterdag 2 juli 2016 @ 17:15:40 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163461886
Haha hier eenzelfde constructie Chanty. Ideaal als dat kan. Scheelt iedereen slaap.

En als mijn kind op zn buik wel in zn bed zou slapen, zou ik m op zn buik leggen hoor.

3 jaar geleden was zijligging overigens ook het advies hier.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 17:15:56 #66
52229 Chanty
pi_163461896
Razz die handschoen die dot noemt heb ik ook. Vandaag voor t eerst gebruikt, beviel prima. Maar weet niet of dat ook nog geldt voor 8 kilo :o wel tof dat tas het zo leuk vindt. Lucas vond het toen niks en met Amélie zal ik niet kunnen gaan want heb niemand die mee kan voor Lucas. In het weekend is hier geen ouder-kindzwemmen. Maar dan gaan we wel zelf. Dat liedjes zingen en je kind onder water stoppen terwijl die dat niet leuk vindt is toch niet mijn ding.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 17:42:06 #67
220609 Nouk84
pi_163462602
Ik heb die handschoen inderdaad ook! Wel handig!

Ik ga er eens bijblijven, als ik haar op d'r buik leg. Hopelijk slaapt ze dan beter. Ze ligt in een co-sleeper, maar twijfel om haar vannacht op haar eigen kamer te leggen.. Maar dan durf ik haar dus niet op haar buik te leggen inderdaad..
  zaterdag 2 juli 2016 @ 17:45:03 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163462668
Nee dat zou ik dan idd in de cosleeper doen.

Welkom nog trouwens! *O*
pi_163464612
Bedankt LuDann en Hupje voor de recepten :Y)

Cassandra: eet G. alleen brood slecht? Dan zou ik dat lekker even laten staan. M. vindt er ook geen bal aan (al tig verschillende soorten brood geprobeerd ook), maar ze eet wel graag groenten, fruit en avondeten (mits niet te veel aardappelen want die zijn ook ineens bwuh :N ) M. eet trouwens wel soms volkoren cracottes ipv brood en dat gaat er dan weer prima in.

Welkom Nouk *O* Het wordt druk met alle versche baby's, gezellig!
pi_163464702
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 16:03 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Mijn moeder rookte gewoon door. 'En dat is maar goed ook want je was al best flink en anders was je helemaal een grote baby geweest!' Dus :')
Precies dat zegt mijn moeder ook. We waren allemaal 8 pond.
pi_163464972
:W

Wij hebben vandaag de box opgeruimd. Wat een ruimte in huis ineens. We hebben een mooie kist neergezet (gekregen van oma voor d'r verjaardag over 4(!!!) :X dagen) en daar haar speelgoed in opgeruimd. Wat een rust geeft dat zeg.
pi_163465083
Oh,dat is al supersnel Krisvc!

Hier gaat de box er nog niet uit. Ze is zo razendsnel.. af en toe moet ze echt even in de box als ik iets moet doen. En meestal gaat ze dan ook rustig met een boekje klooien.
pi_163465242
De box is hier krijsen-alsof-satan-aan-je-tenen-knabbelt. Al een paar maanden.

Voor handen vrij speelt ze even in d'r eetstoel of als ik in de keuken bezig ben in een houten schommel die daar in de deuropening hangt.
pi_163465468
Oh tof, een schommel :D Lijkt me hier ook leuk, maar ik weet nog niet goed waar dat aan zou kunnen (ja, aan de balken, maar die zij zo hoog als de schommel eraf moet). Hoe hebben jullie dat?
pi_163465559
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh tof, een schommel :D Lijkt me hier ook leuk, maar ik weet nog niet goed waar dat aan zou kunnen (ja, aan de balken, maar die zij zo hoog als de schommel eraf moet). Hoe hebben jullie dat?
katrolletje eraan, takel je de schommel gewoon naar boven..
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:58:51 #76
409579 LuDann
All the way
pi_163465637
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:31 schreef Hupje het volgende:
Goed idee, die rijstballetjes. Die ga ik ook eens maken, ik maak nu vaak iets soortgelijks, maar dan met aardappel: http://kokenvoormijndocht(...)lkoek-met-courgette/
Oh, handig! Die ga ik ook eens proberen, bedankt voor de tip.

Welkom Nouk!

Kazy: hier staan aardappelen ook op de no-go lijst. Maar dat komt misschien ook een beetje dat we dat maar heel zelden eten omdat ik ze zelf niet erg lekker vind. :P

Mijn man gaat morgen voor het eerst een hele dag met de baby op stap, hij gaat samen met Wolk's opa en oma van die kant naar de dierentuin. Ik kan dan even een dagje extra aan mijn scriptie besteden. Vind het wel jammer dat ik niet mee ga, maarja. Hopen dat ik er een beetje een productieve dag van kan maken.
pi_163465686
Wij hebben hem in een normale deuropening hangen, dus qua hoogte is hij heel makkelijk erop en eraf te halen. Aangezien er geen deur in zit, zitten de schommelhaken ook niet in de weg.

L. vindt het erg leuk in ieder geval
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163465876
:o :o :o Kris wie is die peuter :o :o :o

Wat een heerlijke foto, zoveel lol! O+
pi_163465957
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:09 schreef Mineola het volgende:
:o :o :o Kris wie is die peuter :o :o :o

Wat een heerlijke foto, zoveel lol! O+
Ja dat :D
pi_163467204
Kris wat is ze groot!! :o en wat een mooi meisje O+ zoveel lol O+ en die schommel in huis omg wat tof O+ ik wil een overload aan hartjes plaatsen en ik doe het gewoon, hier: O+ O+ O+

Welkom Nouk!

Dus, mijn baby wil overdag Niet. Slapen. Nog tips, of moet ik dit gewoon uitzitten?
  zaterdag 2 juli 2016 @ 21:09:00 #81
52229 Chanty
pi_163467603
Ahwww dat is heul geen baby meer O+
  zaterdag 2 juli 2016 @ 21:23:54 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163468192
Ooooh wat een leukerd Kris!

Mijn moeder had voor mij ook zo'n schommel in de deuropening van de keuken O+
  zaterdag 2 juli 2016 @ 21:44:32 #83
409579 LuDann
All the way
pi_163468996
Wat een heerlijke foto Kris! O+

Het lijkt erop dat het dagje dierentuin morgen niet doorgaat, Wolk heeft 38.5 graden koorts. Ze is wel gewoon vrolijk. Maar even kijken hoe ze er morgen aan toe is.

Hebben jullie tips voor weerbarstig haar bij babymeisjes? :P Het haar van Wolk bovenop haar hoofd staat tegenwoordig recht overeind. :') Een elastiekje blijft niet zo goed zitten en ik vind klipjes ook wel leuk. Of zijn klemmetjes handiger?
pi_163469392
Wat een vrolijk ding, Kris!
Maar ze lijkt niet op een baby
pi_163470146
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 21:44 schreef LuDann het volgende:

Het lijkt erop dat het dagje dierentuin morgen niet doorgaat, Wolk heeft 38.5 graden koorts. Ze is wel gewoon vrolijk. Maar even kijken hoe ze er morgen aan toe is.

Hebben jullie tips voor weerbarstig haar bij babymeisjes? :P Het haar van Wolk bovenop haar hoofd staat tegenwoordig recht overeind. :') Een elastiekje blijft niet zo goed zitten en ik vind klipjes ook wel leuk. Of zijn klemmetjes handiger?
Lekker rechtovereind laten O+ ik mis dat kleine paardebloempluizebolletje nu ze lang haar heeft!

Kieknou, alweer een jaar geleden :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163470241
Pluisje O+
pi_163470257
Oh wat een grote meid Kris!

Ik heb geen tips Lu, mijn baby heeft nog veel te kort haar...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 22:23:57 #88
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163470531
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 21:44 schreef LuDann het volgende:

Ik weet niet precies wat voor klemmetje je bedoelt maar nee, die zijn niet handig voor pluis :P. Gewoon een knipje?

Zoiets :)
  zaterdag 2 juli 2016 @ 23:23:19 #89
409579 LuDann
All the way
pi_163473072
Pluisje. O+ Is haar haar zoveel gegroeid in een jaar joh? :o

En ja, het kan op zich zo ook wel want ze rocked die net uit bed look ook gewoon, maar ik vind het ook wel schattig staan, met iets in haar haar. Ze ziet er zo groot uit dan opeens. O+

Het zit nu of zo:

SPOILER
Of als ik het netjes probeer te doen ziet het eruit als een soort half gare comb over. :')

SPOILER
Met klemmetje bedoel ik een knipje geloof ik. :P Dat, of die klikklak dingen, maar die lijken me niet zo comfortabel om vast te drukken op een babyhoofd?

Lieve foto, Sousa. O+
pi_163475113
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:58 schreef hetzusjevan het volgende:

Dus, mijn baby wil overdag Niet. Slapen. Nog tips, of moet ik dit gewoon uitzitten?
Dat niet slapen van onze baby's zou dat met onze uitgerekende datum te maken hebben? Oud en nieuw is zo'n feestdag waarop veel mensen weinig slapen :P.
Heb ook geen tips, meestal slaapt ze wel in de draagzak of tijdens het voeden valt ze op schoot in slaap. Dan zijn het van die korte hazeslaapjes.
Ik wacht maar tot het voorbij gaat en probeer mij er niet te druk om te maken. Als het niet gaat zoals het "moet", dan moet het maar zoals het gaat.
Frustrerend vind ik langzaam aan wel de avonden, want dan is ze vaak aan het clusteren. Aan de ene kant probeer ik er van te genieten, want het gaat al zo snel, maar gewoon een avond met (8> lief op de bank, zitten zoals ik wil of wat voor mij zelf doen zit er niet vaak in.
pi_163478379
Wat een lieve vrolijke foto Kris! Knap meisje!

& ook leuke foto's van Razz, Ludann en Tante Soesa.. Ik vind de haren van Wolk superschattig op die eerste foto Ludann!

Ohh die verhalen over zwanger zijn en baby's van vroeger :o... Dat helpt miss wel relativeren inderdaad :)

Vrijdag de sleutel gekregen van ons huis,gisteren al druk bezig geweest met klussen... We willen eind van deze maand verhuizen :)
pi_163478402
Wat een lieve foto's komen er allemaal voorbij.

Over die haren: mijn hele familie vraagt steeds wanneer S. nou eindelijk eens geknipt gaat worden. Hij is net 5 maanden, doe eens niet zo gek. Gewoon lekker zijn baby-haar O+

Vieve, gefeliciteerd met jullie huis. Het lijkt me zo pittig, verhuizen/verbouwen met een baby.
Hier moet waarschijnlijk in september het dak vernieuwd worden en meteen een opbouw erop. Ik zie daar wel wat tegenop.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 3 juli 2016 @ 08:05:32 #93
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163478416
Die clipjes (hoe komen jullie nu weer bij knipjes, je knipt toch niets? :D ) kun je toch gewoon vastklikken zonder op het hoofd te drukken? Persoonlijk vind ik dat ze er nog wat weinig haar voor heeft, leuk juist die babypieken zo. O+
  zondag 3 juli 2016 @ 08:28:01 #94
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163478472
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 08:05 schreef Mariposas het volgende:
Die clipjes (hoe komen jullie nu weer bij knipjes, je knipt toch niets? :D ) kun je toch gewoon vastklikken zonder op het hoofd te drukken? Persoonlijk vind ik dat ze er nog wat weinig haar voor heeft, leuk juist die babypieken zo. O+
Een klikje dan :+

En ja, die kun je ook vastklikken zonder op het hoofd te duwen hoor, dat laatste doe ik zelfs bij mijn 4-jarige nog niet ;)
  zondag 3 juli 2016 @ 09:12:39 #95
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163478699
Hier ook pluis a la Annie O+ ik vind het geweldig, pluis omhoog en een krul in z'n nek :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_163478787
Die van mij heeft een kruin waar je u tegen zegt (haartjes groeien echt in een spiraal). Daar is ze later vast niet zo blij mee :{
Clipjes begin ik nog niet aan...vind ze zo klein en ben bang dat ze ze eruit trekt en wil opeten ;)

Heeft het bij jullie ook zo ge-onweerd vannacht? A schrok wakker en de babyfoon sloeg steeds aan (dus naast het geflits buiten ook gezellig geflits binnen in alle kamers :')). Heb A maar bij mij in bed genomen en daar heeft ze heerlijk geslapen van 1u tot 8u met een handje op mijn wang O+

En wat een heerlijke foto kris! Ik had vroeger ook zo'n ding. Nu alleen metalen deurposten in huis, helaas...anders had ik er voor A ook eentje opgehangen.
pi_163478880
Als ik geen staart in doe ziet mijn baby (of nee, wacht, peuter volgens jullie :P) niks. Knipjes (zo noem ik ze ook, je knipt ze vast, net als je portefeuille vroeger, ookwel een knip ;)) trekt ze eruit en probeert ze op te eten. Haarbanden trekt ze naar beneden ala jaren 70 aerobics instructrice. Een staart of een knotje is het dus.

Hier ook enorm onweer. Ik heb man half wakker geslagen van schrik. Die was niet zo blij, want ik sloeg op z'n buik met wonden. :@ L. sliep overal doorheen maar vond het om 6 uur vanochtend wel tijd om te spelen. Groot gelijk, want het ziet er hier heerlijk uit.

Ik denk dat ik zo eens een wandelingetje naar de speeltuin maak. Heb ik eigenlijk nog niet gedaan, want ik had het idee dat het nog niet leuk zou zijn. Maar ik merk de afgelopen dagen dat ze aan wat uitdaging toe is en nieuwe dingen wil ontdekken.

Nieuwste ontwikkeling: als wij thee hebben wil ze van een lepeltje meedrinken. Vervolgens wil ze zelf met het lepeltje thee pakken om mee te drinken. Natte boel hier op het moment dus.
Wel hartverscheurend dramaqueen huilen als ze iets niet mag. Met de boormachine spelen bijvoorbeeld. En als het dan bij mij niet mag gaat ze mijn man heel zielig huilend aankijken. :')
  zondag 3 juli 2016 @ 10:18:05 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163479411
*Egopost alert*

Mijn baby slaapt in zn wieg!!!! :o *O* O+
pi_163480235
#teamclip met Mariposas :P

Hier een keer voor de gein zo'n clipje in M's haar gedaan maar dat bleef niet zitten. Zij heeft trouwens precies die look zoals Wolk het op de 2e foto heeft haha. Ook zonder kammen zit het bij haar zo en dan van dat pluishaar bovenop als ze net uit bed komt. Ik had als baby precies hetzelfde haar (alleen veel donkerder). Met een beetje water hou ik de ergste plukken in bedwang, maar verder vind ik het wel leuk staan.

Fijn LB! Op naar meer slaap in eigen wiegjes!

Ohh en Kris O+ Wat een heerlijke foto en wat is ze groot!
pi_163480544
Hier een tweede klapband gistermiddag op een bomvol Italiaans terras :o. Onze beide originele wielen zijn nu dus kapot. Krijgen vandaag een vervangend tweede wiel.
Ik vrees dat het oppompen thuis de doodsteek is geweest, hoewel ik me keurig aan het voorgeschreven aantal bar heb gehouden.
Hier op de camping al 4 Joolz kinderwagens meer gezien en die hebben nergens last van.

Ik zag een schommelbaby O+, een out of bed look Wolk O+, een kleine pluis A O+ en ik las over knipjes/clipjes/haarspeldjes.
Twix' haar begint nu wat te groeien en de langere plukken gaan krullen. Vrees dat hij mijn haar heeft. Hoewel, een jongetje met iets langer krullend haar is natuurlijk wel om op te vreten *;.
pi_163480897
Ai Malteser, dook iedereen onder de tafel op het terras?
Zou het oppompen in combinatie met warmte zijn? dat verhoogt de druk. Fijn dat er zo snel een oplossing is.
  zondag 3 juli 2016 @ 11:52:07 #102
409579 LuDann
All the way
pi_163481108
LB, een jompel voor slaap in het eigen wiegje! *O*

En jeetje Malteser, dat is pech hebben. Wel fijn van de goede service van Joolz!

En jongens, laat mij nou lekker met mijn haardingetjes. :6 Het lijkt me leuk staan en Wolk vindt elastiekjes in ieder geval niet erg, hopelijk een clipje ook niet.
  zondag 3 juli 2016 @ 12:05:19 #103
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163481349
Hahaha! Het staat superschattig lu, maar zo ggrooohoot :o ;(
pi_163481566
Doen hoor Lu, zolang je kan. :Y Dochter van 3 hier maakt een enorm drama als ik iets met haar haar wil doen, waardoor ze er meestal bij loopt als cousin IT van de adams family :')
  zondag 3 juli 2016 @ 12:20:19 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163481602
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 12:17 schreef Estrys het volgende:
Doen hoor Lu, zolang je kan. :Y Dochter van 3 hier maakt een enorm drama als ik iets met haar haar wil doen, waardoor ze er meestal bij loopt als cousin IT van de adams family :')
+1!!

Al kan ik dr tegenwoordig wel een beetje misleiden door te vragen of ze een Elsa-vlecht wil oO<

Oh en zij had ook een soort pluis-hanekam als baby :D Hilarisch gezicht soms. Rond dr verjaardag had ze een speldje/knipje nodig om het uit haar gezicht te houden, en dat ging ongeveer een jaar goed.
  zondag 3 juli 2016 @ 12:23:29 #106
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163481648
Hier gaan haardingen nog steeds goed met 3 jaar! Ze vindt staarten leuk en vlechten en speldjes en gisteren had ze een veer in d'r haren, kleine indiaan <3

*O* voor de wiegslaper van LB

Verder heb ik het niet onthouden, maar mijn baby groeit mooi langs z'n lijntje en is nu gewoon 5 kilo :o Maar nog steeds een lief frummeltje O+ Alweer 5 weken oud ook! Het lijkt alsof ie er al maanden is!
pi_163482077
Haar tweede naam is dan ook Dwars :(

5 weken alweer! Wat gaat het toch snel allemaal :)
  zondag 3 juli 2016 @ 12:53:48 #108
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163482116
Cousin IT is dan wel heel tof ja!

De mijne loopt trouwens vaak ook gewoon met een bos losse haren, ik vraag d'r altijd (wanneer we weggaan) of ze iets in d'r haren wil. Vaak wil ze dat wel, en soms niet, dan hoeft het ook niet. Maar ze heeft zulke mooie krullen, dat het los ook gewoon goed kan. O+
pi_163482393
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 12:53 schreef elamanilo het volgende:
Cousin IT is dan wel heel tof ja!

De mijne loopt trouwens vaak ook gewoon met een bos losse haren, ik vraag d'r altijd (wanneer we weggaan) of ze iets in d'r haren wil. Vaak wil ze dat wel, en soms niet, dan hoeft het ook niet. Maar ze heeft zulke mooie krullen, dat het los ook gewoon goed kan. O+
Ja de jouwe heeft prachtige krullen inderdaad O+ Ik ben benieuwd of je manneke ook zo'n mooie bos krullen zal krijgen.

Ik ben ongesteld en enorm chagrijnig en gewoon bleh. Gelukkig mochten de oudste twee vanmiddag bij opa spelen. Even lekker alleen knuffelen met mijn kleinste manneke zonder dat er twee op de achtergrond ruziën over spullen waar ze al maanden niet naar om hebben gekeken en waar ineens iemand de kijk op kreeg. :(
  zondag 3 juli 2016 @ 13:26:01 #110
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163482777
Sowieso heerlijk, even wat alone-time met je kleinste (of één van de anderen natuurlijk).
Ongesteld.. :'( Hopelijk duurt dat dit keer bij mij ook nog even. Vorige keer na 14 maanden.
pi_163487997
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 12:23 schreef elamanilo het volgende:
Verder heb ik het niet onthouden, maar mijn baby groeit mooi langs z'n lijntje en is nu gewoon 5 kilo Maar nog steeds een lief frummeltje Alweer 5 weken oud ook! Het lijkt alsof ie er al maanden is!
5 kilo alweer, wow dat klinkt echt als veel voor mij. ik geloof dat M met 5 weken 3660 gram was, maar wij hebben natuurlijk gedoe gehad met teveel afvallen en dergelijke. Morgen ga ik weer wegen, dus ik ben benieuwd hoeveel het dan is. Hij voelt in ieder geval een stuk zwaarder aan.
  zondag 3 juli 2016 @ 17:52:20 #112
52229 Chanty
pi_163489740
Whoah Ela vijf kilo al! :o en :* hopelijk vind je snel je draai, je bent een goede mama hoor!

Hier is mijn perfecte baby begonnen met vervellen en de eerste babyacne is ook gesignaleerd :'(
  zondag 3 juli 2016 @ 18:00:50 #113
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163489883
Och ja, de pukkeltjes hebben we hier ook gehad, die zijn bijna weg! Vervellen deze keer niet, deze baby had ook echt nog huidsmeer bij de geboorte, peuter had dat niet, ik dacht dus dat het daar misschien mee te maken had?!

We hebben z'n gewichten in de curve ingevuld en hij volgt heel netjes een lijntje net boven het gemiddelde, dus dat gaat volgens mij hartstikke goed zo! O+

Luna, hopelijk is je baby dit keer ook al lekker aangekomen. :* De baby hier is helemaal niet afgevallen, vorige baby ook niet, maar dat schijnt dus wel gebruikelijk te zijn bij lotusbabies, dat ze niet of nauwelijks afvallen. De borstvoeding was hier dit keer heel mooi en vloeiend opgang (peuter dronk en drinkt ook nog). De vorige keer heb ik ook een strijd geleverd om de borstvoeding naar wens te krijgen.. Ik weet hoe zwaar dat is. :*
  zondag 3 juli 2016 @ 18:07:41 #114
52229 Chanty
pi_163489991
Amélie zat behoorlijk onder de smeer en doen haar eens in de twee a drie dagen in bad met alleen water dus denk niet dat dat het is. Maakt verder ook niet uit. Ook met puisten en hangende vellen is ze mooi O+
pi_163491463
N begint ook te vervellen. We smeren haar in met huidolie. Ik vind het wel lekker ruiken.

Puistjes nog niet gesignaleerd. Wel talgbultjes op haar neus.

Vandaag zijn we met zijn drietjes in het nieuwe huis geweest. Ik heb zin in ons leven daar als gezin O+
  zondag 3 juli 2016 @ 20:10:59 #116
220609 Nouk84
pi_163492898
Heb je alweer gepoetst Chanty? :P

Kan me voorstellen dat dat fijn was Arja, hopelijk zijn jullie snel over!

Ik zag lieve foto's van baby's voorbij komen O+ O+ Die pluizenbolletjes O+ Ben benieuwd hoe de pruik van mijn baby er over enige tijd bij hangt..

Morgen gaat mijn man weer werken en dat betekent dat ik 2-3 dagen in de week alleen ben. De zorg voor de hond en voor Emma moet ik alleen gaan doen. Vooral de combi met de hond heb ik afgelopen week tegenop gezien.. Ik heb er inmiddels wel iets meer vertrouwen in, maar het wordt wel even wennen ;( Ook omdat ik afgelopen tijd het huishouden niet kon 'loslaten', vind het vervelend van mezelf zoveel te moeten.. Kon ik het maar een beetje laten gaan...
pi_163493051
Ik denk dat dat loslaten je steeds iets beter gaat lukken, nouk.

Je man is dan ook de nachten weg?

Ik ben vanaf morgen ook veel alleen. Man aan het klussen in het nieuwe huis en de verlengde kraamzorg was vandaag voor het laatst.
Ik heb er wel zin in om alleen met Emmy te zijn en haar te leren kennen, maar dat stomme huishouden daarnaast nog. Ik ben geen held daarin.

Als ik me verveel dan bel ik gewoon een vriendin om langs te komen. Of lekker wandelen. Maar wat een kutzomer, dat had ik me anders voorgesteld in mijn verlof met een zomerkind.
  zondag 3 juli 2016 @ 20:27:15 #118
220609 Nouk84
pi_163493330
Ik hoop het. Tot nu toe 'moet' ik nog teveel van mezelf op momenten dat ik eigenlijk zou moeten rusten/bijslapen.

Mijn man is idd ook de nachten weg, komt di en do of alleen wo avond naar huis.

Dat zal ook wel even wennen zijn voor jou! Komt vast goed. Ik heb inmiddels al ruim een week geen kraamzorg meer en snap steeds beter wat ze wil. Ik ga ook proberen veel op pad te zijn, lekker wandelen (als het is zoals nu, dan ben ik tevreden!). Mijn moeder komt ook al langs van de week dus dat is wel fijn.

Moet er veel gebeuren aan het huis? Wanneer verwachten jullie over te gaan? Hopelijk zijn de meeste verhuisdozen al ingepakt en kun je dat even vergeten...
  zondag 3 juli 2016 @ 20:31:39 #119
52229 Chanty
pi_163493477
quote:
7s.gif Op zondag 3 juli 2016 20:10 schreef Nouk84 het volgende:
Heb je alweer gepoetst Chanty? :P

Kan me voorstellen dat dat fijn was Arja, hopelijk zijn jullie snel over!

Ik zag lieve foto's van baby's voorbij komen O+ O+ Die pluizenbolletjes O+ Ben benieuwd hoe de pruik van mijn baby er over enige tijd bij hangt..

Morgen gaat mijn man weer werken en dat betekent dat ik 2-3 dagen in de week alleen ben. De zorg voor de hond en voor Emma moet ik alleen gaan doen. Vooral de combi met de hond heb ik afgelopen week tegenop gezien.. Ik heb er inmiddels wel iets meer vertrouwen in, maar het wordt wel even wennen ;( Ook omdat ik afgelopen tijd het huishouden niet kon 'loslaten', vind het vervelend van mezelf zoveel te moeten.. Kon ik het maar een beetje laten gaan...
Ehhmmm ja heb gisteren gestofzogen, vandaag toilet schoon gemaakt. Valt mee toch :D

Kun je niet nog wat ondersteuning van familie vrienden krijgen zodat de overgang wat minder groot is?
  zondag 3 juli 2016 @ 20:32:01 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163493487
Het enige dat moet is baby voeden! (ok en hond uitlaten probably), maar meer niet!
pi_163493623
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:41 schreef Estrys het volgende:
Ai Malteser, dook iedereen onder de tafel op het terras?
Zou het oppompen in combinatie met warmte zijn? dat verhoogt de druk. Fijn dat er zo snel een oplossing is.
Ik gok dat het het oppompen is geweest maar heb me aan het aantal bar gehouden. Ik vind het waanzin dat een wagen van ¤1000,- bij 30 graden dus gaat ploffen. En het gaf me een klap, ongelooflijk! Door het klappen van de band, versplintert ook de kunststof velg en dat is wel gevaarlijk.
We zijn overigens wel netjes geholpen door Joolz, dat moet gezegd worden. Maar ik ga er in NL nog wel achteraan.
  zondag 3 juli 2016 @ 20:51:57 #122
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_163494053
Nouk en arja, rustig aan! Voor de baby zorgen en voor jezelf zorgen zijn het allerbelangrijkst nu. Dat huishouden dat komt wel weer. Het wordt steeds makkelijker, echt.

Malteser, schrikken zeg. Fijn dat jullie goed geholpen worden, maar dat moet inderdaad neit gebeuren.

:W wij zijn weer terug thuis. Heerlijk. Ik ben zo trots op m'n baby. 2 nachten in 2 verschillende woningen, in 2 verschillende bedden met overdag veel mensen om zich heen. Hij doet het zo goed. Ik ben nu wel bekaf, dus ik duik zo in bed.
  zondag 3 juli 2016 @ 21:17:44 #123
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163495065
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 18:07 schreef Chanty het volgende:
Amélie zat behoorlijk onder de smeer en doen haar eens in de twee a drie dagen in bad met alleen water dus denk niet dat dat het is. Maakt verder ook niet uit. Ook met puisten en hangende vellen is ze mooi O+
Ah okee, dat is het dus niet! :D Het viel ons wel op dat peuter destijds heel erg vervelde en dat baby #2 dit keer veel minder/nauwelijks vervelde. Maar waardoor wel of niet, dat weet ik ook niet.
En inderdaad, het maakt ook niet veel uit, het is ook zo weer voorbij en ze blijven onze mooie babies natuurlijk. ;)
  zondag 3 juli 2016 @ 21:30:32 #124
220609 Nouk84
pi_163495739
Dat besef ik me wel, maar mijn hoofd nog niet helemaal.. Ik vraag me ook af wanneer ik in godsnaam zelf moet douchen :')

Malteser; inderdaad niet normaal dat die banden klappen...

Jagar; fijn dat het zo goed gegaan is!

Chanty; valt mee inderdaad! Ik heb net ook nog ff snel het eea gedaan zodat ik dat de komende dagen niet hoef te doen...
Van de week verwacht ik overigens wel wat hulp en kan het vragen als ik wil. Maar mijn onzekerheid gaat pas weg als ik het zelf moet doen..
  zondag 3 juli 2016 @ 21:34:54 #125
52229 Chanty
pi_163495908
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 21:17 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ah okee, dat is het dus niet! :D Het viel ons wel op dat peuter destijds heel erg vervelde en dat baby #2 dit keer veel minder/nauwelijks vervelde. Maar waardoor wel of niet, dat weet ik ook niet.
En inderdaad, het maakt ook niet veel uit, het is ook zo weer voorbij en ze blijven onze mooie babies natuurlijk. ;)
Had ff gegoogled en had te maken met overtijd gaan if that makes sense. Ik was nu 1 dag over tijd dus mja :')

https://mijnkinderarts.nl(...)roblemen/droge-huid/
  zondag 3 juli 2016 @ 21:40:23 #126
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163496100
Douchen en aankleden deed ik altijd wel even 's-ochtends. Liever 5 minuten een ongelukkige baby dan ik de hele dag ongelukkig.

Met een baby in de draagdoek krijg je trouwens best het een en ander gedaan... Mocht jd dat willen.

En idd een rotzomer, dat was vorig jaar met mijn verlof wel anders! Balen hoor. Ik zou ook erg graag met L naar het strand gaan maar meh.
  zondag 3 juli 2016 @ 21:41:02 #127
52229 Chanty
pi_163496121
quote:
7s.gif Op zondag 3 juli 2016 21:30 schreef Nouk84 het volgende:
Dat besef ik me wel, maar mijn hoofd nog niet helemaal.. Ik vraag me ook af wanneer ik in godsnaam zelf moet douchen :')

Malteser; inderdaad niet normaal dat die banden klappen...

Jagar; fijn dat het zo goed gegaan is!

Chanty; valt mee inderdaad! Ik heb net ook nog ff snel het eea gedaan zodat ik dat de komende dagen niet hoef te doen...
Van de week verwacht ik overigens wel wat hulp en kan het vragen als ik wil. Maar mijn onzekerheid gaat pas weg als ik het zelf moet doen..
Ik herken die gevoelens zo van mijn eerste. Maar daar ga je echt je weg in vinden. Ik legde Lucas in de badkamer op de grond op een aankleedkussen en ging dan snel douchen als t een keer niet lukte als man thuis was. En het wordt echt beter. Die eerste drie maanden vond ik heel heftig maar echt echt echt daarna wordt het zoveel leuker en makkelijker :*
  zondag 3 juli 2016 @ 22:07:08 #128
220609 Nouk84
pi_163497251
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 21:41 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik herken die gevoelens zo van mijn eerste. Maar daar ga je echt je weg in vinden. Ik legde Lucas in de badkamer op de grond op een aankleedkussen en ging dan snel douchen als t een keer niet lukte als man thuis was. En het wordt echt beter. Die eerste drie maanden vond ik heel heftig maar echt echt echt daarna wordt het zoveel leuker en makkelijker :*
Het gaat allemaal z'n weg wel vinden inderdaad.. Ik besef me dat ik niet de enige ben die deze gevoelens heeft, maar ik ben op dit moment wel de enige die ermee moet dealen helaas... :*
  zondag 3 juli 2016 @ 22:14:02 #129
52229 Chanty
pi_163497499
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 22:07 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Het gaat allemaal z'n weg wel vinden inderdaad.. Ik besef me dat ik niet de enige ben die deze gevoelens heeft, maar ik ben op dit moment wel de enige die ermee moet dealen helaas... :*
True het is een schrale troost.
pi_163497731
Wat lijkt dit allemaal alweer lang geleden O+

Vraagje: N steekt nu alles in haar mond... Kruipt de hele tijd rond, en alle kleine frupseltjes moeten met grote precisie opgeraapt worden en dan dus opgegeten. Nou vind ik het best als ze gras eet, maar vandaag at ze ook steentjes.... Hoe pakken jullie dit aan?
Ik wil niet de hele tijd nee roepen, en haar gewoon lekker laten verkennen, maar dit is wel steeds opletten.
pi_163497940
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 22:18 schreef SaskiaR het volgende:
Wat lijkt dit allemaal alweer lang geleden O+

Vraagje: N steekt nu alles in haar mond... Kruipt de hele tijd rond, en alle kleine frupseltjes moeten met grote precisie opgeraapt worden en dan dus opgegeten. Nou vind ik het best als ze gras eet, maar vandaag at ze ook steentjes.... Hoe pakken jullie dit aan?
Ik wil niet de hele tijd nee roepen, en haar gewoon lekker laten verkennen, maar dit is wel steeds opletten.
Heel veel vegen :') . En inderdaad steeds opletten.

Ik heb ook zo'n groot speelkleed van de Hema, dat barricadeerde ik soms met een tuinstoel op z'n kant en wat grote kussens. Maar als ze echt op ontdekkingstocht ging bleef ik erbij.

En ach, van een beetje zand opeten gaan ze ook niet dood. Ze leren vanzelf wel dat het vies is.
pi_163498395
Nouk, we moeten de 14e al verhuizen.
Mijn man gaat over het klussen en de verhuizing. Ik heb voor ik moeder werd alle regeldingen op me genomen. Nu ga ik over de verzorging van Emmy, de was en de catering en mijn herstel.

Er zijn hulptroepen. En het schuren en lakken van de vloer en het plaatsen van een badkamer laten we doen door aannemers. Afgelopen weekend heeft mijn man de oude badkamer eruit gehaald.
  maandag 4 juli 2016 @ 02:42:22 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163503099
Ja hoiiiii! :W

Molo met versche baby meldt zich :W

Donderdagavond geboren frummel ligt net weer te tukken na hapje eten dus ik had nu even tijd voor Fok.
Wat een drukte, maar wat gezellig en lief zo'n baby O+

De eerste hier overigens :)

Er zijn toch geen enquete of Spaanse Inquisitie aan vragen te beantwoorden alvorens ik hier welkom wel hè? :+ O-) :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163503452
Molo en frummel O+

Geen idee, ik moet ook nog ontgroend worden.
pi_163503454
De 14e al over Arja! Wat spannend! Dat is bijna!

Hier sinds 1.30 wakker, leuk joh! :+
pi_163503508
Nog een aanmelding hier. Babymeisje geboren op woensdagavond.

Ik heb gisterenmiddag en vannacht mijn vuurdoop gehad als alleenstaande moeder van drie :-D. En het was heerlijk. Rust terug in huis is vooral goed voor de oudsten. Dadelijk eerste poging ze zelf weg te brengen en wat boodschappen doen. Ben benieuwd.

Ik heb wel nog veel last van knip en scheur, en ook al kapotte tepels. Grumble, erg pijnlijk, maar ik knok me er doorheen. Er is naar gekeken, maar ze hapt goed aan, dus nu maar zoveel mogelijk wisselen van houding.
pi_163503517
Pff, Svane, koffie?

Welkom Molo! Bij de ingang hebben we wel stats nodig hoor :+

Douchen deed ik vaak tijdens het eerste dutje of idd Stip mee in de wipper. We hadden een extra (gekregen) wipper boven staan daarvoor. Nu eigenlijk alleen als vriend in de buurt is, want met twee vind ik dat toch een te grote uitdaging.

Ik had gisteren echt zin om even diehard op mn buik te slapen. Jawel, livin on the edge. Muppet was het er alleen niet mee eens, want na poging vijf om dr op te schuiven naar de cosleeper ben ik er maar mee gestopt. Haar waterpokken zijn aan het indrogen, dus het jeukt vast ook ontzettend.
pi_163503551
Ach dot, je Pokje. Ik hoop dat de jeukjeuk snel wegtrekt. Het lijkt met wat je schrijft mee te vallen qua hoe zwaar ze 't te pakken heeft?

Welkom Molo! Vragenvuur komt })

Welkom Groofs! Drie kinders. Jeetje. Ik hoop dat alle wonden snel helen.
pi_163503564
Ja, het valt reuze mee. Ze zitten vooral onder haar haar en haar liezen, maar gelukkig maar drie of vier op haar gezichtje. En die zitten dan natuurlijk op haar oogleden :')

Ook welkom groofs! Hopelijk snel wat minder last idd!
pi_163503730
Welkom verse baby's en hun mama's! :W

Baby's O+ . Gister een babyshower gehad en dan ga ik bijna weer rammelen, hoor! Die weken voor de bevalling en die weken daarna zijn toch wel heel bijzonder. Maar dan lees ik Groofskens post over de vuurdoop als alleenstaande moeder van drie en dan denk ik: 'mwah, ik wacht nog wel even.' Mijn man was vorige week een week (een week!) weg en het duurde 5 (vijf!) dagen voordat wij met z'n drieën eraan gewend waren..

Sas, wij hebben geen gras of andere natuurdingen die hij wel zou mogen eten, dus dat maakt het wel lekker makkelijk. Ik zorg dat er niets op de grond ligt en wat Razz zegt inderdaad, heel veel vegen. Ik vind het wel spannend hoor, want met een peuter kan ik gewoon niet altijd er bovenop zitten. Daarom verwisselen we bijvoorbeeld knoopcelbatterijen niet in huis nadat ik daar een hysterisch verhaal over heb gelezen.. :X
  maandag 4 juli 2016 @ 08:09:45 #141
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163503783
Welkom Molo! Wil je nog een opvoedkundig beleidsplan inleveren, zodat we dat eerst kunnen beoordelen?
Arja en Svane, van jullie ook nog niets ontvangen.

Wanneer houdt die alles-in-je-mond-stoppen fase op? Ik heb gisteren ook weer van alles uit z'n mond gevist. Meestal als ik buiten ben ga ik na 5 minuten weer naar binnen omdat ik er klaar mee ben.
pi_163503844
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 08:09 schreef Mariposas het volgende:
Welkom Molo! Wil je nog een opvoedkundig beleidsplan inleveren, zodat we dat eerst kunnen beoordelen?

Wanneer houdt die alles-in-je-mond-stoppen fase op? Ik heb gisteren ook weer van alles uit z'n mond gevist. Meestal als ik buiten ben ga ik na 5 minuten weer naar binnen omdat ik er klaar mee ben.
Stip is in maart 2 geworden en de zin 'uit je mond' wordt hier dagelijks minimaal 20 keer gebezigd :+

Haha, limone, ik zie jullie nu in mijn MI als een soort superheld op een missie het huis uit gaan om knoopcelbatterijen te vervangen :D Met bijbehorend spannend muziekje :P Maar opruimen idd... Ben benieuwd hoe dat straks gaat met Stip zn speelgoed overal.
  maandag 4 juli 2016 @ 08:29:11 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163503880
Oe een vragenvuur O+
Kan niet wachten oO<

Ok, korte stats, mini Molo is met 41 weken en 4 dagen afgelopen donderdagavond geboren. Ze is geboren met 4010 gram en 51 cm.

Inleiding en vervolgens keizersnede vanwege combi groot hoofd en schouders en mijn bekken te klein.

Nu dus herstellen en wennen aan elkaar, maar vooral lekker blij hiero in huize Molo :+
pi_163504001
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 08:09 schreef Mariposas het volgende:

Mijn dame wordt de 31e 2 jaar en propt nog steeds van alles in dr bakkes, maaaar als ze ouder worden zijn ze wel wat makkelijker met weer uitspugen. :+
S. 2014
J. 2016
pi_163504049
Ha, fijn om te weten! Hier stopt ze ook wel eens een te groot stuk eten in dr mond, dan zie je dr echt denken van 'shit, wat nu'?

Welkom nieuwe moeders met versche O+ baby's O+ !
pi_163504200
Nieuwe baby's! O+ Welkom allemaal!

Mijn baby heeft de huiliepieps en de laatste nachten zijn ook drama. }:| Of het is weer zo'n sprong of tand 2 is in aantocht..

Of nahjah, hij zit ook wel veel aan zijn oortje. Vanmiddag even naar de HA om die te laten controleren.
pi_163504207
En hoe ging de vuurdoop groofs?

Een opvoedkundig beleidsplan hmm. Ik word natuurlijk veel consequenter dan andere moeders in mijn omgeving en de beeldschermtijd van mijn kind zal een van de pijlers zijn van mijn campagne. Verder krijgt ze niet zo veel speelgoed waar ze toch nooit mee speelt of zuinig op is en wordt er gezond gesnackt :Y)
  maandag 4 juli 2016 @ 09:47:26 #148
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163504473
Welkom verse babies met mama's O+

En petje af, alleen met drie of twee kindjes! Ik vind het al handen vol nu de eerste weken met twee kindjes en wij beiden in de buurt.. :o

Arja, al bijna verhuizen! Hopelijk gaat alles soepeltjes!

:* Voor (nachtbraak)mama's die dat nodig hebben!

quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 21:34 schreef Chanty het volgende:

[..]

Had ff gegoogled en had te maken met overtijd gaan if that makes sense. Ik was nu 1 dag over tijd dus mja :')

https://mijnkinderarts.nl(...)roblemen/droge-huid/
Ah, dat is ook wel bijzonder, want mijn oudste was 4 dagen na de UD en mijn jongste maarliefst 12 dagen! Maar ik begrijp de logica wel en denk dat de tendens ook wel zal kloppen. :D
  maandag 4 juli 2016 @ 10:57:25 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163505515
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:16 schreef Arja het volgende:
En hoe ging de vuurdoop groofs?

Een opvoedkundig beleidsplan hmm. Ik word natuurlijk veel consequenter dan andere moeders in mijn omgeving en de beeldschermtijd van mijn kind zal een van de pijlers zijn van mijn campagne. Verder krijgt ze niet zo veel speelgoed waar ze toch nooit mee speelt of zuinig op is en wordt er gezond gesnackt :Y)
Ik ga het tegenovergestelde doen als experiment om te kijken welk effect dat heeft. En natuurlijk slaan en folteren *O*
pi_163506161
Ja, check, ging perfect en was heerlijk, de vuurdoop. Op de pijn na dus. ;)

Maar nu weer lekker veel hulp tot een uur of vier. daarna mag ik de boel weer zelf draaiende houden.

Stats van mijn dochter: 40w6d, 3940 gram. Natuurlijke inleiding (vliezen gebroken). Meteen start weeën en naar ziekenhuis wegens gepoept in vruchtwater. Weeën bouwden snel op, ontsluiting schoot wat minder op. Uiteindelijk ruggeprik. Rust O+. Nog een beetjes spannend omdat mijn temp behoorlijk begon te stijgen (van 36,4 naar 38,1 in een uur), maar gelukkig bleef ik stekeen op 38.1 Spannende bevalling, moest stoppen met persen omdat haar hartslag helemaal verdween bij elke perspoging. Toen met wee-opwekker extra sterke wee opgewekt en met knip haar in één pers er helemaal doorheen moeten persen. Dat lukte, en direct na het verwijderen van navelstreng van haar nek, scoorde ze een 10 O+ . Helaas ben ik met al dat geweld naast de knip ook nog ingescheurd, dus de boel lag/ligt behoorlijk open aan de onderkant. De geboorte was iets na half 8 s avonds. Duo is nog komen kijken met opa, daarna iedereen naar huis. Zelf mocht ik een nachtje blijven met C (door vruchtwater en mijn temp)en ik heb die nacht daar als geweldig ervaren :o . Helemaal gelukkig, elke voeding aandacht, hulp en boterhammen (ik had honger!!!) en nonstop kijken naar dat prachtige wezentje.

Dametje doet het erg goed, is een ruime dag veel misselijk geweest (meconiumhoudend vruchtwater ingeslikt), maar is ondertussen heerlijk tot rust gekomen en lijkt zich meteen lekker te voelen tussen alle drukte van een huis vol mensen/ kinderen. O+
  maandag 4 juli 2016 @ 11:44:22 #151
52229 Chanty
pi_163506491
Spannende bevallingen allemaal!

Ik heb een kledingcrisis :') positiebroek past nog wel maar als het nu echt zomer wordt dan weet ik niet wat ik aan moet. Jurkjes passen niet want te dikke tieten en met bv ook niet handig buitenshuis. Positiekortebroek is te groot, en ik heb 1 rokje dat past :') eigen korte broeken blijven steken op mijn nog te dikke bovenbenen. Denk dat ik maar moet gaan shoppen als het mooi weer wordt :+
pi_163506697
Chanty, ik woon in een joggingbroek. Wel eentje die meer lijkt op een sportieve pantalon en waarmee ik ook naar buiten kan.

Ik wou nog een tukkie doen net, maar mijn baby vertikt het om te slapen. Elke keer als ik denk dat ze een ritme heeft, doet ze weer het tegenovergestelde. De ene keer wil ze s ochtends niet slapen, maar de rest van de dag wel. De andere keer juist de middag niet of de avond.

Dan spring ik maar snel onder de douche, ondanks dat ze dan denk ik weer gaat huilen en dan lekker wandelen in het zonnetje.
  maandag 4 juli 2016 @ 11:58:27 #153
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_163506791
Ritme hebben we hier ook niet. Behalve dat de late avond kut is want veel huilen. En daardoor laat naar bed en met de nachtelijke onderbrekingen weinig slaap. En als ik het overdag dan wat in hoop te halen, slaapt ze of niet, of steeds even 15-30 waarna ze 1x krijst en ik weer wakker ben, of ze slaapt prima 2 uur aan een stuk en dat is dan meestal wanneer ik dus net niet in bed lig :')
Dit wordt beter toch... :O
  maandag 4 juli 2016 @ 12:04:59 #154
52229 Chanty
pi_163506939
Mja mijn joggingbroeken kan ik wel aan maar daar ga ik echt niet mee naar buiten en te warm als t zomer wordt. Vraag me af wat ik de vorige keer droeg want toen duurde het ook even voor mijn heupen en bovenbenen weer dunner waren. Kan het me niet meer herinneren :')

Ritme duurt nog wel een poosje (en dan nog wisselt dat ritme steeds) ;)
  maandag 4 juli 2016 @ 12:26:51 #155
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163507445
Ik zou denk ik dan bij Primark wat halen, Chanty. Volgens mij heb je voor ¤12,- wel 2 korte broeken.

Ritme kregen we hier toen ik weer aan het werk ging. :X Herkenbaar van het overdag niet kunnen bijslapen. En als hij dan wel eens sliep, was ik zo blij dat ik even tijd voor mezelf had, dat ik dan niet ging slapen.
  maandag 4 juli 2016 @ 12:31:38 #156
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_163507561
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:26 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou denk ik dan bij Primark wat halen, Chanty. Volgens mij heb je voor ¤12,- wel 2 korte broeken.

Ritme kregen we hier toen ik weer aan het werk ging. :X Herkenbaar van het overdag niet kunnen bijslapen. En als hij dan wel eens sliep, was ik zo blij dat ik even tijd voor mezelf had, dat ik dan niet ging slapen.
dat is hier nog steeds zo met tijd voor mezelf nemen ipv bijslapen, terwijl ik soms het bijslapen wel kan gebruiken..

Ik heb in het begin veel op de klok gekeken. Volgens mij de eerste maand na 45 minuten weer op bed, daarna anderhalf uur.

Nu volg ik T veel meer, maar hou ook nog wel een beetje de tijd in de gaten.
pi_163507768
Ritme? Ik geloof dat we met 11 maanden een soort van ritme kregen en nog gooit ze het regelmatig om. Vooral als je iets gepland hebt natuurlijk :')

M. zit nu in haar 'ik ga heel hard huilen als ik op bed gelegd word om een dutje te doen'-fase. Krokodillentranen, hevig snikken, alles erop en eraan en waarom? Zojuist nog maar eens de good ol' stofzuigertruc geprobeerd. (Het stond al op de planning om te stofzuigen zodra M even ging slapen.) Apparaat aan gezet, oor tegen de deur gelegd en gewoon gelijk stil he. Maf kind. Ze lag gelijk in de slaaphouding zag ik op de camera. Inmiddels zijn we 1,5 uur verder en ze slaapt nog. Ik snap er niks van :')

Welkom Groofs en Molo en baby's!

Saskia: hier ook een alleseter. Ik heb in huis zoveel mogelijk opgeruimd. Buiten of bij anderen thuis is het (nog) beter opletten inderdaad. Verder blijf ik maar herhalen dat het niet mag want <reden>, terwijl zij lachend 'nej' nazegt en vrolijk doorgaat met aan de lamellen trekken/de lamp aan en uit doen (schuifknop op de grond)/aarde uit de plant opeet/etc. Ooit zal ze het gaan begrijpen. Hoop ik :P
  maandag 4 juli 2016 @ 12:52:17 #158
52229 Chanty
pi_163508165
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:26 schreef Mariposas het volgende:

Dat was idd het idee *) maar goed zoe dat het voorlopig nog wisselvallig is een qua temp is het nog wel te doen in lange broek. Ik wacht dus op zomers weer en tot die tijd kan ik verder in shape komen.
pi_163508465
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:52 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat was idd het idee *) maar goed zoe dat het voorlopig nog wisselvallig is een qua temp is het nog wel te doen in lange broek. Ik wacht dus op zomers weer en tot die tijd kan ik verder in shape komen.
Primark heeft ook voor ik geloof 7 euro hele leuke meerekkende, borstvoedingsvriendelijke jurkjes. Pluspunt ze blijven ook mooi qua kleur en vorm in de was.
  maandag 4 juli 2016 @ 13:01:21 #160
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_163508472
Hier ook kleding troubles. Ik pas mijn positiebroeken nog prima, dus die draag ik nu maar. Ik heb mijn eigen broeken nog niet geprobeerd en dat ga ik voorlopig ook niet doen :X
Mijn positiejurken zien er echt uit als positiejurken dus die draag ik liever niet momenteel. Mijn buik ziet er namelijk nog wel uit als toen ik 20 weken zwanger was -O- Ik kan ook nog bijna geen van mijn oude shirts aan, zitten te strak om mijn buik of ze zijn te kort.
Ik vond mijn zwangere buik echt geweldig, maar dit gedeelte vind ik maar meh. Ik hoop ik snel weer een beetje toonbaar word.

Gelukkig heb ik een mooie baby en maakt het haar niet uit dat ik haar voed in een afgewassen jogabroek en zwangerschaps shirt O+ :')
  maandag 4 juli 2016 @ 13:15:08 #161
52229 Chanty
pi_163508925
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:01 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Primark heeft ook voor ik geloof 7 euro hele leuke meerekkende, borstvoedingsvriendelijke jurkjes. Pluspunt ze blijven ook mooi qua kleur en vorm in de was.
Jurkjes met goede decolleté kan ook ja. Heb nu iets te showen :+
pi_163509135
-

[ Bericht 55% gewijzigd door Bloesem. op 04-07-2016 19:11:18 ]
  maandag 4 juli 2016 @ 13:28:29 #163
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163509263
Tuurlijk is die er, elk kindje ontwikkelt zich toch op eigen tempo en niveau, als jouw kleine nu een sprong maakt, dan is dat zo.
Klinkt heel heftig wat ze doet, en je ouders zeggen dingen die ouders zeggen :P want hoe moeten ze anders reageren? Maar wees alsjeblieft niet onzeker, want als er iemand goed naar haar kindje kijkt om te ontdekken wat ze nodig heeft ben jij het wel.
Ik begrijp dat het niet mogelijk is om haar elke seconde van de dag aan de borst te hebben, maar zoveel mogelijk dan maar?
Wordt ze ook niet tevreden van iets anders dan BV te eten?
pi_163509504
-

[ Bericht 51% gewijzigd door Bloesem. op 04-07-2016 19:10:58 ]
  maandag 4 juli 2016 @ 13:41:15 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163509678
Dat laatste klinkt voor mij iig heel herkenbaar. Hoe lang duurt dit al dan? Het is zo naar als je baby ineens 'gedrag vertoont' (<- sorry, klinkt heel bah zo :') ) dat je nog niet kende, zo moeilijk
pi_163509763
Qua eten hé.. Ik weet dat 't erg verschilt, maar wil toch even peilen. De afgelopen week heeft ze dit gekregen (we hebben haar wat meer gegeven dan normaal):

Twee eetlepels kokosyoghurt
Een vijgencracker met een halve avocado of een boterham met boter
Een halve banaan en een handje kersen
3 - 5 maisboogies
Een papfles van 100 a 150 cc bv met 2 schepjes biobim speltpap
Een opscheplepel groente
Een glaasje water
En dan tussendoor ongeveer 6 keer een goede borstvoeding en heel lang sabbelen.
pi_163509864
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Bloesem. op 04-07-2016 19:10:41 ]
  maandag 4 juli 2016 @ 14:21:05 #168
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163510753
Mijn ervaring over ritmes: In het prille begin is er nog geen ritme, pas vanaf een maandje of 4 komt er een soort van ritme. Maar de fases wisselen elkaar nog zo vlug af het eerste jaar, dat het weer verandert zodra je het herkent! ;) Er is een goede oplossing: go with the flow! Oftewel de weg van de minste weerstand. Oefenen met slaapjes helpt (nog) niets en frustreert vaak alleen maar bij één of beide partijen, in onze ervaring. Niemand wordt daar gelukkiger of meer ontspannen van. Hier kwam er pas echt een fijn slaapritme toen kind #1 ging lopen, daarvoor was er eigenlijk nooit een pijl op te trekken/wisselden de ritmes vaak af. Ik merk nu bij een tweede dat ik daar veel makkelijker mee om kan gaan en tot nu toe hou ik opeens zelfs al wat 'vrije' tijd over terwijl baby pas 5 weken is. :o Bij kind #1 kwam dat pas toen ze een half jaar was of zo. :') :D O+
Ik heb bij kind #1 er ook echt even over gedaan voordat ik mezelf eraan kon overgeven, het duurde even voordat ik leerde hoe mijn plannen samengingen met het go-with-the-flow-principe.

Bloesem :* Borst, knuffelen, draagdoek en wandelen. Geef je er aan over ^ en ook deze fase is weer voorbij voor je er erg in hebt! Maak het jezelf zo ontspannen mogelijk, vraag evt. soms aan je ouders of ze even met d'r gaan wandelen zodat je een uurtje kunt opladen als je dat tussendoor nodig hebt. Of aan je man als ie thuis is. :*

Kleding: Ik pas mijn oude kleding wel weer, maar mijn buik is nog wat flubberig en dan knellen sommige broeken in de zachte-zone van m'n buik, waardoor een een randje over m'n broek piept.. Ik heb voor het mooie weer van die flodderige hippieachtige dunne broeken met motiefjes/printjes. Die hebben lekker rekbaar elastiek bovenin en geven dus geen randje buik. ;) Ik had ze nog liggen van vorige jaren.
pi_163514571
Geen oorpijn bij W, maar buikpijn want obstipatie.. :X hoe snel werkt lactulose?
  maandag 4 juli 2016 @ 17:01:37 #170
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_163514943
kan heel snel werken, sillie. Sterkte!

Ik geloof dat mijn baby het concept van kusjes langzaam snapt. Lekkere open mond op mijn mond. Beetje jammer dat hij daarbij op m'n lip bijt.. -O- *;
pi_163516488
Welkom molo en groofs en gefeliciteerd!

Ik heb echt respect voor groofs, drie kinderen in je eentje! Terwijl wij z'n tweeën M al heel wat vinden.

M is vandaag om zijn eigen as gedraaid zonder dat ik het zag :( ik had hem in de box gelegd en toen ik de afwas had gedaan lag hij ineens met zijn hoofd de andere kant op..
pi_163517352
Huh dat is snel luna?

Emmy heeft buikkrampjes en ik vind het zielig. Ze wordt vaak na 10 minuten slapen ineens wakker en ik voel dan de spanning in haar lijf.
pi_163517446
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:50 schreef Arja het volgende:
Huh dat is snel luna?

Emmy heeft buikkrampjes en ik vind het zielig. Ze wordt vaak na 10 minuten slapen ineens wakker en ik voel dan de spanning in haar lijf.
Sneu is dat he, helemaal verkrampt. Saar vond in de tub en/of bad wel fijn als ze kramp had en fietsen met dr beentjes.
S. 2014
J. 2016
pi_163520396
quote:
Huh dat is snel luna?

Ja dat vond ik ook. Hij heeft wel enorm sterke benen en zet zich overal aan af. Ik denk dat hij ze vaak aanspant bij allerlei kramjes en daardoor goed getraind is. Hij lag laatst heel even bij mij onder het dekbed na een ochtendvoeding en kon ook het dekbed wegschoppen. Denk dat het draaien ook meer per ongeluk was dan een bewuste actie.
  maandag 4 juli 2016 @ 21:11:05 #175
52229 Chanty
pi_163520695
quote:
Huh dat is snel luna?

;( krampjes zijn zo naar. Zal hier binnenkort ook wel dtart. Kijk er zoooo niet naar uit. Weet nu gelukkig dat het echt over gaat.
pi_163520777
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:11 schreef Chanty het volgende:

[..]

;( krampjes zijn zo naar. Zal hier binnenkort ook wel dtart. Kijk er zoooo niet naar uit. Weet nu gelukkig dat het echt over gaat.
Maar krampjes krijgen staat toch niet bij voorbaat vast? (A. had er nooit last van eigenlijk). Dus misschien blijft het Judi...euh...jouw A! gewoon bespaard joh! :)
  maandag 4 juli 2016 @ 21:30:27 #177
220609 Nouk84
pi_163521206
Hier ook volop in de krampjes, alweer bijna 3u wakker en alleen maar huilen... :'(
pi_163521379
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:44 schreef Bloesem. het volgende:
Qua eten hé.. Ik weet dat 't erg verschilt, maar wil toch even peilen. De afgelopen week heeft ze dit gekregen (we hebben haar wat meer gegeven dan normaal):

Twee eetlepels kokosyoghurt
Een vijgencracker met een halve avocado of een boterham met boter
Een halve banaan en een handje kersen
3 - 5 maisboogies
Een papfles van 100 a 150 cc bv met 2 schepjes biobim speltpap
Een opscheplepel groente
Een glaasje water
En dan tussendoor ongeveer 6 keer een goede borstvoeding en heel lang sabbelen.
Ik verbaas me er elke keer nog over dat mijn kind 3 weken ouder is dan de jouwe en dat ze toch zo ver achter lijkt te lopen op jouw N :o mijn kind eet nog geen crackers, of boterhammen, of maisboogies, en drinkt zeker nog niet uit een glas.
Ho ik drukte te snel op enter :P. Maar ik bedoel het dus niet negatief, maar ik vind het zo bijzonder die grote verschillen. Ik hoop dat E de boterhammen snel gaat accepteren nu maar vooralsnog vind ze het niks :').
pi_163521480
Ow en :* voor de krampjes bij de kleine baby's.. zo zielig is dat he ;(. En sterkte Sillie met W, niet fijn :X.
pi_163521954
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:38 schreef hetzusjevan het volgende:
Ow en :* voor de krampjes bij de kleine baby's.. zo zielig is dat he ;(. En sterkte Sillie met W, niet fijn :X.
Inmiddels is er Poep. In zulke grote hoeveelheden dat ik niet snap dat W. ze heeft geproduceerd :{ . Daarna is 'ie uitgeput in slaap gevallen, dus ik denk dat het 'm oplucht..
  maandag 4 juli 2016 @ 21:55:44 #181
220609 Nouk84
pi_163522155
Fijn dat het gewerkt heeft sillie! Gisterenavond hier ook uiteindelijk poep, was ook een dagje niet gebeurd. Verwacht vanavond ook nog wel een explosie. Dat hoop ik voor Emma in ieder geval..
  maandag 4 juli 2016 @ 22:16:26 #182
52229 Chanty
pi_163523017
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:15 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Maar krampjes krijgen staat toch niet bij voorbaat vast? (A. had er nooit last van eigenlijk). Dus misschien blijft het Judi...euh...jouw A! gewoon bespaard joh! :)
Volgens mij is de kans dat je kind geen krampjes krijgt heel klein. Ik ben nu dankbaar voor elke dag zonder krampjes. Wel fijn dat jouw baby er geen last van had!
pi_163523931
quote:
11s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:55 schreef Nouk84 het volgende:
Fijn dat het gewerkt heeft sillie! Gisterenavond hier ook uiteindelijk poep, was ook een dagje niet gebeurd. Verwacht vanavond ook nog wel een explosie. Dat hoop ik voor Emma in ieder geval..
Oe die had ik vandaag ook nog. Tot aan haar rug. En dan dat vieze rompertje over haar hoofd moeten trekken. Sowieso brullen.
  maandag 4 juli 2016 @ 22:43:44 #184
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163523957
Aww krampjes ;( :'( Hier valt het heel erg mee, soms een klein beetje, maar de draagdoek werkt dan altijd gelukkig snel!

Peuter had er heel veel last van als kleine baby, dan hielp de draagdoek ook, maar moesten we echt blijven lopen met d'r in het begin. Ook 's nachts toen vaak in de doek gehad, soms zelfs buiten een rondje gewandeld 's nachts.
Baby nu heeft veeeeel minder last, heel soms dus 10-15 minuutjes, meestal 1 keertje per dag (elke dag op een ander tijdstip?!).
  maandag 4 juli 2016 @ 22:46:12 #185
52229 Chanty
pi_163524046
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:42 schreef Arja het volgende:

[..]

Oe die had ik vandaag ook nog. Tot aan haar rug. En dan dat vieze rompertje over haar hoofd moeten trekken. Sowieso brullen.
Gouden tip: die rompers zijn zo gemaakt dat je ze over de schouders omlaag kunt trekken ;) scheelt poep op hoofd

http://www.vrouwblog.nl/t(...)aby-vies-maken/1124/
pi_163525151
Bedankt voor de tips.
Chanty zou dat met alle rompers kunnen?
  maandag 4 juli 2016 @ 23:35:26 #187
220609 Nouk84
pi_163525262
Goede tip Chanty!

Ik wacht te lang met de draagzak als ze zo in paniek is, juist omdat ze zo in paniek is.. Moet dat misschien eens leren dat even te negeren dan, maar vind dat nog enorm lastig..

Dag 1 is gelukt trouwens! Ik heb zelf de hond gedaan(op de ochtend na, dat deed m'n man), ik heb voor mezelf gekookt(en tijd gehad om te eten) en zelfs een paar klusjes in huis gedaan. Geen slechte score dacht ik zo. Alleen zijn Emma en ikzelf niet onder de douche geweest. Denk dat ik haar morgenavond lekker meeneem onder de douche, als man thuis komt (hoop dat het hem lukt).
  maandag 4 juli 2016 @ 23:37:06 #188
220609 Nouk84
pi_163525307
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:30 schreef Arja het volgende:
Bedankt voor de tips.
Met zo'n hals wel! Verder rompers met spaghettibandjes natuurlijk ook en met overslagrompers heb je het probleem van over het hoofd helemaal niet. Ik moet morgen nog wat rompers bijhalen. Ik heb nauwelijks iets met korte mouwen, en mevrouw is nogal een heethoofd..
  dinsdag 5 juli 2016 @ 02:02:53 #189
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_163527666
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:35 schreef Nouk84 het volgende:
Goede tip Chanty!

Ik wacht te lang met de draagzak als ze zo in paniek is, juist omdat ze zo in paniek is.. Moet dat misschien eens leren dat even te negeren dan, maar vind dat nog enorm lastig..

Dag 1 is gelukt trouwens! Ik heb zelf de hond gedaan(op de ochtend na, dat deed m'n man), ik heb voor mezelf gekookt(en tijd gehad om te eten) en zelfs een paar klusjes in huis gedaan. Geen slechte score dacht ik zo. Alleen zijn Emma en ikzelf niet onder de douche geweest. Denk dat ik haar morgenavond lekker meeneem onder de douche, als man thuis komt (hoop dat het hem lukt).
Kinkt als een goede score! Ik ben blij als ik dat op een dag haal.

Hier net N op bed gelegd, poging zoveel. Ook krampjes, man heeft er tot half 1 mee opgezeten want ze wilde alleen maar bij iemand liggen en zelfs dan was ze niet altijd rustig te krijgen. Ik denk dat ze inmiddels uitgeput is...
  dinsdag 5 juli 2016 @ 04:26:55 #190
52229 Chanty
pi_163528070
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:30 schreef Arja het volgende:
Bedankt voor de tips.
Hier tot nu toe wel mits envelophals :Y of idd mouwloos

Nouk wat fijn dat het zo goed ging
pi_163528136
Nou wat een fijne eerste dag. Dat haal ik na 5 weken in mijn eentje soms nog niet eens. Het verschilt hier echt het van dag tot dag, de ene keer krijg ik veel gedaan, de andere keer heeft M huilbuien en hou ik me dus vooral met hem bezig.

Hier werkt de buik van mijn vriend heel goed bij krampjes. Ik denk dat zijn lichaamstemperatuur net wat hoger is dan die van mij, want bij mij werkt het een stuk minder helaas.
pi_163528173
Goedemorgen!

Hier ook een meld met verse baby, onze dochter is woensdagochtend geboren met 40+1. Vannacht goed geslapen joh, moest de kleine zelfs wakker maken voor de voeding na 4 uur.

Maar wat een rijkdom zo met 2 dochters. Peuter is alleen maar zo lief en trots, geweldig om te zien. We hebben zondag een newborn fotoshoot gedaan en als ik die foto's zie O+ :'( O+
  dinsdag 5 juli 2016 @ 07:06:46 #193
220609 Nouk84
pi_163528202
Dat t goed ging was helaas alleen overdag; gisterenavond en vannacht veul krampjes... Ik bekijk het ook van dag tot dag, hoop dat er vandaag minder krampjes zijn...
pi_163528226
Morning!

De verhalen die ver krampjes en poesplosie kakjepakjes lijken hier eeuwen geleden. Ik haalde vanochtend voor het laatst een baby uit bed.

Arja, ik ben nog geen rompers tegengekomen waar het niet bij kan.
pi_163528399
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 07:17 schreef Krisvc het volgende:
Morning!

De verhalen die ver krampjes en poesplosie kakjepakjes lijken hier eeuwen geleden. Ik haalde vanochtend voor het laatst een baby uit bed.

Arja, ik ben nog geen rompers tegengekomen waar het niet bij kan.
Ja he :) hoewel N. laatst wel diarree op dr rug had in het babycafé. Gelukkig verkopen ze daar ook luiers en kleertjes (die had ik niet mee, want het is vlakbij huis...)

Ze heeft nu een boventand, daardoor verandert haar hele gezicht! Echt maf, haar hoofd lijkt ineens wel langer ofzo. En veel volwassener ook.

Vandaag we CB, benieuwd naar de stats! En prikjes...

Welkom Sull :)

En sterkte aan de zielige krampjesbaby's, hou ze maar lekker dichtbij :)
pi_163528444
Goedemorgen!

Wat leuk, al die mini-baby's weer!

En zo gek, het is maar 5 maanden geleden, maar het lijkt zo ver weg, al die verhalen. Gelukkig, want de krampjes verdwijnen dus echt, en dat duurt niet zo uitzichtloos lang als ik toen dacht.

Wij hebben hier redelijk ritme in eten en slapen 's avonds, maar het slapen overdag is gewoon wanneer meneer moe is. Tegenwoordig zie ik dan een knuistje door zijn ogen gaan (soms heel stiekem O+ ). Och, hij is meestal vrolijk en doet verder alles goed, dus ritme is niet zo belangrijk denk ik dan.
pi_163528539
Fijn om te weten dat die krampen weer overgaan.

Sull hoe is het met je?

Het is hier wel een juni invasie :D

We are here to take over your topic 8-)

>:O
pi_163528590
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:20 schreef Arja het volgende:
Fijn om te weten dat die krampen weer overgaan.

Sull hoe is het met je?

Het is hier wel een juni invasie :D

We are here to take over your topic 8-)

>:O
Ik voel me erg goed! Kom mezelf tegen etenstijd nog wel eens tegen, toch wat teveel gedaan/drukte om je heen gehad.
Borstvoeding loopt als een tierelier en baby zat gister al boven geboortegewicht!

En hoe is het bij jou Arja? Al zin in de verhuizing.
pi_163528660
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:24 schreef LuDann het volgende:
Als ik Wolk yoghurt oid geef dan doe ik dat met een lepel maar ze wil het tegenwoordig zelf doen dus dan grijpt ze de lepel en wordt het een smerige worstelpartij. :P Onhandig hoor, want ze kan het zelf nog niet zo goed met die lepel dus het duurt laaaang en wordt een grote bende. Misschien toch ook de yoghurt maar Rapley doen. :')

Oh en ze kent nu het gebaar voor 'klaar' maar volgens mij associeert ze het nog niet met de betekenis ervan. Als ik vraag of ze klaar is steekt ze haar handen in de lucht en zegt ze 'aa'.

Hoe voelen de andere kindjes met hand-mond- voetziekte zich? Wolk is of nog steeds niet lekker of alweer. Ze heeft nu twee wondjes in de buurt van haar mond waar de blaasjes stuk zijn gegaan.
Ze is al bezig met Hoeraaaaaaa ;)
Schudden voor gebruik
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:19:18 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163529019
Oh blurghl, dat wat wolk doet doet A ook :{ alles zelf willen doen. Maar stukken geven wordt hier verslikt en stik festijn, dus hij krijgt prakjes. En yoghurt is ook leuk idd :')
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:31:47 #201
409579 LuDann
All the way
pi_163529196
En kokosyoghurt is duuuuuuur dus ik vind het ook nog eens zonde als het overal eindigt behalve in haar mond. :P

Saskia, N. een boventand! Die van Wolk kwam gisteren door, ze heeft er nu 3. Maar bij haar zie ik geen verandering in aanzicht.

Welkom aan de nieuwe baby's! Sneu van alle krampjes. ;(

Ik ga zo met Wolk naar de huisarts vanwege de wondjes bij haar mond. Ze willen maar niet genezen en lijken nu wat ontstoken.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:32:32 #202
409579 LuDann
All the way
pi_163529205
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:44 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ze is al bezig met Hoeraaaaaaa ;)
Ja, dat moeten we ook gaan oefenen. :P *O*
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:33:01 #203
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163529212
Drinkt ze al uut een tuitbeker? Anders daar de yoghurt in doen? Moet ze wel flink lurken :P
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:44:07 #204
409579 LuDann
All the way
pi_163529339
Nee, maar wel uit een gewone beker, dat is wel een idee!

Oh ja, ander nieuwtje: Wolk kan eindelijk van rug naar buik rollen! *O* Wel onhandig met verschonen en aankleden ja. :') En hoe doen jullie dat met douchen! Ik kan haar niet meer op haar rug in de badkamer leggen en dan op mijn gemakje inzepen.
pi_163529411
Saskia: je noemt het uiterlijk van je baby toch niet volwassen? :o :P En die van Kris al bijna een dreumes! :D

Die tip van Chanty had ik laatst ook in een nieuwsbrief langs zien komen. Nooit geweten :) Mijn A heeft een hekel aan rompers die over haar hoofdje moeten (dan knijpt ze haar oogjes dicht en zegt heel hard pffffttt). Gelukkig verkocht de H&M langemouwen-overslagrompers tot en met maat 74. Nu het "zomer" is draagt ze vooral van die spaghettibandjes-rompertjes (in maat 80) maar die leveren ook wat minder geworstel op met de armpjes enzo!

Nu ben ik mij aan het oriënteren op een moederfiets. Heb mijn oog laten vallen op die wit/blauwe Cortina met bijpassend Yepp-voorstoeltje O+ Binnenkort eens kijken of die hier ergens in de buurt te bekijken is. Lijkt me wel handig om te fietsen naar de kinderboerderij enz, aangezien die zo ver weg is dat het lopend dik 3 kwartier kost.
pi_163529414
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:44 schreef LuDann het volgende:

Oh ja, ander nieuwtje: Wolk kan eindelijk van rug naar buik rollen! *O* Wel onhandig met verschonen en aankleden ja. :') En hoe doen jullie dat met douchen! Ik kan haar niet meer op haar rug in de badkamer leggen en dan op mijn gemakje inzepen.
Haha ja hier ook! Van de week rolde ze bijna de commode af. En in bed slaapt ze nu dus standaard op haar buik. Zo schattig ;)

Ik douche nooit tegelijk met N, ik doe haar alleen in bad en zelf douche ik een andere keer. Ze vindt het ook niet leuk meer, water van boven op haar hoofd. Zelfs in bad een bakje water over haar heen gooien is huilen. Beetje lastig haren wassen zo...
pi_163529436
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:49 schreef Aerenia het volgende:
Saskia: je noemt het uiterlijk van je baby toch niet volwassen? :o :P En die van Kris al bijna een dreumes! :D

Die tip van Chanty had ik laatst ook in een nieuwsbrief langs zien komen. Nooit geweten :) Mijn A heeft een hekel aan rompers die over haar hoofdje moeten (dan knijpt ze haar oogjes dicht en zegt heel hard pffffttt). Gelukkig verkocht de H&M langemouwen-overslagrompers tot en met maat 74. Nu het "zomer" is draagt ze vooral van die spaghettibandjes-rompertjes (in maat 80) maar die leveren ook wat minder geworstel op met de armpjes enzo!

Nu ben ik mij aan het oriënteren op een moederfiets. Heb mijn oog laten vallen op die wit/blauwe Cortina met bijpassend Yepp-voorstoeltje O+ Binnenkort eens kijken of die hier ergens in de buurt te bekijken is. Lijkt me wel handig om te fietsen naar de kinderboerderij enz, aangezien die zo ver weg is dat het lopend dik 3 kwartier kost.
Bij de fietsenwinkel op het Vrouwjuttenland hebben ze Yepps, maar Cortina weet ik niet.
De kinderboerderij in de Delftse Hout is nu weer open he! Die is geen 45 min lopen toch?
pi_163529480
quote:

Ik zet S. in zijn (lege) badje. Die zet ik op de grond en dan ligt hij daarin te wachten. Kan hij ondertussen naar mama kijken en een boekje opeten. Als hij klaar is leg ik hem in zijn badcape in het badje terug en droog ik eerst mezelf af. Daarna naar zijn kamer om hem af te drogen.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:53:30 #209
409579 LuDann
All the way
pi_163529485
Ik douche ook niet tegelijk met Wolk, het staat er wat onduidelijk. Ik legde haar altijd op haar rug met wat speelgoed voor de douche cabine. Dan vermaakte ze zich wel even 5 minuten zodat ik snel kon douchen. Maar nu knipper ik met mijn ogen en is ze de badkamer uit. :')

Was je haar haren met shampoo oid?
pi_163529531
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:53 schreef LuDann het volgende:
Ik douche ook niet tegelijk met Wolk, het staat er wat onduidelijk. Ik legde haar altijd op haar rug met wat speelgoed voor de douche cabine. Dan vermaakte ze zich wel even 5 minuten zodat ik snel kon douchen. Maar nu knipper ik met mijn ogen en is ze de badkamer uit. :')

Oh zo ja. N vindt het juist erg interessant als ik douche, dan gaat ze op de rand van de douchebak leunen en wordt ze zelf ook nat.

Ik gebruik babyshampoo ja, die prikt helemaal niet. Maar ook water op haar hoofd vindt ze maar niks.
pi_163529570
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:53 schreef LuDann het volgende:

Ah zo, dan leeg badje/wasmand met speelgoed?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:59:17 #212
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163529579
Ik denk dat wolk daar uit klimt ;)
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:01:51 #213
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163529618
Hier gaat de badkamerdeur dicht en laat ik A rondkruipen. Om 'm elke 5sec bij de wc/wasmachine/droger vandaan te trekken }:| meestal kleed ik 'm eerst uit, dan kan ie gelijk de douche inklimmen als ik bezig ben :') gedoe, zo'n baby die zn gang maar gaat :+
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:03:57 #214
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163529643
Verschonen doe ik met heel veel verschillende afleidingsartikelen, afwisselend autosleutels, lege doosjes van neusspray oid, telefoonhoesje, USB kabeltje :') van die dingenn die hij normaal niet mag :P en soms hulptroepen die boven zijn hoofd hangen. Dan snel poep weg, nieuwe luier doe ik dan als hij staat
pi_163529646
Ik heb het opgegeven. Ik douche als ze slaapt. Op dagen dat ik vrij ben tijdens d'r ochtendslaapje, op dagen dat ik moet werken 's avonds. Tandenpoetsen durf ik nog net aan met d'r in de badkamer. Dan pakt ze al mijn tubetjes crème waar ze bij kan en die gaat ze in de wasmachine stoppen. :')
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:05:00 #216
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163529659
Ohh bedoelde je jezelf douchen :') dat doe ik alleen als mijn lief thuis is :+
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:16:40 #217
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_163529831
quote:

he, ze kon toch al zitten stappen, maar nog niet rollen? Wat grappig.

Ja, dat rollen op het verschoningskussen is zo prettig he. Zeker als ze eerst even met een handje in de poepluier grijpen, en dan er vervolgens nog met een been in trappen. En dan omrollen en die handjes en benen overal tegenaan laten komen. Jippie.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:24:05 #218
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_163529937
Oh, en ik douche ook meestal 's avonds. Of niet :') . Ik heb nu de laatste keer zondagmorgen gedouched. vanavond word het maar eens tijd. Onze nachten zijn zo belabberd dat als T 's morgens slaapt ik meestal ook nog maar even ga slapen. Boh, ik heb het zo zat, die nachten. Ik wou dat ik in ieder geval het idee had dat het beter wordt, maar ik kan me doorslapen echt nog niet voorstellen.
pi_163530050
Het zelf scheppen doe ik als volgt: J heeft een plastic slab om, die ik instop tussen de kinderstoel en de tafel. Hij schept zelf en brengt de lepel naar zijn mond en ik houd daar een lepel onder om alles wat ernaast valt, op te vangen :P. Maar dat werkt natuurlijk alleen als je kind de lepel wel enigszins bij de mond krijgt.

Douchen deed ik eerst met de wipstoel erbij. Nu is J in een veilige kamer met een hekje in de deuropeningen douche ik gauw met de deur open, of hij gaat mee en speelt dan zittend in bad.
Herkenbaar hoor, Jagar, op mijn werkdagen komt het er ook regelmatig niet van om te douchen (J wordt er wakker van). :@
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:51:01 #220
52229 Chanty
pi_163530377
Hier ook de eerste krampjesaanval gehad vanochtend ;(
pi_163530436
Ik herken die dingen zo van mijn eerste die ik hier lees. Douchen met dochter erbij in de wipstoel enzo, niet echt de tijd nemen om dingen te (durven) doen, bang dat ze misschien gaat huilen.

Bij de tweede was ik in het begin bang dat mijn dochter hem misschien op zou pakken als ik uit zicht was, maar toen ik door had dat ze dat echt niet deed, ging ik gewoon lekker douchen en kwam ze me het altijd vertellen als hij huilde O+ .

En nu is het helemaal makkelijk. Vanochtend ging ik rustig douchen en kwam ik terug en zat mijn zoon naast de box dikkie dik voor te lezen :D O+ . (Onze badkamer grenst aan de keuken en de deur heb ik eruit gehaald, dus het is ook wel makkelijk om vanuit daar de boel een beetje in de gaten te houden, dat scheelt.)

En ik merk nu al het meegaan in het ritme van alledag haar helpt in het vinden van een dag- en nachtritme. Dat ging bij de tweede ook zo snel en makkelijk. Bizar om te merken.

Zojuist heb ik met de kleine dame gedoucht. Zo tof. Ze genoot er echt van en ik niet minder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:55:46 #222
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163530466
Oh Groofs, wat klink je genietend O+ zo fijn!
pi_163530472
Oh en krampjes, check :{ . Maar niet te vergelijken van de misselijkheid de eerste 24 (?) uur. En ze is goed te troosten daarin gelukkig.
pi_163530484
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 10:55 schreef pinquit het volgende:
Oh Groofs, wat klink je genietend O+ zo fijn!
Heerlijk ja! O+
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:56:55 #225
52229 Chanty
pi_163530485
Groof wat schattig O+
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:57:10 #226
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163530492
Een baby met twee grote kinderen is ook zo'n kado O+ hemelse combi
pi_163530565
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 10:57 schreef pinquit het volgende:
Een baby met twee grote kinderen is ook zo'n kado O+ hemelse combi
Nou echt! Vanochtend draaiden we echt met z'n drieën de ochtendspits. Ik moest voeden en vroeg de kinderen even de ontbijttafel te dekken. Wat een luxe.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:13:08 #228
409579 LuDann
All the way
pi_163530791
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:56 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Oh zo ja. N vindt het juist erg interessant als ik douche, dan gaat ze op de rand van de douchebak leunen en wordt ze zelf ook nat.

Ik gebruik babyshampoo ja, die prikt helemaal niet. Maar ook water op haar hoofd vindt ze maar niks.
Oh ja, helemaal niet aan gedacht dat shampoo nu wel kan met deze leeftijd. :P Ik was altijd alleen met water. Vindt ze ook niet leuk, maar het duurt maar even. Ze neemt dan altijd een grote hap lucht, ziet er grappig uit. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:58 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ah zo, dan leeg badje/wasmand met speelgoed?
Daar klimt ze uit inderdaad, wat pinq zegt. :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 10:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

he, ze kon toch al zitten stappen, maar nog niet rollen? Wat grappig.

Ja, dat rollen op het verschoningskussen is zo prettig he. Zeker als ze eerst even met een handje in de poepluier grijpen, en dan er vervolgens nog met een been in trappen. En dan omrollen en die handjes en benen overal tegenaan laten komen. Jippie.
Ja, ik maakte me daar een beetje zorgen om maar tis nu goedgekomen. Het komt waarschijnlijk doordat ze nooit op haar rug wilde liggen, ze heeft vrijwel altijd op haar buik gelegen. Met spelen en met slapen.

Bedankt voor de doucheverhalen! Ik denk dat we een extra kinderstoeltje halen bij de IKEA want ik moet echt douchen 's ochtends. Anders voel ik me de hele dag niet fijn.

Hupje: met die lepel klinkt handig ja, maar zover is Wolk nog niet. :P Ze mept vooral met de lepel op haar tafelblad. *BAM BAM BAM* en dan hard lachen. :')

Jagar: herkenbaar van de nachten, hier is het ook nog steeds drama. Wolk gaat 3 dagen in de week naar het KDV en dan is het de bedoeling dat ik aan mijn scriptie schrijf maar het komt er nu op neer dat ik de halve dag dan wegslaap. Het kan niet anders, ik slaap maar 3 uur per nacht.

Groofs, wat een heerlijke verhalen heb je. O+
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:16:01 #229
409579 LuDann
All the way
pi_163530836
Ik kom bij de huisarts vandaan: krentenbaard. ;( Ik heb nog gevraagd of ze haar wilden nemen bij het KDV maar nee dus. Dit komt wel erg slecht uit, ik heb donderdag een paar belangrijke afspraken.

En het is natuurlijk erg sneu voor Wolk. Ze heeft een antibiotica zalfje voorgeschreven gekregen maar kreeg meteen een overgevoeligheidsreactie toen ik het voor de eerste keer smeerde... Ik heb vanmiddag overleg met de huisarts over wat nu te doen dan, want die zalf gaat hem kennelijk niet worden.

Ik baal echt stevig, in plaats van aan mijn scriptie te zitten moet ik nu alles in de was gooien en ontsmetten. }:|
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:17:59 #230
409579 LuDann
All the way
pi_163530875
Oh en ze heeft het op de babymeet opgelopen trouwens. Kennelijk dus naast hand-mond-voetziekte ook krentenbaard wat er heerste dus. Ik dacht eerst dat het dat was, want dit begon ook met blaasjes.

Leuk zo'n meet mensen. _O-
pi_163530998
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:17 schreef LuDann het volgende:
Oh en ze heeft het op de babymeet opgelopen trouwens. Kennelijk dus naast hand-mond-voetziekte ook krentenbaard wat er heerste dus. Ik dacht eerst dat het dat was, want dit begon ook met blaasjes.

Hoe weet je dat dan? Ik kom met N zo vaak andere kinderen tegen, geen idee waar ze wat van krijgt...

Maar super balen voor jullie allebei zeg :( Beterschap!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:39:05 #232
409579 LuDann
All the way
pi_163531251
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:24 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dan? Ik kom met N zo vaak andere kinderen tegen, geen idee waar ze wat van krijgt...

Maar super balen voor jullie allebei zeg :( Beterschap!
Ik denk dat dat het meest waarschijnlijk is, op het KDV heerst het niet en ze kreeg de eerste symptomen een paar dagen na de meet. Ze heeft in die tussentijd geen contact gehad met andere kindjes.

En bedankt!
pi_163531616
quote:

laten staan :D samen douchen. handdoek onder de douche op de grond en daar laten zitten spelen terwijl jij je inzeept.

edit: verder gelezen :9
Schudden voor gebruik
  dinsdag 5 juli 2016 @ 12:04:44 #234
409579 LuDann
All the way
pi_163531834
Ze blijft helaas niet netjes op haar plek staan wachten tot ik klaar ben met douchen. :P Ze gaat elke avond al in bad als onderdeel van haar slaapritueel, twee keer per dag vind ik wat te gortig. En ook wat teveel gedoe als ik eerlijk ben.
pi_163531897
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:04 schreef LuDann het volgende:
Ze blijft helaas niet netjes op haar plek staan wachten tot ik klaar ben met douchen. :P Ze gaat elke avond al in bad als onderdeel van haar slaapritueel, twee keer per dag vind ik wat te gortig. En ook wat teveel gedoe als ik eerlijk ben.
ik bedoel met edit: verder gelezen dat ik nu weet dat je jezelf bedoelt.

Ik douche samen als ritueel of als hij slaapt of als papa oplet.
Schudden voor gebruik
  dinsdag 5 juli 2016 @ 12:33:52 #236
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163532409
huh, kunnen jullie baby's zich niet even vermaken als je zelf aan het douchen bent? Ik kan op m;n gemak douchen terwijl L in huis speelt. Hij kan zichzelf gelukkig best aardig vermaken. Met boeken uit de kast trekken ben je toch ook zo weer 5 minuten zoet, enzovoorts. Of desnoods in de box, maar tegenwoordig staat hij daar 9 van de 10 keer als een gevangene aan de tralies te rammelen.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 12:35:21 #237
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163532432
Wat trouwens ook wel werkt is filmpjes laten kijken, terwijl hij in de kinderstoel zit. Tik Tak op Youtube. _O_ Dit is echt hypnotiserend ofzo, als ik er zelf even naar kijk raak ik ook helemaal in trance. :D
pi_163532476
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:17 schreef LuDann het volgende:

Beterschap voor Wolk! Zijn er meer kinderen met krentenbaard die op de meet waren?

Hier dus hand- voet- mondziekte gehad maar daarvan was het ergste na twee dagen voorbij. Inmiddels zijn ook de vlekken weg, hij is nu alleen aan het vervellen op zijn vingertoppen en de toppen van zijn tenen.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 12:52:59 #239
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_163532796
de zelf vermaken knop is sinds hij kan staan weg, hier. Zodra ik uit zicht ben is het huilen. En alleen in de woonkamer kan gewoon niet, want er zijn kabels die niet weggewerkt kunnen worden, stoelen die omver kiepen als hij zich er aan optrekt, etc. etc.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:08:09 #240
52229 Chanty
pi_163533149
Tiktak heeft de mijne nooit kunnen boeien. Sowieso geen van die typische baby-tv-dingen niet. Hij was verknocht aan Masha en de beer (wat wij ook wel grappig vinden om tw kijken) en tegenwoordig is het allemaal auto auto auto.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:08:56 #241
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163533169
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:33 schreef Mariposas het volgende:
huh, kunnen jullie baby's zich niet even vermaken als je zelf aan het douchen bent? Ik kan op m;n gemak douchen terwijl L in huis speelt. Hij kan zichzelf gelukkig best aardig vermaken. Met boeken uit de kast trekken ben je toch ook zo weer 5 minuten zoet, enzovoorts. Of desnoods in de box, maar tegenwoordig staat hij daar 9 van de 10 keer als een gevangene aan de tralies te rammelen.
Mijn baby zal de tv uit de kast trekken, zeker vijf keer van de bank afstuiteren, zichzelf ophangen aan de gordijnen, bedolven worden onder de rolkar, de boeken niet alleen uit de kast trekken maar ook de pagina's eruitscheuren en opeten, alle stoelen omgooien ;(
Sloopbaby hier helaas :{ 't is momenteel ook het enige dat hij doet. Spelen? Wat is dat?
pi_163533378
Hier ook sloopkogel zonder angst, dus dat zou waarschijnlijk eindigen met huilen en een buil op haar hoofd. Maar de box vind ze meestal nog wel ok, dus dat helpt.

Ben ziek thuis, verkoudheid of zo, keeloijn en veel hoofdpijn vooral. Voel me vrij beroerd, maar on the bright side: Heel Veel Slaap O+
Slapen gaat vrij goed de laatste tijd, maar had nog steeds het gevoel achter de feiten aan te lopen.. Misschien helpt dit daar ook wat voor.
pi_163533578
Wat Pinq zegt. En dan ergens een tube crème vinden, zichzelf en alles onder smeren. Happen ervan nemen. De la onder de oven open trekken en alle bakblikken met heel veel lawaai door het hele huis verspreiden. De knopjes van de oven aandoen. De prullenbak open doen en welke willekeurige spullen dan ook erin gooi en de prullenbak weer dicht doen. Mocht de wc op een kier staan dan is met de wc borstel door huis lopen en hem proberen op te eten ( :X) ook nog een reële optie. De drankglobe en de pc's staan al verstopt achter een afscheiding van stoelen en een deken. Want anders heeft de fles wodka een magische aantrekkingskracht en krijgt ze het voor elkaar om zichzelf met de internetkabel op te hangen.

Dus ze kan zichzelf best vermaken, mijn huis kan dat alleen niet aan.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:30:40 #244
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163533715
Hahha psies, mijn huiskamer heeft een heel aparte en ongezellige indeling momenteel :+ de salontafel staat standaard tegen de tvkast aan :')
pi_163533864
Wat een krampjes bij de kleine babies! ;( lijkt me heel akelig. Is bij dochter grotendeels bij ons voorbij gegaan op een incidenteel half uurtje na, en tot nu toe bij zoon ook. Maar goed, hij is pas (nouja, al!) 15 dagen. Even afkloppen.

Hier loopt het heel soepel, merk nu dat baby iets meer wakker begint te zijn (eerst was hij dat overdag nauwelijks, en wel de halve nacht :+ ). Afgelopen nacht ook wat meer geslapen, yes. Tot nu toe vind ik het het pittigste dat de voedingen zooooo lang duren, dat ging bij dochter wat sneller. Volgens mij heb ik letterlijk de helft van de tijd baby aan de borst. Maar dat gaat vast vanzelf sneller. En gelukkig kan ik ondertussen prima spelletjes doen met dochter of een boek lezen of series kijken. *) en buitenshuis voeden gaat ook gewoon weer prima.
pi_163533917
Kris heeft een drankglobe :o
*O* Ontaarde-moeder-feestje bij Kris *O*

Slopers O+ I love 'em. Ik neem mini mee onder de douche, douche als ze slaapt of als man thuis is.
pi_163533950
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:08 schreef Chanty het volgende:
Tiktak heeft de mijne nooit kunnen boeien. Sowieso geen van die typische baby-tv-dingen niet. Hij was verknocht aan Masha en de beer (wat wij ook wel grappig vinden om tw kijken) en tegenwoordig is het allemaal auto auto auto.
Je bent serieus de 1e de ik positief hoor over Masha en de beer, wat een vreselijk stemmetje heeft dat kind...

Hier is nijntje tegenwoordig erg in trek.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:42:26 #248
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163534060
Oh, ik denk dat ons huis dan iets meer dreumes-proof is. Alles zit hier achter slot en grendel, alles wat hij te pakken kreeg en kwaad kan/ik niet kapot wil heb ik al opgeborgen of hoog weggezet. Het oogt hier dus ietwat basic. :+ Badkamer en wc gaan altijd dicht (wel dus meteen vieze vliegjes in badkamer :( ). En boeken in de boekenkast heb ik er heel erg klem in gezet zodat ie er ze niet uitkrijgt.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:45:44 #249
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_163534154
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Je bent serieus de 1e de ik positief hoor over Masha en de beer, wat een vreselijk stemmetje heeft dat kind...

Ze schreeuwt misschien wat hard maar ik vind M&dB juist geweldig O+ super mooi getekend, grappige verhalen en heel veel subtiele grapjes :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 05-07-2016 13:53:59 ]
pi_163534303
Oh jongens, rust.
S. heeft vanmorgen een dut gedaan van bijna 2 uur, was daarna heel gezellig tot hij ineens begon te huilen. Getroost en in bed gelegd, maar dat werd krijsen. Vervolgens mee rond gelopen en onder de mobiel gelegd in de box waar hij uitgeput in slaap is gevallen. Ik snap nooit zo goed waar zo'n bui dan vandaag komt en voel me tekortschieten dat ik er niets aan kan doen.. :'(
pi_163534778
Hier staan nog wel wat zware dingen die ze om kan trekken, zoals een kapstok. Die moeten we even vastzetten aan de muur nog. Verder is het wel babyveilig denk ik.

We zijn weer terug van het CB!
Mijn voormalige babysaurus is nu nog maar heel normaal... bij 11 maanden gewicht 10.6 kilo (iets boven de plus 1) en lengte 74 cm (precies gemiddeld). Ze was ook bijna niets aangekomen de afgelopen 2,5 maanden, maargoed, ze is 3 keer een week ziek geweest en ze kruipt het hele huis door. Dus moeders met dikke baby's: niet luisteren naar gezeur, kind wordt vanzelf weer normaal.
verder prikjes gehad, met veel gehuil, en ontwikkeling alles goed :)
pi_163534892
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:33 schreef Sull het volgende:

[..]

Ik voel me erg goed! Kom mezelf tegen etenstijd nog wel eens tegen, toch wat teveel gedaan/drukte om je heen gehad.
Borstvoeding loopt als een tierelier en baby zat gister al boven geboortegewicht!

En hoe is het bij jou Arja? Al zin in de verhuizing.
Klinkt goed, Sull.

De verhuizing is wat onwerkelijk voor mij nog. Mijn man is veel daar, maar ik zit eigenlijk nog steeds in mijn cocon met Emmy.
Het gaat goed met ons. Ik kan al steeds wat verder wandelen en Emmy wordt daar ook rustig van.

Groofs wat schattig dat jouw zoon de baby voorleest.

Ludann wat sneu van de krentenbaard. Beterschap

[ Bericht 4% gewijzigd door Arja op 05-07-2016 14:33:33 ]
pi_163535296
Allemaal nieuwe baby's! Die verhalen over krampjes zijn enorm herkenbaar, maar lijken inderdaad ver weg.

Ik kan tot nu toe goed douchen. Baby vermaakt zich nog prima in de box dan.

Vannacht veel drama, maar tandjes 7 en 8 zijn gespot vanmorgen. Dat verklaart ook het geknaag de hele dag. Het is wel vroeg toch, 8 tandjes en nog geen 9 maanden oud?

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:18 schreef SaskiaR het volgende:

-

Lok-quote
Jij was van de dino's op babykleertjes toch?
Wat vind je van dit exemplaar? :s) Van Oma gekregen toen ze thuis kwam na haar vakantie. Super handig trouwens!

SPOILER
pi_163535358
Mijn zoon behoord ook tot de sloopkogels :D
bovendien beklimt mijn zoon dan ook het traphekje, knalt door overheen, klimt de trap op en rukt dan het douche gordijn opzij om met kleding en al vrolijk mee te spetteren. Of hij is al boven en dan -alle traphekjes :P en ruk opzij om mee te spetteren. Als hij water hoort dan staat hij al bij de douche zijn speeltjes uit te zoeken.

O+
Schudden voor gebruik
pi_163535437
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:43 schreef Adrian4 het volgende:
Allemaal nieuwe baby's! Die verhalen over krampjes zijn enorm herkenbaar, maar lijken inderdaad ver weg.

Ik kan tot nu toe goed douchen. Baby vermaakt zich nog prima in de box dan.

Vannacht veel drama, maar tandjes 7 en 8 zijn gespot vanmorgen. Dat verklaart ook het geknaag de hele dag. Het is wel vroeg toch, 8 tandjes en nog geen 9 maanden oud?

[..]

Lok-quote
Jij was van de dino's op babykleertjes toch?
Wat vind je van dit exemplaar? :s) Van Oma gekregen toen ze thuis kwam na haar vakantie. Super handig trouwens!

SPOILER
Haha mooi ding! En handig ook ja :)

Wel veel tandjes ja! N heeft pas net de 3e en die is 11 maanden.
pi_163535627
N. had toen ook al 8 tanden, het ging heel snel allemaal. Toen heeft ze heel lang niks nieuws gekregen en nu (14 maanden) komen er 3 kiezen door. }:|
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:00:46 #257
52229 Chanty
pi_163535632
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

In het Nederlands wel ja. Wij kijken in het Russisch of Engels :D
pi_163535741
Ik hoop dat het even rustig wordt qua tandjes na de 8ste! Ben er wel even klaar mee ;) Maar goed, dat hoopte ik ook na de 6de.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:41:43 #259
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163537432
Hier met 11,5 maand nog maar 2 tandjes. Waar hij overigens behoorlijk goed mee uit de weg kan, hij knabbelt zo partjes appel er mee weg. O+
pi_163538781
Stippelrientje, hoe oud is je zoon? :o
Lijkt me erg grappig, maar ook erg lastig af en toe hoor.

Ik vind het wel grappig. Willem heeft tandjes, maar snapt eigenlijk nog niet zo goed dat die dingen handig zijn om eten weg te kauwen. Het is nog steeds vooral zuigen op stukjes eten.
pi_163539079
Tandjes, hier met 9,5 maand nog geen. Dus 8 klinkt voor mij als bizar veel. Nu is Twix heel laat dus ik mis het juiste referentiekader. ;)
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:18:51 #262
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163540950
A heeft er 2 :)
pi_163540992
Wij zitten met 11,5 maand op zes stuks, middenvoor onder en boven en hoektanden boven. De voortanden boven zijn net een week door.
pi_163541210
Hier komt de onderste hoektand door, er zit een rode bobbel. En hij kakt zes keer per dag :) Mmmm, the smell..
pi_163541427
Hier 6 tanden en 29744563miljoen tanden op doorkomen. Vanochtend hadden we onder een bloedend hoektandje dus ik hoop dat die nu eindelijk eens door is.

Ik heb zojuist voor het laatst een baby op bed gelegd. Het was enorme strijd om d'r te verschonen en in slaapgear te krijgen dus erg gezellig was het niet. Daar heb ik net dus overdreven hard om zitten huilen. 8-)
Maar de kamer is mooi versierd, d'r cadeautjes staan klaar en morgen haal ik een dreumes uit bed. *O*

Memorylanen valt hier wel mee, mijn bevalling begon 's ochtends om kwart voor 6 pas. De avond ervoor was ik het zwanger zijn gewoon zat, ging ik vroeg naar bed en had ik de geen hoop snel te gaan bevallen. :P
Wel vraag ik me serieus af waar het afgelopen jaar is gebleven. Stomme rotclichés, Zijn ze toch nog waar.
pi_163541598
Stom he Kris? Boe voor de clichés :(
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:54:37 #267
52229 Chanty
pi_163541615
Gefeliciteerd alvast kris O+
pi_163542135
Het is inderdaad onvoorstelbaar Kris! Bijna een dreumes gewoon!
pi_163542153
Newbornverhalen O+ veel nieuwe aanwas, welkom allemaal en nog gefeliciteerd! Het lijkt allemaal heel lang geleden weer, zo klein!

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:39 schreef Malteser het volgende:
Tandjes, hier met 9,5 maand nog geen. Dus 8 klinkt voor mij als bizar veel. Nu is Twix heel laat dus ik mis het juiste referentiekader. ;)
Laat, grapjas :+ Twix is motorisch hartstikke rap, die heeft geen tijd voor tanden! Ik zie een verband: mijn langzame heeft vier tanden en twee op doorkomen.
On that note, ik realiseerde me vandaag dat hij tien maanden is ( :o ) maar dat de box nog altijd op standje pasgeboren baby staat _O- Er zijn baby's die nu los lopen maar mijne zit er nog steeds heerlijk rustig in te spelen, maakt geen enkele aanstalten tot optrekken of klimmen of staan O+

Kris fijne dag alvast morgen! Wat krijgt ze van jullie?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:26:17 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163542271
Pfoei Kris, de tijjjjjd :o ;(

Ja, wat geef je ook alweer op een eerste verjaardag? Hier krijgt hij een iig bobbycar, ik hoop dat hij daar dan al wat mee kan, maar denk t wel. Wat is nog meer leuk?
pi_163542303
L. ook alweer bijna een dreumes. O+ Gefeliciteerd alvast Kris!
pi_163542386
Jemig jongens ik houd het echt niet bij hier :o ! Ik doe wel even een *O* voor de bijnabijnabijijijijnadreumes van Kris en ook een *O* voor de 10maander van Mineola en een hele dikke :* en een welgemeend HETWORDTECHTBETERHEUS voor de nieuwe mama's.

Verder las ik iets over ritmes. Hebben we niet. Ja.. eten als honger en slapen als moe. En het komt zoals het komt. Ook iets over douchen: doe ik heel vroeg in de ochtend, als ze allebei nog slapen. Of anders leg ik elk kind in eigen bed met een speeltje en dan ga ik douchen. Soms gaan ze huilen. Tja. Ik vind mijn frisheid en humeur en hygiëne belangrijker ;) .

En wij zijn fan van Mascha en de Beer O+ ! Zo leuk en grappig en ja - lichtelijk hysterisch, maar ach. Dat mag. Ik kijk het graag met Annie mee.
pi_163542509
Mineola, 10 maanden. Onvoorstelbaar snel gaat alles. :D

We zijn voor een wheelybug gegaan. De tijger. En we beseften van de week ineens dat ze echt wel uitgekeken is op haar oude speelgoed en toe is aan uitdaging. Dus we hebben er snel nog een blokkenset en een flapjesboek (lievelings van L.) met allerlei woordjes bijgekocht.
Van mijn ouders krijgt ze een zandbak, ze heeft een mooie speelgoedkist gekregen van mans moeder en krijgt schoentjes van mans vader. We zijn dus voor handig en noodzakelijk gegaan. Maargoed, ze heeft zich vandaag kostelijk vermaakt met een bekertje en een lepeltje en daarin op de bodem tikken. Dus die cadeautjes zijn haar volgens mij toch om het even.
pi_163542581
Verder is mijn kleine ( :') ) baby Tas vandaag al VIER maanden :o . Hallo, tijd, doe 's effe niet ja. Wat is deze!? Het ging van ZJOEFF.

En omdat hij nog steeds chronisch teveel melk drinkt zijn we vandaag maar alvast begonnen met een hapje peer. Onder luide aanmoedigingen van grote zus ("ANNIE OOK PEEHHH ANNIE OOK PEEEHHH") hapte Tas z'n hapjes peer weg alsof hij nog nooit anders had gedaan. En toen het op was moest hij huilen :') . De liefde van de man.. etc.

Ploatjes, natuurlijk, dat hoort bij dit soort hoogtepunten:

SPOILER
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:41:05 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163542586
Oooh heel bijzondere dag morgen Kris, veel plezier vast! O+
pi_163542606
Dat met het speelgoed had ik ook Kris. Afgelopen weekend voor 1 euro een soort stapeltoren van halve bolletjes gekocht op de rommelmarkt, en een aapje op een stokje, en die zijn nu helemaal de hit. En het buggytje dat ze van opa en oma kreeg, daar stopt ze allerlei spulletjes in en gaat er dan mee aan de wandel.
pi_163542647
Razz :D en Annie ook :D
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:45:29 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163542681
Pear party _O- O+
Waar is dat broekje van? oO<

S heeft momenteel vooral belangstelling voor zijn duim/vingers/vuist in zijn mond :Y)
Wanneer begonnen de duimers hier dat echt duidelijk te doen?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:46:53 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163542714
Oh en hier ook een mijlpaal: eerste werkdag gehad! Gelijk van 7:30-17:30 de deur uit :X Maarrrrrr mijn vriend heeft alles geweldig gemanaged met 2 kindjes brengen en halen, en volgens de kdv leidsters is S een knuffelige modelbaby! O+ (wistikalll)

En ik had t hartstikke gezellig weer op mn werk *O* Dus nu blij!
pi_163542802
De slaapfunctie van mijn baby is weer stuk. Had iemand daar nou nog een monteur voor gevonden? ;(
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:51:27 #281
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163542814
Mijn peuter kon vanaf 4 maanden zelf d'r duim heel gericht in d'r mond krijgen en erop zuigen. Daarvoor deed ze pogingen, maar trok ze d'r hand telkens per ongeluk weer weg en zulks.

De kleine jommen hier vindt zijn handjes ook bere-interessant! Hij kijkt er vol verwondering naar, steekt ook z'n duim al uit en poogt hem richting z'n mond te bewegen, maar als ie dan z'n mond (bijna) raakt gaat ie uit enthousiasme weer zwaaien met z'n armen, dus die duim blijft er nog niet in. Heel soms in de draagdoek heeft ie per ongeluk een vinger of duim in z'n snoet en die blijft dan zitten omdat ie minder makkelijk met z'n armen kan gaan zwaaien. O+
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:52:26 #282
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163542833
*O* Kris, wow, wat is dat jaar vlug omgevlogen! :o Alvast van harte gefeliciteerd!

En de pear party in huize Razz ziet er reuze gezellig uit! O+ Wat groeit ie (en je dochter ook!) vlug ja!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:53:41 #283
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163542864
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:50 schreef silliegirl het volgende:
De slaapfunctie van mijn baby is weer stuk. Had iemand daar nou nog een monteur voor gevonden? ;(
Wij blijven bij de draagdoek, die heeft ons echt nog nooit in de steek gelaten!

:*
pi_163542899
Wat fijn LB!
pi_163542945
Tas aan de peer. Die laatste foto. O+ "Mamma, kweenie wat dit is, maar ik vind het ge-wel-dig"
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:58:00 #286
52229 Chanty
pi_163542948
Annie en tas :D jouw duo O+
pi_163542994
Wow, wat een berichtjes op één dag! Douchen lukt me nog terwijl M een slaapje doet. Ik laat dan wel alle deuren open staan zodat ik hem nog kan horen, dus het is een beetje tochtig als ik onder de douche uit stap.

M is ook geinteresseerd in zijn eigen handjes, maar ze zitten ook vaak in de weg bij het drinken. Dan probeert hij aan te happen op zijn eigen pols bijvoorbeeld en wordt vervolgens heel boos dat daar geen melk uit komt.

Ik realiseerde me net dan hij alweer 8 weken is en dat dat betekent dat ik over 2 weken weer moet werken. Ik ben er zo niet klaar voor om hem hele dagen meer dan 11 uur niet te zien. Ik hoop echt dat de sollicitatie die ik nog heb lopen wat wordt. Dat zit op 15 minuten fietsen van ons huis ipv anderhalf uur reizen.
pi_163543005
Haha het verslag van de pear party :D O+
pi_163543114
Woah Tas lijkt op die laatste foto ook al zo groot :o al 4 maanden whut?! Hij is toch pas geboren? Die laatste foto is sowieso O+. Ze lijken ook echt op elkaar he? Mnoh!

Kris ik feliciteer je morgen pas hoor, voor het echie, maar alvast een hele fijne dag morgen! ^^
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:21:51 #290
220609 Nouk84
pi_163543395
Wat een heerlijke foto's Razz!

Alvast gefeliciteerd Kris!

LB; eerste werkdag gehad, fijn dat je zo blij bent! Ik kijk er stiekem een beetje naar uit op dit moment.

Ik ben bv aan het afbouwen en ze hadden gezegd dat ik iets labiel zou kunnen zijn. Had gedacht dat ik daar geen last van zou hebben. Boy was I wrong. :') Dus de berichten dat het beter wordt, word ik nu wel een beetje blij van. Ik kan het vandaag ff net iets minder hebben, hoop dat ze me vannacht een beetje spaart en ik er morgen weer tegenaan kan!

Tandjes lijkt hier nog heul ver weg!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:25:12 #291
52229 Chanty
pi_163543485
Poeh Luna dat is een flinke reisafstand. Wanneer heb je zekerheid over die andere baan?

Hier vandaag naar het cb geweest voor de gehoortest, die was goed. Wilde ik wegen maar weeguur was twee uur voor de gehoortest en had geen zin twee keer in twee uur daarheen te gaan. Hebben madame op de keukenweegschaal gelegd voor een grove indicatie :+ circa 3700 gram dus dat is goed. Ga over een week naar het weeguur.

En hadden nog niks gehoord van de wijkverpleegkundige over t huisbezoek, wat ik niet erg vond want ze bezorgt me jeuk. Maar natuurlijk hing ze vanmiddag aan de lijn en komt donderdag langs :') ik heb mijn hakken alvast in het zand gezet :+ kijken hoeveel betuttelende onzin ze gaat uitkramen.
pi_163543861
LB! Wat fijn zeg, een positieve eerste werkdag! *O* en fijn om dan te horen dat het thuis en op kdv allemaal zo goed ging!

Luna, 1,5 uur reistijd is echt zooooo niet fijn, met een baby lijkt dat me echt helemaal moeilijk en lang. Wanneer hoor je meer over je sollicitatie? Veel concurrenten nog?

Ela, ik vind het zo leuk dat je een maandje voorloopt, afkijken wat mijne ongeveer wanneer gaat doen!

Hier vanmiddag bezoek wijkverpleegkundige gehad. Was redelijk saai. Wel weer gewogen, 4630 gram! O+ Ook zo fijn om bevestigd te zien dat voedingen prima gaan. Al zag ik dat al aan z'n melkmond haha.
pi_163544094
Bij ons was het huisbezoek al direct na de eerste week. Beetje raar want het viel zo dat het de dag na de hielprik was. Hadden ze ook wel tegelijkertijd kunen doen voor mijn gevoel, maar blijkbaar wordt dat door andere personen uitgevoerd. De betuttelende onzin viel gelukkig mee. Ze had veilig slapen uitgelegd... heel zinvol zo net na de kraamweek, echt ik geloof dat ik dat foldertje 4 keer heb gekregen, dus dat snapte ik inmiddels wel. Verder veel vragen over onszelf om in te schatten wat voor ouders we zijn..

Qua sollicitatie weet ik nog niet wanneer ik het hoor. Het is voor een klein bedrijfje, dus ze willen dat ik met alle medewerkers een goede klik heb. Ze zoeken meerdere mensen dus ik heb het idee dat er niet veel concurrentie is. Ik had vandaag een gesprek met de directeur. kwam op zich wel positief over allemaal, maar ik weet natuurlijk niet hoe hij het vond.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:50:39 #294
52229 Chanty
pi_163544136
Wow Svane spekkie! Wat was het geboortegewicht?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:55:21 #295
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163544271
Svane, jaaa hij groeit! Op jouw melk! O+
Onze Kamperfoelie (zijn bijnaam sinds zijn kampermatjeskapsel) is 5000gram en 55cm nu! Die groeit ook lekker door dus. O+
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:58:22 #296
52229 Chanty
pi_163544336
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:49 schreef lunamatic het volgende:
Bij ons was het huisbezoek al direct na de eerste week. Beetje raar want het viel zo dat het de dag na de hielprik was. Hadden ze ook wel tegelijkertijd kunen doen voor mijn gevoel, maar blijkbaar wordt dat door andere personen uitgevoerd. De betuttelende onzin viel gelukkig mee. Ze had veilig slapen uitgelegd... heel zinvol zo net na de kraamweek, echt ik geloof dat ik dat foldertje 4 keer heb gekregen, dus dat snapte ik inmiddels wel. Verder veel vragen over onszelf om in te schatten wat voor ouders we zijn..

Qua sollicitatie weet ik nog niet wanneer ik het hoor. Het is voor een klein bedrijfje, dus ze willen dat ik met alle medewerkers een goede klik heb. Ze zoeken meerdere mensen dus ik heb het idee dat er niet veel concurrentie is. Ik had vandaag een gesprek met de directeur. kwam op zich wel positief over allemaal, maar ik weet natuurlijk niet hoe hij het vond.
Hielprik werd hier door de vk gedaan niet door het cb. En ze zijn ons gewoon vergeten want ze horen binnen twee weken te komen :+ daarom ging ze zo snel aan de lijn want het cb ging het doorgeven.

Het is voor ons natuurlijk de tweede dus ik vind het onzin eigenlijk. Zou niet eeuwen wat ze ons gaat vertellen dat we nog niet weten. En wat voor ouders we zijn... Dat mens heeft mij de indruk gegeven dat ze denkt dat ik een domme tienermoeder ben dus ja :')

ze heeft me bij Lucas serieus een keer achterna gebeld toen ik was gaan wegen. Had ze in het systeem gezien dus mevrouw hing aan de lijn "weet de weg naar de jeugdgezondheidszorg als er iets is". Ehhhh ja er is niks :{ Maar ga nu wel duidelijk laten merken dat ik op dergelijke bemoeienis niet zit te wachten.
pi_163544653
Geboortegewicht was 4328!

Ik ben normaal wel positief of iig neutraal over CB, maar dit huisbezoek was nu dus niet zo nuttig. Vragen over of ik zelf een stabiele jeugd had gehad, enzo, ik dacht echt, nu wordt er een risicoinschatting gemaakt op basis van deze antwoorden. :+ dat kon ik me van kind 1 niet zo herinneren, toen ging het meer over of ik vragen over babyverzorging enzo.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:16:49 #298
220609 Nouk84
pi_163544870
Die vragen over stevig ouderschap werd hier door de wijkverpleegkundige gelijk op score 0 gezet, toen ik zei dat ik m niet ging invullen...
pi_163544914
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:16 schreef Nouk84 het volgende:
Die vragen over stevig ouderschap werd hier door de wijkverpleegkundige gelijk op score 0 gezet, toen ik zei dat ik m niet ging invullen...
Was dat iets om in te vullen? Wat voor vragen waren dat? Ben benieuwd of mij die nu mondeling zijn gevraagd of dat het anders is haha
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:20:01 #300
52229 Chanty
pi_163544995
Die vragen hadden we vorige keer ook dus als ze die weer gaat stellen zeg ik dat ze haar huiswerk Moet doen
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:20:07 #301
220609 Nouk84
pi_163544997
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:18 schreef Svane het volgende:

[..]

Was dat iets om in te vullen? Wat voor vragen waren dat? Ben benieuwd of mij die nu mondeling zijn gevraagd of dat het anders is haha
Ja ik kreeg een vragenlijst.. Deze; https://www.stevigoudersc(...)enlijst_nieuw_NL.pdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')