Haha, dit. Maar verder hadden we een fijne kraam. Wist vooral qua schoonmaken van aanpakken.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 17:05 schreef Mariposas het volgende:
Ik was best een beetje teleurgesteld dat ik geen eet-creaties kreeg. Als ik om een boterham vroeg, kreeg ik gewoon een boterham.![]()
en op verzoek een gesneden appel.
![]()
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 16:32 schreef LuDann het volgende:
Hehe Mineola, dat van die fruitcreaties wil ik ook volgende keer!
Ik ga de kraam van Chanty opsporen dan, ik zag op FB de coolste dingen voorbij komen.
Dat emotionele was bij een tweede bij mij gewoon net zo, alleen moet je wat sneller landen want 'mama, mama, mamaaaaaquote:Op vrijdag 1 juli 2016 18:23 schreef Krisvc het volgende:
Ik zou eigenlijk een schriftelijke overeenkomst willen dat ik bij een tweede dezelfde kraam krijg voor ik aan een tweede begin.![]()
Achteraf gezien vond ik de kraamweek niet hectisch. Wel emotioneel en overdonderend.
Man is weer thuis. L. kwam op hem afgesneld terwijl ze breed lachend DADAAA aan het roepen was. Ja. Veeg mij maar op.
Ze is hem de rest van de middag kusjes komen geven en ligt nu uitgeput op bed.
Knijpfruit?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:48 schreef LuDann het volgende:
Ik vind een soepstengel of rijstwafel ook nogal mager om 15 uur. Ik probeer daar nog een handig alternatief in te vinden. We zijn vaak niet thuis om 15 uur, ik ga regelmatig met Wolk de deur uit. Dus dan is fruit minder handig want een zooitje.
Ja die inderdaad!quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Van die havermoutvlokken? Dan is 1/4 cup ongeveer 22 gram.
Als je www.centerparcs.nl/babybox kijkt, heb je geloof ik 40 of 50% kortingquote:Op vrijdag 1 juli 2016 19:48 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat geven jullie om 15/16u te eten? Bij ons gaat die fles eraf, maar ikvind een soepstengel als alternatief zo karig en heb het idee dat ze niks binnenkrijgt daarmee.
Oh en long shot wss maar: Heeft iemand nog een kortingscode voor centerparcs liggen waar ie niks mee doet en die ik zou mogen overnemen?.
Hier zijn ze in de 2way pearl gegaan met 14 maanden, 74 cm en 76 cm. Kan vanaf 68 cm. We hebben ze in de winkel in de stoel gezet en die vrouw zei dat ze er netjes in zaten. Hoofd netjes op het hoofdsteuntje.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wanneer ga je over naar een grotere autostoel? Ik vroeg me, met de lange autorit in de vakantie, af wanneer ze naar een nieuwe stoel gaan. Als ik naar de 2wayPearl van Maxi-Cosi kijk die we waarschijnlijk zullen kopen (we hebben een 2wayfix) dan staat er op de ene plek dat het vanaf 80cm kan, en op een andere plek 67cm. De 2wayPearl heeft ook een ligstand.
Ik denk dat ze op zich het beste zo lang mogelijk in de maxicosi kunnen, aan de andere kant lijkt me voor lange stukken de variatie ook wel goed. Ik vroeg me af of we, omdat we hem uiteindelijk toch zullen kopen, de stoel al nu voor de vakantie kunnen kopen en in de vakantie gebruiken, zodat ze dan ook af en toe wat rechterop kan?
We moeten nog naar het bureau met twee weken, maar ik geloof dat ze nu ongeveer 8,7kg en 73cm is. Niet zo heel groot dus. (maar wel sterk en stevig, want zit al heel lang zelf en loopt ook al een tijdje).
ter variatie, ik kom niet verder als fruit in de ochtend en groente aan het einde van de dagquote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:08 schreef Bloesem. het volgende:
Ik geef op brood kokosolie, roomboter en appel/perenstroop van de kleine keuken. Bij ekoplaza hebben ze ook veel 'schone' dingen (jam en notenpasta's en zo).
Cassandra, waarom wil je dat hij brood eet? Zou er een reden kunnen zijn dat hij het niet wil eten? Wil hij bijvoorbeeld wel pap of andere graanproducten?
In de aanbieding zijn bij de jumbo toen ik het kochtquote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:22 schreef Mineola het volgende:
Wat is er nou zo bijzonder/goed aan de producten van de kleine keuken? Ik lees vaak hier dat mensen dat geven maar wat is het verschil met bv de reguliere bio appel(peren)stroop? Ik heb zelf die van AH, daar zit naast appels en peren alleen nog citroensap- en suikerbietconcentraat in. Dat zou ik zelf prima vinden voor mijn baby (ik geef alleen nooit beleg op brood). Wat doet de KK nou precies behalve labelen dat het speciaal voor kinderen is?
Haha ja tijden veranderen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:24 schreef Chanty het volgende:
Zit net in mijn babyfotoboek te kijken: zie ik gewoon dat ik met 8 weken al wortelstamp gevoerd kreeg
En dat ik ip mijn buik in een groot bed lag met dik dekbed. Damn dat ik nog leef
Ja toen stonden de peuken op tafel naast de nootjesquote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:41 schreef Arja het volgende:
[..]
Haha ja tijden veranderen.
Ik zat laatst te kijken naar een video van toen ik gedoopt werd en daarna was er een feestje en ging ik van arm tot arm en iedereen zat te roken inclusief de pastoor
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:24 schreef Chanty het volgende:
Zit net in mijn babyfotoboek te kijken: zie ik gewoon dat ik met 8 weken al wortelstamp gevoerd kreeg
En dat ik ip mijn buik in een groot bed lag met dik dekbed. Damn dat ik nog leef
Mijn moeder rookte gewoon door. 'En dat is maar goed ook want je was al best flink en anders was je helemaal een grote baby geweest!' Dusquote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:52 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja toen stonden de peuken op tafel naast de nootjesmijn moeder was wel gestopt in haar zwangerschap dat wel.
Ik vind dat altijd heel geruststellend. De gedachte: Je maakt een kind niet zomaar stuk. Ik lag ook op m'n buik. Kreeg 'om lekker door te slapen' wat extra schepjes voeding in de laatste fles. Kreeg met 8 weken liga met sinaasappelsap. En ik leef ook nogquote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:24 schreef Chanty het volgende:
En wodka met honing erop toch?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:22 schreef Estrys het volgende:
Vroeger lag je los op de achterbank in een reiswieg. En in je speen zat lood.
https://m.bol.com/nl/p/ba(...)257-9200000035604759quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo. Wij hebben weer gebabygezwemdzwommen. Tas vindt 't echt megaleuk, de held! Hardop lachen na het onderwaterplonzen. Alleen die logistiek: manlief gaat met dreumes naar de aansluitende les dus ik moet alleen douchen met 8,1 kilo glibberige baby die nog niet meewerkt want nog geen 4 maanden oud. En dan afdrogen en aankleden en mezelf snel weer aankleden want in maxicosi in hete kleedkamer is instant gemopper
. Ik zit nu totaal gesloopt naast een tukkende Tas in de bar van het zwembad te wachten tot de andere helft van m'n gezin klaar is
.
Ik doe niet aan lakentjes, ik ben zo lakentjes-opmaak-challenged, dat wordt alleen maar gehannes en uiteindelijk ga ik met dingen gooienquote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:35 schreef Nouk84 het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens melden!
Ik las in mijn groeiboek idd ook van de groentehapjes rond 8 wk. Kraamzorg vond het ook erg grappig. Weet niet of ik op m'n buik heb gelegen; wel in bed met dekbed iig. Ik vind het ook maar gedoe zo'n lakentje en dekentje![]()
Maar zou je je kind zelf op de buik leggen? Ik twijfel daarover, want heb het idee dat ze dan wellicht beter slaapt...
Ik leg haar op de buik als ik erbij ben. Op haar rug wordt ze eigenlijk altijd wakker. Ze slaapt in de nacht dus ook bij mij in het logeerbed. Dan wel op haar rug want in slaap vallen na voeding. Man slaapt apart in ons eigen bed omdat we anders geen ruimte hebben en Lucas halverwege de nacht niet meer in zijn eigen bed wil slapen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:35 schreef Nouk84 het volgende:
Ik las in mijn groeiboek idd ook van de groentehapjes rond 8 wk. Kraamzorg vond het ook erg grappig. Weet niet of ik op m'n buik heb gelegen; wel in bed met dekbed iig. Ik vind het ook maar gedoe zo'n lakentje en dekentje![]()
Maar zou je je kind zelf op de buik leggen? Ik twijfel daarover, want heb het idee dat ze dan wellicht beter slaapt...
Sjaak sliep vanaf 8 weken op zijn buik, ivm reflux. Toen deed hij wel ineens dutjes en sliep hij 's nachts ineens een stuk beter. Leuk, al die veiligheidsregels, maar slaap is ook belangrijk!quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:35 schreef Nouk84 het volgende:
Precies dat zegt mijn moeder ook. We waren allemaal 8 pond.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:03 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Mijn moeder rookte gewoon door. 'En dat is maar goed ook want je was al best flink en anders was je helemaal een grote baby geweest!' Dus
katrolletje eraan, takel je de schommel gewoon naar boven..quote:Op zaterdag 2 juli 2016 19:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh tof, een schommelLijkt me hier ook leuk, maar ik weet nog niet goed waar dat aan zou kunnen (ja, aan de balken, maar die zij zo hoog als de schommel eraf moet). Hoe hebben jullie dat?
Oh, handig! Die ga ik ook eens proberen, bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:31 schreef Hupje het volgende:
Goed idee, die rijstballetjes. Die ga ik ook eens maken, ik maak nu vaak iets soortgelijks, maar dan met aardappel: http://kokenvoormijndocht(...)lkoek-met-courgette/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het leven is niet meer dan een sprookje
Ja datquote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:09 schreef Mineola het volgende:
![]()
![]()
Kris wie is die peuter
![]()
![]()
![]()
Wat een heerlijke foto, zoveel lol!
Lekker rechtovereind latenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:44 schreef LuDann het volgende:
Wat een heerlijke foto Kris!
Het lijkt erop dat het dagje dierentuin morgen niet doorgaat, Wolk heeft 38.5 graden koorts. Ze is wel gewoon vrolijk. Maar even kijken hoe ze er morgen aan toe is.
Hebben jullie tips voor weerbarstig haar bij babymeisjes?Het haar van Wolk bovenop haar hoofd staat tegenwoordig recht overeind.
Een elastiekje blijft niet zo goed zitten en ik vind klipjes ook wel leuk. Of zijn klemmetjes handiger?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet precies wat voor klemmetje je bedoelt maar nee, die zijn niet handig voor pluisquote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:44 schreef LuDann het volgende:
Wat een heerlijke foto Kris!
Het lijkt erop dat het dagje dierentuin morgen niet doorgaat, Wolk heeft 38.5 graden koorts. Ze is wel gewoon vrolijk. Maar even kijken hoe ze er morgen aan toe is.
Hebben jullie tips voor weerbarstig haar bij babymeisjes?Het haar van Wolk bovenop haar hoofd staat tegenwoordig recht overeind.
Een elastiekje blijft niet zo goed zitten en ik vind klipjes ook wel leuk. Of zijn klemmetjes handiger?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of als ik het netjes probeer te doen ziet het eruit als een soort half gare comb over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met klemmetje bedoel ik een knipje geloof ik.Dat, of die klikklak dingen, maar die lijken me niet zo comfortabel om vast te drukken op een babyhoofd?
Lieve foto, Sousa.![]()
Dat niet slapen van onze baby's zou dat met onze uitgerekende datum te maken hebben? Oud en nieuw is zo'n feestdag waarop veel mensen weinig slapenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:58 schreef hetzusjevan het volgende:
Dus, mijn baby wil overdag Niet. Slapen. Nog tips, of moet ik dit gewoon uitzitten?
Een klikje danquote:Op zondag 3 juli 2016 08:05 schreef Mariposas het volgende:
Die clipjes (hoe komen jullie nu weer bij knipjes, je knipt toch niets?) kun je toch gewoon vastklikken zonder op het hoofd te drukken? Persoonlijk vind ik dat ze er nog wat weinig haar voor heeft, leuk juist die babypieken zo.
+1!!quote:Op zondag 3 juli 2016 12:17 schreef Estrys het volgende:
Doen hoor Lu, zolang je kan.Dochter van 3 hier maakt een enorm drama als ik iets met haar haar wil doen, waardoor ze er meestal bij loopt als cousin IT van de adams family
Ja de jouwe heeft prachtige krullen inderdaadquote:Op zondag 3 juli 2016 12:53 schreef elamanilo het volgende:
Cousin IT is dan wel heel tof ja!
De mijne loopt trouwens vaak ook gewoon met een bos losse haren, ik vraag d'r altijd (wanneer we weggaan) of ze iets in d'r haren wil. Vaak wil ze dat wel, en soms niet, dan hoeft het ook niet. Maar ze heeft zulke mooie krullen, dat het los ook gewoon goed kan.
5 kilo alweer, wow dat klinkt echt als veel voor mij. ik geloof dat M met 5 weken 3660 gram was, maar wij hebben natuurlijk gedoe gehad met teveel afvallen en dergelijke. Morgen ga ik weer wegen, dus ik ben benieuwd hoeveel het dan is. Hij voelt in ieder geval een stuk zwaarder aan.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:23 schreef elamanilo het volgende:
Verder heb ik het niet onthouden, maar mijn baby groeit mooi langs z'n lijntje en is nu gewoon 5 kilo Maar nog steeds een lief frummeltje Alweer 5 weken oud ook! Het lijkt alsof ie er al maanden is!
Ehhmmm ja heb gisteren gestofzogen, vandaag toilet schoon gemaakt. Valt mee tochquote:Op zondag 3 juli 2016 20:10 schreef Nouk84 het volgende:
Heb je alweer gepoetst Chanty?![]()
Kan me voorstellen dat dat fijn was Arja, hopelijk zijn jullie snel over!
Ik zag lieve foto's van baby's voorbij komen![]()
Die pluizenbolletjes
Ben benieuwd hoe de pruik van mijn baby er over enige tijd bij hangt..
Morgen gaat mijn man weer werken en dat betekent dat ik 2-3 dagen in de week alleen ben. De zorg voor de hond en voor Emma moet ik alleen gaan doen. Vooral de combi met de hond heb ik afgelopen week tegenop gezien.. Ik heb er inmiddels wel iets meer vertrouwen in, maar het wordt wel even wennenOok omdat ik afgelopen tijd het huishouden niet kon 'loslaten', vind het vervelend van mezelf zoveel te moeten.. Kon ik het maar een beetje laten gaan...
Ik gok dat het het oppompen is geweest maar heb me aan het aantal bar gehouden. Ik vind het waanzin dat een wagen van ¤1000,- bij 30 graden dus gaat ploffen. En het gaf me een klap, ongelooflijk! Door het klappen van de band, versplintert ook de kunststof velg en dat is wel gevaarlijk.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:41 schreef Estrys het volgende:
Ai Malteser, dook iedereen onder de tafel op het terras?
Zou het oppompen in combinatie met warmte zijn? dat verhoogt de druk. Fijn dat er zo snel een oplossing is.
Ah okee, dat is het dus niet!quote:Op zondag 3 juli 2016 18:07 schreef Chanty het volgende:
Amélie zat behoorlijk onder de smeer en doen haar eens in de twee a drie dagen in bad met alleen water dus denk niet dat dat het is. Maakt verder ook niet uit. Ook met puisten en hangende vellen is ze mooi
Had ff gegoogled en had te maken met overtijd gaan if that makes sense. Ik was nu 1 dag over tijd dus mjaquote:Op zondag 3 juli 2016 21:17 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ah okee, dat is het dus niet!Het viel ons wel op dat peuter destijds heel erg vervelde en dat baby #2 dit keer veel minder/nauwelijks vervelde. Maar waardoor wel of niet, dat weet ik ook niet.
En inderdaad, het maakt ook niet veel uit, het is ook zo weer voorbij en ze blijven onze mooie babies natuurlijk.
Ik herken die gevoelens zo van mijn eerste. Maar daar ga je echt je weg in vinden. Ik legde Lucas in de badkamer op de grond op een aankleedkussen en ging dan snel douchen als t een keer niet lukte als man thuis was. En het wordt echt beter. Die eerste drie maanden vond ik heel heftig maar echt echt echt daarna wordt het zoveel leuker en makkelijkerquote:Op zondag 3 juli 2016 21:30 schreef Nouk84 het volgende:
Dat besef ik me wel, maar mijn hoofd nog niet helemaal.. Ik vraag me ook af wanneer ik in godsnaam zelf moet douchen![]()
Malteser; inderdaad niet normaal dat die banden klappen...
Jagar; fijn dat het zo goed gegaan is!
Chanty; valt mee inderdaad! Ik heb net ook nog ff snel het eea gedaan zodat ik dat de komende dagen niet hoef te doen...
Van de week verwacht ik overigens wel wat hulp en kan het vragen als ik wil. Maar mijn onzekerheid gaat pas weg als ik het zelf moet doen..
Het gaat allemaal z'n weg wel vinden inderdaad.. Ik besef me dat ik niet de enige ben die deze gevoelens heeft, maar ik ben op dit moment wel de enige die ermee moet dealen helaas...quote:Op zondag 3 juli 2016 21:41 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik herken die gevoelens zo van mijn eerste. Maar daar ga je echt je weg in vinden. Ik legde Lucas in de badkamer op de grond op een aankleedkussen en ging dan snel douchen als t een keer niet lukte als man thuis was. En het wordt echt beter. Die eerste drie maanden vond ik heel heftig maar echt echt echt daarna wordt het zoveel leuker en makkelijker
True het is een schrale troost.quote:Op zondag 3 juli 2016 22:07 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Het gaat allemaal z'n weg wel vinden inderdaad.. Ik besef me dat ik niet de enige ben die deze gevoelens heeft, maar ik ben op dit moment wel de enige die ermee moet dealen helaas...
Heel veel vegenquote:Op zondag 3 juli 2016 22:18 schreef SaskiaR het volgende:
Wat lijkt dit allemaal alweer lang geleden![]()
Vraagje: N steekt nu alles in haar mond... Kruipt de hele tijd rond, en alle kleine frupseltjes moeten met grote precisie opgeraapt worden en dan dus opgegeten. Nou vind ik het best als ze gras eet, maar vandaag at ze ook steentjes.... Hoe pakken jullie dit aan?
Ik wil niet de hele tijd nee roepen, en haar gewoon lekker laten verkennen, maar dit is wel steeds opletten.
Stip is in maart 2 geworden en de zin 'uit je mond' wordt hier dagelijks minimaal 20 keer gebezigdquote:Op maandag 4 juli 2016 08:09 schreef Mariposas het volgende:
Welkom Molo! Wil je nog een opvoedkundig beleidsplan inleveren, zodat we dat eerst kunnen beoordelen?
Arja en Svane, van jullie ook nog niets ontvangen.
Wanneer houdt die alles-in-je-mond-stoppen fase op? Ik heb gisteren ook weer van alles uit z'n mond gevist. Meestal als ik buiten ben ga ik na 5 minuten weer naar binnen omdat ik er klaar mee ben.
Mijn dame wordt de 31e 2 jaar en propt nog steeds van alles in dr bakkes, maaaar als ze ouder worden zijn ze wel wat makkelijker met weer uitspugen.quote:Op maandag 4 juli 2016 08:09 schreef Mariposas het volgende:
Welkom Molo! Wil je nog een opvoedkundig beleidsplan inleveren, zodat we dat eerst kunnen beoordelen?
Arja en Svane, van jullie ook nog niets ontvangen.
Wanneer houdt die alles-in-je-mond-stoppen fase op? Ik heb gisteren ook weer van alles uit z'n mond gevist. Meestal als ik buiten ben ga ik na 5 minuten weer naar binnen omdat ik er klaar mee ben.
Ah, dat is ook wel bijzonder, want mijn oudste was 4 dagen na de UD en mijn jongste maarliefst 12 dagen! Maar ik begrijp de logica wel en denk dat de tendens ook wel zal kloppen.quote:Op zondag 3 juli 2016 21:34 schreef Chanty het volgende:
[..]
Had ff gegoogled en had te maken met overtijd gaan if that makes sense. Ik was nu 1 dag over tijd dus mja
https://mijnkinderarts.nl(...)roblemen/droge-huid/
Ik ga het tegenovergestelde doen als experiment om te kijken welk effect dat heeft. En natuurlijk slaan en folterenquote:Op maandag 4 juli 2016 09:16 schreef Arja het volgende:
En hoe ging de vuurdoop groofs?
Een opvoedkundig beleidsplan hmm. Ik word natuurlijk veel consequenter dan andere moeders in mijn omgeving en de beeldschermtijd van mijn kind zal een van de pijlers zijn van mijn campagne. Verder krijgt ze niet zo veel speelgoed waar ze toch nooit mee speelt of zuinig op is en wordt er gezond gesnackt
dat is hier nog steeds zo met tijd voor mezelf nemen ipv bijslapen, terwijl ik soms het bijslapen wel kan gebruiken..quote:Op maandag 4 juli 2016 12:26 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou denk ik dan bij Primark wat halen, Chanty. Volgens mij heb je voor ¤12,- wel 2 korte broeken.
Ritme kregen we hier toen ik weer aan het werk ging.Herkenbaar van het overdag niet kunnen bijslapen. En als hij dan wel eens sliep, was ik zo blij dat ik even tijd voor mezelf had, dat ik dan niet ging slapen.
Dat was idd het ideequote:Op maandag 4 juli 2016 12:26 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou denk ik dan bij Primark wat halen, Chanty. Volgens mij heb je voor ¤12,- wel 2 korte broeken.
Ritme kregen we hier toen ik weer aan het werk ging.Herkenbaar van het overdag niet kunnen bijslapen. En als hij dan wel eens sliep, was ik zo blij dat ik even tijd voor mezelf had, dat ik dan niet ging slapen.
Primark heeft ook voor ik geloof 7 euro hele leuke meerekkende, borstvoedingsvriendelijke jurkjes. Pluspunt ze blijven ook mooi qua kleur en vorm in de was.quote:Op maandag 4 juli 2016 12:52 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat was idd het ideemaar goed zoe dat het voorlopig nog wisselvallig is een qua temp is het nog wel te doen in lange broek. Ik wacht dus op zomers weer en tot die tijd kan ik verder in shape komen.
Jurkjes met goede decolleté kan ook ja. Heb nu iets te showenquote:Op maandag 4 juli 2016 13:01 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Primark heeft ook voor ik geloof 7 euro hele leuke meerekkende, borstvoedingsvriendelijke jurkjes. Pluspunt ze blijven ook mooi qua kleur en vorm in de was.
Sneu is dat he, helemaal verkrampt. Saar vond in de tub en/of bad wel fijn als ze kramp had en fietsen met dr beentjes.quote:Op maandag 4 juli 2016 18:50 schreef Arja het volgende:
Huh dat is snel luna?
Emmy heeft buikkrampjes en ik vind het zielig. Ze wordt vaak na 10 minuten slapen ineens wakker en ik voel dan de spanning in haar lijf.
Ja dat vond ik ook. Hij heeft wel enorm sterke benen en zet zich overal aan af. Ik denk dat hij ze vaak aanspant bij allerlei kramjes en daardoor goed getraind is. Hij lag laatst heel even bij mij onder het dekbed na een ochtendvoeding en kon ook het dekbed wegschoppen. Denk dat het draaien ook meer per ongeluk was dan een bewuste actie.quote:
quote:Op maandag 4 juli 2016 18:50 schreef Arja het volgende:
Huh dat is snel luna?
Emmy heeft buikkrampjes en ik vind het zielig. Ze wordt vaak na 10 minuten slapen ineens wakker en ik voel dan de spanning in haar lijf.
Maar krampjes krijgen staat toch niet bij voorbaat vast? (A. had er nooit last van eigenlijk). Dus misschien blijft het Judi...euh...jouw A! gewoon bespaard joh!quote:Op maandag 4 juli 2016 21:11 schreef Chanty het volgende:
[..]krampjes zijn zo naar. Zal hier binnenkort ook wel dtart. Kijk er zoooo niet naar uit. Weet nu gelukkig dat het echt over gaat.
Ik verbaas me er elke keer nog over dat mijn kind 3 weken ouder is dan de jouwe en dat ze toch zo ver achter lijkt te lopen op jouw Nquote:Op maandag 4 juli 2016 13:44 schreef Bloesem. het volgende:
Qua eten hé.. Ik weet dat 't erg verschilt, maar wil toch even peilen. De afgelopen week heeft ze dit gekregen (we hebben haar wat meer gegeven dan normaal):
Twee eetlepels kokosyoghurt
Een vijgencracker met een halve avocado of een boterham met boter
Een halve banaan en een handje kersen
3 - 5 maisboogies
Een papfles van 100 a 150 cc bv met 2 schepjes biobim speltpap
Een opscheplepel groente
Een glaasje water
En dan tussendoor ongeveer 6 keer een goede borstvoeding en heel lang sabbelen.
Inmiddels is er Poep. In zulke grote hoeveelheden dat ik niet snap dat W. ze heeft geproduceerdquote:Op maandag 4 juli 2016 21:38 schreef hetzusjevan het volgende:
Ow envoor de krampjes bij de kleine baby's.. zo zielig is dat he
. En sterkte Sillie met W, niet fijn
.
Volgens mij is de kans dat je kind geen krampjes krijgt heel klein. Ik ben nu dankbaar voor elke dag zonder krampjes. Wel fijn dat jouw baby er geen last van had!quote:Op maandag 4 juli 2016 21:15 schreef Aerenia het volgende:
[..]
Maar krampjes krijgen staat toch niet bij voorbaat vast? (A. had er nooit last van eigenlijk). Dus misschien blijft het Judi...euh...jouw A! gewoon bespaard joh!
Oe die had ik vandaag ook nog. Tot aan haar rug. En dan dat vieze rompertje over haar hoofd moeten trekken. Sowieso brullen.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:55 schreef Nouk84 het volgende:
Fijn dat het gewerkt heeft sillie! Gisterenavond hier ook uiteindelijk poep, was ook een dagje niet gebeurd. Verwacht vanavond ook nog wel een explosie. Dat hoop ik voor Emma in ieder geval..
Gouden tip: die rompers zijn zo gemaakt dat je ze over de schouders omlaag kunt trekkenquote:Op maandag 4 juli 2016 22:42 schreef Arja het volgende:
[..]
Oe die had ik vandaag ook nog. Tot aan haar rug. En dan dat vieze rompertje over haar hoofd moeten trekken. Sowieso brullen.
Met zo'n hals wel! Verder rompers met spaghettibandjes natuurlijk ook en met overslagrompers heb je het probleem van over het hoofd helemaal niet. Ik moet morgen nog wat rompers bijhalen. Ik heb nauwelijks iets met korte mouwen, en mevrouw is nogal een heethoofd..quote:Op maandag 4 juli 2016 23:30 schreef Arja het volgende:
Bedankt voor de tips.
Chanty zou dat met alle rompers kunnen?
Kinkt als een goede score! Ik ben blij als ik dat op een dag haal.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:35 schreef Nouk84 het volgende:
Goede tip Chanty!
Ik wacht te lang met de draagzak als ze zo in paniek is, juist omdat ze zo in paniek is.. Moet dat misschien eens leren dat even te negeren dan, maar vind dat nog enorm lastig..
Dag 1 is gelukt trouwens! Ik heb zelf de hond gedaan(op de ochtend na, dat deed m'n man), ik heb voor mezelf gekookt(en tijd gehad om te eten) en zelfs een paar klusjes in huis gedaan. Geen slechte score dacht ik zo. Alleen zijn Emma en ikzelf niet onder de douche geweest. Denk dat ik haar morgenavond lekker meeneem onder de douche, als man thuis komt (hoop dat het hem lukt).
Hier tot nu toe wel mits envelophalsquote:Op maandag 4 juli 2016 23:30 schreef Arja het volgende:
Bedankt voor de tips.
Chanty zou dat met alle rompers kunnen?
Ja hequote:Op dinsdag 5 juli 2016 07:17 schreef Krisvc het volgende:
Morning!
De verhalen die ver krampjes en poesplosie kakjepakjes lijken hier eeuwen geleden. Ik haalde vanochtend voor het laatst een baby uit bed.
Arja, ik ben nog geen rompers tegengekomen waar het niet bij kan.
Ik voel me erg goed! Kom mezelf tegen etenstijd nog wel eens tegen, toch wat teveel gedaan/drukte om je heen gehad.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:20 schreef Arja het volgende:
Fijn om te weten dat die krampen weer overgaan.
Sull hoe is het met je?
Het is hier wel een juni invasie![]()
We are here to take over your topic![]()
![]()
Ze is al bezig met Hoeraaaaaaaquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:24 schreef LuDann het volgende:
Als ik Wolk yoghurt oid geef dan doe ik dat met een lepel maar ze wil het tegenwoordig zelf doen dus dan grijpt ze de lepel en wordt het een smerige worstelpartij.Onhandig hoor, want ze kan het zelf nog niet zo goed met die lepel dus het duurt laaaang en wordt een grote bende. Misschien toch ook de yoghurt maar Rapley doen.
Oh en ze kent nu het gebaar voor 'klaar' maar volgens mij associeert ze het nog niet met de betekenis ervan. Als ik vraag of ze klaar is steekt ze haar handen in de lucht en zegt ze 'aa'.
Hoe voelen de andere kindjes met hand-mond- voetziekte zich? Wolk is of nog steeds niet lekker of alweer. Ze heeft nu twee wondjes in de buurt van haar mond waar de blaasjes stuk zijn gegaan.
Haha ja hier ook! Van de week rolde ze bijna de commode af. En in bed slaapt ze nu dus standaard op haar buik. Zo schattigquote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:44 schreef LuDann het volgende:
Nee, maar wel uit een gewone beker, dat is wel een idee!
Oh ja, ander nieuwtje: Wolk kan eindelijk van rug naar buik rollen!Wel onhandig met verschonen en aankleden ja.
En hoe doen jullie dat met douchen! Ik kan haar niet meer op haar rug in de badkamer leggen en dan op mijn gemakje inzepen.
Bij de fietsenwinkel op het Vrouwjuttenland hebben ze Yepps, maar Cortina weet ik niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:49 schreef Aerenia het volgende:
Saskia: je noemt het uiterlijk van je baby toch niet volwassen?![]()
En die van Kris al bijna een dreumes!
![]()
Die tip van Chanty had ik laatst ook in een nieuwsbrief langs zien komen. Nooit gewetenMijn A heeft een hekel aan rompers die over haar hoofdje moeten (dan knijpt ze haar oogjes dicht en zegt heel hard pffffttt). Gelukkig verkocht de H&M langemouwen-overslagrompers tot en met maat 74. Nu het "zomer" is draagt ze vooral van die spaghettibandjes-rompertjes (in maat 80) maar die leveren ook wat minder geworstel op met de armpjes enzo!
Nu ben ik mij aan het oriënteren op een moederfiets. Heb mijn oog laten vallen op die wit/blauwe Cortina met bijpassend Yepp-voorstoeltjeBinnenkort eens kijken of die hier ergens in de buurt te bekijken is. Lijkt me wel handig om te fietsen naar de kinderboerderij enz, aangezien die zo ver weg is dat het lopend dik 3 kwartier kost.
Ik zet S. in zijn (lege) badje. Die zet ik op de grond en dan ligt hij daarin te wachten. Kan hij ondertussen naar mama kijken en een boekje opeten. Als hij klaar is leg ik hem in zijn badcape in het badje terug en droog ik eerst mezelf af. Daarna naar zijn kamer om hem af te drogen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:44 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, ander nieuwtje: Wolk kan eindelijk van rug naar buik rollen!Wel onhandig met verschonen en aankleden ja.
En hoe doen jullie dat met douchen! Ik kan haar niet meer op haar rug in de badkamer leggen en dan op mijn gemakje inzepen.
Oh zo ja. N vindt het juist erg interessant als ik douche, dan gaat ze op de rand van de douchebak leunen en wordt ze zelf ook nat.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:53 schreef LuDann het volgende:
Ik douche ook niet tegelijk met Wolk, het staat er wat onduidelijk. Ik legde haar altijd op haar rug met wat speelgoed voor de douche cabine. Dan vermaakte ze zich wel even 5 minuten zodat ik snel kon douchen. Maar nu knipper ik met mijn ogen en is ze de badkamer uit.
Was je haar haren met shampoo oid?
Ah zo, dan leeg badje/wasmand met speelgoed?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:53 schreef LuDann het volgende:
Ik douche ook niet tegelijk met Wolk, het staat er wat onduidelijk. Ik legde haar altijd op haar rug met wat speelgoed voor de douche cabine. Dan vermaakte ze zich wel even 5 minuten zodat ik snel kon douchen. Maar nu knipper ik met mijn ogen en is ze de badkamer uit.
Was je haar haren met shampoo oid?
he, ze kon toch al zitten stappen, maar nog niet rollen? Wat grappig.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:44 schreef LuDann het volgende:
Heerlijk ja!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:55 schreef pinquit het volgende:
Oh Groofs, wat klink je genietendzo fijn!
Nou echt! Vanochtend draaiden we echt met z'n drieën de ochtendspits. Ik moest voeden en vroeg de kinderen even de ontbijttafel te dekken. Wat een luxe.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:57 schreef pinquit het volgende:
Een baby met twee grote kinderen is ook zo'n kadohemelse combi
Oh ja, helemaal niet aan gedacht dat shampoo nu wel kan met deze leeftijd.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Oh zo ja. N vindt het juist erg interessant als ik douche, dan gaat ze op de rand van de douchebak leunen en wordt ze zelf ook nat.
Ik gebruik babyshampoo ja, die prikt helemaal niet. Maar ook water op haar hoofd vindt ze maar niks.
Daar klimt ze uit inderdaad, wat pinq zegt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:58 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ah zo, dan leeg badje/wasmand met speelgoed?
Ja, ik maakte me daar een beetje zorgen om maar tis nu goedgekomen. Het komt waarschijnlijk doordat ze nooit op haar rug wilde liggen, ze heeft vrijwel altijd op haar buik gelegen. Met spelen en met slapen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
he, ze kon toch al zitten stappen, maar nog niet rollen? Wat grappig.
Ja, dat rollen op het verschoningskussen is zo prettig he. Zeker als ze eerst even met een handje in de poepluier grijpen, en dan er vervolgens nog met een been in trappen. En dan omrollen en die handjes en benen overal tegenaan laten komen. Jippie.
Hoe weet je dat dan? Ik kom met N zo vaak andere kinderen tegen, geen idee waar ze wat van krijgt...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:17 schreef LuDann het volgende:
Oh en ze heeft het op de babymeet opgelopen trouwens. Kennelijk dus naast hand-mond-voetziekte ook krentenbaard wat er heerste dus. Ik dacht eerst dat het dat was, want dit begon ook met blaasjes.
Leuk zo'n meet mensen.
Ik denk dat dat het meest waarschijnlijk is, op het KDV heerst het niet en ze kreeg de eerste symptomen een paar dagen na de meet. Ze heeft in die tussentijd geen contact gehad met andere kindjes.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:24 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dan? Ik kom met N zo vaak andere kinderen tegen, geen idee waar ze wat van krijgt...
Maar super balen voor jullie allebei zegBeterschap!
laten staanquote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:44 schreef LuDann het volgende:
ik bedoel met edit: verder gelezen dat ik nu weet dat je jezelf bedoelt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:04 schreef LuDann het volgende:
Ze blijft helaas niet netjes op haar plek staan wachten tot ik klaar ben met douchen.Ze gaat elke avond al in bad als onderdeel van haar slaapritueel, twee keer per dag vind ik wat te gortig. En ook wat teveel gedoe als ik eerlijk ben.
Beterschap voor Wolk! Zijn er meer kinderen met krentenbaard die op de meet waren?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:17 schreef LuDann het volgende:
Oh en ze heeft het op de babymeet opgelopen trouwens. Kennelijk dus naast hand-mond-voetziekte ook krentenbaard wat er heerste dus. Ik dacht eerst dat het dat was, want dit begon ook met blaasjes.
Leuk zo'n meet mensen.
Mijn baby zal de tv uit de kast trekken, zeker vijf keer van de bank afstuiteren, zichzelf ophangen aan de gordijnen, bedolven worden onder de rolkar, de boeken niet alleen uit de kast trekken maar ook de pagina's eruitscheuren en opeten, alle stoelen omgooienquote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:33 schreef Mariposas het volgende:
huh, kunnen jullie baby's zich niet even vermaken als je zelf aan het douchen bent? Ik kan op m;n gemak douchen terwijl L in huis speelt. Hij kan zichzelf gelukkig best aardig vermaken. Met boeken uit de kast trekken ben je toch ook zo weer 5 minuten zoet, enzovoorts. Of desnoods in de box, maar tegenwoordig staat hij daar 9 van de 10 keer als een gevangene aan de tralies te rammelen.
Je bent serieus de 1e de ik positief hoor over Masha en de beer, wat een vreselijk stemmetje heeft dat kind...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:08 schreef Chanty het volgende:
Tiktak heeft de mijne nooit kunnen boeien. Sowieso geen van die typische baby-tv-dingen niet. Hij was verknocht aan Masha en de beer (wat wij ook wel grappig vinden om tw kijken) en tegenwoordig is het allemaal auto auto auto.
Ze schreeuwt misschien wat hard maar ik vind M&dB juist geweldigquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Je bent serieus de 1e de ik positief hoor over Masha en de beer, wat een vreselijk stemmetje heeft dat kind...
Hier is nijntje tegenwoordig erg in trek.
Klinkt goed, Sull.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:33 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik voel me erg goed! Kom mezelf tegen etenstijd nog wel eens tegen, toch wat teveel gedaan/drukte om je heen gehad.
Borstvoeding loopt als een tierelier en baby zat gister al boven geboortegewicht!
En hoe is het bij jou Arja? Al zin in de verhuizing.
Lok-quotequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:43 schreef Adrian4 het volgende:
Allemaal nieuwe baby's! Die verhalen over krampjes zijn enorm herkenbaar, maar lijken inderdaad ver weg.
Ik kan tot nu toe goed douchen. Baby vermaakt zich nog prima in de box dan.
Vannacht veel drama, maar tandjes 7 en 8 zijn gespot vanmorgen. Dat verklaart ook het geknaag de hele dag. Het is wel vroeg toch, 8 tandjes en nog geen 9 maanden oud?
[..]
Lok-quote
Jij was van de dino's op babykleertjes toch?
Wat vind je van dit exemplaar?Van Oma gekregen toen ze thuis kwam na haar vakantie. Super handig trouwens!
Haha mooi ding! En handig ook jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel veel tandjes ja! N heeft pas net de 3e en die is 11 maanden.Carpe diem, quam minimum credula postero.
In het Nederlands wel ja. Wij kijken in het Russisch of Engelsquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Je bent serieus de 1e de ik positief hoor over Masha en de beer, wat een vreselijk stemmetje heeft dat kind...
Hier is nijntje tegenwoordig erg in trek.
Laat, grapjasquote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:39 schreef Malteser het volgende:
Tandjes, hier met 9,5 maand nog geen. Dus 8 klinkt voor mij als bizar veel. Nu is Twix heel laat dus ik mis het juiste referentiekader.
Wij blijven bij de draagdoek, die heeft ons echt nog nooit in de steek gelaten!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:50 schreef silliegirl het volgende:
De slaapfunctie van mijn baby is weer stuk. Had iemand daar nou nog een monteur voor gevonden?
Hielprik werd hier door de vk gedaan niet door het cb. En ze zijn ons gewoon vergeten want ze horen binnen twee weken te komenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:49 schreef lunamatic het volgende:
Bij ons was het huisbezoek al direct na de eerste week. Beetje raar want het viel zo dat het de dag na de hielprik was. Hadden ze ook wel tegelijkertijd kunen doen voor mijn gevoel, maar blijkbaar wordt dat door andere personen uitgevoerd. De betuttelende onzin viel gelukkig mee. Ze had veilig slapen uitgelegd... heel zinvol zo net na de kraamweek, echt ik geloof dat ik dat foldertje 4 keer heb gekregen, dus dat snapte ik inmiddels wel. Verder veel vragen over onszelf om in te schatten wat voor ouders we zijn..
Qua sollicitatie weet ik nog niet wanneer ik het hoor. Het is voor een klein bedrijfje, dus ze willen dat ik met alle medewerkers een goede klik heb. Ze zoeken meerdere mensen dus ik heb het idee dat er niet veel concurrentie is. Ik had vandaag een gesprek met de directeur. kwam op zich wel positief over allemaal, maar ik weet natuurlijk niet hoe hij het vond.
Was dat iets om in te vullen? Wat voor vragen waren dat? Ben benieuwd of mij die nu mondeling zijn gevraagd of dat het anders is hahaquote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:16 schreef Nouk84 het volgende:
Die vragen over stevig ouderschap werd hier door de wijkverpleegkundige gelijk op score 0 gezet, toen ik zei dat ik m niet ging invullen...
Ja ik kreeg een vragenlijst.. Deze; https://www.stevigoudersc(...)enlijst_nieuw_NL.pdfquote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:18 schreef Svane het volgende:
[..]
Was dat iets om in te vullen? Wat voor vragen waren dat? Ben benieuwd of mij die nu mondeling zijn gevraagd of dat het anders is haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |