abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163438013
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door JufMariska op 01-07-2016 16:29:08 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163438264
Oh holy moly, ik gooide een babytopic dicht, da's lang geleden _O-
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 1 juli 2016 @ 16:32:52 #3
409579 LuDann
All the way
pi_163438323
Hehe Mineola, dat van die fruitcreaties wil ik ook volgende keer! :D

Ik ga de kraam van Chanty opsporen dan, ik zag op FB de coolste dingen voorbij komen. 8-)
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:05:22 #4
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163438845
Ik was best een beetje teleurgesteld dat ik geen eet-creaties kreeg. Als ik om een boterham vroeg, kreeg ik gewoon een boterham. :') :') en op verzoek een gesneden appel. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_163438866
Ik wil ook wel fruitcreaties de volgende keer! En wij hadden inderdaad ook vooraf niet echt goed voor ogen wat we wilden. De enige criteria waren niet roken en niet bang zijn voor de hond. Tijdens de kraamweek zelf voelde ik me denk ik te overdonderd door alles om er iets van te zeggen, maar bij een eventuele volgende keer heb ik dat hopelijk wat minder en zou ik inderdaad misschien om een ander vragen als ik weer ontevreden was.
pi_163438884
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:05 schreef Mariposas het volgende:
Ik was best een beetje teleurgesteld dat ik geen eet-creaties kreeg. Als ik om een boterham vroeg, kreeg ik gewoon een boterham. :') :') en op verzoek een gesneden appel. :')
Haha, dit. Maar verder hadden we een fijne kraam. Wist vooral qua schoonmaken van aanpakken. ^O^
pi_163438953
Ik wil onze kraam de volgende keer wel weer, het werkte gewoon goed. En doordat ze bij de bevalling was, was het ook meteen goed of zo.
Ik heb me nog nooit zo verwend gevoeld als in die week :D
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:29:36 #8
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163439244
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:32 schreef LuDann het volgende:
Hehe Mineola, dat van die fruitcreaties wil ik ook volgende keer! :D

Ik ga de kraam van Chanty opsporen dan, ik zag op FB de coolste dingen voorbij komen. 8-)
*) meloenletters en zo O+ En bloemetjes uit de tuin. Werd er echt heel vrolijk van. Het kan zo simpel zijn.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:37:15 #9
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163439400
Ik heb me vooral nog nooit zo lui gevoeld als in de kraamweek. Zat de hele dag op de bank met een slapende baby op me. Snap het echt nooit als mensen zeggen dat de kraamweek zo hectisch was.
Ok, 's avonds en 's nachts liepen we wel uren rond met een krijsende baby, maat overdag gebeurde er echt niets. :D
pi_163439884
Nou, hectisch vond ik het ook niet. Maar je bent wel met weinig een hele dag zoet. Dus de dagen gingen wel snel vond ik. Voor je gevoed (jij en baby), gedouched, gecontroleerd en bijgepraat bent over de nacht is het al 11u en tijd voor een badje van de baby waarna je meteen kunt lunchen, even rusten, visite of bezoek van de verloskundige, avondeten en de dag was weer ongeveer voorbij.
pi_163440340
Ik zou eigenlijk een schriftelijke overeenkomst willen dat ik bij een tweede dezelfde kraam krijg voor ik aan een tweede begin. :@
Achteraf gezien vond ik de kraamweek niet hectisch. Wel emotioneel en overdonderend.

Man is weer thuis. L. kwam op hem afgesneld terwijl ze breed lachend DADAAA aan het roepen was. Ja. Veeg mij maar op.
Ze is hem de rest van de middag kusjes komen geven en ligt nu uitgeput op bed.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163440396
Kraamzorg, kan er niet over meepraten, niet gehad in dat opzicht. Lijkt me best gek als een 'vreemd' iemand zoveel in je huis is?

Bloesem en sillie, herkenbaar. E laat veel minder duidelijk slaapsignalen zien, slapen is sowieso een zooitje, ik doe maar wat op t moment. Ze heeft volgens mij vandaag al 5 slaapjes gedaan overdag van elke keer 20min-1uurtje..
pi_163440487
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:23 schreef Krisvc het volgende:
Ik zou eigenlijk een schriftelijke overeenkomst willen dat ik bij een tweede dezelfde kraam krijg voor ik aan een tweede begin. :@
Achteraf gezien vond ik de kraamweek niet hectisch. Wel emotioneel en overdonderend.

Man is weer thuis. L. kwam op hem afgesneld terwijl ze breed lachend DADAAA aan het roepen was. Ja. Veeg mij maar op.
Ze is hem de rest van de middag kusjes komen geven en ligt nu uitgeput op bed.
Dat emotionele was bij een tweede bij mij gewoon net zo, alleen moet je wat sneller landen want 'mama, mama, mamaaaaa ;) Maar je weet beter wat je kan verwachten dus overdonderd het minder. Vond ik.

Fijn dat hij thuis is. Beterschap voor hem!
ti amo pių di ieri ma meno di domani
  vrijdag 1 juli 2016 @ 18:32:49 #14
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163440489
Bij de intake was ons kraamburo heeeel duidelijk: geen klik = bellen om een ander.

Maar ze paste precies bij ons O+

Jammer dat ik nu in een andere stad woon, bij een hypothetische nummer twee had ik haar graag teruggezien.
Kwak
pi_163441871
Wat geven jullie om 15/16u te eten? Bij ons gaat die fles eraf, maar ikvind een soepstengel als alternatief zo karig en heb het idee dat ze niks binnenkrijgt daarmee.

Oh en long shot wss maar: Heeft iemand nog een kortingscode voor centerparcs liggen waar ie niks mee doet en die ik zou mogen overnemen? :s).
pi_163441936
Hier meestal wel zoiets. Rijstewafel of zo. Maar ik last een tijdje terug ook van DaD geloof ik dat ze dan restjes groente gaf van de vorige dag.
pi_163442530
Ik geef kwark/yoghurt/zuivel rond 4 uur met wat vruchtjes er nog in. Aangezien we geen toetjes eten doen we het zo.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163442534
Mijn kraam was tof en maakte ook van die mooie fruithapjes O+ Ze kreeg van ons een Woezel en Pip-cadeautje, want ze was net in verwachting en gek op Woezel en Pip. (Arme kind was ook kotsmisselijk van de zwangerschap, maar werkte als een malle!)

Zusje: hier krijgt ze meestal fruit of groente (komkommer, tomaat) en soms iets van een rijstwafel of soepstengel.

Ik maakte vandaag poffertjes van ei, banaan en havermout. M. heeft nog nooit zo snel haar lunch gegeten :9 Volgens mij vindt ze brood echt vies want dat duurt minstens een half uur voordat ze daar klaar mee is. Oh en een hele tijd geleden tipte iemand hier de rietjesbeker van de Hema. Ik dank u! M. vindt hem tof en drinkt eindelijk wat overdag! Hopelijk is het een blijvertje.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:34:28 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163442845
Recept van die poffertjes? O-) :Y)
pi_163442956
Die poffertjes klinken ook wel leuk! Veel werk?

Ik had weer een opleidingsdag. Die na de valse start duurde tot 19u incl reizen. Lekker gaar nu. Morgen een markt van de opvang, dus om 8.00 uur weer present. :O

Wel een hele blije vrolijke kletsbaby O+ O+ (nog drie weekjes omgomg)
pi_163442964
@LB: 1 ei, 1 banaan, 1/4 cup havermout (heb je cups? Anders weeg ik het hier wel een keer), 1/4 theelepel bakpoeder. Alles in de blender en bakken maar :s) Je kunt er uiteraard ook pannenkoekjes van bakken, maar ik vond dit wel een leuk babyformaat. Ik denk dat ze voor ons ook wel lekker zijn. Ik ben alleen nog steeds snotverkouden, dus ik kon het niet goed proeven :')
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:41:42 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163443041
Oh tof, thx Kazy! ^O^ Sinds E begon met eten ben ik veel met banaan gaan bakken; echt, wat ideaal is dat he!

IMA, woooooowww echt bijna jarig! Tof O+
pi_163443065
Van die havermoutvlokken? Dan is 1/4 cup ongeveer 22 gram.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 21:46:49 #24
409579 LuDann
All the way
pi_163445434
Ik probeer ook wat alternatieven voor brood. Banaanpannenkoekjes zijn een hit en ik heb net een hele berg rijstschijven gebakken van overgebleven avondeten, makkelijk voor onderweg dus die gaan de vriezer in. Wolk vindt ze erg lekker. Razz noemde rijstballetjes een keer geloof ik, daar heb ik het idee van.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 21:48:38 #25
409579 LuDann
All the way
pi_163445503
Ik vind een soepstengel of rijstwafel ook nogal mager om 15 uur. Ik probeer daar nog een handig alternatief in te vinden. We zijn vaak niet thuis om 15 uur, ik ga regelmatig met Wolk de deur uit. Dus dan is fruit minder handig want een zooitje.
pi_163445649
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:48 schreef LuDann het volgende:
Ik vind een soepstengel of rijstwafel ook nogal mager om 15 uur. Ik probeer daar nog een handig alternatief in te vinden. We zijn vaak niet thuis om 15 uur, ik ga regelmatig met Wolk de deur uit. Dus dan is fruit minder handig want een zooitje.
Knijpfruit?
pi_163445947
Wanneer ga je over naar een grotere autostoel? Ik vroeg me, met de lange autorit in de vakantie, af wanneer ze naar een nieuwe stoel gaan. Als ik naar de 2wayPearl van Maxi-Cosi kijk die we waarschijnlijk zullen kopen (we hebben een 2wayfix) dan staat er op de ene plek dat het vanaf 80cm kan, en op een andere plek 67cm. De 2wayPearl heeft ook een ligstand.

Ik denk dat ze op zich het beste zo lang mogelijk in de maxicosi kunnen, aan de andere kant lijkt me voor lange stukken de variatie ook wel goed. Ik vroeg me af of we, omdat we hem uiteindelijk toch zullen kopen, de stoel al nu voor de vakantie kunnen kopen en in de vakantie gebruiken, zodat ze dan ook af en toe wat rechterop kan?

We moeten nog naar het bureau met twee weken, maar ik geloof dat ze nu ongeveer 8,7kg en 73cm is. Niet zo heel groot dus. (maar wel sterk en stevig, want zit al heel lang zelf en loopt ook al een tijdje).
pi_163448084
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Van die havermoutvlokken? Dan is 1/4 cup ongeveer 22 gram.
Ja die inderdaad!

LuDann (of Razz): hoe maak je die rijstballetjes of rijstschijven? Gewoon gekookte rijst tot balletjes/schijven kneden of moet er nog iets doorheen? Rijst e.d. geven is hier tot nu toe drama namelijk :') Meer voor mij dan voor M. overigens. Wat een zooi geeft dat.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 06:50:15 #29
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_163452694
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:48 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat geven jullie om 15/16u te eten? Bij ons gaat die fles eraf, maar ikvind een soepstengel als alternatief zo karig en heb het idee dat ze niks binnenkrijgt daarmee.

Oh en long shot wss maar: Heeft iemand nog een kortingscode voor centerparcs liggen waar ie niks mee doet en die ik zou mogen overnemen? :s).
Als je www.centerparcs.nl/babybox kijkt, heb je geloof ik 40 of 50% korting
  zaterdag 2 juli 2016 @ 06:52:29 #30
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_163452695
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wanneer ga je over naar een grotere autostoel? Ik vroeg me, met de lange autorit in de vakantie, af wanneer ze naar een nieuwe stoel gaan. Als ik naar de 2wayPearl van Maxi-Cosi kijk die we waarschijnlijk zullen kopen (we hebben een 2wayfix) dan staat er op de ene plek dat het vanaf 80cm kan, en op een andere plek 67cm. De 2wayPearl heeft ook een ligstand.

Ik denk dat ze op zich het beste zo lang mogelijk in de maxicosi kunnen, aan de andere kant lijkt me voor lange stukken de variatie ook wel goed. Ik vroeg me af of we, omdat we hem uiteindelijk toch zullen kopen, de stoel al nu voor de vakantie kunnen kopen en in de vakantie gebruiken, zodat ze dan ook af en toe wat rechterop kan?

We moeten nog naar het bureau met twee weken, maar ik geloof dat ze nu ongeveer 8,7kg en 73cm is. Niet zo heel groot dus. (maar wel sterk en stevig, want zit al heel lang zelf en loopt ook al een tijdje).
Hier zijn ze in de 2way pearl gegaan met 14 maanden, 74 cm en 76 cm. Kan vanaf 68 cm. We hebben ze in de winkel in de stoel gezet en die vrouw zei dat ze er netjes in zaten. Hoofd netjes op het hoofdsteuntje.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 07:47:31 #31
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163452811
Het gaat vooral om zo lang mogelijk achterwaarts vervord worden. Zeker niet voor 9 maanden, liever niet voor een jaar en liefst niet tot anderhalf jaar (al hoor ik ook her en der 4 jaar).

Opvolgstoeltje kan in onze auto niet achteruit en had een groot en zwaar kind dus wij zijn met 11 maanden overgegaan op de Tobi. Qua lengte had de MC nog gekund maar hij naderde de 12 kilo en t ging niet meer in dat ding.

Op zich mogen ze liefst in de MC tot ze met de bovenkant van de oortjes bij de rand zijn (benen mogen over de rand) of tot ze 11 kg(0 groep) of 13 kg(0 plus groep) zijn.

Maar als ze in de 2 way pearl achteruit zitten dan zou ik alleen letten op lengte en minimumgewicht voor die unit (min. Gew. Van belang voor het fuctioneren van de veiligheidsgordels).
Kwak
pi_163452850
IMA, wij zijn met 13 maanden overgegaan. J paste zowel in de MC als in de nieuwe achterwaartse stoel. Het nadeel van de nieuwe stoel is dat de ligstand nog steeds meer rechtop is dan de MC. Als hij wakker is maakt dat niets uit, als hij slaapt valt zijn hoofdje soms naar voren. Dus als wij in die tijd een lange vakantierit hadden gemaakt, had ik daarom dan nog voor de MC gekozen, denk ik.
pi_163453632
Ik wil de asifix aanschaffen maar we hebben al een isofix. Hoewel we plannen hebben voor een tweede weet ik niet of het voordelig is om een asifix aan te schaffen en de isofix te gebruiken voor een maxicosi en wederom als G zelf zijn stoel in kan klimmen. Ik weet overigens niet wanneer wij overgaan op een andere stoel, de maxicosi voldoet tot nu toe prima en hoewel G vrij zwaar was lijkt dat nu te stabiliseren.
Maar ik lees even mee voor tips.

G vind brood helemaal niets. GO doet het dus door het fruit heen :') maar ik heb liever dat hij brood gewoon eet. Al is het maar twee stukjes en volgende week drie stukjes. Met geprobeerd met wat boter, dat ging al beter. Welk broodbeleg is aan te raden?
Ik zag dit: https://www.ekoplaza.nl/p(...)wpasta-wit-z-z-onger
Is dat iets?
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:03:28 #34
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163453689
Hoe oud is hij?

Ik gaf o.a.:
Boter
Smeerkaas :7 :+ niet te vaak
Pindakaas (eerst wilden we tot een jaar wachten maar hij bleek het allang te eten op het kdv :') )
Avocado geprakt
Fruitmoes
Banaan
Hummus
Roomkaas
Af en toe leverpastei

Ze verkopen bij AH nu ook verse groentepasta voor op brood, wortel enzo. Staat in de koeling.
Kwak
pi_163453810
Hij is bijna negen maanden :o :'( :D
Tnx, straks even kijken bij de appie
pi_163453977
Zonnatura jam, amandelpasta en appelperenstroop van de kleine keuken, laagje yoghurt, philadelphia, en soms een plakje jonge kaas. Vooral verpakkingen lezen en logisch nadenken. Ze mogen best veel hebben :)
pi_163454160
Ah thnx allen, goede tips! ^O^ Ik vind het maar lastig inschatten met eten, zelf doen krijgt ze ook haast niks binnen, met lepel gaat er best veel in. Dus dingen als brood zijn nu 'lastig'. Het duurt dan te lang, hongerrr en dan is dr geduld op.

- kwark/yoghurt ga ik vandaag eens proberen.
- Komkommer tomaat enz kan ik eens proberen maar denk dat ze daar niet veel mee binnenkrijgt nu.
- Fruit krijgt ze om 11u al, mag dat 2x per dag? waarom niet eigenlijk..

En thnx shop, zal eens kijken straks!
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:54:52 #38
52229 Chanty
pi_163454229
Lucas past met zijn 2 jaar nog steeds in de MC :') maar die is nu voor de baby. Nu in beide auto's een Romer dualfix, daar zit hij achterwaarts in een die kan vanaf de geboorte dus paste meteen prima :) grote voordeel (en reden dat we zo lang gewacht hebben met overstappen) is dat als je kind in slaap valt in de auto je de MC er zo uittilt met slapend kind en bij een opvolgstoel werkt dat niet.
pi_163454404
Ik geef op brood kokosolie, roomboter en appel/perenstroop van de kleine keuken. Bij ekoplaza hebben ze ook veel 'schone' dingen (jam en notenpasta's en zo).

Cassandra, waarom wil je dat hij brood eet? Zou er een reden kunnen zijn dat hij het niet wil eten? Wil hij bijvoorbeeld wel pap of andere graanproducten?
pi_163454529
Wat is er nou zo bijzonder/goed aan de producten van de kleine keuken? Ik lees vaak hier dat mensen dat geven maar wat is het verschil met bv de reguliere bio appel(peren)stroop? Ik heb zelf die van AH, daar zit naast appels en peren alleen nog citroensap- en suikerbietconcentraat in. Dat zou ik zelf prima vinden voor mijn baby (ik geef alleen nooit beleg op brood). Wat doet de KK nou precies behalve labelen dat het speciaal voor kinderen is?
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:24:35 #41
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163454546
Niets, mineola. Marketing. In de appel-/perenstroop zit alleen geen suikerbiet. Maar bijv de pindakaas, kan je ook gewoon 100% pindakaas bij een biowinkel kopen.
pi_163454598
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:08 schreef Bloesem. het volgende:
Ik geef op brood kokosolie, roomboter en appel/perenstroop van de kleine keuken. Bij ekoplaza hebben ze ook veel 'schone' dingen (jam en notenpasta's en zo).

Cassandra, waarom wil je dat hij brood eet? Zou er een reden kunnen zijn dat hij het niet wil eten? Wil hij bijvoorbeeld wel pap of andere graanproducten?
ter variatie, ik kom niet verder als fruit in de ochtend en groente aan het einde van de dag :') hij hoeft geen brood van mij hoor, ik bied het aan, en na een paar stukjes werkt hij het steeds naar buiten, dan is het klaar, dan hoeft hij niet meer, prima. Eten mag, moet niet.
Maar hij gruwelt van stukjes, zo ook met brood. Ik heb geen rapley kind :')
pi_163454604
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:22 schreef Mineola het volgende:
Wat is er nou zo bijzonder/goed aan de producten van de kleine keuken? Ik lees vaak hier dat mensen dat geven maar wat is het verschil met bv de reguliere bio appel(peren)stroop? Ik heb zelf die van AH, daar zit naast appels en peren alleen nog citroensap- en suikerbietconcentraat in. Dat zou ik zelf prima vinden voor mijn baby (ik geef alleen nooit beleg op brood). Wat doet de KK nou precies behalve labelen dat het speciaal voor kinderen is?
In de aanbieding zijn bij de jumbo toen ik het kocht :D ;)
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:34:51 #44
409579 LuDann
All the way
pi_163454644
Oh ja, knijpfruit is wel een idee Luna! Ik heb laatst toch van die herbruikbare knijpzakjes gekocht zodat ik het zelf kan maken, maar eens uitproberen. Daar kan ik ook kokosyoghurt in doen.

Kazy: ik maak rijstballetjes van volkoren rijst. Dat koken en mengen met een beetje curry madras kruiden (hoeft niet natuurlijk, maar dat lijkt me lekkerder dus maak ik dat zo voor Wolk :P ), diepvrieserwten en wat peterselie. Alles in een kom doen en er een ei(vervanger) doorheen kneden, of 2. Ik doe er dan ook nog een beetje (plantaardige) melk en wat bloem doorheen. En dan ballen van maken, die platdrukken en even bakken in de pan. Ik maak er dan in een keer een hele berg want handig uit de vriezer.
pi_163456996
Thanks voor de tip en het recept van de rijstballetjes, die gaan we vanavond maar eens maken. O+
  zaterdag 2 juli 2016 @ 14:24:20 #46
409579 LuDann
All the way
pi_163457921
Als ik Wolk yoghurt oid geef dan doe ik dat met een lepel maar ze wil het tegenwoordig zelf doen dus dan grijpt ze de lepel en wordt het een smerige worstelpartij. :P Onhandig hoor, want ze kan het zelf nog niet zo goed met die lepel dus het duurt laaaang en wordt een grote bende. Misschien toch ook de yoghurt maar Rapley doen. :')

Oh en ze kent nu het gebaar voor 'klaar' maar volgens mij associeert ze het nog niet met de betekenis ervan. Als ik vraag of ze klaar is steekt ze haar handen in de lucht en zegt ze 'aa'.

Hoe voelen de andere kindjes met hand-mond- voetziekte zich? Wolk is of nog steeds niet lekker of alweer. Ze heeft nu twee wondjes in de buurt van haar mond waar de blaasjes stuk zijn gegaan.
pi_163458276
Oh, wat klinkt dat nog ver weg. Bijvoeding, grotere autostoeltjes enzo.

En tegelijk besef ik me dat dat hele kleine maar zo kort duurt.
pi_163458744
M past ineens in maat 62, wat gaat dat snel inderdaad! En hij lacht nu soms met geluid erbij, superlief!.Hij wordt zich ook steeds meer bewust van zijn omgeving en kan zichzelf echt vermaken met een paar hangende knuffeltjes.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:24:25 #49
52229 Chanty
pi_163459245
Zit net in mijn babyfotoboek te kijken: zie ik gewoon dat ik met 8 weken al wortelstamp gevoerd kreeg :')

En dat ik ip mijn buik in een groot bed lag met dik dekbed. Damn dat ik nog leef :+

[ Bericht 32% gewijzigd door Chanty op 02-07-2016 15:36:41 ]
pi_163459404
Goed idee, die rijstballetjes. Die ga ik ook eens maken, ik maak nu vaak iets soortgelijks, maar dan met aardappel: http://kokenvoormijndocht(...)lkoek-met-courgette/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')