Je hebt nog nooit een tekst laten zien waaruit blijkt dat Israel nog Gods volk is?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
volgens mij heb ik zat teksten al eens aangehaald die het tegendeel bewijzen.
Moet ik ze weer plaatsen hier?
Je moet onderscheid weten te maken tussen God's volk en de gemeente van christus.
de christenen worden de gemeente van christus genoemd, niet God's volk
de christenen zijn het lichaam waarvan Jezus het hoofd is.
Romeinen 11 vers 1 en 2quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit een tekst laten zien waaruit blijkt dat Israel nog Gods volk is?
Kan ook niet, aangezien dat niet in de Bijbel staat.
Nogmaals:
De Bijbel leert dat je Jezus moet aanvaarden om redding te krijgen. Het zou raar zijn als Gods volk geen redding zou krijgen.
Maar ja als jij de Bijbel opzij wil leggen om dat rare land Israel, met al dat geweld wat ze daar uitspoken, maar te blijven accepteren dan moet jij dat accepteren. Maar ga niet zeggen dat het Bijbels is.
Omdat het hier ook over die breedste zin gaat. Wat een paar willekeurige filosofen en katholieke apologisten verder allemaal nog willen indelen zal me aan mijn reet roesten eigenlijk. Verder zijn termen als dat volledig onnodig als we ook de term 'agnost' hebben. Het dient alleen maar om verwarring te zaaien en om de term atheist 'af te zwakken'. Als ik zou zeggen dat de meerderheid van de Nederlanders atheisten zijn zul jij komen met een lulverhaal dat de meesten 'maar zwakke' atheisten zijn. Omdat dat jouw agenda uit komt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:34 schreef erodome het volgende:
[..]
In de breedste zin... Waarom lees je die wiki pagina waar je van quote niet gewoon wat verder?
Je leest over het woordje praktisch heen. Een athiest en een deist zullen op de vraag of god in hun leven invloed heeft allebei 'nee' antwoorden. In de praktijk zou het enige verschil kunnen zijn dat een deist zich bezighoudt met wat zijn/haar god doet na zijn/haar dood. Maar ook een athiest kan zich zorgen maken over een leven na de dood.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:37 schreef erodome het volgende:
[..]
[..]
Dat verschil is er wel, namelijk het geloof in het bestaan van die god(en)
Als je het bestaan van een god niet uitsluit, heb je een zwak geloof in een god.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 23:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe vaak moet men nog zeggen dat dat niet waar is? Je lijkt wel blind.
Hij gelooft niet in een god. Dus is hij atheist. Of hij voor mogelijk houdt dat er een god zou kunnen zijn is een andere vraag en heeft daar niets mee te maken. Hoe vaak moet men dat nog herhalen?
Dus iedereen die niet in jouw straatje past en precies vindt wat jij vindt is een troll? Dan lopen er vast veel trolls rond in je leven.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:21 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Oneindig keer. Zoveelste troll, ik reageer er niet meer op.
Bij mij zit 'de Deur' ook, beetje rare club overigens, ben er 1x geweest zelfs, jáááren terug. En werd een paar jaar later aangesproken door iemand daarvan die heel erg opdringerig was en vervelend overkwam.quote:In ander nieuws, fietste net door de stad en mijn oog viel op een kerkgebouw dat ik nog niet eerder gezien had: 'Evangelie gemeente 'de Deur' ....... stond er op een bord voor de kerk. De wereld is klein, of zitten die lui overal????
Uhuh.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 16:14 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Tel daar nog bij op dat 'atheisme' een soort anti establishment stoere geuzennaam is.
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 16:14 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als je het bestaan van een god niet uitsluit, heb je een zwak geloof in een god.
quote:Tel daar nog bij op dat 'atheisme' een soort anti establishment stoere geuzennaam is.
Neen hoor, het Hebreeuws was toen reeds een dode taal zoals voor ons het Latijn. Wordt ook nog gesproken, maar niet als omgangstaal. Toen was dat het Aramees, de taal die Jezus sprak.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:37 schreef sjoemie1985 het volgende:
Het Hebreeuws konden ze nog wel verstaan/ lezenwordt ook nu nog wel gesproken in Israel.
Neen, toen was het Hebreeuws nog een spreektaal. Waarom denk je dat men de Torah in het Grieks vertaald heeft ?quote:Het Aramees is de oude taal die men sprak in sowieso nog het oude testament.
Dat heb je zelf zomaar verzonnen of geef me anders maar eens jouw bron.quote:En aangezien Griekenland en het Grieks vrij wijd en verspreid werd gebruikt en dat dat dus meer de voertaal was.
Hier sla je de bal totaal mis. Ga eerst eens na of wat je schrijft geen onzin is.quote:Het Aramees was niet meer zo bekend en is dus alles naar het Hebreeuws en Grieks vertaald en later ook andere talen.
Het dient helemaal niet om de term atheisme af te zwakken of verwarring te zaaien, het zijn algemeen aangenomen subdefinitie's die juist de diversiteit binnen die term benaderen. Misschien wat minder sporadisch discussie's rond dit onderwerp volgen (en dan doel ik niet op op fok ofzo),want dit zijn echt heel gangbare termen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat het hier ook over die breedste zin gaat. Wat een paar willekeurige filosofen en katholieke apologisten verder allemaal nog willen indelen zal me aan mijn reet roesten eigenlijk. Verder zijn termen als dat volledig onnodig als we ook de term 'agnost' hebben. Het dient alleen maar om verwarring te zaaien en om de term atheist 'af te zwakken'. Als ik zou zeggen dat de meerderheid van de Nederlanders atheisten zijn zul jij komen met een lulverhaal dat de meesten 'maar zwakke' atheisten zijn. Omdat dat jouw agenda uit komt.
Verder volg ik discussies omtrent atheisme sporadisch en daar worden de termen zwak en sterk simpelweg niet gebruikt omdat ze geen waarde hebben.
Ook praktisch zitten er fikse verschillen tussen, het wereldbeeld is compleet anders bv.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je leest over het woordje praktisch heen. Een athiest en een deist zullen op de vraag of god in hun leven invloed heeft allebei 'nee' antwoorden. In de praktijk zou het enige verschil kunnen zijn dat een deist zich bezighoudt met wat zijn/haar god doet na zijn/haar dood. Maar ook een athiest kan zich zorgen maken over een leven na de dood.
Dit is helaas voor jou onzin.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Het dient helemaal niet om de term atheisme af te zwakken of verwarring te zaaien, het zijn algemeen aangenomen subdefinitie's
Zeg het nog 100 keer, misschien ga je het dan echt zelf geloven.quote:
Je weet dat ik al meerdere keren een reactie op deze tekst gegeven heb?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:01 schreef sjoemie1985 het volgende:
Romeinen 11 vers 1 en 2
1 Ik zeg dan: Heeft God Zijn volk verstoten? Volstrekt niet! Ik ben immers ook een Israëliet, uit het nageslacht van Abraham, van de stam Benjamin.
2 God heeft Zijn volk, dat Hij van tevoren kende, niet verstoten. Of weet u niet wat de Schrift zegt in de geschiedenis van Elia, hoe hij God aanspreekt over Israël en zegt:
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.ccUrTmnb.dpuf
Het kan misschien wel zijn dat israël het verbond verbroken heeft, maar God zal de verbonden die hij gesloten heeft nooit verbreken.
Dus vanuit God's oogpunt zal Israël altijd zijn volk en zijn oogappel zijn.
Hoe krijgen die mensen die voor Jezus leefden dan redding als je alleen redding krijgt door het aanvaarden van Jezus?
Dus hoe krijgen jesaja, david, elija, en al die andere miljoenen uit het oude testament en die in die tijd leefden redding?
Jij bent hier je geloofwaardigheid verloren, wat je hier ook nog komt verzinnen zolang je zelf niet weet waar jou bijbelvertaling op gebaseerd is. Je hebt zelfs geen flauw idee wie wat waar en wanneer dit geschreven is. Misschien lukt dit nog wel deur aan deur, maar hier niet meer.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je weet dat ik al meerdere keren een reactie op deze tekst gegeven heb?
Het kan niet dat Paulus hier het letterlijke Israel als volledig volk bedoelde. Kijk maar naar wat hij iets daarvoor schreef in Romeinen 9:6:
''„Het is echter niet zo alsof het [tot Abraham gerichte] woord Gods gefaald zou hebben. Want niet allen die uit [het natuurlijke] Israël voortspruiten, zijn werkelijk ’Israël’.”
Hij maakt dus heel duidelijk dat het natuurlijk Israël niet als VOLLEDIGE natie Zijn zegen meer hebben, niet meer volledig Gods volk zijn.
Wie waren dan dat werkelijke Israel? 1 Petr 2:9 > Gesproken tegen de christenen.
Gal 3:29 > Het toebehoren tot Christus, dat is Gods volk.
Rom 11:1 zegt ook duidelijk van tja Paulus zelf is wel een Israeliet. Individueel zal God ze nooit verwerpen. Waarom Paulus niet verworpen? Precies, Paulus verwierp Jezus niet.
Rom 11:5 (leer eens de context te lezen vriend) zegt: Zo is er daarom ook in het tegenwoordige tijdperk een overblijfsel verschenen overeenkomstig een verkiezing ten gevolge van onverdiende goedheid.
Spreekt over een overblijfsel, niet de volledige natie Israël. Er zullen enkele joden zijn die Jezus wel aanvaarden en dus deel blijven uitmaken van Gods volk, de christenen nu.
Dit is ook volledig in lijn met wat ik je al 1000x verteld heb: Je moet Jezus aanvaarden voor redding (Joh 3:16). De joden aanvaarden Jezus niet, dus hoe kan Israel dan Gods volk zijn terwijl ze niet eens redding krijgen. Daar heb je nog altijd niets over te zeggen.
Ik geef gewoon een reactie op wat hij zegt over Romeinen 11....quote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:44 schreef ATON het volgende:
Jij bent hier je geloofwaardigheid verloren, wat je hier ook nog komt verzinnen zolang je zelf niet weet waar jou bijbelvertaling op gebaseerd is. Je hebt zelfs geen flauw idee wie wat waar en wanneer dit geschreven is. Misschien lukt dit nog wel deur aan deur, maar hier niet meer.
Dus dan kan jij je grote onzin wel weer komen verkopen hier maar je hebt geen poot om op te staan. Jij hebt al heel lang bij de mensen hier je geloofwaardigheid verloren als een schreeuwend boos ventje dat je bent.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:50 schreef bianconeri het volgende:
Ik geef gewoon een reactie op wat hij zegt over Romeinen 11....
En baseer mijn reactie volledig op de Bijbel.
Sowwww, sterke argumenten joh, moet ik even over nadenken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:32 schreef ems. het volgende:
[..]
[..]![]()
Kom nog maar eens terug als de brugklas klaar is.
wat te denken van vers 24 en dan met name het dik gedrukte deel?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je weet dat ik al meerdere keren een reactie op deze tekst gegeven heb?
Het kan niet dat Paulus hier het letterlijke Israel als volledig volk bedoelde. Kijk maar naar wat hij iets daarvoor schreef in Romeinen 9:6:
''„Het is echter niet zo alsof het [tot Abraham gerichte] woord Gods gefaald zou hebben. Want niet allen die uit [het natuurlijke] Israël voortspruiten, zijn werkelijk ’Israël’.”
Hij maakt dus heel duidelijk dat het natuurlijk Israël niet als VOLLEDIGE natie Zijn zegen meer hebben, niet meer volledig Gods volk zijn.
Wie waren dan dat werkelijke Israel? 1 Petr 2:9 > Gesproken tegen de christenen.
Gal 3:29 > Het toebehoren tot Christus, dat is Gods volk.
Rom 11:1 zegt ook duidelijk van tja Paulus zelf is wel een Israeliet. Individueel zal God ze nooit verwerpen. Waarom Paulus niet verworpen? Precies, Paulus verwierp Jezus niet.
Rom 11:5 (leer eens de context te lezen vriend) zegt: Zo is er daarom ook in het tegenwoordige tijdperk een overblijfsel verschenen overeenkomstig een verkiezing ten gevolge van onverdiende goedheid.
Spreekt over een overblijfsel, niet de volledige natie Israël. Er zullen enkele joden zijn die Jezus wel aanvaarden en dus deel blijven uitmaken van Gods volk, de christenen nu.
Dit is ook volledig in lijn met wat ik je al 1000x verteld heb: Je moet Jezus aanvaarden voor redding (Joh 3:16). De joden aanvaarden Jezus niet, dus hoe kan Israel dan Gods volk zijn terwijl ze niet eens redding krijgen. Daar heb je nog altijd niets over te zeggen.
Wie van ons 2 schreeuwt nou als een boos ventje dan?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:17 schreef ATON het volgende:
Dus dan kan jij je grote onzin wel weer komen verkopen hier maar je hebt geen poot om op te staan. Jij hebt al heel lang bij de mensen hier je geloofwaardigheid verloren als een schreeuwend boos ventje dat je bent.
Jij hebt geen idee van de waarde van de Bijbelvertaling, jij hebt geen enkel idee waar de verschillende Bijbelboeken vandaan komen en over gaan.
Je zegt het zelf al heel duidelijk! Ik hoef al niet meer met argumenten te komen want je haalt zelf je eigen leerstelling onderuit.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
wat te denken van vers 24 en dan met name het dik gedrukte deel?
24 Want als u afgehouwen bent uit de olijfboom die van nature wild was, en tegen de natuur in op de tamme olijfboom geënt bent, hoeveel te meer zullen zij die natuurlijke takken zijn, geënt worden op hun eigen olijfboom.
met de natuurlijke takken word het volk Israël.
wellicht misschien maar een deel, maar het slaat in ieder geval op het joodse volk dat die dus weer geënt zullen worden op de wortel.
Om kort te zijn Israël heeft een heilige status(of te wel, ze zijn apart gezet)en hebben nog een bepaald doel.
Zoals jij ook aangaf inderdaad wellicht maar een deel van hen, maar het blijft slaan op de joden.
Je kunt toch duidelijk in romeinen 11 vers 1 lezen dat het over Israël gaat en niet over christenen of heidenen of grieken of zo?
Er staat duidelijk volk en Israël.
Dat kan maar 1 ding betekenen lijkt mij.
Laat die poot eens zien waar de JG bijbel op vertaald is. Jij weet het zelfs niet. Het enige wat jullie hebben is een denkbeeldige codex. Nou moe, zo kan ik het ook.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 08:57 schreef bianconeri het volgende:
Wie van ons 2 schreeuwt nou als een boos ventje dan?
Jij bent hier degene die geen poot heeft om op te staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |