abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163626797
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:08 schreef MMXMMX het volgende:
hete
wat
pi_163630243
Karskens bracht het met wat teveel tromgeroffel. Hij deed het overkomen alsof er grote veldslagen zouden worden gehouden in alle belangrijke Europese steden. Valt er echter niet wat voor te zeggen dat het Oekraïnereferendum, maar zeker de Brexit een vorm van revolutie is?

[ Bericht 1% gewijzigd door Jekkerhamer op 09-07-2016 22:10:19 ]
pi_163630570
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:09 schreef Kaas- het volgende:

[..]

wat
Wie ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_163630939
Niemand heeft interesse in het revolutiejaar 1848 ?
quote:
'1848. Clubkoorts en revolutie' is een analytisch sterk boek. Waling legt haarfijn bloot hoe de democratische experimenten ontstonden, uitgroeiden tot een continentaal fenomeen en, uiteindelijk, mislukten.
http://historiek.net/1848-clubkoorts-en-revolutie/60445/
  zondag 10 juli 2016 @ 07:30:08 #130
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163635329
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 22:04 schreef Jekkerhamer het volgende:
Karskens bracht het met wat teveel tromgeroffel. Hij deed het overkomen alsof er grote veldslagen zouden worden gehouden in alle belangrijke Europese steden. Valt er echter niet wat voor te zeggen dat het Oekraïnereferendum, maar zeker de Brexit een vorm van revolutie is?
Als je een sterke toename van xenofobische incidenten tegen Pakistanen, niet-EU burgers, etc. in het VK een revolutie wil noemen, dan is je antwoord ja. Voorlopig gebeurt er weinig revolutionair daar though.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 10 juli 2016 @ 13:59:07 #131
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163640228
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 22:04 schreef Jekkerhamer het volgende:
Natuurlijk is die revolutie al lang aan de gang. Lieden hier proberen het af te zwakken door te stellen dat een revolutie hetzelfde zou zijn als een burgeroorlog. Dat is natuurlijk niet het geval, een revolutie is een grote verandering over een korte (niet gedefinieerde) tijdspanne.

Dat we nu een nieuwe wind op zien komen en dat de oude orde haar macht verliest is onomkeerbaar en is de facto een revolutie te noemen. ("De democratische revolte", Man met Gek Kapsel)

Dan is het nu alleen nog zaak uit te zoeken waar die nieuwe wind vandaan komt. Het kan uiteindelijk allemaal natuurlijk ook nog erger dan nu, al betwijfel ik dat.

Maar historische bronnen en plannen vereisen waakzaamheid.
pi_163640363
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 13:59 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Natuurlijk is die revolutie al lang aan de gang. Lieden hier proberen het af te zwakken door te stellen dat een revolutie hetzelfde zou zijn als een burgeroorlog. Dat is natuurlijk niet het geval, een revolutie is een grote verandering over een korte (niet gedefinieerde) tijdspanne.

Dat we nu een nieuwe wind op zien komen en dat de oude orde haar macht verliest is onomkeerbaar en is de facto een revolutie te noemen. ("De democratische revolte", Man met Gek Kapsel)

Dan is het nu alleen nog zaak uit te zoeken waar die nieuwe wind vandaan komt. Het kan uiteindelijk allemaal natuurlijk ook nog erger dan nu, al betwijfel ik dat.

Maar historische bronnen en plannen vereisen waakzaamheid.
Jij betwijfelt dat het erger kan?

Oke.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 10 juli 2016 @ 14:06:46 #133
440653 BarryOSeven
pi_163640446
quote:
9s.gif Op zondag 10 juli 2016 14:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij betwijfelt dat het erger kan?

Oke.
Nouja als de banken straks omvallen en de nieuwe medelanders krijgen geen uitkering meer dan wordt het allemaal wel een stuk ellendiger ja. Maar goed daar waren we zelf bij.

In the end kunnen we beter een stapje terug doen om er straks 2 vooruit te zetten. Een verval naar de middeleeuwen zie ik niet gebeuren.
pi_163640557
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 14:06 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nouja als de banken straks omvallen en de nieuwe medelanders krijgen geen uitkering meer dan wordt het allemaal wel een stuk ellendiger ja. Maar goed daar waren we zelf bij.

In the end kunnen we beter een stapje terug doen om er straks 2 vooruit te zetten. Een verval naar de middeleeuwen zie ik niet gebeuren.
Er zit dan ook nogal wat ruimte tussen de huidige situatie en 'terug naar de Middeleeuwen'.

Op dit moment leven we in een land waar vrede heerst en de ergste armoede is uitgeband. Het is niet perfect, maar Utopia bestaat nou eenmaal niet. In veruit de meeste opzichten kan het alleen maar slechter gaan.
  zondag 10 juli 2016 @ 14:13:44 #135
440653 BarryOSeven
pi_163640691
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 14:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zit dan ook nogal wat ruimte tussen de huidige situatie en 'terug naar de Middeleeuwen'.

Op dit moment leven we in een land waar vrede heerst en de ergste armoede is uitgeband. Het is niet perfect, maar Utopia bestaat nou eenmaal niet. In veruit de meeste opzichten kan het alleen maar slechter gaan.
Logica vertelt ons dat als we dezelfde weg voortzetten we als individu uiteindelijk voor wat voedselbonnen 120 uur per week voor multinationals bezig zijn. (Ook jij en ik, maar het proletariaat is als eerste aan de beurt)

De huidige situatie is onhoudbaar en dat hebben we aan banken (en dan rente in het bijzonder) te danken. Als we zo door gaan worden we gekookt zoals de tamme kikker dat in het opgezette water doet.

Beter nu die stap terug, dan straks niet meer de mogelijkheid hebben of met nog grotere consequenties.

Het is niet leuk, maar het moet.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 08:22:16 #136
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163682639
arnoldkarskens twitterde op maandag 11-07-2016 om 14:47:41 Vorig jaar werd je verketterd als je dit riep. 'NCTV erkent gebruik vluchtelingenroutes door jihadisten' https://t.co/ejEZpeSiMo via @NUnl reageer retweet
Het orakel uit Beemster heeft weer gesproken. _O_ Over dat onderwerp had hij ook alweer gelijk. Ja, ja, progressieve wensdenkertjes, het zal voor jullie als een grote schok komen, maar het schijnt toch echt niet zo'n gekke gedachte geweest te zijn dat als 1,5 miljoen vluchtelingen hierheen komen, voornamelijk uit een land waarmee je in oorlog bent, niemand ze controleert, ze overal in Europa kunnen komen, bij de terroristen inderdaad een lichtje ging branden: "Misschien lukt het ons ook wel om op die manier in Europa te komen, misschien moeten we het ook maar eens op die manier proberen".
  dinsdag 12 juli 2016 @ 08:29:43 #137
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_163682734
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:
arnoldkarskens twitterde op maandag 11-07-2016 om 14:47:41 Vorig jaar werd je verketterd als je dit riep. 'NCTV erkent gebruik vluchtelingenroutes door jihadisten' https://t.co/ejEZpeSiMo via @NUnl reageer retweet
Het orakel uit Beemster heeft weer gesproken. _O_ Over dat onderwerp had hij ook alweer gelijk. Ja, ja, progressieve wensdenkertjes, het zal voor jullie als een grote schok komen, maar het schijnt toch echt niet zo'n gekke gedachte geweest te zijn dat als 1,5 miljoen vluchtelingen hierheen komen, voornamelijk uit een land waarmee je in oorlog bent, niemand ze controleert, ze overal in Europa kunnen komen, bij de terroristen inderdaad een lichtje ging branden: "Misschien lukt het ons ook wel om op die manier in Europa te komen, misschien moeten we het ook maar eens op die manier proberen".
Ik snap ook niet dat die mensen een standpunt innemen waarvan ze weten dat het wel eens niet zou kunnen kloppen. Iedere idioot kan bedenken 'hey, een enorme vluchtenstroom, dat is een goede dekmantel om wat terroristen binnen te smokkelen'. Maar zo'n drol als Judith Sargentini roept gewoon 'nee hoor, kan niet, onmogelijk, trap er niet in'. :') Dan geef je je tegenstanders dus een kans om goede sier te maken met de waarheid.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 08:35:40 #138
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163682782
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 08:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat die mensen een standpunt innemen waarvan ze weten dat het wel eens niet zou kunnen kloppen. Iedere idioot kan bedenken 'hey, een enorme vluchtenstroom, dat is een goede dekmantel om wat terroristen binnen te smokkelen'. Maar zo'n drol als Judith Sargentini roept gewoon 'nee hoor, kan niet, onmogelijk, trap er niet in'. :') Dan geef je je tegenstanders dus een kans om goede sier te maken met de waarheid.
Idd, iedere idioot kon het bedenken behalve o.a. de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid, de AIVD en terrorisme-experts van Clingendael. |:(

dinsdag 12 juli 2016 @ 09:33:03 #139
440653 BarryOSeven
pi_163683394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 08:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Judith Sargentini is gewoon gevaarlijk voor de staatsveiligheid. Door uitspraken zoals de hare zou ze gewoon opgepakt moeten worden. Hele volkstammen hebben het als argument gebruikt om mensen die stelden dat het wel eens zou kunnen als xenofoob en nazi weg te zetten waardoor een inhoudelijke discussie omtrent het onderwerp niet mogelijk was.

En nu zitten we er mee. Achterlijk gevaarlijk mens. :r
pi_163683459
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:33 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Judith Sargentini is gewoon gevaarlijk voor de staatsveiligheid. Door uitspraken zoals de hare zou ze gewoon opgepakt moeten worden. Hele volkstammen hebben het als argument gebruikt om mensen die stelden dat het wel eens zou kunnen als xenofoob en nazi weg te zetten waardoor een inhoudelijke discussie omtrent het onderwerp niet mogelijk was.

Anders waren de vluchtelingen ook wel opgevangen.
pi_163683486
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 07:30 schreef Falco het volgende:

[..]

Als je een sterke toename van xenofobische incidenten tegen Pakistanen, niet-EU burgers, etc. in het VK een revolutie wil noemen, dan is je antwoord ja. Voorlopig gebeurt er weinig revolutionair daar though.
Ik vind je gedachte wel begrijpelijk, maar je trapt denk ik wel weer in de val dat een revolutie gewelddadig moet zijn.

Europeanen gedragen en uiten zich nu eenmaal anders dan Arabieren. Een eventuele Europese Lente ziet er anders uit dan de Arabische Lente. Het Oekraïnereferendum, maar zeker de Brexit is wel een enorme mokerslag geweest voor het pro-EU kamp hoor. Dat zie je ook in hoe dat kamp zich gedroeg na kennisname van de Brexit-uitslag: Als stampende kinderen.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 09:52:49 #142
440653 BarryOSeven
pi_163683679
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Anders waren de vluchtelingen ook wel opgevangen.
Dat klopt maar wellicht met wat meer screening. Niet dat daar capaciteit voor was maar nu is er straks niemand verantwoordelijk.

Ja Judith in dit geval :P
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:03:35 #143
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163683882
quote:

[..]

Wij hebben een rijke geschiedenis op dat terrein. Relus ter Beek, PVDA'er, minister van defensie en pacifist 8)7, was verantwoordelijk voor de uitzending van militairen (eigenlijk een soort veredelde padvinders door de eisen die Den Haag hen oplegde) naar Sebrenica. Nou, we weten allemaal hoe dat afgelopen is.
pi_163684089
quote:

[..]

Judith Sargentini is gewoon gevaarlijk voor de staatsveiligheid. Door uitspraken zoals de hare zou ze gewoon opgepakt moeten worden.
Ken je het principe van vrije meningsuiting? Als fundament van de democratie , als een machtig wapen tegen een dictatuur. ?
Jij bent bedreigend voor de democratie met dit totalitair geklets. Toch heb je terecht , de vrijheid hiervoor in een democratie.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:23:04 #145
440653 BarryOSeven
pi_163684148
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ken je het principe van vrije meningsuiting? Als fundament van de democratie , als een machtig wapen tegen een dictatuur. ?
Jij bent bedreigend voor de democratie met dit totalitair geklets. Toch heb je terecht , de vrijheid hiervoor in een democratie.
Fijn, gaan we weer.

Volgens mij is deze tweet gebruiken om een groep monddood te maken net zo totalitair. Net als de stelling: "Is hysterie" terwijl daar net zo weinig bewijs voor was.

Niveautje Jesse Klaver ook zo'n enkele hersencel puppet.
pi_163684274
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Fijn, gaan we weer.

[ afbeelding ]

Volgens mij is deze tweet gebruiken om een groep monddood te maken net zo totalitair. Net als de stelling: "Is hysterie" terwijl daar net zo weinig bewijs voor was.

Niveautje Jesse Klaver ook zo'n enkele hersencel puppet.
Wacht even, een Tweet is tegenwoordig het middel om groepen 'monddood' te maken? _O-
Al die totalitaire regimes maar moeilijk doen met censureren, veroordelen, marteling, enzovoort, blijkt het gewoon via Twitter te kunnen!

Sorry, als je dit ziet als monddood maken, dan snap je niet zo goed wat een verschil van mening inhoudt. Dat lijkt sowieso een kwaaltje wat je tegenwoordig vaker ziet. Dat iemand het niet met je eens is, betekent niet dat er sprake is van censuur. Sterker nog, dat is de essentie van een debat en het hele concept van vrijheid van meningsuiting.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:38:05 #147
440653 BarryOSeven
pi_163684351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wacht even, een Tweet is tegenwoordig het middel om groepen 'monddood' te maken? _O-
Al die totalitaire regimes maar moeilijk doen met censureren, veroordelen, marteling, enzovoort, blijkt het gewoon via Twitter te kunnen!

Sorry, als je dit ziet als monddood maken, dan snap je niet zo goed wat een verschil van mening inhoudt. Dat lijkt sowieso een kwaaltje wat je tegenwoordig vaker ziet. Dat iemand het niet met je eens is, betekent niet dat er sprake is van censuur. Sterker nog, dat is de essentie van een debat en het hele concept van vrijheid van meningsuiting.
Het is wel een politica he, of ze nou officieel een statement uitbrengt of met logo en al via twitter lijkt me niet onderdoen.

Als ik uit mijn eigen naam maar met referentie naar mijn bedrijf via twitter een security exploit disclose waardoor er schade ontstaat door hackers word ik daar ook op afgerekend en wordt er ook gesproken over een expert die onverstandig heeft gehandeld.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:18:06 #148
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163684884
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het is wel een politica he, of ze nou officieel een statement uitbrengt of met logo en al via twitter lijkt me niet onderdoen.

Als ik uit mijn eigen naam maar met referentie naar mijn bedrijf via twitter een security exploit disclose waardoor er schade ontstaat door hackers word ik daar ook op afgerekend en wordt er ook gesproken over een expert die onverstandig heeft gehandeld.
Je snapt het nog steeds niet. Ik zal het je uitleggen: Doe je als politicus een voorspelling of uitspraak wat zo klaar als een klontje is, zoals Wilders die oppert dat er onder de 1,5 miljoen vluchtelingen wel een aardig wat terroristen kunnen zitten, dan ben je een populist. Doe je een uitspraak die totaal belachelijk is zoals die van eerder genoemde mevrouw dan heet dat vrijheid van meningsuiting. De truc is om alles 180 graden om te draaien, wat je gedachten ook zijn, spreek en denk het tegenovergestelde. Dan komt alles goed. ^O^
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:22:13 #149
440653 BarryOSeven
pi_163684941
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je snapt het nog steeds niet. Ik zal het je uitleggen: Doe je als politicus een voorspelling of uitspraak wat zo klaar als een klontje is, zoals Wilders die oppert dat er onder de 1,5 miljoen vluchtelingen wel een aardig wat terroristen kunnen zitten, dan ben je een populist. Doe je een uitspraak die totaal belachelijk is zoals die van eerder genoemde mevrouw dan heet dat vrijheid van meningsuiting. De truc is om alles 180 graden om te draaien, wat je gedachten ook zijn, spreek en denk het tegenovergestelde. Dan komt alles goed. ^O^
Klopt!

Het is me al langer duidelijk dat (in ieder geval) de westerse wereld een inverse is van hoe het had moeten zijn volgens bijvoorbeeld oude religies.

Het is ordo ab chao op globale schaal. Zorg ervoor dat je twee idealen creëert met exact tegengestelde denkwijzen. Maar goed het is nu even wachten totdat ik weer naar BNW mag.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:25:27 #150
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163684996
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:22 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klopt!

Het is me al langer duidelijk dat (in ieder geval) de westerse wereld een inverse is van hoe het had moeten zijn volgens bijvoorbeeld oude religies.

Het is ordo ab chao op globale schaal. Zorg ervoor dat je twee idealen creëert met exact tegengestelde denkwijzen. Maar goed het is nu even wachten totdat ik weer naar BNW mag.
Een ander voorbeeld is de gedachtes die je hebt bij middeleeuwse vluchtelingen uit een middeleeuws land met een middeleeuwse cultuur. In eerste instantie denk je misschien: Daar zou de (grote) meerderheid wel eens laag opgeleid van kunnen zijn of misschien zelfs analfabeet kunnen zijn. Fout, fout, fout. 180 graden draaien. Het zijn overwegend hoogopgeleide vluchtelingen, ict'ers, ingenieurs etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')