Ik heb dat met Arya en Sansa starkquote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef DrMarten het volgende:
Ben ik trouwens de enige die die Carice van Houten en die rol van d'r echt enorm kut vindt? Ik baal iedere keer weer als ze in beeld komt
Ik vind er helemaal niks mis mee.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef DrMarten het volgende:
Ben ik trouwens de enige die die Carice van Houten en die rol van d'r echt enorm kut vindt? Ik baal iedere keer weer als ze in beeld komt
Melisandre is ook niet mijn favoriete personage, maar ze heeft wel een belangrijke rol opzich. Al is het maar omdat ze Jon terug bracht.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb niets tegen Melisandre's karakter, vind haar wel iets toevoegen. En los van hoe Carice "the night is darruk en full of terrors" uitspreekt, deed ze het best goed.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef DrMarten het volgende:
Als je niet wist waar ie naartoe ging kan het vreemd zijn, maar voor mij was die scene niet nodig. Je ziet zoveel karakters niet eerst een scene hebben waar ze op de locatie aan komen voordat ze een scene krijgen die het verhaal verder helpt. Varys in Dorne bijvoorbeeld. Het stoort niet of zo, het is alleen onnodig.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dat is het wel. Als je Sam eerst ziet in Castle Black en de volgende scène die je ziet zit hij opeens in een bibliotheek denk je ook van "wtf heeft hij nou gedaan".
En ik vond zijn scène wel lekker luchtig tussen alle zwaardere scènes. Niks mis mee.
Jij hoort op Dany te geilen.quote:
Hmm, dit ben ik helemaal vergeten...quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ze heeft Melisandre in seizoen 3 ontmoet. Arya werd gepakt door Brotherhood Without Banners, samen met Gendry (en nog iemand, maar die naam weet ik even niet). Melisandre zei Arya dat ze iets hadden wat nodig was volgens de God of Light, dat bleek Gendry te zijn. Gendry werd dus door hen meegenomen en Arya was pissed, daarom stond ze eventjes op haar lijstje. Echter heeft zij Arya verder niet zoveel aangedaan als anderen op de lijst, vandaar dat ze Melisandre heeft geschrapt.
Volgens Melisandre zullen ze elkaar echter nog eens ontmoeten, dus ben benieuwd of Arya Melisandre daadwerkelijk nog tegen gaat komen in het volgende seizoen.
Er zijn wel meerdere vrouwen in GoT waar ik verlegen van word hoor.quote:
Varys ging even snel heen en weer. Maar Sam blijft daar denk ik echt wel wat afleveringen, dus is het wel wat handiger om dat te laten zien.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:07 schreef Weakling het volgende:
[..]
Als je niet wist waar ie naartoe ging kan het vreemd zijn, maar voor mij was die scene niet nodig. Je ziet zoveel karakters niet eerst een scene hebben waar ze op de locatie aan komen voordat ze een scene krijgen die het verhaal verder helpt. Varys in Dorne bijvoorbeeld. Het stoort niet of zo, het is alleen onnodig.
Ik snap dat gezeur om accenten niet zo goed, iedereen die de serie volgt kent de kaart van die wereld toch een beetje, in Engeland heeft elke streek al zijn eigen accent dus waarom zou een personage die al niet eens uit Westeros komt perfect die taal moeten spreken?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:06 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen Melisandre's karakter, vind haar wel iets toevoegen. En los van hoe Carice "the night is darruk en full of terrors" uitspreekt, deed ze het best goed.
Dan hadden ze die scene beter aan het begin van volgend seizoen kunnen doen, want nu zit er een jaar tussen en wie weet het dan nog wel? Ik kreeg wel een Monty Python vibe bij de scene van Sam bij de receptie, kan het alleen niet precies plaatsen. Brazil misschien?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Varys ging even snel heen en weer. Maar Sam blijft daar denk ik echt wel wat afleveringen, dus is het wel wat handiger om dat te laten zien.
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar als Nederlander krijg ik er plaatsvervangende schaamte van. Ik weet zeker dat andere mensen dat helemaal niet hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik snap dat gezeur om accenten niet zo goed, iedereen die de serie volgt kent de kaart van die wereld toch een beetje, in Engeland heeft elke streek al zijn eigen accent dus waarom zou een personage die al niet eens uit Westeros komt perfect die taal moeten spreken?
boek en serie feiten lopen bij mij ook kriskras door mijn hoofdquote:Op dinsdag 28 juni 2016 15:29 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik boek feiten en serie feiten door elkaar haal. In de serie was het Sam en in het boek Coldhands.
dat lag het dus wel, al jarenlang, ooit neergelegd door de Mad King... daar waren allerlei geruchten over maar niemand kon het ooit vinden... dit seizoen zijn Qyburn en al die kinderen daar wel in geslaagd, nadat ze dag en nacht alle tunnels en riolen onder KL hadden uitgekamt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:50 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Cersei was public enemy number #1 en leeft in ballingschap. Lijkt me niet dat die haar mensen de opdracht kan geven om in het geniep duizenden liters drakenvuur achterover te drukken om onder Kingslanding te verstoppen.
Bovendien zijn de effecten van drakenvuur berucht. Dat ligt toch niet onbewaakt her en der door Kingslanding opgeslagen, zoals sommige hier beweren?
vind haar masterquote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef DrMarten het volgende:
Ben ik trouwens de enige die die Carice van Houten en die rol van d'r echt enorm kut vind? Ik baal iedere keer weer als ze in beeld komt
Eens. Jammer, want Dorne begon wel veelbelovend. Moeten ze direct hun beste personage afmakenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:32 schreef Bananenpap het volgende:
De enige die ik echt kut vond was die High Sparrow en die is nu lekker dood.Nu nog de Grejoys en de Sand Snakes, voegen nog weinig toe vind ik.
Misschien dat ze het lieten zien omdat het een geheel nieuwe locatie is? Dorne kunnen we meteen plaatsen, maar een of andere bibliotheek zegt niet zoveel.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:07 schreef Weakling het volgende:
[..]
Als je niet wist waar ie naartoe ging kan het vreemd zijn, maar voor mij was die scene niet nodig. Je ziet zoveel karakters niet eerst een scene hebben waar ze op de locatie aan komen voordat ze een scene krijgen die het verhaal verder helpt. Varys in Dorne bijvoorbeeld. Het stoort niet of zo, het is alleen onnodig.
Dat vond ik een dikke faal ja. Je zag daar in de verte tientallen schepen en ze gingen 'er nog honderden bouwen', maar de leider woonde in een of ander leeg kasteel en de nieuwe leider werd gekozen omringd door een handjevol plebs. Honderden boten bouwen impliceert een bevolking van tienduizenden. Wat onzin is, want dan is er een heel ambtelijk apparaat nodig en lagen van elite. En die waren er duidelijk nietquote:Op dinsdag 28 juni 2016 13:15 schreef Frag_adder het volgende:
Oh ja en een duizend boten van euron met elk 1 soldaat aanboord want daar woont niemand.
Carice moet van D&D haar accent houden om een beetje exotisch over te komenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:14 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar als Nederlander krijg ik er plaatsvervangende schaamte van. Ik weet zeker dat andere mensen dat helemaal niet hebben.
zo zo, dat was ook wel heel lastig te voorspellen man.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:15 schreef vigen98 het volgende:
Ik had het trouwens goed voorspelt dat de Tyrell's Dany gaat steunen
Naar wat we gezien hebben heeft hij verder alleen een zus die nog minder ervaring met zwaarden heeft.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:12 schreef Djoetma het volgende:
Laat het dan voor een evt. beter lid van de familie die het kan gebruiken.
Dickon Tarly hebben we ook gezien.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Naar wat we gezien hebben heeft hij verder alleen een zus die nog minder ervaring met zwaarden heeft.
Hij heeft ook een jonger broertje.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Naar wat we gezien hebben heeft hij verder alleen een zus die nog minder ervaring met zwaarden heeft.
quote:
Zie het nu idd.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hij heeft ook een jonger broertje.
Mel gaat richting zuiden, Arya is ten zuiden van Winterfell.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef Voszje het volgende:
dus ben benieuwd of Arya Melisandre daadwerkelijk nog tegen gaat komen in het volgende seizoen
Sept 11quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:14 schreef Shadowkid053 het volgende:
Is er trouwens als een benaming voor de wildfire crisis in kingslanding?
Pffgghhhhehehehehequote:
Ja, denk het inderdaad ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 18:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Mel gaat richting zuiden, Arya is ten zuiden van Winterfell.
Arya gaat denk ik of naar KL (om Cersei en de Mountain te killen), of komt de BwB tegen en joint de Hound weer (terugkomst van de bwb heeft anders ook niet veel toe te voegen).
Het had meer weg van de Oklahoma City bombing.quote:
Of die van Batman vs Superman.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 18:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het had meer weg van de Oklahoma City bombing.
Daar werd inderdaad ook wildfire gebruikt dat tot groene vlammen leidde.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 18:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het had meer weg van de Oklahoma City bombing.
Bedankt Hans.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 18:17 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Daar werd inderdaad ook wildfire gebruikt dat tot groene vlammen leidde.
Ja, en ook de muziek in Oldtown, Cersei's kroning, de Jon Snow stukken, de eindscène. De componist heeft zichzelf flink overtroffen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 18:42 schreef Breekfast het volgende:
De muziek in deze season finale was gewoon geniaal
Buiten zijn jongere broer, bewijst Walder Frey dat het kan...quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik vond d'r dit keer eigenlijk pas voor het eerst wat overtuigender acterenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:02 schreef DrMarten het volgende:
Ben ik trouwens de enige die die Carice van Houten en die rol van d'r echt enorm kut vind? Ik baal iedere keer weer als ze in beeld komt
Met ingang van het maandagavond geëindigde seizoen zijn Benioff en Weiss namelijk gaan afwijken van de boeken.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:38 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat vond ik een dikke faal ja. Je zag daar in de verte tientallen schepen en ze gingen 'er nog honderden bouwen', maar de leider woonde in een of ander leeg kasteel en de nieuwe leider werd gekozen omringd door een handjevol plebs. Honderden boten bouwen impliceert een bevolking van tienduizenden. Wat onzin is, want dan is er een heel ambtelijk apparaat nodig en lagen van elite. En die waren er duidelijk niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |