Solvency2 geldt voor verzekeraars, niet voor banken. Banken moeten voldoen aan Basel3; het zou kunnen dat er onder Basel3 andere regels gelden (ken ze overigens niet).quote:Voor de solvabiliteitsberekening volgens de nieuwe Solvency2 normen (en daar draait het uiteindelijk om) van banken doet NHG niet ter zake.
Dat is leuk voor de juristen!quote:Op donderdag 30 juni 2016 11:20 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die opzet binnen de vergunning van Jungo valt. De crowdfunder investeert zo volgens mij namelijk niet in een hypothecaire lening, maar een vordering (opeisbaar geld) hij krijgt immers geen recht van hypotheek (dat krijgt de stichting). Jungo heeft geen ontheffing om te bemiddelen in opeisbare gelden.
je hebt gelijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat het in Basel3 anders is geregeld.quote:Op donderdag 30 juni 2016 11:33 schreef BillieCF het volgende:
[..]
Solvency2 geldt voor verzekeraars, niet voor banken. Banken moeten voldoen aan Basel3; het zou kunnen dat er onder Basel3 andere regels gelden (ken ze overigens niet).
Volgens mij heb ik in een van de vorige draadjes geadviseerd het management van FNC te vervangen vanwege de aanhoudende chaos van de afgelopen maanden.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:56 schreef bleyenburg het volgende:
FNC is met een inhoudelijke reactie gekomen.
Telefonisch, dat dan weer wel
Staan open voor kritiek en volgen FOK! duidelijk ook
Meneer Broekema gaf aan dat hij de kritiek/input waardeert en ter harte wil nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat betekent dit nou precies voor degenen die hier via GVE inzitten, maar waarvan al enkele maanden voor twee projecten niet meer wordt uitbetaald? Deze lening was toch exact bedoeld voor dit succesvolle pilotproject?
Wel een leuke om het gesprek mee in te gaan :pquote:Op donderdag 30 juni 2016 20:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik in een van de vorige draadjes geadviseerd het management van FNC te vervangen vanwege de aanhoudende chaos van de afgelopen maanden.
quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:05 schreef Rottie99 het volgende:
Op de site van de biogasboer lees ik het volgende persbericht:SERIgas: Scalene Energy Research Institute.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat betekent dit nou precies voor degenen die hier via GVE inzitten, maar waarvan al enkele maanden voor twee projecten niet meer wordt uitbetaald? Deze lening was toch exact bedoeld voor dit succesvolle pilotproject?
Ze zetten de activiteiten kennelijk voort onder een van de vele handelsnamen waarmee ze een rookgordijn optrekken.
quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:05 schreef Rottie99 het volgende:
Op de site van de biogasboer lees ik het volgende persbericht:Ik zou dit persbericht aan GvE voorleggen en vragen welke acties ze gaan ondernemen ten behoeve van de investeerders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat betekent dit nou precies voor degenen die hier via GVE inzitten, maar waarvan al enkele maanden voor twee projecten niet meer wordt uitbetaald? Deze lening was toch exact bedoeld voor dit succesvolle pilotproject?
Beetje laat als er blijkbaar een crediteurenakkoord isquote:Op donderdag 30 juni 2016 22:23 schreef Ernie58 het volgende:
[..]
Ik zou dit persbericht aan GvE voorleggen en vragen welke acties ze gaan ondernemen ten behoeve van de investeerders.
Psies. Maar het faillissementsverslag spreekt niet over een akkoordquote:Op donderdag 30 juni 2016 22:33 schreef Rottie99 het volgende:
Maar zouden wij als investeerders dan geen onderdeel moeten zijn van dit crediteurenakkoord?
En tevens over een compleet andere reden van de faillissementsaanvraag,quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:34 schreef rockenfeller het volgende:
Psies. Maar het faillissementsverslag spreekt niet over een akkoord
Op het moment dat de deurwaarders de zaak teruggeven als definitief niet inbaar en dus alle mogelijkheden uitgeput zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 08:39 schreef djh77 het volgende:
Vraagje: In welke situaties betaald GvE de investeerdersfee terug? Ik heb nu 2 projecten van GvE die bij de deurwaarder liggen. Ik heb nog de fee nog niet terugontvangen. Worden deze door GvE niet gezien als default? Vraag is wanneer een project dan wel in default raakt.
En dan moet het project ook nog gestart zijn na een bepaalde datum... Deze regel is namelijk pas later ingevoerd (ik geloof zo rond de invoering van de variabele investeringsfee...quote:Op vrijdag 1 juli 2016 08:43 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Op het moment dat de deurwaarders de zaak teruggeven als definitief niet inbaar en dus alle mogelijkheden uitgeput zijn.
En dan nog zal het in een aantal gevallen niets extra's opleveren daar GvE al op voorhand bij de start van de problemen een maandtermijn voorgeschoten heeft. Dus ze kunnen feitelijk wat geld terug vragen, overigens verwacht ik niet dat men dat gaat doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 08:43 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Op het moment dat de deurwaarders de zaak teruggeven als definitief niet inbaar en dus alle mogelijkheden uitgeput zijn.
quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:56 schreef najra1990 het volgende:
weten jullie hoe het met dit project zit??:Ik heb zojuist bericht ontvangen van GVE hierover. Jammer, is mijn eerste project met problemen. Ongeveer 71% terugbetaald van de originele inleg tot op heden. Dus het verlies is beperktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijft schandalig dat een ondernemer niet even zelf contact opneemt met het crowdplatform bij problemen
Dat doen ze indirect; ze betalen niet. Doet mij een beetje denken aan een nieuwbouw huis kopen; de facturen zijn 'de klant op de hoogte houden van de werkzaamheden'.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:14 schreef Blik het volgende:
Blijft schandalig dat een ondernemer niet even zelf contact opneemt met het crowdplatform bij problemen
Inderdaad, want we zaten nog lang niet vol. Het aantal 'succesvole' financieringen neemt zowel in aantallen per maand als in percentage tot de succesvolle flink af bij KoM.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:28 schreef bleyenburg het volgende:
Zie ik nou goed dat Me&Co op KOM de handdoek in de ring gegooid heeft?
Dat klopt, maar dat hebben ze zelf ook al aangegeven in hun laatste KomKommer nieuwsbrief. De vraag is dus hoe gaan ze het tij keren. Maar dat er wat moet gebeuren staat voor mij vast.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 12:21 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Inderdaad, want we zaten nog lang niet vol. Het aantal 'succesvole' financieringen neemt zowel in aantallen per maand als in percentage tot de succesvolle flink af bij KoM.
Je zou zeggen dat ze stof tot nadenken hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |