SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2016 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Leuke topic titel. Maar ik ben toch wel blij als ik de finishllijn zie, na 21 km.
Petje af voor je RD, dat jij wel lekker kan doorstiefelen, na 21 of 42km. Knap dat je zulke bergen kan verzetten. Lijkt me wel een hele gave ervaring om mee te maken, zo'n 100 miler. Maar ja, dat trainen ervoor zie ik dan weer minder zitten.![]()
![]()
het trainen is ook het zwaarste.... Jan Knippenberg (ja daar is tie weer) zei ooit "ultra-lopen is marathon training zonder taperen" en hij had gelijk. Als ultra-loper "moet" je altijd trainen en dat is imo het zwaarste.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:28 schreef steffelonio het volgende:
Leuke topic titel. Maar ik ben toch wel blij als ik de finishllijn zie, na 21 km.
Petje af voor je RD, dat jij wel lekker kan doorstiefelen, na 21 of 42km. Knap dat je zulke bergen kan verzetten. Lijkt me wel een hele gave ervaring om mee te maken, zo'n 100 miler. Maar ja, dat trainen ervoor zie ik dan weer minder zitten.
De ervaren rotten hier zoals o.a TWC,YUR, Guard en Jero zijn allemaal in staat om een miler te lopen, gewoon verstand op nul en op je tanden bijten, maar het is het "moeten" trainen wat een hoop mensen tegen houdt'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Netjes Stef!
Gisteren eerste open water swim training gedaan, 3km in een kleine 50mins, en vandaag 46km gemountainbiked. Morgen rust en dinsdag weer rennen op een estafette met de club. Het triathlongebeuren bevalt prima, fijne manier om kracht op te bouwen en niet bij de pakken neer te gaan zitten dat ik nu (even) niet zo ver kan rennen.
Ja doei.![]()
Steffelonio: top gedaan!
Zo zie je maar, niet te veel nadenken vooraf en gewoon zien hoe het loopt.
Afgaande op mijn eigen ervaring voorspel ik voor jou vóór het eind van het jaar nog een 10 onder de 45 en een HM op exact 1:39:59.![]()
3km in 50 minuten, netjes hoorquote:Op zondag 26 juni 2016 22:00 schreef motorbloempje het volgende:
Netjes Stef!
Gisteren eerste open water swim training gedaan, 3km in een kleine 50mins, en vandaag 46km gemountainbiked. Morgen rust en dinsdag weer rennen op een estafette met de club. Het triathlongebeuren bevalt prima, fijne manier om kracht op te bouwen en niet bij de pakken neer te gaan zitten dat ik nu (even) niet zo ver kan rennen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Mn tomtom zei dat het, 4km was, maar dat kon nietquote:zal in werkelijkheid tussen de 2700 en 3000 liggen. Om eerlijk te zijn. Maar heb het maar bij 3ish gehouden in de verhalen zonder er ook maar enige stoere waarde aan te hangen wetend dat die gps gefucked is.
Ga in September 10km OWS doen
Ja doei.![]()
10kmquote:Op zondag 26 juni 2016 22:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mn tomtom zei dat het, 4km was, maar dat kon nietzal in werkelijkheid tussen de 2700 en 3000 liggen. Om eerlijk te zijn. Maar heb het maar bij 3ish gehouden in de verhalen zonder er ook maar enige stoere waarde aan te hangen wetend dat die gps gefucked is.
Ga in September 10km OWS doenmijn PR is 2:45
En Guard ook super gelopen trouwens, erg mooi tempo op relatief rustige hartslag, terwijl er (volgens Strava) nog best wat hoogteverschil in de route zat!![]()
Stiekem wil ik ook wel een keer een Iron Man doen... Maar die fiets hè..❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
netjes!quote:
Krijg deze week als het meezit een beter swim wetsuit thuisgestuurd. Van die ik nu heb heb ik na 1 keer al genoeg. Te groot op plaatsen maar kleiner paste elders (bovenbenen) niet, dus schuren.
Ja doei.![]()
ja, idem. Volgend jaar eerst maar Olympische Triathlonquote:Op zondag 26 juni 2016 22:59 schreef DeLuna het volgende:
Stiekem wil ik ook wel een keer een Iron Man doen... Maar die fiets hè..vind fietsen ook wel tof.
Ja doei.![]()
Schuren met zwemmen vind ik nog altijd irritanter dan met lopen. Met lopen merk ik het alleen achteraf, maar met zwemmen heb ik er al last van als het begintquote:Op zondag 26 juni 2016 23:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
netjes!
Krijg deze week als het meezit een beter swim wetsuit thuisgestuurd. Van die ik nu heb heb ik na 1 keer al genoeg. Te groot op plaatsen maar kleiner paste elders (bovenbenen) niet, dus schuren.
Maar tof ja, ben benieuwd naar je tijd! Moet wel goedkomen als ik dat zo hoor❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
over sommige posts hier lees ik losjes heen, omdat ze voor mij niet relevant zijn.
Daarom even een vraagje wat nu wel opeens relevant is... .ik ben op zoek naar een energy product, als drank, wat makkelijk te verkrijgen is in de winkel en voldoet voor een duurloop van een uurtje of 3.
Ik heb geen zin om een hele zak Tailwind mee te slepen naar NL voor een paar LDL's dus graag jullie suggesties.
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 26-06-2016 23:40:19 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
RD, gewoon Powerbar, SiS of Born. Dat hebben ze vaak in tabletjes of sachets. Ik heb zelfs tabs van een ander merk, ben de naam even kwijt, en de tube ook. Even bij de Run2Day of RunnersWorld naar binnen wippen.![]()
Oh, vandaag een HM in de randstad gelopen. Na de eerste 6 ben ik teruggezakt van 5:30 (da's nou niet bepaald trainingstempo, maar heb een hele tijd fijn met twee anderen mee kunnen lopen) naar 5:45. Best wat wind en zon, zwaar.
Daarna 2e helft verder teruggezakt naar 6:00h. Laatste 5-6k gingen erg moeizaam. Met een steek wat rondgesjokt. De koek was een beetje op. Laatste kilometer nog wel kunnen versnellen (blijkbaar wat kruimels gevonden).
Leuke loop in Nootdorp, veel vrijwilligers. En iedereen kreeg een bosje bloemen!
Ik ben de duurlopen een beetje verleerd.Nu maar weer serieus gaan trainen.
![]()
Dank je Wyccie, het hoeft voor mij geen rocket fuel te zijn want vooral aan het eind van mijn verblijf in NL ben ik al langzaam aan het taperen maar het is vooral om de overgang van winter naar zomer qua lopen wat makkelijker te maken.
Ik ben absoluut geen warmweerloper dus wat extra electrolytes is geen overbodige luxe'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
De kans dat het hier langer dan een week warm weer blijft is toch niet zo groot
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mooie tijd steffelonio!
Wyccie, volgende week moet je knallen hè.
Ik houd na de Ekiden maar eens een wedstrijdstop van een paar maanden. Ik loop al een tijdje vrij moeizaam en ik ga verhuizen. Vanaf september gaan we weer plannen, ik sta sowieso ingeschreven voor de 7^^-nacht en -loop.![]()
McTwente, hoe komt het dat je moeizaam loopt? Specifieke aanleiding?quote:Op maandag 27 juni 2016 08:09 schreef McTwente het volgende:
Mooie tijd steffelonio!
Ik houd na de Ekiden maar eens een wedstrijdstop van een paar maanden. Ik loop al een tijdje vrij moeizaam en ik ga verhuizen. Vanaf september gaan we weer plannen, ik sta sowieso ingeschreven voor de 7^^-nacht en -loop.![]()
RD, je kan ook wat spulletjes van internet bestellen en naar je verblijfadres in NL sturen. Als Ideal een probleem is, bij bijv. sportvoedingwebshop.nl kan je ook betalen zonder ideal (bijv. met PayPal). Zij hebben op zich veel keuze. Hun eigen merk is ook OK.quote:Op maandag 27 juni 2016 01:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
Dank je Wyccie, het hoeft voor mij geen rocket fuel te zijn want vooral aan het eind van mijn verblijf in NL ben ik al langzaam aan het taperen maar het is vooral om de overgang van winter naar zomer qua lopen wat makkelijker te maken.
Ik ben absoluut geen warmweerloper dus wat extra electrolytes is geen overbodige luxe![]()
quote:Op maandag 27 juni 2016 08:54 schreef steffelonio het volgende:
[..]
RD, je kan ook wat spulletjes van internet bestellen en naar je verblijfadres in NL sturen. Als Ideal een probleem is, bij bijv. sportvoedingwebshop.nl kan je ook betalen zonder ideal (bijv. met PayPal). Zij hebben op zich veel keuze. Hun eigen merk is ook OK.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hierbij (alsnog) een verslagje van de HM van Roosendaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tltr: Op een voor mij snel tempo weggegaan, en dat gelukkig kunnen volhouden tot het eind. Leuke sfeer, mooi parcours (ook al was het een soort heen-en-weertje) en super tevreden na afloop.
Hardlopen
[ Bericht 0% gewijzigd door steffelonio op 27-06-2016 11:35:53 ]![]()
Ik denk een combinatie van factoren.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:42 schreef steffelonio het volgende:
[..]
McTwente, hoe komt het dat je moeizaam loopt? Specifieke aanleiding?
Zo'n beetje na de marathon heb al moeite met een hoger tempo. Ik heben al wel een HM en 25 km trailer gelopen, dus de afstanden gaan wel. Alleen het tempo valt me tegen, al ben ik ook geen warmweerloper.
Verder is het behoorlijk druk op mijn werk en ben ik al een tijdje bezig met de verkoop van mijn huis. En dat vreet ook allemaal energie.
Dus ik pak gewoon na aankomend weekend rust. Ik blijf wel trainen als ik daar tijd voor heb, maar even geen druk van wedstrijden. Na mijn vakantie ga ik dan hopelijk fris en fruitig weer tempo's lopen die ik moet kunnen lopen.![]()
Verstandig om even een pauze te nemen / rustiger aan te doen.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:31 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ik denk een combinatie van factoren.
Zo'n beetje na de marathon heb al moeite met een hoger tempo. Ik heben al wel een HM en 25 km trailer gelopen, dus de afstanden gaan wel. Alleen het tempo valt me tegen, al ben ik ook geen warmweerloper.
Verder is het behoorlijk druk op mijn werk en ben ik al een tijdje bezig met de verkoop van mijn huis. En dat vreet ook allemaal energie.
Dus ik pak gewoon na aankomend weekend rust. Ik blijf wel trainen als ik daar tijd voor heb, maar even geen druk van wedstrijden. Na mijn vakantie ga ik dan hopelijk fris en fruitig weer tempo's lopen die ik moet kunnen lopen.
Ik was benieuwd of het een marathon-dip was, maar het is dus een combinatie van factoren.
Succes met het verhuizen!![]()
Bij de Action hebben ze goedkoop energy gels van Bodymass. Die schijnen wel ok te zijn. Heb ze zelf vandaag voor het eerst gehaald a 0,99 euro per stuk.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
over sommige posts hier lees ik losjes heen, omdat ze voor mij niet relevant zijn.
Daarom even een vraagje wat nu wel opeens relevant is... .ik ben op zoek naar een energy product, als drank, wat makkelijk te verkrijgen is in de winkel en voldoet voor een duurloop van een uurtje of 3.
Ik heb geen zin om een hele zak Tailwind mee te slepen naar NL voor een paar LDL's dus graag jullie suggesties.![]()
Ik ben mobiel en lui. Iemand al gepost dat de Den Haag marathon in 2015 zijn voorlopig laatste editie kende? (Alle afstanden, alleen wandelen blijft).Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
laten we hopen dan uitstel geen afstel wordtquote:Op maandag 27 juni 2016 18:55 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben mobiel en lui. Iemand al gepost dat de Den Haag marathon in 2015 zijn voorlopig laatste editie kende? (Alle afstanden, alleen wandelen blijft).'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Rotterdam Ekiden? Tof! Ik doe ook mee, als langzaamste van mn team. Zware druk op mn schouders dusquote:Op maandag 27 juni 2016 08:09 schreef McTwente het volgende:
Mooie tijd steffelonio!
![]()
Rotterdam inderdaad. Samen met een aantal anderen van hier (zie OP).quote:Op maandag 27 juni 2016 23:35 schreef thettes het volgende:
[..]
Rotterdam Ekiden? Tof! Ik doe ook mee, als langzaamste van mn team. Zware druk op mn schouders dus![]()
Jij de langzaamste?? Snel team zit je dan in!quote:Op maandag 27 juni 2016 23:35 schreef thettes het volgende:
[..]
Rotterdam Ekiden? Tof! Ik doe ook mee, als langzaamste van mn team. Zware druk op mn schouders dus![]()
Last van mijn knieën. Is dat normaal de eerste weken?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.![]()
Kan, maar is wel een waarschuwing om rustiger aan te doen. Hoe vaak en hoe lang loop je nu?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:26 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Last van mijn knieën. Is dat normaal de eerste weken?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Twee rustdagen en dan hardlopen, ben overigens aan het trainen voor de politie academie (recherche) dus voornamelijk interval trainingen (die je knieën zwaar belasten met oefeningen zoals hinken, slalommen en streksprongen etc er tussendoor). Maar sowieso een keer in de week een duurloop. Zodat je een goede basisconditie hebt, wat natuurlijk bij een duurloop goed van past komt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kan, maar is wel een waarschuwing om rustiger aan te doen. Hoe vaak en hoe lang loop je nu?
[ Bericht 6% gewijzigd door MisterJ.Lo op 28-06-2016 10:35:13 ]Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
Ja, maar besef wel dat je conditie in het begin meer aankan dan je pezen en gewrichten. De oefeningen die je noemt zijn zeker goed maar ook erg belastend dus bouw het niet te snel op, dat geldt zeker ook voor de snelheid van je intervallen en de lengte van je duurloop. Het kan best zijn dat je nu sneller vooruit wil gaan dan je lichaam aankan. Heb je wel goede schoenen?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:29 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Twee rustdagen en dan hardlopen, ben overigens aan het trainen voor de politie academie (recherche) dus voornamelijk interval trainingen (die je knieën zwaar belasten met oefeningen zoals hinken, slalommen en streksprongen etc er tussendoor). Maar sowieso een keer in de week een duurloop. Zodat je een goede basisconditie hebt, wat natuurlijk bij een duurloop goed van past komt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Van mijn voeten heb ik in ieder geval geen last van. Of het goede schoenen zijn kan ik overigens niet over oordelen. Gewoon een paar Nike hardloopschoenen gekocht en tot nu toe bevallen ze mij wel. Ze dempen redelijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, maar besef wel dat je conditie in het begin meer aankan dan je pezen en gewrichten. De oefeningen die je noemt zijn zeker goed maar ook erg belastend dus bouw het niet te snel op, dat geldt zeker ook voor de snelheid van je intervallen en de lengte van je duurloop. Het kan best zijn dat je nu sneller vooruit wil gaan dan je lichaam aankan. Heb je wel goede schoenen?Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
Alleen hebben je schoenen niet alleen effect op je voeten maar op de hele ketenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 11:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Van mijn voeten heb ik in ieder geval geen last van. Of het goede schoenen zijn kan ik overigens niet over oordelen. Gewoon een paar Nike hardloopschoenen gekocht en tot nu toe bevallen ze mij wel. Ze dempen redelijk.als je net scheef landt kan je daarvan juist blessures krijgen aan s schenen, knieën en liezen. Maar voorlopig geen reden tot paniek denk ik, gewoon goed de verhouding training-rust in de gaten houden, snelheid en afstand niet te snel opvoeren. Als je ook pijntjes voelt de volgende dag, bij het opstaan, zou ik wel langs een fysio gaan.
Ik hoorde vorig jaar al van een van de organisatoren dat de kans groot was dat ze ermee op zouden houden. De wedstrijd is nooit echt aangeslagen bij het publiek, en ze kregen te weinig steun van de gemeente (ook omdat ze altijd concurrentie hadden van de eenmalige Vredesloop in hetzelfde weekend).quote:Op maandag 27 juni 2016 18:55 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben mobiel en lui. Iemand al gepost dat de Den Haag marathon in 2015 zijn voorlopig laatste editie kende? (Alle afstanden, alleen wandelen blijft).
En daarmee zijn de gelegenheden om een marathonsafstand in wedstrijdverband te lopen in eigen stad met 25% gedaald![]()
![]()
Dan is die kans nog steeds groter dan dat ik een marathon loop, die (gedeeltelijk) door mijn stad looptquote:Op dinsdag 28 juni 2016 13:00 schreef pijll het volgende:
En daarmee zijn de gelegenheden om een marathonsafstand in wedstrijdverband te lopen in eigen stad met 25% gedaald
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik kan er zo snel maar 2 bedenken...de twee zwarte marathons. Of tel je Scheveningen - Zandvoort ook mee?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 13:00 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik hoorde vorig jaar al van een van de organisatoren dat de kans groot was dat ze ermee op zouden houden. De wedstrijd is nooit echt aangeslagen bij het publiek, en ze kregen te weinig steun van de gemeente (ook omdat ze altijd concurrentie hadden van de eenmalige Vredesloop in hetzelfde weekend).
En daarmee zijn de gelegenheden om een marathonsafstand in wedstrijdverband te lopen in eigen stad met 25% gedaaldF means you're fucked![]()
De 6- (of 9-) uurs van Haag!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 15:34 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik kan er zo snel maar 2 bedenken...de twee zwarte marathons. Of tel je Scheveningen - Zandvoort ook mee?![]()
Ik was om 6 uur wakker, toen ging ik maar vast mijn 20 minuten 'duurloopje' doen. Het ging al iets soepeler dan vorige keer, maar toch, het voelt niet natuurlijk, ik moet er zoveel bij nadenken.. Vraag me af of ik ooit weer helemaal vrij kan bewegen, zo gauw komt er al weer spanning rond mijn bekken en ik moet mijn bekkenbodemspieren aanspannen maar dan ga ik daar weer de hele tijd mee bezig zijn. Ik merk ook dat ik totaal nog niet efficient loop, de hartslag gaat vrij snel naar de 160 terwijl ik echt totaal niet snel probeer te lopen. Nouja. Geduld.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Naar je advies geluisterd en vandaag 15 km rond de 6:00/km gelopen en kon op elk moment pratenquote:Op zondag 26 juni 2016 10:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klinkt niet echt als comfortabel tempo als je niet meer kunt pratenMaar soms is dat ook wel eens lekker.. Maar niet te vaak, als je 10km wedstrijdtempo rond de 50 minuten ligt zit dit daar toch wel vrij dicht op dus dan verdwijnt het trainingseffect wel een beetje. Loop je wel eens met hartslagmeter?
studeerse!(behalve de laatste 2 km waar ik ging sprinten) Ook nog eens mijn verste afstand ooit tot nu toe
Heb nog nooit gelopen met hartslagmeter, maar wil dat deze zomer wel proberen
Jammer dat je loop vandaag niet zo lekker gingWat voor blessure heb je/ heb je gehad?
@Stefolonio super mooie tijd op de HM!![]()
Klinkt goed! 2km sprintenquote:Op woensdag 29 juni 2016 10:37 schreef vrolijkfit het volgende:
[..]
Naar je advies geluisterd en vandaag 15 km rond de 6:00/km gelopen en kon op elk moment praten(behalve de laatste 2 km waar ik ging sprinten) Ook nog eens mijn verste afstand ooit tot nu toe
Heb nog nooit gelopen met hartslagmeter, maar wil dat deze zomer wel proberen
Jammer dat je loop vandaag niet zo lekker gingWat voor blessure heb je/ heb je gehad?
@Stefolonio super mooie tijd op de HM!Dat is wel erg lang voor een sprint. Maar gaaf dat je een nieuwe langste afstand hebt!
Blessures.. lang verhaal. Begon met een liesblessure, daarna kreeg ik ook last van mijn bekken/heup, dat bleek veroorzaakt door mijn SI-gewricht. Daarna kreeg ik ook steeds vaker last van mijn voet, dat kwam ook voor uit bekkenverwringing, tot die voet echt zwaar overbelast raakte en ik 6 weken niet kon lopen. Nu ben ik sinds een paar weken weer aan het opbouwen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Haha had ook beetje spijt toen ik eenmaal aan het versnellen wasquote:Op woensdag 29 juni 2016 10:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klinkt goed! 2km sprintenDat is wel erg lang voor een sprint. Maar gaaf dat je een nieuwe langste afstand hebt!
Blessures.. lang verhaal. Begon met een liesblessure, daarna kreeg ik ook last van mijn bekken/heup, dat bleek veroorzaakt door mijn SI-gewricht. Daarna kreeg ik ook steeds vaker last van mijn voet, dat kwam ook voor uit bekkenverwringing, tot die voet echt zwaar overbelast raakte en ik 6 weken niet kon lopen. Nu ben ik sinds een paar weken weer aan het opbouwen.
Oe klinkt echt niet fijn! Kan het probleem met je SI gewricht wel opgelost worden? En de prognose is toch wel dat je weer 100% back on track zal zijn?![]()
Gisteren weer eens een wegevenementje gelopen. 5.6km met een grote bult. Heb rustig aan moeten doen want vlak voor ik ging rennen begon de rug pijn te doen/strak te staan, en 500m in werd dat wat bevestigdmaar het was een estafette, dus eenmaal onderweg maar doorgezet.
Ondanks dat ik 2 minuten langzamer was op dit parcours dan mijn snelste tijd (3 jaar geleden) toch met 5.45min/km gelopen en dat voelde erg rustig. Ademhaling was zeer OK en als m'n rug niet in de knoop had gezeten had er denk ik wel een PR in gezeten, ruim zelfs. Wel een PR van 1 secondeop de bult.
Ja doei.![]()
Nouja het hangt er vanaf hoe goed mijn core-stability verbeterd is of ik in het vervolg kan lopen zonder dat mijn bekken scheef trekt. Prognoses zijn niet echt zinvol bij dit soort dingen, je doet je oefeningen en hoopt dat het blijft verbeteren.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:55 schreef vrolijkfit het volgende:
aha had ook beetje spijt toen ik eenmaal aan het versnellen was
Oe klinkt echt niet fijn! Kan het probleem met je SI gewricht wel opgelost worden? En de prognose is toch wel dat je weer 100% back on track zal zijn?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Jij ook al?quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:46 schreef Devv het volgende:
Ik heb voor het eerst sinds Kopenhagen weer hardgelopen. Net op tijd voor de Ekiden.
Wie doen er eigenlijk allemaal mee met de Ekiden? Thettes en Murmeli dus ook, wie nog meer?![]()
Not me, Ik ga ene PR lopen in Schipluiden zaterdagquote:Op woensdag 29 juni 2016 11:55 schreef pijll het volgende:
[..]
Jij ook al?
Wie doen er eigenlijk allemaal mee met de Ekiden? Thettes en Murmeli dus ook, wie nog meer?
12km heb ik nog niet eerder in wedstrijdverband gelopen, dus dat komt wel goedTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Leuke loop is dat in Schipluiden!quote:Op woensdag 29 juni 2016 12:09 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Not me, Ik ga ene PR lopen in Schipluiden zaterdag
12km heb ik nog niet eerder in wedstrijdverband gelopen, dus dat komt wel goed
Althans, dat was het toen ik er acht/negen jaar geleden liep![]()
![]()
Kadeloop is leuk!quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:25 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Leuke loop is dat in Schipluiden!
Althans, dat was het toen ik er acht/negen jaar geleden liep
27 augustus is trouwens de Drekrees in Schipluiden. Ook een leuke wedstrijd! Inschrijving begint vrijdag om 0:00, en sluit waarschijnlijk diezelfde dag al weer.![]()
Ik heb gisteravond weer een rustig trainingsloopje gedaan, ongeveer 9 km. Had heel weinig last van zware benen/gespannen kuiten enzo. En dat twee dagen na de HM. Gaat goed op deze manier! En dat terwijl ik vorig jaar wel eens had dat ik de dag na een lange duurloop met moeite de trap af kon lopen. Denk dat de oefeningetjes die ik na een loopje doe hier ook wel aan bijdragen.![]()
Wat voor oefeningen zijn dat?quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:51 schreef steffelonio het volgende:
Ik heb gisteravond weer een rustig trainingsloopje gedaan, ongeveer 9 km. Had heel weinig last van zware benen/gespannen kuiten enzo. En dat twee dagen na de HM. Gaat goed op deze manier! En dat terwijl ik vorig jaar wel eens had dat ik de dag na een lange duurloop met moeite de trap af kon lopen. Denk dat de oefeningetjes die ik na een loopje doe hier ook wel aan bijdragen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Planken (sla ik soms over...) en wat rekken en strekken. In totaal minuutje over 10/15. Stelt niet veel voor, maar helpt wel iets denk ik.quote:
Kan wel even een linkje zoeken. Ik heb het van YouTube, van coach Jay Johnson, een Amerikaanse High school run coach.![]()
Ziet er goed uit! Niets wat niet ook in mijn trainingen voorkomt, ik dacht misschien heb je nog een goedbewaard geheimquote:Op woensdag 29 juni 2016 18:34 schreef steffelonio het volgende:
http://www.coachjayjohnso(...)strength-progression
Dat heb ik ook nogquote:Op woensdag 29 juni 2016 18:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! Niets wat niet ook in mijn trainingen voorkomt, ik dacht misschien heb je nog een goedbewaard geheim![]()
![]()
Ben benieuwd of er Fok!kers mee durven doenquote:Op woensdag 29 juni 2016 13:46 schreef pijll het volgende:
27 augustus is trouwens de Drekrees in Schipluiden. Ook een leuke wedstrijd! Inschrijving begint vrijdag om 0:00, en sluit waarschijnlijk diezelfde dag al weer.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Sounds like you Gupster!quote:Op donderdag 30 juni 2016 08:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ben benieuwd of er Fok!kers mee durven doen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
De deelnemerslimiet is nog niet bereikt, dus je bent van harte welkom!quote:Op donderdag 30 juni 2016 09:46 schreef Shaar12 het volgende:
Mag ik hier ook mee posten? Ik loop ook regelmatig hard
Vertel meer! Hoe vaak, hoe hard, hoe lang al?![]()
Ik ben vooral een zomer- en winterstop hardloperquote:Op donderdag 30 juni 2016 09:48 schreef pijll het volgende:
[..]
De deelnemerslimiet is nog niet bereikt, dus je bent van harte welkom!
Vertel meer! Hoe vaak, hoe hard, hoe lang al?
Wel vier keer mee gedaan aan Mudmasters, als je dat onder hardlopen verstaat. Nooit wedstrijden gedaan verder. Zit er wel over te denken om me in te schrijven voor een triatlon, omdat ik dan weer een doel heb, om voor te trainen. Nu loop ik twee keer in de week gemiddeld. Kilometer of 8 á 10. En tussendoor train ik op het voetbalveld één keer in de week interval.![]()
Een doel hebben werkt voor mij ook heel motiverend.quote:Op donderdag 30 juni 2016 09:54 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ik ben vooral een zomer- en winterstop hardloper
Wel vier keer mee gedaan aan Mudmasters, als je dat onder hardlopen verstaat. Nooit wedstrijden gedaan verder. Zit er wel over te denken om me in te schrijven voor een triatlon, omdat ik dan weer een doel heb, om voor te trainen. Nu loop ik twee keer in de week gemiddeld. Kilometer of 8 á 10. En tussendoor train ik op het voetbalveld één keer in de week interval.
Hier in het topic zijn er ook een aantal die zich (gaan) voorbereiden op een triatlon. Dus wat dat betreft zit je hier goed.![]()
Leuk, ik blijf het volgenquote:Op donderdag 30 juni 2016 09:57 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Een doel hebben werkt voor mij ook heel motiverend.
Hier in het topic zijn er ook een aantal die zich (gaan) voorbereiden op een triatlon. Dus wat dat betreft zit je hier goed.![]()
![]()
Lekker bezig manquote:Op donderdag 30 juni 2016 10:03 schreef Zwabberhark het volgende:
Juni 2016
127 km
4 wedstrijden (1500, 5k, 10k, 15k)
3,89 PR's
1 social run
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vlak voor de start van mijn marathonvoorbereiding eerst morgen tot en met 10 juli vrijwilliger Communicatie bij het EK Atletiek. Dit uitzicht als je 4 traptreden op loopt vanuit het kantoor;
Zin in!
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Gaaf zeg! Ik heb tickets voor de zaterdagavond!quote:Op donderdag 30 juni 2016 11:40 schreef Ajaxfan het volgende:
arathonvoorbereiding eerst morgen tot en met 10 juli vrijwilliger Communicatie bij het EK Atletiek. Dit uitzicht als je 4 traptreden op loopt vanuit het kaIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Brief op de post willen doen, die willen meenemen tijdens je rondje hardlopen en dan halverwege erachter komen dat de brief nog op tafel ligt. Dus weer naar huis, brief ophalen, naar de brievenbus rennen en weer terug.![]()
Krijg je wel mooie logjes van
Ik ben bietensap aan het stapelen.Dit kan niet. Jij hebt Zwabber ontvoerd. Laat hem vrij!quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:03 schreef Zwabberhark het volgende:
Juni 2016
127 km
4 wedstrijden (1500, 5k, 10k, 15k)
3,89 PR's
1 social run![]()
Zo, voor de Ekiden?quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:31 schreef wyccie het volgende:
Ik ben bietensap aan het stapelen.
[..]
Dit kan niet. Jij hebt Zwabber ontvoerd. Laat hem vrij!
Ik heb ook weer 5km gelopen op ontspannen tempo. Maar ik blijf het moeilijk vinden om echt ontspanning te vinden in zo'n kort stukje, ik voel toch steeds weer vanalles en ben een soort van hyperbewust van mijn lichaam. Maar volgende week mag ik 30 minuten aan één stuk en één intervaltraining, misschien gaat het dan beter.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Juni afgesloten met 380km op de teller, nog 8 weken tot aan Naseby en feeling strong!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zo, m'n eerste echte baantraining is een feitwat is dat wennen zeg!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Gaaf! Wat voor baantraining heb je gedaan?quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo, m'n eerste echte baantraining is een feitwat is dat wennen zeg!
Wow RD, je bent echt weer flink kilometers aan het maken! Hier 55km op de teller, alweer een heel stuk beter dan nul
Eerst buiten de baan warmgelopen. Dat werd tenietgedaan door loopscholing in de stromende regen. En daarna 3 sets van 4x 400m rennen x 200m dribbelen. Ik heb niet alle sets volgemaakt, maar gewoon stug doorgelopen tot de training 'klaar' wasquote:Op donderdag 30 juni 2016 21:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gaaf! Wat voor baantraining heb je gedaan?
Wow RD, je bent echt weer flink kilometers aan het maken! Hier 55km op de teller, alweer een heel stuk beter dan nullaten we niet overdrijven zo de eerste keer op de baan
Ja, deze periode zijn voor mij de maanden van de waarheid.quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wow RD, je bent echt weer flink kilometers aan het maken! Hier 55km op de teller, alweer een heel stuk beter dan nul
en voor het eerst een maand lang serieuze core-training weten vol te houden, wat erg goed voelt!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Eerst buiten de baan warmgelopen. Dat werd tenietgedaan door loopscholing in de stromende regen. En daarna 3 sets van 4x 400m rennen x 200m dribbelen. Ik heb niet alle sets volgemaakt, maar gewoon stug doorgelopen tot de training 'klaar' waslaten we niet overdrijven zo de eerste keer op de baan
Voor mij is 55km al een hele prestatie zonder geblesseerd te zijnquote:Op donderdag 30 juni 2016 21:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
@Gup lekker bezig! Baan is supertof!![]()
Stiekem ben ik gaan zwemmenquote:
Het leukste was de social run.quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:31 schreef wyccie het volgende:
Dit kan niet. Jij hebt Zwabber ontvoerd. Laat hem vrij!![]()
Zaagmans komt weer langs vanavond, dus tijd voor de stats van de eerste helft van 2016: ik sta nu op 775km, waarvan 157 in juni. Ben ik blij mee
En de laatste week gaat de snelheid ook weer wat omhoog, dus ik heb zin in de wedstrijdjes van juli![]()
![]()
Het plan voor mij is om in Maart volgend jaar de Northburn 100 de doen, 160km en 10,000 hoogtemeters, een rdelijke klus.
Probleem is dat ik in Januari en Februari nageneg niet kan trainen dus ik wil op 1 januari zo goed en fit mogelijke mijn verplichte zomerstop in gaan en dat proberen te handhaven.
Hebben jullie misschien een suggestie voor een app waarin je gratis een eigen schema kunt maken. De meesten vragen er geld voor.Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
Jaa je moet het ook even leren indelen natuurlijk, de eerste paar baantrainingen waren voor mij ook erg pittig omdat je eigenlijk al moe bent na de warming up van 45 minutenquote:Op donderdag 30 juni 2016 21:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Eerst buiten de baan warmgelopen. Dat werd tenietgedaan door loopscholing in de stromende regen. En daarna 3 sets van 4x 400m rennen x 200m dribbelen. Ik heb niet alle sets volgemaakt, maar gewoon stug doorgelopen tot de training 'klaar' waslaten we niet overdrijven zo de eerste keer op de baan
Maar je wordt er heel snel beter van! En het effect van de warming up is niet zomaar teniet gedaan door loopscholing in de regen hoor
Nee, dat was een grapjequote:Op donderdag 30 juni 2016 22:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Jaa je moet het ook even leren indelen natuurlijk, de eerste paar baantrainingen waren voor mij ook erg pittig omdat je eigenlijk al moe bent na de warming up van 45 minuten
Maar je wordt er heel snel beter van! En het effect van de warming up is niet zomaar teniet gedaan door loopscholing in de regen hoor![]()
Het was wel erg leuk en het loopscholingsgedeelte was wel leerzaam. En confronterend ook, m'n coördinatie kan hier en daar best beter
Ik heb in de eerste helft van 2016 genoeg km's gemaakt om in Napels terecht te kunnen komen als alsmaar door had gelopen ipv iedere training en wedstrijd te eindigen waar ik begonnen was (muv de 5 mijl van Tilburg en de UHT, dat waren wel A-B-tjes).
Verder hier aan het afbouwen richting Eiger, en mentaal aan het voorbereiden op het feit dat ik in juli waarschijnlijk geen 200 km ga lopen, the horror....Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Wat is er aan de hand! Al die serieuze mannen die opeens social runs leuk vinden.quote:![]()
Ik doe komend weekend ook gewoon social runs. Sorry dat ik pijll, McTwente en Guppy moet teleurstellen.![]()
![]()
dit dus.... hardlopen is geen lolletje, socializen doen ze maar met het cappuccino-schuim in hun hipsterbaard in een of ander, opeens trendy geworden, koffietent....quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:37 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat is er aan de hand! Al die serieuze mannen die opeens social runs leuk vinden.
Wat betreft de stats: 152 deze maand, 924 in de eerste helft. Op deze manier bereik ik eind dit jaar ook Napels.
Vanavond de deur uit gegaan voor een loopje. Maar het ging echt knudde. De tank was leeg, ik kwam niet echt vooruit. Toen maar omgekeerd. En een groot stuk gewandeld naar huis. Ik denk dat ik toch nog niet helemaal hersteld ben van de halve marathon van afgelopen zondag.![]()
Er staat tegenover dat er ook 4 wedstrijden gelopen werden met de intentie om zo snel mogelijk te finishen, onder het PR.quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:37 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat is er aan de hand! Al die serieuze mannen die opeens social runs leuk vinden.![]()
Dus niet als volgt:quote:Ik doe komend weekend ook gewoon social runs. Sorry dat ik pijll, McTwente en Guppy moet teleurstellen.Ultratrailen en happy-de-peppie-hipster zijn horen toch bij uitstek bij elkaar?quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dit dus.... hardlopen is geen lolletje, socializen doen ze maar met het cappuccino-schuim in hun hipsterbaard in een of ander, opeens trendy geworden, koffietent....![]()
Ik loop morgen voor het eerst in 6 weken weer eens een wedstrijd. En wel 5 hele kilometers. Ik heb mijn racevest al klaarliggen.
![]()
Ik krijg steeds meer het idee dat overdreven veel selfies maken tijdens een trailrun (om die vervolgens per facebook/instagram/willekeurige loopapp door jan en allemans strot te duwen om maar zoveel mogelijk digitale veren in de reet te verzamelen) een wezenlijk en onmisbaar onderdeel van het trailen zelf is geworden.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 09:58 schreef Zwabberhark het volgende:
Ultratrailen en happy-de-peppie-hipster zijn horen toch bij uitstek bij elkaar?![]()
Lekker is dat, een lopersknie opgelopen. Echt balen met deze kut blessure.
Tja, ik ben bang dat je toch echt zelf het risico hierop hebt opgezocht door zo vaak op maximaal tempo lange afstanden te lopen..quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Lekker is dat, een lopersknie opgelopen. Echt balen met deze kut blessure.
Blessures zijn eigenlijk ook wel een beetje voor mietjes.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
Langzamer lopen dan je kan is natuurlijk ook voor mietjes.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Sowieso.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
Blessures zijn eigenlijk ook wel een beetje voor mietjes.Ja doei.![]()
Mja blessures zijn natuurlijk altijd kut en je kunt ze ook niet altijd voorkomen, dus zeker balen MisterJ.Lo. Maar het is wel zo dat het me in dit geval niet heel erg verrast.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Succes morgen Ekidenners!
Niemand die de kadeloop meepakt morgen? Ga ik ff het hardloopsfeertje opsnuiven en aanmoedigen
Enneh..... die OP is ook outdated mensen![]()
![]()
Moiquote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:06 schreef Quoi het volgende:
Niemand die de kadeloop meepakt morgen? Ga ik ff het hardloopsfeertje opsnuiven en aanmoedigen
Lekker lunchen bij vrienden die aan het parcours wonen en daarna met 2 vrienden lekker lopenWeer wordt er ook steeds beter op
Trek eens aan mijn vinger?
Ha! Succes! startnummer?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:44 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Moi
Lekker lunchen bij vrienden die aan het parcours wonen en daarna met 2 vrienden lekker lopenWeer wordt er ook steeds beter op
![]()
Die hebben we nog niet, morgen even na-inschrijven.quote:Trek eens aan mijn vinger?
Ah. Net als mijn meneer. Nou ik zal extra mijn best doen om je eruit te pikkenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:11 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Die hebben we nog niet, morgen even na-inschrijven.![]()
![]()
Jouw meneer is niet over het hoofd te zien volgens mijquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah. Net als mijn meneer. Nou ik zal extra mijn best doen om je eruit te pikken
Klupt!quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:17 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Jouw meneer is niet over het hoofd te zien volgens mij![]()
hebben de Ekidengangers voor morgen een lijstje met wat allemaal mee te nemen ?
ik bedoel:
Partytent
BBQ
klapstoel
hapjes (voor 35 man)
Drinken
ren kleding
niet ren kleding.
schoenen
en ga zo maar door. wat is een must om mee te nemen ?![]()
Lieslaarzenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:57 schreef Mercy het volgende:
ik bedoel:
Partytent
BBQ
klapstoel
hapjes (voor 35 man)
Drinken
ren kleding
niet ren kleding.
schoenen
en ga zo maar door. wat is een must om mee te nemen ?
Paraplu
BadeendjeF means you're fucked![]()
Must:quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:57 schreef Mercy het volgende:
ik bedoel:
en ga zo maar door. wat is een must om mee te nemen ?
ren kleding
schoenen
Niet-must-maar-kan-wel-helpen-bij-een-leuke-dag:
Partytent
BBQ
klapstoel
hapjes (voor 35 man)
Drinken
niet ren kleding.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dit. Maar dan vooral de eerste twee. We hebben geen partytent, dus we worden natquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Must:
ren kleding
schoenen
Niet-must-maar-kan-wel-helpen-bij-een-leuke-dag:
Partytent
BBQ
klapstoel
hapjes (voor 35 man)
Drinken
niet ren kleding.
Nou ja, ik ga gewoon doen alsof ik bij Murmeli hoor, dan mag ik bij PAC in de tent.![]()
je mag wel even bij ons komen schuilen hoorquote:Op vrijdag 1 juli 2016 16:07 schreef pijll het volgende:
[..]
Dit. Maar dan vooral de eerste twee. We hebben geen partytent, dus we worden nat
Nou ja, ik ga gewoon doen alsof ik bij Murmeli hoor, dan mag ik bij PAC in de tent.![]()
![]()
Dank je! Ik hoop dat we jullie herkennen! En geef anders maar een gil als je ons ziet.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 16:25 schreef Mercy het volgende:
[..]
je mag wel even bij ons komen schuilen hoor
Wij zien eruit als 6 verregende fokkers.![]()
Wij zijn (25-30) allemaal in het Blauwquote:Op vrijdag 1 juli 2016 16:32 schreef pijll het volgende:
[..]
Dank je! Ik hoop dat we jullie herkennen! En geef anders maar een gil als je ons ziet.
Wij zien eruit als 6 verregende fokkers.dus mocht ik de verregende fokkers niet meteen herkennen.
![]()
5 fokkers en één niet-fokkerquote:Op vrijdag 1 juli 2016 16:32 schreef pijll het volgende:
[..]
Dank je! Ik hoop dat we jullie herkennen! En geef anders maar een gil als je ons ziet.
Wij zien eruit als 6 verregende fokkers.
Oh en maandtotalen...
Zwemmen: 4,25km
Fietsen: 180km
Hardlopen: 37km
Hardlopen is mwa
[ Bericht 15% gewijzigd door Guppy op 01-07-2016 17:51:32 ][b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik vrees dat we allemaal oneindig veel narcistischer geworden zijn. Trailers, hardlopers, iedereen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:37 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat overdreven veel selfies maken tijdens een trailrun (om die vervolgens per facebook/instagram/willekeurige loopapp door jan en allemans strot te duwen om maar zoveel mogelijk digitale veren in de reet te verzamelen) een wezenlijk en onmisbaar onderdeel van het trailen zelf is geworden.![]()
![]()
Sorry.... ik merkte het bij het vorige topic al en ben het wederom vergeten aan te passen.quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ultra-trailers zijn het ergste....maar ja, het meeste van dat volk sjokt zo langzaam dat ze alle gelegenheid hebben voor fotosquote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:37 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik vrees dat we allemaal oneindig veel narcistischer geworden zijn. Trailers, hardlopers, iedereen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Als je niet doet of je bij mij hoort en we hebben een tent dan mag je er van mij bij. Als er plek is.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 16:07 schreef pijll het volgende:
[..]
Dit. Maar dan vooral de eerste twee. We hebben geen partytent, dus we worden nat
Nou ja, ik ga gewoon doen alsof ik bij Murmeli hoor, dan mag ik bij PAC in de tent.
Oja, newsflash: mijn team is niet het enige team van PAC
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Zaagmans zegt 795 km. 131 in juni.quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:04 schreef pijll het volgende:
Zaagmans komt weer langs vanavond, dus tijd voor de stats van de eerste helft van 2016: ik sta nu op 775km, waarvan 157 in juni. Ben ik blij mee
En de laatste week gaat de snelheid ook weer wat omhoog, dus ik heb zin in de wedstrijdjes van juli
Morgen 5 km bij de Ekiden. Ik twijfel tussen rammen voor een sub25 of chill 28 min lopen. waarschijnlijk beslis ik dat morgen. Iemand uit mijn team heeft zich vandaag gesloopt, dus hopelijk fiets ik mezelf niet stuk morgen
Kans is daardoor overigens aanwezig dat ik alsnog een andere afstand krijg, als zij inderdaad niet kan lopen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Vork.....vergeet de foto's op social media; this is what ultrarunning is all about, this girl nails itquote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:37 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat overdreven veel selfies maken tijdens een trailrun (om die vervolgens per facebook/instagram/willekeurige loopapp door jan en allemans strot te duwen om maar zoveel mogelijk digitale veren in de reet te verzamelen) een wezenlijk en onmisbaar onderdeel van het trailen zelf is geworden.
Mooie speech!quote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Vork.....vergeet de foto's op social media; this is what ultrarunning is all about, this girl nails it
Depression is a bitch.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Daar zit niks tussenin?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:44 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Morgen 5 km bij de Ekiden. Ik twijfel tussen rammen voor een sub25 of chill 28 min lopen. waarschijnlijk beslis ik dat morgen.3 minuten is nogal veel op een 5km..
vorst en bewolkt... ideaal weer voor een lange duurlooplaatste lange training voordat ik het een beetje rustiger aan doe ter voorbereiding van de WUU2K over twee weken
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 09:58 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Er staat tegenover dat er ook 4 wedstrijden gelopen werden met de intentie om zo snel mogelijk te finishen, onder het PR.![]()
Jij loopt weer echt goed, man. Dat doet dat fluthardloopjaar toch wel mooi teniet.
Ik heb dit jaar slechts 1 PR gelopen, op een HM. Dat was de enige die me vorig jaar niet is gelukt.
Oh, en op een 5k, maar dat tel ik niet mee. Ik loop sowieso zelden een 5, dus mijn vorige PR was niet representatief.
De rest van het jaar weer stabiliseren.
In het magazine van de Run2Day zie ik een ingezonden foto van Swets. Hoe is het daarmee?
En met Corniel?![]()
40km op de teller vandaag, goede generale repetitie!
Blij met hoe het lichaam zich hield nu er gepiekt moet worden'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Waarom zou je dat nou weer niet meetellen? Sneller dan je ooit op die afstand gelopen hebt = PRquote:Op zaterdag 2 juli 2016 01:00 schreef wyccie het volgende:
[..]![]()
Jij loopt weer echt goed, man. Dat doet dat fluthardloopjaar toch wel mooi teniet.
Ik heb dit jaar slechts 1 PR gelopen, op een HM. Dat was de enige die me vorig jaar niet is gelukt.
Oh, en op een 5k, maar dat tel ik niet mee. Ik loop sowieso zelden een 5, dus mijn vorige PR was niet representatief.
De rest van het jaar weer stabiliseren.
In het magazine van de Run2Day zie ik een ingezonden foto van Swets. Hoe is het daarmee?
En met Corniel?
Heel veel plezier vandaag Ekidenners! Hopelijk blijft het weer nog een beetje acceptabel.
Na een paar optimistischere maanden was juni bij mij weer een dramamaandAls ik ooit dichterbij m'n werk woon gaat het vast weer beter. Ooit.
![]()
Nou ok, dan. Het was ook wel een nette tijd. Ergens in de 26 met verrotte enkel.
Mag ik de 7,2 van vandaag dan ook meetellen? Wel spannend, zo'n estafette. Ik denk dat ik keihard op mijn bek ga. Misschien ook wel letterlijk.![]()
Een minuut of 28 is gewoon lekker lopen, genieten. Alles daaronder is zwaar. En als ik het dan toch zwaar heb ga ik liever voor een pr.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Daar zit niks tussenin?3 minuten is nogal veel op een 5km..
Nou ja, ok, misschien is 27 min ook nog wel soort van leuk. Dan moet ik doorlopen, maar ga ik niet stuk.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hahaha, jij hebt echt een haatliefde verhouding met tijden!quote:Op zaterdag 2 juli 2016 08:12 schreef wyccie het volgende:
Nou ok, dan. Het was ook wel een nette tijd. Ergens in de 26 met verrotte enkel.
Mag ik de 7,2 van vandaag dan ook meetellen? Wel spannend, zo'n estafette. Ik denk dat ik keihard op mijn bek ga. Misschien ook wel letterlijk.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Mogen domme vragen hier ook nog steeds?
Ik heb een paar extra schoenen besteld (Reebok All Terrain Super OR).
Die hebben zo'n quicklace systeem. Het extra stuk veter is veel te lang. Nu hebben mijn Salomon's zo'n zakje waar je dat in kan proppen, alleen die heeft deze schoen dus niet. Wat doe ik met het extra stuk veter? Kan het altijd bij m'n schoen in stoppen, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It has to mean something
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 09:32 schreef Cynic het volgende:
Mogen domme vragen hier ook nog steeds?
Ik heb een paar extra schoenen besteld (Reebok All Terrain Super OR).
Die hebben zo'n quicklace systeem. Het extra stuk veter is veel te lang. Nu hebben mijn Salomon's zo'n zakje waar je dat in kan proppen, alleen die heeft deze schoen dus niet. Wat doe ik met het extra stuk veter? Kan het altijd bij m'n schoen in stoppen, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.Oh das wel raar. Kan je het tussen de andere veters rijgen? Of zit er misschien ergens een dingetje om het vast te klikken of klittebanden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hmm ja dat is wel een heel erg lang stuk veter.
Misschien even die foto met dezelfde vraag via Facebook of Twitter aan Reebok stellenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
http://www.poldertrailer.nl/10-redenen-om-niet-te-gaan-hardlopen
Allemaal waar en wetenschappelijk onderzocht en zo...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
ik zag een Oreo dus ik ben overtuigd. Dan stop ik er maar mee en ga alleen maar Oreos eten op de bank!quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:29 schreef Guard het volgende:
Allemaal waar en wetenschappelijk onderzocht en zo...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Grapje, ik ga een soort Triathlon-training doen waarbij ik het zwem-aspect nog steeds negeereerst racefietsen en meteen daarna omwisselen voor loopschoenen, ben wel benieuwd hoe dat lopen met fietsbenen is!
Ibuprofen is een wondermiddel.
Loop niet, enkel tegen de pijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:59 schreef YUR het volgende:
[..]
http://trainerpaul.blogsp(...)-gevaarlijk.html?m=1Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
Voor de Fok!kers die niet in het Fok! Team zitten op de Ekiden: kom eens langs bij tent ModderFok!kers. Het kleine tentje niet ver van de CheerZone vlag achter het Pac-O-Drome.![]()
Weet jij toevallig of kniebandages goed ondersteuning kunnen bieden? Om onder andere in het vervolg blessures te voorkomen.quote:Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
Ik denk dat dat helemaal ligt aan de (aard van) de blessure. Daar heb ik verder geen verstand van helaasquote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Weet jij toevallig of kniebandages goed ondersteuning kunnen bieden? Om onder andere in het vervolg blessures te voorkomen.F means you're fucked![]()
Misschien dat je met voorzichtiger opbouwen uiteindelijk helemaal geen kniebrace etc nodig gaat hebben.![]()
Succes vandaag aan het Fok! team, geen geringe druk natuurlijk, om de eer van de zolderkamer autisten hoog te houdenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:07 schreef pijll het volgende:
Voor de Fok!kers die niet in het Fok! Team zitten op de Ekiden: kom eens langs bij tent ModderFok!kers. Het kleine tentje niet ver van de CheerZone vlag achter het Pac-O-Drome.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Allen nummer 10 kan ik mij enigszins in vinden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:29 schreef Guard het volgende:
Allemaal waar en wetenschappelijk onderzocht en zo...![]()
Minimalistquote:
En wow dat was best leuk! Blijkbaar gaat lopen een stuk beter als ik eerst 50km gefietst heb dan wanneer ik dat niet gedaan hebHeb echt nog niet zo lekker gelopen sinds ik weer aan het opbouwen ben. Misschien dat ik wat minder 'in mijn hoofd' zat of zo omdat je meteen van de fiets afspringt en gaat lopen? Ik kwam echt meteen in een heel lekker ritme, misschien neem je ook wel wat cadans mee van het fietsen of zo. En ik had nergens last van
Vaaggg
Beetje jammer alleen dat ik echt 10 bijna-ongelukken heb gehad door niet kijkende automobilisten met domme manouvres.. En één keer heel stom omgevallen door een domme manouvre van mezelf, gelukkig niks bezeerd maar volgens mij staat er wel iets scheef aan mijn fiets
Bike:
https://www.strava.com/activities/627432785
Run:
https://www.strava.com/activities/627432762
In totaal zat er ongeveer 3 minuten tussen het uitzetten van de fietsrit en het aanzitten van het loopje, maar daar zat ook nog de laatste 400 meter naar mijn huis fietsen en een stoplicht bijBest snel vind ik, gezien ik de fiets ook nog in de schuur zette.
Wow Murmeli! Goed zeg!
@LT fijn dat het goed ging . Hopelijk zet die lijn zich voort.
Deze week heb ik niet gelopen of gefitnessd.. Ik heb er namelijk een 61 urige werkweek opzitten dus had ook geen tijd.
Wel moest ik naar de sportarts om de uitslag van de krachttest te bespreken. Mijn quadriceps
blijken de minste kracht te hebben. Dus die moet ik weer gaan optrainen. Ik mag dus opnieuw naar een fysio. Alleen dit keer gaan we het proberen met Compex. Dat is iets met elektroden ofzoiets en dat stimuleerd dan je spieren ( Nee het is geen shockwave).Ik moet
daarvoor wel naar Den Bosch toe aangezien ze het hier niet hebben. Maar dat geeft opzich niks,is maar 20 minuten rijden en deze meneer
of mevrouw heeft er weer een andere kijk op wss. En ze zijn echt gespecialiseerd in sporters zelfs topsporters.
Ben benieuwd hoe het ging met de fokkers op de Ekiden?![]()
![]()
Je kunt toch ook gewoon een run-bike-run doen dan? Hoef je ook niet te zwemmenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:43 schreef La_Tramposa het volgende:
En wow dat was best leuk! Blijkbaar gaat lopen een stuk beter als ik eerst 50km gefietst heb dan wanneer ik dat niet gedaan hebHeb echt nog niet zo lekker gelopen sinds ik weer aan het opbouwen ben. Misschien dat ik wat minder 'in mijn hoofd' zat of zo omdat je meteen van de fiets afspringt en gaat lopen? Ik kwam echt meteen in een heel lekker ritme, misschien neem je ook wel wat cadans mee van het fietsen of zo. En ik had nergens last van
Vaaggg
Beetje jammer alleen dat ik echt 10 bijna-ongelukken heb gehad door niet kijkende automobilisten met domme manouvres.. En één keer heel stom omgevallen door een domme manouvre van mezelf, gelukkig niks bezeerd maar volgens mij staat er wel iets scheef aan mijn fiets
Bike:
https://www.strava.com/activities/627432785
Run:
https://www.strava.com/activities/627432762
In totaal zat er ongeveer 3 minuten tussen het uitzetten van de fietsrit en het aanzitten van het loopje, maar daar zat ook nog de laatste 400 meter naar mijn huis fietsen en een stoplicht bijBest snel vind ik, gezien ik de fiets ook nog in de schuur zette.
ik ben stiekem wel benieuwd wat je daarop zou presteren!
Lekker weer, probleemloze wissels, topdag!quote:Op zaterdag 2 juli 2016 19:55 schreef DavetheNL het volgende:
Was wel een mooi loopje! 23.10 geloof ik over de 5. Leuke dag zo. Volgend jaar meer teams?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja, misschien wel leuk! Zie dat er een laagdrempelige is in Ouderkerk aan de Amstel, eind augustus (ook een triatlon). Moet wel even naar mijn fiets kijken want was met een stomme manoeuvre omgevallen en volgens mij staat er iets scheef.. :/quote:Op zaterdag 2 juli 2016 19:39 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je kunt toch ook gewoon een run-bike-run doen dan? Hoef je ook niet te zwemmenik ben stiekem wel benieuwd wat je daarop zou presteren!
Toen ik omgevallen was (quote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, misschien wel leuk! Zie dat er een laagdrempelige is in Ouderkerk aan de Amstel, eind augustus (ook een triatlon). Moet wel even naar mijn fiets kijken want was met een stomme manoeuvre omgevallen en volgens mij staat er iets scheef.. :/) stond m'n linker shifter scheef. De fietsenmaker had 'm binnen een minuutje weer recht.
Die wedstrijd ziet er leuk uit! Ik zou 'm serieus overwegen als dit zo goed beviel![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja nou ja eerst maar eens kijken wanneer ik weer op wedstrijdsnelheid kan/mag lopenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Toen ik omgevallen was () stond m'n linker shifter scheef. De fietsenmaker had 'm binnen een minuutje weer recht.
Die wedstrijd ziet er leuk uit! Ik zou 'm serieus overwegen als dit zo goed beviel!dit was allebei op erg lage intensiteit natuurlijk. Wanneer is jouw triatlon nou?
En bij mij is het ook de shifter inderdaad. Heel stom, ik m moest een heel scherp bochtje nemen maar remde zo ver af dat ik bijna stilstond en toen raakte ik een stoeprandje en was het niet meer te reddenik kon nog wel voor elkaar krijgen dat ik zelf nauwelijks viel, meer mijn fiets.
Maakt niet uit, je moet ergens beginnen! Wel veelbelovend!quote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja nou ja eerst maar eens kijken wanneer ik weer op wedstrijdsnelheid kan/mag lopendit was allebei op erg lage intensiteit natuurlijk. Wanneer is jouw triatlon nou?
Ik mag 21 augustus aan de bakHeeft de fietsenmaker zo recht! Komt goed!quote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:04 schreef La_Tramposa het volgende:
En bij mij is het ook de shifter inderdaad. Heel stom, ik m moest een heel scherp bochtje nemen maar remde zo ver af dat ik bijna stilstond en toen raakte ik een stoeprandje en was het niet meer te reddenik kon nog wel voor elkaar krijgen dat ik zelf nauwelijks viel, meer mijn fiets.
Ik vergat los te klikken toen ik thuis kwam. Ik reed de parkeerplaats op en dacht "volgens mij vergeet ik iets..." *BAM* en daar lag ikook heel stom
Holy moly, die run bike run kost 45 euro :| voor in totaal 8.5km lopen en 20km fietsen.. Wat absurd!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat een geld zeg!quote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Holy moly, die run bike run kost 45 euro :| voor in totaal 8.5km lopen en 20km fietsen.. Wat absurd!
been there, done thatquote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vergat los te klikken toen ik thuis kwam. Ik reed de parkeerplaats op en dacht "volgens mij vergeet ik iets..." *BAM* en daar lag ikook heel stom
En daarom heb ik geen klikpedalen.
Mooie dag. We waren een goed team.
Nu bijkomen en morgen weer aan de slag.![]()
Nouja, dit is de enige keer dat ik op zo'n manier gevallen ben de afgelopen 4 jaar, het levert toch echt meer voordelen op dan nadelenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 22:40 schreef wyccie het volgende:
En daarom heb ik geen klikpedalen.
Mooie dag. We waren een goed team.
Nu bijkomen en morgen weer aan de slag.
Kadeloop tldr; heerlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Ik heb jullie nog even aangemoedigd, er vanuitgaande dat jullie de modderfokkers waren? Wat een mooi evenementje was het trouwens! Volgend jaar zijn weer er ook weer bij.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Lekker weer, probleemloze wissels, topdag!![]()
Oh echtquote:Op zondag 3 juli 2016 09:53 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik heb jullie nog even aangemoedigd, er vanuitgaande dat jullie de modderfokkers waren? Wat een mooi evenementje was het trouwens! Volgend jaar zijn weer er ook weer bij.ik wist niet wie jij was, maar wij waren inderdaad de ModderFok!kers
Gisteren ook een estafette gelopen, maar dan anders!
In Dinxperlo was de eerste editie van de Knoq-out run. 1500 meter met 7 hindernisblokken, in 2 heats en teams van 4 personen. Dat was dus 2x helemaal naar de knoppen gaan
Normaal gesproken herstel je wel tijdens de loopstukken, maar die waren nu zo kort dat daar geen sprake van was. M'n snelste rondje was 23 minuten exact. Leuk!It has to mean something
Heerlijk loopje gedaan vanochtend, 2 buizerds gezien van dichtbij, een kudde koeien draafde een stukje met me mee, paar kieviten vlogen luid schreeuwend een stuk boven mijn hoofd mee. Helaas ook een kraai doodgereden zien worden.
30 km gelopen met een racevest volgestouwd met alle verplichte gear voor de Eiger. Ging prima
Mooi rondje Guard, denk dat ik die route (nou ja, een deel ervan) ook eens ga lopen. Nu loop ik soms het Bels lijntje heen en weer. Vind ik ook wel fijn eigenlijk, lekker simpel, geen last van verkeer. Gisteravond daar nog gelopen. Maar een rondje is goed voor de afwisseling.
Bevalt het racevest goed? Lijkt me zelf een heel fijn ding, met al die zakjes e.d. En gebruik je de soft flasks of de bladder? Of allebei?
Succes in ieder geval over twee weken. Nu beginnen met taperen, of heb je nog een pittig trainingsweekje voor de boeg?![]()
Ik kwam op het Bels lijntje het meeste verkeer tegenquote:Op zondag 3 juli 2016 11:23 schreef steffelonio het volgende:
Mooi rondje Guard, denk dat ik die route (nou ja, een deel ervan) ook eens ga lopen. Nu loop ik soms het Bels lijntje heen en weer. Vind ik ook wel fijn eigenlijk, lekker simpel, geen last van verkeer. Gisteravond daar nog gelopen. Maar een rondje is goed voor de afwisseling.
Bevalt het racevest goed? Lijkt me zelf een heel fijn ding, met al die zakjes e.d. En gebruik je de soft flasks of de bladder? Of allebei?
Succes in ieder geval over twee weken. Nu beginnen met taperen, of heb je nog een pittig trainingsweekje voor de boeg?![]()
Nu was ik vanochtend ook wel vrij vroeg op weg natuurlijk, dat scheelt ook (al heb ik vandaag geleerd dat golfers ook ochtend mensen zijn, toen ik om 8 uur langs prise d'eau liep stonden er al mensen op de baan, zelfs al bij hole 6).
Qua vest is het prima, merk er niet veel van dat ik het om heb. Vandaag had ik zowel bladder van 1,5 liter en 2 softflasks van 500 ml bij me. Zware overkill natuurlijk voor dat rondje maar dat waren de longsleeve-thermo en regenjas ook wel. Ben nog aan het twijfelen of ik tijdens de Eiger de bladder mee neem, als het niet scorching hot is zou ik het wel van post tot post moeten redden met softflasks. En zo'n bladder bijvullen onderweg is ook niet echt heel handig natuurlijk...
Ga nu een beetje minderen met trainingsarbeid inderdaad, al ben ik nog aan het twijfelen of ik volgende week nog een pittig trappentraining ga doen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik was die ene niet zo heel snelle in dat heel snelle teamquote:Op zondag 3 juli 2016 09:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oh echtik wist niet wie jij was, maar wij waren inderdaad de ModderFok!kers
![]()
![]()
Volgende week nog een mooi rondje van 25km plannen, je hebt nog 6 dagen daarna om te herstellen, een zware trappentraining zal niets meer bijdragen en zal langer herstel vragenquote:Op zondag 3 juli 2016 11:35 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik kwam op het Bels lijntje het meeste verkeer tegen![]()
Nu was ik vanochtend ook wel vrij vroeg op weg natuurlijk, dat scheelt ook (al heb ik vandaag geleerd dat golfers ook ochtend mensen zijn, toen ik om 8 uur langs prise d'eau liep stonden er al mensen op de baan, zelfs al bij hole 6).
Qua vest is het prima, merk er niet veel van dat ik het om heb. Vandaag had ik zowel bladder van 1,5 liter en 2 softflasks van 500 ml bij me. Zware overkill natuurlijk voor dat rondje maar dat waren de longsleeve-thermo en regenjas ook wel. Ben nog aan het twijfelen of ik tijdens de Eiger de bladder mee neem, als het niet scorching hot is zou ik het wel van post tot post moeten redden met softflasks. En zo'n bladder bijvullen onderweg is ook niet echt heel handig natuurlijk...
Ga nu een beetje minderen met trainingsarbeid inderdaad, al ben ik nog aan het twijfelen of ik volgende week nog een pittig trappentraining ga doen.
[ Bericht 2% gewijzigd door rechtsedirecte op 03-07-2016 12:25:53 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Das precies ook waarom ik twijfel om mee te gaan. Leuk clubje wat gaat daar gaat trainen, maar wel er dicht op de Eiger.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Volgende week nog een mooi rondje van 25km plannen, je hebt nog 6 dagen daarna om te herstellen, een zware trappentraining zal niets meer bijdragen en zal langer herstel vragen
Als het een beetje mooi weer is volgend weekend ga ik naar Zandvoort, loop ik wel een lekker stukje over het strand.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Zat even de uitslagen van de Ekiden te bekijken:quote:Alles-onder-de-3u40-is-goed! Mixed 3:39:13
Zo. Weer eens een 12,5km gelopen. Vanaf nu lekker opbouwen naar de Afsluitdijk. Nog 2 maanden en 1 dag te gaanIk wil in ieder geval een afstand hebben gelopen waarbij ik minimaal 3 uur achter elkaar loop. Hoeveel precies weet ik nog niet, even een leuke route daarvoor uitzoeken.
Verder gewoon weer 1x in de week interval.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Met dat soort rekenwerk ben ik de middelbare school doorgekomenquote:Op zondag 3 juli 2016 12:57 schreef Guard het volgende:
Zat even de uitslagen van de Ekiden te bekijken:
[..]![]()
Ik zag dat er behoorlijk veel teams meeliepen, meer dan 200 in totaal. Ik dacht dat het een kleinschalig gebeuren zou zijn, zo'n ekiden. Niet dus.
Misschien volgend jaar ook eens meedoen...![]()
Haha, das echt briljant!quote:Op zondag 3 juli 2016 12:57 schreef Guard het volgende:
Zat even de uitslagen van de Ekiden te bekijken:
[..]Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Het is semikleinschalig. Loopt best een hoop volk rond, maar het is toch wel een soort van kneuterig.quote:Op zondag 3 juli 2016 16:35 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Met dat soort rekenwerk ben ik de middelbare school doorgekomen![]()
Ik zag dat er behoorlijk veel teams meeliepen, meer dan 200 in totaal. Ik dacht dat het een kleinschalig gebeuren zou zijn, zo'n ekiden. Niet dus.
Misschien volgend jaar ook eens meedoen...Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Het kleinschalige gevoel komt ook een beetje omdat er natuurlijk steeds maar 1/6de van het volk aan het rennen isquote:Op zondag 3 juli 2016 19:18 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Het is semikleinschalig. Loopt best een hoop volk rond, maar het is toch wel een soort van kneuterig.
En na de eerste 5 km loopt iedereen al lekker verspreid over het (oersaaie) parcours, waardoor het nog minder druk aanvoeltMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Welke HM en in welke tijd?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 01:00 schreef wyccie het volgende:
[..]![]()
Ik heb dit jaar slechts 1 PR gelopen, op een HM. Dat was de enige die me vorig jaar niet is gelukt.Beide mannen lopen nog altijd. Corniel ook wedstrijdjes in strakke tijden.quote:In het magazine van de Run2Day zie ik een ingezonden foto van Swets. Hoe is het daarmee?
En met Corniel?![]()
Aw kak, ik ben gisteren vergeten dat magazine mee te nemen![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Waar blijven de ekiden verslagen en foto's?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat L_T zegt!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Afsluitdijk komt snel dichterbij inderdaad! Zelf vandaag 16km gelopen en wil in ieder geval een keer minimaal 25km lopen. Heb 3u30 als doel staan voor de 32,8km.quote:Op zondag 3 juli 2016 14:45 schreef DeLuna het volgende:
Zo. Weer eens een 12,5km gelopen. Vanaf nu lekker opbouwen naar de Afsluitdijk. Nog 2 maanden en 1 dag te gaanIk wil in ieder geval een afstand hebben gelopen waarbij ik minimaal 3 uur achter elkaar loop. Hoeveel precies weet ik nog niet, even een leuke route daarvoor uitzoeken.
Verder gewoon weer 1x in de week interval.
Maar ik ga vooral voor uitlopen.
Heb jij een doel gezet qua tijd?
Succes met opbouwen! En vooral meeduimen voor een stevige zuidwester!![]()
![]()
Heeft iemand misschien tips om jezelf af te remmen?
Ik wil een beetje beginnen te lopen en dan op een normale manier.
Alleen toen ik vorige week een poging waagde om wat te lopen liep ik 2km (had ook niet veel meer moeten zijn) in een kwartier. Daarna alleen wel drie dagen helemaal stuk. Ik was echt van plan om het rustig aan te doen, maar ik heb "geen rem". Zit nu door andere dingen ook alweer met pijn in de rug omdat ik niet doseer.
Dus als iemand hiervoor tips heeft dan verneem ik het zeer graag.You sound reasonable...Time to up my medication.![]()
Niet strak getimed en dus onbezonnen gelopen.
En ja het plan was rustig, sneller, rustig, sneller etc. Maar dat werd het dus niet
You sound reasonable...Time to up my medication.![]()
Ik denk dat als je al een paar dagen stuk bent van die 2km, de beste manier is om een minuutjes-schema erbij te pakken. Dus beginnen met bijvoorbeeld inwandelen, 6x 1 minuut rennen en 1 minuut wandelen. Als je dat een dag of 3 gedaan hebt (met wel steeds minimaal 1 dag rust er tussen), dan maak je er 6x2 minuten van, dan de volgende week 8x2, de week erna 6x3 etc. Er zijn genoeg schema's te vinden.quote:Op zondag 3 juli 2016 22:34 schreef Rafeiro het volgende:
Niet strak getimed en dus onbezonnen gelopen.
En ja het plan was rustig, sneller, rustig, sneller etc. Maar dat werd het dus nietIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nou, hier!quote:Op zondag 3 juli 2016 21:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Waar blijven de ekiden verslagen en foto's?
Rond 11 uur kwamen Murmeli en ik aan op het Ekiden-terrein. Daar was het al druk, en waren al rijen party-tenten opgezet. Murmeli zocht haar PAC-vriendjes op, en na de teamleidersmeeting ging ik ook op zoek naar mijn teamgenoten. Al snel had ik wyccie, McTwente, Guppy, en een niet-Fokkende vriend van Guppy gespot. DavetheNL was zich al aan het omkleden.
We zochten een droog plekje voor ons basiskamp (niet makkelijk, want het terrein was drassig) en zetten daar onze tent op. Geen party-tent voor ons, maar een mini-tentje om onze tassen droog te houden. Ondanks de wind bleef de tent de hele middag staan; iets wat niet gezegd kon worden over de grote tenten in de directe omgeving.
Na de instructies over de tasuki, de chips en het parcours mocht Dave als eerste weg. De anderen genoten ondertussen van het heerlijke zonnetje, dat ondertussen was gaan schijnen. Heerlijk, tenzij je toevallig een eind moest lopen. Aan Dave was goed te zien dat hij het zwaar gehad had, maar hij had dan ook een mooie tijd neergezet.
Ook onze niet-Fokker liep behoorlijk door. Daarna Guppy en Lex, die allebei heel behoorlijke prestaties neerzetten. En toen was ik aan de beurt. Van tevoren dacht ik aan een tijd van onder de 25 minuten; ook om de eer hoog te houden ten opzichte van Murmeli, die al eerder zo'n fantastisch snelle tijd had neergezet --- helaas als lid van een ander team.
Maar het was zwaar. In het bos was het best benauwd, en het lukte me gewoon niet om snel genoeg te blijven lopen. De kilometertijd lagen boven de 5 minuten, en liepen licht op. Nou ja, ik kon gewoon niet sneller; misschien ook niet gek na een periode met bijna alleen maar LDL's. Na 25 minuten en 40 seconden kon ik het lint (inmiddels zwaar van het zweet van 5 lopers) overdragen aan wyccie, de laatste loper van ons team.
De laatste 100 meter moest het hele team nog even in actie komen. Wyccie's eindsprint was fantastisch, en we hadden moeite om aan te haken. Ik klokte het laatste stuk op sneller dan 3:00/km!
En toen konden we allemaal genieten van het mooie weer. Helaas waren we niet voorbereid op het goed weer, dus de bbq ging niet door. Maar het thaise restaurant waar we de dag afsloten was ook prima in orde.
Mooie dag, mooie prestaties, volgend jaar weer. 1 juli 2017, zet het alvast in de agenda!![]()
Nou, vooruit dan maar weer...quote:Op zondag 3 juli 2016 21:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Waar blijven de ekiden verslagen en foto's?SPOILER: Ekiden Rotterdam 2016Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn van de meeste lopers foto's gemaakt, alleen van Guppyfriend hebben we er nog geen gezien. Murmeli staat er heel leuk op!
Ik weet van pijll dat hij geen bezwaar heeft tegen het plaatsen van zijn foto, dus hieronder zijn foto en die van mij.
pijll
McTwente![]()
![]()
Haha McTwente!
Ik moet toegeven dat ik best even stress had over de Ekiden. Of ik zonder verwondingen aan zou komen enzo.
Nu had al wel iemand anders uit mijn team een botsing gehad in de auto de dag ervoor, dus 2 gewonden leek me wel erg veel
Maar dat ging dus goed
Gezellig met pijll gefietst, was erg leuk om hem weer te zien na een redelijk lange tijd.
Ik mocht de eerste 5 km lopen, dan was ik er maar vanaf
Vantevoren goed geprobeerd het gezicht van degene na mij in mijn hoofd te prenten (was de vriend van een dame in mijn loopgroep) en van start tussen ruim 200 mensen op de baan. Ik wilde wel graag een pr lopen, maar Had geen idee of dat erin zat na de 15 km van woensdag.
Bij het eerste rondje om de baan word je echt aangemoedigd alsof je Dafne Schippers herself bent, dat was wel cool.
Eerste km ging volgens mijn garmin in 5.08 dus dat beloofde weinig goeds. Km 2 en 3 gingen wel onder de 5 min dus ik was weer voorzichtig optimistisch. Intussen nog n bekertje water aangepakt want het was niet echt koud. Km 4 ging weer ver boven de 5 min dus ik had het een beetje opgegeven. Maar ja, toch maar wat extra gas gegeven, begon zo her en der mensen in te halen en ondanks mijn gehijgliep ik best ok.
Ik hoorde het gejuich van de baan alweer en zette nog wat aan. Mijn trainster bleek vlak voor me te lopen dus ik wilde haar wel bijhalen (op 1 sec na gelukt) en toen ik de klok in het vizier kreeg zag ik nog een tijd staan met 24, maar verder was ik vooral bezig met zoeken naar degene die mijn sliert moest overnemen. Help! Waar ben je? Gelukkig sprong hij mooi op tijd tussen de mensen uit en kon hij hem overpakken en kon ik naar de finish sprinten.
Klik, garmin uit. Gloeiende! Weer 24.59, grrr! Nee wacht, 24.59.8 Was t zelfs, haha!
Er stonden mensen met flesjes water (jeej) en pijll stond er ook, jeej, lief! Ik was echt wel helemaal dood effe. Maar binnen een kwartier Had ik weer praatjes![]()
Daarna nog een hoop gezelligheid en iets teveel bier en wijn![]()
En nu wachten op de definitieve netto tijden als die nog komen
Mooie tijden dus weer gelopen op de Ekiden. Saai parcours maar op zich wel leuk als je als derde loper ofzo eventueel aardig wat mensen kan inhalen.![]()
Ha wat een leuke verhalen en foto's weer! Mooi dat Murmeli de Ekiden-vloek verbroken heeft, en dat Pijll zoals altijd weer de innerlijke strijd heeft tussen zelfbehoud en voldoen aan de druk door door anderen gelopen tijdenEn Wyccie met een eindsprint van 3.00/km terwijl ze 'nooit korte snelle wedstrijden loopt' haha
Op naar weer een mooie loopweek! Ik mag vanavond voor het eerst weer rustig intervallen, heujjj!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
zag dit pas toen ik al thuis was, anders was ik even langsgelopen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:07 schreef pijll het volgende:
Voor de Fok!kers die niet in het Fok! Team zitten op de Ekiden: kom eens langs bij tent ModderFok!kers. Het kleine tentje niet ver van de CheerZone vlag achter het Pac-O-Drome.![]()
Het loopje kwam ook wel op een goed moment. Door de drukte van de laatste tijd begon mijn motivatie behoorlijk te zakken. Nu weer zin om lekker te trainen. Gelijk vanavond nieuwe wedstrijden inplannen maar!
Wat is de 5 een heftige afstand om te lopen trouwens!![]()
As je het druk hebt is het toch juist lekker om even te gaan lopen?quote:Op maandag 4 juli 2016 10:20 schreef DavetheNL het volgende:
Het loopje kwam ook wel op een goed moment. Door de drukte van de laatste tijd begon mijn motivatie behoorlijk te zakken. Nu weer zin om lekker te trainen. Gelijk vanavond nieuwe wedstrijden inplannen maar!
Wat is de 5 een heftige afstand om te lopen trouwens!Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn![]()
Als je elke dag veel moet wandelen met lange dagen ben je 's avonds gewoon op.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
As je het druk hebt is het toch juist lekker om even te gaan lopen?![]()
Ja, de Ekiden was leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb 3:20 gezegd, maar geen idee wat het wordt. Ik wil in ieder geval lekker rustig van start gaan, want kapotgaan op de Afsluitdijk zie ik nog niet zo zitten. Het gaat me nu vooral om het afleggen van de afstand en kijken wat ik er van vind richting de Rotterdam Marathon.quote:Op zondag 3 juli 2016 21:54 schreef BlueT het volgende:
[..]
Afsluitdijk komt snel dichterbij inderdaad! Zelf vandaag 16km gelopen en wil in ieder geval een keer minimaal 25km lopen. Heb 3u30 als doel staan voor de 32,8km.
Maar ik ga vooral voor uitlopen.
Heb jij een doel gezet qua tijd?
Succes met opbouwen! En vooral meeduimen voor een stevige zuidwester!❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Afsluitdijk is wel heel erg afhankelijk of je wind mee of tegen hebt.quote:Op maandag 4 juli 2016 12:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik heb 3:20 gezegd, maar geen idee wat het wordt. Ik wil in ieder geval lekker rustig van start gaan, want kapotgaan op de Afsluitdijk zie ik nog niet zo zitten. Het gaat me nu vooral om het afleggen van de afstand en kijken wat ik er van vind richting de Rotterdam Marathon.![]()
Die afsluitdijkloop heeft trouwens wel een flink mediateam, ik hoor erover op de radio, in mijn twitterfeed, facebook, ik krijg er mails over.. zonder ooit mijn interesse ervoor te hebben getoond
Als ik halverwege kapot ga, dan draai ik gewoon om en loop terug. O, wacht...:)quote:Op maandag 4 juli 2016 12:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik heb 3:20 gezegd, maar geen idee wat het wordt. Ik wil in ieder geval lekker rustig van start gaan, want kapotgaan op de Afsluitdijk zie ik nog niet zo zitten. Het gaat me nu vooral om het afleggen van de afstand en kijken wat ik er van vind richting de Rotterdam Marathon.
Ben nu ook aan het trainen om rustig te beginnen met lange duurlopen. Had zelf voor ogen om in ieder geval een 25km relatief makkelijk te hebben gelopen.
Relatief, want ben er inmiddels achter dat 25 en dus helemaal 32,8 toch best wel een behoorlijke afstand is.
Langste afstand tot nu toe is 21,5.
Ik blijf hopen op die zuidwester...![]()
Is er nog iemand van plan om te gaan kijken naar de halve marathon zondag in Amsterdam?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kloptquote:Op maandag 4 juli 2016 13:31 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Afsluitdijk is wel heel erg afhankelijk of je wind mee of tegen hebt.Als ik het met tegenwind nog steeds leuk vind dan ga ik die marathon toch maar eens doen
Dat niet, maar ik ga misschien wel die Brooks 10k lopen.quote:Op maandag 4 juli 2016 14:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Is er nog iemand van plan om te gaan kijken naar de halve marathon zondag in Amsterdam?![]()
De duurste loop van het jaar?quote:Op maandag 4 juli 2016 14:41 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat niet, maar ik ga misschien wel die Brooks 10k lopen.Kon je een goedkoop startnr op de kop tikken?
Nog niet, daarom een misschien.quote:Op maandag 4 juli 2016 14:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De duurste loop van het jaar?Kon je een goedkoop startnr op de kop tikken?
Ik dacht dat Groningen duurder was?
Er zit wel een shirt bij de inschrijving. Dat maakt het relatief goedkoper.![]()
Wist niet dat hij in Utrecht georganiseerd werd?quote:Op maandag 4 juli 2016 15:48 schreef Devv het volgende:
Het is best veel geld maar dan mag je wel door de mooiste stad van Nederland lopen.
![]()
![]()
quote:Op maandag 4 juli 2016 15:48 schreef Devv het volgende:
Het is best veel geld maar dan mag je wel door de mooiste stad van Nederland lopen.
De The Hague Urban Trail was afgelopen weekend hoorquote:Op maandag 4 juli 2016 16:08 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Wist niet dat hij in Utrecht georganiseerd werd?
http://www.girlslove2run.com/2016/07/unlimited-amsterdam-winners/
Ik heb weer wat gewonnenDus nu ga ik zowel vrijdag als zaterdag naar het EK kijken! Heeeel veel zin in!
" Jij krijgt op vrijdagmiddag 8 juli vanaf 16:45 exclusief toegang tot deze carwash die geheel in het teken staat van Dafne Schippers en haar trainingsroutine! Waarbij je gaat eten én trainen (Inclusief Nike gear) als Dafne Schippers. En om het geheel af te maken neem ik je daarna mee naar het Olympisch Stadion om Dafne (en vele andere topatleten) van dichtbij te bewonderen. Ja je leest het goed, je gaat de Dafne van heel dichtbij aanschouwen tijdens haar finale op de 100 met sprint! Hoe gaaf is dat?! En Joyce is erbij om dit alles voor jou en mij vast te leggen!"Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat tof L_T!quote:Op maandag 4 juli 2016 16:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb weer wat gewonnenDus nu ga ik zowel vrijdag als zaterdag naar het EK kijken! Heeeel veel zin in!
" Jij krijgt op vrijdagmiddag 8 juli vanaf 16:45 exclusief toegang tot deze carwash die geheel in het teken staat van Dafne Schippers en haar trainingsroutine! Waarbij je gaat eten én trainen (Inclusief Nike gear) als Dafne Schippers. En om het geheel af te maken neem ik je daarna mee naar het Olympisch Stadion om Dafne (en vele andere topatleten) van dichtbij te bewonderen. Ja je leest het goed, je gaat de Dafne van heel dichtbij aanschouwen tijdens haar finale op de 100 met sprint! Hoe gaaf is dat?! En Joyce is erbij om dit alles voor jou en mij vast te leggen!"![]()
![]()
LTleuk! Krijg je ook een meet &greet met Dafne?
En veel plezier bij de intervallen vanavond.
Wyccie, jij bent echt een sportbeest, knap!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dat lijkt me niet, midden tijdens een EK ga je dat niet doen als atleet natuurlijkquote:Op maandag 4 juli 2016 18:11 schreef Murmeli het volgende:
LTleuk! Krijg je ook een meet &greet met Dafne?
En veel plezier bij de intervallen vanavond.
Wyccie, jij bent echt een sportbeest, knap!
Nice! Ik ga donderdag en vrijdag kijken.quote:Op maandag 4 juli 2016 16:41 schreef La_Tramposa het volgende:
" Jij krijgt op vrijdagmiddag 8 juli vanaf 16:45 exclusief toegang tot deze carwash die geheel in het teken staat van Dafne Schippers en haar trainingsroutine! Waarbij je gaat eten én trainen (Inclusief Nike gear) als Dafne Schippers. En om het geheel af te maken neem ik je daarna mee naar het Olympisch Stadion om Dafne (en vele andere topatleten) van dichtbij te bewonderen. Ja je leest het goed, je gaat de Dafne van heel dichtbij aanschouwen tijdens haar finale op de 100 met sprint! Hoe gaaf is dat?! En Joyce is erbij om dit alles voor jou en mij vast te leggen!"![]()
Zit wat in jaquote:Op maandag 4 juli 2016 18:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, midden tijdens een EK ga je dat niet doen als atleet natuurlijkSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dankzij de mentale steun van Zwabber heb ik de Balijbrug getrotseerd. Ik voel me nu toch wel een beetje een beter mens.
En ik zit tot m'n knieholtes onder de prut.![]()
Jullie hebben toch niet getraild he?quote:Op maandag 4 juli 2016 19:16 schreef hatsaflats het volgende:
Dankzij de mentale steun van Zwabber heb ik de Balijbrug getrotseerd. Ik voel me nu toch wel een beetje een beter mens.
En ik zit tot m'n knieholtes onder de prut.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Lekker bezig Zwabber en Hats!
RD, zou jij mij bij de Afsluitdijk Open willen zetten met 8,2 km alsjeblieft? Maak ik er wel een dagje uit van ofzo![]()
![]()
sorry xMissi maar ik kan het OT niet meer aanpassenquote:Op maandag 4 juli 2016 19:52 schreef xMissi het volgende:
Lekker bezig Zwabber en Hats!
RD, zou jij mij bij de Afsluitdijk Open willen zetten met 8,2 km alsjeblieft? Maak ik er wel een dagje uit van ofzo'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Oh geeft niks dan post ik het in de volgende nog een keer!quote:Op maandag 4 juli 2016 20:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
sorry xMissi maar ik kan het OT niet meer aanpassen![]()
![]()
Voor de liefhebbers: ik heb twee gratis startbewijzen voor de Oranjeloop in Nieuwleusen. Een daarvan ga ik zelf gebruiken dus ik heb er nog een over! Datum: 27 augustus Afstanden: 5 (16:00u) of 10km (17:00u).
Niet allemaal tegelijk
Hmm misschien een goed moment voor een eerste wedstrijdje maar 2.5 uur OV gaat me wat ver..quote:Op maandag 4 juli 2016 22:11 schreef DeLuna het volgende:
Voor de liefhebbers: ik heb twee gratis startbewijzen voor de Oranjeloop in Nieuwleusen. Een daarvan ga ik zelf gebruiken dus ik heb er nog een over! Datum: 27 augustus Afstanden: 5 (16:00u) of 10km (17:00u).
Niet allemaal tegelijkIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ga morgen serieus aan de slag met een trainingsprogramma. Kijken of ik over een kleine 3 maanden een halve marathon onder de 1:25:00 kan lopen.
Moet alleen leren rustig aan te rennen.
Ik ben benieuwd wat voor toegevoegde waarde een trainingsprogramma heeft.![]()
quote:Op maandag 4 juli 2016 21:56 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik denk dat je over mijn post heen gelezen hebt.
Dement...Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Wat voor trainingsprogramma ga je volgen?quote:Op maandag 4 juli 2016 22:38 schreef MiG31 het volgende:
Ik ga morgen serieus aan de slag met een trainingsprogramma. Kijken of ik over een kleine 3 maanden een halve marathon onder de 1:25:00 kan lopen.
Moet alleen leren rustig aan te rennen.
Ik ben benieuwd wat voor toegevoegde waarde een trainingsprogramma heeft.![]()
Vergeet ik gewoon mijn hoogtepunt van de dag te vermelden in mijn verslag!quote:Op maandag 4 juli 2016 12:33 schreef wyccie het volgende:
Na het opzetten van de tent (McTwente met twee dames in de tent
Verder knap hoeveel je hebt gesport afgelopen weekend en nog in heel goede tijden ook.![]()
Waarna onmiddellijk is besloten om het NK HM daar te organiseren met zo'n snel parcours.quote:
Stiekem wilde wyccie natuurlijk niet al te ver achter mij finishen.![]()
![]()
Ook knap hoeveel mensen nodig zijn om een tent van 1 m2 op te zettenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 03:25 schreef McTwente het volgende:
[..]
Vergeet ik gewoon mijn hoogtepunt van de dag te vermelden in mijn verslag!
Verder knap hoeveel je hebt gesport afgelopen weekend en nog in heel goede tijden ook.![]()
![]()
Je bent gewoon jaloers!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 07:39 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Ook knap hoeveel mensen nodig zijn om een tent van 1 m2 op te zetten![]()
![]()
Ik kwam gisteren spontaan op 12km uitNiet aan één stuk, eerst rondje van 3km warmlopen, toen nog wat kms bij de warming up met loopscholing en steigerungen, en uiteindelijk 10x200m gedaan rond mijn drempelsnelheid en nog 1.5 km uitlopen. Ik had wel mega spierpijn erna en het was ook best wel uitputtend (ook omdat mijn benen nogal moe waren van het weekend) maar looptechnisch gezien ging het fijn! Voet is echt helemaal over en heup/bekkenregio voelt wel elke keer wat strak, maar dat is met goed rekken te verhelpen en het komt ook steeds later opzetten..
Oja en ik was mijn sportbh vergeten en liep daarom met gewone bh, had er niet bij stilgestaan maar vanochtend vroeg ik me ineens af waarom ik lichte pijn had bij mijn ribben en later voelde ik ook wat schuurplekken op mijn rug. Niet meer doen dus, tip voor alle beginnende loopvrouwen: koop een goede sportbh!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat is wel vrij lang ja. Als je 10km doet heb je ook nog 4 rondjes...quote:Op maandag 4 juli 2016 22:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm misschien een goed moment voor een eerste wedstrijdje maar 2.5 uur OV gaat me wat ver..❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
De HM van McMillan. Geen idee of het mij sneller kan maken, maar de extra kilometers in de benen heb ik nodig.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:36 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Wat voor trainingsprogramma ga je volgen?![]()
Gisteren ingeschreven voor
1
2[b] 21-08-2016 - [url=http://www.cmtrail.be/]COAL MINERS’ TRAIL(Genk BE)[/url][/b]
[*] CaLeX - 22,5km
Scary sheiss, volgens mij echt een killing rondje. Maar we nu echt al zin in
Die ziet er tof uit zegquote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:33 schreef CaLeX het volgende:
[ code verwijderd ]
F means you're fucked![]()
Dat dachten wij ook. Twijfelen er alleen over om meteen een weekendje te maken of een heen-en-weerquote:Trek eens aan mijn vinger?
Tis dichterbij dan ik dacht...hmmm...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:55 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat dachten wij ook. Twijfelen er alleen over om meteen een weekendje te maken of een heen-en-weerF means you're fucked![]()
Hallo!
Samen met mijn vriendin ben ik onlangs begonnen met hardlopen. Mijn vriendin traint in eerste instantie voor de 10km en ik loop gewoon voor mezelf (vaak 5 km + bootcamp-oefeningen, soms tot 20km hardlopen)
Als cadeau wil ik mijn vriendin en mezelf trakteren op een GPS-tracker. Vanwege het oefenen van mijn vriendin en de bootcamp-oefeningen zou het prettig zijn als het apparaat de volgende mogelijkheden biedt:
- GPS tracker
- stopwatch (met trillen bij aflopen, al lijkt me dat vanzelfsprekend)
- subtiel uiterlijk (Xiaomi Mi Band 2-achtig zou perfect zijn)
- werkzaam icm Android
- bij voorkeur waterdicht
Er zijn veel apparaten op de markt, maar ik merk dat ze bijna allemaal veel te uitgebreid (en dus snel prijzig) zijn, of dat er geen GPS op zit. Misschien heeft/zoekt een lezer toevallig hetzelfde als ik!
Ik ben benieuwd![]()
![]()
Het moeten dus dezelfde zijn terwijl jullie eisen zeer uiteenlopend zijn?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:11 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Hallo!
Samen met mijn vriendin ben ik onlangs begonnen met hardlopen. Mijn vriendin traint in eerste instantie voor de 10km en ik loop gewoon voor mezelf (vaak 5 km + bootcamp-oefeningen, soms tot 20km hardlopen)
Als cadeau wil ik mijn vriendin en mezelf trakteren op een GPS-tracker. Vanwege het oefenen van mijn vriendin en de bootcamp-oefeningen zou het prettig zijn als het apparaat de volgende mogelijkheden biedt:
- GPS tracker
- werkzaam icm Android
Er zijn veel apparaten op de markt, maar ik merk dat ze bijna allemaal veel te uitgebreid (en dus snel prijzig) zijn, of dat er geen GPS op zit. Misschien heeft/zoekt een lezer toevallig hetzelfde als ik!
Ik ben benieuwd
Nee, de eisen zijn hetzelfde?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:13 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Het moeten dus dezelfde zijn terwijl jullie eisen zeer uiteenlopend zijn?
We doen er ook niet enorm verschillende dingen mee. Daarbij zal zij misschien ook eens met mij mee gaan sporten.![]()
Wat bedoel je met werkzaam icm Android?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zelf wil ik volgende maand een hardloophorloge halen. Ik ga denk ik voor de Tomtom Runner. Niet te duur (goedkoper met GPS moet je er denk ik eentje uit China halen) en ik lees in het algemeen alleen goede ervaringen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:11 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Hallo!
- GPS tracker
- werkzaam icm Android
Ik ben benieuwd
Hij is alleen misschien niet echt subtiel qua uiterlijk. En ik weet ook niet hoe je het horloge precies bij de bootcampoefeningen wil gebruiken?![]()
Haha, ik dacht dat mijn verhaal wel duidelijk was.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat bedoel je met werkzaam icm Android?
Nouja, we bezitten beiden een Andoid telefoon. De GPS tracker zal ergens zijn informatie moeten laten zien dus daarom dacht ik dat de meeste trackers wel een app hadden ofzo.
Al zal Android vrij standaard zijn en wel compatible zijn voor de meeste bandjes.![]()
Ik weet niet wat je bedoelt met tracker, de meeste mensen in dit topic hebben een sporthorloge met GPS, van Tomtom of Garmin of Suunto. Die hebben vaak hun eigen software waarmee de workouts geupload worden, dat kun je dan wel koppelen aan een app zoals Strava of Runkeeper, maar dat uploaden gaat meestal met bluetooth of een kabel. Daar hoeft het horloge niets met Android te maken hebben.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:24 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
Haha, ik dacht dat mijn verhaal wel duidelijk was.
Nouja, we bezitten beiden een Andoid telefoon. De GPS tracker zal ergens zijn informatie moeten laten zien dus daarom dacht ik dat de meeste trackers wel een app hadden ofzo.
Al zal Android vrij standaard zijn en wel compatible zijn voor de meeste bandjes.
Maar volgens mij bedoel jij met bandjes meer een stappenteller-achtig iets?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Die stond ook ergens bovenaan mijn lijstje! Het uiterlijk is ook nog vrij neutraal. Al vraag ik me af hoe lomp hij zal zijn op een dunne arm.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:22 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Zelf wil ik volgende maand een hardloophorloge halen. Ik ga denk ik voor de Tomtom Runner. Niet te duur (goedkoper met GPS moet je er denk ik eentje uit China halen) en ik lees in het algemeen alleen goede ervaringen.
Hij is alleen misschien niet echt subtiel qua uiterlijk. En ik weet ook niet hoe je het horloge precies bij de bootcampoefeningen wil gebruiken?
Bij mijn oefeningen zou een stopwatch soms erg handig zijn. (vooral aan het einde van mijn training als ik moe ben tel ik een beetje als een lamme koe)Qua uiterlijk wel, qua functies hoeft het niet zo uitgebreid. Verder hoeft het horloge ook geen weken op een batterij te doen, aangezien het uitsluitend wordt gebruikt voor sporten en daarna gewoon weer aan de oplader kan.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt met tracker, de meeste mensen in dit topic hebben een sporthorloge met GPS, van Tomtom of Garmin of Suunto. Die hebben vaak hun eigen software waarmee de workouts geupload worden, dat kun je dan wel koppelen aan een app zoals Strava of Runkeeper, maar dat uploaden gaat meestal met bluetooth of een kabel. Daar hoeft het horloge niets met Android te maken hebben.
Maar volgens mij bedoel jij met bandjes meer een stappenteller-achtig iets?![]()
Het begin richt zich vooral op endurance. Mij even zoveel mogelijk kilometers in de benen te laten krijgen. Langzaam zal het meer snelheidsoefeningen erin brengen. Ik heb gewoon de eerste de beste trainingsplan erbij gepakt. Het schijnt " miljoenen"mensen geholpen te hebben.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:18 schreef steffelonio het volgende:
Wat houdt de hm van mcmillan in? Zal wel voor iedereen hier bekend zijn, maar niet voor mij
Net heb ik (haha, ik heb vrij!) 11km op een rustige tempo gerend (4:47/km). Zelden hebben mijn benen zoveel pijn gedaan als vandaag. Hele rechterbeen was op het einde verkrampt.
De TomTom Runner is best goed, maar qua stijl vind ik de Garmin Forerunner 230/235 serie stukken mooier. Is de nieuwe Garmin Vivoactive HR niks?![]()
Die is inderdaad mooier. Maar hij is 270,- tegenover 90,-. Dan ga ik toch liever voor de goedkopere!quote:![]()
Je loopt hard, geen modeshowquote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:29 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
Die stond ook ergens bovenaan mijn lijstje! Het uiterlijk is ook nog vrij neutraal. Al vraag ik me af hoe lomp hij zal zijn op een dunne arm.
Bij mijn oefeningen zou een stopwatch soms erg handig zijn. (vooral aan het einde van mijn training als ik moe ben tel ik een beetje als een lamme koe)![]()
Stopwatch hebben ze volgens mij allemaal en uploaden naar een android app kunnen ze ook wel, de vragen zullen meer zijn:
- wil je een (mogelijkheid tot) hartslagmeter?
- wil je er andere sporten mee kunnen doen bijv. zwemmen
Zijn beide antwoorden nee, dan zou ik gewoon de oude tomtom versie op de kop proberen te tikken.Trek eens aan mijn vinger?
Zelf ongeveer een week geleden met dezelfde vraag in dit topic verschenen. Na een hele boel gelezen te hebben twijfel ik nog tussen de Tom Tom Runner 2 Cardio en de Tom Tom Spark Cardio. Verschil zit hem volgens mij vooral in dat de Spark zelfs voor mensen is die overdag hun stappen willen tellen, in de nacht hun slaap willen meten enz enz. Zelf ben ik dit niet van plan maar twijfel toch omdat ze beide dezelfde prijs zijn kan ik misschien toch beter voor de optie gaan met de meeste functies.![]()
Bij mij niet, ik moet de sessie dan stopzetten om de stopwatch dan weer op te zoeken... & Ik heb een tomtom cardio multisport met OHR.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:34 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af of je de stopwatchfunctie tijdens een gpslogsessie wel kan gebruiken.![]()
Heb daar ook eens een ochtendje gespeeld, mooi plekje daar met hele fijne steile klimmetjes op de terrilsquote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:33 schreef CaLeX het volgende:
[ code verwijderd ]
Scary sheiss, volgens mij echt een killing rondje. Maar we nu echt al zin inal lijkt het op het route kaartje dat je niet op hoogste punt van de steilste terril komt
Ik ga in december (met wat mede-Fok!ers) een mijntje verderop lopen:
http://bearsports.nl/terhills-trail-powered-x-socksMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
rondjes.......quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:33 schreef CaLeX het volgende:
[ code verwijderd ]
Oehquote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:16 schreef Guard het volgende:
[..]
Heb daar ook eens een ochtendje gespeeld, mooi plekje daar met hele fijne steile klimmetjes op de terrilsal lijkt het op het route kaartje dat je niet op hoogste punt van de steilste terril komt
http://bearsports.nl/terhills-trail-powered-x-socksF means you're fucked![]()
niet al te technisch als ik de foto's zo bekijk??quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:16 schreef Guard het volgende:
[..]
Heb daar ook eens een ochtendje gespeeld, mooi plekje daar met hele fijne steile klimmetjes op de terrilsal lijkt het op het route kaartje dat je niet op hoogste punt van de steilste terril komt
http://bearsports.nl/terhills-trail-powered-x-socks'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wat Yur zegt, maar dan loop ik de scheveningen light trail alquote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:16 schreef Guard het volgende:
[..]
http://bearsports.nl/terhills-trail-powered-x-socksAlsof ik na 1 ronde nog weet wat ik aan het doen benquote:
Een parcours is pas technisch als je op je bek gaat...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
niet al te technisch als ik de foto's zo bekijk??
dat noemen we hier slechte voet- oog coordinatiequote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:52 schreef Guard het volgende:
[..]
Een parcours is pas technisch als je op je bek gaat...
16 in mijn gevalquote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:56 schreef steffelonio het volgende:
[..]
In zo'n 100 miler zitten toch ook vaak rondjes??
Wandelenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:50 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Wat Yur zegt, maar dan loop ik de scheveningen light trail al
[..]
Alsof ik na 1 ronde nog weet wat ik aan het doen ben
Dat je niet met felroze rond wil lopen snap ik wel, maar als het uitsluitend voor het sporten is, maakt een bredere band of kast toch niks uit? De TomTom is overigens in vergelijking met Garmin of Suuntoo behorlijk subtiel. Ik heb de small en het past prima om mijn kleine polsjes.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:29 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
Die stond ook ergens bovenaan mijn lijstje! Het uiterlijk is ook nog vrij neutraal. Al vraag ik me af hoe lomp hij zal zijn op een dunne arm.
Bij mijn oefeningen zou een stopwatch soms erg handig zijn. (vooral aan het einde van mijn training als ik moe ben tel ik een beetje als een lamme koe)
[..]
Qua uiterlijk wel, qua functies hoeft het niet zo uitgebreid. Verder hoeft het horloge ook geen weken op een batterij te doen, aangezien het uitsluitend wordt gebruikt voor sporten en daarna gewoon weer aan de oplader kan.
De Runner 2 heeft meer opties dan alleen het loggen van hardlopen. Je kunt namelijk ook kiezen voor freestyle, zwemmen, fietsen, loopband en 'indoor'. Mijn bootcamps logde ik met freestyle, maar eerlijk gezegd weet ik niet wat het nut daarvan is.Behalve als je het voor de calorieën zou doen.
Er zit een losse stopwatchfunctie op die je voor je oefeningen kunt gebruiken, maar het logt dan dus inderdaad niet je activiteit zoals xMissi zegt.
De Runner 2 heeft overigens ook gewoon een activity tracker. Volgens mij was dat gewoon een stappenteller en geen slaaptracker, maar ik weet het niet meer zeker, want ik had het meteen uitgezet.![]()
Maak het niet te gek, hè.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik kwam gisteren spontaan op 12km uitNiet aan één stuk, eerst rondje van 3km warmlopen, toen nog wat kms bij de warming up met loopscholing en steigerungen, en uiteindelijk 10x200m gedaan rond mijn drempelsnelheid en nog 1.5 km uitlopen. Ik had wel mega spierpijn erna en het was ook best wel uitputtend (ook omdat mijn benen nogal moe waren van het weekend) maar looptechnisch gezien ging het fijn! Voet is echt helemaal over en heup/bekkenregio voelt wel elke keer wat strak, maar dat is met goed rekken te verhelpen en het komt ook steeds later opzetten..
Wel heel fijn dat je helemaal geen last meer hebt van je voet, want dat klonk echt heel erg pijnlijk.![]()
![]()
Week is nu al onvergetelijk.quote:Op donderdag 30 juni 2016 11:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gaaf zeg! Ik heb tickets voor de zaterdagavond!Maandag richting Schiphol gestuurd met 1 opdracht:
Probeer zoveel mogelijk van de 700 arriverende atleten op de foto te krijgen. Met een lijst van 2 a4tjes met alle arriverende vluchten die dag. Sta je daar opeens tegenover Sebastian Coe en Sergey Bubka te vragen om met het Oekrains team op de foto te gaan.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Ja zeker fijn! Nee dat loopt wel los hoor, 1x per week mag ik intervallen en de rest van de dagen nog steeds 30 min. duurloopje. En dat is nu 3.5 maand na de blessure.. ik ken types hier die na 2 maanden een marathon liepenquote:Op woensdag 6 juli 2016 00:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maak het niet te gek, hè.
Wel heel fijn dat je helemaal geen last meer hebt van je voet, want dat klonk echt heel erg pijnlijk.
Wow, legendary! Laat zien die foto's! Wel een hele leuke opdracht als vrijwilliger, leuker dan stoelen poetsen of posters ophangen of zoquote:Op woensdag 6 juli 2016 07:19 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Week is nu al onvergetelijk.Maandag richting Schiphol gestuurd met 1 opdracht:
Probeer zoveel mogelijk van de 700 arriverende atleten op de foto te krijgen. Met een lijst van 2 a4tjes met alle arriverende vluchten die dag. Sta je daar opeens tegenover Sebastian Coe en Sergey Bubka te vragen om met het Oekrains team op de foto te gaan.
Wat is nu les 1 in dit topic?quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:45 schreef La_Tramposa het volgende:
ik ken types hier die na 2 maanden een marathon liepen![]()
Juist ja, niet vergelijken met andere
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb me ingeschreven voor de marathon van Eindhoven (9 oktober) en kom er maar niet aan uit hoe ik daar naartoe moet/wil trainen. Afgelopen zaterdag heb ik nog een trail van 30 km gelopen (en in mei ook al eentje van 33km), om even aan te geven waar ik een beetje sta qua afstanden op dit moment. Ik heb zelf het idee dat als het moet, ik nu ook al wel 42km kan lopen. Het enige doel wat ik heb is het uitlopen van de marathon en als dat onder de 4 uur kan dan is dat mooi meegenomen. Online kom ik veel schema's tegen, maar daar wordt ik meestal niet direct heel vrolijk van. De aangeraden looptempo's/hartslag voor die trainingsloopjes in die schema's liggen zo laag, dat ik het idee heb dat dat niet lekker loopt voor mij.
Hoe hebben jullie de marathon training aangepakt en wellicht nog advies voor mij qua schema?![]()
Die tempo's zijn zo laag omdat de marathon vooral een energievraagstuk is. Je wilt zo zuinig mogelijk lopen zodat je niet 'tegen de muur aanloopt' op het eind, daarom loont het om de vetverbranding te trainen. Vandaar de lange lopen op erg lage hartslag. Je wilt natuurlijk niet dat dit ten koste van de snelheid gaat, dus daarom kun je het combineren met intervaltrainingen, wisselduurlopen en af en toe een tempoloop.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:51 schreef CRX_master het volgende:
k heb me ingeschreven voor de marathon van Eindhoven (9 oktober) en kom er maar niet aan uit hoe ik daar naartoe moet/wil trainen. Afgelopen zaterdag heb ik nog een trail van 30 km gelopen (en in mei ook al eentje van 33km), om even aan te geven waar ik een beetje sta qua afstanden op dit moment. Ik heb zelf het idee dat als het moet, ik nu ook al wel 42km kan lopen. Het enige doel wat ik heb is het uitlopen van de marathon en als dat onder de 4 uur kan dan is dat mooi meegenomen. Online kom ik veel schema's tegen, maar daar wordt ik meestal niet direct heel vrolijk van. De aangeraden looptempo's/hartslag voor die trainingsloopjes in die schema's liggen zo laag, dat ik het idee heb dat dat niet lekker loopt voor mij.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
http://nos.nl/livestream/2115223-ek-atletiek-ochtendsessie.html
Voor wie al vakantie heeft of op zoek is naar werk-ontwijkend gedrag
Laura de Witte en Eefje Boons halen heel netjes de volgende ronde!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Misschien moet ik het maar proberen dan. Via runinfo.nl net een schema gemaakt. Ik kijk nog wel op tegen de duurloopjes in tempo 1, maar vooruit..quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Die tempo's zijn zo laag omdat de marathon vooral een energievraagstuk is. Je wilt zo zuinig mogelijk lopen zodat je niet 'tegen de muur aanloopt' op het eind, daarom loont het om de vetverbranding te trainen. Vandaar de lange lopen op erg lage hartslag. Je wilt natuurlijk niet dat dit ten koste van de snelheid gaat, dus daarom kun je het combineren met intervaltrainingen, wisselduurlopen en af en toe een tempoloop.![]()
Wat je kan doen om het iets minder monotoon te maken is na elke 3km D1 er een km D3 tussen te doen.. En verder is het vooral ook een training voor het hoofdquote:Op woensdag 6 juli 2016 12:19 schreef CRX_master het volgende:
[..]
Misschien moet ik het maar proberen dan. Via runinfo.nl net een schema gemaakt. Ik kijk nog wel op tegen de duurloopjes in tempo 1, maar vooruit..Ik maakte het leuk door nieuwe routes te doen, bijvoorbeeld vanaf een treinstation in de buurt terug naar huis lopen.. dan kom je ook met elke stap dichter bij je doel dus dat maakt het wel leuker..
Goede tip, km D3 er tussendoor mikken af en toe..ga ik zeker doen, want 28km op D1 duurt me nogal lang..quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat je kan doen om het iets minder monotoon te maken is na elke 3km D1 er een km D3 tussen te doen.. En verder is het vooral ook een training voor het hoofdIk maakte het leuk door nieuwe routes te doen, bijvoorbeeld vanaf een treinstation in de buurt terug naar huis lopen.. dan kom je ook met elke stap dichter bij je doel dus dat maakt het wel leuker..
En genoeg richtingen om uit te lopen vanuit thuis, dat gaat wel goed komen. Zeker op de langere afstanden zijn er mooie routes te lopen. Al meerdere trainingen gedaan van 25-30km het afgelopen half jaar en er is nog genoeg te ontdekken in de buurt.![]()
Met trailervaring van zo'n 30 tot 35 km is een (weg)marathon uitlopen zeker haalbaar. En die trail van afgelopen weekend was in de Ardennen met aardig wat hoogtemeters zag ik, dus dat zit wel goed.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:51 schreef CRX_master het volgende:
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb me ingeschreven voor de marathon van Eindhoven (9 oktober) en kom er maar niet aan uit hoe ik daar naartoe moet/wil trainen. Afgelopen zaterdag heb ik nog een trail van 30 km gelopen (en in mei ook al eentje van 33km), om even aan te geven waar ik een beetje sta qua afstanden op dit moment. Ik heb zelf het idee dat als het moet, ik nu ook al wel 42km kan lopen. Het enige doel wat ik heb is het uitlopen van de marathon en als dat onder de 4 uur kan dan is dat mooi meegenomen. Online kom ik veel schema's tegen, maar daar wordt ik meestal niet direct heel vrolijk van. De aangeraden looptempo's/hartslag voor die trainingsloopjes in die schema's liggen zo laag, dat ik het idee heb dat dat niet lekker loopt voor mij.
Hoe hebben jullie de marathon training aangepakt en wellicht nog advies voor mij qua schema?
De lange afstanden wel blijven lopen uiteraard, want het is nog bijna 100 dagen tot Eindhoven. Wat ook helpt bij het "verwerken" van de lange duurlopen is om ze met anderen te lopen. Ikzelf heb dan altijd minder oog voor tempo enzo en dan is wat langzamer lopen ineens niet zo moeilijk.
Verder wat afwisseling brengen zoals L_T al zegt geen slecht idee en als ultieme laatste idee: gewoon je LDL's als trail lopen (trails zijn nooit saai), dan wordt die marathon een makkie
Maar aan de andere kant is het ook wel goed om wat lange wegafstanden te lopen in de voorbereiding, om je voeten etc. daar aan te laten wennen.. En omdat je het constant lopen ook moet oefenen..quote:Op woensdag 6 juli 2016 17:34 schreef Guard het volgende:
[..]
Met trailervaring van zo'n 30 tot 35 km is een (weg)marathon uitlopen zeker haalbaar. En die trail van afgelopen weekend was in de Ardennen met aardig wat hoogtemeters zag ik, dus dat zit wel goed.
De lange afstanden wel blijven lopen uiteraard, want het is nog bijna 100 dagen tot Eindhoven. Wat ook helpt bij het "verwerken" van de lange duurlopen is om ze met anderen te lopen. Ikzelf heb dan altijd minder oog voor tempo enzo en dan is wat langzamer lopen ineens niet zo moeilijk.
Verder wat afwisseling brengen zoals L_T al zegt geen slecht idee en als ultieme laatste idee: gewoon je LDL's als trail lopen (trails zijn nooit saai), dan wordt die marathon een makkie
Verder, jammer van Jip!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hmm, ik denk dat ik toch voor de Polar M400 + Hartslagmeter ga. Ben bang dat ik na de aankoop anders spijt krijg van de extra meter!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:22 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Zelf wil ik volgende maand een hardloophorloge halen. Ik ga denk ik voor de Tomtom Runner. Niet te duur (goedkoper met GPS moet je er denk ik eentje uit China halen) en ik lees in het algemeen alleen goede ervaringen.
Hij is alleen misschien niet echt subtiel qua uiterlijk. En ik weet ook niet hoe je het horloge precies bij de bootcampoefeningen wil gebruiken?
De reacties zijn allemaal enorm positief, nog even verder inlezen en dan bestellen
[ Bericht 0% gewijzigd door sjaak_trekbek op 06-07-2016 20:14:10 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: