quote:
Op maandag 25 juli 2016 22:02 schreef Verbal het volgende:[..]
Ja natuurlijk. Want het kwam niet door pesten, het kwam door games die door tientallen miljoenen worden gespeeld, die níet in het echt om zich heen gaan schieten
V.
Ach, het kan best dat het bij sommige mensen wat triggert maar die mensen hebben al serieuze problemen zonder die spelletjes en zij waren toch al lang ontspoord of zouden anders ook ontsporen, het lijkt mij onzin (lees: het slechtere soort cafépsychologie) dat gewone mensen er gewelddadig door worden, mensen die dat beweren hebben typisch zelf nooit spelletjes gespeeld. Mensen die wel zulke spelletjes hebben gespeeld begrijpen dat FPS-spellen interessant zijn omwille van de reflexen, de precisie, de timing en de strategie, dat je bij GTA graag wat aanklooit om andere redenen dan omdat je het zo leuk vindt om mensen dood te rijden (moeilijker om er de vinger op te leggen voor mij) en zo.
Gek genoeg begon dat gezeik zo gauw 3D-spelletjes opkwamen omdat het ineens zo 'realistisch' was getekend (als ik terugkijk op GTA SA wat ik een geweldig spel vind dan is realisme niet het eerste wat in me opkomt, laat staan als het over Doom of Mortal kombat gaat). Eind jaren 80 sprongen veel gamers met plezier op vijanden hun hoofd. Mario vernielde die blokjes omdat de zielen van mensen erin zaten. Maar ja, dat was 2D en die mensen die er hun brood mee verdienen door hierover te zeuren hadden er nog geen kennis mee gemaakt.
Gelukkig gaan we daar in Nederland redeljk nuchter mee om, er zijn hier misschien wat spellen verboden (zoek maar eens op youtube naar een filmpje over een top x van spellen die terecht zijn verboden
) maar daarbij was het wel enigszins terecht en het ging om hele slechte spellen die je echt niet wil spelen.
Nu het hierover gaat, die feminazi's kunnen ook best vermoeiend zijn en dat zeg ik als iemand die pro-feminisme is (maar dan wel het moderne feminisme en niet het ouderwetse feminisme waar die voormalige hoofdredactrice van Opzij in bleef hangen) en die er blij mee was hoe Lara Croft werd vormgegeven in het op een na laatste Tomb Raider spel (veel realistischer dan de parodieën van de eerdere Tomb Raider spellen), Mass Effect bij voorkeur met de Femshep speelde en die Faith een asskicking karakter vindt. Ze zoeken gewoon veel te veel spijkers op laag water terwijl er niets aan de hand is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL