Eehm.. jawel.. maar wat is er mis met vragen..?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ongeacht welke weg je kiest om te bewandelen, tenzij je besluit het hierbij te laten is dit (behalve met een honkbalknuppel je geld halen) de eerste stap.
1. Je stelt hem in gebreke en doet een vordering voor het geld.
2. Wat je wilt.
Geen rechter gaat jou dit geld toekennen als je verplichte/gebruikelijke stappen overslaat.
Aangifte kun je doen van een strafbaar feitquote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Moet ik hem eerst in gebreke te hebben gesteld voordat ik aangifte kan doen?
Met vragen is niets mis.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Eehm.. jawel.. maar wat is er mis met vragen..?
Toen TS de auto kocht moest ie toch ook naar de verkoper toe..? Dan zou ik er dus eerst eens mee terug gaan om zijn reactie te peilen...
Dat vind de rechter ook helemaal prima.. (en is ook vrij normaal..)
Het is geen dealer.. en als het een beetje handelaar is dan word ie niet warm of koud van een mailtje meer of minder...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Met vragen is niets mis.
Maar zelf verwacht ik er echt helemaal niets van. Dealers die standen terugdraaien en niet meer reageren op mail zijn volgens mij niet de jongens die zonder slag of stoot TS wel even zijn geld teruggeven.
Als iets gewoon bevalt vind je er ook geen reviews over...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nu ik erop google vind ik allemaal slechte reviews
http://www.iendaautos.nl/
Ik twijfel niet dat het uitgesloten is, het heeft wel met de aankoop van de auto te maken. Verder staat er in elk geval bij Nationale Nederlanden dat er garantie moet zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik heb juist de ervaring dat er staat dat de auto gekocht moet zijn bij een Bovag/Focwa garage.
En ja het is een onwettige handeling, en gevoelsmatig geef ik je ook gelijk. Maar afhankelijk van het exact in TS zijn contract staat kan dit uitgesloten zijn.
Het is alleen maar weer een reden om voorzichtig te zijn met verzekeringen afsluiten.quote:SRK verleent u geen rechtsbijstand als u:
• het motorrijtuig of de aanhangwagen tweedehands
gekocht heeft zonder BOVAG-garantie of een
garantie die daarmee overeenkomt;
Als ik jou was zou ik langsgaan en als het antwoord niet bevalt kun je doorgaan naar het politiebureau.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
nog steeds geen reactie. Ik kreeg de tip van unive om de verkoper in gebreke te stellen...ja right...alsof em dat wel over de streep trekt
Want, dat hij vooraf de voorwaarden niet leest is de schuld van de verzekeraar?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:03 schreef eight het volgende:
TS wordt dus niet alleen getild door de verkoper maar ook door de verzekeraar
Je bedoelt de kleine lettertjes die weggemoffeld zijn in een stuk onleesbare tekst?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:33 schreef vaduz het volgende:
[..]
Want, dat hij vooraf de voorwaarden niet leest is de schuld van de verzekeraar?
Die ja.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:38 schreef eight het volgende:
[..]
Je bedoelt de kleine lettertjes die weggemoffeld zijn in een stuk onleesbare tekst?
Wat natuurlijk een beetje vreemd is omdat het hier helemaal geen garantiekwestie betreft, maar oplichting, en een onrechtmatige daad.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik twijfel niet dat het uitgesloten is, het heeft wel met de aankoop van de auto te maken. Verder staat er in elk geval bij Nationale Nederlanden dat er garantie moet zijn.
[..]
Het is alleen maar weer een reden om voorzichtig te zijn met verzekeringen afsluiten.
het is vooral een reden om een auto met garantie te kopen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:15 schreef Wespensteek het volgende:
Het is alleen maar weer een reden om voorzichtig te zijn met verzekeringen afsluiten.
Ik koop toch liever een auto op basis van prijs/kwaliteit dan op basis van de vraag of de rechtsbijstand een zaak wel of niet in behandeling neemt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
het is vooral een reden om een auto met garantie te kopen.
Precies maar het is voor hun wel handig dat ze naar de geschillen commissie kunnen ipv de rechter.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat natuurlijk een beetje vreemd is omdat het hier helemaal geen garantiekwestie betreft, maar oplichting, en een onrechtmatige daad.
De politie gaat Valsheid in geschrifte en Oplichting onderzoeken. Zeker die eerste is best ernstig. Het gaat hier om juridisch belangrijke procedures. Daarnaast is terugdraaien van een teller een economisch delict waar de FIOD ook nog achteraan mag.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:18 schreef Zolderkamer het volgende:
De politie doet er niets mee.. buiten een aangifte opnemen.. Het is een civielrechtelijke procedure die je idd gaat beginnen door hem in gebreke te stellen...
Ja dat bedacht ik me ook.. das nieuw enzo.. sinds 2014 strafbaar..quote:
Het gaat er Unive om dat ze alleen garages aanpakken die bij de Bovag zijn aangesloten.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat natuurlijk een beetje vreemd is omdat het hier helemaal geen garantiekwestie betreft, maar oplichting, en een onrechtmatige daad.
Dus een ander die je oplicht doen ze niks mee?quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Het gaat er Unive om dat ze alleen garages aanpakken die bij de Bovag zijn aangesloten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |