Misschien nóg makkelijker: de tellerstand weer vooruit (laten) draaien/zetten.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 18:16 schreef hottentot het volgende:
Dat is zeer simpel te ondervangen door dit aan te geven en verkoper te vragen akkoord te gaan met een onlogische meterstand. Daarna kan men TS helemaal niets meer maken.
En dit.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:02 schreef Fer het volgende:
Winnaar is de Bora die na 620000km nog voor 300000 door kon gaan.
Dat kan natuurlijk. Tijdje geskipt, of mogelijk geschorst geweest.quote:Op zondag 3 juli 2016 01:12 schreef Leandra het volgende:
Is er nou in mei 2013 geen APK geweest? Beetje raar dat er van mei 2012 tot mei 2014 geen km-stand bekend is.
Mwoah, dat valt mee. Je hebt het tellerrapport wat je kan vermelden. En als je dan zelf in de advertentie de kmstand gewoon vermeldt zoals die daadwerkelijk is, is er geen probleem. Alleen is de markt voor personen die een Bora met 6,5 ton op de klok zoeken, vrij klein. Maar daarom moet TS dus een flink deel van het aankoopbedrag terugeisen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:18 schreef Fe2O3 het volgende:
Besef je wel dat die auto onverkoopbaar is nu.
Enige wat je er nog voor krijgt als jij ermee klaar bent is de 75e voor de sloop of een paar 100 van een of andere marktplaats gek.
Hier ben ik eigenlijk nog meer benieuwd naar, dan wat TS uiteindelijk met de verkoper afspreekt.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hoezo?
TS gaat al zijn centjes terugkrijgen.
Gratis korte tijd een auto gehad, maar kost hem wel wat vrije tijd om dit weer te regelen.
Tevens van 15/6 tot 20/6 9078KM, de tering ben je 2x naar Moskou heen en weer gereden zonder pauze te nemen.
Dat is wel het meest vreemde excuus dat ik ooit gehoord hebt, daar zou ik een klacht over indienen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou net met rechtbijstand gebeld maar die kunnen niet helpen omdat de garage niet is aangesloten bij de Bovag. En de RDW die helpt ook niet omdat ze dat niet doen.
Ik ga aangifte doen bij de politie denk ik.
Waarom is het een vereiste dat ze Bovag lid moeten zijn?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou net met rechtbijstand gebeld maar die kunnen niet helpen omdat de garage niet is aangesloten bij de Bovag. En de RDW die helpt ook niet omdat ze dat niet doen.
Ik ga aangifte doen bij de politie denk ik.
Staat vast in de voorwaarden, het waarschijnlijk dus geen kwestie van niet kunnen maar niet willen/mogen. In dit geval is sprake van oplichting en dan zou je denken dat er wel een uitzondering mogelijk is.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:32 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Waarom is het een vereiste dat ze Bovag lid moeten zijn?
Als ze alle oplichtingspraktijken van autoverkoper die niet aangesloten zitten zouden behandelen dan hebben ze een hele drukke dag.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:51 schreef Wespensteek het volgende:
In dit geval is sprake van oplichting en dan zou je denken dat er wel een uitzondering mogelijk is.
Het lijkt mij dat rechtsbijstand er is om juridische hulp te verlenen, als men een zaak heeft zouden ze in principe moeten helpen tenzij het het geld niet waard is. Helaas zijn verzekeringsmaatschappijen vaak niet zo geïnteresseerd in het helpen van hun klanten.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:01 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als ze alle oplichtingspraktijken van autoverkoper die niet aangesloten zitten zouden behandelen dan hebben ze een hele drukke dag.
Nee het lijkt mij logisch. Je hebt niet bij de Bovag gekocht dus doen ze niets.
Men houd zich gewoon aan de door beide partijen afgesproken voorwaarden, lijkt mij heel normaal. Voorwaarden staat vaak dat je de auto bij erkende dealer of door Bovag of Focwa erkende bedrijven gekocht moet hebben.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat rechtsbijstand er is om juridische hulp te verlenen, als men een zaak heeft zouden ze in principe moeten helpen tenzij het het geld niet waard is. Helaas zijn verzekeringsmaatschappijen vaak niet zo geïnteresseerd in het helpen van hun klanten.
jeetje, dat is toch al een teken aan de want ter grootte van een wolkenkrabber ? Auto was van een vrachtwagen gevallen? Van oud omaatje geweest en altijd in garage gestaan?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou net met rechtbijstand gebeld maar die kunnen niet helpen omdat de garage niet is aangesloten bij de Bovag.
Er staat vaak dat het onder bovag garantie of gelijkwaardig moet vallen maar deze kwestie heeft niets met een garantieregeling of garantievoorwaarden te maken. Het heeft te maken met een onwettige handeling en de schade die TS daardoor heeft.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Men houd zich gewoon aan de door beide partijen afgesproken voorwaarden, lijkt mij heel normaal. Voorwaarden staat vaak dat je de auto bij erkende dealer of door Bovag of Focwa erkende bedrijven gekocht moet hebben.
nog steeds geen reactie. Ik kreeg de tip van unive om de verkoper in gebreke te stellen...ja right...alsof em dat wel over de streep trektquote:
De politie doet er niets mee.. buiten een aangifte opnemen.. Het is een civielrechtelijke procedure die je idd gaat beginnen door hem in gebreke te stellen...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
nog steeds geen reactie. Ik kreeg de tip van unive om de verkoper in gebreke te stellen...ja right...alsof em dat wel over de streep trekt
En die civiel rechtelijke procedure mag ik zeker helemaal uit eigen zak betalenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De politie doet er niets mee.. buiten een aangifte opnemen.. Het is een civielrechtelijke procedure die je idd gaat beginnen door hem in gebreke te stellen...
Maar waarom bel je niet/ga je niet langs?
Kun je hem later alsnog in gebreke stellen.. Van een mailtje worden die lui niet echt wakker denk ik...
Ik heb juist de ervaring dat er staat dat de auto gekocht moet zijn bij een Bovag/Focwa garage.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er staat vaak dat het onder bovag garantie of gelijkwaardig moet vallen maar deze kwestie heeft niets met een garantieregeling of garantievoorwaarden te maken. Het heeft te maken met een onwettige handeling en de schade die TS daardoor heeft.
Als je in het gelijk gesteld word niet uit eindelijk... Maar ik zou eerst eens langsgaan.. en daarna pas met brieven gaan schrijven (aangetekend enzo)quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En die civiel rechtelijke procedure mag ik zeker helemaal uit eigen zak betalen
Als je het alternatief beter vind, dan moet je dat doen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En die civiel rechtelijke procedure mag ik zeker helemaal uit eigen zak betalen
Ongeacht welke weg je kiest om te bewandelen, tenzij je besluit het hierbij te laten is dit (behalve met een honkbalknuppel je geld halen) de eerste stap.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
nog steeds geen reactie. Ik kreeg de tip van unive om de verkoper in gebreke te stellen...ja right...alsof em dat wel over de streep trekt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |