abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163286448
quote:
Ruim miljoen Britten tekenen petitie voor tweede referendum

Ruim een miljoen Britten hebben vrijdag en zaterdag een petitie ondertekend die oproept tot een tweede referendum over het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie.
De online petitie werd vrijdagochtend online gezet op de website van het Britse parlement, nadat bekend was geworden dat een nipte meerderheid van de Britten voor een Brexit had gestemd. De Britse regering onder leiding van premier Cameron heeft zich altijd uitgesproken tegen een vertrek uit de EU.

Volgens The Guardian had zaterdagochtend ruim een half miljoen Britten de petitie ondertekend, waardoor de website van het parlement tijdelijk onbereikbaar was. Het aantal handtekeningen was toen al vijf keer hoger als nodig is om de kwestie aan het parlement voor te leggen.

De initiatiefnemers willen dat bij een nieuw referendum een doorslaggevende meerderheid van 60 procent moet beslissen over een vertrek uit de EU bij een opkomst van 75 procent. Het referendum van donderdag had een opkomst van zo'n 70 procent en resulteerde in een meerderheid van 51,9 procent voor het Brexit-kamp.

De petitie werd gestart nadat inwoners van Londen burgemeester Sadiq Khan hadden opgeroepen de hoofdstad onafhankelijk te verklaren. Een meerderheid van de inwoners van Londen stemde tegen een Brexit. Een petitie die daarvoor werd gestart haalde bijna honderdduizend handtekeningen binnen.
Slechte verliezers of?
1) Project EU moet sws gered worden, beter voor UK, beter voor EU, beter voor de wereld.
2) Alleen onrendabelen (ouderen en tokkies) hebben voor een Brexit gestemd, en dat is oneerlijk.
3) De marges zijn idd veel te klein, een te kleine meerderheid beslist iets voor de rest.
4) De mogelijk bestaat nu eenmaal, dus niet zeuren aub.
5) Sadiq Khan for president.

Hoe staat men daar op FOK! in.

In het linkje staat de teller: https://petition.parliament.uk/petitions/131215
Nu al meer dan 1,3 miljoen.
quote:
Parliament will consider this for a debate
Parliament considers all petitions that get more than 100,000 signatures for a debate
Dus al meer dan 13x zoveel om dit in te brengen in een parlementair debat iig.

De petitie:
quote:
EU Referendum Rules triggering a 2nd EU Referendum

We the undersigned call upon HM Government to implement a rule that if the remain or leave vote is less than 60% based a turnout less than 75% there should be another referendum.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 25-06-2016 14:41:21 ]
I´m back.
pi_163286508
slechte verliezers.

Op zich heeft men wel een punt dat het verschil groter zou moeten zijn bij deze opkomst. Maar dan hadden ze dat maar moeten laten vastleggen voor het referendum, en/of van hun luie reet moeten komen om te gaan stemmen, en/of niet zo dom zijn om tegen te stemmen en nu de poep de ventilator geraakt heeft toch terug te willen krabbelen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_163286536
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:18 schreef Jordy-B het volgende:
slechte verliezers.

Op zich heeft men wel een punt dat het verschil groter zou moeten zijn bij deze opkomst. Maar dan hadden ze dat maar moeten laten vastleggen voor het referendum, en/of van hun luie reet moeten komen om te gaan stemmen, en/of niet zo dom zijn om tegen te stemmen en nu de poep de ventilator geraakt heeft toch terug te willen krabbelen.
Ja, het merkwaardige is dat de opkomst onder jongeren vrij gering is geweest en die lopen nu te klagen.
I´m back.
pi_163286564
Dus :D
pi_163286582
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Dus :D
We zijn er nog niet.
I´m back.
pi_163286589
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We zijn er nog niet.
Vind het wel sneu voor ze maar ook wel erg komisch :p
pi_163286593
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het merkwaardige is dat de opkomst onder jongeren vrij gering is geweest en die lopen nu te klagen.
Bedoel je nou dat je niet mag klagen als je leeftijdsgenoten niet gaan stemmen?
pi_163286608
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vind het wel sneu voor ze maar ook wel erg komisch :p
Ja, beetje lastig voor Cameron, denk ik.
I´m back.
pi_163286679
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:23 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Bedoel je nou dat je niet mag klagen als je leeftijdsgenoten niet gaan stemmen?
Ze lopen vooral te klagen op de onrendabelen (boeren, Tokkies en ouderen), niet op hun luie mede-jongeren, heb ik de indruk. Ook in NL werd door sommige mensen (Marianne Zwagerman en Ilona Smeets (rekenwonder, VK-stukjesschrijfter en hoogleraar) gesuggereerd dat stemrecht van ouderen maar aan banden moest worden gelegd.
I´m back.
pi_163286973
Slaat nergens op. Een opkomst van 70% is heel hoo en ze hebben terecht verloren.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:45:37 #11
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163287015
Neem aan dat dit lachend wordt verworpen.

Slechte verliezers dus, en dan ook de spelregels nog willen veranderen. Zo kennen we ze weer.

En dan nu "Zo spoedig mogelijk" de EU uit. Het voorzetje is al gegeven door Juncker. Cameron en Rutte kunnen straks naar elkaar verwijzen naar de "zo spoedig mogelijk".

Ik zal maar niet schrijven wat ik er verder van vind.
pi_163287032
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:43 schreef eight het volgende:
Slaat nergens op. Een opkomst van 70% is heel hoo en ze hebben terecht verloren.
Ja, ik lees nu ook van allerlei kanten dat er veel spijtoptanten van het Brexit kamp zijn.
Dus die hebben voor een Brexit gestemd, zijn naar huis gelopen en zijn achter hun pc gaan zitten om op google uit te zoeken wat het nou eigenlijk inhoudt een Brexit. Toen zijn ze op de doemscenario's gestuit van het remain kamp en nu hebben ze spijt dat ze voor de Brexit hebben gestemd. Heel veel van die mensen, kun je nu lezen, willen een tweede kans hebben.
I´m back.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:47:18 #13
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163287038
Das het zelfde als om een rematch vragen bij verlies, omdat iedereen vond dat de scheids ongelijk had.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:47:59 #14
440653 BarryOSeven
pi_163287051
Verder:

Stemrecht intrekken van ouderen? Hoe ziek in je hoofd kun je zijn.
pi_163287058
Geldt die 70% dan ook voor remain of hoe moet ik me dat voorstellen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:49:15 #16
440653 BarryOSeven
pi_163287075
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Geldt die 70% dan ook voor remain of hoe moet ik me dat voorstellen?
Waarom vraag je dat? We spreken hier over het establishment, natuurlijk geldt dat niet voor henzelf.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:49:19 #17
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_163287076
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:18 schreef Jordy-B het volgende:
slechte verliezers.

Dit inderdaad. Ik kan er ook niet meer van maken.
pi_163287108
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:45 schreef BarryOSeven het volgende:
Neem aan dat dit lachend wordt verworpen.

Slechte verliezers dus, en dan ook de spelregels nog willen veranderen. Zo kennen we ze weer.

En dan nu "Zo spoedig mogelijk" de EU uit. Het voorzetje is al gegeven door Juncker. Cameron en Rutte kunnen straks naar elkaar verwijzen naar de "zo spoedig mogelijk".

Ik zal maar niet schrijven wat ik er verder van vind.
Er zijn dingen al in gang gezet, al is het maar met de mond, die je dan natuurlijk weer moeilijk kunt omdraaien.
Maar er is dus wel een stukje kritiek van de kant van deze mensen die serieus genomen moet worden. De druiven zijn echt heel erg zuur. Wat ik hierboven zeg, mensen zijn bijv. van mening dat het best een goed idee is om het recht om te stemmen voor ouderen te beperken. En wat je, ook op deze site, kunt lezen over de ideeën met betrekking tot wat zij als "onrendabelen" zien, daar sta je ook van te kijken, alleen al omdat je aan neemt dat het remain-kamp progressief zou moeten zijn.
I´m back.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:53:09 #19
440653 BarryOSeven
pi_163287153
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er zijn dingen al in gang gezet, al is het maar met de mond, die je dan natuurlijk weer moeilijk kunt omdraaien.
Maar er is dus wel een stukje kritiek van de kant van deze mensen die serieus genomen moet worden. De druiven zijn echt heel erg zuur. Wat ik hierboven zeg, mensen zijn bijv. van mening dat het best een goed idee is om het recht om te stemmen voor ouderen te beperken.
Ja en dat is echt enorm gevaarlijk! Verplichte euthanasie iemand? Zullen we iedereen boven de 60 gewoon gedwongen naar de hemel helpen?

Dat mensen dit durven te opperen zeg en dat voor die zielige EU. Echt geestesziek meer kan ik er niet van maken.

Verder die 60% geldt dan neem ik aan dat ze NIET de EU uit gaan, als nu 60% voor stemt EN de opkomst gehaald wordt. Anders gaan de oude plannen door, niet andersom.

Maar zover mag het niet komen: Leave heeft gewonnen. Accepteer dat. Geef ze geen mogelijkheid tot fraude. Het blijft de EU immers.
pi_163287210
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:53 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja en dat is echt enorm gevaarlijk! Verplichte euthanasie iemand? Zullen we iedereen boven de 60 gewoon gedwongen naar de hemel helpen?

Dat mensen dit durven te opperen zeg en dat voor die zielige EU. Echt geestesziek meer kan ik er niet van maken.

Verder die 60% geldt dan neem ik aan dat ze NIET de EU uit gaan, als nu 60% voor stemt EN de opkomst gehaald wordt. Anders gaan de oude plannen door, niet andersom.

Maar zover mag het niet komen: Leave heeft gewonnen. Accepteer dat. Geef ze geen mogelijkheid tot fraude. Het blijft de EU immers.
Als bij een tweede referendum het niet lukt om binnen de EU te blijven, dan een derde referendum hè. :D.

Overigens ik meen dat men destijds in Denemarken met de EU-grondwet ook een tweede referendum heeft gehouden. Omdat de uitslag niet beviel.
Op zich is er precedent binnen de EU.
I´m back.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:00:35 #21
440653 BarryOSeven
pi_163287260
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als bij een tweede referendum het niet lukt om binnen de EU te blijven, dan een derde referendum hè. :D.

Overigens ik meen dat men destijds in Denemarken met de EU-grondwet ook een tweede referendum heeft gehouden. Omdat de uitslag niet beviel.
Op zich is er precedent binnen de EU.
Verder kan ik me goed verstellen dat het establishment deze verhalen opklopt. Niet om een tweede referendum te veroorzaken maar om het parlement iets meer legitimiteit te geven de keuze te verwerpen.

We zijn er nog niet totdat artikel 50 in werking is, en iets zegt me dat die brexit er koste wat het kost niet gaat komen.

Maar dan wordt het nog spannender de komende jaren, dus liever gewoon dit doen en verlies nemen voordat over een paar jaar heel Europa echt in de fik staat.
pi_163287298
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:00 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Verder kan ik me goed verstellen dat het establishment deze verhalen opklopt. Niet om een tweede referendum te veroorzaken maar om het parlement iets meer legitimiteit te geven de keuze te verwerpen.

We zijn er nog niet totdat artikel 50 in werking is, en iets zegt me dat die brexit er koste wat het kost niet gaat komen.

Maar dan wordt het nog spannender de komende jaren, dus liever gewoon dit doen en verlies nemen voordat over een paar jaar heel Europa echt in de fik staat.
Ja, ik denk dat ze dat niet zouden kunnen maken. Dan krijg je in UK al meteen veel heibel en in de rest van de EU ook. Zijn inmiddels behoorlijk grote delen van veel landen heel Euro-sceptisch tot ronduit negatief over de EU.
I´m back.
pi_163287310
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik lees nu ook van allerlei kanten dat er veel spijtoptanten van het Brexit kamp zijn.
Dus die hebben voor een Brexit gestemd, zijn naar huis gelopen en zijn achter hun pc gaan zitten om op google uit te zoeken wat het nou eigenlijk inhoudt een Brexit. Toen zijn ze op de doemscenario's gestuit van het remain kamp en nu hebben ze spijt dat ze voor de Brexit hebben gestemd. Heel veel van die mensen, kun je nu lezen, willen een tweede kans hebben.
Waar zijn die allerlei kanten. En hoeveel is 'veel'? Eén artikeltje over een Britse sukkol, herpost door Joop en de Volkskrant?

Slechte verliezers dat Bremain kamp.

Toont wel aan wat de aluhoedjes altijd beweerden. Binnen een Democratie verpest 51 stemmen van de honderd het voor 49. Maar dit werd natuurlijk nooit eerder besproken tot dit gebruikt kon worden. Want Democratie is heilig.

Daarom zeg ik: slechte verliezers dat Bremain kamp.
pi_163287336
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:03 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Waar zijn die allerlei kanten. En hoeveel is 'veel'? Eén artikeltje over een Britse sukkol, herpost door Joop en de Volkskrant?

Slechte verliezers dat Bremain kamp.

Toont wel aan wat de aluhoedjes altijd beweerden. Binnen een Democratie verpest 51 stemmen an de honderd het voor 49. Maar dit werd natuurlijk nooit eerder besproken tot het gebruikt kon worden. Want Democratie is heilig.

Daarom zeg ik: slechte verliezers dat Bremain kamp.
Gisterenmiddag kwamen er al filmpjes in de Britse media, waarin mensen die Brexit hadden gestemd al spijt hadden van hun keuze. Nu zie ik dit sentiment uitbreiden op twitter.
I´m back.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:05:45 #25
440653 BarryOSeven
pi_163287345
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat ze dat niet zouden kunnen maken. Dan krijg je in UK al meteen veel heibel en in de rest van de EU ook. Zijn inmiddels behoorlijk grote delen van veel landen heel Euro-sceptisch tot ronduit negatief over de EU.
Dat klopt, maar ergens zit de knik. De ombuiging van het opbouwen naar de EU en het afbreken daarvan. Het zou de brexit kunnen zijn.

Het zijn ontzettend slechte kinderachtige verliezers die de knik niet accepteren maar dan hun ware gezicht laten zien maar dan massaal. Dat is, denk ik, het moment waarop het mis gaat straks.

Laat ze daarom verstandig zijn en gewoon luisteren en verlies nemen, een heel erg groot verlies wel. Want de EU staat op het spel ondanks dat ze het ons anders willen doen geloven.

Alternatief is dus toch echt een half derde rijk met censuur en dictatoriale trekjes. Dat kan nooit lang goed gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')