Cameron dan. Schotland er bijna uit, uit de EU, een enorm verdeeld land. Straks misschien nog een Schots referendum.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bedenk me trouwens net dat dit ook lekker staat op het cv van Rutte: tijdens EU voorzitterschap Nederland een 'nee' van Nederland tegen het EU-verdrag met Oekraïne plus een Brexit. En een papieren deal met Turkije.
Dan overschat je de rol van EU-voorzitter zwaar. Het enige wat Rutte zichzelf kwalijk kan nemen is dat hij het voorzitterschap niet heeft gebruikt om hervormingen op de agenda te zetten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bedenk me trouwens net dat dit ook lekker staat op het cv van Rutte: tijdens EU voorzitterschap Nederland een 'nee' van Nederland tegen het EU-verdrag met Oekraïne plus een Brexit. En een papieren deal met Turkije.
Inderdaad. Daarnaast zijn het ook vaak foute projecten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet per se op tegen. Maar ik denk niet dat dit een taak van de EU zou moeten zijn.
Yep.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:24 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Cameron dan. Schotland er bijna uit, uit de EU, een enorm verdeeld land. Straks misschien nog een Schots referendum.
Oh ik realiseer me dondersgoed dat Rutte niet 1 op 1 overal invloed op heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dan overschat je de rol van EU-voorzitter zwaar. Het enige wat Rutte zichzelf kwalijk kan nemen is dat hij het voorzitterschap niet heeft gebruikt om hervormingen op de agenda te zetten.
Ik zeg het wel vaker: voor heel veel jongeren is alles vanzelfsprekend geworden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:21 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Hier moet ook de turnout bijstaan. Veel jongeren kon het blijkbaar weinig schelen.
Het hoofd van de coach is ook gerold, Cameron is vanochtend opgestapt. De vraag is waarom Juncker nog niet weg is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oh ik realiseer me dondersgoed dat Rutte niet 1 op 1 overal invloed op heeft.
Maar uiteindelijk is een voetbalcoach ook niet degene die de bal tegen de paal schiet ipv in de goal. Maar is het wel het hoofd vd coach dat rolt bij slechte resultaten.
Oh, waarom niet?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:25 schreef IPA35 het volgende:
De Schotten hebben pas een referendum gehad. Westminster zou een nieuw referendum niet moeten erkennen.
Ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik zeg het wel vaker: voor heel veel jongeren is alles vanzelfsprekend geworden.
Ja, maar dus gebaseerd op een mythe.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, over het algemeen wordt de kloof tussen laag- en hoog opgeleide mensen wel groter en wordt het steeds moeilijker om in elkaars situatie in te leven. Solidariteit verdwijnt ook.
Zo kun je wel degelijk stellen dat relatief veel hoog opgeleiden zijn voor verdere flexibilisering en afbreken van de verzorgingsstaat omdat dat toch niet in hun belevingswereld past.
Hetzelfde kun je stellen over de neoliberale agenda van de EU die met name door hoog opgeleiden wordt omarmd.
Dus wat je stelt is niet helemaal waar.
Zo zou ik ook wel eens diepgaander iets willen horen over het vrij verkeer van personen. Op Malta worden alle huizen opgekocht door rijke West-Europeanen terwijl Malta een negatief migratiesaldo heeft... Malta heeft een gemiddeld maandinkomen van ¤1000,-...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarnaast zijn het ook vaak foute projecten.
Bijvoorbeeld hogesnelheidslijnen van de ene dure bestemming naar de andere dure bestemming, maar om het financieel mogelijk te maken worden de spoorlijnen naar de dorpjes onder druk van de EU gesloten. De gewone mensen zijn dus de klos, want aan de prestigeprojecten van de EU hebben ze niets (geen geld om naar dure grote steden te reizen terwijl het eigen dorp geen openbaar vervoer meer heeft). Het is gewoon pervers.
Geen onredelijke vraag idd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:27 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het hoofd van de coach is ook gerold, Cameron is vanochtend opgestapt. De vraag is waarom Juncker nog niet weg is.
Decadentie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik zeg het wel vaker: voor heel veel jongeren is alles vanzelfsprekend geworden.
40% niet hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Oh, waarom niet?
Juist de schotten stemden voor bij de EU blijven.
Ik heb geen medelijden met hem.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die komt wel op zijn pootjes terecht hoor, wat denk jij dan..
Hear hearquote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Decadentie.
We (in West-Europa) hebben zo veel geld, dat we ons druk 'kunnen' maken om het lot van mensen die 2000 kilometer verderop hun land verkloten, ons schuldig voelen over iets dat 400 jaar geleden is gebeurd, het krankzinnige idee dat zelfs het klimaat maakbaar is, en gender-neutrale toiletten
Wat is dus gebaseerd op een mythe?quote:
Ja, klopt dan kunnen ze weer van voren af aan beginnen in berenhuiden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:29 schreef agter het volgende:
[..]
Ik heb geen medelijden met hem.
Maar als het echt fout gaat, dan blijft er weinig van het VK over.
(Zal wel loslopen)
Waarom zou dat krankzinnig zijn?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
het krankzinnige idee dat zelfs het klimaat maakbaar is
Dat er een wezenlijk verschil is tussen laag- en hoogopgeleiden. Ik heb er als hoogopgeleide nooit wat van gezien iig.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat is dus gebaseerd op een mythe?
Wat ik stel is wel degelijk een ontwikkeling die gaande is hoor.
60% dus wel om te blijven. Dat is een overtuigender uitslag dan de 52-48 landelijk. Dat is wel degelijk een reden om nog eens over onafhankelijkheid te stemmen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
40% niet hoor.
Tijdens het vorige referendum was Brexit al zeer reëel en het referendum al gepland...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |