dat ID wordt altijd moeilijk over gedaan, maar als je weet, of ervan uitgaat, dat je doodgaat, waarom dan niet je ID meenemen? Zo weet je familie tenminste nog snel dat jij t bent en kunnen je eventuele terroristische maten er gelijk n borrel op drinken dat je je werk zo goed hebt gedaan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik hoorde op de radio dat er een ID kaart in de vrachtauto is gevonden en de noodtoestand wordt met 3 maanden verlengd. Wat je er ook van denkt welk scenario dan ook we zitten in een vreselijke rotwereld.
ID is logisch zoals in bovenstaande reacties wel duidelijk is geworden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik hoorde op de radio dat er een ID kaart in de vrachtauto is gevonden en de noodtoestand wordt met 3 maanden verlengd. Wat je er ook van denkt welk scenario dan ook we zitten in een vreselijke rotwereld.
Een noodtoestand wordt dan ook niet ingezet direct ter voorkoming van aanslagen, het geeft de overheid de mogelijkheid om bijvoorbeeld direct hulpdiensten en materiaal in te kunnen zetten of de mogelijkheid tot het invoeren van een avondklok of gebiedsverbod om de orde te kunnen bewaken in bepaalde wijken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:18 schreef Chewie het volgende:
Nood toestand verlengen lijkt me een beetje snel en gezien het feit dat een nood toestand dit soort aanslagen niet kan voorkomen lijkt het me ook een beetje nutteloos.
Dat snap ik maar maakt het niet meteen logisch en ik blijf van mening dat de gewone burger er meer last van heeft dan van een terrorist die een aanslag beraamt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:28 schreef manifold het volgende:
[..]
Een noodtoestand wordt dan ook niet ingezet direct ter voorkoming van aanslagen, het geeft de overheid de mogelijkheid om bijvoorbeeld direct hulpdiensten en materiaal in te kunnen zetten of de mogelijkheid tot het invoeren van een avondklok of gebiedsverbod om de orde te kunnen bewaken in bepaalde wijken.
Op welke manier heeft de gewone burger er last van als de overheid de mogelijkheid krijgt om zonder gang naar de rechtbank bijvoorbeeld grootschalige evenementen af te kunnen lasten, simpel omdat ze de mankracht op het moment niet heeft om die veilig te kunnen begeleiden? Of als ze een avondklok in willen stellen in banlieus om te voorkomen dat daar rellen uitbreken, of wanneer ze een gebiedsverbod rondom bepaalde potentiele doelen willen instellen en deze door militairen willen laten bewaken? Wat is daar niet logisch aan?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat snap ik maar maakt het niet meteen logisch en ik blijf van mening dat de gewone burger er meer last van heeft dan van een terrorist die een aanslag beraamt.
Dat is grappig, je geeft allemaal voorbeelden die juist de burger beperken in zijn vrijheid, zie je dat nu echt zelf niet? Of ben je gewoon van mening dat er geen gewone burgers in de banlieus wonen en die mensen dit dus allemaal verdienen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:53 schreef manifold het volgende:
[..]
Op welke manier heeft de gewone burger er last van als de overheid de mogelijkheid krijgt om zonder gang naar de rechtbank bijvoorbeeld grootschalige evenementen af te kunnen lasten, simpel omdat ze de mankracht op het moment niet heeft om die veilig te kunnen begeleiden? Of als ze een avondklok in willen stellen in banlieus om te voorkomen dat daar rellen uitbreken, of wanneer ze een gebiedsverbod rondom bepaalde potentiele doelen willen instellen en deze door militairen willen laten bewaken? Wat is daar niet logisch aan?
"Gewone burgers" in banlieus zijn ook niet gebaat bij rellen, de veiligheid van "gewone bezoekers" van grootschalige evenementen kan in bepaalde situaties ook niet gegarandeerd worden. Dat is niet het resultaat van de noodtoestand maar van de werkelijkheid dat de beschikbare hoeveelheid agenten, hulpverleners, etc slechts beperkt ingezet kunnen worden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is grappig, je geeft allemaal voorbeelden die juist de burger beperken in zijn vrijheid, zie je dat nu echt zelf niet? Of ben je gewoon van mening dat er geen gewone burgers in de banlieus wonen en die mensen dit dus allemaal verdienen.
Bedankt voor de voorbeelden, avondklok en afgelaste evenementen.
Dit alles kan ook met een andere of fake id, dus hoeveel zegt het nou echt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:10 schreef kalinhos het volgende:
Over dat ID. Die heb je gewoon nodig om
- De vrachtwagen te huren
- De achterblijvers te laten weten dat jij het was
- Om niet 20km voor Nice staande gehouden te worden en vervolgens een probleem hebt omdat je geen legitimatie kan tonen. Denk je dat je dan Nice nog haalt onopvallend?
In BNW is het toch de bedoeling dat we hier een complot in gaan zien?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=181_1468536129
Meh, deze sla ik even over.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:05 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
In BNW is het toch de bedoeling dat we hier een complot in gaan zien?
Ik ook, maar ben nieuwsgierig naar alle die wel het lef hebben.quote:
Je kan toch wel dingen anders zien, zonder het leed en de gruwel ervan te ontkennen?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:08 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Ik ook, maar ben nieuwsgierig naar alle die wel het lef hebben.
Doe je ding.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:13 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je kan toch wel dingen anders zien, zonder het leed en de gruwel ervan te ontkennen?
Klopt. Maar de tendens is altijd "wooow er ligt nog een ID! Ben je zo'n boef/terrorist, kan je niet je ID vergeten--> dit moet wel gestaged zijn"quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:03 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dit alles kan ook met een andere of fake id, dus hoeveel zegt het nou echt.
Volgens mij ben jij toch echt de enige die dit hier roept nu.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:28 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Klopt. Maar de tendens is altijd "wooow er ligt nog een ID! Ben je zo'n boef/terrorist, kan je niet je ID vergeten--> dit moet wel gestaged zijn"
Wat valt er te debunken daaraan? Het kan gewoon, niets aparts aan. Oh sorry, ik moet beter lezen. Geen idee, daar weet Wantie vast meer vanaf, die is 9/11 expertquote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:13 schreef Manke het volgende:
Het is wel merkwaardig dat er altijd een id teruggevonden wordt, zelfs met '9/11' in het puin van de torens wv er enkelen nog leefden en er niks mee te maken haddrn. Of is dat met die paspoorten debunked? .
Daar weet ik ook wel wat van:quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat valt er te debunken daaraan? Het kan gewoon, niets aparts aan. Oh sorry, ik moet beter lezen. Geen idee, daar weet Wantie vast meer vanaf, die is 9/11 expert. (maar offtopic hier).
Sta je achter de video die je post of? Wat vind je er zelf van?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |