abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163752250
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:00 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik hoorde op de radio dat er een ID kaart in de vrachtauto is gevonden en de noodtoestand wordt met 3 maanden verlengd. Wat je er ook van denkt welk scenario dan ook we zitten in een vreselijke rotwereld.
dat ID wordt altijd moeilijk over gedaan, maar als je weet, of ervan uitgaat, dat je doodgaat, waarom dan niet je ID meenemen? Zo weet je familie tenminste nog snel dat jij t bent en kunnen je eventuele terroristische maten er gelijk n borrel op drinken dat je je werk zo goed hebt gedaan.

Verder gebeuren er gelukkig genoeg leuke dingen om m'n negatieve gevoel over de wereld niet te laten overheersen.
compact en kleverig.
pi_163753117
Over dat ID. Die heb je gewoon nodig om
- De vrachtwagen te huren
- De achterblijvers te laten weten dat jij het was
- Om niet 20km voor Nice staande gehouden te worden en vervolgens een probleem hebt omdat je geen legitimatie kan tonen. Denk je dat je dan Nice nog haalt onopvallend?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_163753233
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:00 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik hoorde op de radio dat er een ID kaart in de vrachtauto is gevonden en de noodtoestand wordt met 3 maanden verlengd. Wat je er ook van denkt welk scenario dan ook we zitten in een vreselijke rotwereld.
ID is logisch zoals in bovenstaande reacties wel duidelijk is geworden.

Nood toestand verlengen lijkt me een beetje snel en gezien het feit dat een nood toestand dit soort aanslagen niet kan voorkomen lijkt het me ook een beetje nutteloos. Is ook weer typisch zo'n maatregel waar de "gewone mens" meer last van heeft dan de terrorist.

Maar zieke mensen die dit soort aanslagen kunnen uitvoeren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2016 10:19:34 ]
pi_163753386
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 10:18 schreef Chewie het volgende:
Nood toestand verlengen lijkt me een beetje snel en gezien het feit dat een nood toestand dit soort aanslagen niet kan voorkomen lijkt het me ook een beetje nutteloos.
Een noodtoestand wordt dan ook niet ingezet direct ter voorkoming van aanslagen, het geeft de overheid de mogelijkheid om bijvoorbeeld direct hulpdiensten en materiaal in te kunnen zetten of de mogelijkheid tot het invoeren van een avondklok of gebiedsverbod om de orde te kunnen bewaken in bepaalde wijken.
pi_163753688
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 10:28 schreef manifold het volgende:

[..]

Een noodtoestand wordt dan ook niet ingezet direct ter voorkoming van aanslagen, het geeft de overheid de mogelijkheid om bijvoorbeeld direct hulpdiensten en materiaal in te kunnen zetten of de mogelijkheid tot het invoeren van een avondklok of gebiedsverbod om de orde te kunnen bewaken in bepaalde wijken.
Dat snap ik maar maakt het niet meteen logisch en ik blijf van mening dat de gewone burger er meer last van heeft dan van een terrorist die een aanslag beraamt.
pi_163753738
Dat sowieso, t blijft schijnveiligheid.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_163753799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 10:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat snap ik maar maakt het niet meteen logisch en ik blijf van mening dat de gewone burger er meer last van heeft dan van een terrorist die een aanslag beraamt.
Op welke manier heeft de gewone burger er last van als de overheid de mogelijkheid krijgt om zonder gang naar de rechtbank bijvoorbeeld grootschalige evenementen af te kunnen lasten, simpel omdat ze de mankracht op het moment niet heeft om die veilig te kunnen begeleiden? Of als ze een avondklok in willen stellen in banlieus om te voorkomen dat daar rellen uitbreken, of wanneer ze een gebiedsverbod rondom bepaalde potentiele doelen willen instellen en deze door militairen willen laten bewaken? Wat is daar niet logisch aan?
pi_163753903
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 10:53 schreef manifold het volgende:

[..]

Op welke manier heeft de gewone burger er last van als de overheid de mogelijkheid krijgt om zonder gang naar de rechtbank bijvoorbeeld grootschalige evenementen af te kunnen lasten, simpel omdat ze de mankracht op het moment niet heeft om die veilig te kunnen begeleiden? Of als ze een avondklok in willen stellen in banlieus om te voorkomen dat daar rellen uitbreken, of wanneer ze een gebiedsverbod rondom bepaalde potentiele doelen willen instellen en deze door militairen willen laten bewaken? Wat is daar niet logisch aan?
Dat is grappig, je geeft allemaal voorbeelden die juist de burger beperken in zijn vrijheid, zie je dat nu echt zelf niet? Of ben je gewoon van mening dat er geen gewone burgers in de banlieus wonen en die mensen dit dus allemaal verdienen.

Bedankt voor de voorbeelden, avondklok en afgelaste evenementen.
pi_163754106
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is grappig, je geeft allemaal voorbeelden die juist de burger beperken in zijn vrijheid, zie je dat nu echt zelf niet? Of ben je gewoon van mening dat er geen gewone burgers in de banlieus wonen en die mensen dit dus allemaal verdienen.

Bedankt voor de voorbeelden, avondklok en afgelaste evenementen.
"Gewone burgers" in banlieus zijn ook niet gebaat bij rellen, de veiligheid van "gewone bezoekers" van grootschalige evenementen kan in bepaalde situaties ook niet gegarandeerd worden. Dat is niet het resultaat van de noodtoestand maar van de werkelijkheid dat de beschikbare hoeveelheid agenten, hulpverleners, etc slechts beperkt ingezet kunnen worden.
En de noodtoestand gold al sinds november 2015, de invloed daarvan merk je volgens mij echt niet dagelijks. Het is niet dat er sindsdien bijvoorbeeld een continue avondklok is of dat alle evenementen afgeschaft zijn, Dat zijn extreme voorbeelden met een grote impact op de bevolking en die heb ik de afgelopen maanden maar weinig voor zien komen, maar indien noodzakelijk is die mogelijkheid er wel.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 12:03:58 #161
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163755175
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 10:10 schreef kalinhos het volgende:
Over dat ID. Die heb je gewoon nodig om
- De vrachtwagen te huren
- De achterblijvers te laten weten dat jij het was
- Om niet 20km voor Nice staande gehouden te worden en vervolgens een probleem hebt omdat je geen legitimatie kan tonen. Denk je dat je dan Nice nog haalt onopvallend?
Dit alles kan ook met een andere of fake id, dus hoeveel zegt het nou echt.
wooblabalurg
pi_163755206
quote:
In BNW is het toch de bedoeling dat we hier een complot in gaan zien?
pi_163755244
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 12:05 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

In BNW is het toch de bedoeling dat we hier een complot in gaan zien?
Meh, deze sla ik even over. ;)
pi_163755265
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 12:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Meh, deze sla ik even over. ;)
Ik ook, maar ben nieuwsgierig naar alle die wel het lef hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dance99Vv op 15-07-2016 20:22:31 ]
  vrijdag 15 juli 2016 @ 12:13:07 #165
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163755355
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 12:08 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Ik ook, maar ben nieuwsgierig naar alle die wel het lef hebben.
Je kan toch wel dingen anders zien, zonder het leed en de gruwel ervan te ontkennen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Dance99Vv op 15-07-2016 20:23:27 ]
wooblabalurg
pi_163755360
Bedoel, als ik een beetje mijn best doe kan ik ook wel de wildste verhalen verzinnen over deze aanslag. Maar nogal ongepast allemaal he.

[ Bericht 37% gewijzigd door Dance99Vv op 15-07-2016 20:24:53 ]
pi_163755388
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 12:13 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je kan toch wel dingen anders zien, zonder het leed en de gruwel ervan te ontkennen?
Doe je ding.
pi_163755632
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 12:03 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit alles kan ook met een andere of fake id, dus hoeveel zegt het nou echt.
Klopt. Maar de tendens is altijd "wooow er ligt nog een ID! Ben je zo'n boef/terrorist, kan je niet je ID vergeten--> dit moet wel gestaged zijn"

Het kan evengoed een fake ID zijn, dat wordt vooralsnog niet ontkend.
pi_163756488
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 12:28 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Klopt. Maar de tendens is altijd "wooow er ligt nog een ID! Ben je zo'n boef/terrorist, kan je niet je ID vergeten--> dit moet wel gestaged zijn"

Volgens mij ben jij toch echt de enige die dit hier roept nu.
pi_163756606
Lees voor de gein anders de topics over Charlie Hebdo en de Bataclan eens terug.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 13:13:55 #171
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163756683
Het is wel merkwaardig dat er altijd een id teruggevonden wordt, zelfs met '9/11' in het puin van de torens wv er enkelen nog leefden en er niks mee te maken haddrn. Of is dat met die paspoorten debunked? .
pi_163760811
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 13:13 schreef Manke het volgende:
Het is wel merkwaardig dat er altijd een id teruggevonden wordt, zelfs met '9/11' in het puin van de torens wv er enkelen nog leefden en er niks mee te maken haddrn. Of is dat met die paspoorten debunked? .
Wat valt er te debunken daaraan? Het kan gewoon, niets aparts aan. Oh sorry, ik moet beter lezen. Geen idee, daar weet Wantie vast meer vanaf, die is 9/11 expert :P. (maar offtopic hier).

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2016 16:11:09 ]
pi_163761449
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat valt er te debunken daaraan? Het kan gewoon, niets aparts aan. Oh sorry, ik moet beter lezen. Geen idee, daar weet Wantie vast meer vanaf, die is 9/11 expert :P. (maar offtopic hier).
Daar weet ik ook wel wat van:

BNW / 9/11 #48: We zijn bijna deeltje 50 aan het naderen...

en

BNW / 9/11 #49: Waar deel 50 nu wel héél dichtbij komt

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2016 17:02:24 ]
  vrijdag 15 juli 2016 @ 17:46:53 #174
242692 Geranium_Opa
Trappistenbier
pi_163762978
quote:
Sta je achter de video die je post of? Wat vind je er zelf van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')