Inderdaad. Nederland zal vervallen tot wat Noord-Korea is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:00 schreef Rww-trains het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als duitsland en belgie de grens dicht houden? Niet geheel onrealistisch gezien een nexit zorgt voor een economische crisis+massawerkeloosheid.
Dan zal nederland veranderen van een welvarend land naar een soort noord korea.
Referendum voor censuskiesrecht misschien een oplossing?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:57 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Mijn grootste nachtmerrie. Duitsland blijft in de EU maar de rechtse onderbuik van Nederland (die voor het laatst economie hebben gehad op de mulo) mag even gaan stemmen over het EU-lidmaatschap.
Wat maakt het uit of mensen om volgens jou verkeerde redenen stemmen? De wil van het volk is de wil van het volk. En veel minder makkelijk corrumpeerbaar als politici.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat ik niet al mijn medelanders vertrouw om om de juiste redenen te stemmen. Daarbij ben ik van mening dat wat de massa vind vaak het onjuiste is juist omdat de massa dat vind.
En daarvoor hebben we dus politiek uitgevonden. Zodat mensen met een mandaat van het volk een beslissing kunnen maken op basis van alle juiste informatie. Als je wilt weten wat de economische gevolgen zijn van deze brexit, vraag ja dat dan aan een bouwvakker, of aan een econoom?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
bij echt belangrijke beslissingen kun je de gevolgen toch nooit 100%zeker weten.? Om dan geen beslissing te willen nemen vind ik dan niet getuigen van moed. In zulke gevallen val je terug op je basis principes, maak je op grond daarvan een beslissing en ga je daarna de boel oplossen.
Stel nou dat Churchill eerst nog een paar jaar had willen onderzoeken...of besluiteloos had toegekeken. Hij en groot Brittannië met hem kozen om tegen de Duitsers te vechten omdat dat het goede was om te doen.
Qua geisoleerde ligging denk ik dat je een nexit zeer kunt vergelijken met noord korea.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Inderdaad. Nederland zal vervallen tot wat Noord-Korea is.
Wat een bullshit angst gelul. Gaat never nooit niet gebeuren. Verzin je dit soort dingen zelf of heb je dit ergens gelezen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:00 schreef Rww-trains het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als duitsland en belgie de grens dicht houden? Niet geheel onrealistisch gezien een nexit zorgt voor een economische crisis+massawerkeloosheid.
Dan zal nederland veranderen van een welvarend land naar een soort noord korea.
Geloof je dat zelf? Laat je niet bang maken joh.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:02 schreef Rww-trains het volgende:
[..]
Qua geisoleerde ligging denk ik dat je een nexit zeer kunt vergelijken met noord korea.
Tja het volk wil ook wel elke dag een ijsco. Het is makkelijk om alleen de positieve kant te zien en de negatieven uit het oog te verliezen. Wie gaat elke dag een ijsco betalen en iedereen wordt #viesdik...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of mensen om volgens jou verkeerde redenen stemmen? De wil van het volk is de wil van het volk. En veel minder makkelijk corrumpeerbaar als politici.
Volgens mij wil ongeveer 35% van de Nederlanders uit de EU, de rest wil blijven. De PVV haalt toch niet meer dan 38 zetels (ongeveer 25%) en dan heb je nog een wat andere anti-EU-mensen en dat is het. Alleen op de frontpage en NWS is het beeld vertekend.quote:
Eigenlijk aan geen van beiden, omdat niemand dat kan voorspellen, economen weten het ook niet, zoveel als er de ene kant op praten zoveel praten er ook de andere kant op...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En daarvoor hebben we dus politiek uitgevonden. Zodat mensen met een mandaat van het volk een beslissing kunnen maken op basis van alle juiste informatie. Als je wilt weten wat de economische gevolgen zijn van deze brexit, vraag ja dat dan aan een bouwvakker, of aan een econoom?
Ik zie het volk absoluut niet als een stel mongolen die geen idee hebben wat ze doenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:59 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Je noemt steeds "het gewone volk" alsof het mongolen zijn die geen idee hebben wat ze doen, zo kijk ik niet tegen 'het volk' aan. Wil niet zeggen dat iedereen altijd even goed geïnformeerd is, maar ik heb niet zoveel problemen met referenda. Vind het juist wel goed dat er een aantal komen waarbij de uitslag afwijkend is van de gevestigde orde.
Hoop alleen wel dat er een verandering zal volgen in de manier waarop wij met zulke zaken omgaan. Ben er niet voor dat we straks 6 x per jaar naar de stembus moeten voor een referendum, maar als dat zou moeten, soit, want in mijn ogen maakt "het volk" altijd de juiste keuze. Niemand weet namelijk wat de gevolgen zijn, dus is elke keuze de juiste voor dat moment.
Maar het volk heeft geen verstand van de gevolgen van een vertrek uit de EU. Dat is nu eenmaal zo. De groenteboer is niet voor niks groenteboer. Als ik last van mijn kies heb, dan ga ik de bakker ook niet vragen of hij het op wil lossen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of mensen om volgens jou verkeerde redenen stemmen? De wil van het volk is de wil van het volk. En veel minder makkelijk corrumpeerbaar als politici.
Wie heeft er dan wel verstand van?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar het volk heeft geen verstand van de gevolgen van een vertrek uit de EU. Dat is nu eenmaal zo. De groenteboer is niet voor niks groenteboer. Als ik last van mijn kies heb, dan ga ik de bakker ook niet vragen of hij het op wil lossen.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geloof je dat zelf? Laat je niet bang maken joh.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geloof je dat zelf? Laat je niet bang maken joh.
Dat is geen bangmakkerij, het is zeer reeel om uit te gaan van een situatie waarbij de landsgrenzen gesloten blijven in de strijd tegen nederlandsd economische vluchtelingen en de massawerkeloosheid.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat een bullshit angst gelul. Gaat never nooit niet gebeuren. Verzin je dit soort dingen zelf of heb je dit ergens gelezen?
Keer op keer blijkt deze visie echter te kloppen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:59 schreef Jopie78 het volgende:
Je noemt steeds "het gewone volk" alsof het mongolen zijn die geen idee hebben wat ze doen.
Geldt ook voor remain-stemmer dus?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zie het volk absoluut niet als een stel mongolen die geen idee hebben wat ze doenIk ben slechts van mening dat de overgrote meerderheid simpelweg niet gekwalificeerd is om een weloverwogen beslissing te maken over dit soort onderwerpen.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:02 schreef Rww-trains het volgende:
[..]
Qua geisoleerde ligging denk ik dat je een nexit zeer kunt vergelijken met noord korea.
Maar ze zijn wel goed genoeg om op een partij(leider) te stemmen. Das toch tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zie het volk absoluut niet als een stel mongolen die geen idee hebben wat ze doenIk ben slechts van mening dat de overgrote meerderheid simpelweg niet gekwalificeerd is om een weloverwogen beslissing te maken over dit soort onderwerpen.
Dan hoeven we in ieder geval niet meer mee te betalen aan de enorme bakken ijs waar de EU politici zich elke dag mee volstoppen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja het volk wil ook wel elke dag een ijsco. Het is makkelijk om alleen de positieve kant te zien en de negatieven uit het oog te verliezen. Wie gaat elke dag een ijsco betalen en iedereen wordt #viesdik...
Dus voortaan mogen alleen de economen nog stemmen. Ok.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar het volk heeft geen verstand van de gevolgen van een vertrek uit de EU. Dat is nu eenmaal zo. De groenteboer is niet voor niks groenteboer. Als ik last van mijn kies heb, dan ga ik de bakker ook niet vragen of hij het op wil lossen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |