1 pot nat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke gokkantoren bedoel je? De banken of de gokkantoren die sportweddenschappen doen?
Een heel goed commentaar ook. Nuchter en feitelijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:10 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
twitter:emileroemer twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 07:22:20Een mokerslag voor Brussel en voor politici die werken aan Superstaat Europa. De EU moet op de schop. Minder Brussel, meer democratie. reageer retweet
Ik ben het een keer eens met een extreemlinkse politici.twitter:emileroemer twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 07:34:03NL moet nu zelf met eisen voor verandering komen. Want grootste bedreiging voor de Europese samenwerking zijn politici die nu doordenderen. reageer retweet
De sportwedkantoren natuurlijk, je krijgt (je) geld terugquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke gokkantoren bedoel je? De banken of de gokkantoren die sportweddenschappen doen?
Politiek is topsportquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De sportwedkantoren natuurlijk, je krijgt (je) geld terug
Zeer in het min. Kijk maar eens naar keurs van het Britse Pond die keldert ook met zo 5 procent tegenover het Dollar.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:22 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de AEX gaat openen.
Schotland gaat opnieuw een referendum houden en de kans is groot dat Schotland ervoor kiest zich van de UK af te scheiden en tot de EU toe te treden. Noord-ierland zal mogelijk voor aansluiting kiezen bij Ierland. De katholiek, protestantse polarisatie in noord-ierland is al langer aan het verminderen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:37 schreef bijdehand het volgende:
Zullen schotland en noord ierland zich nu ook af willen scheiden van het vk en in de unie willen blijven?
Nee, dat Schotland uit het VK stapt en zich weer aansluit bij de EU.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:13 schreef DUTCHKO het volgende:
Welk einde?
Dat de hemel naar beneden komt en het vagevuur ons gaat overstromen?
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:25 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Zeer in het min. Kijk maar eens naar keurs van het Britse Pond die keldert ook met zo 5 procent tegenover het Dollar.
Zeker en dan niet alleen of Nederland uit de EU moet maar laten we het dan meteen goed aanpakken en kiezen of de provincies uit Nederland willenquote:
Logisch toch, onzekerheid en emotie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:28 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is de future van de AEX. Damn.
Gewoon per stad. En weer terug naar stadhouders. De hele wereld gaat kapot. Derde Wereldoorlog, dit dat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker en dan niet alleen of Nederland uit de EU moet maar laten we het dan meteen goed aanpakken en kiezen of de provincies uit Nederland willen
Dat is maar economie. Die herstelt zich weer omdat geld altijd een weg vindt. Nu naar de beurzen kijken is heel erg kortetermijndenken, die moet je pas over een jaar serieus gaan nemen als je het over gevolgen hebt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:28 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
kop in het zand steken werkt al meer dan 10 jaar goed voor Eurofielen, waarom zou dat ineens veranderen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben ook heel erg benieuwd welke toon er in Brussel nu aangeslagen gaat worden. Je kunt dit toch niet negeren, dit zegt iets over wat men van je instituut vindt.
Kan nog een interessante tijd worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Schotland gaat opnieuw een referendum houden en de kans is groot dat Schotland ervoor kiest zich van de UK af te scheiden en tot de EU toe te treden. Noord-ierland zal mogelijk voor aansluiting kiezen bij Ierland. De katholiek, protestantse polarisatie in noord-ierland is al langer aan het verminderen.
Zeker! Maar waarschijnlijker is dat binnenkort de Visegrád-landen (Hongarije, Polen, Tsjechië, Slowakije) gaan volgen. Die zijn het opdringen van miljoenen moslims en Afrikanen spuugzat.quote:
Omdat het niet houdbaar meer is, de mentaliteit van "wij weten wat goed voor u is". Ook al zouden ze daar gelijk in hebben, blijkbaar accepteert je electoraat het niet meer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
kop in het zand steken werkt al meer dan 10 jaar goed voor Eurofielen, waarom zou dat ineens veranderen?
Beurzen reageren altijd op de waan van de dag. Herstelt zich vanzelf wel weer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:28 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja dat is zo maar ik vind het wel interessant hoe er gereageerd wordt door de beurshandelaren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is maar economie. Die herstelt zich weer omdat geld altijd een weg vindt. Nu naar de beurzen kijken is heel erg kortetermijndenken, die moet je pas over een jaar serieus gaan nemen als je het over gevolgen hebt.
Het heeft van 2008-2015 geduurd voordat we de vorige crisis enigszins overleefd hebben. Dus economie herstelt zich wel maar daar gaat tijd overheen. En gezien de banenverliezen en koopkrachtverliezen in die periode lijkt het me niet gunstig om nu weer een lange tijd van herstel nodig te hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is maar economie. Die herstelt zich weer omdat geld altijd een weg vindt. Nu naar de beurzen kijken is heel erg kortetermijndenken, die moet je pas over een jaar serieus gaan nemen als je het over gevolgen hebt.
Ik kan mij nog wel begrijpen waarom het VK weg uit het EU gaat. Maar je begrijpt toch wel dat een handels land als Nederland niet uit de EU weg kan gaan gezien dat niet als anders is dan financiële zelfmoord.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker! Maar waarschijnlijker is dat binnenkort de Visegrád-landen (Hongarije, Polen, Tsjechië, Slowakije) gaan volgen. Die zijn het opdringen van miljoenen moslims en Afrikanen spuugzat.
Dat kan. Ik eigenlijk totaal niet, omdat een beurshandelaar per definitie aan zijn eigen portemonnee denkt en dus elke vorm van bestuurlijke verandering negatief zal beoordelen. De economie en het "grootkapitaal" is nog wel het meest gebaat om alles bij het oude te houden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:32 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Ja dat is zo maar ik vind het wel interessant hoe er gereageerd wordt door de beurshandelaren.
Zou daar wel mee nog wachten tot het nog meer gedaald is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:34 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Wel interessant om dadelijk Ponden te kopen misschien.
Kopen als het bloed door de straten vloeit!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:34 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Nederland was alive and kicking voordat de EU er was, dus hoezo is het dan zelfmoord en geen moord?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ik kan mij nog wel begrijpen waarom het VK weg uit het EU gaat. Maar je begrijpt toch wel dat een handels land als Nederland niet uit de EU weg kan gaan gezien dat niet als anders is dan financiële zelfmoord.
Dat is een crisis die door de economie zelf veroorzaakt is. Wat je nu ziet is een reactie op bestuurlijke verandering. Je ziet dit elke keer als er ergens een populist aan de macht komt, of als er een stemming wordt gehouden over iets wat de status quo ter discussie stelt. Dat trekt echt wel weer bij. Beurzen als uitgangspunt nemen voor je handelen is uiterst onverstandig.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
Het heeft van 2008-2015 geduurd voordat we de vorige crisis enigszins overleefd hebben. Dus economie herstelt zich wel maar daar gaat tijd overheen. En gezien de banenverliezen en koopkrachtverliezen in die periode lijkt het me niet gunstig om nu weer een lange tijd van herstel nodig te hebben.
Dat Noord Ierland bij UK hoort. is sowieso belachelijk en het is veel logischer dat het gewoon 1 land wordt met Ierland.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Kan nog een interessante tijd worden.
Ik was niet van plan om ze nu al te kopen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:35 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Zou daar wel mee nog wachten tot het nog meer gedaald is.
Veel geld verloren?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kopen als het bloed door de straten vloeit!
Hoe vaak ik dit wel niet heb gehoord...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ik kan mij nog wel begrijpen waarom het VK weg uit het EU gaat. Maar je begrijpt toch wel dat een handels land als Nederland niet uit de EU weg kan gaan gezien dat niet als anders is dan financiële zelfmoord.
terwijl het kaartenhuis om hen heen serieus aan het trillen is blijft men stug geloven in hun Europese ideaal. Ze willen en kunnen niet anders. Triestquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat het niet houdbaar meer is, de mentaliteit van "wij weten wat goed voor u is". Ook al zouden ze daar gelijk in hebben, blijkbaar accepteert je electoraat het niet meer.
Ik zou dan ook naar Euro keurs kijken die is net zo interessant.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:35 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Ik was niet van plan om ze nu al te kopen.
en de broodkruimels bij de bakker van de vloer schoongelikt wordenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kopen als het bloed door de straten vloeit!
Spullen kopen wanneer de Euro niet teveel mee daalt, daarnaast heb ik wat dollars gekocht gisteren. .quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:34 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Het is nu de vraag of de politiek&corporate elite de UK niet als een voorbeeld willen gebruiken en het de UK niet opzettelijk heel moeilijk gaan maken? Voordat de grondhouding van de politiek&corporate elite in deze niet duidelijk is zou ik er maar liever vandaan blijven.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:34 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Mensen als Juncker zijn een uiteindelijk een doodsteek voor dat Europese ideaal. Die samenwerking is inderdaad zo slecht nog niet geweest, maar als je, zelfs als je tegenwind hebt, gewoon door blijft denderen in plaats van te luisteren en te hervormen, dan verdien je het om een keer de deksel op je neus te krijgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
terwijl het kaartenhuis om hen heen serieus aan het trillen is blijft men stug geloven in hun Europese ideaal. Ze willen en kunnen niet anders. Triest
Op zich zijn de basisprincipes van de EU goed, de uitwerking is alleen allerbelabberdst. Maar het wordt genieten de komende tijden.
Op persoonlijk vlak heb ik weinig gemerkt van de crisis. Ik heb elke dag gewerkt en met de fluctuerende beurzen heb ik aardig verdiend. Het is niet alleen kommer en kwelquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
Het heeft van 2008-2015 geduurd voordat we de vorige crisis enigszins overleefd hebben. Dus economie herstelt zich wel maar daar gaat tijd overheen. En gezien de banenverliezen en koopkrachtverliezen in die periode lijkt het me niet gunstig om nu weer een lange tijd van herstel nodig te hebben.
Nog niet, maar over 22 minuten eens kijken hoe het opent!quote:
Britten gaan AAA- rating waarschijnlijk verliezen. Dat is toch een belangrijke indicator. En ik laat me niet leiden door de beurzen maar door de import en export cijfers van het verenigd koninkrijk (en direct de relatie met Nederland) Die zijn absoluut niet gebaat bij dalende of instabiele koersen van de munteenheden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is een crisis die door de economie zelf veroorzaakt is. Wat je nu ziet is een reactie op bestuurlijke verandering. Je ziet dit elke keer als er ergens een populist aan de macht komt, of als er een stemming wordt gehouden over iets wat de status quo ter discussie stelt. Dat trekt echt wel weer bij. Beurzen als uitgangspunt nemen voor je handelen is uiterst onverstandig.
Net als emotie, trouwens. Ook een slechte raadgever.
Verschillende kopstukken hebben in aanloop naar het referendum al gezegd dat ze het Groot-Brittannië zo moeilijk mogelijk gaan maken. De zoveelste overeenkomst van de EU met de Sovjet Unie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het is nu de vraag of de politiek&corporate elite de UK niet als een voorbeeld willen gebruiken en het de UK niet opzettelijk heel moeilijk gaan maken? Voordat de grondhouding van de politiek&corporate elite in deze niet duidelijk is zou ik er maar liever vandaan blijven.
-5% denk ikquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:22 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de AEX gaat openen.
Dat vind ik dus heel raar en dictatoriaal. UK is toch een vrij land? Als ze ervoor kiezen om de EU te verlaten, dan doe je dat toch zo netjes mogelijk? En je gaat dan niet expres de boel kapot maken om achteraf te kunnen zeggen: zie je wel dat het een hoop ellende oplevert!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Verschillende kopstukken hebben in aanloop naar het referendum al gezegd dat ze het Groot-Brittannië zo moeilijk mogelijk gaan maken. De zoveelste overeenkomst van de EU met de Sovjet Unie.
Pardon?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Gerechtigheid!!
De poging van de EU om dit te voorkomen door een georkestreerde moord is gelukkig mislukt.
True. Maar ik zie de economie als iets wat handelt als een levend wezen. Dat wil zichzelf in stand houden. De muren waar het nu tegen op loopt, daar gaat het omheen proberen te werken. Er is daar nog steeds een afzetmarkt van 60 miljoen mensen. Daar wil je dingen naar toe verschepen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:39 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
Britten gaan AAA- rating waarschijnlijk verliezen. Dat is toch een belangrijke indicator. En ik laat me niet leiden door de beurzen maar door de import en export cijfers van het verenigd koninkrijk (en direct de relatie met Nederland) Die zijn absoluut niet gebaat bij dalende of instabiele koersen van de munteenheden.
Precies, niets is zo wraakzuchtig als een eurofiel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Verschillende kopstukken hebben in aanloop naar het referendum al gezegd dat ze het Groot-Brittannië zo moeilijk mogelijk gaan maken. De zoveelste overeenkomst van de EU met de Sovjet Unie.
Noorwegen doet het ook prima. Maar die zijn er nooit in geweest. Er uit stappen zal zeker gedoe opleveren, zeker omdat wij ook nog met de Euro betalen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:40 schreef Onnoman het volgende:
uit de EU blijven is niet perse reden tot falen..
kijk naar zwitserland
Droge reden die je nou opvoert. Je begrijpt toch dat Nederland juist als doorvoer land is van de EU en daar het meest als geld verdient. Dus wanneer Nederland uit de EU gaat vervalt daar mee hun grootste inkomsten bron mee of denk jij dat de andere EU landen Nederland met open armen ontvangen nadat zij uit de EU zijn vertrokken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hoe vaak ik dit wel niet heb gehoord...
Alsof de handel stilvalt als Nederland uit de EU vertrekt. Alsof niet-EU landen niet handelen en honger leiden. En stel dat er minder handel is, dan wordt dat ruimschoots gecompenseerd door gigantische besparingen en het feit dat wij die zgn. 'vluchtelingen' er uit kunnen gooien.
Wordt het advies van een commercieel rating bureau door financieel vermogen verschaffers serieus genomen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:39 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
Britten gaan AAA- rating waarschijnlijk verliezen. Dat is toch een belangrijke indicator. En ik laat me niet leiden door de beurzen maar door de import en export cijfers van het verenigd koninkrijk (en direct de relatie met Nederland) Die zijn absoluut niet gebaat bij dalende of instabiele koersen van de munteenheden.
De indruk van velen is dat de politiek&corporate elite aan de touwtjes trekt in Brussel en vooral uit is op eigenbelang. En ja, dat wekt de indruk van dictatoriaal. Ik denk dan ook dat de wijze waarop men men de Brexit omgaat vooral een lakmoes proef is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik dus heel raar en dictatoriaal. UK is toch een vrij land? Als ze ervoor kiezen om de EU te verlaten, dan doe je dat toch zo netjes mogelijk? En je gaat dan niet expres de boel kapot maken om achteraf te kunnen zeggen: zie je wel dat het een hoop ellende oplevert!
Ik ga in ieder geval vandaag nog iets kopen 'Made in UK'. Gewoon, omdat het kan.
Ik vind dat je als EU vooral respect moet blijven houden voor de keuzes van een land.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:44 schreef Barbusse het volgende:
En met de uitslag waar ja en nee zo dicht bij elkaar ligt wens ik de Britten veel succes om het Verenigd Koninkrijk verenigd te houden. Pond is al gekelderd.
De enige die heel veel baat had bij die moordaanslag was de EU. Vanuit extreem-rechts oogpunt was er op dat moment geen enkel motief. Vooropgezet dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Pardon?Tis nog geen eens 9 uur in de ochtend, maar je bent nu al dronken?
Dat is natuurlijk wel zo. Als het nou 75% om 25% was, maar hier is toch bijna de helft een voorstander van de EU. Dat gaat een hoop gedoe in de politiek opleveren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:44 schreef Barbusse het volgende:
En met de uitslag waar ja en nee zo dicht bij elkaar ligt wens ik de Britten veel succes om het Verenigd Koninkrijk verenigd te houden. Pond is al gekelderd.
Want extreem rechts reageert nooit emotioneel en handelt alleen maar rationeel natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
oordaanslag was de EU. Vanuit extreem-rechts oogpunt was er op dat moment geen enkel motief. Vooropgezet dus.
Wat dan? Grootste probleem van het VK in deze is dat ze zelf geen reet meer produceren, driekwart van de economie daar draait op diensten. In Nederland kan dat omdat we hier veel doorvoeren, in het VK is dat ietsje lastiger.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:41 schreef LXIV het volgende:
Ik ga in ieder geval vandaag nog iets kopen 'Made in UK'. Gewoon, omdat het kan.
De visgronden worden groterquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:47 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat dan? Grootste probleem van het VK in deze is dat ze zelf geen reet meer produceren, driekwart van de economie daar draait op diensten.
Tuurlijk mag Juncker dat zeggen, zolang de exit maar netjes en respectvol gaat. iets waar ik een hard hoofd in hebquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:46 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Ik vind dat je als EU vooral respect moet blijven houden voor de keuzes van een land.
Hoe moeilijk het ook is zeg maar.
Was het niet Juncker die zei dat een brexit permant zou zijn voor de Engelsen?
Moet je niet zeggen vind ik.
Dit hele referendum was al een grote grap. "Het volk" een keuze geven terwijl ervaren economen en politiek wetenschappers al aangaven geen idee te hebben wat de gevolgen van een brexit zou kunnen hebben is gewoon idioot.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:46 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Ik vind dat je als EU vooral respect moet blijven houden voor de keuzes van een land.
Hoe moeilijk het ook is zeg maar.
Was het niet Juncker die zei dat een brexit permant zou zijn voor de Engelsen?
Moet je niet zeggen vind ik.
Ik snap ook werkelijk niet waarom je tegen Schengen zou moeten willen zijn. Dat scheelt elke economie miljarden per jaar. Alleen maar om vluchtelingenangst?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tuurlijk mag Juncker dat zeggen, zolang de exit maar netjes en respectvol gaat. iets waar ik een hard hoofd in heb
Wat natuurlijk ook wel leuk is, is dat het leave kamp wel toegang tot de vrije markt wil houden. Maar daarvoor net als Noorwegen en Zwitserland wel Schengen zal moeten accepteren. Iets waar ze juist tegen gestemd hebben.
Flikker op naar BNW manquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De enige die heel veel baat had bij die moordaanslag was de EU. Vanuit extreem-rechts oogpunt was er op dat moment geen enkel motief. Vooropgezet dus.
Zo is die Leave campagne wel gevoerd iig.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik snap ook werkelijk niet waarom je tegen Schengen zou moeten willen zijn. Dat scheelt elke economie miljarden per jaar. Alleen maar om vluchtelingenangst?
Als het volk een 'domme' keuze wil maken, dan moet ze dat toch kunnen? Wat ik eerder al zei, de politiek van "Wij weten wel wat goed voor u is" wordt niet meer geaccepteerd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit hele referendum was al een grote grap. "Het volk" een keuze geven terwijl ervaren economen en politiek wetenschappers al aangaven geen idee te hebben wat de gevolgen van een brexit zou kunnen hebben is gewoon idioot.
Hou toch eens op met Noorwegen hierbij te betrekken, het Qatar van Europa is met geen enkel EU land te vergelijken. Zonder die gas- en oliereserves zaten zij waarschijnlijk ook gewoon bij de EU.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Noorwegen doet het ook prima. Maar die zijn er nooit in geweest. Er uit stappen zal zeker gedoe opleveren, zeker omdat wij ook nog met de Euro betalen.
Ik denk dat niemand een accurate voorspelling kan geven van hoe het verder gaat zonder EU. Ik denk wel dat je kunt stellen dat het heus wel op z'n pootjes terecht gaat komen.
hij bedoelde daarmee volgens mij dat engeland daarmee nooit meer terug mag komenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tuurlijk mag Juncker dat zeggen, zolang de exit maar netjes en respectvol gaat. iets waar ik een hard hoofd in heb
Wat natuurlijk ook wel leuk is, is dat het leave kamp wel toegang tot de vrije markt wil houden. Maar daarvoor net als Noorwegen en Zwitserland wel Schengen zal moeten accepteren. Iets waar ze juist tegen gestemd hebben.
Tsja, die vluchtelingen staan daar nog gewoon aan de grens straks, die gaat de EU niet voor ze tegenhouden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zo is die Leave campagne wel gevoerd iig.
Niet vluchtelingen, arbeidsmigranten. Dat is waar de Engelsen massaal tegen gestemd hebben. Vooral Oostblokkers dus die de afgelopen jaren massaal naar Engeland zijn gegaan om daar te werken. Vluchtelingenverdragen zijn bij mijn weten geregeld via de VN en daar komen ze niet onderuitquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik snap ook werkelijk niet waarom je tegen Schengen zou moeten willen zijn. Dat scheelt elke economie miljarden per jaar. Alleen maar om vluchtelingenangst?
Dat is waar.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:50 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hou toch eens op met Noorwegen hierbij te betrekken, het Qatar van Europa is met geen enkel EU land te vergelijken. Zonder die gas- en oliereserves zaten zij waarschijnlijk ook gewoon bij de EU.
Nu al helemaal niet meer, natuurlijk. Waarschijnlijk hebben ze dat 'probleem' hiermee alleen maar verergerd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tsja, die vluchtelingen staan daar nog gewoon aan de grens straks, die gaat de EU niet voor ze tegenhouden.
"Vluchtelingenangst"? Wat is dat? De huidige generatie werkenden is nooit in aanraking geweest met vluchtelingen, tenzij je op reis bent geweest.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
tja.. het zijn wel de hoge piefen die het referendum op touwtjes hebben gezetquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit hele referendum was al een grote grap. "Het volk" een keuze geven terwijl ervaren economen en politiek wetenschappers al aangaven geen idee te hebben wat de gevolgen van een brexit zou kunnen hebben is gewoon idioot.
Misschien had het anders geholpen als de EU voor meer draagvlak had gezorgdquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:11 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Gewoon helemaal geen EU-exit meer van welk land dan ook. De meeste hoogopgeleiden zijn pro-EU en dat heeft een reden. Dat het klootjesvolk altijd zo eigenwijs is is supervervelend. Daarom moet het klootjesvolk zo moeilijk mogelijk gemaakt worden, dus geen referenda en aanhechting van Zwitserland en Noorwegen bij de EU.
Zeker wel. Met Nederland, dat ook een flinke gasbel heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:50 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hou toch eens op met Noorwegen hierbij te betrekken, het Qatar van Europa is met geen enkel EU land te vergelijken. Zonder die gas- en oliereserves zaten zij waarschijnlijk ook gewoon bij de EU.
Ik begrijp werkelijk nooit die vergelijking met Noorwegen . In feite was het voor Noorwegen beter om in de EU te gaan mede om dat zij niet zoals nu elke wet van de EU klakkeloos over moeten nemen en geen stemrecht daarover hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:50 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind Schengen geen enkel probleem. Dat illegalen en criminelen er van profiteren is nu eenmaal een nadeel. Een nadeel van geen Schengen is dat je economie er dik onder te lijden heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
"Vluchtelingenangst"? Wat is dat? De huidige generatie werkenden is nooit in aanraking geweest met vluchtelingen, tenzij je op reis bent geweest.
Schengen zorgt er voor dat de EU een paradijs is voor illegalen en criminelen. Daarnaast doet Schengen afbreuk aan de natiestaat; het is een uitvinding van mensen die landen en grenzen volledig willen opheffen.
Schengen is nog erger dan de EU zelf.
Het gaat chaos opleveren politiek gezien voor de UK. Alles wat enigzins anti EU is zal tegen worden gestemd door Londen en Schotland. Alles wat pro EU is precies andersom. Zal tijden duren voordat de UK wat zal kunnen beslissen over internationale politiek.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo. Als het nou 75% om 25% was, maar hier is toch bijna de helft een voorstander van de EU. Dat gaat een hoop gedoe in de politiek opleveren.
EDIT: Hoewel dat andersom natuurlijk net zo geldt
Dat economie verhaal toont gaan dat je totaal geen idee hebt van procedures aan landsgrenzen, , de verschillen tussen persoonscontroles en douanecontroles en het feit dat Schengen en de douane-unie los van elkaar staan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind Schengen geen enkel probleem. Dat illegalen en criminelen er van profiteren is nu eenmaal een nadeel. Een nadeel van geen Schengen is dat je economie er dik onder te lijden heeft.
Het is maar net wat je voorkeur heeft.
Slochteren werd pas ontdekt toen Nederland al in de EEG zat dus nee, nog steeds niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker wel. Met Nederland, dat ook een flinke gasbel heeft.
Oh wacht.. het is toch niet te vergelijken. Noorwegen spaarde het geld op terwijl Nederland er 'leuke dingen voor de mense' mee ging doen.
Stadsmensen. Het hele platteland wil weg, maar het volk in de stad is nou eenmaal met grotere aantallen. Daar zitten uiteraard ook veel profiteurs en allochtonen bij.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:54 schreef Tamabralski het volgende:
Ik vind het merkwaardig dat er nog zoveel oenen zijn. Ongeveer de helft van de stemmers. Die wilden blijven. Rare wereld. Echt rare wereld.
EEG is geen EU.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:55 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Slochteren werd pas ontdekt toen Nederland al in de EEG zat dus nee, nog steeds niet te vergelijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |