Je zit inderdaad normaliter met het districtenstelsel opgescheept, nu is dat nu niet van belang maar om er nou de hele boel voor om te gooien is ook niet super handig. Bovendien is het gelijk handig voor de statistiek.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
neuh. Postal votes, voor als je weet dat je elders gaat zijn, en ook op Glastonbury kun je stemmen.
komt door falend rechts beleid. Als links het voor het zeggen had waren we nu de machtigste ter wereldquote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:20 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Europa is sinds de val van de Sovjet unie nooit meer machtig geweest.
Het is ook nodig, vind ik ook gewoon als pro-EU. Op de korte termijn is een Bremain even lekker, maar op de middellange termijn moeten de punten die Brexit-sympathieën aanwakkeren gewoon verdwijnen anders blijft het een EU die verdeeldheid zaait.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:30 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Donald Tusk heeft zich daar ook in positieve zin over uitgesproken.
probeer je nou te trollen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
is hier allemaal gewoon. Iedereen weet waar het over gaat.
Ik ben benieuwd hoe het VK zich op gaat stellen na een Remain. Volgens de laatste poll is 48% voor een Brexit maar dat betekent niet dat die 52% die-hard EU fans zijn. Van die groep zal ook een groot gedeelte balen van de EU maar vinden ze een Brexit een te grote stap. Labour en de Conservatives kunnen dat natuurlijk niet negeren willen ze overleven. Grote kans dat het VK dan nog meer tegen gaat werken en dat de EU nog minder gedaan krijgt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat je al in begint te dekken betekent dat de polls er gunstig uitzien.
Maar ik durf er nog niet vanuit te gaan.
En het is nu het Verenigd Koninkrijk, maar dit had net zo goed Denemarken of Frankrijk kunnen zijn. Het enige verschil is dat ze daar geen referendum uitschrijven. Het is ook te makkelijk om te doen alsof de Britten een soort natuurlijke euroscepsis hebben die op het continent niet aanwezig is. Dat zullen politici als Merkel en Hollande inmiddels ook wel begrepen hebben mag ik hopen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het is ook nodig, vind ik ook gewoon als pro-EU. Op de korte termijn is een Bremain even lekker, maar op de middellange termijn moeten de punten die Brexit-sympathieën aanwakkeren gewoon verdwijnen anders blijft het een EU die verdeeldheid zaait.
Zowaar een post waar ik het mee eens ben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe het VK zich op gaat stellen na een Remain. Volgens de laatste poll is 48% voor een Brexit maar dat betekent niet dat die 52% die-hard EU fans zijn. Van die groep zal ook een groot gedeelte balen van de EU maar vinden ze een Brexit een te grote stap. Labour en de Conservatives kunnen dat natuurlijk niet negeren willen ze overleven. Grote kans dat het VK dan nog meer tegen gaat werken en dat de EU nog minder gedaan krijgt.
Dat riepen ze na Schotland ook, de Britse leiders dan, concrete beloftes werden gedaan maar is weinig van terecht gekomen. In Europa hebben we het gezien bij de Constitutie-stem en het daarop volgende verdrag van Lissabon wat zogenaamd een antwoord was op de Nederlandse en Franse tegenstem, met het Nederlandse Referendum (of je nu voor of tegen bent natuurlijk) zal niets worden gedaan, de Presidentsverkiezingen in Oostenrijk werden uitgelegd als de Oostenrijkse overwinning, zelfs de stem van het volk, tegen extreem-rechts (terwijl nota bene rond de 50% van de kiezers op de FPO had gestemd).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik denk dat die veranderingen er wel komen. Veel artikelen voorbij zien komen dat de belangrijke EU-leiders, Merkel voorop, direct elkaar willen ontmoeten om de dialoog te starten over hoe de EU moet veranderen.
Correct. En vergeet Nederland niet. Als je door wil met de EU kan je domweg niet negeren dat bijna de helft van de inwoners het niks vindt, want dan gaat het vroeg of laat mis.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:34 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
En het is nu het Verenigd Koninkrijk, maar dit had net zo goed Denemarken of Frankrijk kunnen zijn. Het enige verschil is dat ze daar geen referendum uitschrijven. Het is ook te makkelijk om te doen alsof de Britten een soort natuurlijke euroscepsis hebben die op het continent niet aanwezig is. Dat zullen politici als Merkel en Hollande inmiddels ook wel begrepen hebben mag ik hopen.
Idd, voor een keer ben ik het helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe het VK zich op gaat stellen na een Remain. Volgens de laatste poll is 48% voor een Brexit maar dat betekent niet dat die 52% die-hard EU fans zijn. Van die groep zal ook een groot gedeelte balen van de EU maar vinden ze een Brexit een te grote stap. Labour en de Conservatives kunnen dat natuurlijk niet negeren willen ze overleven. Grote kans dat het VK dan nog meer tegen gaat werken en dat de EU nog minder gedaan krijgt.
Tusk roept dat al sinds zijn aantreden, en op zich mag ik Tusk best, maar laten we even concreet wezen over wat hij nu heeft bereikt. Als je trouwens in Brussel hebt gewerkt dan weet je ook dat alle Democratische progressie die de EU heeft gemaakt met Lissabon al lang te niet zijn gedaan (en het waren er al niet zo heel erg veel). Voor mij symboliseert dat deze EU.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:30 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Donald Tusk heeft zich daar ook in positieve zin over uitgesproken.
De City of Londen heeft een 7,000 inwoners.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:23 schreef MCH het volgende:
Hoezo kunnen ze zo snel in Londen klaar zijn en pauper up north doen ze er veel langer over?
[..]
Hey wat leuk dat je dit nog even als 5de zegt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:36 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
De City of Londen heeft een 7,000 inwoners.
Belangrijk verschil is dat er voor de EU meer referenda dreigen, waar die in Schotland quasi-eenmalig was.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:35 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dat riepen ze na Schotland ook, de Britse leiders dan, concrete beloftes werden gedaan maar is weinig van terecht gekomen. In Europa hebben we het gezien bij de Constitutie-stem en het daarop volgende verdrag van Lissabon wat zogenaamd een antwoord was op de Nederlandse en Franse tegenstem, met het Nederlandse Referendum (of je nu voor of tegen bent natuurlijk) zal niets worden gedaan, de Presidentsverkiezingen in Oostenrijk werden uitgelegd als de Oostenrijkse overwinning, zelfs de stem van het volk, tegen extreem-rechts (terwijl nota bene rond de 50% van de kiezers op de FPO had gestemd).
Ik zie het somber in wat betreft beloofde veranderingen.
GB = Engeland, Wales en Schotland. VK = Dat + Noord-Ierland.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:36 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Bedoel je niet GB? of mogen Schotland, Ierland en Wales niet stemmen?
Cool he. Ik dacht oprecht dat het nooit zou gebeuren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Idd, voor een keer ben ik het helemaal met je eens.
VK is correct, GB niet. Noord Ierland stemt namelijk ook. (en Ierland niet)quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:36 schreef MakkieR het volgende:
[..]
het VK van Engeland ja?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:36 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Niet zozeer "de bevolking" als wel vooral laagopgeleide onderbuiktokkies.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:11 schreef Braindead2000 het volgende:
Het zou heel mooi zijn als het VK nu voor een Brexit kiest maar als het niet gebeurt dan is het ook geen ramp. Er komen wel weer nieuwe kansen. De aard van het beestje is nou eenmaal dat de EU zal blijven falen, meer macht naar zich toe zal blijven trekken en de bevolking tegen zich in het harnas blijft jagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |