abonnement Unibet Coolblue
pi_163244300
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

pi_163249445
Tav het traphekje balen we en twijfelen heel erg. Die wij hebben kwam in 2015 nig als beste uit de test. En nu wordt ie dus ineens teruggeroepen. Dan vraag ik me dus af of andere hekjes wel echt veiliger zijn. Met onze overloop moet het een opvouwbare of oprolbare zijn. Wij vinden deze echt fijn, pfff,stomme dingen.
  donderdag 23 juni 2016 @ 21:36:24 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163249996
Wij wilden de traphekjes toch al vervangen, dus manlief heeft vanavond twee lascal kiddyguard hekjes via marktplaats opgehaald. Die rollen helemaal op, echt een super mooi systeem :). Zijn alleen wel prijzig.
KuikenGuppy
pi_163250072
Maar vinden jullie nu bij een peuter traphekjes nog echt nodig? I gaat zelf de trap op en dat gaat prima, en als ze naar beneden wil, wacht ze altijd tot ze een handje van een van ons krijgt. Nu scheelt het wel dat ze sowieso nogal voorzichtig is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 23 juni 2016 @ 21:45:40 #5
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163250258
Nora is ook heel voorzichtig, die ging echt nooit zonder mij de trap op of af. Wij hebben ook geen traphekje meer sinds ze 2 jaar is. Pas sinds een paar maanden gaat ze helemaal zelfstandig de trap af, netjes met 2 handjes aan de leuning. Daarvoor durfde ze niet zonder een handje te geven.

Ik denk dat het wel scheelt of je een stuntpilootje hebt of een kindje dat met bijna 3 nog steeds het liefst samen de glijbaan af gaat :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 23 juni 2016 @ 21:46:40 #6
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163250287
Bij een voorzichtige peuter zoals die van mij niet. Vriendin heeft echter een dochter van bijna 3 die denkt dat ze superman is, en het samen met kleuterzus in haar hoofd zou kunnen halen van de trap te springen/ glijden/ zonder handen lopen/ op een matras glijden. Daar zijn traphekjes dus nog wel een echte must.

Ik voorzie hier ook een stuntbaby/ dreumes/ peuter. F probeert nu met 10 maanden al op de traphekjes te klimmen en rammelt er aan alsof ik m gevangen heb gezet in Guantanamo Bay...
pi_163250310
Onze overloop is er smal. En als onze oudste 's nachts naar de wc moet, komt ze langs het trappengat. Hier dus het hekje dat ze in haar slaapdronkenheid niet van de trap loopt.


plaatje bij het praatje. Genomen bij de deur van de oudste.

[ Bericht 51% gewijzigd door F_r op 23-06-2016 21:52:20 ]
pi_163250402
Wij hebben echt traphekjes nodig. Ze lopen er wel echt veilig van af. Jan heeft het niet perse meer nodig behalve snachts voor de veiligheid dat hij niet slaapdronken naar beneden valt
Teun daarentegen :o lopen op de trap doet hij goed maar verder brokkenpiloot ten top :o
  donderdag 23 juni 2016 @ 21:51:38 #9
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163250445
Cwen, begreep ik uit het vorige topic nou goed dat Ellie met 3 jaar naar de basisschool gaat?
Ik vind het dan ook wel gek dat ze zo strikt zijn wbt de zindelijkheid. Ik kan me best voorstellen dat het voor een basischool juf of meester erg lastig is als kinderen nog niet zindelijk zijn, maar dat is met 3 jaar toch helemaal niet ongewoon? Nu kan er natuurlijk nog veel veranderen in 2 maanden, maar wat als het niet lukt? Mag ze dan niet naar school?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:21:05 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163251347
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:39 schreef Franny_G het volgende:
Maar vinden jullie nu bij een peuter traphekjes nog echt nodig? I gaat zelf de trap op en dat gaat prima, en als ze naar beneden wil, wacht ze altijd tot ze een handje van een van ons krijgt. Nu scheelt het wel dat ze sowieso nogal voorzichtig is.
Kuiken is heel voorzichtig op de trap, maar ik wil gewoon rustig kunnen douchen zonder dat hij 'stiekem' naar beneden loopt, waar ook de honden zitten. Maar als er geen nummer twee zou komen, had ik de hekjes denk ik niet vervangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 23-06-2016 22:47:09 ]
KuikenGuppy
pi_163251499
Hier hetzelfde: als B uit zijn kamer komt, hoeft hij maar 1 stap naar rechts te zetten en hij ligt beneden. En ik doe het hekje dicht als ik ga douchen, was opruimen etc en dan crosst mijnheer met zijn auto's de hele verdieping over. Fijn idee dat hij niet per ongeluk naar beneden crosst zeg maar.
pi_163251818
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:26 schreef exode het volgende:
Hier hetzelfde: als B uit zijn kamer komt, hoeft hij maar 1 stap naar rechts te zetten en hij ligt beneden. En ik doe het hekje dicht als ik ga douchen, was opruimen etc en dan crosst mijnheer met zijn auto's de hele verdieping over. Fijn idee dat hij niet per ongeluk naar beneden crosst zeg maar.
wauw douchen en hij speelt met de auto's? Die van mij staan al bloot in de badkamer als ik ongeveer de gedachte heb dat ik wil douchen _O-

Jan mag nu steeds heel even met de elektrische trein spelen. Hij wordt er zo blij van! Is speciaal 3+ elektrische trein van marklin super leuk! Dus samen met papa en hij mag de afstandsbediening O+
pi_163252890
Hier vanavond nog op de huisartsenpost gezeten omdat mw dacht dat ze een crashdummy was en al koprollend vannde trap ging en daarna haar arm niet meer bewoog... gelukkig niks aan de hand maar hier dus nog wel een traphekje nodig...
pi_163258511
Oei aapie!
Gelukkig valt t mee :*

Hier wel een trapjehekje, maar voor peuter is hij juist gevaarlijk.. Hij gaat regelmatig zelf boven spelen. Soms heb ik dan per ongeluk t traphekje dicht gedaan en staat hij op trap te roepen :')

Dit weekend gaan we naar Antwerpen om de koala te bekijken. Ow z'n wens komt uit :') :D (de laatste keer eindigde dat met een koala die tijdelijk niet in z'n verblijf zat ;) )
pi_163260600
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:51 schreef Sylver_ het volgende:
Cwen, begreep ik uit het vorige topic nou goed dat Ellie met 3 jaar naar de basisschool gaat?
Ik vind het dan ook wel gek dat ze zo strikt zijn wbt de zindelijkheid. Ik kan me best voorstellen dat het voor een basischool juf of meester erg lastig is als kinderen nog niet zindelijk zijn, maar dat is met 3 jaar toch helemaal niet ongewoon? Nu kan er natuurlijk nog veel veranderen in 2 maanden, maar wat als het niet lukt? Mag ze dan niet naar school?
Ja, klopt - maar 2 dagen per week hoor :). En ja, ik vind het ook niet ongewoon en ik debk dat ze wel mag komen, maar ik wil liever ook niet heen en weer fietsen dan. We hebben als het goed is over een paar weken een gesprek met de juf of meester en dan horen we het wel, denk ik.

Traphekje hebben we alleen op zolder, niet op de verdieping. Ze gaat echt niet zelf de trap af (stoeprandjes zijn al spannend) en ook nog met een handje van de glijbaan, dus het gaat hier altijd goed. Binnenkort moet hij er boven even af en ik twijfel nog of ik 'm terug ga plaatsen.
Home is where the O+ is...
  vrijdag 24 juni 2016 @ 09:45:20 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163260775
Kijkt overigens iedereen met een ikea traphekje even goed naar de waarschuwing op hun site? Er is een terugroepactie :o
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:50:37 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163265178
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 09:45 schreef LadyBlack het volgende:
Kijkt overigens iedereen met een ikea traphekje even goed naar de waarschuwing op hun site? Er is een terugroepactie :o
Dat was de aanleiding van de traphekjesdiscussie alhier ;).

Kuiken is vanmorgen voor het eerst mee geweest naar de tandarts en deed het voorbeeldig O+. Hij heeft even in de stoel gezeten en de tandarts mocht alle tanden en kiezen zien. Trotse Mama hier 8-).
KuikenGuppy
pi_163265339
Vannacht 2 peuters wakker dan de ene dan de andere :o
En dan bedenken laat ik boodschappen doen, teun naar de kapper, hema, zeeman etc

Kortom niet luisteren, werd lekker aangekeken van die heeft ze niet onder controle :(
In de hema mama ik moet plassen, kleine hema mogen kinderen niet plassen moet je naar de snackbar die dicht is...
Gelukkig weet ik dat hij bij de kapper wel mag plassen :@ dus snel naar de kapper had toch 10 min later een afspraak.
Teun deed dat wel vrij goed. Maja toen nog naar de super :o
pi_163265341
Geweldige spuit elf actie, LB. _O- . :* .

Goed van kuiken. I is ook al een keer mee geweest. toen was ze erg verlegen en het duurde het even voordat ze in de stoel wilde. Deze zomer gaat ze ook weer mee.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163265353
Burdie oooh top!
pi_163265362
Ah Aapie, das sneu, gelukkig valt het mee!
Jaja Goitske, hij speelt met zijn auto's, met zijn keuken, crosst met zijn kiepwagen door alle kamers heen etc. Gaat eigenlijk prima, misschien ook omdat B zelf altijd 's avonds in bad gaat of doucht.
Fijn Burdie! Stoere kuiken.

B was vanochtend weer even bij schoonzus omdat wij naar het AMC moesten. Hij en zijn nichtje hadden allebei een peuter terror bui, arme schoonzus. Niets was goed...
pi_163265375
B heeft de tandarts vaker gezien dan nodig was door mijn kies avonturen. Hij klimt zelf al in de stoel en doet zijn mond open _O-
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:02:00 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163265398
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:01 schreef exode het volgende:
B heeft de tandarts vaker gezien dan nodig was door mijn kies avonturen. Hij klimt zelf al in de stoel en doet zijn mond open _O-
:D
KuikenGuppy
pi_163265618
Het drinken vliegt over tafel

Teun struikelt net, dikke bloedlip dus zit nu ijsje te eten om zwelling tegen te gaan -O-
Het is zo'n dag vandaag -O-
pi_163266481
Het is vast ook het weer. Ik krijg net een telefoontje dat mijn vriend Stip heeft opgehaald op het kdv omdat hij weer twee keer heeft gebeten. Heel opvallend, hij bijt alleen op dagen dat er een bepaalde invalleidster is waar hij de eerste weken heeft gezeten, toen het bijten begon.. Hij wilde ook eigenlijk niet de groep op toen hij haar zag vanochtend. Maar ja, we kunnen hem moeilijk thuis houden op de dagen dat zij invalt op zijn groep :{

Wat goed van kuiken! Wij moeten nog steeds een keer :@
pi_163266763
Burdie O+

Goitske, :*

Dot, niet leuk een bijtende peuter. Zo sneu voor de peuter ook dat hij dan opgehaald moet worden :'(
pi_163266810
Exode, arme schoonzus. Twee peuters met dramapeuterbuien :*
Spannend voor jullie. Ik duim :*
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:06:39 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163266966
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat was de aanleiding van de traphekjesdiscussie alhier ;).
Oh _O- :')!

Never mind me oO<
pi_163267574
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:49 schreef Dot. het volgende:
Het is vast ook het weer. Ik krijg net een telefoontje dat mijn vriend Stip heeft opgehaald op het kdv omdat hij weer twee keer heeft gebeten. Heel opvallend, hij bijt alleen op dagen dat er een bepaalde invalleidster is waar hij de eerste weken heeft gezeten, toen het bijten begon.. Hij wilde ook eigenlijk niet de groep op toen hij haar zag vanochtend. Maar ja, we kunnen hem moeilijk thuis houden op de dagen dat zij invalt op zijn groep :{
Wat rot zeg.
Is er echt een verband met die leidster denk je? Misschien is het toeval? Het is inderdaad ook broeierig, warm weer. Dat levert misschien ook sneller irritaties op.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163267654
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:28 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Wat rot zeg.
Is er echt een verband met die leidster denk je? Misschien is het toeval? Het is inderdaad ook broeierig, warm weer. Dat levert misschien ook sneller irritaties op.
De eerste twee keer dacht ik idd nog aan toeval, maar in combinatie met zijn reactie vanochtend denk ik toch echt dat er wat meer aan de hand is. Hij was ook heel de dag niet zichzelf zei de andere leidster.
pi_163268415
Ik haak even aan, lurk nog steeds mee. Grote heeft ook een periode gehad dat hij wel eens beet. Maar heb hem nooit hoeven ophalen, ze hielden hem gewoon extra in de gaten als hij nijdig dreigde te worden.

Invalleidster is misschien gewoon anders dan normaal, dat is natuurlijk al iets spannender en misschien eerder reden tot frustratie/boosheid. Hoeft niet persé aan de leidster persoonlijk te liggen denk ik.
pi_163268847
Sja, over het ophalen zijn we wel makkelijk in. Is hij niet welkom, dan hebben we hem liever thuis. We doen dit op verzoek van het kdv namelijk. Helemaal snap ik het ook niet, want dit zal vast vaker voorkomen bij deze leeftijd, maar op de manier waarop de eigenaresse en de pedagogisch medewerker reageren op zijn bijten lijkt het alsof hij het enige kindje is dat het ooit doet. Op dit moment kan het ook nog, omdat onze baby nog niet op de opvang zit, dus mijn vriend sowieso thuis was.

En het gebeurt alleen bij deze invalleidster en niet bij de anderen. Hij kan zelfs twee compleet andere leidsters dan zijn vaste twee hebben en toen was er ook niks aan de hand.
pi_163268892
Wel raar dat ze dat bijten niet aanpakken. Teun heeft het ook een paar x gedaan thuis en bij gastouder is gelijk aangepakt en was snel afgelopen.
pi_163268957
Eh, is dat normaal dat je je kind op moet halen als hij bijt? Bijten is rot maar (helaas) volkomen normaal in periodes, en gaat vaak vanzelf weer over.
Een beetje pedagogisch medewerker zou daar mee om moeten kunnen gaan. Het is onder hun toeIcht gebeurd, dan moeten zij dat m.i. ook oplossen.
pi_163269306
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:29 schreef Roomsnoes het volgende:
Eh, is dat normaal dat je je kind op moet halen als hij bijt? Bijten is rot maar (helaas) volkomen normaal in periodes, en gaat vaak vanzelf weer over.
Een beetje pedagogisch medewerker zou daar mee om moeten kunnen gaan. Het is onder hun toeIcht gebeurd, dan moeten zij dat m.i. ook oplossen.
eens! Jan is ook 1x gebeten heb ik ook gelijk gehoord maja meneer is ook niet heilig
pi_163269495
Ik vind het ook apart, maar er is al een hele geschiedenis aan vooraf gegaan, dus als zij hem niet willen haal ik hem wel op. Ze hebben ook al kindjes geweigerd wegens 'geweld' en aan de maatregelen en hoeveelheid gesprekken die we hebben gevoerd over het bijten gebeurt het schijnbaar nauwelijks dat kindjes bijten op dit kdv.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 18:07:08 #37
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163271733
Hebben jullie het wel eens aangekaart dat stip alleen bijt als er een bepaalde leidster is?
pi_163272029
Ik denk dat bijten vrij regelmatig gebeurd. Mini zit nou in de dreumes groep en die is wel eens gebeten.
Het is een fase, niet heel uitzonderlijk, alleen vervelend. En daarom moeten de leidsters opletten.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 18:29:31 #39
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163272130
Je kunt er als leidster natuurlijk niet bovenop zitten. En ik denk ook dat ergens een oorzaak zit. Bijvoorbeeld frustratie. Ik zou dan kijken naar de oorzaak en niet zonder meer een bijtend kind maar naar huis sturen. Dat zou mij in elk geval niet lekker zitten eerlijk gezegd :{
pi_163274991
Lastige situatie zeg. Mijn neefje van 1 is ook een bijter maar die bijt alleen als hij echt super moe is...

Tandarts is kaylee ook al meegeweest. Ze mocht in de wagen blijven zitten en deed toen keurig aaaa naar de tandarts. En daarna kreeg ze een lolly 8)7 maar even gezegd dat ze die echt niet mag hebben, toen ruilde ze gauw om voor een stuiterbal . Vond het wel vreemd dat ze bij de tandarts lolly's uitdelen
pi_163275399
Zit je in de woonkamer staat Jan opeens op de trampoline. En we hadden hem net naar bed gebracht! Niet via de woonkamer de tuin in gegaan want daar waren wij.
Dus eerste gedachte via het raam? Nee dat kan niet + hij is blij dus niet gevallen...
Na uithoren over het traphekje geklommen boven, zachtjes de trap af. Tweede hekje over. Voordeir uit, om het huis heen, door het hekje, hekje weer op slot anders loopt zita weg en hop op de trampoline :o :o :o
  vrijdag 24 juni 2016 @ 21:46:01 #42
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163276394
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 21:05 schreef Goitske het volgende:
Zit je in de woonkamer staat Jan opeens op de trampoline. En we hadden hem net naar bed gebracht! Niet via de woonkamer de tuin in gegaan want daar waren wij.
Dus eerste gedachte via het raam? Nee dat kan niet + hij is blij dus niet gevallen...
Na uithoren over het traphekje geklommen boven, zachtjes de trap af. Tweede hekje over. Voordeir uit, om het huis heen, door het hekje, hekje weer op slot anders loopt zita weg en hop op de trampoline :o :o :o
Goitske :o :X
Die heeft vast een flinke donderpreek gehad :{w
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_163276483
Goitske :o

Mijn dochter zag vanmorgen een foto op Facebook van een baby die uit de borst dronk. Ze vond de foto zo mooi.
Later vroeg ze me: "mama, als ik morgen weer klein ben mag ik dan uit jouw borstje drinken?"
pi_163276986
Hoor net hij is ook nog maar spocks werkkamer geweest en heeft met de trein gespeeld. Heeft hij aan spock verteld en had gezegd ik ben naar boven geweest. Heb met de trein gespeeld en ik ben heel voorzichtig geweest
pi_163277015
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 21:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Goitske :o :X
Die heeft vast een flinke donderpreek gehad :{w
Rustig met hem gepraat, hij was al geschrokken doordat we hem op de trampoline zagen
Uitgelegd dat het gevaarlijk is enzo
pi_163277789
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 18:07 schreef Kyara het volgende:
Hebben jullie het wel eens aangekaart dat stip alleen bijt als er een bepaalde leidster is?
Nee, want we hadden alleen het vermoeden dat het aan haar gelinked was maar nu vind ik het te opvallend voor toeval.

Ik ben weer begonnen met werken dus er is wel een verandering weer in zijn leventje idd.

Dat is schrikken Goitske! Stip speelt ook nog even nadat we hem in bed leggen maar wel in bed. Ik pluk s avonds ook altijd minimaal drie boeken en een nachtlampje uit z'n bed :')

Ach, wat lief omen! Heb je nog een foto dat ze uit de borst dronk om haar te laten zien? Bij jou was bv ook niet gelukt toch?
pi_163278130
Dot; jan speelt normaal ook in bed, boekje lezen, altijd een auto mee in bed en zijn knuffels maar dit..
Hij gaf wel alles toe.

Eerst bijgekomen van de schrik, daarna zijn we gaan uithoren ipv boos doen, we wilden weten wat en hoe hij het had gedaan dus hij heeft alles verteld incl toen spock hem weer naar bed bracht van de elektrische trein die op zolder staat
Hebben wel met hem gepraat dat dit niet kan en gevaarlijk is
De trein op zolder heeft een magische aantrekkingskracht

Foto van gisteren
  vrijdag 24 juni 2016 @ 23:06:36 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163278566
Goitske wat een avonturier :o.
Wel lief dat hij het hekje terug op slot deed voor de kat :').
KuikenGuppy
pi_163278639
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:06 schreef Burdie het volgende:
Goitske wat een avonturier :o.
Wel lief dat hij het hekje terug op slot deed voor de kat :').
de hond ;)
Zita was vorige weekend al w erg omdat Teun het hekje open maakte dus een zoektocht, is niet eens o zeer echt bewust weglopen van de hond maar puur haar neus achterna (is een beagle)
pi_163278857
Mijn peuter dacht, dat wat die van aapieannie kan, dat kan ik ook. Is vanavond koprollend van de trap gevallen. Heeft wat blauwe plekken en een mooie bult op zn hoofd. Hebben een wekadvies gekregen van de hap (telefonisch contact gehad). Maar een half uur later stond ie al te dansen, springen en was ie al rondjes aan het rennen.
*poef* nu is het weg
pi_163282750
Wat een verhaal Goitske! :O (en wat een slimpie :') )

Poeh Kaatie! Vannacht alles goed gegaan?

Mijn peuter was gisteren gevallen met z'n loopfietsje en had bloed. Hij helemaal over de rooie, want wat was dat op z'n knie! Ik vind t wel bijzonder om te zien hoe hij dat dan nu bewust meemaakt.
Oh en het is een echte vent, hij wou het niet zien. Bloed is vies :')
pi_163282917
Kaatje jeetje hoe is het gegaan vannacht?

Loj had je nog net geen complete ehbo doos nodig? Eerst druppelbloed en je hebt een doos pleisters nodig bij jongens/mannen en als je het niet ziet is het er niet ;)
pi_163283613
Aah hopenlijk de nacht goed doorgekomen kaatje!?

Loj grappig dat hij ineens zo bewust is!

Pleisters zijn hier helaas een no-go. Ze word helemaal wild als ik een pleister wil plakken. Soms laat ik het dan en soms heeft ze echt geen keus. Allr soorten en maten pleisters al gehad. Nja gaat ook wel weer over
pi_163286399
Jeetje wat een verhaal joh Goitske. Dan schrik je wel ff, maar wat een vindingrijkheid zeg.
Kaatje, hoe gaat het nu? Is de nacht goed gegaan?

Haha Loj, B kan heel dramatisch hoesten. 'Ikke hoesten, ikke ziek'. Een echte vent ;)
pi_163323976
Ik ben me inderdaad rot geschrokken, Teun verwacht ik nog veel streken van maar deze zag ik niet aankomen!

Vandaag dagje Amsterdam dwz rondje tram trein metro tram speciaal voor de jongens en ze vonden het geweldig! Jan heeft voor het eerst alles lopend gedaan geen buggy mee en hij voelde zich zo groot! Teun in de drager op mijn rug dus ideaal!
Doodmoe allebei geslapen in de auto. Nog ff naar de ikea in Amersfoort. Conclusie Jan lag om half 9 pas in bed was door zijn slaapje niet moe meer

  zondag 26 juni 2016 @ 22:31:14 #56
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163326491
Oei, wat een brokkenpiloten. Hopelijk is iedereen weer opgeknapt.

En idd vindingrijk, Goitske! Dat lijkt me ook erg schrikken.
Leuk zo'n dagje Amsterdam :)

Nora had vandaag een meet & greet met Elsa en Olaf. Gelukkigste kind op aarde :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 27 juni 2016 @ 07:26:41 #57
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163332781
Even sjaak aanhaak poging nr 2. Ik moest tussendoor ff baren :+

Traphekjes van de Ikea waar ik ook goed zuur van. Hebben de inklapbare. Man heeft het even uitgezocht en er blijken 6 (!) gevallen te zijn waar een kindje van de trap is gevallen. Er zijn over de jaren 3 miljoen (!) hekjes verkocht. Daarbij is de kans groot dat het om gebruikersfouten gaat (hek niet goed gesloten). Wij hebben er even flink aan gerammeld en besloten het hekje niet te vervangen.

Zo nu even verder bijlezen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 27 juni 2016 @ 07:39:53 #58
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163332821
Dot wat vervelend dat dat gedoe op het kdv nog steeds speelt. Ik vind de manier waarop ze ermee omgaan maar vreemd. Zou zeker aangeven dat hij dit gedrag bij een bepaalde leidster lijkt te vertonen. Nog niet aan het overwegen hem elders te brengen?

Goitske wat een schrik zeg :o wel slim ook ergens :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163333459
Chanty, ik zag een prachtige baby in het geboorte topic, gefeliciteerd!
Gezellig Goitske! Leuk zo'n dagje.
Wij hadden gisteren echt bagger weer 's middags en volledig inspiratieloos dus naar de Ikea gegaan :)

Dat traphekje, ik snap wel dat het fout is gegaan. Als je hem met 1 hand dichtklikt, zit ie gewoon niet goed dicht. Ik doe hem vanaf het begin af aan al met 2 handen dicht, waardoor die boven en onder dichtklikt. Niet omdat ik zo slim ben maar anders kreeg ik hem niet eens dicht. Ik heb er met mijn volle gewicht aan lopen trekken en doen naar dicht is toch wel dicht. Wij laten hem ook hangen. Zeker omdat vergelijkbare hekjes dezelfde sluitingen hebben.
pi_163333561
Sylver wat leuk!

Exode nou die ikea hadden meer mensen bedacht ik vond het druk! Maar vind het snel druk ga meestal als hij prachtig weer is dan is er geen fluit te doen _O-

En qua traphekjes.. Tja 2 van de 4 die wie hebben gaan redelijk soepel en Jan kan ze nu open krijgen, de anderen houden hem blijkbaar ook niet meer tegen -O-
pi_163335539
O Sylver hoe vet is dat! O+
pi_163340645
Sylver, was ze niet bang of verlegen? Ik vind het stoer!!

I was vanmorgen even een paar minuten volkomen sprakeloos en stil. Vrij uniek. _O_ . We liepen over het Spuiplein in DH, I met een half opgegeten broodje in haar hand. Neemt een meeuw ineens een snoekduik en grist zo dat broodje uit haar hand. I helemaal overdonderd. Later hebben we eensgezind geconcludeerd dat dit een stoute meeuw was.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 27 juni 2016 @ 15:30:16 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163340875
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:24 schreef Goitske het volgende:
Sylver wat leuk!

Exode nou die ikea hadden meer mensen bedacht ik vond het druk! Maar vind het snel druk ga meestal als hij prachtig weer is dan is er geen fluit te doen _O-

En qua traphekjes.. Tja 2 van de 4 die wie hebben gaan redelijk soepel en Jan kan ze nu open krijgen, de anderen houden hem blijkbaar ook niet meer tegen -O-
Die van Lascal (kiddyguard) maken een ratelend geluid als je ze open doet zonder de knop helemaal ingewikkeld en goed in te drukken. Dus dan hoor je het als je kind ze open zou maken.
KuikenGuppy
pi_163341755
Traphekje hebben wij ook teruggebracht - we waren niet de enigen! Ik snap trouwens niet hoe een kind dat openkreeg maar die van ons ging ook hartstikke stroef. Nou ja, we twijfelden toch al of 'ie nog nut had dus nu kregen we in elk geval ons geld nog terug.

Chanty, gefeliciteerd! *O*

Dot, ik vind het ook een rare situatie. Is er echt geen alternatief? Ik zou mijn kind daar niet willen laten, als ze hem niet willen accepteren of begeleiden.

Sylver, wat tof!! Ellie is ook zo dol op Anna en Elsa :D.

Meisjesmoeders: die jurkenfase, gaat die weer over? Broeken zijn moord en brand momenteel :D.
Home is where the O+ is...
  maandag 27 juni 2016 @ 16:15:38 #65
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163341920
Ik geloof dat Ladyblack even met behulp van een Frozen shirtje in een broek gepraat heeft. Hier doen ze over heel veel moeilijk maar kleding valt (nog?) mee.
pi_163341979
Wij hebben deze gekocht, eens kijken of we het bijten thuis bespreekbaar kunnen maken :) https://m.bol.com/nl/p/ni(...)212-9200000030370316

En ik laat hem daar gerust achter eigenlijk Cwen. Het zijn de eigenaresse en de pedagogisch medewerker die zo op het bijten reageren, maar zijn juffen zijn allemaal ontzettend lief en hij gaat er ook heel graag heen.
  maandag 27 juni 2016 @ 19:05:50 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163346286
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 16:15 schreef Kyara het volgende:
Ik geloof dat Ladyblack even met behulp van een Frozen shirtje in een broek gepraat heeft. Hier doen ze over heel veel moeilijk maar kleding valt (nog?) mee.
Ja één keer is het gelukt _O-

En ze heeft volgens mij 2x een korte broek aangehad, en 1x een joggingbroek (nadat ik hem had gepresenteerd als "trampolinebroek", toen we naar Ballorig zouden gaan oO< ), maar over het algemeen weigert ze nog steeds resoluut alles wat geen rok of jurk is. Want broeken zitten "niet zo goed lekker", en bovendien kun je daar helemaal niet mee dansen :{w

Cwen, het begon hier ongeveer een jaar geleden en ik zie behoorlijk uit naar het einde van deze fase :')
  maandag 27 juni 2016 @ 19:07:37 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163346360
Ohja ook nog een pijnpuntje; spijkerjurkjes of -rokjes zijn wel uit den boze. Daar krijg ik dr *niet* in. En die vind ik juist zo leuk ;(
pi_163346711
Broeken lukt met m'n grote nog steeds niet; nu ruim 6 jaar :+. En een trui kan al net zo lang niet. In de winter draagt ze zomerjurkjes met een longsleeve en een legging :')
pi_163346795
Ik zou jurkjes niet zo'n probleem vinden

Dat jan het liefst in een joggingbroek loopt vind ik wel irritant.
pi_163347573
Ik ben benieuwd hoe het hier zal gaan. I denkt nu altijd als ze een jurkje aan krijgt dat ze jarig is. :D .
Ze kan zichzelf enorm staan bewonderen in de spiegel. Zo mooi vind ik dat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163347848
Hier is het met zomers weer dat ze geen korte broekjes aan wil. Rokken of jurken zijn mooier. En dan maakt ze ook zo'n mooie zwierige draai.
Bij koudere dagen wil ze wel broeken aan. Ze houdt namelijk niet van maillots :X

Gisteren een dagje naar Duinrell gegaan. Was erg tof. Ze mocht ook mee in de kikkerachtbaan. Echt een smile van oor tot oor O+
Verder waren de trampolines en de carrousel een groot succes
pi_163348123
Ik vind jurkjes wel heel schattig eigenlijk. Maar af en toe is zo'n jurkje gewoon niet heel handig om aan te hebben. Gelukkig heb ik nooit discussies over jurken hoeven te voeren. ;) Wel over maillots, die zitten NIET lekker en heb ik nu maar vervangen door leggings als alternatief.

Eén van onze peuters heeft wel een uitgesproken mening over kleding. Blousjes vindt hij vre-se-lijk bijvoorbeeld en het liefst heeft hij elke dag zijn auto t-shirt aan. :+

Mijn peuters gaan morgen met het kdv naar het bejaardenhuis. Gezellig op bezoek bij de bewoners om spelletjes met ze doen. Dat doet ons kdv elke maand en ik vind het echt een mooi initiatief. Op de foto's zie je de bewoners van het bejaardenhuis dubbel en dwars genieten. O+ Ik ben heel benieuwd hoe T en S het gaan vinden, want dit is de eerste keer dat ze mee gaan.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:00:39 #74
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163349088
Nikki, dat doet onze PSZ ook. J vindt het wel leuk geloof ik, hij vertelt iig enthousiast over het gymmen met de opa's en oma's :D

Jurkjes O+

Hier mogen voor J alleen 'shirts met iets er op'. Effen shirts vindt ie saai, ookal combineer ik het met een korte broek met drukke felle print... Het 'iets' moet dan eigenlijk altijd raceauto's zijn, maar recentelijk zijn koekiemonster, de gruffalo, gitaren en andere auto's ook gedoogd. Als er lange mouwen moeten (wat hier als het aan J ligt alleen gebeurt als het vriest of heel hard regent) dan ABSOLUUT geen blousjes, maar wel longsleeves of een sweatvest. Truien en andere 'nette' dingen heeft J een hekel aan. Hier trouwens ook het liefst joggingbroeken, maar die mogen alleen binnen wat mij betreft, en als reservebroek. Verder dus vooral spijkerbroeken in allerlei kleuren, dat mag dan gelukkig weer wel.

Maar, prijs jezelf gelukkig dat je kind dr kleren aanhoudt. Een vriendin heeft een dochter die zodra ze de kans krijgt alles uittrekt, want zonder kleren is veel fijner. Leuk joh, zo'n vierjarige die in d'r onderbroek op blote voeten de straat op rent O+. En niet een keer, maar regelmatig (zodra d zon schijnt, gaan de kleren uit). Compromis was gisteren zo'n op en top zomerjumpsuitje met spaghettebandjes en heel kort broekje. Het was hier 18 graden en het regende s ochtends behoorlijk...
  maandag 27 juni 2016 @ 20:37:47 #75
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163350526
Ohh Nikki Dat is wel een heel mooi initiatief O+

En die kledingverhalen :D al heeft Lucas ook steeds vaker een mening. Met name over schoenen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 27 juni 2016 @ 20:55:44 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163351308
Even stoom afblazen hoor, kuiken had zo'n enorme terrordag vandaag, en ik kan daar zooooo slecht tegen... }:| :{w.
KuikenGuppy
  maandag 27 juni 2016 @ 21:12:23 #77
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163352183
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:55 schreef Burdie het volgende:
Even stoom afblazen hoor, kuiken had zo'n enorme terrordag vandaag, en ik kan daar zooooo slecht tegen... }:| :{w.
Oh, hoi ! :@
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 27 juni 2016 @ 22:46:38 #78
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163356157
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:20 schreef Franny_G het volgende:
Sylver, was ze niet bang of verlegen? Ik vind het stoer!!
Wel een beetje verlegen, maar ze wilde zelf heel graag met ze op de foto. Voorheen zou ze dit echt niet gedurfd hebben, maar sinds begin deze maand heeft ze daarin ineens een sprong gemaakt.
Ze wilde ook helemaal uit zichzelf Koos Konijn van de Roompot knuffelen. Daarvoor vond ze mensen in dierenpakken doodeng.
Zo waren we bij Sesamstraat geweest in Kijkduin een half jaar terug en daar liep Elmo.. Nora wilde alleen nog maar weg. Money well spent :P

quote:
I was vanmorgen even een paar minuten volkomen sprakeloos en stil. Vrij uniek. _O_ . We liepen over het Spuiplein in DH, I met een half opgegeten broodje in haar hand. Neemt een meeuw ineens een snoekduik en grist zo dat broodje uit haar hand. I helemaal overdonderd. Later hebben we eensgezind geconcludeerd dat dit een stoute meeuw was.
Ohja, altijd fijn die meeuwen :o In Scheveningen ook altijd feest.


Oei Burdie, heb je je cool een beetje kunnen bewaren?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_163357556
Leuk om vast te lezen wat ons de komende 2 jaar te wachten staat, ik lurk al langer mee, want Saar is eigenlijk echt geen dreumes meer...
Hier dus een dame die het liefst in dr onderbroek loopt... broeken zijn leuk om aan je armen te doen oid maar niet om heel de dag aan te hebben. En met dit weer ga ik daar ook geen strijd over voeren.. als we naar buiten gaan doet ze hem (gedwongen) aan.

Ik kwam eigenlijk iets vragen over de *groente-is-gif* periode... Gaat die ooit over... :') :+
S. 2014
J. 2016
pi_163358034
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:55 schreef Burdie het volgende:
Even stoom afblazen hoor, kuiken had zo'n enorme terrordag vandaag, en ik kan daar zooooo slecht tegen... }:| :{w.
:* terrorpeuter + zwangerschap is wel echt heel pittig. Dat je opeens ten volle begrijpt waarom valium 'mama's little helper' heet.. :')
pi_163361135
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:55 schreef Burdie het volgende:
Even stoom afblazen hoor, kuiken had zo'n enorme terrordag vandaag, en ik kan daar zooooo slecht tegen... }:| :{w.
Zit in de lucht vrees ik. 2 terrorpeuters hier

Vannacht migraine aanval gehad dus er uit medicatie ingenomen. Alle spieren in mijn nek staan nubstrak, spock met geen mogelijkheid wakker te krijgen dus zit met 2 peurers die met een brandweerwagen spelen... Geen succes met hoofdpijn. Ben al blij dat er geen batterijen in zitten
pi_163361137
Groente is gif periode is bij Jan nog steeds aan de gang, dus nu ruim anderhalf jaar.
Teun eet wel groente gelukkig
pi_163361387
Hoofdpijn is zo naar. Sterkte goitske.

Groente eten wat is dat? Ik ben vijf en groente gaan niet in mijn lijf. Ik ben twee en ik zeg net als mijn zus nee.
pi_163361398
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoofdpijn is zo naar. Sterkte goitske.

Groente eten wat is dat? Ik ben vijf en groente gaan niet in mijn lijf. Ik ben twee en ik zeg net als mijn zus nee.
_O-
Mijn collega heeft een tweeling van 13 ook drama... Ik heb nog hoop dat het goed komt.
En dan hoor ik schoonzusjes en vriendinnen ooh die van ons vinden groente heerlijk :(
pi_163361415
Oudste heeft altijd slecht gegeten. Al at ze vrijdag in de efteling wel 4,5 broodje op. Jongste doet haar gewoon na. Maar daar zit nog wel wat spek aan.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:28:17 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163361473
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:35 schreef Limone het volgende:

[..]

:* terrorpeuter + zwangerschap is wel echt heel pittig. Dat je opeens ten volle begrijpt waarom valium 'mama's little helper' heet.. :')
Moet ik dat dan zelf nemen, of door de pap voeren? :P.

't Stomste van die terrorpeuterbuien is nog wel dat IK me degene voel die het waardeloos heeft gedaan, terwijl ik niet degene ben die de kattenbrokjes in het water heeft gegooid, pizza aan papa's jas heeft gesmeerd, etc. ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:30:39 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163361487
Maar meneer is weer goed gemutst, gaat zo naar de gastouder, en de poets komt vandaag, dus het komt allemaal weer goed :Y O+.
KuikenGuppy
pi_163361643
Goitske, ik heb wel tips voor je hoofdpijn. Hoofdpijn uit de nek is prive (omdat ik het vaak had) en zakelijk (met mijn massagepraktijk) een specialisme. Zal ik ik je die prive sturen?
Herkenbaar Burdie, ik baal dan enorm van mezelf dat ik boos ben geworden en of steeds corrigeer. Maar ik ben ook echt doodop en dat voelt B ook aan dus die zoekt nu steeds grenzen op bij mij.

Misschien een groente tip: zoete aardappel, dat is eigenlijk wortel en B is er echt stapelgek op. Wat er ook gebeurt, dat eet hij altijd.
pi_163361646
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Moet ik dat dan zelf nemen, of door de pap voeren? :P.

't Stomste van die terrorpeuterbuien is nog wel dat IK me degene voel die het waardeloos heeft gedaan, terwijl ik niet degene ben die de kattenbrokjes in het water heeft gegooid, pizza aan papa's jas heeft gesmeerd, etc. ;).
Inderdaad ik voel ik voel me dat soort dagen echt eem slechte moeder omdat ik de hele dag aan het corrigeren en straf geven ben -O-

Wij gaan zo maar naar burgerszoo ff uit laten razen
pi_163361676
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:47 schreef exode het volgende:
Goitske, ik heb wel tips voor je hoofdpijn. Hoofdpijn uit de nek is prive (omdat ik het vaak had) en zakelijk (met mijn massagepraktijk) een specialisme. Zal ik ik je die prive sturen?
Herkenbaar Burdie, ik baal dan enorm van mezelf dat ik boos ben geworden en of steeds corrigeer. Maar ik ben ook echt doodop en dat voelt B ook aan dus die zoekt nu steeds grenzen op bij mij.

Misschien een groente tip: zoete aardappel, dat is eigenlijk wortel en B is er echt stapelgek op. Wat er ook gebeurt, dat eet hij altijd.
Helaas weet ik bij deze waar hij vandaan komt (te druk door verhuizing en werk er tegen om een baby dekentje af te haken dus verkeerde houding voor mij, heb Hypermobiliteitssyndroom dus kan max 30/45 min haken) + dat ik weer voor voetreflex massage moet maar steeds uitstel dus zal nu toch maar eens een afspraak maken :@
pi_163361711
Ik heb dan niet dat ik me waardeloos voel, maar ik word wel heel prikkelbaar van steeds gedrein, gehuil en bozig gegil.

Sterkte met de migraine Goitske.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:59:33 #92
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163361766
Dat gewouwel idd en constant als der iets niet bevalt met de voetjes stampen of met der handje je wegduwen :{ schei toch uit! :{

Ze zit hier nu ook in de fase dat ik geen tandjes mag poetsen,daar is papa voor 8)7
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_163362015
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:51 schreef Goitske het volgende:

[..]

Helaas weet ik bij deze waar hij vandaan komt (te druk door verhuizing en werk er tegen om een baby dekentje af te haken dus verkeerde houding voor mij, heb Hypermobiliteitssyndroom dus kan max 30/45 min haken) + dat ik weer voor voetreflex massage moet maar steeds uitstel dus zal nu toch maar eens een afspraak maken :@
Is gewoon heel naar! Ik noemde het vroeger 'drukmaak hoofdpijn'. Wat mij echt enorm helpt is de spieren aan de voorkant van je nek zelf even masseren, gewoon knijpen en loslaten op de plekken waar de kruisjes staan. http://jebetervoelen.nl/w(...)ide-pijn-scalene.gif
En verder zal ik me er niet mee bemoeien. :)
pi_163362278
GM, wat betreft groenten... Gewoon maar steeds blijven aanbieden. Die van mij blijkt dus zeer gevoelig voor groepsdruk. Op het kdv hebben ze een wat gezondere koers gekozen en de kinderen krijgen daar nu vaker groenten tussendoor. En nu vindt I paprika en komkommer ineens wel lekker.

Ik heb momenteel echt niks te klagen over terror gedoe. I is echt heel lief en redelijk. Heel aanspreekbaar. Soms doet ze ergens moeilijk over of doet ze iets wat niet mag, dan leg ik haar uit waarom ik dat liever anders zie en dan zegt ze 'oké mama'. Zelfs met tandenpoetsen zegt ze tegenwoordig zelf na een minuutje zelf te poetsen 'nu jij doen' en dan kan ik gewoon rustig al haar tanden en kiezen poetsen. Ook dit is vast een fase....
Enige wat wel 'lastig' is, is dat ze in winkels of andere openbare plekken altijd alleen maar wil wegrennen. En snel ook, in no time echt een heel eind weg.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163362321
Franny, die meeuw _O- :'( (klinkt zo grappig, maar zou er vast van schrikken)

Sylver toffe foto's O+

De jurkjesfase.... Geen problemen hier :+ :P

Oh ik vind dat zo waardevol van die uitjes Nikki. Ik heb hem toevallig neergelegd bij de laatste oc vergadering op ons kdv. Heb zelf meer dan tien jaar in de ouderenzorg gewerkt (als bijbaantje). En dat soort uitjes waren zo bijzonder!

:* Burdie, hopelijk vandaag een betere dag!

Hier wordt de groente eigenlijk wel redelijk gegeten :@ (behalve bij dreumes, maar die leeft op een krentenbollendieet momenteel :') )
Maar ik heb er ook altijd rauwkost bij en daar is peuter sowieso dol op.

Hier is peuter vooral ontzettend grappig (en een beetje stout) momenteel.
Hij weigerde vanochtend z'n bed uit te komen, pas als z'n knie weer beter was... .
Hij ging net voor mij de tafel schoonmaken met een doekje, die hij in de melk had gedoopt, want de tafel was ook wit.
Hij had voor dreumes een krentenbol gepakt toen ik ff op het toilet zat, want dreumes wou z'n brood niet.
En hij noemde mij vanochtend: schoonmaakster Mariska :')
pi_163362899
Burdie en Goitske :*

Franny. Die meeuw :D

Loj, _O-
pi_163362981
Oh planning aangepast openlucht museum is het geworden
  dinsdag 28 juni 2016 @ 11:07:04 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163363763
Loj :D.

Kuiken weet niet beter of mijn naam is "Mama". Soms roept hij wel eens "tien!" omdat hij mijn man dat wel eens hoort roepen naar mij, maar daar reageer ik niet op :+.

Kuiken is bij de gastouder en de poets maakt nu het huis aan kant. Heerlijk O+!

Goitske, is dat alcleuk voor deze leeftijd ja?
KuikenGuppy
pi_163364067
Wij zijn hier 'Mama M.o' (ik dus) en 'Mama E.va' maar de mama ervoor wordt wel eens vergeten en ik noem mijn vrouw 'E.ef' dus dat komt ook wel eens voorbij. B vindt het erg vreemd als iemand mij 'M.onique' noemt. Het CB zei overigens tegen mijn vrouw 'Noemt hij je E.va??' Die vonden het erg vreemd _O-
En elke man is papa :D Elke? Ja echt elke man.
pi_163364358
Exode. Dat had Riley idd ook. Dat bijna elke man papa was. Nu noemt ze een man papa als een kindje hem papa noemt :D
pi_163364479
Hier mama. Of mama en dan mijn naam maar die is nog best moeilijk om uit te spreken.
pi_163364791
De laatste tijd ben ik gewoon mama.
Ow had wel een fase dat hij mij altijd mama Mariska noemde.
En dan zag je in dd supermarkt al die mensen kijken, daar heb je een bonusmama" :')
pi_163365122
Ik heb B het proberen uit te leggen: 'Niet elke mijnheer is een papa B.' hij heeft dat omgevormd tot niet elke papa is een mijnheer _O-
Hij noemt onze zwagers en mannen van vriendinnen ook papa. Die vinden dat vertederend, wij weten dat het gewoon een woord voor hem is zonder betekenis.

We zijn nu hem wel wat bewuster aan het maken van het feit dat hij 2 mama's heeft. Dat vindt ie 1. heel grappig en 2. zielig voor andere kinderen. Want die hebben maar 1 mama. :D
pi_163366106
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Moet ik dat dan zelf nemen, of door de pap voeren? :P.

't Stomste van die terrorpeuterbuien is nog wel dat IK me degene voel die het waardeloos heeft gedaan, terwijl ik niet degene ben die de kattenbrokjes in het water heeft gegooid, pizza aan papa's jas heeft gesmeerd, etc. ;).
Door de pap. Jij mag ze natuurlijk niet vanwege de zwangerschap, stom van mij. 8)7

Soms moet ik mijn best doen om niet te lachen als ze een driftbui heeft. Ook niet aardig natuurlijk, maar ontploffen omdat ik een string aan heb? Kom op zeg, ik ben geen 15 meer. :{w :P
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:09:13 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163366166
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:06 schreef Limone het volgende:

[..]

Door de pap. Jij mag ze natuurlijk niet vanwege de zwangerschap, stom van mij. 8)7

Soms moet ik mijn best doen om niet te lachen als ze een driftbui heeft. Ook niet aardig natuurlijk, maar ontploffen omdat ik een string aan heb? Kom op zeg, ik ben geen 15 meer. :{w :P
Haha, ja! Als ik zelf niet moe en uitgeput ben, kan ik er vaak ook wel om lachen. Je zult het maar belangrijk vinden... :').
KuikenGuppy
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:00:28 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163367188
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:14 schreef Kursor het volgende:
Broeken lukt met m'n grote nog steeds niet; nu ruim 6 jaar :+. En een trui kan al net zo lang niet. In de winter draagt ze zomerjurkjes met een longsleeve en een legging :')
Meen je -O-

Shit :') Dan komt er mogelijk een toffe bootcut spijkerbroek in V&A binnenkort....
pi_163367985
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:07 schreef Burdie het volgende:
Loj :D.

Kuiken weet niet beter of mijn naam is "Mama". Soms roept hij wel eens "tien!" omdat hij mijn man dat wel eens hoort roepen naar mij, maar daar reageer ik niet op :+.

Kuiken is bij de gastouder en de poets maakt nu het huis aan kant. Heerlijk O+!

Goitske, is dat alcleuk voor deze leeftijd ja?
Teun is nog aan de jonge kant, jan vond het geweldig! Die is nu dood moe en viel binnen 5 min in de auto in slaap


[ Bericht 8% gewijzigd door Goitske op 28-06-2016 17:14:35 ]
pi_163369039
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:09 schreef exode het volgende:

We zijn nu hem wel wat bewuster aan het maken van het feit dat hij 2 mama's heeft. Dat vindt ie 1. heel grappig en 2. zielig voor andere kinderen. Want die hebben maar 1 mama. :D
O+ Zo schattig!

/weer terug naar de dreumesen
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:01:06 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163369718
Openlucht museum is erg leuk idd. Wij komen er ook regelmatig. Vooral vanaf een jaar of 3 is het leuk.
pi_163370094
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:00 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Meen je -O-

Shit :') Dan komt er mogelijk een toffe bootcut spijkerbroek in V&A binnenkort....
Inderdaad ;(. Ik heb ook nog zoveel leuke ;(.

Maar goed, wie weet...

Ik ben ook gewoon 'mama'. Mijn man noem ik meestal 'lief' of 'liefje', en Ellie heeft een tijd 'lieffa' geroepen als ze iets van hem wilde _O-.
Home is where the O+ is...
pi_163370225
broeken worden hier nu zo ongeveer 1 keer per week gedoogd door mijn 5 jarige. Verder alleen maar jurkjes. Verder vindt ze alles prima. Ik leg wat klaar en ze trekt t aan.
Jongste heeft een eigen smaak en wil echt niet alles aan. Ik kan eigenlijk niet winkelen zonder hem erbij te hebben. Anders grote kans dat hij het niet aantrekt.

In de zomervakantie gaan we ook naar het openluchtmuseum. Ik kom uit die regio en oudste wil graag weten waar ik geboren ben en waar ik opgegroeid ben.

Met peuter gaat het trouwens nu prima, heeft eigenlijk geen last gehad van zn koprollen van de trap.

Ik word mama "voornaam" genoemd en mijn man papa "voornaam"

en de grootste mijlpaal... Jongste kan zn naam eindelijk uitspreken. Zo tof en lief hoe het klinkt O+
*poef* nu is het weg
pi_163378280
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:06 schreef Limone het volgende:

[..]

Door de pap. Jij mag ze natuurlijk niet vanwege de zwangerschap, stom van mij. 8)7

Soms moet ik mijn best doen om niet te lachen als ze een driftbui heeft. Ook niet aardig natuurlijk, maar ontploffen omdat ik een string aan heb? Kom op zeg, ik ben geen 15 meer. :{w :P
Deze is zo herkenbaar. :D "Mama dino onderbroek aan." En als ik dan uitleg dat ik dat niet pas, poeh zoek dekking want die boodschap zorgt er instantly voor dat terrorpeuter ontwaakt. :')

Groenten eten heb ik niets over te klagen, dat is wel heel luxe geloof ik. Vooral T is gek op groenten. Zelfs rauwkost, hij eet zo een hele tomaat op (okay in stukjes dan hè) of een heel bord doperwten, nouja noem het op en hij eet het. Alleen rauwe ui vond ie gisteren niet zo lekker. :D

Het uitje naar het bejaardenhuis was tof aldus S. T vond het een stuk minder geslaagd, die hing de hele tijd aan de juf geplakt, precies zoals ik had verwacht. S heeft cadeautjes gegeven aan de bewoners en gezellig met ze gekletst, S is echt een heel open en sociaal mannetje.
Het feit dat dit een goed initiatief is bleek daar ter plekke. De leidster vertelde dat één van de verzorgenden vertelde dat ze al 4 jaar geen uitgebreide lach had gezien bij een betreffende bewoner, tot ze vandaag met een meisje van het kdv praatte. Triest en vertederend tegelijk. :'( O+
pi_163378565
Mooi zijn die uitjes he Nikki? Doet ons kdv ook, en soms komen de dementerende bejaarden ('opa's en de oma's') ook naar het kdv O+

Groente..tsja :'). Hij is dol op rauwe paprika, komkommer etc, dua dat geven we tussendoor. En op het kdv dronken ze 'drakensmoothie' met spinazie en banaan. :D

Peuterbuien, check :'). Alles is zelf doen, van mij etc. Duurde even, maar hij haalt de schade in. :')
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:28:20 #114
73386 Fazz
onderweg
pi_163379739
Wat leuk Nikki! Mooi initiatief van het kdv :)

Kind met kledingmening, check! Vooral van nieuwe spullen moet hij in het begin niets weten. Ik blijf dat zeggen hoe leuk die nieuwe broek bijv maar het best helpt het om die broek dan op m'n hoofd te zetten, dan is het meteen 'MIJN' :')

Geen groente issue hier, er is weinig dat hij niet lust. De warme lunch op het kdv gaat echt super, hij eet daar vaak 2 borden :+ Het plassen gaat daar ook goed, vol trots vertelde hij over z'n honden sticker die hij mocht uitzoeken O+

De peuterbuien vallen nog best mee, maar dat betekent zeker niet dat ze niet zullen komen? oO<
pi_163387125
Vanmorgen weer tante geworden. Mijn schoonzusjes hebben hun 2de kindje gekregen *O*
De jongens vonden het ook super leuk, Jan ook zo lief willen aaien en kusjes geven etc
  woensdag 29 juni 2016 @ 15:25:51 #116
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163391546
Fijn dat het uitje zo'n succes was Nikki O+ Ze zoeken bij ons kdv ouders voor in de oudercommissie. Geen idee wat je dan precies allemaal doet maar zit er wel over te denken; misschien een mooie gelegenheid om ook dergelijke initiatieven op te zetten. En er zijn nog wel meer dingen waarvan ik denk dat ze daar winst op kunnen halen. Maarja... Tijd :')

Exode wat schattig O+ mijn nichtje heeft ook 2 mama's. Dat verkondigde ze ook heel trots toen ze klein was aan iedereen die het maar wilde horen, of niet :+ ook in een gereformeerd dorp :D O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 29 juni 2016 @ 15:31:15 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163391662
Gefeliciteerd Goitske!
KuikenGuppy
  woensdag 29 juni 2016 @ 15:41:28 #118
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163391885
Goitske gefeliciteerd!
En fijn dat iig een van de twee het een succes vond Nikki!
En groeten, die lust J niet (maar moet ie toch altijd proeven). Broccoli en zoete aardappel gaat er wel altijd in.

Ik heb vandaag een dag vrij (normaal nooit op woensdag), dus vandaag naar de speeltuin geweest met J en F, terwijl ik zelf op het terras in de zon zat met een vriendin ^O^ Enige minpunt is dat F echt gras eng vindt, en er dus nog steeds niet op wil liggen (krijsbaby). Ons nepgras in de tuin is inmiddels wel geaccepteerd gelukkig.
pi_163392110
Ik heb 3 lesbische stellen om mij heen met kinderen. Onze jongens vinden het heel normaal ja zij hebben een papa en mama en die kinderen geen papa maar 2 mama's
Zo mooi om te zien dat het kinderen niks uit maakt
pi_163393632
Hier 2 vandaag in complete terrorstand :(
Ruzie, elkaar zeer doen, de hond doet vrolijk mee, speelgoed vliegt door de toko en als klap op de vuurpijl Teun die een muurtekening maakt met speciale kinderpotloden kleur zwart is netzo beroerd als wasco er af krijgen
Dat hij verder ging met roze kon ik net voorkomen


Het is uiteindelijk schoon geworden mbv dubro multiontvetter nu hopen dat ik als het droog is geen mega vlek heb })
pi_163395851
Nikki, wat een tof uitje zeg.

MM, klinkt als een gezellige dag O+

Goitske :X
Hopelijk morgen een meer relaxte dag
pi_163397173
Goitske, die muur, aaai!
Mm dat klinkt als een fijn uitje.

Ik ben vandaag met B naar mijn moeder geweest en hij was zo gezellig. Ook in de auto, heerlijk gekletst. Hij ziet alles buiten en wil daar dan alles over weten.

Ten aanzien van kinderen en 2 mama's: mijn vrouw staat voor de klas en de kinderen in haar klas reageren ook altijd zo van 'who cares' als ze bij het voorstelrondje vertelt dat ze met een vrouw samen is.
pi_163400136
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:25 schreef Chanty het volgende:
Fijn dat het uitje zo'n succes was Nikki O+ Ze zoeken bij ons kdv ouders voor in de oudercommissie. Geen idee wat je dan precies allemaal doet maar zit er wel over te denken; misschien een mooie gelegenheid om ook dergelijke initiatieven op te zetten. En er zijn nog wel meer dingen waarvan ik denk dat ze daar winst op kunnen halen. Maarja... Tijd :')

Exode wat schattig O+ mijn nichtje heeft ook 2 mama's. Dat verkondigde ze ook heel trots toen ze klein was aan iedereen die het maar wilde horen, of niet :+ ook in een gereformeerd dorp :D O+
Ik heb 4 jaar OC gedaan bij ons huidige kdv. Toen was ik er klaar mee en ben ik eruit gestapt. Dat had er vooral mee te maken dat er was studentenverenigingsdames (no offence verder) in de OC waren gekomen die vooral bezig waren met het organiseren van borrels. :') Dat vond ik weinig meer te maken hebben met de essentie van waarom ik in de OC ben gegaan, dus een mooi moment om te stoppen. Taken waren verder het organiseren van juffendag, bespreken van beleid en aanpassingen op het beleid, voedingsvraagstukken bespreken en wensen onderzoeken, rapportages van inspecties bespreken en risico inventarisatie. Ik vond het leuk om te doen in ieder geval. :)
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:52:19 #124
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163400647
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:37 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik heb 4 jaar OC gedaan bij ons huidige kdv. Toen was ik er klaar mee en ben ik eruit gestapt. Dat had er vooral mee te maken dat er was studentenverenigingsdames (no offence verder) in de OC waren gekomen die vooral bezig waren met het organiseren van borrels. :') Dat vond ik weinig meer te maken hebben met de essentie van waarom ik in de OC ben gegaan, dus een mooi moment om te stoppen. Taken waren verder het organiseren van juffendag, bespreken van beleid en aanpassingen op het beleid, voedingsvraagstukken bespreken en wensen onderzoeken, rapportages van inspecties bespreken en risico inventarisatie. Ik vond het leuk om te doen in ieder geval. :)
Borrels :') serieus?

Wat jij beschrijft is wel zoals ik het voor me zie een wat dat aangaat heb ik wel suggesties voor verbetering. Ga maar eens informeren, ook naar hoeveel tijd zoiets kost want ja: werk 3/4 dagen per week, vrijwilligerswerk 2 avonden minimaal per week en een huishouden en twee Kids... :X
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163400943
Wij vergaderen om de maand een avond. En dan werkt er iemand de notulen uit dus dat is ook nog een uurtje of zo. We hebben nog niet echt iets georganiseerd maar we zijn met 6, dus taken zijn wel goed te verdelen :)
pi_163400981
Hier ook om de maand een avond. Dat vind ik prima te doen. Verder wat Nikki zei :)
pi_163401116
Wij waren vandaag naar de efteling... Luuk was er voor t eerst. En hoe tof heeft hij het gehad. Hij stuiterde toen hij jokie en jet zag, vond de droomvlucht in eerste instantie eng, maar keek zijn ogen uit.
In het sprookjesbos rende hij van sprookje naar sprookje, bij de voorstelling (in het sprookjesbos) riep hij mee, en danste hij mee. Op de terugweg sliep hij al voor we de snelweg op reden.
Een geslaagde dag dus!
*poef* nu is het weg
pi_163401448
Dat klinkt als een supertoffe dag!
pi_163401839
Dat klinkt als een geslaagde dag O+
pi_163405189
Kaatje dat klinkt als een super dag!
pi_163406090
Ah Kaatje dit klinkt echt heel erg leuk! Wij willen na onze vakantie gaan, eind augustus ofzo. Ben erg benieuwd. Jouw verhaal zorgt ervoor dat ik er nog meer zin in krijg.

Ik werk vandaag thuis, ik heb over ruim een week vakantie en ik moet zoveel dingen op papier zetten voor mijn manager zodat dingen door kunnen lopen.

En ik ben zo zenuwachtig, om 11:00 start de presale van FriendsFest in Londen en ik wil er zooooo graag heen! Ik heb iedereen gecharterd om klaar te zitten om kaarten te kopen. Het is eind augustus en begin september en het appartement van Monica is er en Central Perk en ik kan Smelly Cat zingen op het Phoebe podium en en en en en. Duimen jullie mee?
  donderdag 30 juni 2016 @ 09:24:03 #132
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163406121
Ik moest je laatste alinea drie keer lezen voordat ik begreep dat het om de drie gaat :D succes!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 30 juni 2016 @ 09:25:07 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163406129
:D exode! Ben je zo'n fangirl ja? :P.

Kaatje, super leuk O+ wij gaan binnenkort ook, eind juli. Met de schoonfamilie. Ik ben erg benieuwd wat kuiken er dit keer van vindt; we zijn al twee keer eerder geweest (in principe proberen we 1x per jaar te gaan) en de vorige keren vond hij het al fantastisch. Sowieso, de Efteling O+! Ik blijf het zelf ook fantastisch vinden.
KuikenGuppy
pi_163406134
Ik wordt helemaal gek er van dat Jan om kwart voor 6 wakker is! Hij is verkouden dus hoesten en dan wil hij niet meer slapen. Ookal moet hij terug naar zijn kamer ik hoor hem toch spelen
Ene dag kan ik er wat beter tegen dan de andere. Vanmorgen ging het wel ben om kwart over 6 maar naar beneden gegaan. Dus rond 9 uur heb ik het gevoel dat het 11 uur is ofzo _O-

Onze oude buuf kwam gisteravond nog wat brengen toevallig net toen de kinderen naar bed gingen dus groot feest voor de jongens dat zij ze naar bed bracht! *O*
pi_163406140
Jaaaa Burdie! Ik kan Friends echt 10.000 keer kijken en dan moet ik nog lachen. Mijn vrouw kijkt graag met mij naar Friends want ik lach al voor de grap gemaakt is.
Ik kijk eigenlijk nooit tv, alleen voetbal en dus Friends. :D :@
pi_163406145
En ik ga met 2 vriendinnen, we maken er meteen een weekendje Londen van *O*
pi_163406207
Ik duim Exode,

Wij gaan ook 1 keer per jaar, vorige jaren alleen met oudste geweest. Die ging ook voor t eerst toen ze 3 was. Ik miste zelf wel nu alle achtbanen. Ik hou dr wel van, maar had geen zin om een uur in de rij te gaan staan voor de baron. In de zomer ga ik een keer met mn man naar walibi, dagje achtbanen.

Luuk was vanmorgen ook al op tijd wakker om te poepen. Hij is nu echt zindelijk in de nacht. Heeft al een week of wat droge luiers in de ochtend.
Nu nog overdag. We hebben nog 5 maanden.
*poef* nu is het weg
  donderdag 30 juni 2016 @ 09:39:23 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163406253
Was het overal zo druk, KJ?
Wij gaan op een :') zaterdag :') midden in de :') schoolvakantie :') dus heb eigenlijk niet de illusie dat we ergens in kunnen. Of nou ja, ikzelf wel, want ik heb een rolstoel gereserveerd, en dan mag je een andere ingang nemen waarbij je sneller aan de beurt bent.
Ik ben een mietje qua achtbanen, dus daar mis ik voorlopig niks aan. Als kuiken oud genoeg is ga ik wel eens mijn 'mama is Cool genoeg om in alle achtbanen te durven'-kant ontdekken, nu even niet :P.
KuikenGuppy
pi_163406331
bij de achtbanen waren behoorlijke rijen. Veel schoolreisjes waren er. In het sprookjesbos was het rustig, festival carnaval 1 keer 5 minuten en 1 keer 10 minuten gewacht, droomvlucht 1 keer 15 en 1 keer 35 minuten gewacht.

Ik ben normaal wel van de achtbanen. Vorig jaar heb ik de vogelrok gedaan toen mijn man en Sofie in de festival carnaval gingen en in de monsieur canibale. Nu was er een te lange rij en we hadden 2 kinderen mee.
Baron stond vorig jaar bij de single riders line dat er 15 minuten wachttijd was, ik stond er 50 minuten. Vond ik eigenlijk wel zonde van mn tijd. Al was de baron op de voorste rij ook wel helemaal geweldig.

ken je de site eftelstats? Die hebben statistieken van de wachtrijen. Die nog aardig kloppen ook. Beter dan die van de efteling app.
*poef* nu is het weg
pi_163406355
Ja, of het valt mee Burdie, juist omdat het vakantie is. Ga je in de 'Zuid' vakantie?

Ik heb op een drukke zaterdag een keer bijna ruzie gehad op de afslag bij de A59. Ik moet daar rechts naar mijn moeder en voor de Efteling moet je naar links. Dan staat het dus op de snelweg al ramvast. Na 15 minuten stilstaan ben ik (sssst) de vluchtstrook op gegaan zodat ik naar links kon. Ik kreeg aardig wat middelvingers etc.

Ik ging er vroeger zo vaak heen dat ik zonder het door te hebben de sluiproute pak. Dat was 'vroeger' de standaard route maar nu is deze omgelegd. Hierdoor sluit ik dus halverwege de Efteling rij aan als ik ga. Is ook goed voor een hoop middelvingers overigens.
pi_163406441
Maar kijk nou O+ O+
Niet quoten graag.

[ Bericht 23% gewijzigd door kaatjejannie op 30-06-2016 13:11:33 ]
*poef* nu is het weg
pi_163406456
Kaatje O+ O+ O+ O+ O+
pi_163406733
Efteling O+ Wij zijn er al twee keer geweest en hij vindt het echt geweldig. Mijn moeder haalt ook altijd een boekje met foto's van het park na afloop en dat kijken we regelmatig door. Dan wil hij alles zien waar hij in heeft gezeten en vertelt hij met wie dat was :D en een achtbaan is een trein die boem doet.

Als je van achtbanen houdt kun je ook de baby switch doen. Dan mag je samen in de rij maar wissel je van plek als je in de attractie gaat zodat een ouder bij het kind blijft.

Wij hebben een zieke peuter met vlekjes maar de huisarts wist niet wat het was. Heel irritant. Zijn tip was om Stip en mini maar uit elkaar te houden. Ja, dat gaat hem niet worden he :') Het kon hand voet mond zijn, want dat hadden veel kindjes de laatste tijd, maar de plekjes zitten over heel z'n lijf en het lijken ook niet echt blaasjes, maar meer bultjes. Rondom zijn mond zijn er wel een paar kapot gegaan maar dat is meer omdat het een plukker is. Hij eet net ook twee croissants weg en een appel, dus dat vind ik ook niet heel erg wijzen op hand voet mond.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:43:46 #144
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163407238
Over de vluchtstrook gaan vind ik best aso. Ok middelvinger opsteken ook, maar ik ben zo'n nazi die iedereen die over de vluchtstrook gaat een dikke prent :@ ik sta ook wel eens in de file terwijl ik 200 meter verderop de afslag moet hebben. Heel zuur maar het is niet anders.

Verder ben ik geen pretparkfan en snap ik nog steeds niet wat er zo leuk is aan de Efteling. Mijn arme kinderen :+

Sterkte met stip! Hopelijk valt het mee, hvm-ziekte lijkt me heel naar
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163407733
Ik lees nog altijd mee hier maar heb zelf heel weinig te melden. Zindelijkheid is nog in volle gang. Plassen gaat goed maar poep is standaard in zn onderbroek :X Het is ook echt nog niet vast, heel smerig. Heb al menig onderbroek weggegooid.

Dot L had laatst ook rode bultjes/ vlekken over zn hele lijf. Het begon op zijn wangen. Ik dacht zelf aan zesde ziekte, ondanks dat zijn wangen niet vuurrood waren. Verder was hij ook niet ziek ervan.

Misschien wel een nieuwe gemuteerde ziekte :+
  donderdag 30 juni 2016 @ 11:51:33 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163408431
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:47 schreef exode het volgende:
Ja, of het valt mee Burdie, juist omdat het vakantie is. Ga je in de 'Zuid' vakantie?

Ik heb op een drukke zaterdag een keer bijna ruzie gehad op de afslag bij de A59. Ik moet daar rechts naar mijn moeder en voor de Efteling moet je naar links. Dan staat het dus op de snelweg al ramvast. Na 15 minuten stilstaan ben ik (sssst) de vluchtstrook op gegaan zodat ik naar links kon. Ik kreeg aardig wat middelvingers etc.

Ik ging er vroeger zo vaak heen dat ik zonder het door te hebben de sluiproute pak. Dat was 'vroeger' de standaard route maar nu is deze omgelegd. Hierdoor sluit ik dus halverwege de Efteling rij aan als ik ga. Is ook goed voor een hoop middelvingers overigens.
Haha ja, die nemen wij ook altijd, was inderdaad vroeger altijd de route... naar mijn schoonouders nemen wij afhankelijk van de drukte bij de Efteling soms een andere route.

KJ, Eftelstats gebruik ik idd altijd, die app werkte niet goed op mijn telefoon en sindsdien neem ik de moeite gewoon niet 'm uit te proberen.

Chanty, dan gaan ze toch zonder jou? ;) Of misschien vind je het wel leuk om met je kinderen te gaan, andere ervaring.

Dot, lekker haalbaar advies weer van de huisarts :'). Ik hoop dat stip snel opknapt!
KuikenGuppy
pi_163408977
Hij heeft wel koorts gehad maar dat was tegelijk met de vlekjes. Ik denk nu toch dat het misschien waterpokken zijn die er bij hem anders uitkomen, want mini heeft waterpokken en ik zou echt niet weten hoe ze daar anders aan is gekomen.
pi_163409499
Burdie, ik zou niet eens een andere route weten naar mijn moeder als ik eenmaal op de A27 zit, kan ik weinig anders meer. :)
Ach vluchtstrook, ik doe stoer Chanty, maar het is dat laatste stukje van de afslag. Netjes stapvoets met knipperlicht naar rechts, ik heb vrolijk teruggezwaaid.
pi_163409515
Oh ennuh, yeah baby, I'm going to Londen! friends here I come.
  donderdag 30 juni 2016 @ 12:53:26 #150
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163409580
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 11:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Haha ja, die nemen wij ook altijd, was inderdaad vroeger altijd de route... naar mijn schoonouders nemen wij afhankelijk van de drukte bij de Efteling soms een andere route.

KJ, Eftelstats gebruik ik idd altijd, die app werkte niet goed op mijn telefoon en sindsdien neem ik de moeite gewoon niet 'm uit te proberen.

Chanty, dan gaan ze toch zonder jou? ;) Of misschien vind je het wel leuk om met je kinderen te gaan, andere ervaring.

Dot, lekker haalbaar advies weer van de huisarts :'). Ik hoop dat stip snel opknapt!
Ik pas tzt wel op de tassen :+ dat doe ik eigenlijk altijd al in het pretpark :') ik heb trouwens zo'n vermoeden dat Lucas er ook niet dol op gaat zijn. Nu iig vindt hij dingen als draaimolens ennvan die auto's waar je vijftig cent in moet gooien alleen een halve minuut leuk en ook alleen zolang het niet beweegt :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 30 juni 2016 @ 13:31:47 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163410614
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 12:51 schreef exode het volgende:
Oh ennuh, yeah baby, I'm going to Londen! friends here I come.
Yay *O*.
Pas je wel op dat er niks mis is met de linker phalange? ;).

Even iets anders, slapen jullie peuters nog in een slaapzak? Ik merk dat kuiken zonder slaapzak heel moeilijk zijn rust kan vinden, maar met slaapzak klaagt hij steeds dat zijn benen vast zitten. Hoe doen jullie dat?
KuikenGuppy
pi_163410744
Een paar hele warme nachten waren hier de oplossing Burd, toen kwam ze erachter dat ze ook zonder kon slapen. (Maar Otje slaapt dus niet slechter zonder, eigenlijk geen oplossing voor jou bedenk ik me nu)
pi_163410789
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 13:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Yay *O*.
Pas je wel op dat er niks mis is met de linker phalange? ;).

Even iets anders, slapen jullie peuters nog in een slaapzak? Ik merk dat kuiken zonder slaapzak heel moeilijk zijn rust kan vinden, maar met slaapzak klaagt hij steeds dat zijn benen vast zitten. Hoe doen jullie dat?
Jan is zonder gaan slapen toen hij een dekbed kreeg ging toen pas goed. Teun slaapt met slaapt ook slecht zonder
pi_163410792
Boaz is een bijna peuter en ik zie nog niet gebeuren dat die op korte termijn zonder slaapzak slaapt. Zijn grote dus was daar veel eerder klaar voor.
Maar als zijn beentjes iedere keer vast komen te zitten, dan is dat wel lastig. Ik heb alleen geen oplossing voor je. Boaz hoef je inderdaad ook niet zonder slaapzak in bed te leggen want dan gaat ie niet slapen.

Kinderen zijn wel een mooi excuus om je angst te overwinnen. Door mijn paniekstoornis heb ik jaaaaaaaaaren niet in attracties gedurfd. En het zal ook altijd een issue voor me blijven. Maar soms lukt het me dan toch om dat issue aan de kant te zetten en dus wel met mijn dochter in de wildwaterbaan en de kinderachtbaan en weet ik het wat. Sommige attracties durf ik ook gewoon echt niet aan en dan gaat mijn man gelukkig mee. Die vindt alles goed.

Dit jaar slaan we de attractieparken even over vanwege preggie zijnde, maar volgend jaar zullen we er wel weer een paar bezoeken :Y
  donderdag 30 juni 2016 @ 13:47:16 #155
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163410938
Voor Lucas laatst een zomerslaapzak gekocht want zonder kan hij idd zijn rust niet vinden. Nog geen benen in de knoop hier alleen. Kun je de slaapzak niet met een paar steekjes inkorten zodat het deel waar nog niks zit niet om de benen wikkelt?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163411224
There is no left phalange Burdie! :P

B is hier een tijdje geleden overgegaan naar een dekbed en nu ligt ie alleen onder een lakentje. Hij schopt hem wel altijd van zich af overigens maar daar is het gelukkig warm genoeg voor. Zijn knuffels hebben een eigen dekentje in bed, dat liep gewoon zo en misschien was daarom de overgang zo makkelijk? Het proberen waard :D
pi_163411367
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 13:47 schreef Chanty het volgende:
Kun je de slaapzak niet met een paar steekjes inkorten zodat het deel waar nog niks zit niet om de benen wikkelt?
Dat kan ook nog natuurlijk. Otje zat gewoon klem in de lengte.
pi_163411459
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 14:09 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat kan ook nog natuurlijk. Otje zat gewoon klem in de lengte.
Had mijn zus destijds ook en haar zoon wilde er echt niet uit. Heeft ze hem onder open gemaakt en stuk aangezet
pi_163411511
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 14:15 schreef Goitske het volgende:

[..]

Had mijn zus destijds ook en haar zoon wilde er echt niet uit. Heeft ze hem onder open gemaakt en stuk aangezet
Zo ver was ik ook al bijna. Maar zonder vind ik toch een stuk praktischer ;) .
pi_163412372
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 14:17 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Zo ver was ik ook al bijna. Maar zonder vind ik toch een stuk praktischer ;) .
vind zij ook maar haar zoon niet _O-
Ondertussen is hij 24 en wel zijn trappelzak uit _O-
pi_163412397
Zou het helpen om de onderkant open te maken? Dat ontwart misschien wat makkelijker.
pi_163412510
Luuk is net een maand de slaapzak uit. Geloof dat we m gelokt hebben met n groot bed. Hij slaapt nu in een peuterbed en hij wil graag een normaal bed.
T heeft wel wat strijd gekost
*poef* nu is het weg
  donderdag 30 juni 2016 @ 15:48:38 #163
73386 Fazz
onderweg
pi_163413071
De slaapzak ging hier vanzelf weg toen het dekbed kwam. Heeft kuiken wel een deken in z'n bed Burdie? F lag hier met slaapzak onder een deken, de overgang is dan minder groot dan als je kind slaapt in slaapzak zonder deken denk ik.
  donderdag 30 juni 2016 @ 15:53:08 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163413171
Hey, ik had hier net wat getyped, maar dat kwam kennelijk niet door. Kuiken heeft een dekbed en een peuterbed. Daar gevoel van 'vast zitten' is meer in zijn hoofd dan dat de slaapzak ook echt vast zit. Maar misschien wordt de slaapzak te klein, want die zijn 1m (en misschien wel iets korter door het wassen) en kuiken zit intussen ook al bijna in maat 98.
KuikenGuppy
pi_163414100
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 15:53 schreef Burdie het volgende:
Hey, ik had hier net wat getyped, maar dat kwam kennelijk niet door. Kuiken heeft een dekbed en een peuterbed. Daar gevoel van 'vast zitten' is meer in zijn hoofd dan dat de slaapzak ook echt vast zit. Maar misschien wordt de slaapzak te klein, want die zijn 1m (en misschien wel iets korter door het wassen) en kuiken zit intussen ook al bijna in maat 98.
ik heb teun nu in de grootste maat slaapzakzitten maat 110/116 ofzo heeft daar nog veel ruimte in
pi_163414488
Probeer anders eens een gewoon dekbed. Stip had een keer gespuugd en die hebben we toen even onder een groot dekbed gelegd en hij bleek er veel beter onder te slapen.
  donderdag 30 juni 2016 @ 17:38:35 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163414903
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:16 schreef Dot. het volgende:
Probeer anders eens een gewoon dekbed. Stip had een keer gespuugd en die hebben we toen even onder een groot dekbed gelegd en hij bleek er veel beter onder te slapen.
Heeft 'ie ;).
Ik haalde vanmiddag na de middagslaap een koortsig mannetje uit zijn bedje, arm kind. Hij ligt er nu weer in. Zonder slaapzak ;). Ik mag alleen geen stap verzetten, dus ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Gelukkig is mijn man er straks (en dan ga ik even boodschappen doen ofzo, even iets buiten de deur).
KuikenGuppy
  donderdag 30 juni 2016 @ 20:24:09 #168
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163418317
Misschien is het alleen even wennen Burdie?
Nora kreeg pas een dekbed toen ze uit haar ledikant over ging op een groot bed en ze werd in het begin vooral vaak wakker door de kou denk ik. Dan lag ze zonder deken en was nog niet gewend om zelf weer een deken om te slaan. Maar naar een paar weken was ze er aan gewend en kruipt nu weer zelf onder de dekens.

En beterschap voor Kuiken! Mocht je inmiddels van zijn zijde wijken?

Ook beterschap voor Stip (en mini)! Heeft hij ook jeuk aan de bultjes, Dot?

Exode wat goed dat het gelukt is! *O*

Wij waren vorige maand ook in de Efteling en ik (en Nora :P ) vond het ook erg tof! Ik weet niet precies waarom, maar de Efteling heeft iets :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_163418954
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 12:53 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nu iig vindt hij dingen als draaimolens ennvan die auto's waar je vijftig cent in moet gooien alleen een halve minuut leuk en ook alleen zolang het niet beweegt :+
Zo is I ook, maar dat geeft niets, want op hun manier kunnen zij er natuurlijk ook prima van genieten. Niet alle kinderen hoeven meteen rondjes te gaan maken in een achtbaan he. :D .

Ik zie mezelf voorlopig ook nog niet naar de Efteling gaan. Ik heb er geen hekel aan, maar ik hoef nu ook niet perse daar een dag rond te gaan sjouwen als I voor de meeste dingen toch eigenlijk nog te jong is. We hebben wel een abonnement voor Blijdorp, en dat vinden we alledrie heel leuk. Beestjes kijken, lekker rondrennen, spelen en ijsje eten. Perfect. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163418991
Beterschap voor kuiken, Burdie! Hopelijk slaapt hij lekker vannacht en knapt hij daarvan op.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:14:40 #171
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163419776
Dat is ook meer mijn ding, dierentuin O+ wil ik mijn verlof wel een keer met Lucas gaan. Al was Sealife na 1,5 uur wel echt klaar bij meneer vorige week. Maar goed in een dierentuin kun je inderdaad ook lekker spelen in de speeltuin :)

Burdie sterkte met je zieke knul :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163420496
Ik ben geloof ik wel pretparkfan, hoe harder hoe beter en dat vindt L ook. Die zat met net 5 jaar te schateren in Joris en de Draai in de Efteling. Wij hebben dan ook een abonnement op Julianatoren (wat op 1.5 uur rijden van ons huis ligt :')), gaan elk jaar naar de Efteling en vaak ook nog wel naar 2 of 3 dierentuinen. Als we ooit ergens op moeten besparen weet ik wel waar nog wat ruimte zit. ;)
T is overigens net als L een thrillseaker. Nu nog wel op zijn niveau natuurlijk, dus achtbanen doen we nog even niet :P, maar 3 rondjes achter elkaar in de zweefmolen draait hij zijn hand niet voor om, liefst zou hij dan nog 3 keer gaan. Hij wil echt overal in en vindt alles tof. Dat blije gezichtje, zijn pretoogjes, ik kan er zo van genieten. O+

Exode wat tof dat het gelukt is! *O* Veel plezier alvast.

Burd beterschap voor Kuiken. :*
pi_163420659
Hier ook een dame die dol is op wild. Efteling was vorig jaar een groot succes.
Maar ook dierentuin vindt ze erg leuk (vooral de giraffes en de binnenspeeltuin zijn een hit)
Met een abonnement komen we er ook regelmatig. Ze vraagt er ook soms zelf om O+
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:48:47 #174
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163420882
Ik hou ook wel van achtbanen, maar helaas heeft Nora niet mijn thrillseakers-gen geërfd :P
Nou ja, iig nog niet. Als ik zie hoe erg ze al veranderd is in een jaar, wie weet komt het nog.

In de Efteling bleek de schommelboot iig geen goed idee :o We zaten in het midden bij de paal, dus echt het laagste punt. Ze geeft zich er redelijk doorheen geslagen doordat ik haar blik gefocussed hield op mijn been en ze daardoor de hoogte iets minder zag, maar ze vond het duidelijk niet leuk :@
En ik moest mijn blik ook op mijn been houden, want als ik vooruit keek en de (voor mij geweldige) spanning voelde van de diepte die ik zag, merkte Nora het aan mij en begon dan heel zielig te jammer :o
*kuch* De rest van de Efteling vond ze wel erg leuk :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_163421141
Oh, die schommelboot! Daar heb ik een traumaatje opgelopen ooit. Was een jaar of 12, ging met wat vriendinnen erin, met schoolreisje. Zij wilden heel stoer juist op het hoogste punt zitten, ik heb doodsangsten uitgestaan omdat ik voor mijn gevoel steeds bijna onder de stang doorgleed.

Ook Blijdorp, Omen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163421389
Ooj die boten krijg je mij voor geen goud in.. Kom er kotsmisselijk uit :o
pi_163421632
Die boot is vreselijk, 1x in de punt gezeten no way dat ik daar ooit weer in ga.

Ik hou van de Efteling, maar is ook nostalgie.
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:26:50 #178
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163422126
Ik zou best eens in de punt willen zitten .. Maar wel zonder Nora :D


Wij hebben ook een abonnement op Blijdorp, altijd leuk :) En seizoenspas voor Drievliet doet het ook erg goed. Oh, en een museumjaarkaart :@
Ik neem het er nog ff van nu ze overal nog gratis is. Bijna 3, dus dan moet ik ook een eigen kaart voor haar hebben.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_163422405
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 22:26 schreef Sylver_ het volgende:
Ik zou best eens in de punt willen zitten .. Maar wel zonder Nora :D


Wij hebben ook een abonnement op Blijdorp, altijd leuk :) En seizoenspas voor Drievliet doet het ook erg goed. Oh, en een museumjaarkaart :@
Ik neem het er nog ff van nu ze overal nog gratis is. Bijna 3, dus dan moet ik ook een eigen kaart voor haar hebben.
lamg niet overal hoor. Jan kan bij veel dingen nog gratis mee soms wel betalen

Wij nu abonnement op kinderparadijs Malkenschoten en burgerszoo
Tzt abonnement julianatoren denk ik. Jan is laatst geweest vond het geweldig en toch ook weer museum jaarkaart afgelopen 2 jaar stop gezet omdat we toch niet gingen maar mis het wel
pi_163422683
Wij hebben ook een (2) jaarkaart voor de julianatoren. Wonen dr 25 minuutjes vandaan. We gaan ook regelmatig even een paar uurtjes heen. Luuk vind de achtbaan dr geweldig. Ik vind het nu weer wat minder worden daar. Het wordt weer drukker. Juist in het voorseizoen is het er heerlijk. Als er weinig anderen zijn.
*poef* nu is het weg
pi_163422820
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 22:42 schreef kaatjejannie het volgende:
Wij hebben ook een (2) jaarkaart voor de julianatoren. Wonen dr 25 minuutjes vandaan. We gaan ook regelmatig even een paar uurtjes heen. Luuk vind de achtbaan dr geweldig. Ik vind het nu weer wat minder worden daar. Het wordt weer drukker. Juist in het voorseizoen is het er heerlijk. Als er weinig anderen zijn.
wij hebbennu nog Malkenschoten dat is qua prijs ook nog leuker + voor Teun beter te doen
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:47:12 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163422888
Oh die schommelboot, daar kon ik altijd juist uren in zitten. Ik vind het zo heerlijk voelen, die wind langs je gezicht en die kriebels in je buik op het hoogste punt O+.
KuikenGuppy
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:51:11 #183
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163423045
Schommelboot :r maar goed ik word nog net niet misselijk in carnaval festival :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163423477
Die schommelboten zijn echt zum kotzen. :r Daar heb ik de rest van de dag zo'n wazig gevoel van in mijn hoofd, maar toch ga ik er wel in voor L. En dan zoveel mogelijk naar boven kijken, dan heb je niet door dat je zo schommelt. Ik weet de trucjes inmiddels. :D

Julianatoren is inderdaad in het voorseizoen en naseizoen (met dan een heel toffe Halloweenshow van Dolfje Weerwolfje) prima te doen. 's Zomers kom ik er ook weinig. Misschien moeten wij zondag maar weer 'ns gaan als pre-vakantie uitje. O-)
pi_163424188
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 22:51 schreef Chanty het volgende:
Schommelboot :r maar goed ik word nog net niet misselijk in carnaval festival :+
same here
Villa volta kan ik ook niet tegen blijf ik heeel lang beroerd van
pi_163427746
:O iemand die sac een dagje wil leasen? Ze slaapt al weken slecht en ik ben nu wel echt op.
pi_163427753
Mijn ouders en zus wilde altijd in het schip dus ik moest mee. Kotsen natuurlijk en de rest van de dag misselijk. En toch elke keer er weer in moeten🙁
  vrijdag 1 juli 2016 @ 07:41:25 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163427813
Nou, kuiken werd wakker met de mededeling dat bij weer vrolijk is. We zullen zien :+.
KuikenGuppy
pi_163427823
Ik heb een abonnement voor Blijdorp. Niet voor een pretpark. Julianatoren en Nijntjesmuseum staan wel op mijn to do list. Maar misschien wachten tot na de vakantie.

Oh die schommelboot van de Efteling vind ik echt vreselijk :r
Achtbanen houd ik wel van
pi_163427846
Wij zijn een beetje van de abbonementen afgestapt vanwege de 'moet'-factor die eraan hangt als in .. je moet toch een paar kwer zijn geweest wil je je geld eruit halen. Wij zijn meer van het impulsieve en trekken er op iit waar en wanneer we daar zin in hebben.
pi_163427970
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 23:19 schreef Goitske het volgende:

[..]

same here
Villa volta kan ik ook niet tegen blijf ik heeel lang beroerd van
+1

Achtbanen vind ik wel erg tof. Wij zijn zelfs op gegeven moment op vakantie gegaan naar de Vogezen zodat we naar Europapark konden :+

Ik zou heel graag een abo hebben op de Efteling, maar ik vind het toch net te duur. Je moet dan om de maand gaan sowieso en dan komen er nog elke keer parkeerkosten bij plus benzine en dan is het toch niet meer heel grappig. Het is wel het enige pretpark in de buurt voor ons (omg Rotterdam). Blijdorp hebben we een abo voor gehad en daar ook veel gebruik van gemaakt. Mijn vriend ging regelmatig met Stip als het een beetje miezerde en dan heb je leuke speelplekken, maar Stip boeien de dieren niet zo, dus dan is het eigenlijk gewoon een hele dure speeltuin. Plaswijckpark hebben we nog steeds niet uitgeprobeerd, maar vriend weigert een binnenspeeltuin in te gaan (met goede redenen overigens) dus ik denk niet dat ik hem een plezier doe met een abo daar.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 08:12:00 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163428043
Is Duinrell niet een beetje in de buurt, Dot?
KuikenGuppy
pi_163428066
Dat is denk ik ongeveer net zo ver als de Efteling ja, maar wel een hele drukke route vanaf Rotterdam. Eens kijken hoe duur dat is :)

Hm, 55 euro per persoon, maar niet het hele jaar open. Ik ben er ook nog nooit geweest eigenlijk. Is dat leuk voor peuters?
  vrijdag 1 juli 2016 @ 08:58:47 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163428480
Geen idee :o :').
KuikenGuppy
pi_163428967
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 07:42 schreef Omentielvo het volgende:
lokquote
Omen is pas met Riley naar Duinrell geweest, dacht ik :)
pi_163429309
Plaswijckpark is toch ook buiten Dot? Dat lijkt me er juist ideaal aan.

Hier ook een abo dierentuin (Beekse bergen). Voor Otje is het grotendeels ook een hele dure speeltuin/ kinderboerderij, maar dichtbij genoeg om vaak te gaan, schoon sanitair en goed onderhouden is me ook wel iets waard. En de dieren vindt ze steeds leuker.
Over de Efteling twijfel ik al een hele tijd, het is even dichtbij, Otje vind het fantastisch en Vriend is ook fan, maar ik heb niet de behoefte om daar maandelijks heen te gaan, te veel en te heftig zeg maar.
pi_163429843
Duinrell is heel leuk met peuters. Ze hebben ook een aantal attracties echt voor hun. En bij veel attracties mogen ze mee met een volwassene
Ik kom ook uit omgeving Rotterdam en ik vind Duinrell heel goed aan te rijden. :D
pi_163430010
Lees ik nou gewoon mensen die vrijwillig in het schip willen?
Mijn zus en broer hadden een abo op de Efteling, zij gingen vaak op woensdagmiddag vanuit school etc, maar ja is maar 15 minuten rijden voor hun.

Wij hebben een abo op Dierenpark Amersfoort, alleen voor de weekdagen zeg maar. Is prima te doen, 2x gaan en je hebt het er al uit. B vindt het er geweldig, zowel de apen als de vele speelmogelijkheden. En ik vind het ook echt een leuk park.
Over Duinrell lees ik ook goede dingen met peuters, die gaat in de 'nog te doen' lijst :)

Morgen gaan we naar het Nijntje museum, met dat pokkenweer eens wat leuks gaan doen. Met de trein want daar heeft B ook nog nooit ingezeten.

Vannacht slapen we bij mijn schoonouders want de achterburen hebben een eindexamen feest, in de achteruin waarbij 'de muziek om 12:00 wat zachter gaat' ;( :(
pi_163430187
Met dit weer heb je ook kans dat ze binnen zitten en of eerder weggaan. Hier laatst ook een feest in de straat. Netjes een briefje in de bus maar niks gehoord. Ook slecht weer toen.

De efteling heeft ook een parkeerabonnement het nadeel daarvan is dat het persoonsgebonden is.
pi_163430563
Wij hebben een Efteling abo sinds december en zijn geloof ik al 15 keer geweest :')
Gaan ook vaak als de oudste wat eerder uit is of als de Efteling tot laat open blijft.
We wonen er wel een uur rijden vanaf maar we hebben het er zo naar ons zin O+
En omdat we een abo hebben kunnen we nu ook gratis naar Phantasialand in Duitsland in de vakantie.
Daar zitten we dan in de buurt O+ En dan wil ik ook nog eens naar Europapark daar kunnen we geloof ik met 50% korting in of ook gratis :') dat moet ik nog even bekijken.
En die parkeerabo heb je er nog eerder uit. Kost 40 euro extra maar parkeren is per keer ook al 10 euro.

Enige jammere aan het abo is dat ze dit jaar in Juli en Augustus geen echte artiesten meer hebben op zaterdagavond ;( Normaal was er op zaterdagavond dan een feestje en de ene week een NL artiest of een rapper. Was tot nu toe erg gezellig :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:32:59 #201
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163431103
Efteling O+

Wij gaan in het najaar een nachtje naar het eftelinghotel ter ere van oma's verjaardag O+

Verder een abo op Burgers Zoo. En Tivoli is ook erg leuk.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:37:39 #202
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163431210
Efteling O+ Opa en oma hebben een (senioren)abonnement, en wonen op 10 minuten rijden, dus J gaat regelmatig mee. F is ook voor de eerste keer geweest vorige week.

Wij hebben zelf een combi-abonnement voor het Safaripark en Speelland Beekse Bergen. Safaripark zijn we al regematig geweest. J vindt de krokodillen spannend, en de apen en giraffen gewoon heel tof (vooral als die aan de auto likken :+ ). Speelland is er dit jaar nog niet van gekomen, want ***weer, of ik ben alleen met 2 kimders, en dan is dat nog niet handig.
pi_163431238
Wij hebben een abo op zo'n indoor- uitdoorspeel hel
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:45:53 #204
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163431375
O ja, speelhel. Ik heb hier in de buurt 2 adresjes gevonden die 'gratis' zijn, als je als ouder maar een consumptie neemt. Prima, neem ik een thee, kan ranja voor de kinders, en lekker spelen ^O^

Voor de Brabanders: Klauterwoud in Oisterwijk, en Gerrithoeve, ook in/bij Oisterwijk. Eerste is met zo'n klimrek/ ballenbak en buitenspeeltuin, tweede is een enorme buitenspeeltuin met fietsjes etc. en een binnenzandbak, doolhof, speeltoestellen en mega-blokken bouwhoek.
pi_163431559
Net te ver weg voor ons denk ik.
pi_163431641

Sac heeft mijn "lege" pot duo penotti gevonden.
pi_163432049
Ferrari :D

Vanmorgen gesprek gehad op de psz over Riley. Ze doet het keurig.
En zo trots. Ze kan heel duidelijk maken en benoemen wat ze wel/niet leuk vindt. O+
pi_163432123
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 08:03 schreef Dot. het volgende:

[..]

+1

Achtbanen vind ik wel erg tof. Wij zijn zelfs op gegeven moment op vakantie gegaan naar de Vogezen zodat we naar Europapark konden :+

Ik zou heel graag een abo hebben op de Efteling, maar ik vind het toch net te duur. Je moet dan om de maand gaan sowieso en dan komen er nog elke keer parkeerkosten bij plus benzine en dan is het toch niet meer heel grappig. Het is wel het enige pretpark in de buurt voor ons (omg Rotterdam). Blijdorp hebben we een abo voor gehad en daar ook veel gebruik van gemaakt. Mijn vriend ging regelmatig met Stip als het een beetje miezerde en dan heb je leuke speelplekken, maar Stip boeien de dieren niet zo, dus dan is het eigenlijk gewoon een hele dure speeltuin. Plaswijckpark hebben we nog steeds niet uitgeprobeerd, maar vriend weigert een binnenspeeltuin in te gaan (met goede redenen overigens) dus ik denk niet dat ik hem een plezier doe met een abo daar.
Wij hebben abo op plaswijckpark. Is wel echt heel leuk. En ook een leuk binnen gedeelte.
Gratis parkeren en alles bij elkaar dus ook leuk voor 2 uurtjes.

Parkeerabo bij de Efteling kost "maar" 35 euro. Vind ik heel veel schelen.
Wij zijn er met 40 min.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:28:54 #209
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163432127
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:45 schreef mousemicky het volgende:
O ja, speelhel. Ik heb hier in de buurt 2 adresjes gevonden die 'gratis' zijn, als je als ouder maar een consumptie neemt. Prima, neem ik een thee, kan ranja voor de kinders, en lekker spelen ^O^

Voor de Brabanders: Klauterwoud in Oisterwijk, en Gerrithoeve, ook in/bij Oisterwijk. Eerste is met zo'n klimrek/ ballenbak en buitenspeeltuin, tweede is een enorme buitenspeeltuin met fietsjes etc. en een binnenzandbak, doolhof, speeltoestellen en mega-blokken bouwhoek.
Kuiken vond pukkemuk erg leuk, in Dongen. Is volgens mij alleen niet gratis.
KuikenGuppy
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:29:17 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163432138
Fijn Omen O+
KuikenGuppy
pi_163432163
Omen dat klinkt goed.

Ik moet vrijdag weer op gesprek. Maar meer omdat het niet zo goed gaat gok ik.
pi_163432558
Ferrari, I wish, ook zonder feestje makem zij het meeste geluid van de hele buurt. Ze hebben een zeil over de hele tuin gespannen, dus van de regen geen last. Gisterenavond om 22:30 werd de geluidsinstallatie ook ff getest...:(

Fijn Omen!
pi_163432575
Tivoli vind ik ook een dikke aanrader voor deze leeftijd ^O^
Niet super duur, best overzichtelijk.
pi_163432596
Omen, wat fijn!!

Waarom denk je dat het niet goed gaat, f_r? (Sorry misschien heb je daar al over geschreven, maar dat heb ik dan gemist.)

I had gisteren haar laatste dagje op de dreumesgroep. Samen met een ander meisje en jongetje gaat ze over naar de peuters, waar nu eindelijk plek is. Het was wel schattig: de leidsters vonden het echt jammer dat ze daar weggaan. Ze konden zo gezellig kletsen met ze en moesten vaak zo lachen om I's opmerkingen. O+ . (Altijd heerlijk om te merken dat anderen jouw kind ook heel leuk vinden :D .)

Maar vanmorgen was ze wel een beetje over de rooie. Ik had niet veel tijd want moest naar werk en mijn vriend zou haar wegbrengen naar het kdv. Maar ze wilde perse alleen mama. Ze lag echt op de grond aan mijn voeten te huilen, terwijl ik mijn spullen inpakte. ;( . Daarna nog wel even goed geknuffeld en ze stond me heel lief uit te zwaaien bij het raam. Ik denk dat ze een beetje van slag is door dat afscheid van gisteren.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163432947
Sac huilt al weer een poos bij het wegbrengen. Roept te pas en te onpas ik wil niet naar school, ook 's nachts.

Daarbij hebben ze te veel wisselingen naar mijn idee en laatst kreeg ik een mail dat ze zwemkleding mee moesten nemen vanwege het mooie weer. Dua uvpakje, zwemluier, zwemslippers, badcape en hydfofiel in de tas. Kom ik haar ophalen loopt ze in d'r hemd en onderbroek op d'r gewone sandalen. Alles dus zeiknat daar word ik niet blij van.

Hun reactie we hebben niet in d'r tas gekeken.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:03:55 #216
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163433042
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kuiken vond pukkemuk erg leuk, in Dongen. Is volgens mij alleen niet gratis.
Die kwam ikook tegen bij mijn zoektocht idd, zag er leuk uit, maar vind ik in verhouding vrij duur, ¤8,50 voor kinderen, ¤6 voor volwassenen dacht ik? En is voor ons net aan de verkeerde kant van de stad ;)
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:06:43 #217
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163433128
Ferrari, da's idd niet zo netjes. Jammer dat ze t nietzo leuk vindt. J roept 's ochtends ook wel eens dat ie niet wil gaan, maar dat is meestal na 10 minuten over, en huilend heb ik m bij de PSZ nog nooit achtergelaten (was op KDV wel elke keer raak :'( )
pi_163433499
Dat lijkt me moeilijk, f_r, als je kind het niet leuk vindt en met tegenzin gaat.
Hopelijk wordt duidelijk hoe dat verbeterd kan worden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163433547
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Sac huilt al weer een poos bij het wegbrengen. Roept te pas en te onpas ik wil niet naar school, ook 's nachts.

Daarbij hebben ze te veel wisselingen naar mijn idee en laatst kreeg ik een mail dat ze zwemkleding mee moesten nemen vanwege het mooie weer. Dua uvpakje, zwemluier, zwemslippers, badcape en hydfofiel in de tas. Kom ik haar ophalen loopt ze in d'r hemd en onderbroek op d'r gewone sandalen. Alles dus zeiknat daar word ik niet blij van.

Hun reactie we hebben niet in d'r tas gekeken.
Hmm das ook wel een beetje opmerkelijk :{
En vervelend dat ze het er niet naar der zin lijkt te hebben
pi_163434656
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 09:55 schreef _Ophelia_ het volgende:
Plaswijckpark is toch ook buiten Dot? Dat lijkt me er juist ideaal aan.

Hier ook een abo dierentuin (Beekse bergen). Voor Otje is het grotendeels ook een hele dure speeltuin/ kinderboerderij, maar dichtbij genoeg om vaak te gaan, schoon sanitair en goed onderhouden is me ook wel iets waard. En de dieren vindt ze steeds leuker.
Over de Efteling twijfel ik al een hele tijd, het is even dichtbij, Otje vind het fantastisch en Vriend is ook fan, maar ik heb niet de behoefte om daar maandelijks heen te gaan, te veel en te heftig zeg maar.
Ja, maar Blijdorp was juist zo ideaal met van dat vieze miezerweer, omdat je dan ook binnen leuke dingen hebt zonder dat het zo'n klankkast is als een binnenspeeltuin.

Sowieso zie ik m'n vriend nog niet heel snel op stap gaan met twee kinderen eigenlijk terwijl hij er heel vaak op uittrok met Stip.

Misschien eens een dagje Duinrell doen dan! (Haha, alliteratie ten top :+)
pi_163434763
Oh, ik miste nog een pagina!

He wat vervelend fr! Kan ze al vertellen wat haar niet aanstaat? En het is idd vreemd als je speciaal iets mee moet geven wat dan vervolgens genegeerd wordt.

In Helmond is de Brandevoortse Hoeve ook erg leuk trouwens. Niet heel groot, maar daardoor wel gemoedelijk. Een leuk buitengedeelte dat gratis is en binnen een speelhal. Ze hebben ook een groot terras, lekker eten (geen diepvriestosti's :P) en in de zomer een maisdoolhof. En ze verkopen asperges en aardbeien van de boer :9 In Gemert heb je ook nog Aardbeienhof, maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.
pi_163435578
Ik krijg er helaas niks uit.

Ik dacht al huh jij woont toch helemaal niet in Helmond. Maar je (schoon)ouders wel. Ik ken het buiten wel maar binnen niet. Mijn sz vindt de glijbaan daar te eng en aangezien ik er alleen met mijn sf kom zie ik dat dus ook niet.
pi_163438211
Ik spam mijn peuter maar weer eens. In het oceanium van Blijdorp

pi_163438355
Mooie foto omen.
pi_163439359
Geweldig mooie foto, Omen. En wat een lief en mooi gezichtje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:42:09 #226
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163439523
Omen O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163440994
Omen wat zul jij blij zijn met je camera .. super mooie foto!
pi_163442042
Ferrari_rood O+
Omentielvo prachtige foto!

Wij zijn naar mijn zus in Groningen geweest.
Eerst de fokstok gelegd in het dorp waar ik ben opgegroeid en daarna door naar mijn zus.
De jongens zijn gek op hun grote neef van 14 die heeft namelijk een drumstel en is erg goed in judo dus ideaal om mee te stoeien

Teun zat ook steeds aan zijn haar want hij heeft kroeshaar en dat voelde grappig _O-
pi_163447902
Omen wat een prachtige foto! O+

Goitske tof zo'n grote neef!

Franny aan de verhalen over I te lezen was ze echt wel toe aan de peutergroep, hopelijk vindt ze daar weer wat meer uitdaging. Ik moet zeggen dat het met T en S een heel stuk beter gaat op het kdv sinds ze op de peutergroep zitten. Oo een gegeven moment zijn ze ook echt dreumes af en is het tijd voor de volgende stap.

Ik kocht toevallig gisteren 3 foeilelijke regenpakken voor 99cent per stuk (de kinderen vinden ze geweldig overigens:')). Ik vond het niet meer geld waard, omdat ze hem toch bijna nooit aan zouden hebben, maar vandaag hebben ze 'm gelijk al uitgeprobeerd. Dikke lol hadden ze, dus ik ben bang dat ze 'm vaker aan gaan hebben dan mijn bedoeling was. :D

Regenpretspoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 23:04:37 #230
73386 Fazz
onderweg
pi_163448241
Mooi Omen O+

Ik ben wel verbaasd om te lezen over al die abonnementen op pretparken/speeltuin/dierentuinen :@ Voor ons zie ik daar (nu) geen meerwaarde van in; naar het strand, de speeltuin of het bos is genoeg vermaak. Wordt dat anders naar mate ze ouder worden? :?

Goede dag voor regenjassen Nikki :D Wat een pet-weer zeg, ik ben zo klaar met die regen :r
pi_163448680
Noh, je mooie meisje Omen O+

Fazz, wij hebben ook geen abonnementen voor watdanook. Hij heeft genoeg plezier op de plekken die je al noemt :) Nu is elk uitstapje momenteel een uitdaging met onze..uitdagende peuter, maargoed.

Nikki :D
pi_163448786
Goitske, grote neven zijn tof idd O+
Riley heeft grote (achter)neven. En ze is er echt gek op

Nikki. Leuke foto's. O+

Fazz, voor mij was die dierentuinabo ook voor mezelf. Ik vind dierentuinen erg leuk. En met je kind gaan is helemaal tof. O+
Maar we gaan ook regelmatig naar het speeltuin in de buurt of de hond van mijn ouders ergens uitlaten en ook daar vermaken we ons prima
Verder heb ik de Rotterdampas en daarbij heb je ook een aantal goedkope of gratis uitjes
pi_163449518
Het strand is minstens 1,5 uur rijden, bossen zijn hier in de wel dichterbij maar vinden we niet zo leuk om elke week te gaan, en speeltuinen hebben we hier zat, maar niet dat ze zich daar lang vermaken. Eigenlijk is de julianatoren voor hun een speeltuin. En met 4 keer hadden we 'm d'r uit.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 2 juli 2016 @ 03:50:14 #234
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163452249
Oh Nikki ik heb zo gelachen om deze foto :D vooral T en S in die enorme is O+

Ben blij dat er op ons kdv gewoon maar 1 groep is van 0-4 als ik lees over jullie verdrietige kindjes. zou Lucas denk ik ook veel moeite mee hebben anders. Die is niet zo van veranderingen. Ze doen bij ons wel activiteiten met de peuters apart. Maar Lucas mocht als dreumes al vaak mee dan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163452482
Wow Omen, wat een super mooie foto O+

Nikki, de foto's van jou vind ik grappig O+ ;)

Jammer fr dat t niet zo lekker loopt. Hier roept m'n peuter altijd dat hij niet wil, maar 's avonds heeft hij altijd hele verhalen over dat hij t leuk vond.

Hier ook een Blijdorpabbo. Vooral omdat m'n beide jongens helemaal dol zijn op dieren O+
Blijdorp doen we +/- 2x per maand, verder heel vaak speeltuinen in de buurt.
Strand vonden de jongens niet leuk, maar afgelopen woensdag hadden we een werkuitje en toen hebben ze zich super vermaakt. Dagje bos doen we maar meestal als we richting de familie in t oosten gaan. :)

Hier een hele wakkere peuter, al 2 uur lang :') slaapt dreumes een keer... :')
Wel grappig, hij riep me dus iets voor drie uur. Hij had een vervelende droom gehad en hij had een vraag: "kunnen takelwagens ook elkaar takelen?" _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door Loj op 02-07-2016 05:13:34 ]
pi_163452756
Wij hebben burgerszoo gedaan dit jaar omdat wij niet met vakantie gaan. Malkenschoten is kinderboederij met veel extra speelopties en is voor mij de dichtstbijzijnde kinderboederij. De andere kinderboederij die ook dichtbij is komt hij regelmatig met de gastouder
pi_163453034
Hoe krijgen jullie al die uitstapjes gedaan? :? Gewoon buiten spelen met vriendjes of op de fiets naar opa en oma, mee boodschappen doen...veel verder komen we niet. :@ of komt dat doordat we vastzitten aan een schoolritme met de oudste, J die 's middags juist nog een tijd slaapt en dat we ook nog andere 'verplichte' activiteiten hebben? (Toneelles van oudste, zwemles oudste, en peuterzwemmen, man sportclub, ik hardlopen, huishouden, langs familie, oh ja ook nog werken)

Een oprechte serieuze vraag: hoe krijgen jullie het allemaal geregeld? Ik zie het echt niet :@ (standaard schuldcomplex naar alles en iedereen)
pi_163453072
Als Otje naar de school van onze keuze kan wordt het met mini 2 ook een stuk lastiger Kursor, dan is het tussen de middag ophalen. Verder laat ik boodschappen 's avonds bezorgen en combineer ik uitjes met familiebezoek of gaan we maar een keertje niet naar opa en oma.
En juist als je een abo hebt is het haalbaar om even een paar uur naar de dierentuin of weetikwat te gaan. Zonder doe je dat niet i.v.m. de kosten.
pi_163453143
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 08:41 schreef Kursor het volgende:
Hoe krijgen jullie al die uitstapjes gedaan? :? Gewoon buiten spelen met vriendjes of op de fiets naar opa en oma, mee boodschappen doen...veel verder komen we niet. :@ of komt dat doordat we vastzitten aan een schoolritme met de oudste, J die 's middags juist nog een tijd slaapt en dat we ook nog andere 'verplichte' activiteiten hebben? (Toneelles van oudste, zwemles oudste, en peuterzwemmen, man sportclub, ik hardlopen, huishouden, langs familie, oh ja ook nog werken)

Een oprechte serieuze vraag: hoe krijgen jullie het allemaal geregeld? Ik zie het echt niet :@ (standaard schuldcomplex naar alles en iedereen)
Geen zwemlessen, school of sportclubs, man werkt in diensten is regelmatig smorgens vrij gaan we even op mijn roostervrije dag er naar toe. Familie is er niet veel in de buurt. Boodschappen doe ik als ik roostervrij ben of als de kinderen in bed liggen en zit er niet elke week
pi_163453280
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 08:41 schreef Kursor het volgende:
Hoe krijgen jullie al die uitstapjes gedaan? :? Gewoon buiten spelen met vriendjes of op de fiets naar opa en oma, mee boodschappen doen...veel verder komen we niet. :@ of komt dat doordat we vastzitten aan een schoolritme met de oudste, J die 's middags juist nog een tijd slaapt en dat we ook nog andere 'verplichte' activiteiten hebben? (Toneelles van oudste, zwemles oudste, en peuterzwemmen, man sportclub, ik hardlopen, huishouden, langs familie, oh ja ook nog werken)

Een oprechte serieuze vraag: hoe krijgen jullie het allemaal geregeld? Ik zie het echt niet :@ (standaard schuldcomplex naar alles en iedereen)
Onze uitjes vinden vooral plaats in het weekend, we hebben dus altijd volle weekenden. Een schoolgaand kind en peuters is geen handige combi overigens. Dan is L woensdagmiddag vrij, maar dan liggen haar broers tot half 4 op bed en dan is de middag al zo goed als voorbij. Dan blijft het dus bij even de eendjes voeren hier in de buurt en wandelen met de loopfiets, of spelen op het schoolplein of op het strand (dat kost ons 5 min. met de auto).
Wassen, huishouden, strijken en sporten doe ik zoveel mogelijk als de kinderen slapen 's avonds. Ik werk 40 uur en hij 32, dus doordeweeks is er gewoon niet veel tijd om dingen te ondernemen. Ik vind het wat activiteiten betreft soms wel jammer dat we een tweeling hebben, want manlief kan vrijdagochtend niet in zijn eentje peuterzwemmen met 2 peuters. Niet dat T en S het missen, want ze weten niet beter, maar dat is meer mijn eigen dingetje. Hoe dan ook is het wel druk, ik zit weinig stil, maar dat zit ook niet in mijn aard. ;) Dit weekend hadden we niets en heb ik last minute een bioscoopuitje met L gepland voor haar rapport en morgen wil ik als het een beetje aardig weer is naar Julianatoren. Weer genoeg te doen dus. :D

Als T en S volgend jaar niet meer slapen 's middags dan is een Blijdorp abonnement wel aantrekkelijk. Daar zijn we dan woejsdagmiddag bijvoorbeeld om 1 uur als ik gelijk uit school vertrek en dan kunnen we daar nog even picknicken en lekker spelen en dieren kijken. Daar kan ik nu al naar uitkijken. O+
pi_163453313
Ja,wat dat betreft verheug ik me ook wel op de tijd dat T het slapen 's middags niet meer nodig heeft. Wij komen nu ook niet veel verder dan buiten fietsen en de speeltuin Kursor.
Nu proppen we alles in de ochtend, maar ik heb mijn parttimedag op maandag..en alles is dicht op maandagochtend :z.

Misschien dat we tzt idd wel voor een Blijdorp abo gaan, dat wat Nikki omschrijft lijkt me prachtig O+

Straks iig even naar een indoor speeltuin. Kijken of hij het nu wel leuk vindt :+
pi_163453660
Sac slaapt niet meer 's middags maar Ean zwemt op woensdagmiddag dus dan ook geen tijd boor uitstapjes.
pi_163453989
Ik heb nog ouderschapsverlof op maandag, dus dan zijn we allebei thuis. Vriend werkt alleen buitenshuis op donderdag, dus als ik niet werk kunnen we dingen samen doen. Huishouden vind ik niet zo belangrijk eigenlijk :+ Wassen draaien gaat tussendoor, stofzuigen als Stip slaapt en poetsen als hij even lekker speelt. Boodschappen doet vriend meestal als Stip op het kdv zit en kleine dingen halen is een leuk uitje.

Wij hebben de luxe dat vriend niet veel werkt, maar daarvoor lever je wel andere dingen in natuurlijk. Wij gaan bijvoorbeeld niet echt op vakantie en voor grote dingen moeten we echt even sparen. Heel fijn ook dat we een klushuis hebben dus daar moet soms ook wat heen.

Stip is echt loeichagrijnig }:| Ik weet nog steeds niet zeker of hij de waterpokken heeft maar hij is wel telkens aan het wrijven dus heb toch maar even Kidsclin gehaald. Alles is piepen en als hij z'n zin niet krijgt gaat hij knijpen. Ik dacht net lekker even te wandelen met hem in de Tula en hij heeft me zo vaak geknepen dat ik hem maar op m'n buik heb gedaan met z'n armen in de zak :')
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:17:57 #244
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163454499
J slaapt niet meer s middag's, en F is nog klein genoeg om te slapen in de wandelwagen of draagzak. Dat maakt het leven een stuk makkelijker. Verder hier geen sportclubjes etc, alleen PSZ. De jongens hebben het geluk dat opa en oma op hun oppasdag veel met ze ondernemen (Efteling, Ballorig, speelboerderij, kinderboerderij). Verder dus het weekend, en een incidentele vrije dag. Ik spreek vaak af met een vriendin. Met zn tweeen (of drieeen) met 5 (of 7) kinderen, waaronder 2 baby's is toch makkelijker dan in je eentje. Kan er eens iemand naar de wc, of bij de slapende baby's blijven.

Maar eerlijkheidshalve, de afgelopen weken heb ik toevallig veel ondernomen, er zijn ook weken dat we vooral in en om het huis zijn, en het dorp niet uitkomen ;)
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:19:21 #245
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163454512
O, en aan huishouden doe ik niet... Na ja, ik draai een was, en stofzuig een keer, maar voor de grotere klussen hebben we een hulp _O_
  zaterdag 2 juli 2016 @ 12:28:45 #246
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163455458
Ik werk niet op woensdag en vrijdag dus dat zijn de dagen dat wij vaak naar de bieb, kinderboerderij, bos en indoor/outdoor speeltuin gaan. Woensdagmiddag wel peutergym maar das pas om 4 uur, dreumes slaapt meestal van 12 tot half 2. In het weekend gaan we vaak met z'n 4en op pad naar dierentuin oid. Morgen gaan we bijv naar Sprookjeswonderland in Enkhuizen. Daar hebben we een abonnement op, met 3 bezoekjes heb je het abo geld er uit en wij gaan dus morgen voor de 3e keer dit jaar :P. Daar zijn we meestal van 10 tot 15 en Suus slaapt eigenlijk altijd zowel heen als terug in de auto.
pi_163455683
Hier ben ik op di/wo vrij. Dan spreken we meestal af met familie of vrienden. Rondje speeltuinen.

De weekenden proberen we altijd zo in te plannen dat we 1 dag boodschappen doen en (verplichte) uitjes dichtbij (verjaardagen/shoppen etc). De andere dag is voor het gezin.. :)

Huishouden doen we 's avonds en op de di/wo/vr tijdens het slaapje van Js. Maar verwacht hier dan ook geen gewassen ramen ofzo :@
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:20:37 #248
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163456529
Gewassen ramen, wasda?! :+

Lucas weigert te gaan slapen in de middag. Zomaar van de een op de andere dag, of nou ja ik zie wel een link met komst baby en op dit moment extreme verlatingsangst. In de avond en nacht is ook drama maar uiteindelijk slaapt hij, al dan niet in zijn eigen bed.

Nu gaat hij gewoon nadat we het hele bedritueel gedaan hebben op de grond zitten/liggen, aan de kastjes, roepen, huilen etc. Niks helpt: bij hem blijven, in de kamer ernaast zitten, deur open of juist dicht, laten huilen en steeds terug gaan, laten huilen en niet steeds erheen gaan, uitleggen, omkopen, boos worden, gewoon z'n gang laten gaan, erbij liggen, logeerbed met een van ons, ons eigen bed met een van ons... Na 1 a 2 uur geven we dus maar op, slaapt hij niet en is doodmoe en niet te pruimen de rest van de dag.

Iemand nog ideeën?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:42:50 #249
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163457041
Chanty, J had ook zo'n periode rond zijn 2e verjaardag. Wij hebben toen maar op het moe-word-moment wat ondernomen (naar de speeltuin, ikea etc). Dat hielp m er doorheen, was wel moe, maar soit. Het gevecht zijn we niet aan gegaan, daar werd iedereen chagrijnig van. Na een maand was t over, en heeft ie tot ruim na zn derde verjaardag nog elke dag geslapen.
pi_163457099
De uitjes zijn hier ook in het weekend, of op de twee vrije dagen door de week (eentje van mij, eentje van mijn vriend). Ik ben niet zo van het thuis zitten, en het huishouden vind ik ook niet zo belangrijk (we hebben een schoonmaakster *O* en laten boodschappen bezorgen) dus ik vind het fijn om er met I op uit te gaan. Misschien speelt ook wel mee bij mij dat ik op latere leeftijd een kind heb gekregen, ook eigenlijk bijna niet meer had gedacht dat het zou gebeuren, en ik ben me heel erg bewust van het feit dat de jaren dat ze nog klein zijn heel snel gaan en dat ik daar maximaal van wil genieten met I.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het met meer kinderen een stuk lastiger is. Als ik lees Kursor wat jij allemaal moet doen, dan is dat echt een ander verhaal. Verder houd ik niet van veel verplichtingen in mijn vrije tijd, dus die ga ik ook nauwelijks aan.

Blijdorp abonnement vind ik ook echt leuk, ik houd zelf erg van dieren en ik wil dat I ook meegeven, de nieuwsgierigheid daarnaar. Ze vond het eigenlijk als baby al heel leuk, vanuit de draagdoek een beetje naar de vlinders kijken in de vlindertuin of de vissen in het oceanium. Ik geniet er enorm van om samen met haar de dieren aan te wijzen en te kijken wat ze doen en ons te verwonderen over wat we zien. Ze was van de week met haar vader en dan zit ze thuis te vertellen dat de apen aan het slapen waren en dat ze heel stil ging doen om ze niet wakker te maken. O+ . Met zo'n abonnement kun je ook prima even twee uurtjes gaan, vanuit DH is het 20 minuutjes rijden. Het geld heb je er dan ook heel snel uit.

Ik was vanochtend even naar kidseiland bij ons in de buurt. Was daar één keer eerder geweest, toen I anderhalf was. Maar wow, wat een verschil nu. Ze vond het echt geweldig. Lekker klauteren, springen op het springkussen. Waar ze voorheen vaak wel heel voorzichtig was en angstig, ging ze nu met een beetje aanmoediging van mij gewoon alles doen. O+ . Ze vond alleen de grotere kinderen die nogal aan het schreeuwen waren een beetje eng, maar dat wende wel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:57:04 #251
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163457308
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:42 schreef mousemicky het volgende:
Chanty, J had ook zo'n periode rond zijn 2e verjaardag. Wij hebben toen maar op het moe-word-moment wat ondernomen (naar de speeltuin, ikea etc). Dat hielp m er doorheen, was wel moe, maar soit. Het gevecht zijn we niet aan gegaan, daar werd iedereen chagrijnig van. Na een maand was t over, en heeft ie tot ruim na zn derde verjaardag nog elke dag geslapen.
Daar hoop ik ook op, dat het een korte fase is en het zo beter gaat als we hier allemaal onze routine hebben en ik weer echt op de been ben. Iets ondernemen in de middag was ook mijn idee: afleiding. Maar op dit moment kan ik nog niet zo lang de deur uit. Het is voor hem ook wel allemaal tegelijk: verlatingsangst, baby erbij, mama minder tijd, toch andere routines (ik ben nog veel boven dus hij en papa ook) en dan is hij sowieso gevoelig voor veranderingen :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163457473
Haha Franny, hier nagenoeg een zelfde ervaring. We waren voor het laatst met T naar Ballorig geweest toen hij 1.5 was en daar vond hij niks aan.
Nu, stoer de glijbaan op rennen, overal op klimmen, trampoline was tof. Grote en kleine kinderen, hij babbelt en speelt overal mee. Zijn er ruim 3.5 uur geweest :D.
pi_163457504
Kursor, wij hebben maar 1 kind dat scheelt een hele hoop lijkt mij. Ik ben op woensdag vrij, mijn vrouw op maandag en vrijdag EN ik werk voor mezelf op maandag en vrijdag dus plan dan wel eens een halve of hele dag vrij.
Maar wij zijn nog niet verder gekomen dan Dierenpark Amersfoort en in augustus of september gaan we voor het eerst naar de Efteling.

Vanochtend naar het Nijntje museum geweest, eerst de trein, koffie bij Starbucks en dus het museum. B had een topochtend hij bleef maar lachen. In de trein straalde hij. Echt een aanrader het Nijntje museum met een peuter.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 14:29:33 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163458068
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:04 schreef Fazzoletti het volgende:
Mooi Omen O+

Ik ben wel verbaasd om te lezen over al die abonnementen op pretparken/speeltuin/dierentuinen :@ Voor ons zie ik daar (nu) geen meerwaarde van in; naar het strand, de speeltuin of het bos is genoeg vermaak. Wordt dat anders naar mate ze ouder worden? :?

Goede dag voor regenjassen Nikki :D Wat een pet-weer zeg, ik ben zo klaar met die regen :r
Ik was fulltime thuis met 3 kinderen. Dan wil je wel eens ergens heen ;)
  zaterdag 2 juli 2016 @ 14:33:50 #255
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163458179
Ow, we waren al een pagina verder :') Even bijlezen dus :D
  zaterdag 2 juli 2016 @ 14:42:48 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163458352
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 08:41 schreef Kursor het volgende:
Hoe krijgen jullie al die uitstapjes gedaan? :? Gewoon buiten spelen met vriendjes of op de fiets naar opa en oma, mee boodschappen doen...veel verder komen we niet. :@ of komt dat doordat we vastzitten aan een schoolritme met de oudste, J die 's middags juist nog een tijd slaapt en dat we ook nog andere 'verplichte' activiteiten hebben? (Toneelles van oudste, zwemles oudste, en peuterzwemmen, man sportclub, ik hardlopen, huishouden, langs familie, oh ja ook nog werken)

Een oprechte serieuze vraag: hoe krijgen jullie het allemaal geregeld? Ik zie het echt niet :@ (standaard schuldcomplex naar alles en iedereen)
Voor hier was dat vooral fulltime thuis met 3 kinderen onder de 4.

Niet alles is dan even geschikt en de dierentuin bood mij de mogelijkheid om lekker te wandelen met 2 baby's en een dreumes terwijl er ook genoeg te zien was voor dreumes. Om te wandelen met 2 dreumessen en een peuter, die dan zelf ook kon rondlopen in een veilige omgeving. En om met 3 peuters die per se zelf willen lopen maar ook allemaal een andere kant op gaan en soms ook nog even op de grond willen liggen gillen.

Dat gaat niet overal ;) Naar de stad was een no go inderdaad, kinderboerderij superleuk maar daar kwamen we al wekelijks. Speeltuin? Totaal niet handig in onze situatie.

Maar ik merk wel nu de oudste naar school is en ik weer aan het werk ben, de uitstapjes ook schaarser worden. Ben daarom ook erg blij met de zomervakantie in het vooruitzicht zodat we in elk geval op mijn pt dagen lekker wat kunnen gaan doen.

Toen de meiden nog sliepen gingen we gewoon s ochtends naar de dierentuin trouwens.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 14:44:40 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163458401
En oh ja, :W , wij zijn weer terug van een weekje Frankrijk.
pi_163458572
Hier maar 1 kind en ik heb geen werk. Dus erg veel tijd. Maar wij gaan vaak hond uitlaten, dierentuin en speeltuin. Bij slecht weer gaan we vaak naar een indoor

Franny, klinkt gezellig O+

Kyara, welkom thuis O+ :W
pi_163468847
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 21:52:48 #260
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163469349
Kursor ik denk niet dat kinderen ongelukkiger worden van minder uitjes. Ze hebben op andere wijze tijd met jullie. Dat is het belangrijkste. Wij gingen vroeger ook niet steeds ergens heen. Ik speelde gewoon thuis en uitjes waren voor vakantie. Wat ik eerder gemist heb is die kleine dingen doen met mijn ouders (vader). Ik heb bv heel specifieke herinneringen aan tafeltenissen met mijn pa omdat dat zo bijzonder was voor mij. Waar ik dus maar mee wil zeggen dat kleine simpele momenten met je kind de grootste waarde kunnen hebben.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163469360
Ik snap hem wel hoor Kursor. :*


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door _Ophelia_ op 02-07-2016 21:58:31 ]
pi_163469413
Quote-edit-faal. :')
pi_163469591
Dank je Chanty, dat is ook wel wat ik uit diverse andere reacties opmaak.

De reactie van Franny viel me ook op. Het bewust je kinderen meemaken. Bij oudste is dat de eerste tijd helaas niet goed gegaan doordat ik depressief was. Door de miskramen en bekkenklachten daarna heeft ze jaren niet de moeder gehad die ik voor haar zou willen zijn. En ook nu heb ik er nog niet volledig de energie voor. Met M gaat het makkelijker omdat die nog zo klein is en doordat ik niet in een zwart gat zat. Maar met haar kan ik niet echt wat doen door het strakke schoolregime. Hoop dat de zomervakantie nieuwe inzichten brengt.
pi_163469845
Ik zou graag willen dat ik minder veeleisend ben. Niemand die het erg vindt als m'n huis een rommel is, behalve ik. Ik word er vreselijk onrustig van. Altijd maar binnen de lijntjes kleuren en van alles moeten. :@

Het lijkt niets te maken te hebben met waar het vanmorgen begon, maar het is wel een grote kluwe gedachten.
pi_163470081
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163470144
Kursor

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163471495
Kursor, wij hebben een luxe positie. Ik ga maar 2 dagen naar kantoor en mijn vrouw werkt dus 3 dagen. Wij kunnen allebei op de fiets dus geen reistijden. EN we hebben alleen B, appeltje eitje dus. Zo voel ik dat echt, zeker als schema's zie van andere ouders.

Wij zijn pas recent van de 'echte' uitjes. Vooral omdat ik het steeds lastiger vond om thuis te blijven of in de directe omgeving. Ik heb in mijn woonplaats niet echt een sociaal leven, dus ik ga er bewust op uit.

En ik heb een TOPjeugd gehad, warm, fijn etc. En wij gingen 1x per jaar naar een pretpark. I couldn't care less. Ik vond het veel fijner om zoveel liefde te krijgen. Dat is wat ik B ook wil geven; liefde, aandacht en tijd.

Eigenlijk zijn de uitjes dus voor mij ;) :)
  zaterdag 2 juli 2016 @ 23:39:59 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163473882
Ophelia, dat herken ik ook. Op pad gaan was/is soms makkelijker dan thuisblijven.

Ik vind het ook makkelijker om quality time te geven ergens anders dan thuis. Thuis wil ik dan ook andere dingen doen, huishouden enzo. En dat lukt dan niet en daar word ik kriegel van, dus meer mopperen etc etc.
  zondag 3 juli 2016 @ 00:47:38 #269
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163476497
Ik heb er ook maar eentje en geen peuter meer (sssht ;) ) maar ik werkte altijd 3 dagen en ging veel met mijn toen peuter op pad.
Nu werk ik schooltijden maar we komen tot veel minder. De schoolroutine hakt er in.
Er blijft gewoon weinig tijd over tot het avondeten alweer op tafel moet staan.
En dan zijn er de speelafspraakjes, de buurkindjes die 'm komen halen om buiten te spelen, zwemles.
Met een schoolgaand kind is de 'window' om op pad te gaan veel beperkter is mijn ervaring. Hier hebben ze continurooster dus geen lange middag vrij ook helaas.

Ik heb me ook een periode afgevraagd wat het nou was waarom we minder 'uitjes' deden. Bovenstaande bleek het antwoord. Ik mis die tijd samen wel maar niet naar school gaan is ook geen optie dus mja :D
Probeer je niet te spiegelen aan een gezinssituatie die niet gelijk is aan het jouwe.
Pak op een studiedag of zo de momenten voor een uitje en voor de rest draait het wat mij betreft om liefde en aandacht. En dat kan heel goed thuis/rondom het huis.

[ Bericht 29% gewijzigd door laziness op 03-07-2016 00:56:10 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_163478320
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 22:06 schreef Kursor het volgende:
Ik zou graag willen dat ik minder veeleisend ben. Niemand die het erg vindt als m'n huis een rommel is, behalve ik. Ik word er vreselijk onrustig van. Altijd maar binnen de lijntjes kleuren en van alles moeten. :@

Het lijkt niets te maken te hebben met waar het vanmorgen begon, maar het is wel een grote kluwe gedachten.
Weet je ik zie dan het huis van een ander en denk waarom is die wel netjes en is het bij mij altijd een ontplofte boel!
Er is altijd iets wat bij een ander beter lijkt te gaan. Maar we doen alles op onze eigen manier. We hebben allemaal andere kinderen de ene moet echt buiten uitrazen de andere zit het liefst aan tafel te knutselen en haat buitenspelen etc
  zondag 3 juli 2016 @ 06:59:42 #271
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163478327
Nora en ik gaan ook vaak er op uit, maar dat is vooral voor mij. Zij vindt het natuurlijk ook leuk, maar ze zou ook tevreden zijn als we gewoon naar de speeltuin om de hoek gaan of naar de kinderboerderij. Ik vind het zelf alleen saai om elke keer hetzelfde te doen :@

Wel kunnen we allebei erg slecht tegen thuis zitten. Dus vooral met slecht weer ben ik erg blij met de museumkaart. Of als er buien zijn is Blijdorp ook nog leuk met veel binnen mogelijkheden en toch een change of scenery voor mij.
En we gaan vooral doordeweeks, zodat het niet zo druk is. Maar dat kan natuurlijk ook alleen maar omdat ze nog niet op school zit.
Met schoolgaande kind(eren) gaat dat uiteraard niet zo makkelijk. Ik zie dat ook bij een vriendin met 2 schoolgaande kinderen. Die willen ook gewoon graag met vriendinnetjes spelen na schooltijd en op zaterdag naar zwemmen/scouting/ballet.
Ik denk echt niet dat kinderen al die uitstapjes nodig hebben.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_163478427
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 06:48 schreef Goitske het volgende:

[..]

Weet je ik zie dan het huis van een ander en denk waarom is die wel netjes en is het bij mij altijd een ontplofte boel!
Er is altijd iets wat bij een ander beter lijkt te gaan. Maar we doen alles op onze eigen manier. We hebben allemaal andere kinderen de ene moet echt buiten uitrazen de andere zit het liefst aan tafel te knutselen en haat buitenspelen etc
Dit heb ik ook.
Bij mij lijkt het ook een ontplofte boel. En daarbij ben ik ook niet goed in inrichten van de beschikbare ruimtes.
En net als Kyara kan ik veel beter quality time geven als ik op stap ga dan thuis.

Vannacht een peuter die niet in orde was. Hoestte echt heel erg. Klaagde over pijn in haar mond. Uiteindelijk een slokje sinaspril gegeven.
Ze wilde alleen maar heel dicht tegen mij aan slapen. Dan zijn ze ineens weer zo klein O+
Nadeel is dat ik nu moe ben :z
pi_163478443
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omen er heerst geloof ik handvoet mond ziekte (of hoe heet t). Even in de gaten houden! Beterschap
pi_163479274
Ik vind het 'de deur uit gaan' eigenlijk altijd heel lastig. Al vanaf hij baby was. Het kost zoveel tijd en energie voor mijn gevoel eer je überhaupt de deur uit bent. Douchen, aankleden, waar ga je heen. Ik heb echt een flinke duw in de rug nodig.
Ik ben traag of ga juist stressen omdat ik het snel wil en dat gaat dan niet.
Vooral de eerste 2 jaar stond ik dat vaak alleen te doen. Man wilt niet mee of laat vooral het aankleden van Aiden aan mij over.
En als mijn man niet wilde, had ik ook niet altijd zin om alleen met Aiden te gaan. Dus vaak genoeg stond ik pas na 15:30 een keer buiten. :{
Als ik door anderen gemotiveerd wordt, gaat dat veel beter.
Ligt aan mezelf hoor, het geeft ook weer schuldgevoelens.
Ik vind zelf dat ik te weinig met hem op pad ga of gewoon buiten speel.
Het is zo makkelijk om binnen te blijven.
Het is ook weleens moeheid na de nachtdiensten of totale gebrek aan inspiratie, energie.
Bah. :( :@
pi_163479815
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 22:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1

Thuis zie ik alleen maar zooi en dat ik niet de energie heb om het op te ruimen. Als ik thuis ben wil ik alleen naar bed :') Op stap is het gemakkelijker om die moeheid aan de kant te zetten. En ik ben er na 600x ook wel even klaar mee om een hijskraan te bouwen van Duplo :@

En geen uitjes, sja. Wij zijn bij m'n ouders en die wonen tegen het bos aan, maar Stip wil niet eens mee de hond uitlaten, want er is veel te veel te doen in en rond het huis. Dan maak ik hem nu ook niet blij met een uitstapje. Behalve de Efteling, want de Efteling is tof 8-)
pi_163480861
Dat zelf de kinderen aankleden etc ken ik ook wel. Mijn man gaat even naar boven blijft voor mijn gevoel een eeuwigheid boven komt dan half aangekleed beneden met de tekst moet jij je niet aankleden? De tas is klaar, jongens in de kleren, hebben eten gehad dus ja ik loop nog in een joggingbroek
  zondag 3 juli 2016 @ 12:41:37 #277
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163481891
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 10:08 schreef vencodark het volgende:
Ik vind het 'de deur uit gaan' eigenlijk altijd heel lastig. Al vanaf hij baby was. Het kost zoveel tijd en energie voor mijn gevoel eer je überhaupt de deur uit bent. Douchen, aankleden, waar ga je heen. Ik heb echt een flinke duw in de rug nodig.
Ik ben traag of ga juist stressen omdat ik het snel wil en dat gaat dan niet.
Vooral de eerste 2 jaar stond ik dat vaak alleen te doen. Man wilt niet mee of laat vooral het aankleden van Aiden aan mij over.
En als mijn man niet wilde, had ik ook niet altijd zin om alleen met Aiden te gaan. Dus vaak genoeg stond ik pas na 15:30 een keer buiten. :{
Als ik door anderen gemotiveerd wordt, gaat dat veel beter.
Ligt aan mezelf hoor, het geeft ook weer schuldgevoelens.
Ik vind zelf dat ik te weinig met hem op pad ga of gewoon buiten speel.
Het is zo makkelijk om binnen te blijven.
Het is ook weleens moeheid na de nachtdiensten of totale gebrek aan inspiratie, energie.
Bah. :( :@
Ik herken dat wel :@ zeker het laatste jaar dat ik weer werk en met de zwangerschap had ik gewoon de energie niet en was thuis blijven makkelijker terwijl ik het lastiger vind om daar echt dingen te ondernemen. En dan ook steeds rekening moeten houden met slaapjes maar ook nog boodschappen moeten doen en en en. Huishouden bleef al liggen tot het weekend :')

Wil nu wel meer met Lucas weg en de baby. Zodat hij echt zijn portie aandacht krijgt en zijn energie kwijt kan. Hopelijk een beetje een goede zomer. En met weg bedoel ik dan gewoon de kinderboerderij, speeltuin op de hoek, de tramhalte (:+), speelhel.

*zwaait nu ook vanuit de speelhel :W
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163481917
Kun jij op jij telefoon in de speelhel chanty?

Sac doet niks zonder mij dus ik hobbel overal mee naar toe.
  zondag 3 juli 2016 @ 12:54:54 #279
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163482143
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 12:43 schreef ferrari_rood het volgende:
Kun jij op jij telefoon in de speelhel chanty?

Sac doet niks zonder mij dus ik hobbel overal mee naar toe.
Man is erbij. Ik ben 11 dagen na de bevalling echt nog niet in staat om met baby in draagdoek achter Lucas aan te hollen. Die heeft idd ook steeds begeleiding nodig want spannend.

Correctie: als ie eenmaal los is na een uur dan is hij ook echt los! :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Chanty op 03-07-2016 13:07:11 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163482374
Ik vind indoorspeeltuinen ideaal. Zo af en toe ga ik een rondje mee. Zo af en toe kijk ik op mijn telefoon en vermaakt zij zich uitstekend alleen. Ik ren dus niet de hele tijd achter aan :@
Ook thuis. Ik heb met haar erbij ook momenten dat ik een spelletje speel op de iPad, terwijl zij of tv kijkt of lekker aan het spelen is O+
Maar ik vind het moeilijk om thuis met haar op de grond mee te spelen :@
Ik doe het meerdere malen per dag echt bewust, maar een hele dag lukt mij niet :@
pi_163482404
Ik vond je al erg energiek anders. Lekker genieten voor zover dat lukt in zo'n speelhel.
  zondag 3 juli 2016 @ 13:19:00 #282
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163482594
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:09 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vond je al erg energiek anders. Lekker genieten voor zover dat lukt in zo'n speelhel.
De stoelen zitten wel echt erg ruk pas bevallen :X verder heb ik mijn baby in draagdoek dus ik ben helemaal O+

Op de grond meespelen was hier ook geen optie met de zwangerschap. En ee dreumes is sowieso zooo snel afgeleid dat ik daar ook niet zo heel goed raad mee wist. Maar merk nu dat Lucas steeds meer echt gaat spelen met dingen ipv verspreiden. Gisteren met alle duplodieren opnde bank gespeeld. Giraf in het vliegtuig gezet en zo :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163483501
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:19 schreef Chanty het volgende:

[..]

De stoelen zitten wel echt erg ruk pas bevallen :X verder heb ik mijn baby in draagdoek dus ik ben helemaal O+

Op de grond meespelen was hier ook geen optie met de zwangerschap. En ee dreumes is sowieso zooo snel afgeleid dat ik daar ook niet zo heel goed raad mee wist. Maar merk nu dat Lucas steeds meer echt gaat spelen met dingen ipv verspreiden. Gisteren met alle duplodieren opnde bank gespeeld. Giraf in het vliegtuig gezet en zo :+
Volgende keer kussen mee?

Sac kan ook wel heel erg goed zelf spelen thuis. Maar buitens huis nog niet zo. En zelf iets proberen te doen. Is een sac aan mijn been. Of ze duwt ook een doekje in de emmer en gaat met een zeiknat doekje helpen.
  zondag 3 juli 2016 @ 14:01:23 #284
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163483578
Volgende keer ben ik niet meer pas bevallen :+

En ja dat helpen is altijd zo fijn :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163483770
Een maand of drie geleden deed Ow ook nog niets alleen en moest ik altijd mee.
Maar dat is van de ene op de andere dag veranderd.

Net is hij nog met een oud oom, die we bijna nooit zien mee naar een park gegaan zonder ons... Te bizar!
  zondag 3 juli 2016 @ 14:50:54 #286
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163484925
Kind uitgeput in speelhel. Kind slaapt *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163485215
Wij zijn onderweg terug naar huis vanuit Julianatoren. Met één slapend peutertje en één verdrietig peutertje omdat mijn man zijn slaapknuffeltje vergeten is terwijl ik een keer extra aan mijn man gevraagd had om de knuffel mee te nemen. :(
We hebben wel een geweldige dag gehad. Doordat het vanmorgen regende was het heel rustig in het park, sommige attracties hebben ze wel 4 keer gedaan.
pi_163486971
Ik ga eigenlijk 90% van de tijd alleen met de twee kinderen op pad. Man heeft bijvoorbeeld dan ook geen abo van de Efteling. En als ik het huis uit wil moet ik het ook wel alleen doen anders kom ik nergens :P Hij werkt gewoon veel en heeft zelf ook andere hobbies zonder ons :) Dus ga ik op pad. De avond er voor zorg ik dat er dingen klaar staan (als ik naar dingen zoals een pretpark ga) of ik flans ff snel een tasje in elkaar en pak de fiets O+

Ik ben zelfs van plan om met de kinderen alleen op vakantie te gaan :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_163487268
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:40 schreef Goitske het volgende:
Dat zelf de kinderen aankleden etc ken ik ook wel. Mijn man gaat even naar boven blijft voor mijn gevoel een eeuwigheid boven komt dan half aangekleed beneden met de tekst moet jij je niet aankleden? De tas is klaar, jongens in de kleren, hebben eten gehad dus ja ik loop nog in een joggingbroek
Ja, als ik niet oppas gaat het hier ook zo, maar dat zijn wel de dingen waarover ik tegenwoordig gewoon afspraken maak met mijn vriend. Hij vindt dat dan wel een beetje 'overdreven' (omdat hij niet helemaal door heeft hoe ongemerkt alles anders op mij neerkomt) maar dan vraag ik bijvoorbeeld de avond tevoren: haal jij morgen I uit bed, en kleedt jij haar dan aan en geef je haar ontbijt? Zullen we dat afspreken? En dan herinner ik hem er 's ochtends ook weer aan. O+ .

Omen, juist heel goed dat je dat doet, want zeker als je zoveel alleen moet doen, dan is het volgens mij niet vol te houden als je je continue met je kind zou bezig houden. I heeft er tot nu toe echt een handje van om bij alles 'mama mama mama mama' te roepen: dan moet ik meedoen, helpen of kijken bij wat zij doet. Maar ik probeer echt te stimuleren dat dit minder wordt, en dat gaat ook steeds beter.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 3 juli 2016 @ 16:14:42 #290
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163487477
Zelfde als Tally hier :Y

Behalve de vakantieplannen, maar we gaan wel eens een weekend naar de opa's en oma's (wonen aan andere kant van het land) terwijl man thuis blijft.
Wel fijn voor de kat :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_163489212
Even snelle vraag: zijn er hier in NL ergens winkels (geen webwinkels) waar ze driewielers verkopen? Van t betere type (metaal)?

Ik wil O lekker laten fietsen maar ik kan ze niet vinden :'(
  zondag 3 juli 2016 @ 17:28:45 #292
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163489293
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:24 schreef Roomsnoes het volgende:
Even snelle vraag: zijn er hier in NL ergens winkels (geen webwinkels) waar ze driewielers verkopen? Van t betere type (metaal)?

Ik wil O lekker laten fietsen maar ik kan ze niet vinden :'(
Hier hadden ze de Puky driewieler bij de lokale fietsenwinkel... Misschien die een paar bellen?
pi_163489594
Puky wordt inderdaad via fietsenwinkels verkocht. Ze hebben een dealerzoeker online: https://www.puky.nl/nl/?a(...)sssuche_is_standort=
pi_163489597
Jm ben er bij twee geweest en die hadden alleen fietsjes met zijwieltjes. Ik ga eens rondbellen idd :)
Dank!
pi_163490052
Hier eerst bij de speelgoedwinkel.

Onze metalen ketler mag weg. Mocht je interesse hebben. Maar dat is een echte driewieler
  zondag 3 juli 2016 @ 20:51:36 #296
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163494039
Over ferrari en fietsjes gesproken :P ;

Ik heb een 12" fiets (met zijwieltjes) overgenomen van f_r en Nora is groot fan!
Ze is nooit zo van de loopfietsjes geweest, dus ik twijfelde of ze een echte fiets al leuk zou vinden, maar ze heeft het hele weekend gefietst. Ze wilde zelfs niet naar de dierentuin, ze wilde "een rondje gaan fietsen" O+
Dus we zijn al twee dagen door de buurt aan het fietsen.

Ik was echt verbaasd dat ze er direct op wegfietste.
Hopelijk vindt ze de step die ze binnenkort voor haar verjaardag krijgt ook nog steeds leuk :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_163494346
En dat fietsje was echt zeer goed gebruikt. Onze driewieler is nog zo goed als nieuw. Sac kijkt er niet naar om en ook Ean deed er niet zoveel mee.

Maar super dat ze er zo blij mee is.
pi_163495475
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 18:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier eerst bij de speelgoedwinkel.

Onze metalen ketler mag weg. Mocht je interesse hebben. Maar dat is een echte driewieler
Die hebben wij ook, fijn ding wel :Y
Alleen mijn kinderen snappen hem vrij laat om de een of andere reden :') .. Dan zijn ze er al bijna uit gegroeid
pi_163496858
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 21:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Die hebben wij ook, fijn ding wel :Y
Alleen mijn kinderen snappen hem vrij laat om de een of andere reden :') .. Dan zijn ze er al bijna uit gegroeid
mijn kinderen snapten de 12 inch eerder dan de driewieler maar Teun rijd graag op de driewieler
  zondag 3 juli 2016 @ 21:57:54 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163496903
Hier zijn ze nog steeds dol op de driewieler. Daar scheuren ze ook echt mee rond :D Ook de veel te kleine Puky wordt nog steeds gebruikt. En de 12" fietsjes ook dus.
pi_163497472
Wij hebben nooit een driewieler gehad, de veel te kleine loopfiets wordt daarentegen nog steeds goed gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')