ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op woensdag 22 juni 2016 20:55 schreef Peter het volgende: Den Haag alsnog zijn Lage Landen Lijn geven , afsteken, de zee induwen en ombouwen tot dependance van Schiphol.
Een overstap schrikt reizigers af, dan mis je een hoop potentie. Welke ambtenaar of zakenreiziger wil na een half uur zijn spullen weer bij elkaar rapen en op Rotterdam overstappen? Dat schrikt af .
Ik vind het prima dat Den Haag wordt bediend wordt maar ze moeten eens ophouden met doen alsof elke ambtenaar en parlementariërt met de trein gaat want dat doen ze echt niet
Op woensdag 22 juni 2016 21:25 schreef Prins_Pils het volgende: Ik vind het prima dat Den Haag wordt bediend wordt maar ze moeten eens ophouden met doen alsof elke ambtenaar en parlementariërt met de trein gaat want dat doen ze echt niet
Onder rijksambtenaren buiten Defensie om wordt meer gebruik gemaakt van de trein dan van de auto om te forenzen. Ergo; je hebt het fout.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op woensdag 22 juni 2016 21:24 schreef Peter het volgende: Een overstap schrikt reizigers af, dan mis je een hoop potentie. Welke ambtenaar of zakenreiziger wil na een half uur zijn spullen weer bij elkaar rapen en op Rotterdam overstappen? Dat schrikt af .
Ambtenaren worden gepromoot om de trein te pakken, dat komt wel goed
Op woensdag 22 juni 2016 21:24 schreef Peter het volgende: Een overstap schrikt reizigers af, dan mis je een hoop potentie. Welke ambtenaar of zakenreiziger wil na een half uur zijn spullen weer bij elkaar rapen en op Rotterdam overstappen? Dat schrikt af .
De gemiddelde ambtenaar of zakenreiziger is ruim boven de 60. Dan mis je sowieso een hoop potentie.
Nee want dan willen ze ook dat er weer treinen gaan stoppen. Net als Den Haag afsteken en gewoon een lange brug of tunnel maar HS laten staan betekent vast dat dat de plek wordt waar alle ferries naar het afgestoken Den Haag precies van die plek vertrekken en er alsnog IC's en Beneluxen enzo moeten gaan stoppen omdat het dan de makkelijkste methode is geworden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Er zijn overigens landen, niet zo heel ver hier vandaan, waar paddestoelen staan, waar "onrust onder het personeel" het sterkste argument is dat je kunt verzinnen
Je kan het niet sterke argumenten vinden maar de argumenten voor zijn nog veel slechter. Ik zou bijvoorbeeld niet weten waarom het voor meer kennis bij prorail zou zorgen of voor een betere administratie zou zorgen. Ik zou ook niet weten waarom er dan beter aangestuurd zou worden vanuit het ministerie. Het sterkste argument is nog dat het logisch is omdat het bij Rijkswaterstaat ook zo werkt.. In dat licht vind ik onrust onder personeel nog een vrij goed argument want onrustig personeel werkt minder hard en minder goed samen.
Op donderdag 23 juni 2016 09:15 schreef James1988 het volgende: Als ze dit doorzetten komt er binnen 5 jaar een fusie met Rijkswaterstaat, dat weet ik zeker.
"Een trein heeft geen stuur" en "het kan voor onrust onder het personeel zorgen" vind ik eerlijk gezegd geen hele sterke tegenargumenten.
Een sterk tegenargument is dat Eringa al veel verbeteringen in gang heeft gezet en dat hij tijd nodig heeft om dit resultaat op te laten leveren.
Daarnaast hebben het kabinet en kamer al allerlei middelen in handen om ProRail te sturen, maar ze maken er geen gebruik van. En als je wilt dat ProRail nog beter gaat presteren dan moet je toch echt de eisen opschroeven.
Reis je vaak met PKP-IC eigenlijk? Was wat aan het rondneuzen op Vagonweb en vond het bazenrijtuig terug waar ik twee jaar geleden mee heb gereisd: B9mnopuz. Dacht dat de meeste B9 hetzelfde waren en kon hem daarom eerder niet vinden. Die n maakt dus een verschil
Al die antenne info in Frankrijk is openbaar, er zijn genoeg dorpen/eilanden die 1 provider dekking hebben.
Er zijn ook collectieve antennes (zone blanche) die betaald zijn met gemeenschapsgeld, in dat geval kan iedereen op 1 antenne..maar dit is wel in zeer laag bevolkte gebieden...
Reis je vaak met PKP-IC eigenlijk? Was wat aan het rondneuzen op Vagonweb en vond het bazenrijtuig terug waar ik twee jaar geleden mee heb gereisd: B9mnopuz. Dacht dat de meeste B9 hetzelfde waren en kon hem daarom eerder niet vinden. Die n maakt dus een verschil
Toch handig die wissels op Rotterdam Centraal. Er is vanmiddag een sprinter naar Hoek van Holland Strand vertrokken vanaf spoor 15. Deze is het hele emplacement overgestoken om in Schiedam gewoon op het normale spoor te halteren. Normale vertrekspoor in Rotterdam is 1b
Op donderdag 23 juni 2016 19:32 schreef Peterselieman het volgende: Toch handig die wissels op Rotterdam Centraal. Er is vanmiddag een sprinter naar Hoek van Holland Strand vertrokken vanaf spoor 15. Deze is het hele emplacement overgestoken om in Schiedam gewoon op het normale spoor te halteren. Normale vertrekspoor in Rotterdam is 1b
en je kunt vanaf gouda ook gewoon op 1b binnenkomen. Dat is prettig want dan sta ik gelijk bij de ingang van het personeelsverblijf
Op donderdag 23 juni 2016 19:32 schreef Peterselieman het volgende: Toch handig die wissels op Rotterdam Centraal. Er is vanmiddag een sprinter naar Hoek van Holland Strand vertrokken vanaf spoor 15. Deze is het hele emplacement overgestoken om in Schiedam gewoon op het normale spoor te halteren. Normale vertrekspoor in Rotterdam is 1b
Hinder? Nee hoor, bij de westelijke splitsing ga je rechtsaf, dan kom je op het verlengde van spoor 5 terecht, hoef je enkel spoor 4 en 3 nog over te steken om via 2a naar 1b te gaan.
Hinder? Nee hoor, bij de westelijke splitsing ga je rechtsaf, dan kom je op het verlengde van spoor 5 terecht, hoef je enkel spoor 4 en 3 nog over te steken om via 2a naar 1b te gaan.
Daarom. Minder hinder dan vanaf spoor 15 richting Hoek van Holland
Op donderdag 23 juni 2016 21:42 schreef dennistd het volgende: Maastricht-Luik (daar is weer eens een staking aan de gang) Rotterdam-Dordrecht (een seinstoring) Almere-Naarden (een seinstoring)
Niks weergerelateerd dus, hoewel een seinstoring ook een sectiestoring veroorzaakt door de warmte kan zijn natuurlijk.
Op donderdag 23 juni 2016 21:42 schreef dennistd het volgende: Maastricht-Luik (daar is weer eens een staking aan de gang) Rotterdam-Dordrecht (een seinstoring) Almere-Naarden (een seinstoring)
Niks weergerelateerd dus, hoewel een seinstoring ook een sectiestoring veroorzaakt door de warmte kan zijn natuurlijk.
Is die niet nog van noodweer van vannacht/vanochtend?
Op donderdag 23 juni 2016 19:32 schreef Peterselieman het volgende: Toch handig die wissels op Rotterdam Centraal. Er is vanmiddag een sprinter naar Hoek van Holland Strand vertrokken vanaf spoor 15. Deze is het hele emplacement overgestoken om in Schiedam gewoon op het normale spoor te halteren. Normale vertrekspoor in Rotterdam is 1b
Dat moet dan wel via Delfhavense Schie Aansluiting zijn gegaan. Op Rtd is het onmogelijk om zonder zonder omlopen van spoor 15 op spoor 2 te komen.
Jep, een Van de tekortkomingen van het systeem. De trein zal wel niet verder rijden dan Eindhoven, dus de reden van het inkorten is dan 'aanrijding met persoon'. De trein vertrekt schijnbaar om een andere reden later dan gepland, maar er kan maar één oorzaak aan een trein gekoppeld worden. Gevolg: ic vertrekt over 5 min door aanrijding persoon.
Als het goed is komt er deze herfst/winter een grote update. Hierbij moeten een aantal van dit soort knelpunten opgelost zijn.
je bedoelt dat we dan zinnige informatie gaan krijgen en zo? Dat onzin als "Rijdt niet in verband met op last van de politie" ook verleden tijd zal zijn?
Ook mooi: op het OBIS-scherm staat, net als op de NS-app en de matrixborden op de stations: geen treinen Breda - Tilburg Universiteit door een sein- en overwegstoring, prognose 01:00. Dat zie je ook op de vertrektijden van Breda: er rijdt niks richting het oosten.
Maar dat weet OBIS nog niet (die toont gewoon de route t/m Venlo), toen er net werd omgeroepen werd er gezegd "Rijdt niet verder dan Eindhoven". Volgens mij komt deze trein dan toch langs Breda - Tilburg Uni?
Op donderdag 23 juni 2016 23:04 schreef MTL het volgende: Jep, een Van de tekortkomingen van het systeem. De trein zal wel niet verder rijden dan Eindhoven, dus de reden van het inkorten is dan 'aanrijding met persoon'. De trein vertrekt schijnbaar om een andere reden later dan gepland, maar er kan maar één oorzaak aan een trein gekoppeld worden. Gevolg: ic vertrekt over 5 min door aanrijding persoon.
Als het goed is komt er deze herfst/winter een grote update. Hierbij moeten een aantal van dit soort knelpunten opgelost zijn.
Waarom duurt zoiets zo lang? (Begrijp dat nooit zo goed..)
Waarom duurt zoiets zo lang? (Begrijp dat nooit zo goed..)
Hoi, hier spreekt een softwareontwikkelaar met inmiddels 8 jaar ervaring op projecten.
Er zijn een aantal factoren die meespelen bij het bepalen van de complexiteit van een project: 1) De beschikbare hoeveelheid mensen ('resources') met de juiste kennis ('skills') 2) De eisen en wensen van de klant 3) Het beschikbare budget 4) Andere systemen (integratie, databronnen, output, enz.) 5) De stakeholders (de klant, testers, eindgebruikers, enz.)
Het klimaat waaronder je werkt verschilt per project. Een paar jaar terug zat ik bij een zeker Scandinavisch bedrijf waar een enorme "Can do"-mentaliteit heerste. Mensen staken de handen uit de mouwen, akkoorden werden snel gestoken en doorlooptijden waren kort.
Ik zit nu bij een heel ander bedrijf (in olie en gas) en daar heerst veel meer een polderklimaat. Er zijn veel mensen die iets te zeggen willen hebben, besluiten worden lang niet altijd snel genomen en ook nadat een besluit is genomen gebeurt het nog regelmatig dat er terug wordt gekomen op een eerder 'definitief' besluit.
Ik denk dat dat bij dit project niet anders is. NS en ProRail zijn de grootste belanghebbenden bij InfoPlus, maar ondertussen heb je ook te maken met bijvoorbeeld Rover, Viziris (blinden/slechtzienden), en nog allerlei andere vervoerders.
En dan is het nog zo dat er binnen die organisaties ķķk weer andere belangen spelen. De afdeling Reisinfo wil graag zo goed mogelijk vertellen waarom een trein te laat is, maar dit levert weer meer werk op voor de afdeling Be- en bijsturing. I.p.v. één vertragingsreden moeten die ineens meerdere redenen gaan achterhalen en noteren.
De kans bestaat dat Chef Bijsturing vervolgens in protest gaat tegen de plannen van Reisinfo, waardoor er naar compromissen gezocht moet worden. Of, als dat niet kan, moet er gewacht worden tot iemand van hogerhand het aandurft om de knoop door te hakken. Daarbij moeten de belangen van Bijsturing ook weer worden meegenomen, want anders zullen ze simpelweg weigeren om te gaan werken met de nieuwe mogelijkheden (een enkeling daargelaten).
Is dan eigenlijk het plan van aanpak aan de voorkant niet goed of wordt dan teveel tijdens het uitvoeren bijgestuurd? (Bekijkende vanuit mijn bouwdenkwijze)
Edit: sorry voor mijn korte antwoord trouwens, zeer uitgebreid en leerzaam is die van jou in ieder geval.
[ Bericht 27% gewijzigd door b2py op 23-06-2016 23:42:23 ]
Een van de verbeteringen die er nu aan zit te komen is dat treinen met een andere eindbestemming dan normaal, nu ook duidelijk de nieuwe eindbestemming laten zien in het rood (ik geloof dat de oude eindbestemming doorgestreept wordt, maar dat weet ik niet zeker). Ook worden nu eindelijk zo veel mogelijk tussenstations in één keer getoond op de borden, in plaats van die rampzalige scrollende lijst.
Zo maar een paar punten die volgens mij al jaren spelen.
Op donderdag 23 juni 2016 23:32 schreef b2py het volgende: Is dan eigenlijk het plan van aanpak aan de voorkant niet goed of wordt dan teveel tijdens het uitvoeren bijgestuurd? (Bekijkende vanuit mijn bouwdenkwijze)
Dat is een samenloop van omstandigheden, mede ingegeven door de projectmethodiek.
Wat je vaak ziet: men wil veel nieuwe functionaliteit hebben, en alles moet in één keer naar productie. Dat betekent dat je, voor je gaat ontwikkelen, uitgebreid moet afstemmen over wát je wilt hebben. Dan gaan mensen bouwen, gaat het getest worden, en wordt het uiteindelijk opgeleverd.
Dat is een aanpak die bij de bouw van een flatgebouw goed werkt. Je voegt niet "even" een verdieping toe, tenslotte. En de liftkoker vijf meter naar rechts verplaatsen is ook onhaalbaar wanneer de fundering al is gestort.
IT-projecten werken zo niet. Omdat software redelijk snel kan worden aangepast, komen mensen nog laat met verzoekjes ("kan dit er ook nog bij?") of worden change requests soms zelfs als bugs opgevoerd.
In de IT zijn er projectmethodieken die beter werken (agile, scrum): werk wordt opgehakt in kleinere brokken en er wordt iteratief opgeleverd. Elke paar weken gaat er een nieuwe versie naar productie. Daarin zitten dan relatief minder nieuwe dingne, maar wel precies 'wat de klant wil'.
Het nadeel aan agile/scrum is dat de hele organisatie erop ingericht moeten zijn. Een klant moet bereid zijn om regelmatig input te leveren, actief mee te testen, en te accepteren dat sommige features pas later worden ontwikkeld/gebouwd omdat ze minder belangrijk zijn.
En: eindgebruikers moeten niet helemaal in de stress schieten wanneer er met enige regelmaat iets verandert. Sommige organisaties zijn daar goed in (zoals dat Scandinavisch bedrijf: elke 2 maanden ging een nieuwe versie naar productie), maar bij andere organisaties werkt dat niet zo.
quote:
Edit: sorry voor mijn korte antwoord trouwens, zeer uitgebreid en leerzaam is die van jou in ieder geval.
Ik heb een retourtje Berlijn - Poznan gemaakt, verder kom ik niet
Rijtuig zag er toen ook niet zo goed uit als jij hem nu geeft
Trouwens, valt me wel op dat op de treinaanwijzers in Duitsland Poznan en Warsawa staat vermeld in plaats van Posen en Warschau. De Duitsers hanteren toch altijd liever de Duitse namen in plaats van de plaatselijke namen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Ik kan me voorstellen dat het pushen van updates iedere maand/2 maanden naar productie niet zo goed werkt in een Infoplus omgeving met steeds veranderende informatie voor reizigers. Die klap wil je graag in 1 keer
Bij Infoplus heb je ook nog eens te maken met verschillende afnemers van de informatie. Niet alleen de borden op de stations en de reisinformatieomroepen, maar ook apps zoals OVinfo, de Reisplanner-app en allerlei andere partijen maken hier gebruik van.
Als je een 'breaking change' doorvoert moet je zorgen dat ook die dingen allemaal blijven werken (of je moet elke maand de hele keten zien te updaten, onhaalbaar). Ook dat voegt de nodige complexiteit toe aan het geheel.
Maar niet op mijn lijn.. ik ben al voorbij Lage Zwaluwe
Ook wel weer typisch: net na vertrek uit Rotterdam werd er omgeroepen "welkom in de intercity naar Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven en Venlo."... vlak voor Dordrecht: "Ik heb helaas net te horen gekregen dat de trein niet verder rijdt dan Breda. Ik hou u nog op de hoogte over hoe u uw reis kunt vervolgen."
Maar niet op mijn lijn.. ik ben al voorbij Lage Zwaluwe
Ook wel weer typisch: net na vertrek uit Rotterdam werd er omgeroepen "welkom in de intercity naar Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven en Venlo."... vlak voor Dordrecht: "Ik heb helaas net te horen gekregen dat de trein niet verder rijdt dan Breda. Ik hou u nog op de hoogte over hoe u uw reis kunt vervolgen."
Laatste station-service. De sprinter van 0:24 was al geschrapt (geen materieel), dus door nu toch nog even te stoppen worden die stations ook nog bediend in de richting van Tilburg.
Tussen Tilburg en Eindhoven heeft de laatste stoptrein wel gewoon gereden, dus kan de IC door volgens dienstregeling.
Al denk ik niet dat er ook maar één persoon op die stations in- of uitstapt, de verstoring zou tot 01:00 duren dus de mensen die nog moesten reizen hebben allang een bus gepakt.
Half Limburg en Brabant ligt plat. Sittard - Born: tak op het spoor. Blerick - Eindhoven: blikseminslag. Heerlen - Valkenburg: bomen op het spoor. Boxtel - Eindhoven: aanrijding persoon. Heerlen - Landgraaf: spoorverzakking. Kerkrade - Landgraaf: bomen op het spoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 24 juni 2016 00:18 schreef b2py het volgende: Nice, eindelijk! Die stationsprojecten kosten me wat geld maar wat levert het ook pareltjes op!
Op vrijdag 24 juni 2016 07:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Half Limburg en Brabant ligt plat. Sittard - Born: tak op het spoor. Blerick - Eindhoven: blikseminslag. Heerlen - Valkenburg: bomen op het spoor. Boxtel - Eindhoven: aanrijding persoon. Heerlen - Landgraaf: spoorverzakking. Kerkrade - Landgraaf: bomen op het spoor.
Sittard - Born? Daar rijdt hooguit twee keer per dag een goederentrein
Het is natuurlijk ook nonsens wat ik verkoop natuurlijk, het is bezien onder welk verdrag ze met de EU in relatie blijven.. Schengen zal het nooit worden iig..
Op vrijdag 24 juni 2016 10:58 schreef b2py het volgende: Het is natuurlijk ook nonsens wat ik verkoop natuurlijk, het is bezien onder welk verdrag ze met de EU in relatie blijven.. Schengen zal het nooit worden iig..
Er zullen een paar honderd bilaterale verdragen gesloten moeten worden. Verder zullen ze zo'n beetje 80% van alle EU-richtlijnen moeten blijven omzetten in wetgeving (doen Noorwegen en Zwitserland ook) omdat ze anders geen handel meer kunnen drijven op het EU-vasteland, met het verschil dat ze vanaf nu dus niets meer te zeggen hebben over de inhoud. Feest.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Er zullen een paar honderd bilaterale verdragen gesloten moeten worden. Verder zullen ze zo'n beetje 80% van alle EU-richtlijnen moeten blijven omzetten in wetgeving (doen Noorwegen en Zwitserland ook) omdat ze anders geen handel meer kunnen drijven op het EU-vasteland, met het verschil dat ze vanaf nu dus niets meer te zeggen hebben over de inhoud. Feest.
Dit ja, grootste grap ooit. Tenzij het zoiets wordt als Noorwegen, dan hebben ze één verdrag maar moeten ze feitelijk alles slikken wat de EU hun opdraagt. Of ze doen niks meer met de EU en dan vallen ze ook buiten de Dublin-verordening, vervolgens krijgen ze dan een hoop asielzoekers op hun dak omdat ze dan na afwijzing in de EU kunnen doorreizen naar het VK.
Dit ja, grootste grap ooit. Tenzij het zoiets wordt als Noorwegen, dan hebben ze één verdrag maar moeten ze feitelijk alles slikken wat de EU hun opdraagt. Of ze doen niks meer met de EU en dan vallen ze ook buiten de Dublin-verordening, vervolgens krijgen ze dan een hoop asielzoekers op hun dak omdat ze dan na afwijzing in de EU kunnen doorreizen naar het VK.
Ik ben voor het per eerste mogelijkheid openzetten van de tunnelbuizen. Nu doen de Fransen het vuile werk nog, straks kunnen die gewoon zeggen; Niet meer ons probleem, groetjes!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik ben voor het per eerste mogelijkheid openzetten van de tunnelbuizen. Nu doen de Fransen het vuile werk nog, straks kunnen die gewoon zeggen; Niet meer ons probleem, groetjes!
Ja en als alle vluchtelingen er doorheen zijn: Dichtstorten
Ik ben voor het per eerste mogelijkheid openzetten van de tunnelbuizen. Nu doen de Fransen het vuile werk nog, straks kunnen die gewoon zeggen; Niet meer ons probleem, groetjes!
Het huidige asielbeleid van Frankrijk is momenteel ook zo veel mogelijk gericht op ontkennen van het probleem en hopen dat die lui ophoepelen naar de UK. Dus erg veel vuil werk knappen ze niet op.
Op donderdag 23 juni 2016 09:08 schreef Mr_Klaasje het volgende: Je kan het niet sterke argumenten vinden maar de argumenten voor zijn nog veel slechter. Ik zou bijvoorbeeld niet weten waarom het voor meer kennis bij prorail zou zorgen of voor een betere administratie zou zorgen. Ik zou ook niet weten waarom er dan beter aangestuurd zou worden vanuit het ministerie. Het sterkste argument is nog dat het logisch is omdat het bij Rijkswaterstaat ook zo werkt. In dat licht vind ik onrust onder personeel nog een vrij goed argument want onrustig personeel werkt minder hard en minder goed samen.
Belangrijkste argument is dat met een aanpassing de Raad van Commissarissen kan worden opgedoekt. Die heeft weinig toegevoegde waarde in een organisatie die nogal veel prikkels van de politiek krijgt. Bovendien is het voor de continuīteit van de organisatie ook niet van heel groot belang dat de RvC er is: ProRail doet opdrachten voor derden (IenM en andere overheden) nooit ten laste van de eigen balans (eigen vermogen). Het schrappen van de RvC vergt dus wel een reorganisatie. Dat is ook wat de staatssecretaris zei: ze wil zonder tussenkomst van die RvC "kunnen praten" (lees: opdrachten en sturing kunnen geven) aan ProRail.
ProRail werkt aan publieke infrastructuur, waardoor een publiek orgaan helemaal niet zo'n gekke gedachte is. Maar ja, op dit moment is ProRail dat niet, en kun je je dus de vraag stellen hoeveel moeite je wilt stoppen in het omvormen van de organisatie.
Uit eerdere signalen kwam al naar voren dat e.e.a. zonder gevolgen voor het personeel gedaan kan worden, dus dat hoeft niet het grootste probleem te zijn.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op vrijdag 24 juni 2016 14:07 schreef b2py het volgende: Het gevolg is dus dat bij iedere ommezwaai in het kabinet het beleid van boeg naar boeg gegooid gaat worden bij directe sturing uit overheid.
Mwah, dat valt wel mee hoor. Veel zaken zijn langjarig verplicht en er zijn fondsen voor financiering. Dat remt de schommelingen behoorlijk.
Of laat ik het anders zeggen: bij Rijkswaterstaat en de investeringen in wegen en waterkeringen is het verschil ook niet heel groot per kabinetsperiode.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Het gomopper op RWS is ook veel minder terwijl bij iedere seinstoring de voltallige kamer op zijn achterste poten staat. Dat de filezwaarte al maanden duizelingwekkende groei doormaakt deert ze volgens mij verder niet..
Op vrijdag 24 juni 2016 14:16 schreef b2py het volgende: Het gomopper op RWS is ook veel minder terwijl bij iedere seinstoring de voltallige kamer op zijn achterste poten staat. Dat de filezwaarte al maanden duizelingwekkende groei doormaakt deert ze volgens mij verder niet..
Nou, ook dat valt wel mee. Automobilisten zeuren over het algemeen wat minder (klopt) en die zien ook dat er aan 'hun' weg is/wordt geklust. Bovendien is het niet vaak dat je door een kleine vertraging ineens een half uur later op je bestemming bent in een reguliere ochtendspits.
En zelf denk ik ook dat treinreizigers (en bijbehorende belangenclubs) eigenlijk maar één klankkleur kennen: negatief. Een positief signaal over ProRail / vervoerders hoor je eigenlijk nooit. In die zin is het uitgesproken vertrouwen en positivisme in ProRail tijdens de hoorzitting twee weken geleden nogal (ongeloofwaardig en lachwekkend).
Overigens ging het gisteren in het AO MIRT behoorlijk lang over RWS-projecten en falende mechanismen aan bruggen (Botlekbrug en vooral de Afsluitdijk).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Je hebt gelijk hoor, die bruggen zijn ook niet top maar lijken me vergelijkbaar met de zorgenkindjes zoals ICd of Arnhem - Winterswijk (Die is/was het iig).
Op vrijdag 24 juni 2016 14:37 schreef b2py het volgende: Je hebt gelijk hoor, die bruggen zijn ook niet top maar lijken me vergelijkbaar met de zorgenkindjes zoals ICd of Arnhem - Winterswijk (Die is/was het iig).
Dit soort dingen gaan een beetje in golven. Een paar jaar geleden kreeg RWS er in de Kamer stevig van langs: projecten te duur, planstudies lopen vertraging op, marktpartijen ontevreden over samenwerking met RWS etc. etc. Nu heeft RWS daar flink aan gewerkt en is dat op orde. En nu ligt ProRail dus onder het vergrootglas... Het hebben van een niet heel sterke staatssecretaris (Mansveld) helpt dan niet: die probeerde over de inhoud de Kamer van repliek te dienen, maar dat werkte niet. Dijksma is veel politieker en kan soms om de inhoud heen zeilen. Zo kreeg Bashir er gisteren in het AO spoor flink van langs en framet Dijksma de voorgenomen verandering bij ProRail als: Tja, beste Kamer, JULLIE willen dat ik meer sturing geef aan ProRail. Dan doe ik dat dus.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Een van de verbeteringen die er nu aan zit te komen is dat treinen met een andere eindbestemming dan normaal, nu ook duidelijk de nieuwe eindbestemming laten zien in het rood (ik geloof dat de oude eindbestemming doorgestreept wordt, maar dat weet ik niet zeker).
Zo maar een paar punten die volgens mij al jaren spelen.
Dat rood werd tegen gehouden door de spoorbouwmeester, die stelt dat de kleur rood alleen maar mag worden gebruikt ingeval van een noodgeval. Diezelfde spoorbouwmeester houdt bv ook meer kleur bij poortjes als er meerdere vervoerders zijn tegen.
En zelf denk ik ook dat treinreizigers (en bijbehorende belangenclubs) eigenlijk maar één klankkleur kennen: negatief. Een positief signaal over ProRail / vervoerders hoor je eigenlijk nooit. In die zin is het uitgesproken vertrouwen en positivisme in ProRail tijdens de hoorzitting twee weken geleden nogal (ongeloofwaardig en lachwekkend).
Maar ik hoorde iedereen tijdens de hoorzitting ook zeggen dat het ministerie voldoende sturingsmiddelen heeft. Hoe wordt daar op gereageerd? (Je werkt daar toch?)
Vandaag checkte ik in om. 18:24. Tijd boeit me niet met traject vrij. Maar al die mensen die buiten de poortjes blijven wachten tot het 18:25 is. Het blijft hilarisch.
Op vrijdag 24 juni 2016 18:29 schreef ReisT het volgende: Vandaag checkte ik in om. 18:24. Tijd boeit me niet met traject vrij. Maar al die mensen die buiten de poortjes blijven wachten tot het 18:25 is. Het blijft hilarisch.
Ik heb weleens gehad dat er om 18:28 zo'n gastje stoer stond te doen met zijn pasje net like 10 cm voor die paal. Liep er langs en duwde hem net even tegen die paal aan Bliep!
Ik heb weleens gehad dat er om 18:28 zo'n gastje stoer stond te doen met zijn pasje net like 10 cm voor die paal. Liep er langs en duwde hem net even tegen die paal aan Bliep!
Wistie niet dat er 5 minuten marge in zat
mooi altijd om de ene helft van de meute al wel om 18.25 te zien gaan ja.
Op amsterdam cs krijg je altijd een massa sprint naar de trein van 18.27
Er is vandaag weer een Eurostar naar de klote gegaan. Deze keer was trein 9010 (08:31 Londen x Parijs 11:47, e320) de ongelukkige, die is vanochtend rond 11:15 stuk gegaan.
De trein werd leeggemaakt en afgevoerd, terwijl reizigers langs de lijn op vervanging mochten wachten...
Rond 20:30 zijn ze aangekomen in Parijs, nadat een andere trein ze heeft opgehaald.
Staat toch een giga groot scherm midden over de lengte van het perron met daarop waar de rijtuigen uitkomen? of hebben ze die weer weggehaald? Ik weet niet meer.. was vroeger wel handig in ieder geval.
Op vrijdag 24 juni 2016 21:01 schreef Dr_Flash het volgende: Waar komt rijtuig 188 van de CityNightLine in Arnhem? Hij gaat van spoor 6 en daar staat geen Wagenstandanzeiger. Alvast bedankt
Dat gaat goed duurste plaats van allemaal, single sleeper. Douche en toilet op de coupé, en of ik misschien een glaasje wijn of bubbels wil. Is inclusief
Op vrijdag 24 juni 2016 20:49 schreef James1988 het volgende: Er is vandaag weer een Eurostar naar de klote gegaan. Deze keer was trein 9010 (08:31 Londen x Parijs 11:47, e320) de ongelukkige, die is vanochtend rond 11:15 stuk gegaan.
De trein werd leeggemaakt en afgevoerd, terwijl reizigers langs de lijn op vervanging mochten wachten...
Rond 20:30 zijn ze aangekomen in Parijs, nadat een andere trein ze heeft opgehaald.
Op vrijdag 24 juni 2016 21:49 schreef Dr_Flash het volgende: Dat gaat goed duurste plaats van allemaal, single sleeper. Douche en toilet op de coupé, en of ik misschien een glaasje wijn of bubbels wil. Is inclusief
Op vrijdag 24 juni 2016 21:49 schreef Dr_Flash het volgende: Dat gaat goed duurste plaats van allemaal, single sleeper. Douche en toilet op de coupé, en of ik misschien een glaasje wijn of bubbels wil. Is inclusief
Je zegt 'alweer'. Gaan die dingen zo vaak stuk dan?
Een paar weken terug ging er 's avonds eentje stuk in noord-Frankrijk. Het zou niet meer mogelijk zijn om Parijs te bereiken vanwege geplande werkzaamheden, dus werd de trein uiteindelijk teruggesleept naar Calais waar een trein klaarstond om mensen terug naar Londen te brengen waar ze na 02:00 een keertje aankwamen.
Het alternatief wat aan reizigers werd geboden was om in Calais te blijven (maar niet in het station) en het zelf maar uit te zoeken. Eurostar kon geen hotels regelen, en er werden ook geen bussen geregeld.
Ik vind dat in de Pimpel altijd zo grappig als die cateringmevrouw langsloopt met een blaadje koffie. 'Braucht jemand 'nen Kaffee?' klinkt voor mij als 'Heeft iemand koffie nodig?' en dan stel ik me altijd voor dat een paar rijen verder iemand supergestresst en trillend opspringt en roept 'JA! JA! IK HEB KOFFIE NODIG HIER NU SNEL GAUWGAUW!!!!!!!!!'
Klopt, CNL stopt niet meer in Emmerich sinds NS ze met een Traxx rijdt. NS International personeel rijdt de trein van- en naar Keulen, waar DB de trein overneemt.
3G/4G-internet in de trein in Duitsland werkt meestal voor geen meter. Volgens de DB vinden de providers het te duur om genoeg zendmasten langs het spoor te zetten (zoals je in die Franse site die Darkwing_Duck laatst linkte mooi kon zien).
Op vrijdag 24 juni 2016 22:18 schreef Dr_Flash het volgende: Bordjes van Emmerich zijn trouwens vervangen door Emmerich am Rhein Maar we stoppen hier niet meer
He gelukkig dat dat er nu bij staat, ik ben altijd zo in de war met al die andere tientallen Emmerichen!
Even een vraagje tussendoor: ik wil a.s. zondag de trein nemen van Sarajevo naar Zagreb. Ik heb reeds een Balkan Flexipass, dus het deel Sarajevo - grens is gecoverd. Rest alleen nog een ticket grens - Zagreb. Ik ben vandaag naar het loket geweest in Sarajevo, waar men mij wist mede te delen dat zo'n ticket 45 BAM/¤23 zou kosten. Vind ik nogal veel voor een stukje van 1,5 uur. Als ik op de site van de Kroatische spoorwegen kijk, vind ik een tarief van iets meer dan ¤5 voor een jongere, van het eerste station na de grens naar Zagreb, met bovengenoemde trein. Snap dat er een verschil zit tussen vanaf de grens, en vanaf het eerste station na de grens, maar dit verschil is toch wel heel erg groot? Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Zou de lokettist soms gedacht hebben dat ik een ticket Sarajevo - grens zou willen?
Op vrijdag 24 juni 2016 20:49 schreef James1988 het volgende: Er is vandaag weer een Eurostar naar de klote gegaan. Deze keer was trein 9010 (08:31 Londen x Parijs 11:47, e320) de ongelukkige, die is vanochtend rond 11:15 stuk gegaan.
De trein werd leeggemaakt en afgevoerd, terwijl reizigers langs de lijn op vervanging mochten wachten...
Rond 20:30 zijn ze aangekomen in Parijs, nadat een andere trein ze heeft opgehaald.
Op zaterdag 25 juni 2016 00:02 schreef larsico het volgende: Even een vraagje tussendoor: ik wil a.s. zondag de trein nemen van Sarajevo naar Zagreb. Ik heb reeds een Balkan Flexipass, dus het deel Sarajevo - grens is gecoverd. Rest alleen nog een ticket grens - Zagreb. Ik ben vandaag naar het loket geweest in Sarajevo, waar men mij wist mede te delen dat zo'n ticket 45 BAM/¤23 zou kosten. Vind ik nogal veel voor een stukje van 1,5 uur. Als ik op de site van de Kroatische spoorwegen kijk, vind ik een tarief van iets meer dan ¤5 voor een jongere, van het eerste station na de grens naar Zagreb, met bovengenoemde trein. Snap dat er een verschil zit tussen vanaf de grens, en vanaf het eerste station na de grens, maar dit verschil is toch wel heel erg groot? Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Zou de lokettist soms gedacht hebben dat ik een ticket Sarajevo - grens zou willen?
Alvast bedankt voor de hulp
ik wil daar ook heen, komt er nog ergens een reisverslagje?
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Gister is in het noorden de laatste keer de lasergun gebruikt om te mogen vertrekken. TPRB is daar nu echt verleden tijd. Vanaf woensdag is Leeuwarden-Harlingen Haven en Leeuwarden-Stavoren ondergebracht bij de schermen van de TRDL.
Op zaterdag 25 juni 2016 08:28 schreef greavy het volgende: Gister is in het noorden de laatste keer de lasergun gebruikt om te mogen vertrekken. TPRB is daar nu echt verleden tijd. Vanaf woensdag is Leeuwarden-Harlingen Haven en Leeuwarden-Stavoren ondergebracht bij de schermen van de TRDL.
ik wil daar ook heen, komt er nog ergens een reisverslagje?
Afhankelijk van hoeveel tijd ik de komende weken heb, misschien wel. Ben 3 weken op reis geweest, dus is best wat uitzoekwerk mbt foto's etc. Als je ook van plan bent te reizen tussen Mostar en Sarajevo is het trouwens goed te weten dat er tot ongeveer oktober dit jaar geen treinen rijden. Je zal dan met de bus moeten, maar ook dat is een mooie rit.
Op zaterdag 25 juni 2016 13:20 schreef Prins_Pils het volgende: Tien gewonden bij ontsporing op de linker Rheinstrecke, door puin op de rails na noodweer (bron). Daar was Fles gisteravond toch nog?
Ja, net op tijd voorbij dus
Wel een uur vertraging gehad door een wisselstoring bij Frankfurt, dus 65 euro GtbV En het kon me geen zak schelen wat ik had het ingecalculeerd
Op zaterdag 25 juni 2016 08:38 schreef greavy het volgende: Woensdag gaan er weer treinen rijden. Dan werkt als het goed is TPRB niet meer, en gaat het allemaal via ARI of de TRDL in Groningen.
Op zaterdag 25 juni 2016 14:51 schreef Basekid_NZ het volgende: Zo, net aan de trip Maastricht - Heerhugowaard begonnen. Een lange zit maar kan ook zeker genieten van langsflitsend Nederlands landschap
Alleen stopt de intercity wel erg vaak na Amsterdam
Have fun! Ga er in februari heen, trammetjes lijken me wel gaaf in de sneeuw! Vlieg trouwens heen en waarschijnlijk via Leipzig met 2 nachtjes daar met de trein terug .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Have fun! Ga er in februari heen, trammetjes lijken me wel gaaf in de sneeuw! Vlieg trouwens heen en waarschijnlijk via Leipzig met 2 nachtjes daar met de trein terug .
Leip zeg
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Nee, de Dosan-lijn is echt gaaf. Ik heb in mijn reisverslagje al eens gepost over de aparte bedrijfsvoering op station Tsubojiri, maar het is ook een heel mooi landschap, een lijn met veel tunnels en galerijen enzo, en een smalspoor-enkelspoor-diesellijn met kantelbak-IC-treinen.
gewoon doen, rechtstreekse trein of toch naar Venetie, rijdt een APM zie ik net in de Raad de straat kwis, ook leuk.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tot sinds korte tijd heb ik lang niet meer in de treinentopic gekeken/gepost. Wat is het rustig laatste tijd. Paar jaar geleden was er om de dag ofzo een nieuw topic.
Op zondag 26 juni 2016 18:50 schreef hemarookworst het volgende: Tot sinds korte tijd heb ik lang niet meer in de treinentopic gekeken/gepost. Wat is het rustig laatste tijd. Paar jaar geleden was er om de dag ofzo een nieuw topic.
Tijdens de Fyra-perikelen ging het eventjes heel hard, nu gaat het wat wisselender.
Op zondag 26 juni 2016 20:35 schreef greavy het volgende: Er is DDM1 onderweg naar Enkhuizen om morgen in de spitspendel Enkhuizen-Amsterdam te starten volgens een kennis.
Op zondag 26 juni 2016 20:35 schreef greavy het volgende: Er is DDM1 onderweg naar Enkhuizen om morgen in de spitspendel Enkhuizen-Amsterdam te starten volgens een kennis.
Ga er maar vanuit dat de meeste stammen voor het begin van het nieuwe schooljaar (begin september) zullen rijden, dat zou NS vast zelf ook graag willen hebben.
Op zondag 26 juni 2016 20:11 schreef b2py het volgende: Ga zometeen trouwens epische busrit maken, Amersfoort - Apeldoorn. #yolo
In Apeldoorn stonden de (treinvervangende) bussen weer eens op het Busstation, na jaren in de Stationsstraat gestaan te hebben. Overigens goed geregeld, erlk half uur reden 3 bussen tegelijkertijd weg.
Breda-Dordrecht Message maandag 27 juni 2016, 07:14 : Reason: koperdiefstal
Tussen Breda en Lage Zwaluwe rijden geen treinen door koperdiefstal. Er rijden stopbussen tussen Breda en Lage Zwaluwe. Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 9:00 uur verholpen. Reizigers tussen Breda en Dordrecht kunnen omreizen via Roosendaal. Reizigers tussen Eindhoven en Rotterdam C. kunnen omreizen via 's-Hertogenbosch en Utrecht C. Reizigers tussen Breda en Rotterdam C. reizen met Hogesnelheidslijn Amsterdam C. - Schiphol Airport - Rotterdam C. - Breda.
Op maandag 27 juni 2016 12:10 schreef James1988 het volgende: Vanochtend had ik SLT 2658 voor mijn rit van Rotterdam naar Den Haag. Dat is de sprinter die in april 2012 bij Amsterdam een kusje gaf aan een VIRM.
Ze hebben 'm goed hersteld, al kun je door de dikke lijmrand wel zien dat er later een nieuwe kop op is gezet.
Op 21 april 2012 botste stam 8711 frontaal op SLT 2658. De 8711 was als trein 3067 onderweg van Den Helder naar Nijmegen toen het ter hoogte van de Singelgrachtbruggen treinstel 2658 tegen. Deze was als trein 4058 onderweg van Rotterdam naar Uitgeest. Bij dit ongeval viel 1 dode en 135 gewonden, waar van 55 mensen zwaar en ernstig gewond waren. De materiële schade is fors. De mBvk1/2 290 8683 heeft een vermorzelde kop en geknikt balkon, ABv5 380 8251 heeft beide balkons geknikt, evenals de bak zelf. De mBv7 8853 heeft 1 geknikt balkon. Deze knikken worden veroorzaakt doordat de kreukelzones de energie hebben geabsorbeerd. De overige bakken, de ABv6 380 8384, ABv3/4 380 8111 en mBvk1/2 290 8722, zijn ook licht beschadigd bij hun kreukelzones. In de nacht van 22 op 23 april 2012 is de treinstam naar Haarlem overgebracht. In de nacht van 1 op 2 juli 2013 is de stam naar Amersfoort overgebracht. Schadeherstel heeft nog niet plaatsgevonden. Voor deze overbrenging heeft nog een bakwisseling plaats gevonden. De mBvk 290 8722 is uit de stam gerangeerd en de plaats hiervan werd ingenomen door de mBvk 290 8829 uit de 9582. De mBvk 290 8722 werd in herstelling genomen.
1 rijtuig is in een ander stel gefietst, 1 rijtuig is voor herstel en 4 staan er in een loods in Amersfoort.
Op 21 april 2012 botste stam 8711 frontaal op SLT 2658. De 8711 was als trein 3067 onderweg van Den Helder naar Nijmegen toen het ter hoogte van de Singelgrachtbruggen treinstel 2658 tegen. Deze was als trein 4058 onderweg van Rotterdam naar Uitgeest. Bij dit ongeval viel 1 dode en 135 gewonden, waar van 55 mensen zwaar en ernstig gewond waren. De materiële schade is fors. De mBvk1/2 290 8683 heeft een vermorzelde kop en geknikt balkon, ABv5 380 8251 heeft beide balkons geknikt, evenals de bak zelf. De mBv7 8853 heeft 1 geknikt balkon. Deze knikken worden veroorzaakt doordat de kreukelzones de energie hebben geabsorbeerd. De overige bakken, de ABv6 380 8384, ABv3/4 380 8111 en mBvk1/2 290 8722......................
Maar ik hoorde iedereen tijdens de hoorzitting ook zeggen dat het ministerie voldoende sturingsmiddelen heeft. Hoe wordt daar op gereageerd? (Je werkt daar toch?)
Hoe daar over gedacht wordt, tja, dat verschilt natuurlijk. De heersende opvatting is dat er reden is om in te grijpen (en dat is wat de staatssecretaris ook uitstraalt). Wat individuele beleidsmedewerkers daar van vinden is minder relevant.
En dat er genoeg instrumenten zijn om in te grijpen: tja, dat zegt iedereen die vindt dat er niets hoeft te veranderen. Maar vergis je niet in de signalen van diezelfde partijen een half jaar geleden... Toen was er vanalles mis en moest de staatssecretaris meer regie nemen. Nu neemt ze die regie en dan is het ook weer niet goed.
De staatssecretaris vindt dat als ze ergens van is, ze er dan ook over moet gaan. Dat, gecombineerd met diverse adviezen over langere tijd, maakt dat zij nu het juiste moment vindt om meer zeggenschap over ProRail te krijgen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Is de staatssecretaris ingehaald door de tijd? Alsin de directies hebben in het half jaar voldoende grip op het bedrijf gekregen en meer sturing is niet meer nodig?
Op maandag 27 juni 2016 13:24 schreef b2py het volgende: Is de staatssecretaris ingehaald door de tijd? Alsin de directies hebben in het half jaar voldoende grip op het bedrijf gekregen en meer sturing is niet meer nodig?
Het gaat niet om de mate waarin de directies grip hebben op hun eigen organisatie. Het gaat om de mate waarin sturing vanuit het ministerie op die organisaties mogelijk is. Wat de Tweede Kamer frustreert is dat er wel (veel) publiek geld naar spoor gaat, maar dat de staatssecretaris niet eigenhandig kan ingrijpen. Want de Kamer kan de staatssecretaris immers aansturen met moties, begrotingen e.d. Maar het antwoord van de staatssecretaris is dan vaak iets als: in de concessie hebben we afgesproken dat... Als je dat organisatiemodel aanpast dan hoort daar ook een ander sturingsmodel bij.
Momenteel zitten we in een tijdsgewricht waarin politieke/ambtelijke aansturing niet meer een vies woord is, maar 'gewoon' een optie om te overwegen: vanuit de redenering dat ProRail een publieke taak uitvoert met publiek geld in het publieke domein. Dat dit een heel andere opvatting is dan 20 jaar geleden, toen de markt en privatisering alle problemen leek te kunnen oplossen, is natuurlijk duidelijk.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op maandag 27 juni 2016 13:40 schreef b2py het volgende: JR Central wil in 2020 een nieuwe versie van zijn N700 shinkansen introduceren met een bizarre aslast van slechts 11 ton.
DDM1 terug in de dienstregeling. vanmorgen heeft een DDM1 stam in de ochtendspits tussen Enkhuizen en Amsterdam Centraal gereden. mogelijk deze week meer DDM1 in de ochtendspits tussen Alkmaar en Haarlem.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Zonder gekheid: nog altijd aanwezig, maar minder merkbaar omdat het nu de rustige zomermaanden zijn waarin er minder studenten met de trein reizen. De uitdaging komt na de zomer als de massale studentenstroom weer op gang komt. Die eerste maanden (september en oktober) zijn altijd dramatisch omdat veel studenten dan nog geen kamer hebben in de stad waar ze studeren. In november zal zich dit normaal gesproken stabiliseren. In december komen de eerste Flirts op de baan, zijn de concessies Limburg en Gouda-Alphen niet meer bij NS, dus worden er weer een aantal treinstellen extra vrijgespeeld.
In de Duitse stad Halle heeft een man geprobeerd om een locomotief van een goederentrein te stelen.
De man van 21 brak afgelopen weekend in bij een loods van de Deutsche Bahn. Daar klom hij in de cabine van een diesellocomotief, die hij tevergeefs probeerde te starten. Hij werd uiteindelijk ontdekt door een medewerker van de Duitse spoorwegen.
De politie heeft nog geen idee wat de man van plan was met de locomotief. Hij was niet onder invloed van alcohol of drugs. De man zit vast voor huisvredebreuk en het veroorzaken van gevaar op het spoor.
Op maandag 27 juni 2016 18:33 schreef hemarookworst het volgende: Starten en wegrijden alsof je in een auto zit doe je ook niet ff bij een locomotief lijkt me?
Klopt, is een automaat. Gelukkig wel, want schakelen lijkt me zeker op de stadsdienst helemaal niks... Ik heb wel 5 pedalen, maar daarvan zijn er maar twee voor de bediening van de bus zelf (gas en rem).
Een dodemanspedaal hebben we dan weer niet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een trekker met een cvt bak heeft ook een koppelingspedaal
quote:
Op maandag 27 juni 2016 19:37 schreef dennistd het volgende: Klopt, is een automaat. Gelukkig wel, want schakelen lijkt me zeker op de stadsdienst helemaal niks... Ik heb wel 5 pedalen, maar daarvan zijn er maar twee voor de bediening van de bus zelf (gas en rem).
Kort verkeer is communicatie onderling tussen de chauffeurs. Bereik in de stad hooguit 5km, buitenaf haal je de 10km wel. Gewoon een soort portofoon ingebouwd in de bus. Is ideaal om aansluitingen te regelen of je collega te wijzen op een defecte koplamp
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De Nederlandse Spoorwegen gaan de komende periode ruim 4.000 personeelsleden opleiden voor de nieuwe Sprinter van Stadler. Vorige week is NS gestart met de opleiding van 277 monteurs/helpdeskmedewerkers. Later dit jaar en volgend jaar krijgen veel conducteurs en machinisten een instructie voor de nieuwe trein. ...
Dat zijn nogal veel mensen voor een serie van 58 treinen, of zijn machinisten en conducteurs bij NS bevoegd voor meer (of alle) soorten materieel?
Er zijn niet zo heel erg veel soorten materieel. DDZ, DDM, DDAR & ICR met 1700 hebben bijna dezelfde stuurtafel en eigenschappen, dan is er verder nog ICM, VIRM, SLT, SGM en nog wat klein apart grut zoals Thalys, ICE, DM90 en Traxx Die laatste twee hebben lang niet alle machinisten een bevoegdheid voor, voor Traxx loont het vaak ook alleen maar in combinatie met ERTMS bijvoorbeeld.
Ben ik er nog een vergeten?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Is ook niet zo gek gezien het toch best uitgestrekte gebied waar NS met Flirts gaat rijden. Ik kan me voorstellen dat personeel uit alle delen van het land daar weleens stoptreintjes rijdt.
Zouden ze het personeel voor Gouda-Alphen eigenlijk ook hebben meegeteld?
Even voor mijn beeldvorming, verdwijnen eind dit jaar zowel de SGM als de DM90 helemaal uit beeld? Of moet ik meer aan het geleidelijke uitstromen zoals bij mat64 denken?
Op dinsdag 28 juni 2016 00:11 schreef GlenSpey het volgende: Even voor mijn beeldvorming, verdwijnen eind dit jaar zowel de SGM als de DM90 helemaal uit beeld? Of moet ik meer aan het geleidelijke uitstromen zoals bij mat64 denken?
Nee en Nee.
DM'90 verdwijnt op het moment dat Syntus gaat rijden tussen Zwolle en Kampen en tussen Zwolle en Enschede, hoewel er nog wel de mogelijkheid bestaat dat het tijdelijk op gaat duiken tussen Leeuwarden en Meppel.
SGMm verdwijnt bij de instroom van de SNG (Sprinter Nieuwe Generatie) die vanaf 2018 instroomt.
De straks vrijgespeelde treinstellen worden ingezet ter versterking van andere treinen en om het mogelijk te maken dat VIRM in revisie gaat.
(Even ctrl-f doen op Fyra, anders blijf je scrollen)
De Kamer, gehoord de beraadslaging, van mening dat de Fyra-enquęte slechts de tweede helft van een slechte voetbalwedstrijd beschrijft; verzoekt de regering om, bij de vervolgacties die uit het rapport voort-vloeien ook de eerste helft in beschouwing te nemen, en gaat over tot de orde van de dag. Smaling
Het speelt wel hé, dat we er niet bij zijn dit EK.
Het is weer flink bingo tussen Amsterdam C en Rotterdam, waar er eerst een defecte trein in de weg stond tussen +/- 7:00 en 12:30 (toen de trein eindelijk was weggesleept) moet er nu ook nog een spoedreparatie plaatsvinden die tot 16:30 duurt...
Reizigers moeten omreizen via Haarlem
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik zit nu in de "lekker-lezen-doe-je-boven-in-de-trein"- coupé. Er ligt geen leenboek op dit tafeltje (mooi stippellijntje waar dat had kunnen liggen).