ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op woensdag 22 juni 2016 20:55 schreef Peter het volgende: Den Haag alsnog zijn Lage Landen Lijn geven , afsteken, de zee induwen en ombouwen tot dependance van Schiphol.
Een overstap schrikt reizigers af, dan mis je een hoop potentie. Welke ambtenaar of zakenreiziger wil na een half uur zijn spullen weer bij elkaar rapen en op Rotterdam overstappen? Dat schrikt af .
Ik vind het prima dat Den Haag wordt bediend wordt maar ze moeten eens ophouden met doen alsof elke ambtenaar en parlementariërt met de trein gaat want dat doen ze echt niet
Op woensdag 22 juni 2016 21:25 schreef Prins_Pils het volgende: Ik vind het prima dat Den Haag wordt bediend wordt maar ze moeten eens ophouden met doen alsof elke ambtenaar en parlementariërt met de trein gaat want dat doen ze echt niet
Onder rijksambtenaren buiten Defensie om wordt meer gebruik gemaakt van de trein dan van de auto om te forenzen. Ergo; je hebt het fout.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op woensdag 22 juni 2016 21:24 schreef Peter het volgende: Een overstap schrikt reizigers af, dan mis je een hoop potentie. Welke ambtenaar of zakenreiziger wil na een half uur zijn spullen weer bij elkaar rapen en op Rotterdam overstappen? Dat schrikt af .
Ambtenaren worden gepromoot om de trein te pakken, dat komt wel goed
Op woensdag 22 juni 2016 21:24 schreef Peter het volgende: Een overstap schrikt reizigers af, dan mis je een hoop potentie. Welke ambtenaar of zakenreiziger wil na een half uur zijn spullen weer bij elkaar rapen en op Rotterdam overstappen? Dat schrikt af .
De gemiddelde ambtenaar of zakenreiziger is ruim boven de 60. Dan mis je sowieso een hoop potentie.
Nee want dan willen ze ook dat er weer treinen gaan stoppen. Net als Den Haag afsteken en gewoon een lange brug of tunnel maar HS laten staan betekent vast dat dat de plek wordt waar alle ferries naar het afgestoken Den Haag precies van die plek vertrekken en er alsnog IC's en Beneluxen enzo moeten gaan stoppen omdat het dan de makkelijkste methode is geworden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Er zijn overigens landen, niet zo heel ver hier vandaan, waar paddestoelen staan, waar "onrust onder het personeel" het sterkste argument is dat je kunt verzinnen
Je kan het niet sterke argumenten vinden maar de argumenten voor zijn nog veel slechter. Ik zou bijvoorbeeld niet weten waarom het voor meer kennis bij prorail zou zorgen of voor een betere administratie zou zorgen. Ik zou ook niet weten waarom er dan beter aangestuurd zou worden vanuit het ministerie. Het sterkste argument is nog dat het logisch is omdat het bij Rijkswaterstaat ook zo werkt.. In dat licht vind ik onrust onder personeel nog een vrij goed argument want onrustig personeel werkt minder hard en minder goed samen.
Op donderdag 23 juni 2016 09:15 schreef James1988 het volgende: Als ze dit doorzetten komt er binnen 5 jaar een fusie met Rijkswaterstaat, dat weet ik zeker.
"Een trein heeft geen stuur" en "het kan voor onrust onder het personeel zorgen" vind ik eerlijk gezegd geen hele sterke tegenargumenten.
Een sterk tegenargument is dat Eringa al veel verbeteringen in gang heeft gezet en dat hij tijd nodig heeft om dit resultaat op te laten leveren.
Daarnaast hebben het kabinet en kamer al allerlei middelen in handen om ProRail te sturen, maar ze maken er geen gebruik van. En als je wilt dat ProRail nog beter gaat presteren dan moet je toch echt de eisen opschroeven.
Reis je vaak met PKP-IC eigenlijk? Was wat aan het rondneuzen op Vagonweb en vond het bazenrijtuig terug waar ik twee jaar geleden mee heb gereisd: B9mnopuz. Dacht dat de meeste B9 hetzelfde waren en kon hem daarom eerder niet vinden. Die n maakt dus een verschil
Al die antenne info in Frankrijk is openbaar, er zijn genoeg dorpen/eilanden die 1 provider dekking hebben.
Er zijn ook collectieve antennes (zone blanche) die betaald zijn met gemeenschapsgeld, in dat geval kan iedereen op 1 antenne..maar dit is wel in zeer laag bevolkte gebieden...
Reis je vaak met PKP-IC eigenlijk? Was wat aan het rondneuzen op Vagonweb en vond het bazenrijtuig terug waar ik twee jaar geleden mee heb gereisd: B9mnopuz. Dacht dat de meeste B9 hetzelfde waren en kon hem daarom eerder niet vinden. Die n maakt dus een verschil
Toch handig die wissels op Rotterdam Centraal. Er is vanmiddag een sprinter naar Hoek van Holland Strand vertrokken vanaf spoor 15. Deze is het hele emplacement overgestoken om in Schiedam gewoon op het normale spoor te halteren. Normale vertrekspoor in Rotterdam is 1b
Op donderdag 23 juni 2016 19:32 schreef Peterselieman het volgende: Toch handig die wissels op Rotterdam Centraal. Er is vanmiddag een sprinter naar Hoek van Holland Strand vertrokken vanaf spoor 15. Deze is het hele emplacement overgestoken om in Schiedam gewoon op het normale spoor te halteren. Normale vertrekspoor in Rotterdam is 1b
en je kunt vanaf gouda ook gewoon op 1b binnenkomen. Dat is prettig want dan sta ik gelijk bij de ingang van het personeelsverblijf
Op donderdag 23 juni 2016 19:32 schreef Peterselieman het volgende: Toch handig die wissels op Rotterdam Centraal. Er is vanmiddag een sprinter naar Hoek van Holland Strand vertrokken vanaf spoor 15. Deze is het hele emplacement overgestoken om in Schiedam gewoon op het normale spoor te halteren. Normale vertrekspoor in Rotterdam is 1b
Hinder? Nee hoor, bij de westelijke splitsing ga je rechtsaf, dan kom je op het verlengde van spoor 5 terecht, hoef je enkel spoor 4 en 3 nog over te steken om via 2a naar 1b te gaan.
Hinder? Nee hoor, bij de westelijke splitsing ga je rechtsaf, dan kom je op het verlengde van spoor 5 terecht, hoef je enkel spoor 4 en 3 nog over te steken om via 2a naar 1b te gaan.
Daarom. Minder hinder dan vanaf spoor 15 richting Hoek van Holland
Op donderdag 23 juni 2016 21:42 schreef dennistd het volgende: Maastricht-Luik (daar is weer eens een staking aan de gang) Rotterdam-Dordrecht (een seinstoring) Almere-Naarden (een seinstoring)
Niks weergerelateerd dus, hoewel een seinstoring ook een sectiestoring veroorzaakt door de warmte kan zijn natuurlijk.
Op donderdag 23 juni 2016 21:42 schreef dennistd het volgende: Maastricht-Luik (daar is weer eens een staking aan de gang) Rotterdam-Dordrecht (een seinstoring) Almere-Naarden (een seinstoring)
Niks weergerelateerd dus, hoewel een seinstoring ook een sectiestoring veroorzaakt door de warmte kan zijn natuurlijk.
Is die niet nog van noodweer van vannacht/vanochtend?
Op donderdag 23 juni 2016 19:32 schreef Peterselieman het volgende: Toch handig die wissels op Rotterdam Centraal. Er is vanmiddag een sprinter naar Hoek van Holland Strand vertrokken vanaf spoor 15. Deze is het hele emplacement overgestoken om in Schiedam gewoon op het normale spoor te halteren. Normale vertrekspoor in Rotterdam is 1b
Dat moet dan wel via Delfhavense Schie Aansluiting zijn gegaan. Op Rtd is het onmogelijk om zonder zonder omlopen van spoor 15 op spoor 2 te komen.
Jep, een Van de tekortkomingen van het systeem. De trein zal wel niet verder rijden dan Eindhoven, dus de reden van het inkorten is dan 'aanrijding met persoon'. De trein vertrekt schijnbaar om een andere reden later dan gepland, maar er kan maar één oorzaak aan een trein gekoppeld worden. Gevolg: ic vertrekt over 5 min door aanrijding persoon.
Als het goed is komt er deze herfst/winter een grote update. Hierbij moeten een aantal van dit soort knelpunten opgelost zijn.
je bedoelt dat we dan zinnige informatie gaan krijgen en zo? Dat onzin als "Rijdt niet in verband met op last van de politie" ook verleden tijd zal zijn?
Ook mooi: op het OBIS-scherm staat, net als op de NS-app en de matrixborden op de stations: geen treinen Breda - Tilburg Universiteit door een sein- en overwegstoring, prognose 01:00. Dat zie je ook op de vertrektijden van Breda: er rijdt niks richting het oosten.
Maar dat weet OBIS nog niet (die toont gewoon de route t/m Venlo), toen er net werd omgeroepen werd er gezegd "Rijdt niet verder dan Eindhoven". Volgens mij komt deze trein dan toch langs Breda - Tilburg Uni?
Op donderdag 23 juni 2016 23:04 schreef MTL het volgende: Jep, een Van de tekortkomingen van het systeem. De trein zal wel niet verder rijden dan Eindhoven, dus de reden van het inkorten is dan 'aanrijding met persoon'. De trein vertrekt schijnbaar om een andere reden later dan gepland, maar er kan maar één oorzaak aan een trein gekoppeld worden. Gevolg: ic vertrekt over 5 min door aanrijding persoon.
Als het goed is komt er deze herfst/winter een grote update. Hierbij moeten een aantal van dit soort knelpunten opgelost zijn.
Waarom duurt zoiets zo lang? (Begrijp dat nooit zo goed..)
Waarom duurt zoiets zo lang? (Begrijp dat nooit zo goed..)
Hoi, hier spreekt een softwareontwikkelaar met inmiddels 8 jaar ervaring op projecten.
Er zijn een aantal factoren die meespelen bij het bepalen van de complexiteit van een project: 1) De beschikbare hoeveelheid mensen ('resources') met de juiste kennis ('skills') 2) De eisen en wensen van de klant 3) Het beschikbare budget 4) Andere systemen (integratie, databronnen, output, enz.) 5) De stakeholders (de klant, testers, eindgebruikers, enz.)
Het klimaat waaronder je werkt verschilt per project. Een paar jaar terug zat ik bij een zeker Scandinavisch bedrijf waar een enorme "Can do"-mentaliteit heerste. Mensen staken de handen uit de mouwen, akkoorden werden snel gestoken en doorlooptijden waren kort.
Ik zit nu bij een heel ander bedrijf (in olie en gas) en daar heerst veel meer een polderklimaat. Er zijn veel mensen die iets te zeggen willen hebben, besluiten worden lang niet altijd snel genomen en ook nadat een besluit is genomen gebeurt het nog regelmatig dat er terug wordt gekomen op een eerder 'definitief' besluit.
Ik denk dat dat bij dit project niet anders is. NS en ProRail zijn de grootste belanghebbenden bij InfoPlus, maar ondertussen heb je ook te maken met bijvoorbeeld Rover, Viziris (blinden/slechtzienden), en nog allerlei andere vervoerders.
En dan is het nog zo dat er binnen die organisaties óók weer andere belangen spelen. De afdeling Reisinfo wil graag zo goed mogelijk vertellen waarom een trein te laat is, maar dit levert weer meer werk op voor de afdeling Be- en bijsturing. I.p.v. één vertragingsreden moeten die ineens meerdere redenen gaan achterhalen en noteren.
De kans bestaat dat Chef Bijsturing vervolgens in protest gaat tegen de plannen van Reisinfo, waardoor er naar compromissen gezocht moet worden. Of, als dat niet kan, moet er gewacht worden tot iemand van hogerhand het aandurft om de knoop door te hakken. Daarbij moeten de belangen van Bijsturing ook weer worden meegenomen, want anders zullen ze simpelweg weigeren om te gaan werken met de nieuwe mogelijkheden (een enkeling daargelaten).
Is dan eigenlijk het plan van aanpak aan de voorkant niet goed of wordt dan teveel tijdens het uitvoeren bijgestuurd? (Bekijkende vanuit mijn bouwdenkwijze)
Edit: sorry voor mijn korte antwoord trouwens, zeer uitgebreid en leerzaam is die van jou in ieder geval.
[ Bericht 27% gewijzigd door b2py op 23-06-2016 23:42:23 ]
Een van de verbeteringen die er nu aan zit te komen is dat treinen met een andere eindbestemming dan normaal, nu ook duidelijk de nieuwe eindbestemming laten zien in het rood (ik geloof dat de oude eindbestemming doorgestreept wordt, maar dat weet ik niet zeker). Ook worden nu eindelijk zo veel mogelijk tussenstations in één keer getoond op de borden, in plaats van die rampzalige scrollende lijst.
Zo maar een paar punten die volgens mij al jaren spelen.
Op donderdag 23 juni 2016 23:32 schreef b2py het volgende: Is dan eigenlijk het plan van aanpak aan de voorkant niet goed of wordt dan teveel tijdens het uitvoeren bijgestuurd? (Bekijkende vanuit mijn bouwdenkwijze)
Dat is een samenloop van omstandigheden, mede ingegeven door de projectmethodiek.
Wat je vaak ziet: men wil veel nieuwe functionaliteit hebben, en alles moet in één keer naar productie. Dat betekent dat je, voor je gaat ontwikkelen, uitgebreid moet afstemmen over wát je wilt hebben. Dan gaan mensen bouwen, gaat het getest worden, en wordt het uiteindelijk opgeleverd.
Dat is een aanpak die bij de bouw van een flatgebouw goed werkt. Je voegt niet "even" een verdieping toe, tenslotte. En de liftkoker vijf meter naar rechts verplaatsen is ook onhaalbaar wanneer de fundering al is gestort.
IT-projecten werken zo niet. Omdat software redelijk snel kan worden aangepast, komen mensen nog laat met verzoekjes ("kan dit er ook nog bij?") of worden change requests soms zelfs als bugs opgevoerd.
In de IT zijn er projectmethodieken die beter werken (agile, scrum): werk wordt opgehakt in kleinere brokken en er wordt iteratief opgeleverd. Elke paar weken gaat er een nieuwe versie naar productie. Daarin zitten dan relatief minder nieuwe dingne, maar wel precies 'wat de klant wil'.
Het nadeel aan agile/scrum is dat de hele organisatie erop ingericht moeten zijn. Een klant moet bereid zijn om regelmatig input te leveren, actief mee te testen, en te accepteren dat sommige features pas later worden ontwikkeld/gebouwd omdat ze minder belangrijk zijn.
En: eindgebruikers moeten niet helemaal in de stress schieten wanneer er met enige regelmaat iets verandert. Sommige organisaties zijn daar goed in (zoals dat Scandinavisch bedrijf: elke 2 maanden ging een nieuwe versie naar productie), maar bij andere organisaties werkt dat niet zo.
quote:
Edit: sorry voor mijn korte antwoord trouwens, zeer uitgebreid en leerzaam is die van jou in ieder geval.
Ik heb een retourtje Berlijn - Poznan gemaakt, verder kom ik niet
Rijtuig zag er toen ook niet zo goed uit als jij hem nu geeft
Trouwens, valt me wel op dat op de treinaanwijzers in Duitsland Poznan en Warsawa staat vermeld in plaats van Posen en Warschau. De Duitsers hanteren toch altijd liever de Duitse namen in plaats van de plaatselijke namen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Ik kan me voorstellen dat het pushen van updates iedere maand/2 maanden naar productie niet zo goed werkt in een Infoplus omgeving met steeds veranderende informatie voor reizigers. Die klap wil je graag in 1 keer
Bij Infoplus heb je ook nog eens te maken met verschillende afnemers van de informatie. Niet alleen de borden op de stations en de reisinformatieomroepen, maar ook apps zoals OVinfo, de Reisplanner-app en allerlei andere partijen maken hier gebruik van.
Als je een 'breaking change' doorvoert moet je zorgen dat ook die dingen allemaal blijven werken (of je moet elke maand de hele keten zien te updaten, onhaalbaar). Ook dat voegt de nodige complexiteit toe aan het geheel.
Maar niet op mijn lijn.. ik ben al voorbij Lage Zwaluwe
Ook wel weer typisch: net na vertrek uit Rotterdam werd er omgeroepen "welkom in de intercity naar Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven en Venlo."... vlak voor Dordrecht: "Ik heb helaas net te horen gekregen dat de trein niet verder rijdt dan Breda. Ik hou u nog op de hoogte over hoe u uw reis kunt vervolgen."
Maar niet op mijn lijn.. ik ben al voorbij Lage Zwaluwe
Ook wel weer typisch: net na vertrek uit Rotterdam werd er omgeroepen "welkom in de intercity naar Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven en Venlo."... vlak voor Dordrecht: "Ik heb helaas net te horen gekregen dat de trein niet verder rijdt dan Breda. Ik hou u nog op de hoogte over hoe u uw reis kunt vervolgen."
Laatste station-service. De sprinter van 0:24 was al geschrapt (geen materieel), dus door nu toch nog even te stoppen worden die stations ook nog bediend in de richting van Tilburg.
Tussen Tilburg en Eindhoven heeft de laatste stoptrein wel gewoon gereden, dus kan de IC door volgens dienstregeling.
Al denk ik niet dat er ook maar één persoon op die stations in- of uitstapt, de verstoring zou tot 01:00 duren dus de mensen die nog moesten reizen hebben allang een bus gepakt.
Half Limburg en Brabant ligt plat. Sittard - Born: tak op het spoor. Blerick - Eindhoven: blikseminslag. Heerlen - Valkenburg: bomen op het spoor. Boxtel - Eindhoven: aanrijding persoon. Heerlen - Landgraaf: spoorverzakking. Kerkrade - Landgraaf: bomen op het spoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 24 juni 2016 00:18 schreef b2py het volgende: Nice, eindelijk! Die stationsprojecten kosten me wat geld maar wat levert het ook pareltjes op!