abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163224494


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


pi_163224759
Ja gewoon dat hele hagenezengat opheffen, hup weg ermee :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163224760
Den Haag alsnog zijn Lage Landen Lijn geven :Y *O*
dag
  woensdag 22 juni 2016 @ 20:59:00 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163224909
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:55 schreef Peter het volgende:
Den Haag alsnog zijn Lage Landen Lijn geven :Y *O*, afsteken, de zee induwen en ombouwen tot dependance van Schiphol.
Fixed it.
pi_163225245
Overstappen in Rotterdam is ook niet zo zwaar vanuit Den Haag. Anders pak je de vierwielert maar.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_163225989
Een overstap schrikt reizigers af, dan mis je een hoop potentie. Welke ambtenaar of zakenreiziger wil na een half uur zijn spullen weer bij elkaar rapen en op Rotterdam overstappen? Dat schrikt af :Y.
dag
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:25:41 #7
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163226021
Ik vind het prima dat Den Haag wordt bediend wordt maar ze moeten eens ophouden met doen alsof elke ambtenaar en parlementariërt met de trein gaat want dat doen ze echt niet :')
doei
pi_163226100
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:25 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik vind het prima dat Den Haag wordt bediend wordt maar ze moeten eens ophouden met doen alsof elke ambtenaar en parlementariërt met de trein gaat want dat doen ze echt niet :')
Onder rijksambtenaren buiten Defensie om wordt meer gebruik gemaakt van de trein dan van de auto om te forenzen. Ergo; je hebt het fout.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163226113
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:24 schreef Peter het volgende:
Een overstap schrikt reizigers af, dan mis je een hoop potentie. Welke ambtenaar of zakenreiziger wil na een half uur zijn spullen weer bij elkaar rapen en op Rotterdam overstappen? Dat schrikt af :Y.
Ambtenaren worden gepromoot om de trein te pakken, dat komt wel goed
pi_163226380
Gaat ie dan nou eindelijk dordrecht eens voorbij karren?
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:50:50 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163227060
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:24 schreef Peter het volgende:
Een overstap schrikt reizigers af, dan mis je een hoop potentie. Welke ambtenaar of zakenreiziger wil na een half uur zijn spullen weer bij elkaar rapen en op Rotterdam overstappen? Dat schrikt af :Y.
De gemiddelde ambtenaar of zakenreiziger is ruim boven de 60. Dan mis je sowieso een hoop potentie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 22 juni 2016 @ 21:53:17 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163227147
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja gewoon dat hele hagenezengat opheffen, hup weg ermee :P
Ruimte voor de Waddenzee ofzo
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 22 juni 2016 @ 21:55:22 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163227224
Waar ik zei Waddenzee is Noordzee. Stop de tijd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 22 juni 2016 @ 22:03:39 #14
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163227503
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:55 schreef derLudolf het volgende:
Waar ik zei Waddenzee is Noordzee. Stop de tijd.
Hoe veel jokers wil je inzetten?
pi_163227577
Dat station van HS kan je wat mij betreft nog wel hergebruiken elders.
  woensdag 22 juni 2016 @ 22:14:02 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163227837
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:05 schreef Doc__Zenith het volgende:
Dat station van HS kan je wat mij betreft nog wel hergebruiken elders.
Leuk voor Geerdijk :Y
pi_163227969
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Leuk voor Geerdijk :Y
Nee want dan willen ze ook dat er weer treinen gaan stoppen. Net als Den Haag afsteken en gewoon een lange brug of tunnel maar HS laten staan betekent vast dat dat de plek wordt waar alle ferries naar het afgestoken Den Haag precies van die plek vertrekken en er alsnog IC's en Beneluxen enzo moeten gaan stoppen omdat het dan de makkelijkste methode is geworden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 23 juni 2016 @ 00:18:54 #18
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_163231441
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juni 2016 @ 00:30:09 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163231604
quote:
Verkeerde idee. En ik maar denken dat als het niet gedragen wordt het in een diepe la zou belanden.

Laat Eringa zijn werk eens uitvoeren en als je grip op ProRail wilt kun je ook de eisen opschroeven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163232944
quote:
De gehele sector is tegen, toch de lui waarvan je verwacht dat ze de situatie begrijpen en dan toch doordouwen..
pi_163232946
Waarom is men er eigenlijk zo op tegen?
pi_163232996
quote:
"Een trein heeft geen stuur" en "het kan voor onrust onder het personeel zorgen" vind ik eerlijk gezegd geen hele sterke tegenargumenten.
pi_163233168
Er zijn overigens landen, niet zo heel ver hier vandaan, waar paddestoelen staan, waar "onrust onder het personeel" het sterkste argument is dat je kunt verzinnen :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:08:52 #25
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_163233555
Je kan het niet sterke argumenten vinden maar de argumenten voor zijn nog veel slechter. Ik zou bijvoorbeeld niet weten waarom het voor meer kennis bij prorail zou zorgen of voor een betere administratie zou zorgen. Ik zou ook niet weten waarom er dan beter aangestuurd zou worden vanuit het ministerie. Het sterkste argument is nog dat het logisch is omdat het bij Rijkswaterstaat ook zo werkt.. In dat licht vind ik onrust onder personeel nog een vrij goed argument want onrustig personeel werkt minder hard en minder goed samen.
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:15:08 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163233624
Als ze dit doorzetten komt er binnen 5 jaar een fusie met Rijkswaterstaat, dat weet ik zeker.
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:21:46 #27
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_163233714
Momenteel rijden er door een seinstoring al minder treinen tussen Dordrecht en Zwijndrecht.

Dat zijn er dus veel minder:
Tussen Dordrecht en Zwijndrecht rijden er veel minder treinen door een seinstoring.

Ten behoeve van herstelwerkzaamheden is er van 9.10 tot 10.00 uur zeer beperkt treinverkeer mogelijk.

Is 'zeer beperkt' de overtreffende trap van 'veel minder' en dan rijd het er toch gewoon helemaal niets meer?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_163233763
De treinen naar het westen rijden wel, zuiden niet en IC's maken extra stop? Ingewikkeld hoor :P
pi_163233944
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:15 schreef James1988 het volgende:
Als ze dit doorzetten komt er binnen 5 jaar een fusie met Rijkswaterstaat, dat weet ik zeker.
Wat is daar eigenlijk op tegen dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:35:51 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163233957
quote:
3s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is daar eigenlijk op tegen dan?
Daar hoeft niks op te tegen te zijn, zo werkt het in Zweden ook. :Y
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juni 2016 @ 09:59:38 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163234426
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 08:02 schreef Igen het volgende:

[..]

"Een trein heeft geen stuur" en "het kan voor onrust onder het personeel zorgen" vind ik eerlijk gezegd geen hele sterke tegenargumenten.
Een sterk tegenargument is dat Eringa al veel verbeteringen in gang heeft gezet en dat hij tijd nodig heeft om dit resultaat op te laten leveren.

Daarnaast hebben het kabinet en kamer al allerlei middelen in handen om ProRail te sturen, maar ze maken er geen gebruik van. En als je wilt dat ProRail nog beter gaat presteren dan moet je toch echt de eisen opschroeven.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 juni 2016 @ 10:43:30 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163235412
Is het verlaten Station van Cafranc hier weleens voorbijgekomen? Het is zo groot als Saint Lazare



https://en.wikipedia.org/(...)onal_Railway_Station
pi_163235503
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:05 schreef Doc__Zenith het volgende:
Dat station van HS kan je wat mij betreft nog wel hergebruiken elders.
Te laat... HS is al bijna weggespoeld! :P
pi_163235511
Ja, vergane glorie :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163236304
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar hoeft niks op te tegen te zijn, zo werkt het in Zweden ook. :Y
En daar onderzoeken ze juist weer om het te splitsen omdat technische kennis is weggelekt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juni 2016 @ 11:33:18 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163236382
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Te laat... HS is al bijna weggespoeld! :P
[ afbeelding ]
Het dagje zee begint al op het station. Goeie marketingstunt _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163236449
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 11:29 schreef TemulMelvin het volgende:

[..]

En daar onderzoeken ze juist weer om het te splitsen omdat technische kennis is weggelekt.
Dat probleem speelt bij RWS net zo goed trouwens..
  Moderator donderdag 23 juni 2016 @ 11:48:05 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163236771
quote:
Hmm, wou ik net gaan posten...
Hij's fijn
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163236863
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Te laat... HS is al bijna weggespoeld! :P
[ afbeelding ]
Slim plan om met blote voeten door dat gore bruine water te gaan banjeren. Zie je al die heroïnespuiten tenminste niet liggen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 juni 2016 @ 13:04:27 #41
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163238463
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Slim plan om met blote voeten door dat gore bruine water te gaan banjeren. Zie je al die heroïnespuiten tenminste niet liggen :s)
:') :X _O-
pi_163238467
Siemens heeft nieuw glas ontwikkeld waardoor het bereik van mobiele telefoons met 33% moet toenemen, afhankelijk van de provider, in de trein. http://www.railjournal.co(...)enge.html?channel=00
  donderdag 23 juni 2016 @ 13:08:45 #43
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163238559
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 13:04 schreef b2py het volgende:
Siemens heeft nieuw glas ontwikkeld waardoor het bereik van mobiele telefoons met 33% moet toenemen, afhankelijk van de provider, in de trein. http://www.railjournal.co(...)enge.html?channel=00
3 van de 4 providers doen heel veel moeite om in de trein bereikbaar te zijn, de LGV is duidelijk te zien op de antenne kaart

http://www.lebonforfait.f(...)g=478276345-38957260

http://www.lebonforfait.f(...)g=478276345-38957260

http://www.lebonforfait.f(...)g=478276345-38957260

Edit: Provider die geen moeite doet

http://www.lebonforfait.f(...)g=478276345-38957260
pi_163238596
Gaaf :Y
  Moderator donderdag 23 juni 2016 @ 13:24:52 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163238886
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 13:10 schreef b2py het volgende:
Gaaf :Y
Reis je vaak met PKP-IC eigenlijk? ;) Was wat aan het rondneuzen op Vagonweb en vond het bazenrijtuig terug waar ik twee jaar geleden mee heb gereisd: B9mnopuz. Dacht dat de meeste B9 hetzelfde waren en kon hem daarom eerder niet vinden. Die n maakt dus een verschil :+



Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 23 juni 2016 @ 13:25:44 #46
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163238899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 13:10 schreef b2py het volgende:
Gaaf :Y
Al die antenne info in Frankrijk is openbaar, er zijn genoeg dorpen/eilanden die 1 provider dekking hebben.

Er zijn ook collectieve antennes (zone blanche) die betaald zijn met gemeenschapsgeld, in dat geval kan iedereen op 1 antenne..maar dit is wel in zeer laag bevolkte gebieden...
pi_163239105
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 13:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Reis je vaak met PKP-IC eigenlijk? ;) Was wat aan het rondneuzen op Vagonweb en vond het bazenrijtuig terug waar ik twee jaar geleden mee heb gereisd: B9mnopuz. Dacht dat de meeste B9 hetzelfde waren en kon hem daarom eerder niet vinden. Die n maakt dus een verschil :+


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb een retourtje Berlijn - Poznan gemaakt, verder kom ik niet :')

Rijtuig zag er toen ook niet zo goed uit als jij hem nu geeft
  donderdag 23 juni 2016 @ 14:14:13 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163240162
Wat krijg je als je zware regenval en derde rail combineert?



Foto: Driver Potter
  Moderator donderdag 23 juni 2016 @ 14:17:37 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163240242
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 13:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb een retourtje Berlijn - Poznan gemaakt, verder kom ik niet :')

Rijtuig zag er toen ook niet zo goed uit als jij hem nu geeft
Heb er zelf ook maar twee uurtjes in gezeten hoor, Poznan naar Wroclaw ;) Maar vond het erg aangenaam en een ook mooi fris interieur.

De rijtuigen op Wroclaw Hamburg waren ouder. Volgens mij worden die ook ingezet tussen Berlijn en Warschau :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 23 juni 2016 @ 14:18:34 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163240270
quote:
17s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:14 schreef James1988 het volgende:
Wat krijg je als je zware regenval en derde rail combineert?

[ afbeelding ]

Foto: Driver Potter
Elektrolyse :Y
Even vuurtje er bij houden :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163241721
En weer een seinstoring. Wanneer gaat ProRail die nou eens wegsaneren?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_163241827
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Elektrolyse :Y
Even vuurtje er bij houden :P
Nein mann gewoon stoom denk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juni 2016 @ 19:32:10 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163247072
Toch handig die wissels op Rotterdam Centraal. Er is vanmiddag een sprinter naar Hoek van Holland Strand vertrokken vanaf spoor 15. Deze is het hele emplacement overgestoken om in Schiedam gewoon op het normale spoor te halteren. Normale vertrekspoor in Rotterdam is 1b _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163247182
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
Toch handig die wissels op Rotterdam Centraal. Er is vanmiddag een sprinter naar Hoek van Holland Strand vertrokken vanaf spoor 15. Deze is het hele emplacement overgestoken om in Schiedam gewoon op het normale spoor te halteren. Normale vertrekspoor in Rotterdam is 1b _O-
en je kunt vanaf gouda ook gewoon op 1b binnenkomen. Dat is prettig want dan sta ik gelijk bij de ingang van het personeelsverblijf
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juni 2016 @ 19:43:53 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163247286
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 19:38 schreef Salatrel het volgende:

[..]

en je kunt vanaf gouda ook gewoon op 1b binnenkomen. Dat is prettig want dan sta ik gelijk bij de ingang van het personeelsverblijf
ja, maar daar hinder je veel minder treinen mee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163247412
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
Toch handig die wissels op Rotterdam Centraal. Er is vanmiddag een sprinter naar Hoek van Holland Strand vertrokken vanaf spoor 15. Deze is het hele emplacement overgestoken om in Schiedam gewoon op het normale spoor te halteren. Normale vertrekspoor in Rotterdam is 1b _O-
Kan straks niet meer he, als OSR een feit is *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 juni 2016 @ 20:17:07 #57
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_163248032
OSR? Operationeel Stromingsmodel Rotterdam?
  donderdag 23 juni 2016 @ 20:21:09 #58
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163248133
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:17 schreef ReisT het volgende:
OSR? Operationeel Stromingsmodel Rotterdam?
Even mouse-overen ;)
doei
pi_163248359
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 19:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, maar daar hinder je veel minder treinen mee
Hinder? Nee hoor, bij de westelijke splitsing ga je rechtsaf, dan kom je op het verlengde van spoor 5 terecht, hoef je enkel spoor 4 en 3 nog over te steken om via 2a naar 1b te gaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juni 2016 @ 20:51:24 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163248825
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:31 schreef MTL het volgende:

[..]

Hinder? Nee hoor, bij de westelijke splitsing ga je rechtsaf, dan kom je op het verlengde van spoor 5 terecht, hoef je enkel spoor 4 en 3 nog over te steken om via 2a naar 1b te gaan.
Daarom. Minder hinder dan vanaf spoor 15 richting Hoek van Holland
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163249103
Pff, ik moet niet te snel lezen. Ik las het als "daar hinder je te veel treinen mee" :@
  donderdag 23 juni 2016 @ 21:30:49 #62
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163249808
Onweer is coming <3

Liggen er nog geen spoorlijnen in gruzeleduigementen onderhand?
doei
  Redactie Sport donderdag 23 juni 2016 @ 21:42:08 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163250154
Maastricht-Luik (daar is weer eens een staking aan de gang)
Rotterdam-Dordrecht (een seinstoring)
Almere-Naarden (een seinstoring)

Niks weergerelateerd dus, hoewel een seinstoring ook een sectiestoring veroorzaakt door de warmte kan zijn natuurlijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juni 2016 @ 21:42:41 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163250167
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:42 schreef dennistd het volgende:
Maastricht-Luik (daar is weer eens een staking aan de gang)
Rotterdam-Dordrecht (een seinstoring)
Almere-Naarden (een seinstoring)

Niks weergerelateerd dus, hoewel een seinstoring ook een sectiestoring veroorzaakt door de warmte kan zijn natuurlijk.
of veroorzaakt door onweer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163250209
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:42 schreef dennistd het volgende:
Maastricht-Luik (daar is weer eens een staking aan de gang)
Rotterdam-Dordrecht (een seinstoring)
Almere-Naarden (een seinstoring)

Niks weergerelateerd dus, hoewel een seinstoring ook een sectiestoring veroorzaakt door de warmte kan zijn natuurlijk.
Is die niet nog van noodweer van vannacht/vanochtend?
  donderdag 23 juni 2016 @ 21:44:23 #66
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163250221
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:42 schreef dennistd het volgende:
Maastricht-Luik (daar is weer eens een staking aan de gang)
Alweer of nog steeds?
doei
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juni 2016 @ 21:45:31 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163250254
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:44 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Alweer of nog steeds?
Volgens mij weten de Belgen dat zelf niet eens meer en staken ze daarom maar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163250299
Lekker nuttig dan, al die praat over die Limax en zo daar :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 23 juni 2016 @ 21:53:08 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163250497
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:44 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Alweer of nog steeds?
Rond 20.30u als ik het zo bekijk: http://ovtijden.com/avtdag/edn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_163250511
Morgen weer nationale stakingsdag in Belgie

Of nouja, vanaf vanavond dus
  Redactie Sport donderdag 23 juni 2016 @ 21:53:51 #71
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163250515
Die bij Dordrecht is van 15u en Naarden van 14u, dus niet van vanmorgen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_163250540
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:53 schreef dennistd het volgende:
Die bij Dordrecht is van 15u en Naarden van 14u, dus niet van vanmorgen
De storing zou zomaar teruggekomen kunnen zijn: https://www.rijdendetrein(...)ordrecht-rotterdam-c
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juni 2016 @ 21:59:21 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163250685
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:54 schreef b2py het volgende:

[..]

De storing zou zomaar teruggekomen kunnen zijn: https://www.rijdendetrein(...)ordrecht-rotterdam-c
Dat zie je wel vaker als er blikseminslag is geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:31:06 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163251671
En nu ligt Breda - Tilburg plat door een seinstoring.

Hopelijk blijft het hierbij, ik moet nog naar huis :')
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:45:10 #75
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163252142
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
Toch handig die wissels op Rotterdam Centraal. Er is vanmiddag een sprinter naar Hoek van Holland Strand vertrokken vanaf spoor 15. Deze is het hele emplacement overgestoken om in Schiedam gewoon op het normale spoor te halteren. Normale vertrekspoor in Rotterdam is 1b _O-
Dat moet dan wel via Delfhavense Schie Aansluiting zijn gegaan. Op Rtd is het onmogelijk om zonder zonder omlopen van spoor 15 op spoor 2 te komen.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juni 2016 @ 22:55:13 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163252504
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:45 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat moet dan wel via Delfhavense Schie Aansluiting zijn gegaan. Op Rtd is het onmogelijk om zonder zonder omlopen van spoor 15 op spoor 2 te komen.
klopt. Dacht dat er dichterbij nog wissels lagen, maar je hebt gelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:55:55 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163252530
Te Den Haag Centraal: "Dames en heren, de intercity naar Venlo van 22:52 vertrekt vanwege een aanrijding met een persoon over ongeveer 5 minuten"

Klinkklare kolder. Die aanrijding is net pas gebeurd, en is tussen Eindhoven en Helmond. Dat is 2 uur hier vandaan.
pi_163252848
Jep, een Van de tekortkomingen van het systeem. De trein zal wel niet verder rijden dan Eindhoven, dus de reden van het inkorten is dan 'aanrijding met persoon'.
De trein vertrekt schijnbaar om een andere reden later dan gepland, maar er kan maar één oorzaak aan een trein gekoppeld worden. Gevolg: ic vertrekt over 5 min door aanrijding persoon.

Als het goed is komt er deze herfst/winter een grote update. Hierbij moeten een aantal van dit soort knelpunten opgelost zijn.
pi_163252902
je bedoelt dat we dan zinnige informatie gaan krijgen en zo? Dat onzin als "Rijdt niet in verband met op last van de politie" ook verleden tijd zal zijn? O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:06:04 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163252907
Het mooie was nog wel dat dit een handmatige omroep was. Degene die aan het omroepen is heeft gewoon geen flauw idee waar ze het over heeft :D
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:09:04 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163253023
Ook mooi: op het OBIS-scherm staat, net als op de NS-app en de matrixborden op de stations: geen treinen Breda - Tilburg Universiteit door een sein- en overwegstoring, prognose 01:00. Dat zie je ook op de vertrektijden van Breda: er rijdt niks richting het oosten.

Maar dat weet OBIS nog niet (die toont gewoon de route t/m Venlo), toen er net werd omgeroepen werd er gezegd "Rijdt niet verder dan Eindhoven". Volgens mij komt deze trein dan toch langs Breda - Tilburg Uni? :P
pi_163253094
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:04 schreef MTL het volgende:
Jep, een Van de tekortkomingen van het systeem. De trein zal wel niet verder rijden dan Eindhoven, dus de reden van het inkorten is dan 'aanrijding met persoon'.
De trein vertrekt schijnbaar om een andere reden later dan gepland, maar er kan maar één oorzaak aan een trein gekoppeld worden. Gevolg: ic vertrekt over 5 min door aanrijding persoon.

Als het goed is komt er deze herfst/winter een grote update. Hierbij moeten een aantal van dit soort knelpunten opgelost zijn.
Waarom duurt zoiets zo lang? (Begrijp dat nooit zo goed..)
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:18:55 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163253310
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom duurt zoiets zo lang? (Begrijp dat nooit zo goed..)
Hoi, hier spreekt een softwareontwikkelaar met inmiddels 8 jaar ervaring op projecten. :)

Er zijn een aantal factoren die meespelen bij het bepalen van de complexiteit van een project:
1) De beschikbare hoeveelheid mensen ('resources') met de juiste kennis ('skills')
2) De eisen en wensen van de klant
3) Het beschikbare budget
4) Andere systemen (integratie, databronnen, output, enz.)
5) De stakeholders (de klant, testers, eindgebruikers, enz.)

Het klimaat waaronder je werkt verschilt per project. Een paar jaar terug zat ik bij een zeker Scandinavisch bedrijf waar een enorme "Can do"-mentaliteit heerste. Mensen staken de handen uit de mouwen, akkoorden werden snel gestoken en doorlooptijden waren kort.

Ik zit nu bij een heel ander bedrijf (in olie en gas) en daar heerst veel meer een polderklimaat. Er zijn veel mensen die iets te zeggen willen hebben, besluiten worden lang niet altijd snel genomen en ook nadat een besluit is genomen gebeurt het nog regelmatig dat er terug wordt gekomen op een eerder 'definitief' besluit.

Ik denk dat dat bij dit project niet anders is. NS en ProRail zijn de grootste belanghebbenden bij InfoPlus, maar ondertussen heb je ook te maken met bijvoorbeeld Rover, Viziris (blinden/slechtzienden), en nog allerlei andere vervoerders.

En dan is het nog zo dat er binnen die organisaties óók weer andere belangen spelen. De afdeling Reisinfo wil graag zo goed mogelijk vertellen waarom een trein te laat is, maar dit levert weer meer werk op voor de afdeling Be- en bijsturing. I.p.v. één vertragingsreden moeten die ineens meerdere redenen gaan achterhalen en noteren.

De kans bestaat dat Chef Bijsturing vervolgens in protest gaat tegen de plannen van Reisinfo, waardoor er naar compromissen gezocht moet worden. Of, als dat niet kan, moet er gewacht worden tot iemand van hogerhand het aandurft om de knoop door te hakken. Daarbij moeten de belangen van Bijsturing ook weer worden meegenomen, want anders zullen ze simpelweg weigeren om te gaan werken met de nieuwe mogelijkheden (een enkeling daargelaten).

Politiek: altijd lastig. :)
pi_163253800
Is dan eigenlijk het plan van aanpak aan de voorkant niet goed of wordt dan teveel tijdens het uitvoeren bijgestuurd? (Bekijkende vanuit mijn bouwdenkwijze)

Edit: sorry voor mijn korte antwoord trouwens, zeer uitgebreid en leerzaam is die van jou in ieder geval.

[ Bericht 27% gewijzigd door b2py op 23-06-2016 23:42:23 ]
pi_163253860
@James1988: Dat inderdaad.

Een van de verbeteringen die er nu aan zit te komen is dat treinen met een andere eindbestemming dan normaal, nu ook duidelijk de nieuwe eindbestemming laten zien in het rood (ik geloof dat de oude eindbestemming doorgestreept wordt, maar dat weet ik niet zeker). Ook worden nu eindelijk zo veel mogelijk tussenstations in één keer getoond op de borden, in plaats van die rampzalige scrollende lijst.

Zo maar een paar punten die volgens mij al jaren spelen.
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:45:40 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163254130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:32 schreef b2py het volgende:
Is dan eigenlijk het plan van aanpak aan de voorkant niet goed of wordt dan teveel tijdens het uitvoeren bijgestuurd? (Bekijkende vanuit mijn bouwdenkwijze)
Dat is een samenloop van omstandigheden, mede ingegeven door de projectmethodiek.

Wat je vaak ziet: men wil veel nieuwe functionaliteit hebben, en alles moet in één keer naar productie. Dat betekent dat je, voor je gaat ontwikkelen, uitgebreid moet afstemmen over wát je wilt hebben. Dan gaan mensen bouwen, gaat het getest worden, en wordt het uiteindelijk opgeleverd.

Dat is een aanpak die bij de bouw van een flatgebouw goed werkt. Je voegt niet "even" een verdieping toe, tenslotte. En de liftkoker vijf meter naar rechts verplaatsen is ook onhaalbaar wanneer de fundering al is gestort.

IT-projecten werken zo niet. Omdat software redelijk snel kan worden aangepast, komen mensen nog laat met verzoekjes ("kan dit er ook nog bij?") of worden change requests soms zelfs als bugs opgevoerd.

In de IT zijn er projectmethodieken die beter werken (agile, scrum): werk wordt opgehakt in kleinere brokken en er wordt iteratief opgeleverd. Elke paar weken gaat er een nieuwe versie naar productie. Daarin zitten dan relatief minder nieuwe dingne, maar wel precies 'wat de klant wil'.

Het nadeel aan agile/scrum is dat de hele organisatie erop ingericht moeten zijn. Een klant moet bereid zijn om regelmatig input te leveren, actief mee te testen, en te accepteren dat sommige features pas later worden ontwikkeld/gebouwd omdat ze minder belangrijk zijn.

En: eindgebruikers moeten niet helemaal in de stress schieten wanneer er met enige regelmaat iets verandert. Sommige organisaties zijn daar goed in (zoals dat Scandinavisch bedrijf: elke 2 maanden ging een nieuwe versie naar productie), maar bij andere organisaties werkt dat niet zo.

quote:
Edit: sorry voor mijn korte antwoord trouwens, zeer uitgebreid en leerzaam is die van jou in ieder geval.
Geen punt, ik ben blij dat je er iets aan hebt :)
pi_163254221
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 13:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb een retourtje Berlijn - Poznan gemaakt, verder kom ik niet :')

Rijtuig zag er toen ook niet zo goed uit als jij hem nu geeft
Trouwens, valt me wel op dat op de treinaanwijzers in Duitsland Poznan en Warsawa staat vermeld in plaats van Posen en Warschau. De Duitsers hanteren toch altijd liever de Duitse namen in plaats van de plaatselijke namen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_163254228
Ik kan me voorstellen dat het pushen van updates iedere maand/2 maanden naar productie niet zo goed werkt in een Infoplus omgeving met steeds veranderende informatie voor reizigers. Die klap wil je graag in 1 keer
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:51:26 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163254285
Bij Infoplus heb je ook nog eens te maken met verschillende afnemers van de informatie. Niet alleen de borden op de stations en de reisinformatieomroepen, maar ook apps zoals OVinfo, de Reisplanner-app en allerlei andere partijen maken hier gebruik van.

Als je een 'breaking change' doorvoert moet je zorgen dat ook die dingen allemaal blijven werken (of je moet elke maand de hele keten zien te updaten, onhaalbaar). Ook dat voegt de nodige complexiteit toe aan het geheel.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juni 2016 @ 23:55:19 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163254376
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:31 schreef James1988 het volgende:
En nu ligt Breda - Tilburg plat door een seinstoring.

Hopelijk blijft het hierbij, ik moet nog naar huis :')
Er zijn hier en daar wat storingen bijgekomen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:58:41 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163254451
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er zijn hier en daar wat storingen bijgekomen :+
Maar niet op mijn lijn.. ik ben al voorbij Lage Zwaluwe *O*

Ook wel weer typisch: net na vertrek uit Rotterdam werd er omgeroepen "welkom in de intercity naar Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven en Venlo."... vlak voor Dordrecht: "Ik heb helaas net te horen gekregen dat de trein niet verder rijdt dan Breda. Ik hou u nog op de hoogte over hoe u uw reis kunt vervolgen."
pi_163254721
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Maar niet op mijn lijn.. ik ben al voorbij Lage Zwaluwe *O*

Ook wel weer typisch: net na vertrek uit Rotterdam werd er omgeroepen "welkom in de intercity naar Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven en Venlo."... vlak voor Dordrecht: "Ik heb helaas net te horen gekregen dat de trein niet verder rijdt dan Breda. Ik hou u nog op de hoogte over hoe u uw reis kunt vervolgen."
Breda - Tilburg is voorbij :)
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:15:06 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163254817
Station Breda is er klaar voor, over iets meer dan 5 uur gaat de tunnel naar het stadscentrum weer open:

pi_163254902
Nice, eindelijk! Die stationsprojecten kosten me wat geld maar wat levert het ook pareltjes op! :9~ *)
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:20:27 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163254950
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Breda - Tilburg is voorbij :)
Er komt een extra intercity te rijden voor Breda - Eindhoven (2x DDZ-4). Het ding rijdt net voor, ik weet niet waar het materieel vandaan is gehaald.

Vlak voor aankomst in Breda werd er omgeroepen dat er bussen zouden komen. Die zijn er inmiddels ook.
pi_163255038
Ding stopt tot Tilburg overal, daarna direct door, ook weer vreemd. Wel fijn dat er een trein is :Y
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:26:12 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163255084
Laatste station-service. De sprinter van 0:24 was al geschrapt (geen materieel), dus door nu toch nog even te stoppen worden die stations ook nog bediend in de richting van Tilburg.

Tussen Tilburg en Eindhoven heeft de laatste stoptrein wel gewoon gereden, dus kan de IC door volgens dienstregeling.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:29:38 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163255170
Al denk ik niet dat er ook maar één persoon op die stations in- of uitstapt, de verstoring zou tot 01:00 duren dus de mensen die nog moesten reizen hebben allang een bus gepakt.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 07:11:54 #99
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_163258507
Half Limburg en Brabant ligt plat. Sittard - Born: tak op het spoor. Blerick - Eindhoven: blikseminslag. Heerlen - Valkenburg: bomen op het spoor. Boxtel - Eindhoven: aanrijding persoon. Heerlen - Landgraaf: spoorverzakking. Kerkrade - Landgraaf: bomen op het spoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 09:17:53 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163260177
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:18 schreef b2py het volgende:
Nice, eindelijk! Die stationsprojecten kosten me wat geld maar wat levert het ook pareltjes op! :9~ *)
Dat zijn ballonnen hoor :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')