Misschien belandt ze nog wel in bed met Yaraquote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Straks de hele Spicegirls band in Westeros: Dany, Yara en de 3 Sandsnakes.
Als ze maar genoeg nieuwe karakters introduceren kunnen ze iedereen kapot laten gaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 08:55 schreef VacaLoca het volgende:
Al zullen ook de boeken niet oneindig door kunnen gaan met hoofdpersonen en good guys steeds dood laten gaan, ook daar zal toch op gegeven moment een ommekeer komen.
Ik dacht op een gegeven moment tijdens dat beschieten nog dat LF te laat zou komen, maar dat Ramsay's eigen leger zich bij dat van Jon zou gaan voegen om zo te winnenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:39 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik vond het wel apart dat letterlijk niemand in het Bolton leger er problemen mee had dat ze hun eigen soldaten aan het vermoorden waren.
Ik zie Michiel Huisman nog wel tussen Yara en Danaerys belandenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:26 schreef EdvandeBerg het volgende:
Misschien belandt ze nog wel in bed met Yara
Is niet goed voor het moraal, moet niet te lang gaan inderdaad. Maar niemand wil de eerste zijn die tegen Ramsay ingaat natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:39 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik vond het wel apart dat letterlijk niemand in het Bolton leger er problemen mee had dat ze hun eigen soldaten aan het vermoorden waren.
Grandma Spicequote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:24 schreef Noorseviking het volgende:
[..]
En Olenna Tyrel. Die is ook met hun gespot op de set (Dorne)![]()
Die heeft ongeveer het ''Spice'' uitgevonden.
Yara is echt met stip aan het stijgen in mijn favoriete karakter lijstquote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie Michiel Huisman nog wel tussen Yara en Danaerys belanden
Had het van Umber wel verwacht. Had geen problemen met Ramsay te zeggen dat hij hem niet vertrouwde etc.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:42 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Is niet goed voor het moraal, moet niet te lang gaan inderdaad. Maar niemand wil de eerste zijn die tegen Ramsay ingaat natuurlijk.
Sommige leiders worden gevreesd anderen geliefd, in beide gevallen kan je leger zich tegen je keren. Als je te hard bent, of te soft.
Umbers hebben moedwillig Rickon afgeleverd, die zijn dus net zo erg.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:55 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Had het van Umber wel verwacht. Had geen problemen met Ramsay te zeggen dat hij hem niet vertrouwde etc.
Dus ook de karaktermoord op de Umbers blijft gehandhaafd.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:02 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Umbers hebben moedwillig Rickon afgeleverd, die zijn dus net zo erg.
Anders hadden ze bij het zien van Snow wel van kant gewisseld en/of rickon bevrijd.
Verder is iedereen bang voor Ramsay, en nogmaals niemand wil de eerste zijn.
Zeg dat maar tegen Dany, zelfs een leger van 40.000 van de Vale kan Dany niet verslaan met een horde Dothraki's, unsullied, second son's en 3 motherfucking draken. Lijkt me vrij duidelijk dat niemand Dany kan verslaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft Baelish gewonnen. Het is nog maar de vraag wat zijn rol is.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:13 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen Dany, zelfs een leger van 40.000 van de Vale kan Dany niet verslaan met een horde Dothraki's, unsullied, second son's en 3 motherfucking draken. Lijkt me vrij duidelijk dat niemand Dany kan verslaan.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 01:55 schreef Fylax het volgende:
Wat vinden jullie van de theorie datTyft toch eens op met al die nergens op gebaseerde fantheorieen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind die draken juist zeer goed gedaan. Ik denk er bijna niet meer bij na dat die beesten nep zijn als je Khaleesi er op ziet klauterenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:28 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als ze maar genoeg nieuwe karakters introduceren kunnen ze iedereen kapot laten gaan.
Verder erg mooi in beeld gebracht. Al begrijp ik niet zo goed dat CGI op het battlefield niet van echt te onderscheiden is en die draken er af en toe nogal matig uit zien.
En er dan afvalt en opgegeten wordt door een zeemonster. Ik hoop oprecht dat die volgend seizoen dood gaat, wat een irritant figuur is dat.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:21 schreef vigen98 het volgende:
Maar wat gebeurd er nu met Slavers Bay? Want ze heeft alleen Meereen bezet maar de rest is nog niet van Dany, of hebben ze zich compleet overgegeven en Dany als konining geaccepteerd na de slag van Meereen? Ik wil zien dat Dany op Drogons rug naar Westeros vliegt
HEATHEN!!!!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:37 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
En er dan afvalt en opgegeten wordt door een zeemonster. Ik hoop oprecht dat die volgend seizoen dood gaat, wat een irritant figuur is dat.
Jon Targaryen the True Targaryen!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
HEATHEN!!!!
ALL HAIL TARGARYEN DYNASTY
Ik moest wel lachen om dat begin. HIj helemaal klaarstaan, rijdt iedereen om 'm heenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:57 schreef Monolith het volgende:
Ondanks dat de gebeurtenissen redelijk voorspelbaar waren, vond ik de uitwerking geweldig gedaan. Ze wisten de 'Sansa saves the day'-actie nog vrij goed te rekken waardoor het toch nog de schijn had dat Jon zou worden afgeslacht. Al was het wel wat Hollywood-achtig hoe de pijlen om Jon heenbogen en hoe hij cavalerie weet te ontwijken, maar dat mag de pret niet drukken. Een feel good aflevering is ook wel eens aardig voor de afwisseling.
Uh uh Lord of Light hequote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:57 schreef Monolith het volgende:
Al was het wel wat Hollywood-achtig hoe de pijlen om Jon heenbogen en hoe hij cavalerie weet te ontwijken
Sansa heeft helemaal niks gesaved, ze is er direct verantwoordelijk voor dat haar broertje een pijl door zich heen kreeg. Want te trots om LF meteen in te schakelen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:57 schreef Monolith het volgende:
Ondanks dat de gebeurtenissen redelijk voorspelbaar waren, vond ik de uitwerking geweldig gedaan. Ze wisten de 'Sansa saves the day'-actie nog vrij goed te rekken waardoor het toch nog de schijn had dat Jon zou worden afgeslacht. Al was het wel wat Hollywood-achtig hoe de pijlen om Jon heenbogen en hoe hij cavalerie weet te ontwijken, maar dat mag de pret niet drukken. Een feel good aflevering is ook wel eens aardig voor de afwisseling.
Rickon mist dan ook niemandquote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sansa heeft helemaal niks gesaved, ze is er direct verantwoordelijk voor dat haar broertje een pijl door zich heen kreeg. Want te trots om LF meteen in te schakelen.
Volgens mij heb je wat moeite om de concepten niets en niet alles uit elkaar te houden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sansa heeft helemaal niks gesaved, ze is er direct verantwoordelijk voor dat haar broertje een pijl door zich heen kreeg. Want te trots om LF meteen in te schakelen.
Sansa gaat na twee uithuwelijkingen écht niet vrijwillig met LF trouwen hoorquote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:09 schreef vigen98 het volgende:
Wat als Bran nu terug gaat naar Winterfell? Hij is de enige levende zoon van Ned dus wordt hij de opvolger of is het al te laat als Sansa trouwt met LF? ( En ik hoop zo erg dat dat niet gaat gebeuren. )
Ik hoop het maar. Maar ik mis de meisjesachtige Sansaquote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Sansa gaat na twee uithuwelijkingen écht niet vrijwillig met LF trouwen hoor
Die soldaten zijn bijna allemaal huurlingen, net als de kerels die ze normaal gezien tegenover zich krijgen. De Boltons zijn voor hun ook gewoon een werkgever, als ze de slag overleven, worden ze na een tijdje waarschijnlijk gewoon weer vrijgelaten en zoeken ze een nieuwe werkgever.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:39 schreef 2Happy4U het volgende:
Ja, datquote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:10 schreef Bienelientjee het volgende:
Toffe aflevering! Al had Rickon het natuurlijk misschien wel kunnen halen als ie beetje ging zig zaggen ofzo. Nooit rennen in een echte lijn! Maar hij zal verder ook wel geen toegevoegde waarde meer hebben gehad.
Eerst dacht ik trouwens dat ze de honden achter hem aan zouden sturen, maar misschien vonden ze dat wel iets té cruel achteraf
Rickon wordt gewoon weer tot leven gewekt door Mel.quote:
Wie gaat Mel tot leven wekken wanneer Davos haar pakt?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Rickon wordt gewoon weer tot leven gewekt door Mel.
Davos pakt haar niet. Deed ook niks bij die baby's op sterk water en bij wat ze met gendry en renly deed.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:17 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wie gaat Mel tot leven wekken wanneer Davos haar pakt?
Ik denk niet dat ze daarom Dreadfort komt opeisen, ze hebben de Bolton's verslagen en nemen het in dat is heel wat anders dan het krijgen door huwelijk of erfenis. De Bolton's zijn gewoon afgemaakt en de winnaar krijgt alles.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
Sansa is nu natuurlijk eigenaar van de bezittingen van de Boltons, aangezien zij de echtgenote was van de laatst levende Bolton.
Tenzij Roose' muzikale broer Ser Michael het Dreadfort kom opeisen
[ afbeelding ]
+ Margeary en Loras denk ik (zijn ook in die sept)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 08:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Tommen, de High Sparrow, Lancel, Mellisandre, Walder Frey sr sowieso denk ik.
Ben er nog niet over uit of ik de Jaime -> Cersei theorie wil geloven.
Het zal haar iig helpen om haar claim door te drukken boven Jon Snow, die per slot van rekening een bastaard maar een man is.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:20 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze daarom Dreadfort komt opeisen, ze hebben de Bolton's verslagen en nemen het in dat is heel wat anders dan het krijgen door huwelijk of erfenis. De Bolton's zijn gewoon afgemaakt en de winnaar krijgt alles.
Ik denk dat daar wel degelijk regels of wetten voor zijn. Officieel heeft de koning het in het Noorden voor het zeggen en was Roose Bolton zijn zetman aldaar. Ik denk dat eigendomsrecht niet zomaar vervalt als de ene graaf zijn buurmans kasteel verovert.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:20 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze daarom Dreadfort komt opeisen, ze hebben de Bolton's verslagen en nemen het in dat is heel wat anders dan het krijgen door huwelijk of erfenis. De Bolton's zijn gewoon afgemaakt en de winnaar krijgt alles.
Sansa zal nooit zichzelf Lady Bolton noemen. Ze is Lady Stark en eist het op door overwinning van combat. Aegon veroverde toch ook een complete continent, wie hield hem tegen toen hij alle bezittingen gingen pakken? Wat regels? Huis Bolton bestaat niet meer. De veroveraars hebben nu het recht gekregen door de overwinning. Maar ik denk niet eens dat de Stark's Deadfort gaan opeisen maar een vazal daar zullen zetten. Het liefst wil ik Lady Mormont beloont zien wordenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk dat daar wel degelijk regels of wetten voor zijn. Officieel heeft de koning het in het Noorden voor het zeggen en was Roose Bolton zijn zetman aldaar. Ik denk dat eigendomsrecht niet zomaar vervalt als de ene graaf zijn buurmans kasteel verovert.
Het is natuurlijk ook veel simpeler voor Sansa om naar het Dreadfort te rijden, zich daar bekend te maken als Lady Bolton en daar gewoon de geweldloos leiding over te nemen, dan het kasteel te moeten belegeren tegen de overgebleven Bolton-troepen.
Er moet natuurlijk ook iets bedacht worden op het verraad van Karstark. Meest realistische lijkt mij dat er een jongere broer of zoontje van de gevallen (toch?) Karstark in diens plaats op de troon wordt gezet, waarschijnlijk onder leiding van een betrouwbare regent.
Ik bedacht me net iets anders; volgens de GoT wikipedia (die gaten in de verhaallijnen nog wel eens proberen te verklaren door de boeken te raadplegen) heeft Littlefinger al die tijd een relatie met Lysa gehad. Zou dat halfbakken zoontje van Lysa ook Littlefingers zoon zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |