Heel erg druk maken om schoon en net huis. Chill mens ontvangen die alles relaxt uitlegde en vroeg wat wij wilden en alle stress was dus voor nietsquote:Op maandag 20 juni 2016 18:18 schreef Soof-87 het volgende:
De kraamzorg belde voor een afspraak/intakeHoe ging dat bij jullie?
Herkenbaar dit denk ik...quote:Op maandag 20 juni 2016 18:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Heel erg druk maken om schoon en net huis. Chill mens ontvangen die alles relaxt uitlegde en vroeg wat wij wilden en alle stress was dus voor niets
? Ik volg je niet? Wat sloot ik??quote:Op maandag 20 juni 2016 18:11 schreef Crumpette het volgende:
Svane gefeliciteerd!!![]()
(Chanty.. dreumes? Je sloot m)
Hier werden ze wel een beetje nerveus toen ik vroeg of ze me na de bevalling wel in de gaten wilden houden, ivm prenatale depressie en kans op postnataalquote:Op maandag 20 juni 2016 18:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Heel erg druk maken om schoon en net huis. Chill mens ontvangen die alles relaxt uitlegde en vroeg wat wij wilden en alle stress was dus voor niets
kan me wel voorstellen dat dat een wat heftiger verhaal dan "de standaard" kraamzorg is. Geen idee ook wie de regie heeft in zo'n geval. Wie is jouw hoofdbehandelaar nu en straks voor stel dat het mis gaat of dat er ingrijpen nodig is? (als in, wie is kapitein op het schip?)quote:Op maandag 20 juni 2016 18:29 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Hier werden ze wel een beetje nerveus toen ik vroeg of ze me na de bevalling wel in de gaten wilden houden, ivm prenatale depressie en kans op postnataalEn of ik dan zelf maar even op wilde schijven wat er speelde, want dat vond ze moeilijk om te doen.
Maar verder gewoon heel ok, ze vroeg of we de lijst gekregen hadden met spullen die je in huis moest halen en zei dat t bed omhoog moest enzo.
Even voorleggen aan je verloskundige is handig. Meestal niet heel erg, maar kan van alles zijn. Je ziet het vaak bij verhoogde spierspanning in je schouder/nekgebied (dan knel je je zenuwen af). Sowieso kunnen ontspanningsoefeningen e.d. geen kwaad, soms helpt dat al voldoende.quote:Op maandag 20 juni 2016 18:42 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd Svane!![]()
![]()
Ikke, je gevoel zei laatst toch 3 augustus?
Laatste tijd last van slapende armen tijdens het slapen. Wanneer ik dan beweeg trekt het weer weg. Het is in mijn hele arm, dus niet alleen mijn onderarm/handen.
Ik wacht vrijdag nog even af. Dan de 1e echo bij 8 weken. Als dat goed is, durf ik wel in de OP en zal dan ook proberen actief mee te posten.quote:Op maandag 20 juni 2016 18:07 schreef Burdie het volgende:
Waar blijft de nieuwe aanwas? 2017-babies, wie biedt?
Ik heb t topic niet gesloten. Ja gisteren maar toen heb ik direct een nieuwe geopend. We zijn inmiddels ruim 40 posts verderquote:
Mja, het kan ook zo zijn dat t na de bevalling allemaal over is en dat t dan leuk en gezellig gaat wordenquote:Op maandag 20 juni 2016 18:40 schreef Molo het volgende:
[..]
kan me wel voorstellen dat dat een wat heftiger verhaal dan "de standaard" kraamzorg is. Geen idee ook wie de regie heeft in zo'n geval. Wie is jouw hoofdbehandelaar nu en straks voor stel dat het mis gaat of dat er ingrijpen nodig is? (als in, wie is kapitein op het schip?)
Zat ik ook aan te denken, maar dan twijfel ik weer of ik moet bellen of wachten tot de volgende controlequote:Op maandag 20 juni 2016 18:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Even voorleggen aan je verloskundige is handig. Meestal niet heel erg, maar kan van alles zijn. Je ziet het vaak bij verhoogde spierspanning in je schouder/nekgebied (dan knel je je zenuwen af). Sowieso kunnen ontspanningsoefeningen e.d. geen kwaad, soms helpt dat al voldoende.
Ah hij was uit mijn lijst verdwenenquote:Op maandag 20 juni 2016 19:01 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik heb t topic niet gesloten. Ja gisteren maar toen heb ik direct een nieuwe geopend. We zijn inmiddels ruim 40 posts verder
Het is belangrijkste dat je goeie klik en gevoel hebt bij de kraamzorg-dame/heer die je krijgt. Gewoon afwachten, en als het niet klikt, ook aangeven, zeker in jouw gevalquote:Op maandag 20 juni 2016 19:08 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Mja, het kan ook zo zijn dat t na de bevalling allemaal over is en dat t dan leuk en gezellig gaat wordenMaar ik heb graag dat ze even meekijken wat normale emotionele instabiliteit is (kraamtranen en zulks) en wanneer het wel nodig is om aan de bel te trekken. Contact met mijn behandelaar blijft. En daarnaast sta ik na de bevalling ook wel open voor de POP poli en evt medicatie, als het nodig is. Beide voor mij nu nog een absolute no-go, medicatie ivm afkickverschijnselen bij de baby (en opname in het ziekenhuis) en POP-poli een gratis gyn op je dak, en dus weer ziekenhuis. Maar als de baby er dus eenmaal is, is die trigger weg en dan boeit het me niet waar ze me helpen, als ze me maar helpen als het nodig is
Ik ben nu alleen bang dat ik een nerveus iemand krijg die ieder uur gaat vragen hoe het gaat en of ik het nog wel zie zittenzo iemand waar je zelf ook weer nerveus van wordt
Ik hoef niet te horen hoe rot het is, dat weet ik zelf ook wel. Even wat medeleven en empathie is fijn, maar het helpt me echt niet als anderen daarin blijven hangen. Doe maar gewoon gezellig, dat probeer ik ook te doen enzo.
En therapie is nu gewoon nog steeds kut en zwaar, maar het helpt wel. Het is iets minder diepdonkerzwart en deels trauma ook al afgesloten, of nouja, afgesloten.. Soort van vrede mee en (heel veel) vertrouwen in vk en doula die ik nu heb. Dat zij de steun kunnen geven die nodig is, en indien het ziekenhuis wordt, dat ze overal aan de rem trekken en dat er uitleg en overleg komt. Ik wil deze keer echt zelf de regie houden ipv geleefd worden.
/einde opstel
Je kunt gewoon bellen "hey hoi, niks spoeds, maar ik heb een vraagje"quote:Op maandag 20 juni 2016 19:10 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken, maar dan twijfel ik weer of ik moet bellen of wachten tot de volgende controle(over anderhalve week). Ik ben niet iemand die snel naar de dokter gaat enzo
Jammer Ikke, ik had wel zin in synchroon bevallen op de 8e![]()
Ik lig nu alleen maar op mijn zij en eerst vooral op mijn rug, dus da's al anders. En natuurlijk ook wat extra gewicht nu.. Ik heb ook sneller pijn aan mijn voeten met lopen en staan, daar geef ik het groeiende getal op de weegschaal ook maar de schuld van![]()
Spannend die eerste tijd (al vind ik het nog steeds spannend). Ik keek de tijd echt vooruit naar de echo's in het begin!
Uhuhquote:Op maandag 20 juni 2016 19:33 schreef angelatje het volgende:
Svane, van harte met je zooneen lekker spekkie
![]()
Miezziej, vervelend die slapende armen. Ik heb er ook veel last van, maar dat komt omdat ik er dan op lig![]()
Molo, lekker gegeten?
Ik vind dat ze dat zelf moet PM'enquote:Op maandag 20 juni 2016 19:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh en weet iemand de naam al van de zoon van Svane? Ik ben heel benieuwdPM? iemand?
Jij vond 1 augustus ook een mooie datum toch? nemen we die wel om synchroon te bevallen goed?quote:Op maandag 20 juni 2016 19:10 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken, maar dan twijfel ik weer of ik moet bellen of wachten tot de volgende controle(over anderhalve week). Ik ben niet iemand die snel naar de dokter gaat enzo
Jammer Ikke, ik had wel zin in synchroon bevallen op de 8e![]()
Ik lig nu alleen maar op mijn zij en eerst vooral op mijn rug, dus da's al anders. En natuurlijk ook wat extra gewicht nu.. Ik heb ook sneller pijn aan mijn voeten met lopen en staan, daar geef ik het groeiende getal op de weegschaal ook maar de schuld van![]()
Spannend die eerste tijd (al vind ik het nog steeds spannend). Ik keek de tijd echt vooruit naar de echo's in het begin!
Of misschien is mijn baby wel een troll baby en komt ze expres op 31 juliquote:Op maandag 20 juni 2016 19:48 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Jij vond 1 augustus ook een mooie datum toch? nemen we die wel om synchroon te bevallen goed?![]()
Kan je gelijk "zie nou wel dat Nederlanders ook eerder kunnen bevallen" zeggen tegen je schoonfamilie![]()
Voor de rest wat molo zegt. Je kan altijd even bellen dat vinden ze vast niet erg. Het zal misschien iets van een afgekneld iets zijn maar overlegen kan nooit kwaad
Ik had al zo'n vermoedenquote:Op maandag 20 juni 2016 19:12 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ah hij was uit mijn lijst verdwenensorry! #preggerbrainfart
Dat zijn echte vrienden! Wat fijn voor je.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:28 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb me zo terug getrokken van alles en iedereen, nog maar weinig contacten over en dan doen ze dit.. Wauw.
DAWWWWWWW, dat klinkt na heftige start echt super cutequote:Op maandag 20 juni 2016 22:03 schreef Svane het volgende:
Dankjulliewel allemaal! Het was een heftige dag maar ik denk ook de mooiste dag ooit!![]()
![]()
Ontsluiting bleef in ziekenhuis uren op 4cm wat het thuis ook al was terwijl de weeen wel exponentieel toenamen. Toen werd ik overgedragen ivm niet-vorderende ontsluiting en pijnstillingswens, maar dat bleek allemaal tijdens overdracht onnodig want in een half uur de overige centimeters en persdrang en persen en dus baby! Dat was echt een belachelijk half uur.
Daarna nog even hard moeten werken voor placenta maar de OK was niet nodig yes.
Grote zus is echt fantastischer dan ik had durven dromen. Ze riep meteen zijn naam 'ik heb een kunstwerk voor je gemaakt!' En ze legt het bezoek uit hoe je hem kan vasthouden en dat aaien mag en ze gaat hem later leren op 1 been te staan.![]()
![]()
![]()
En hij is zo knap en lief en mooi en snoezig en zacht! Ondanks een slaapgebrek ga ik fulltime naar hem staren vermoed ik.![]()
Molo en Arja, ik heb plaatsgemaakt hoor voor jullie.
(HIJ NIEST OH MIJN GOD DAT IS ZO SNOEZIG)
Wanneer heb jij controle weer?quote:Op maandag 20 juni 2016 22:11 schreef Arja het volgende:
Svane wat klink je heerlijk!
Marjolijntje wat een fijne vrienden!
Ikke het voelt aan de ene kant spannend en aan de andere kant als een dikke vinger, want er gebeurt helemaal niks
Dat is mooiquote:Op maandag 20 juni 2016 22:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
Vandaag trouwens eindelijk met mijn directeur (altijd druk) gesproken over mijn uren/taken na het verlof. Ik had verwacht wel te moeten onderhandelen om bepaalde taken te laten vallen, maar ik krijg het precies zoals ik het bedacht had en stond met 10 minuten weer buiten.Nu werk ik 5 dagen per week, verdeeld over 2 aandachtsgebieden en straks 4 dagen (eerst 3: ouderschapsverlof) binnen 1 aandachtsgebied.
Ja!quote:
Afgelopen middag, of morgenmiddag?quote:Op maandag 20 juni 2016 22:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Wanneer heb jij controle weer?
ik vanmiddag, a.s. maandag controle in ziekenhuis en dan verder plan maken
sterkte met je schoonvader, dat is geen leuke spanning datquote:Op maandag 20 juni 2016 22:48 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik mag morgen ook weer op controle. Laatste keer was met de 20-wekenecho dus da's alweer een hele poos terug. Rhesus prikken .. bijbuurten met de geneeskundestudent die ons hele traject meevolgt .. en mijn zorgen rondom mijn hartritmestoornis kenbaar maken. Niet het leukste, maar wel noodzakelijk
Vanaf de vorige controle flink veel meer en heftiger last van en ik heb een beetje schrik dat als dit tijdens de bevalling gebeurt ik gelijk open gesneden word en ik wil no way gossee een keizersnede
We zullen zien morgen
O en we werden zojuist gebeld dat schoonvaders weer is opgeladen met de ambulance. Paar weekjes terug gedotterd en zulks dus is okk effe spannend
Svane wat klink je verliefd!
en toffe kennismaking met je grote kleine![]()
Vivi dat klinkt als dik voor mekaar![]()
![]()
ja hier zelfde dilemma gehad, heb daar nu wel rust in gevonden. Carriere loopt wel door en ik moet sowieso uitdagingen houden, niet alles hoeft met 33 jaar al bereikt te zijn en zulksquote:Op maandag 20 juni 2016 22:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja!Ik vond de afwisseling tussen de aandachtsgebieden altijd wel fijn hoor (ik verveel me snel), maar het is met 5 dagen al schipperen omdat het eigenlijk net te veel is, laat staan in minder dagen. Straks is dochter mijn 2e aandachtsgebied en zal ik alsnog schipperen, maar dan tussen werk en thuis.
afgelopen middagquote:Op maandag 20 juni 2016 22:51 schreef Arja het volgende:
[..]
Afgelopen middag, of morgenmiddag?
Ik morgenmiddag.
Vivi goede deal!
Twinkle wat een zorgen. Bespreek ze idd
quote:Op maandag 20 juni 2016 22:03 schreef Svane het volgende:
Dankjulliewel allemaal! Het was een heftige dag maar ik denk ook de mooiste dag ooit!![]()
![]()
Ontsluiting bleef in ziekenhuis uren op 4cm wat het thuis ook al was terwijl de weeen wel exponentieel toenamen. Toen werd ik overgedragen ivm niet-vorderende ontsluiting en pijnstillingswens, maar dat bleek allemaal tijdens overdracht onnodig want in een half uur de overige centimeters en persdrang en persen en dus baby! Dat was echt een belachelijk half uur.
Daarna nog even hard moeten werken voor placenta maar de OK was niet nodig yes.
Grote zus is echt fantastischer dan ik had durven dromen. Ze riep meteen zijn naam 'ik heb een kunstwerk voor je gemaakt!' En ze legt het bezoek uit hoe je hem kan vasthouden en dat aaien mag en ze gaat hem later leren op 1 been te staan.![]()
![]()
![]()
En hij is zo knap en lief en mooi en snoezig en zacht! Ondanks een slaapgebrek ga ik fulltime naar hem staren vermoed ik.![]()
Molo en Arja, ik heb plaatsgemaakt hoor voor jullie.
(HIJ NIEST OH MIJN GOD DAT IS ZO SNOEZIG)
Hoeft niet, misschien hebben ze op het viva/zwangerschapspagina/babybytes-forum wel een keizersnede-topjaar.quote:
Nou ik wens het niemand toe inclusief mezelf niet. Maar heb wel een grotere kans op weer een keizersnede dus dat spookt wel door mijn hoofdquote:Op maandag 20 juni 2016 23:06 schreef Molo het volgende:
Ho ho, Arja en ik zijn er ook nog he
En ik ben altijd wel een uitzondering op de regel qua medische shizzle, dus het zou me niks verbazen als ik ineens een keizersnede moet ofzo
Haha laten we het daar maar op houden ja. Toen ik m kreeg waren er nog heel wat op fok en mijn bevalclub die ook een keizersnede hadden. Opvallend veel in vergelijking met nu.quote:Op maandag 20 juni 2016 23:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hoeft niet, misschien hebben ze op het viva/zwangerschapspagina/babybytes-forum wel een keizersnede-topjaar.
Dat doen ze hier geloof ik met 41 weken.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:57 schreef Molo het volgende:
[..]
afgelopen middag
Volgende afspraak is dus niet meer bij verloskundige maar in ziekenhuis. Inclusief hartfimpje, extra echo, vruchtwatermeting, placentacheck enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een wat?quote:Op maandag 20 juni 2016 21:28 schreef Marjolijntje het volgende:
Oh, ik hoor net dat een boel vriendinnen een belly blessing voor me georganiseerd hebben![]()
![]()
En dat ze, na twijfelen, het toch maar vast wilden vertellen zodat ik er rekening mee kon houden, qua energie enzo. En jemig, na die hele mooie draagdoek die ik cadeau kreeg, dit ook nog. Ik moet er even van huilen.. Ik heb me zo terug getrokken van alles en iedereen, nog maar weinig contacten over en dan doen ze dit.. Wauw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja hoi. Mijn man heeft nu vakantie en we hebben zojuist de eerste 4 afleveringen van oitnb gekeken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 02:28 schreef sproetjes het volgende:
Nog meer nachtploeg? Ik heb zojuist de laatste aflevering van t nieuwe seizoen oitnb gekeken dus nu verveel ik me
Buikbaby verveeld zich, zo te voelen, echter niet
Ja toffe serie. Ik zit er meteen in en het kijkt lekker weg.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 02:39 schreef sproetjes het volgende:
Succes met de verslaving haha. Wat vind je ervan tot nu toe? Hier t laatste seizoen er sinds vrijdag doorheen gejaagd, nu weer een jaar wachten op nieuw materiaal helaas.
Hier is man voor t eerst na de vakantie weer aan t werk
En Emmy kom er eens uit!
Baby shower versie 2.0quote:Op maandag 20 juni 2016 23:59 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Een wat?
En mooie doek. Is lief!
Ik kreeg net een volle tas met babykleding en kruiken en dingen te leen. Sgoed hoor, al heb ik nu wel eindeloos maat 56.
Amsel
[spoiler]Dan bewaar je het toch totdat hij/zij uit de maat is en geef je het dan terug/vraag je dan of ze het terug willen? Maar ik vind het ook voor nu geen rare vraag. Bedankje en wil je er iets voor hebben of zal ik het je later teruggeven? Zie je vanzelf de reactie. [/spoilers]
Gefeliciteerd met Lucas! Een dag vol mijlpalen voor jou!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 06:53 schreef Chanty het volgende:
Droomde dat ik was bevallen. Gelukkig zit de baby nog![]()
Ennnn übermijlpaal 40 weken![]()
En ik het een peuter![]()
die zojuist net als twee jaar geleden aan mijn borst lag te drinken in alleen een luier (meneer wilde zijn romper niet aan)
Ah! Op die fiets!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:26 schreef BlueEyes het volgende:
Even overleggen wat je vk er van zegt Quoi.
Die van mij vond het onzin, placenta kan prima in een teil of emmertje (waar ie dus voor gebruikt wordt)
In het ziekenhuis gaat hij bij het speciaal (menselijk) afval.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:45 schreef Twinkle20 het volgende:
In de prullenbak ermee?
Nee grapje .. zou het echt niet weten![]()
Wat gebeurt er in het ziekenhuis ermee? Dan wordt ie ook weggeknikkerd ofzo?![]()
Wie o wie verlost ons met het goede antwoord?
In een vuilniszak bij het huisvuil. Alhoewel ik me afvraag nu met al die afvalscheidingsregels of je hem dan bij 'overig' moet doen of in de biobakquote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:41 schreef snoenk het volgende:
Owh is die ondersteek daarvoor![]()
Ik dacht ook dat dat was voor als je niet naar wc kon.
Btw wat gebeurt er met placenta bij een thuisbevalling en je wilt hem niet opeten/begraven/laten zitten/ermee stempelen?
Dat vraag ik me eigenlijk al weken af
Lol.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
die gaat natuurlijk de zwarte handel in via de kraamhulp
Dat ligt eraan of je vuilniszak ook biologisch afbreekbaar is...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:04 schreef WupWup het volgende:
[..]
In een vuilniszak bij het huisvuil. Alhoewel ik me afvraag nu met al die afvalscheidingsregels of je hem dan bij 'overig' moet doen of in de biobak
Ja!! Arja wat spannend. Hoop dat de weeën snel komen en je je meisje dan vandaag op de eerste zomerdag mag gaan ontmoetenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:06 schreef Arja het volgende:
Meld!
Met gebroken vliezen om 5:30 uur.
Nu is het wachten op weeen. Duurt lang!
Woeiiiiii, het eerste zomerkind in aantocht! Zet hem op!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:06 schreef Arja het volgende:
Meld!
Gewoon eerst even laten garen in de magnetron / hapjespan, dan is het sowieso de grijze bakquote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:04 schreef WupWup het volgende:
[..]
In een vuilniszak bij het huisvuil. Alhoewel ik me afvraag nu met al die afvalscheidingsregels of je hem dan bij 'overig' moet doen of in de biobak
Dankjewelquote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:04 schreef WupWup het volgende:
[..]
Arja spannend! De eerste dag van de zomer lijkt me een hele mooie dag om jarig te zijnquote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:06 schreef Arja het volgende:
Meld!
Omdat het dan toch al een grijze hap is?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Gewoon eerst even laten garen in de magnetron / hapjespan, dan is het sowieso de grijze bak
Spannend Arja!
Dat kan nog steeds hoor. De weeen kunnen nog een poos wegblijven al hoop ik van niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:29 schreef Molo het volgende:
Goooooo Arja![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gek idee hoor, ik was echt zo overtuigd dat ik eerder zou zijn![]()
Sterkte vandaag!
Ja het kán, maar kans dat jij eerder bent is ietsjes groterquote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:39 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat kan nog steeds hoor. De weeen kunnen nog een poos wegblijven al hoop ik van niet.
En het voelt nog steeds zo surrealistisch dat er een baby komt
Jaaaaaaaaa! Spannend zeg!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:06 schreef Arja het volgende:
Meld!
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:30 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah! Op die fiets!
Mmm, misschien dat ik 'm dan gewoon een beetje stiekem onbewust vergeet. Emmers en pannen zat. Kan 'ie meteen worden opgebakken op z'n VietnameesMiezziej weet tzt vast het recept.
Hier ook. Alleen staat er ook "of bij een thuisbevalling". Beetje een rare formulering. Ik laat het gewoon een beetje gaan. Vraag het nog wel even bij dat bevallingsgesprek.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:13 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Bij mij stond er op die kraamzorg lijst met spullen een ondersteek voor wanneer er geen toilet op dezelfde vloer was als de slaapkamer. Dus ik dacht ook echt dat ie voor plassen zou zijn. Niet dat we er een gehaald hebben...
Mijn verlof gaat volgende week in, nog niets gehoord terwijl mijn werkgever al sinds april op de hoogte is. Ben benieuwd wanneer ze wakker worden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:32 schreef Miezziej het volgende:
Kreeg zowaar een bericht van het UWV in mijn overheid, het voelt nu wel heel officieel allemaal
Heeeeeeeeerlijk!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:55 schreef Twinkle20 het volgende:
Arja wat spannend! Zet hem op!![]()
![]()
![]()
Enne .... ik ben binnen!![]()
![]()
![]()
Dus dat wordt straks ergens een dikke vette chocoladetaartachtigiets scoren![]()
![]()
![]()
Nu mag ik gewoon echt officieel achterover leunen op de bank tot mijn kint zich over een maand of 3 aandient
Jupquote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:15 schreef Quoi het volgende:
[..]
Heeeeeeeeerlijk!![]()
Ben je nu dan afgestudeerd?
Aha! Nou, succes met die keuzequote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:27 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Jup.. Nog even een krabbel onder mijn diploma maar mijn cijfers pakken ze me niet meer af
![]()
En de komende maanden bedenken welk vervolg ik eraan wil geven, kan 2 kanten op. Of nee 3, als je geen vervolg ook meetelt
Aaahhhh spannendquote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:06 schreef Arja het volgende:
Meld!
Wow, dat is wat anders dan op een hardloopcluppie rondhangen. Goed werk!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:20 schreef Chanty het volgende:
Quoi: ik begeleid mensen die een zedendelict hebben gepleegd (samen met drie anderen). Stukje toezicht en een stukje sociale en praktische begeleiding de maatschappij in. Mijn twee medevrijwilligers denken er net zo over als ik. Heb gewacht tot een van de anderen had gereageerd en me daarbij aangesloten dus het is heel beschaafd gebleven
[ Bericht 13% gewijzigd door Svane op 21-06-2016 21:42:26 ]
Arja wat spannend. Zou zo fijn zijn als het gewoon met VK en bad gaat lukken. Weet je qua centimeters al of er wat gebeurt?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:35 schreef Arja het volgende:
Oh Svane![]()
![]()
*rammel*
Ik heb af en aan weeen. Soms zit er lang tussen, soms kort, soms duren ze een minuut, soms maar een halve. Daar word ik wel een beetje onzeker van: tel ik sommige weeen onterecht niet mee, of juist onterecht wel als wee.
Eerder vandaag is de vk geweest. Alles was goed. Als ik met vk en in bad wil bevallen, moet dat binnen 24 uur na de gebroken vliezen (dus voor 5:30 morgen) en anders word ik medisch. We mogen dan theoretisch in totaal 72 uur afwachten, of me laten inleiden.
Ik moet de vk bellen bij elke 3-5 min weeen van een minuut, of als ik bv koorts heb of Emmy te weinig voel/er zorgen zijn.
Ze komt om 20 uur anders sowieso weer.
Ik wil zo graag met vk bevallen..
Ik vind dit wel een heel mooi verhaal eigenlijkquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:55 schreef Queens het volgende:
Heel mooi hoor, Svane!
Ik zit met mijn 17,5 week te wachten op enig gevoel/gekriebel in mijn buik...
Gisteren probeerde ik bij 1 van mijn beste vrienden (tevens ex) een beetje te polsen in welke richting hij zit qua naam voor zijn zoontje die elk moment geboren kan worden.
Wij hebben namelijk 3x dezelfde jongensnaam in onze vriendengroep () en dat willen we uiteraard voorkomen.
Ik ben nog niet 100% zeker van onze naam maar hij wel (IVF dus al een hele poos bezig)
Bleek dat we beide dezelfde voorletter hadden.....en de laatste letter ook hetzelfde!
Nou, hoeveel letters dan was de volgende vraag aan elkaar...beide 5 letters!
Ik kon wel janken zeg, het kon niet anders dan het dezelfde naam was.
En omdat zijn zoon eerder wordt geboren had ik me al voorgenomen dat ik dan de naam zou moeten veranderen.
Toen besloot hij uit zichzelf om de naam dan maar gewoon met me te delen......het bleek godzijdank niet dezelfde naam!![]()
Scheelt maar 2 lettersmaar is wel echt een andere naam, hoewel in dezelfde familie zeg maar.
Pffffff! Beide enorm opgelucht uiteindelijk maar we waren wel even goed van slag
Oh Arja! Wat spannend! Je Emmy komt er gewoon aan. Ik volg je stiekem omdat ik het zo leuk en bijzonder voor je vind😘quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:35 schreef Arja het volgende:
Oh Svane![]()
![]()
*rammel*
Ik heb af en aan weeen. Soms zit er lang tussen, soms kort, soms duren ze een minuut, soms maar een halve. Daar word ik wel een beetje onzeker van: tel ik sommige weeen onterecht niet mee, of juist onterecht wel als wee.
Eerder vandaag is de vk geweest. Alles was goed. Als ik met vk en in bad wil bevallen, moet dat binnen 24 uur na de gebroken vliezen (dus voor 5:30 morgen) en anders word ik medisch. We mogen dan theoretisch in totaal 72 uur afwachten, of me laten inleiden.
Ik moet de vk bellen bij elke 3-5 min weeen van een minuut, of als ik bv koorts heb of Emmy te weinig voel/er zorgen zijn.
Fijn dat er in elk geval al wat begonnen is. Spannend hoor. En je hoeft niet onzeker te zijn hoor, als ze regelmatig komen dan merk je dat echt wel en dan vraag je je niet meer af of ze wel of niet meetellen dan kun je er niet meer omheenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:35 schreef Arja het volgende:
Oh Svane![]()
![]()
*rammel*
ik heb net patat op met mayo chilisaus, zou het helpen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Molo, je kunt niet achterblijven nu hè. Kom op, baren!![]()
goor jonguhquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Pannenkoeken met chilisaus Molo, pannenkoeken!
Jammie en dat hij straks met die vislucht meehijgt en puft in je nekquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:15 schreef Molo het volgende:
[..]
goor jonguh
Koos heeft wel ontbeten met pannekoeken vanmorgen
En net tot walging van mij vier haringen zitten weghappen
Not helping ladyquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:28 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Jammie en dat hij straks met die vislucht meehijgt en puft in je nek![]()
Ik zou even wachten als ik jou was
klinkt als een stomme fout, en zwaar irritant ja....quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:55 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn hormonen zijn op oorlogspad![]()
Tot 2 keer toe is mijn nekplooimeting afgewezen om te vergoeden.
Terwijl ik 39 ben én aanvullend verzekerd.
Stoom uit mijn oren inmiddels.
Gaat morgen geen vriendelijk zwangerschapstelefoontje worden
Eerste keer werd het afgewezen want er zat geen verwijzing bij? Dus het formuliertje door vk opnieuw ingevuld, ze mogen wel met een hele goeie reden komen willen ze dit goed praten
Huh Hoezo niet lief jullie hebben het toch samen gedaan?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:30 schreef Quoi het volgende:
Hier 'even' samen de hele huiskamer heringericht zodat er een box bij past zonder dat het te vol lijkt. Weet nu niet of mijn vriend mij nu nog lief vind
Uhu. Iets met dingen uit moeten besteden en dan toch het erna iets anders neerzettenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:29 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Huh Hoezo niet lief jullie hebben het toch samen gedaan?
Veel zal het alleen niet gaan schelen. Maar hoera!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:03 schreef Chanty het volgende:
Ik durf nu wel te posten dat er hier geen datumtweeling komt met mijn oudste
Ik durf niks meer te zeggen, straks komt ze er pas in augustus uit johquote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:52 schreef Quoi het volgende:
[..]
Uhu. Iets met dingen uit moeten besteden en dan toch het erna iets anders neerzetten![]()
Ik ben lichamelijk al gestraft voor 3x iets tillen trouwensEn wat ligt mijn meneertje toch oncomfortabel laaaaaaaag!
Molo, jij sluit vannacht natuurlijk aan in de rij?
Max 2 wekenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:10 schreef Quoi het volgende:
[..]
Veel zal het alleen niet gaan schelen. Maar hoera!
Dat snap ik. Een eigen verjaardagquote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
Max 2 wekenmaar mij maakt het niks meer uit. Ik vind het fijn dat ze allebei hun eigen speciale dag hebben
Ow damn... zit je niet mee!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:36 schreef Arja het volgende:
Nouk wat een moppie ook![]()
Hier komt er maar niet de juiste regelmaat in en waar het eerst rugweeen waren, zijn het nu nog pijnlijkere bovenbeenweeen
Thuis zo lang er geen regelmaat in zit, is er geen ontsluiting. Al bijna 12 uur.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ow damn... zit je niet mee!
Ben je nog thuis of in ziekenhuis nu?
Sterkte chick, ik denk aan je
Pfffff, ellendig zeg!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:40 schreef Arja het volgende:
[..]
Thuis zo lang er geen regelmaat in zit, is er geen ontsluiting. Al bijna 12 uur.
*deze wee komt nooit meer terug*
Dit, probeer die "24 uur gebroken vliezen"-deadline los te laten. Je gaat Emmy hoe dan ook heel snel ontmoeten!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:58 schreef Chanty het volgende:
laat je niet gek maken en probeer te ontspannen
Jup: En toen zei Judith PLOP om 6.15 uur en liep het water langs mijn benen. Voel de weeen al op gang komen, lijkt een herhaling van vorige keer te worden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 06:34 schreef Suikertante het volgende:
En die onregelmatige weeën kunnen echt wel voor de eerste centimeters zorgen! Succes!!
Chanty goed opgehouden die kleine
Jij hebt nu anders heul iets belangrijkers te doen!quote:Op woensdag 22 juni 2016 06:41 schreef Chanty het volgende:
Ik denk nu alleen: ik wilde nog de kamer afmaken van Lucas en ik heb gisteren niet meer het hele huis gezogen en de badkamer gedaan
Mens ik word telkens al moe als ik jouw berichten leesquote:Op woensdag 22 juni 2016 06:41 schreef Chanty het volgende:
Ik denk nu alleen: ik wilde nog de kamer afmaken van Lucas en ik heb gisteren niet meer het hele huis gezogen en de badkamer gedaan
moet sowieso naar ziekenhuis want medisch. Tas staat klaar dus primaquote:Op woensdag 22 juni 2016 06:45 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Mens ik word telkens al moe als ik jouw berichten lees
Die kraam moet ook nog wat doen he! Die badkamer gaat ze zeker poetsen
Chilllllllll, gooi de laatste dingen in je tas (of ging jij thuis?), knuffel L stiekem, geef je eraan over![]()
Of niet. Je gaat toch baren![]()
Ik zet voor mezelf in op een augustusbabyquote:Op woensdag 22 juni 2016 07:30 schreef Chanty het volgende:
Sorry MoloHad graag even bovenaan gestaan maar Judith niet
Dan kan het alleen maar meevallenquote:
Het houdt niet op... Niet vanzelfquote:Op woensdag 22 juni 2016 07:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Chanty met weeën nog steeds aan de poets.Succes!
Arja ik hoop dat je er al bijna bent
Die baarmoeder moet schoon! Hup persen en poetsen Chantyquote:Op woensdag 22 juni 2016 08:08 schreef BlueEyes het volgende:
Want al die poets en opruimdrang houden de weeën tegen!
Bij gebroken vliezen mag geen sex meer he?quote:Op woensdag 22 juni 2016 08:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die baarmoeder moet schoon! Hup persen en poetsen Chanty![]()
En met dat beeld in mijn hoofd mag ik nu gaan werken.quote:Op woensdag 22 juni 2016 08:14 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Bij gebroken vliezen mag geen sex meer he?
Anders kon manlief nog wel even de hogedrukspuit erdoor halen
Ik ookquote:Op woensdag 22 juni 2016 09:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Chanty zet hem op![]()
Arja beenweeen zijn idd echt ruk.. ik hoop dat je inmiddels lekker aan het knuffelen bent!
En mental image van de hogedrukspuit![]()
Mijn man heeft de mannengriep en hij is zooooooo zielig. Is toch echt veel erger als bevallen zegt ie![]()
Ik ben vanmiddag proefkonijn voor datgene wat WupWup onlangs postte. Ben benieuwd!
O wat leuk! Uh mij hebben ze gevraagd om rond 14.20 aanwezig te zijn. Ik heb aangegeven tot het einde te kunnen blijven dus we zien wel hoe laat het wordt.quote:
Ik wilde al zeggen ik ben die zwangerequote:Op woensdag 22 juni 2016 10:57 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
O wat leuk! Uh mij hebben ze gevraagd om rond 14.20 aanwezig te zijn. Ik heb aangegeven tot het einde te kunnen blijven dus we zien wel hoe laat het wordt.
Ik denk dat ik vandaag in een zwart jurkje met zwarte legging en bruine ballerina's kom![]()
En ik heb lange bruine haren.
En een dikke buik![]()
(stiekeme lurkerquote:Op woensdag 22 juni 2016 09:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Chanty zet hem op![]()
Arja beenweeen zijn idd echt ruk.. ik hoop dat je inmiddels lekker aan het knuffelen bent!
En mental image van de hogedrukspuit![]()
Mijn man heeft de mannengriep en hij is zooooooo zielig. Is toch echt veel erger als bevallen zegt ie![]()
Ik ben vanmiddag proefkonijn voor datgene wat WupWup onlangs postte. Ben benieuwd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |