abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163167993
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!

19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (meisje)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull (Meisje)

3 juli: Suikertante (meisje)
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle (meisje)
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)
31 juli: _Ophelia_ (meisje)

7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
13 september: NisaSayshi (jongen)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss (meisje)

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
9 november: sproetjes (jongen)
10 november: Roomsnoes (jongen)
27 november: Queens (jongen)

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette
16 december: Ooi86
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 4% gewijzigd door MevrouwCactus op 20-06-2016 18:17:35 ]
pi_163168076
Kijk het schiet al op, ik sta al op de 21e plek :Y)
En met die bevalgolf die eraan zit te komen sta ik vast in no time in de top 10 :D
  maandag 20 juni 2016 @ 18:07:41 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163168147
Waar blijft de nieuwe aanwas? 2017-babies, wie biedt?
KuikenGuppy
  maandag 20 juni 2016 @ 18:08:33 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163168171
Ik word nerveus van die OP :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163168236
Svane gefeliciteerd!! *O*

(Chanty.. dreumes? Je sloot m :P)
pi_163168390
Svane gefeliciteerd!!!! Flinke knul O+
:)
pi_163168413
De kraamzorg belde voor een afspraak/intake :o Hoe ging dat bij jullie? :)
  maandag 20 juni 2016 @ 18:19:49 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163168431
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:18 schreef Soof-87 het volgende:
De kraamzorg belde voor een afspraak/intake :o Hoe ging dat bij jullie? :)
Heel erg druk maken om schoon en net huis. Chill mens ontvangen die alles relaxt uitlegde en vroeg wat wij wilden en alle stress was dus voor niets :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163168459
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Heel erg druk maken om schoon en net huis. Chill mens ontvangen die alles relaxt uitlegde en vroeg wat wij wilden en alle stress was dus voor niets :+
Herkenbaar dit denk ik...
  maandag 20 juni 2016 @ 18:23:28 #10
52229 Chanty
pi_163168521
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:11 schreef Crumpette het volgende:
Svane gefeliciteerd!! *O*

(Chanty.. dreumes? Je sloot m :P)
? Ik volg je niet? Wat sloot ik??
  maandag 20 juni 2016 @ 18:25:50 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163168570
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:23 schreef Chanty het volgende:

[..]

Je baarmoedermond, hihaho
  maandag 20 juni 2016 @ 18:26:19 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163168580
Ook maar even hier gooien, want zó waar dit...

Manager PR/Moderator maandag 20 juni 2016 @ 18:27:14 #13
269689 crew  Viv
pi_163168632
Svane gefeliciteerd O+ een broertje!! *O*
pi_163168660
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Hier werden ze wel een beetje nerveus toen ik vroeg of ze me na de bevalling wel in de gaten wilden houden, ivm prenatale depressie en kans op postnataal :') En of ik dan zelf maar even op wilde schijven wat er speelde, want dat vond ze moeilijk om te doen.
Maar verder gewoon heel ok, ze vroeg of we de lijst gekregen hadden met spullen die je in huis moest halen en zei dat t bed omhoog moest enzo.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_163168692
Svane, van harte!! O+ *O* Wat een lekkere grote kerel O+ Heel veel geluk samen!!
pi_163168712
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:23 schreef Chanty het volgende:

[..]

Het topique!
pi_163168860
Svane gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!
Klinkt als een rustig begin met een heftig eind. Maar hij is er jullie beertje O+
Ik ben ook wel benieuwd naar de naam :)

Molo en arja nu zijn jullie aan de beurt *O*

Miezziej ik moest ook gelijk aan de tekst van je schoonfamilie denken :D
Aan het begin van de zwangerschap zei ik dat ik wel tot week 42 door wilde lopen. Daar denk ik nu toch anders over :+

Ik kreeg net een bon voor een zwangerschapsmassage van mijn man *; de lieverd! en mijn schoonouders namen Mats net mee dus ik kan doorslapen en uitslapen *O*

Chanty hopelijk kiest je meisje een andere datum dan de 21e. Niet te hard rammelen met die pakken muisjes ;)
  maandag 20 juni 2016 @ 18:40:00 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163168895
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:29 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Hier werden ze wel een beetje nerveus toen ik vroeg of ze me na de bevalling wel in de gaten wilden houden, ivm prenatale depressie en kans op postnataal :') En of ik dan zelf maar even op wilde schijven wat er speelde, want dat vond ze moeilijk om te doen.
Maar verder gewoon heel ok, ze vroeg of we de lijst gekregen hadden met spullen die je in huis moest halen en zei dat t bed omhoog moest enzo.
kan me wel voorstellen dat dat een wat heftiger verhaal dan "de standaard" kraamzorg is. Geen idee ook wie de regie heeft in zo'n geval. Wie is jouw hoofdbehandelaar nu en straks voor stel dat het mis gaat of dat er ingrijpen nodig is? (als in, wie is kapitein op het schip?)
pi_163168947
Gefeliciteerd Svane! :D O+

Ikke, je gevoel zei laatst toch 3 augustus? :9

Laatste tijd last van slapende armen tijdens het slapen. Wanneer ik dan beweeg trekt het weer weg. Het is in mijn hele arm, dus niet alleen mijn onderarm/handen.
  maandag 20 juni 2016 @ 18:44:22 #21
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163168982
Gefeliciteerd Svane *O*
  maandag 20 juni 2016 @ 18:45:57 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163169021
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:42 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd Svane! :D O+

Ikke, je gevoel zei laatst toch 3 augustus? :9

Laatste tijd last van slapende armen tijdens het slapen. Wanneer ik dan beweeg trekt het weer weg. Het is in mijn hele arm, dus niet alleen mijn onderarm/handen.
Even voorleggen aan je verloskundige is handig. Meestal niet heel erg, maar kan van alles zijn. Je ziet het vaak bij verhoogde spierspanning in je schouder/nekgebied (dan knel je je zenuwen af). Sowieso kunnen ontspanningsoefeningen e.d. geen kwaad, soms helpt dat al voldoende.
  maandag 20 juni 2016 @ 18:51:36 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163169141
Mijn man rijdt net weg van mijn favo Chinees met Kantonees voer :9~
Omnomnom *O*
(had ik al sinds gisteren zin in, hehehehehe)
pi_163169373
Svane, van harte met jullie wolk van een zoon O+ . Geniet ervan! O+ O+

Je korte verslagje klinkt herkenbaar en mooi. Wat is het toch een heftig oergebeuren allemaal.
pi_163169380
quote:
3s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:07 schreef Burdie het volgende:
Waar blijft de nieuwe aanwas? 2017-babies, wie biedt?
Ik wacht vrijdag nog even af. Dan de 1e echo bij 8 weken. Als dat goed is, durf ik wel in de OP en zal dan ook proberen actief mee te posten.

Tot nu toe steeds erg moe en moet echt om de 2 uur wat eten want anders gaat het niet goed met mij.. Heb het idee dat mijn dagen uit eten en slapen bestaan.
pi_163169408
3 augustus komt ie ook :P dus nog 6 weken en 2 dagen te gaan :D
Ow en 33 weken vandaag *O*

Wat vervelend van je arm miezziej. Zn naar gevoelig dat. Vooral als je denkt dat t de arm van iemand anders is die op je ligt terwijl je net wakker wordt :')
Misschien knelt er iets af omdat je nu anders ligt dan normaal?

Molo *O* geniet van je eten
  maandag 20 juni 2016 @ 19:01:37 #27
52229 Chanty
pi_163169412
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:31 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Het topique!
Ik heb t topic niet gesloten. Ja gisteren maar toen heb ik direct een nieuwe geopend. We zijn inmiddels ruim 40 posts verder :P
pi_163169585
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:40 schreef Molo het volgende:

[..]

kan me wel voorstellen dat dat een wat heftiger verhaal dan "de standaard" kraamzorg is. Geen idee ook wie de regie heeft in zo'n geval. Wie is jouw hoofdbehandelaar nu en straks voor stel dat het mis gaat of dat er ingrijpen nodig is? (als in, wie is kapitein op het schip?)
Mja, het kan ook zo zijn dat t na de bevalling allemaal over is en dat t dan leuk en gezellig gaat worden ;) Maar ik heb graag dat ze even meekijken wat normale emotionele instabiliteit is (kraamtranen en zulks) en wanneer het wel nodig is om aan de bel te trekken. Contact met mijn behandelaar blijft. En daarnaast sta ik na de bevalling ook wel open voor de POP poli en evt medicatie, als het nodig is. Beide voor mij nu nog een absolute no-go, medicatie ivm afkickverschijnselen bij de baby (en opname in het ziekenhuis) en POP-poli een gratis gyn op je dak, en dus weer ziekenhuis. Maar als de baby er dus eenmaal is, is die trigger weg en dan boeit het me niet waar ze me helpen, als ze me maar helpen als het nodig is :P

Ik ben nu alleen bang dat ik een nerveus iemand krijg die ieder uur gaat vragen hoe het gaat en of ik het nog wel zie zitten :@ zo iemand waar je zelf ook weer nerveus van wordt :P Ik hoef niet te horen hoe rot het is, dat weet ik zelf ook wel. Even wat medeleven en empathie is fijn, maar het helpt me echt niet als anderen daarin blijven hangen. Doe maar gewoon gezellig, dat probeer ik ook te doen enzo.

En therapie is nu gewoon nog steeds kut en zwaar, maar het helpt wel. Het is iets minder diepdonkerzwart en deels trauma ook al afgesloten, of nouja, afgesloten.. Soort van vrede mee en (heel veel) vertrouwen in vk en doula die ik nu heb. Dat zij de steun kunnen geven die nodig is, en indien het ziekenhuis wordt, dat ze overal aan de rem trekken en dat er uitleg en overleg komt. Ik wil deze keer echt zelf de regie houden ipv geleefd worden.

/einde opstel ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_163169639
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Even voorleggen aan je verloskundige is handig. Meestal niet heel erg, maar kan van alles zijn. Je ziet het vaak bij verhoogde spierspanning in je schouder/nekgebied (dan knel je je zenuwen af). Sowieso kunnen ontspanningsoefeningen e.d. geen kwaad, soms helpt dat al voldoende.
Zat ik ook aan te denken, maar dan twijfel ik weer of ik moet bellen of wachten tot de volgende controle :P (over anderhalve week). Ik ben niet iemand die snel naar de dokter gaat enzo :')

Jammer Ikke, ik had wel zin in synchroon bevallen op de 8e :D :9
Ik lig nu alleen maar op mijn zij en eerst vooral op mijn rug, dus da's al anders. En natuurlijk ook wat extra gewicht nu.. Ik heb ook sneller pijn aan mijn voeten met lopen en staan, daar geef ik het groeiende getal op de weegschaal ook maar de schuld van :+

Spannend die eerste tijd (al vind ik het nog steeds spannend :D). Ik keek de tijd echt vooruit naar de echo's in het begin!
pi_163169688
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:01 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik heb t topic niet gesloten. Ja gisteren maar toen heb ik direct een nieuwe geopend. We zijn inmiddels ruim 40 posts verder :P
Ah hij was uit mijn lijst verdwenen :@ sorry! #preggerbrainfart
pi_163170256
Svane, van harte met je zoon *O* een lekker spekkie O+

Miezziej, vervelend die slapende armen. Ik heb er ook veel last van, maar dat komt omdat ik er dan op lig :')

Molo, lekker gegeten? :Y)
  maandag 20 juni 2016 @ 19:36:00 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163170325
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:08 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Mja, het kan ook zo zijn dat t na de bevalling allemaal over is en dat t dan leuk en gezellig gaat worden ;) Maar ik heb graag dat ze even meekijken wat normale emotionele instabiliteit is (kraamtranen en zulks) en wanneer het wel nodig is om aan de bel te trekken. Contact met mijn behandelaar blijft. En daarnaast sta ik na de bevalling ook wel open voor de POP poli en evt medicatie, als het nodig is. Beide voor mij nu nog een absolute no-go, medicatie ivm afkickverschijnselen bij de baby (en opname in het ziekenhuis) en POP-poli een gratis gyn op je dak, en dus weer ziekenhuis. Maar als de baby er dus eenmaal is, is die trigger weg en dan boeit het me niet waar ze me helpen, als ze me maar helpen als het nodig is :P

Ik ben nu alleen bang dat ik een nerveus iemand krijg die ieder uur gaat vragen hoe het gaat en of ik het nog wel zie zitten :@ zo iemand waar je zelf ook weer nerveus van wordt :P Ik hoef niet te horen hoe rot het is, dat weet ik zelf ook wel. Even wat medeleven en empathie is fijn, maar het helpt me echt niet als anderen daarin blijven hangen. Doe maar gewoon gezellig, dat probeer ik ook te doen enzo.

En therapie is nu gewoon nog steeds kut en zwaar, maar het helpt wel. Het is iets minder diepdonkerzwart en deels trauma ook al afgesloten, of nouja, afgesloten.. Soort van vrede mee en (heel veel) vertrouwen in vk en doula die ik nu heb. Dat zij de steun kunnen geven die nodig is, en indien het ziekenhuis wordt, dat ze overal aan de rem trekken en dat er uitleg en overleg komt. Ik wil deze keer echt zelf de regie houden ipv geleefd worden.

/einde opstel ;)
Het is belangrijkste dat je goeie klik en gevoel hebt bij de kraamzorg-dame/heer die je krijgt. Gewoon afwachten, en als het niet klikt, ook aangeven, zeker in jouw geval :)
Fijn dat je een verloskundige en doula hebt en behandelaar die verder begeleidt :)
  maandag 20 juni 2016 @ 19:36:36 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163170342
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:10 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Zat ik ook aan te denken, maar dan twijfel ik weer of ik moet bellen of wachten tot de volgende controle :P (over anderhalve week). Ik ben niet iemand die snel naar de dokter gaat enzo :')

Ik lig nu alleen maar op mijn zij en eerst vooral op mijn rug, dus da's al anders. En natuurlijk ook wat extra gewicht nu.. Ik heb ook sneller pijn aan mijn voeten met lopen en staan, daar geef ik het groeiende getal op de weegschaal ook maar de schuld van :+

Spannend die eerste tijd (al vind ik het nog steeds spannend :D). Ik keek de tijd echt vooruit naar de echo's in het begin!
Je kunt gewoon bellen "hey hoi, niks spoeds, maar ik heb een vraagje" ;)
Dat is geen enkel probleem joh :)
  maandag 20 juni 2016 @ 19:36:52 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163170354
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:33 schreef angelatje het volgende:
Svane, van harte met je zoon *O* een lekker spekkie O+

Miezziej, vervelend die slapende armen. Ik heb er ook veel last van, maar dat komt omdat ik er dan op lig :')

Molo, lekker gegeten? :Y)

Uhuh :9~
pi_163170421
Marjoleintje :* .
  maandag 20 juni 2016 @ 19:39:48 #36
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_163170432
Jeeejj svane!
Gefeliciteerd met je jongen spekkie!
pi_163170458
O ikke ik ben jaloers! Ik he een heel lieve man hoor.. daar niet van. Maar ondanks dat dit zwangerschap nr 3 is gaat hij denk ik niet op dit idee komen uit zichzelf :'( :')

Ik heb wel voorgesteld om met een week of 36 nog een dagje sanadome samen te doen O+
Toen er nog een vriendengroep was ( :') ) namen we zwangere dames rond die tijd mee naar sanadome. Niet voor de sauna maar wel om even heerlijk gewichtloos te zijn in de baden *O* .. maar aangezien die hele groep nu uit elkaar ligt .. :')

Ik maak me echt 0 zorgen voor de intake. Ze nemen het maar zoals het is. Ik heb ook geen strijkplank in huis en ik ga die ook niet speciaal voor de kraam aanschaffen. Hier gaat gewoon niet gestreken worden :Y) . Of anders op de keukentafel, zoals ik zelf doe :Y)
pi_163170478
Mijn duo is twee nachtjes uit logeren bij opa en oma op de camping. :o Ze gaan zo heel af en toe (op eigen verzoek) één nachtje uit logeren, maar twéé?!

Ik mis ze nu al :') .

En ik bedenk allemaal grootse klussen voor mezelf waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb. Ah wel, ik slaap er maar een nachtje over. :P
pi_163170544
Oh en weet iemand de naam al van de zoon van Svane? Ik ben heel benieuwd :Y PM? iemand?
pi_163170553
Marjolijntje, mijn kraamzorg moest ik ook dicteren wat er op het wensenlijstje moest komen. Ze willen natuurlijk niets over het hoofd zien! Maar mijn vriend heeft me denk ik aardig in de gaten, en mijn huisarts ook. Toch leek het me handig als de kraam in elk geval weet dat ze even extra goed moet opletten als de kraamtranen niet ophouden ;)

SVANE!! Ik was je hier vergeten te feliciteren :@ Maar HOERA een lekkere knuffelzoon!! *O* *O*

Nu is het ineens echt echt. Want Svane moest eerst :o Ik ben er ook ineens wel klaar voor! Heb nog wel wat kleine klusjes liggen maar die zijn niet belangrijk. Vandaag heb ik met m'n zoon zijn cadeautje voor de baby ingepakt en versierd (een knuffel). Er zit een gat in het oor van de knuffel, hij zei dat hij dan wel aan de baby uit zou leggen dat ze daar haar vinger in moest stoppen. Maar ze mag haar vinger ook in het oor van m'n zoon stoppen O+ Nu al echte liefde _O-
pi_163170562
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh en weet iemand de naam al van de zoon van Svane? Ik ben heel benieuwd :Y PM? iemand?
Ik vind dat ze dat zelf moet PM'en :D
pi_163170579
Ja tuurlijk :P . PM? Svane?
pi_163170629
Groofs kun je geen dingen verzinnen waar je normaal niet aan toekomt met 2 kinderen? Lang in bad. Boek lezen. Eten waar je zelf zin in hebt.
pi_163170655
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:10 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Jij vond 1 augustus ook een mooie datum toch? nemen we die wel om synchroon te bevallen goed? :D
Kan je gelijk "zie nou wel dat Nederlanders ook eerder kunnen bevallen" zeggen tegen je schoonfamilie :+

Voor de rest wat molo zegt. Je kan altijd even bellen dat vinden ze vast niet erg. Het zal misschien iets van een afgekneld iets zijn maar overlegen kan nooit kwaad
pi_163170761
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:48 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Jij vond 1 augustus ook een mooie datum toch? nemen we die wel om synchroon te bevallen goed? :D
Kan je gelijk "zie nou wel dat Nederlanders ook eerder kunnen bevallen" zeggen tegen je schoonfamilie :+

Voor de rest wat molo zegt. Je kan altijd even bellen dat vinden ze vast niet erg. Het zal misschien iets van een afgekneld iets zijn maar overlegen kan nooit kwaad
Of misschien is mijn baby wel een troll baby en komt ze expres op 31 juli :9. Stiekem vind ik augustus leuker klinken omdat mijn man en ik ook van augustus zijn :+

Vandaag thuisgebleven van werk, voelde me zo moe. Volgens mij heb ik het wereldrecord slapen verbroken vandaag :@. Dus ook veel slapende armen vandaag :'). Ik lig er wel steeds op wanneer ik wakker word. Maar ja, waar moet je je armen anders laten? :')
pi_163170910
Arja hoe voelt t om bovenaan te staan?

Twinkle ik stond ook perplex :D ik vraag me nu steeds ad of ik ergens een hint heb gegeven maar kan me dat niet herinneren.
Een dagje sanadome is ook heerlijk. Even lekker relaxen.

Groof wat heerlijk!
Slaap er maar lekker een nachtje over of je wat moet doen en misschien moet je er 2 nachtjes over slapen ;)
Gewoon lekker niksen joh! Nu kan t nog.

Haha suiker echte liefde idd O+ lief hoe hij dat zo bedenkt.
  maandag 20 juni 2016 @ 20:01:29 #47
52229 Chanty
pi_163171019
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:12 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ah hij was uit mijn lijst verdwenen :@ sorry! #preggerbrainfart
Ik had al zo'n vermoeden :+
pi_163171143
...geneuzel...

[ Bericht 54% gewijzigd door groofskendezoveelste op 20-06-2016 21:16:31 ]
pi_163171275
... geneuzel...

[ Bericht 32% gewijzigd door groofskendezoveelste op 20-06-2016 21:17:05 ]
pi_163171653
Svane gefeliciteerd! *O* Ik ben echt heel benieuwd naar de naam, en hoe was de kennismaking met jouw grote?

Nog vier dagen werken! :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')