Heel erg druk maken om schoon en net huis. Chill mens ontvangen die alles relaxt uitlegde en vroeg wat wij wilden en alle stress was dus voor nietsquote:Op maandag 20 juni 2016 18:18 schreef Soof-87 het volgende:
De kraamzorg belde voor een afspraak/intakeHoe ging dat bij jullie?
Herkenbaar dit denk ik...quote:Op maandag 20 juni 2016 18:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Heel erg druk maken om schoon en net huis. Chill mens ontvangen die alles relaxt uitlegde en vroeg wat wij wilden en alle stress was dus voor niets
? Ik volg je niet? Wat sloot ik??quote:Op maandag 20 juni 2016 18:11 schreef Crumpette het volgende:
Svane gefeliciteerd!!![]()
(Chanty.. dreumes? Je sloot m)
Hier werden ze wel een beetje nerveus toen ik vroeg of ze me na de bevalling wel in de gaten wilden houden, ivm prenatale depressie en kans op postnataalquote:Op maandag 20 juni 2016 18:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Heel erg druk maken om schoon en net huis. Chill mens ontvangen die alles relaxt uitlegde en vroeg wat wij wilden en alle stress was dus voor niets
kan me wel voorstellen dat dat een wat heftiger verhaal dan "de standaard" kraamzorg is. Geen idee ook wie de regie heeft in zo'n geval. Wie is jouw hoofdbehandelaar nu en straks voor stel dat het mis gaat of dat er ingrijpen nodig is? (als in, wie is kapitein op het schip?)quote:Op maandag 20 juni 2016 18:29 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Hier werden ze wel een beetje nerveus toen ik vroeg of ze me na de bevalling wel in de gaten wilden houden, ivm prenatale depressie en kans op postnataalEn of ik dan zelf maar even op wilde schijven wat er speelde, want dat vond ze moeilijk om te doen.
Maar verder gewoon heel ok, ze vroeg of we de lijst gekregen hadden met spullen die je in huis moest halen en zei dat t bed omhoog moest enzo.
Even voorleggen aan je verloskundige is handig. Meestal niet heel erg, maar kan van alles zijn. Je ziet het vaak bij verhoogde spierspanning in je schouder/nekgebied (dan knel je je zenuwen af). Sowieso kunnen ontspanningsoefeningen e.d. geen kwaad, soms helpt dat al voldoende.quote:Op maandag 20 juni 2016 18:42 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd Svane!![]()
![]()
Ikke, je gevoel zei laatst toch 3 augustus?
Laatste tijd last van slapende armen tijdens het slapen. Wanneer ik dan beweeg trekt het weer weg. Het is in mijn hele arm, dus niet alleen mijn onderarm/handen.
Ik wacht vrijdag nog even af. Dan de 1e echo bij 8 weken. Als dat goed is, durf ik wel in de OP en zal dan ook proberen actief mee te posten.quote:Op maandag 20 juni 2016 18:07 schreef Burdie het volgende:
Waar blijft de nieuwe aanwas? 2017-babies, wie biedt?
Ik heb t topic niet gesloten. Ja gisteren maar toen heb ik direct een nieuwe geopend. We zijn inmiddels ruim 40 posts verderquote:
Mja, het kan ook zo zijn dat t na de bevalling allemaal over is en dat t dan leuk en gezellig gaat wordenquote:Op maandag 20 juni 2016 18:40 schreef Molo het volgende:
[..]
kan me wel voorstellen dat dat een wat heftiger verhaal dan "de standaard" kraamzorg is. Geen idee ook wie de regie heeft in zo'n geval. Wie is jouw hoofdbehandelaar nu en straks voor stel dat het mis gaat of dat er ingrijpen nodig is? (als in, wie is kapitein op het schip?)
Zat ik ook aan te denken, maar dan twijfel ik weer of ik moet bellen of wachten tot de volgende controlequote:Op maandag 20 juni 2016 18:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Even voorleggen aan je verloskundige is handig. Meestal niet heel erg, maar kan van alles zijn. Je ziet het vaak bij verhoogde spierspanning in je schouder/nekgebied (dan knel je je zenuwen af). Sowieso kunnen ontspanningsoefeningen e.d. geen kwaad, soms helpt dat al voldoende.
Ah hij was uit mijn lijst verdwenenquote:Op maandag 20 juni 2016 19:01 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik heb t topic niet gesloten. Ja gisteren maar toen heb ik direct een nieuwe geopend. We zijn inmiddels ruim 40 posts verder
Het is belangrijkste dat je goeie klik en gevoel hebt bij de kraamzorg-dame/heer die je krijgt. Gewoon afwachten, en als het niet klikt, ook aangeven, zeker in jouw gevalquote:Op maandag 20 juni 2016 19:08 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Mja, het kan ook zo zijn dat t na de bevalling allemaal over is en dat t dan leuk en gezellig gaat wordenMaar ik heb graag dat ze even meekijken wat normale emotionele instabiliteit is (kraamtranen en zulks) en wanneer het wel nodig is om aan de bel te trekken. Contact met mijn behandelaar blijft. En daarnaast sta ik na de bevalling ook wel open voor de POP poli en evt medicatie, als het nodig is. Beide voor mij nu nog een absolute no-go, medicatie ivm afkickverschijnselen bij de baby (en opname in het ziekenhuis) en POP-poli een gratis gyn op je dak, en dus weer ziekenhuis. Maar als de baby er dus eenmaal is, is die trigger weg en dan boeit het me niet waar ze me helpen, als ze me maar helpen als het nodig is
Ik ben nu alleen bang dat ik een nerveus iemand krijg die ieder uur gaat vragen hoe het gaat en of ik het nog wel zie zittenzo iemand waar je zelf ook weer nerveus van wordt
Ik hoef niet te horen hoe rot het is, dat weet ik zelf ook wel. Even wat medeleven en empathie is fijn, maar het helpt me echt niet als anderen daarin blijven hangen. Doe maar gewoon gezellig, dat probeer ik ook te doen enzo.
En therapie is nu gewoon nog steeds kut en zwaar, maar het helpt wel. Het is iets minder diepdonkerzwart en deels trauma ook al afgesloten, of nouja, afgesloten.. Soort van vrede mee en (heel veel) vertrouwen in vk en doula die ik nu heb. Dat zij de steun kunnen geven die nodig is, en indien het ziekenhuis wordt, dat ze overal aan de rem trekken en dat er uitleg en overleg komt. Ik wil deze keer echt zelf de regie houden ipv geleefd worden.
/einde opstel
Je kunt gewoon bellen "hey hoi, niks spoeds, maar ik heb een vraagje"quote:Op maandag 20 juni 2016 19:10 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken, maar dan twijfel ik weer of ik moet bellen of wachten tot de volgende controle(over anderhalve week). Ik ben niet iemand die snel naar de dokter gaat enzo
Jammer Ikke, ik had wel zin in synchroon bevallen op de 8e![]()
Ik lig nu alleen maar op mijn zij en eerst vooral op mijn rug, dus da's al anders. En natuurlijk ook wat extra gewicht nu.. Ik heb ook sneller pijn aan mijn voeten met lopen en staan, daar geef ik het groeiende getal op de weegschaal ook maar de schuld van![]()
Spannend die eerste tijd (al vind ik het nog steeds spannend). Ik keek de tijd echt vooruit naar de echo's in het begin!
Uhuhquote:Op maandag 20 juni 2016 19:33 schreef angelatje het volgende:
Svane, van harte met je zooneen lekker spekkie
![]()
Miezziej, vervelend die slapende armen. Ik heb er ook veel last van, maar dat komt omdat ik er dan op lig![]()
Molo, lekker gegeten?
Ik vind dat ze dat zelf moet PM'enquote:Op maandag 20 juni 2016 19:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh en weet iemand de naam al van de zoon van Svane? Ik ben heel benieuwdPM? iemand?
Jij vond 1 augustus ook een mooie datum toch? nemen we die wel om synchroon te bevallen goed?quote:Op maandag 20 juni 2016 19:10 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken, maar dan twijfel ik weer of ik moet bellen of wachten tot de volgende controle(over anderhalve week). Ik ben niet iemand die snel naar de dokter gaat enzo
Jammer Ikke, ik had wel zin in synchroon bevallen op de 8e![]()
Ik lig nu alleen maar op mijn zij en eerst vooral op mijn rug, dus da's al anders. En natuurlijk ook wat extra gewicht nu.. Ik heb ook sneller pijn aan mijn voeten met lopen en staan, daar geef ik het groeiende getal op de weegschaal ook maar de schuld van![]()
Spannend die eerste tijd (al vind ik het nog steeds spannend). Ik keek de tijd echt vooruit naar de echo's in het begin!
Of misschien is mijn baby wel een troll baby en komt ze expres op 31 juliquote:Op maandag 20 juni 2016 19:48 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Jij vond 1 augustus ook een mooie datum toch? nemen we die wel om synchroon te bevallen goed?![]()
Kan je gelijk "zie nou wel dat Nederlanders ook eerder kunnen bevallen" zeggen tegen je schoonfamilie![]()
Voor de rest wat molo zegt. Je kan altijd even bellen dat vinden ze vast niet erg. Het zal misschien iets van een afgekneld iets zijn maar overlegen kan nooit kwaad
Ik had al zo'n vermoedenquote:Op maandag 20 juni 2016 19:12 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ah hij was uit mijn lijst verdwenensorry! #preggerbrainfart
Dat zijn echte vrienden! Wat fijn voor je.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:28 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb me zo terug getrokken van alles en iedereen, nog maar weinig contacten over en dan doen ze dit.. Wauw.
DAWWWWWWW, dat klinkt na heftige start echt super cutequote:Op maandag 20 juni 2016 22:03 schreef Svane het volgende:
Dankjulliewel allemaal! Het was een heftige dag maar ik denk ook de mooiste dag ooit!![]()
![]()
Ontsluiting bleef in ziekenhuis uren op 4cm wat het thuis ook al was terwijl de weeen wel exponentieel toenamen. Toen werd ik overgedragen ivm niet-vorderende ontsluiting en pijnstillingswens, maar dat bleek allemaal tijdens overdracht onnodig want in een half uur de overige centimeters en persdrang en persen en dus baby! Dat was echt een belachelijk half uur.
Daarna nog even hard moeten werken voor placenta maar de OK was niet nodig yes.
Grote zus is echt fantastischer dan ik had durven dromen. Ze riep meteen zijn naam 'ik heb een kunstwerk voor je gemaakt!' En ze legt het bezoek uit hoe je hem kan vasthouden en dat aaien mag en ze gaat hem later leren op 1 been te staan.![]()
![]()
![]()
En hij is zo knap en lief en mooi en snoezig en zacht! Ondanks een slaapgebrek ga ik fulltime naar hem staren vermoed ik.![]()
Molo en Arja, ik heb plaatsgemaakt hoor voor jullie.
(HIJ NIEST OH MIJN GOD DAT IS ZO SNOEZIG)
Wanneer heb jij controle weer?quote:Op maandag 20 juni 2016 22:11 schreef Arja het volgende:
Svane wat klink je heerlijk!
Marjolijntje wat een fijne vrienden!
Ikke het voelt aan de ene kant spannend en aan de andere kant als een dikke vinger, want er gebeurt helemaal niks
Dat is mooiquote:Op maandag 20 juni 2016 22:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
Vandaag trouwens eindelijk met mijn directeur (altijd druk) gesproken over mijn uren/taken na het verlof. Ik had verwacht wel te moeten onderhandelen om bepaalde taken te laten vallen, maar ik krijg het precies zoals ik het bedacht had en stond met 10 minuten weer buiten.Nu werk ik 5 dagen per week, verdeeld over 2 aandachtsgebieden en straks 4 dagen (eerst 3: ouderschapsverlof) binnen 1 aandachtsgebied.
Ja!quote:
Afgelopen middag, of morgenmiddag?quote:Op maandag 20 juni 2016 22:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Wanneer heb jij controle weer?
ik vanmiddag, a.s. maandag controle in ziekenhuis en dan verder plan maken
sterkte met je schoonvader, dat is geen leuke spanning datquote:Op maandag 20 juni 2016 22:48 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik mag morgen ook weer op controle. Laatste keer was met de 20-wekenecho dus da's alweer een hele poos terug. Rhesus prikken .. bijbuurten met de geneeskundestudent die ons hele traject meevolgt .. en mijn zorgen rondom mijn hartritmestoornis kenbaar maken. Niet het leukste, maar wel noodzakelijk
Vanaf de vorige controle flink veel meer en heftiger last van en ik heb een beetje schrik dat als dit tijdens de bevalling gebeurt ik gelijk open gesneden word en ik wil no way gossee een keizersnede
We zullen zien morgen
O en we werden zojuist gebeld dat schoonvaders weer is opgeladen met de ambulance. Paar weekjes terug gedotterd en zulks dus is okk effe spannend
Svane wat klink je verliefd!
en toffe kennismaking met je grote kleine![]()
Vivi dat klinkt als dik voor mekaar![]()
![]()
ja hier zelfde dilemma gehad, heb daar nu wel rust in gevonden. Carriere loopt wel door en ik moet sowieso uitdagingen houden, niet alles hoeft met 33 jaar al bereikt te zijn en zulksquote:Op maandag 20 juni 2016 22:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja!Ik vond de afwisseling tussen de aandachtsgebieden altijd wel fijn hoor (ik verveel me snel), maar het is met 5 dagen al schipperen omdat het eigenlijk net te veel is, laat staan in minder dagen. Straks is dochter mijn 2e aandachtsgebied en zal ik alsnog schipperen, maar dan tussen werk en thuis.
afgelopen middagquote:Op maandag 20 juni 2016 22:51 schreef Arja het volgende:
[..]
Afgelopen middag, of morgenmiddag?
Ik morgenmiddag.
Vivi goede deal!
Twinkle wat een zorgen. Bespreek ze idd
quote:Op maandag 20 juni 2016 22:03 schreef Svane het volgende:
Dankjulliewel allemaal! Het was een heftige dag maar ik denk ook de mooiste dag ooit!![]()
![]()
Ontsluiting bleef in ziekenhuis uren op 4cm wat het thuis ook al was terwijl de weeen wel exponentieel toenamen. Toen werd ik overgedragen ivm niet-vorderende ontsluiting en pijnstillingswens, maar dat bleek allemaal tijdens overdracht onnodig want in een half uur de overige centimeters en persdrang en persen en dus baby! Dat was echt een belachelijk half uur.
Daarna nog even hard moeten werken voor placenta maar de OK was niet nodig yes.
Grote zus is echt fantastischer dan ik had durven dromen. Ze riep meteen zijn naam 'ik heb een kunstwerk voor je gemaakt!' En ze legt het bezoek uit hoe je hem kan vasthouden en dat aaien mag en ze gaat hem later leren op 1 been te staan.![]()
![]()
![]()
En hij is zo knap en lief en mooi en snoezig en zacht! Ondanks een slaapgebrek ga ik fulltime naar hem staren vermoed ik.![]()
Molo en Arja, ik heb plaatsgemaakt hoor voor jullie.
(HIJ NIEST OH MIJN GOD DAT IS ZO SNOEZIG)
Hoeft niet, misschien hebben ze op het viva/zwangerschapspagina/babybytes-forum wel een keizersnede-topjaar.quote:
Nou ik wens het niemand toe inclusief mezelf niet. Maar heb wel een grotere kans op weer een keizersnede dus dat spookt wel door mijn hoofdquote:Op maandag 20 juni 2016 23:06 schreef Molo het volgende:
Ho ho, Arja en ik zijn er ook nog he
En ik ben altijd wel een uitzondering op de regel qua medische shizzle, dus het zou me niks verbazen als ik ineens een keizersnede moet ofzo
Haha laten we het daar maar op houden ja. Toen ik m kreeg waren er nog heel wat op fok en mijn bevalclub die ook een keizersnede hadden. Opvallend veel in vergelijking met nu.quote:Op maandag 20 juni 2016 23:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hoeft niet, misschien hebben ze op het viva/zwangerschapspagina/babybytes-forum wel een keizersnede-topjaar.
Dat doen ze hier geloof ik met 41 weken.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:57 schreef Molo het volgende:
[..]
afgelopen middag
Volgende afspraak is dus niet meer bij verloskundige maar in ziekenhuis. Inclusief hartfimpje, extra echo, vruchtwatermeting, placentacheck enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een wat?quote:Op maandag 20 juni 2016 21:28 schreef Marjolijntje het volgende:
Oh, ik hoor net dat een boel vriendinnen een belly blessing voor me georganiseerd hebben![]()
![]()
En dat ze, na twijfelen, het toch maar vast wilden vertellen zodat ik er rekening mee kon houden, qua energie enzo. En jemig, na die hele mooie draagdoek die ik cadeau kreeg, dit ook nog. Ik moet er even van huilen.. Ik heb me zo terug getrokken van alles en iedereen, nog maar weinig contacten over en dan doen ze dit.. Wauw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja hoi. Mijn man heeft nu vakantie en we hebben zojuist de eerste 4 afleveringen van oitnb gekeken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 02:28 schreef sproetjes het volgende:
Nog meer nachtploeg? Ik heb zojuist de laatste aflevering van t nieuwe seizoen oitnb gekeken dus nu verveel ik me
Buikbaby verveeld zich, zo te voelen, echter niet
Ja toffe serie. Ik zit er meteen in en het kijkt lekker weg.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 02:39 schreef sproetjes het volgende:
Succes met de verslaving haha. Wat vind je ervan tot nu toe? Hier t laatste seizoen er sinds vrijdag doorheen gejaagd, nu weer een jaar wachten op nieuw materiaal helaas.
Hier is man voor t eerst na de vakantie weer aan t werk
En Emmy kom er eens uit!
Baby shower versie 2.0quote:Op maandag 20 juni 2016 23:59 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Een wat?
En mooie doek. Is lief!
Ik kreeg net een volle tas met babykleding en kruiken en dingen te leen. Sgoed hoor, al heb ik nu wel eindeloos maat 56.
Amsel
[spoiler]Dan bewaar je het toch totdat hij/zij uit de maat is en geef je het dan terug/vraag je dan of ze het terug willen? Maar ik vind het ook voor nu geen rare vraag. Bedankje en wil je er iets voor hebben of zal ik het je later teruggeven? Zie je vanzelf de reactie. [/spoilers]
Gefeliciteerd met Lucas! Een dag vol mijlpalen voor jou!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 06:53 schreef Chanty het volgende:
Droomde dat ik was bevallen. Gelukkig zit de baby nog![]()
Ennnn übermijlpaal 40 weken![]()
En ik het een peuter![]()
die zojuist net als twee jaar geleden aan mijn borst lag te drinken in alleen een luier (meneer wilde zijn romper niet aan)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |