quote:2.2 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, zal huurder het gehuurde bij het einde van de huurovereenkomst of bij einde van het gebruik van het gehuurde, aan verhuurder opleveren in de staat die bij aanvang van de huur is beschreven, waarbij rekening moet worden gehouden met latere door verhuurder verrichte werkzaamheden en de normale slijtage en veroudering.
2.3 Verder wordt het gehuurde opgeleverd geheel ontruimd, vrij van gebruik en gebruiksrechten, behoorlijk schoongemaakt, onder afgifte van alle sleutels aan verhuurder. Huurder is verplicht alle zaken die door hem in, aan of op het gehuurde zijn aangebracht of door hem van de voorgaande huurder of gebruiker zijn overgenomen op eigen kosten te verwijderen, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen. Bovendien zal huurder de door de verwijdering van zaken toegebrachte schade aan het gehuurde herstellen, de niet behangen wanden en plafonds in de kleur wit opleveren en indien tot het gehuurde een tuin behoort, de grond onvervuild en behoorlijk (zonder kuilen of gaten) achterlaten.
Hoe lang woon je daar? Als de verhuurder nooit iets aan het interieur heeft gedaan zou je kunnen stellen dat je de muren hebt geschilderd als de facto ONDERHOUD ter verhelping van de voornoemde veroudering. In dat geval zou je er onder uit kunnen komen.quote:waarbij rekening moet worden gehouden met latere door verhuurder verrichte werkzaamheden en de normale slijtage en veroudering
En als er over het behang geschilderd is dan? Ik vrees dat je je moet houden aan dat wat in het contract staat en anders zoals je zegt een deal maken met de nieuwe huurder.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:14 schreef Puala het volgende:
Behang hoef je niet te schilderen zover ik weet, want dat kan de nieuwe bewoner er af trekken.
Als het goed is krijg je na het zetten van je handtekening een kopie vd verhuurder. Anders daar opvragen.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:20 schreef Baas_bas het volgende:
waar haal je zo'n huurovereenkomst?
ik weet niet eens of ik dat nog heb liggen of ooit heb gekregen of is dat online te vinden of zo?
quote:Op maandag 20 juni 2016 11:20 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
En als er over het behang geschilderd is dan? Ik vrees dat je je moet houden aan dat wat in het contract staat en anders zoals je zegt een deal maken met de nieuwe huurder.
Het staat in het contract dat het niet hoeft. Dus ja..quote:Bovendien zal huurder de door de verwijdering van zaken toegebrachte schade aan het gehuurde herstellen, de niet behangen wanden en plafonds in de kleur wit opleveren en indien tot het gehuurde een tuin behoort, de grond onvervuild en behoorlijk (zonder kuilen of gaten) achterlaten.
damn dat is zoveel jaar geleden ik heb geen idee of ik dat nog heb.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:21 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Als het goed is krijg je na het zetten van je handtekening een kopie vd verhuurder. Anders daar opvragen.
Dat weet je natuurlijk nooit, maar zou niet gelijk van het slechtste uit gaan. Bij woningcorporatie zijn het standaard boekjes waarin de voorwaarden staan, weet niet hoe het particulier zit.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:22 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
damn dat is zoveel jaar geleden ik heb geen idee of ik dat nog heb.
Als ik zoiets opvraag krijg je dan wel de gene waarvoor je getekend hebt? Want straks verzinnen ze er een heleboel bij
Het blijft natuurlijk wel wat flauw van de verhuurder. Bij mijn vorige huurwoning moesten de muren in één keer oververfbaar zijn, Je mocht de boel dus niet met zwarte muren achterlaten maar een lichte kleur was prima.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik woon er 4,5 jaar. De huurovereenkomst inclusief de voorwaarden en het opnameformulier heb ik nog in mijn bezit. Nooit weggegooid.
Zonet de verhuurder gebeld om te vragen of de nieuwe huurder al bekend is. Al zou de nieuwe huurder straks een paarse wand willen hebben (en ik de muren dus alvast paars zou kunnen laten spuiten en we dus de kosten zouden kunnen delen), ik moet de wanden hoe-dan-ook in het wit opleveren.Jezus. Dan zou de verhuurder de woning namelijk met paarse wanden opgeleverd hebben en zou de huurder de woning straks ook weer met paarse wanden kunnen opleveren (originele staat).
Niet zo gek toch?quote:Op maandag 20 juni 2016 11:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik woon er 4,5 jaar. De huurovereenkomst inclusief de voorwaarden en het opnameformulier heb ik nog in mijn bezit. Nooit weggegooid.
Zonet de verhuurder gebeld om te vragen of de nieuwe huurder al bekend is. Al zou de nieuwe huurder straks een paarse wand willen hebben (en ik de muren dus alvast paars zou kunnen laten spuiten en we dus de kosten zouden kunnen delen), ik moet de wanden hoe-dan-ook in het wit opleveren.Jezus. Dan zou de verhuurder de woning namelijk met paarse wanden opgeleverd hebben en zou de huurder de woning straks ook weer met paarse wanden kunnen opleveren (originele staat).
Ik vind het flauw. Straks betaal ik duizend euro om alles te witten, en de nieuwe huurder ook weer duizend euro om alles weer te voorzien van een kleurtje terwijl we de kosten zouden kunnen delen.quote:
Ik snap heel goed dat de woningbouw geen zin heeft in dit gezeik. Want dan blijven ze steeds het papierwerk overal aanpassen.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik vind het flauw. Straks betaal ik duizend euro om alles te witten, en de nieuwe huurder ook weer duizend euro om alles weer te voorzien van een kleurtje terwijl we de kosten zouden kunnen delen.Schriftelijk vastleggen was niet eens een optie.
Voor een vrije sectorwoning mogen ze wel een beetje moeite doen hoor vind ik.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat de woningbouw geen zin heeft in dit gezeik. Want dan blijven ze steeds het papierwerk overal aanpassen.
Nu weet ik waarom bij veel van de buren de wanden nog zijn voorzien van bouwbehang. Zij hebben de voorwaarden beter gelezen dan ik.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:39 schreef Twiitch het volgende:
Had je dit niet kunnen bedenken voordat je de muurtjes in allerlei gare kleuren had geverfd?
Nee hoor, nergens voor nodig.quote:
Antwoord: bouwbehang of wit.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik bel straks m'n rechtsbijstandverzekering wel even voor een second-opinion.
Nope, eerder een grijze muur met duizenden gaten.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:10 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Als je nou het behang waar je overheen hebt geverfd er af stoomt, houd je dan niet een witte muur over?
Vind ik wel. Het kan prima dat de nieuwe huurder overeenkomt dat hij dat t.z.t. e,e,a, wel in het wit zal opleveren, ondanks het feit dat hij de woning aanvaardt in kleur x. Daar zijn gewoon afspraken over te maken, als je wil.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |