abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163157834
Vraagje. Ik heb m'n huur per 1-7 opgezegd, en er is afgelopen vrijdag een opzichter langsgeweest voor een eerste inspectie. Zij wilde dat ik alle muren in het wit oplever (N.B. woonkamer en gang zijn nu lichtgrijs, en slaapkamers lichtblauw). Er hing overal bouwbehang waar ik overheen heb geschilderd (en hier en daar bouwbehang vervangen door glasvliesbehang ivm beschadigd behang).

Aangezien het in totaal om 230m² gaat (met hoog plafond, tot wel 5,5m) zie ik dit uiteraard niet zitten. :') Op werkspot inmiddels prijsopgaven ontvangen, variërend van 850 tot 2000 euro.

Ik heb zonet de huurvoorwaarden erbij gepakt. Volgens artikel 2.2 zou ik het in originele staat moeten opleveren (kan niet, dus wit..), en volgens artikel 2.3 hoef ik alleen de niet behangen wanden in het wit op te leveren. Of nou ja, 2.3 begint met "Verder" wat betekent dat het dus een aanvulling op 2.2 is.'

Wat vinden jullie? Moet ik de muren gaan witten? Zoja, dan ga ik even checken of er een nieuwe huurder bekend is. Wellicht dat ie wil meebetalen als ik de muren in de gewenste kleur kan laten spuiten. :')

quote:
2.2 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, zal huurder het gehuurde bij het einde van de huurovereenkomst of bij einde van het gebruik van het gehuurde, aan verhuurder opleveren in de staat die bij aanvang van de huur is beschreven, waarbij rekening moet worden gehouden met latere door verhuurder verrichte werkzaamheden en de normale slijtage en veroudering.

2.3 Verder wordt het gehuurde opgeleverd geheel ontruimd, vrij van gebruik en gebruiksrechten, behoorlijk schoongemaakt, onder afgifte van alle sleutels aan verhuurder. Huurder is verplicht alle zaken die door hem in, aan of op het gehuurde zijn aangebracht of door hem van de voorgaande huurder of gebruiker zijn overgenomen op eigen kosten te verwijderen, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen. Bovendien zal huurder de door de verwijdering van zaken toegebrachte schade aan het gehuurde herstellen, de niet behangen wanden en plafonds in de kleur wit opleveren en indien tot het gehuurde een tuin behoort, de grond onvervuild en behoorlijk (zonder kuilen of gaten) achterlaten.
pi_163158008
ja, en dat wist je van tevoren al maar goed.
No Guts, No Glory
pi_163158017
Behang hoef je niet te schilderen zover ik weet, want dat kan de nieuwe bewoner er af trekken.
  maandag 20 juni 2016 @ 11:17:44 #4
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_163158094
quote:
waarbij rekening moet worden gehouden met latere door verhuurder verrichte werkzaamheden en de normale slijtage en veroudering
Hoe lang woon je daar? Als de verhuurder nooit iets aan het interieur heeft gedaan zou je kunnen stellen dat je de muren hebt geschilderd als de facto ONDERHOUD ter verhelping van de voornoemde veroudering. In dat geval zou je er onder uit kunnen komen.

Maar dat lukt je alleen als je er langere tijd gewoond hebt.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_163158163
waar haal je zo'n huurovereenkomst?

ik weet niet eens of ik dat nog heb liggen of ooit heb gekregen of is dat online te vinden of zo?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_163158166
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:14 schreef Puala het volgende:
Behang hoef je niet te schilderen zover ik weet, want dat kan de nieuwe bewoner er af trekken.
En als er over het behang geschilderd is dan? Ik vrees dat je je moet houden aan dat wat in het contract staat en anders zoals je zegt een deal maken met de nieuwe huurder.
pi_163158187
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:20 schreef Baas_bas het volgende:
waar haal je zo'n huurovereenkomst?

ik weet niet eens of ik dat nog heb liggen of ooit heb gekregen of is dat online te vinden of zo?
Als het goed is krijg je na het zetten van je handtekening een kopie vd verhuurder. Anders daar opvragen.
pi_163158192
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:20 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

En als er over het behang geschilderd is dan? Ik vrees dat je je moet houden aan dat wat in het contract staat en anders zoals je zegt een deal maken met de nieuwe huurder.
quote:
Bovendien zal huurder de door de verwijdering van zaken toegebrachte schade aan het gehuurde herstellen, de niet behangen wanden en plafonds in de kleur wit opleveren en indien tot het gehuurde een tuin behoort, de grond onvervuild en behoorlijk (zonder kuilen of gaten) achterlaten.
Het staat in het contract dat het niet hoeft. Dus ja..
pi_163158203
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:21 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Als het goed is krijg je na het zetten van je handtekening een kopie vd verhuurder. Anders daar opvragen.
damn dat is zoveel jaar geleden ik heb geen idee of ik dat nog heb.

Als ik zoiets opvraag krijg je dan wel de gene waarvoor je getekend hebt? Want straks verzinnen ze er een heleboel bij
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_163158232
Nee, hoeft niet. Je moet het in de originele staat opleveren, als dat niet mogelijk is, (bouwbehang ophangen ook niet echt logisch) dan kan je het gewoon lekker zo houden.
x
pi_163158239
Ik woon er 4,5 jaar. De huurovereenkomst inclusief de voorwaarden en het opnameformulier heb ik nog in mijn bezit. Nooit weggegooid.

Zonet de verhuurder gebeld om te vragen of de nieuwe huurder al bekend is. Al zou de nieuwe huurder straks een paarse wand willen hebben (en ik de muren dus alvast paars zou kunnen laten spuiten en we dus de kosten zouden kunnen delen), ik moet de wanden hoe-dan-ook in het wit opleveren. 8)7 Jezus. Dan zou de verhuurder de woning namelijk met paarse wanden opgeleverd hebben en zou de huurder de woning straks ook weer met paarse wanden kunnen opleveren (originele staat).
pi_163158265
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:22 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

damn dat is zoveel jaar geleden ik heb geen idee of ik dat nog heb.

Als ik zoiets opvraag krijg je dan wel de gene waarvoor je getekend hebt? Want straks verzinnen ze er een heleboel bij
Dat weet je natuurlijk nooit, maar zou niet gelijk van het slechtste uit gaan. Bij woningcorporatie zijn het standaard boekjes waarin de voorwaarden staan, weet niet hoe het particulier zit.
pi_163158303
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik woon er 4,5 jaar. De huurovereenkomst inclusief de voorwaarden en het opnameformulier heb ik nog in mijn bezit. Nooit weggegooid.

Zonet de verhuurder gebeld om te vragen of de nieuwe huurder al bekend is. Al zou de nieuwe huurder straks een paarse wand willen hebben (en ik de muren dus alvast paars zou kunnen laten spuiten en we dus de kosten zouden kunnen delen), ik moet de wanden hoe-dan-ook in het wit opleveren. 8)7 Jezus. Dan zou de verhuurder de woning namelijk met paarse wanden opgeleverd hebben en zou de huurder de woning straks ook weer met paarse wanden kunnen opleveren (originele staat).
Het blijft natuurlijk wel wat flauw van de verhuurder. Bij mijn vorige huurwoning moesten de muren in één keer oververfbaar zijn, Je mocht de boel dus niet met zwarte muren achterlaten maar een lichte kleur was prima.
  maandag 20 juni 2016 @ 11:29:26 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163158370
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:23 schreef sylvesterrr het volgende:

Niet zo gek toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_163158467
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Niet zo gek toch?
Ik vind het flauw. Straks betaal ik duizend euro om alles te witten, en de nieuwe huurder ook weer duizend euro om alles weer te voorzien van een kleurtje terwijl we de kosten zouden kunnen delen. :') Schriftelijk vastleggen was niet eens een optie.
  maandag 20 juni 2016 @ 11:35:09 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163158493
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:33 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik vind het flauw. Straks betaal ik duizend euro om alles te witten, en de nieuwe huurder ook weer duizend euro om alles weer te voorzien van een kleurtje terwijl we de kosten zouden kunnen delen. :') Schriftelijk vastleggen was niet eens een optie.
Ik snap heel goed dat de woningbouw geen zin heeft in dit gezeik. Want dan blijven ze steeds het papierwerk overal aanpassen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 20 juni 2016 @ 11:39:51 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163158591
Had je dit niet kunnen bedenken voordat je de muurtjes in allerlei gare kleuren had geverfd?
pi_163158622
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik snap heel goed dat de woningbouw geen zin heeft in dit gezeik. Want dan blijven ze steeds het papierwerk overal aanpassen.
Voor een vrije sectorwoning mogen ze wel een beetje moeite doen hoor vind ik. :P

quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:39 schreef Twiitch het volgende:
Had je dit niet kunnen bedenken voordat je de muurtjes in allerlei gare kleuren had geverfd?
Nu weet ik waarom bij veel van de buren de wanden nog zijn voorzien van bouwbehang. Zij hebben de voorwaarden beter gelezen dan ik. :')
pi_163158669
Maar als ik de voorwaarden zo lees hè, heeft 2.2 meer betrekking op de staat van de woning (schade, gebruikssporen en dergelijke) en niet zozeer op de kleurstelling. Of lees ik het nu zoals ik het wil lezen?

Ik bel straks m'n rechtsbijstandverzekering wel even voor een second-opinion. :P
  maandag 20 juni 2016 @ 11:45:09 #20
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_163158702
quote:
5s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:03 schreef sylvesterrr het volgende:
Moet ik de muren gaan witten?
Nee hoor, nergens voor nodig.
Als je ze grijs laat doet de verhuurder het voor je en krijg je de rekening.
Alleen mogelijk is het goedkoper als je het zelf doet.
Tot nooit .......
pi_163158782
Wanneer het toch verplicht wordt, is bouwbehang er over (laten) plakken dadelijk niet goedkoper als over laten schilderen?
pi_163159240
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik bel straks m'n rechtsbijstandverzekering wel even voor een second-opinion. :P
Antwoord: bouwbehang of wit.
pi_163159311
Als je nou het behang waar je overheen hebt geverfd er af stoomt, houd je dan niet een witte muur over?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_163159401
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:10 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Als je nou het behang waar je overheen hebt geverfd er af stoomt, houd je dan niet een witte muur over?
Nope, eerder een grijze muur met duizenden gaten. :')
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 12:35:44 #25
43556 miss_dynastie
pi_163160008
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Niet zo gek toch?
Vind ik wel. Het kan prima dat de nieuwe huurder overeenkomt dat hij dat t.z.t. e,e,a, wel in het wit zal opleveren, ondanks het feit dat hij de woning aanvaardt in kleur x. Daar zijn gewoon afspraken over te maken, als je wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')