Verder was Rickon zijn dood te verwachten. Ik had hem aan zo'n kruis terug verwacht trouwens. Maarja Ramsay houdt van spelletjes spelen dus niet zo vreemd dit. Snap idd ook niet waarom Rickon niet ging zigzaggen of naar een nabijliggend stukje bos rennen. Ergens deed Ramsay ook rustig aan, in de wetenschap dat als ie er zich echt op zou concentreren Rickon toch wel geraakt zou worden. Wat we dus ook zagen: mooi tragisch met Jon op een meter of twee afstand.
En dan heeft Ramsay toch duidelijk meer gevoel voor veldslagen voeren dan Jon. Precies wat Jon wou deed Ramsay

Davos die zijn cadeau deels verbrand en zwartgeblakerd terugvind aan Shireen. /rip Melissandre volgende episode

Al doet Davos het eigenhandig, dood gaat ze.

Duidelijk dat dit de regisseur van Hardhome was.. wederom heel mooi in beeld gebracht, die scène waarbij de Karstarks over lijken heen gaan om het restant groepje manschappen af te slachten. Leek wel op War Z ofzo waarbij je ook mensen over elkaar heen ziet buitelen. Jon die daarbij vertrapt en bijna stikt voelde geloofwaardig aan. Wun-Wun die probeert een uitweg te vinden, Tormund die de Karstark jr even te pakken neemt
Mooi ook hoe Sansa naast LF staat en trots toekijkt hoe de knights of the Vale de reddende partij zijn. Zoals Gandalf, zoals Tywin. Dat moment ook dat Ramsay terug zich 'veilig' waant. Oh well. the battle has been lost, but we've got still Winterfell. Hallo Wun-Wun als stormram

Natuurlijk vormt ie dan een levend XXL doelwit, he took an arrow to the knee en zo

En oog

Mooi ook hoe Jon ondanks dat Ramsay pijlen blijft afvuren op hem afloopt en hem een smack met dat schild verkoopt. En vooral door blijven meppen terwijl Sansa toekijkt. Toen ie even stopte had ik het gevoel: you want some Sansa? Go ahead

Maar natuurlijk issie afgevoerd naar de kennels. En krijgt Sansa als nog haar ultieme payback. Maar nogmaals ik had Ghost willen zien, ik had Nymeria nog leuk gevonden mocht die opduiken in het gevecht. Leuk ook hoe Lyanna Mormont ook acte de presence gaf. Maar ik had toch haar op een grizzlybeer verwacht vanwege hun sigil
Enfin.. de aflevering heeft zeker niet teleurgesteld, best wel hoe ik het had verwacht en dat doet goed. Mooi ook hoe alle draken nu vrij zijn in Meereen. Hoe Dany het oploste met de masters was ook geniaal. Die ene move van Greyworm

Wel zit er een groot verschil tussen de twee gevangen draken en Drogon. Mooi hoe die toch in tandem het grootste schip afbranden als teken dat de masters verloren hebben. Mooi ook dat gesprek tussen Dany en Tyrion. En een foreshadowing naar volgende week met Cersei?

Hoe opeens Yara en Theon voor Dany stonden vond ik wel jammer. Ik had ergens hoop op een vette zeeslag tussen de Ironborns en de Masters. Maar dat kost teveel als je al een veldslag toont bij Winterfell kennelijk. Maar nu wordt het dus #TeamYarametDany versus #TeamEuronandbuiltmea1000ships Die blikken tussen Yara en Dany
[ Bericht 0% gewijzigd door Joosie200 op 20-06-2016 10:58:13 ]