quote:
Wie zijn we? Vormen jullie een gesloten front?
quote:
we vragen of de maatschappij hiermee wil stoppen:
"Er is maar weinig besef dat onze maatschappij doorspekt is van subtiele en minder subtiele homoafkeuring. Iemand een mietje noemen.
Ik noem iemand een mietje als hij zich aanstelt.
quote:
Je neefje vragen of hij al een vriendinnetje heeft.
Ja, en? Heteroseksuelen zijn in de meerderheid en de norm. Wen daar maar aan, zonder hetero's waren er helemaal geen homo's. En ik vind dat iedereen recht heeft op zijn eigen coming out wanneer hij of zij dat wil. Ik ga niet aan de kast rammelen, dat vind ik onbeschoft. Daarnaast vind ik ook dat hetero's 'gay' mogen doen in de oude zin van het woord, in Engeland zie je dat nog weleens maar daarbuiten zetten ze er een rem op omdat mensen anders denken dat ze homo zijn.
quote:
Een carnavalslied draaien met de tekst 'Als je nou niet springt ben je een homofiel'.
Ik zou het niet draaien maar mijn eerste overweging zou het niveau betreffen.
quote:
Aan een homokoppel vragen wie het mannetje en wie het vrouwtje is.
Oh, wat erg.
quote:
Bij de homocollega polsen wat hij van je haar of kleren vindt.
Alsof er niet veel homo's zijn die staan te popelen om dat te geven. Veel homo's ook totaal niet, maar de verhoudingen liggen wel een beetje anders dan bij hetero's.
quote:
Zeggen dat je homo's prima vindt zolang ze maar van je af blijven.
Ik heb meer moeite met 'ik heb niks tegen homo's als ze maar normaal doen', lees als gewone hetero zodat je het niet kunt zien. Nee, ook homo's mogen doen zoals ze willen en zich aantrekkelijk maken voor seksuele partners zoals zij dat willen. Als dat verwijfd is dan is dat maar zo, het is jouw leven.
Ik word een beetje misselijk van dat hele 'het maakt allemaal niet uit'. Natuurlijk maakt het wel uit. Als jij als vader je genen hebt doorgegeven aan de volgende generatie en je enige zoon is homo dan stopt het daar met je genen. Wie vader wil worden wil ook opa worden, dat sluit normaal omgaan met de homoseksualiteit van je kind helemaal niet uit, maar als een vader zegt dat het hem helemaal niks uitmaakt dan is dat een vals soort onverschilligheid die nog erger zou zijn wanneer die echt was.
Ook voor vrienden maakt het een verschil. Het is helemaal niet raar om eerst even vastgesteld te willen hebben dat er geen seksuale aantrekkingskracht is of het althans niet speelt. Verder ga je er weinig aan hebben in vrouwenkwesties, of juist heel veel, maar in ieder geval wat anders dan bij een vriend die zelf ook op vrouwen valt. Vrienden kunnen er vast heel onhandig mee omgaan, maar seksualiteit is nou eenmaal iets groots en belangrijks en een verschil daarin ook.
quote:
Grapjes over vallende zeepjes bij het douchen na het voetbal.
Die worden ook gemaakt als er alleen maar hetero's zijn, maar bij zo'n grap is dan weer één aansteller....
quote:
Wapperen met handjes als een poging tot imitatie.
Ah gut, nichterigheid moet natuurlijk van alle spot verschoond blijven, want mensen met typische heterotrekjes worden ook nooit belachelijk gemaakt.
quote:
En dan laat ik de keiharde beledigingen nog achterwege."
Oh nee, die ken ik als hetero helemaal niet. Er gebeuren natuurlijk hele nare dingen richting homo's waar ik het helemaal niet mee eens ben, maar de schrijver van dit stukje tekst is gewoon een mietje, een aansteller, een calimero.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.