Dat maakt het in ieder geval een stuk duidelijker...quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:47 schreef Erasmo het volgende:
Kun je een situatieschets van boven posten?
Ja, zat ik ook aan te denken. Alleen kon ik geen goede voorbeelden vinden. Ik wil wel een goede afscheiding, in de zin dat het in ieder geval net zo hoog als een schutting is.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:52 schreef jackass__ het volgende:
Een poort die naar links of rechts schuift mss een optie?
Ja dat klopt. Het gaat dus om de afscheiding tussen de schuur en de buren van 3m breedquote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:05 schreef Erasmo het volgende:
Ik neem aan dat de auto van onderen de tuin in gaat?
Bedankt! Ik zit echt al weken het internet af te struinen, maar dit is inderdaad een oplossing die ik zoek en niet kon vinden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:06 schreef Leandra het volgende:
http://www.vdbpolyester.n(...)oducten/carport.html
Carport met roldeur kan prima, zie link.
Persoonlijk zou ik een carport met een dak van zonnepanelen nemen trouwens, als je toch bezig bent en de ligging een beetje schaduwvrij is.
Een speedgate?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:04 schreef tfgk1 het volgende:
[..]
Ja, zat ik ook aan te denken. Alleen kon ik geen goede voorbeelden vinden. Ik wil wel een goede afscheiding, in de zin dat het in ieder geval net zo hoog als een schutting is.
U zoekt? Leandra draait.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:08 schreef tfgk1 het volgende:
[..]
Bedankt! Ik zit echt al weken het internet af te struinen, maar dit is inderdaad een oplossing die ik zoek en niet kon vinden.
Nu is er in een ander topic de afgelopen dagen al gesproken over de draairichting van de poort. Mocht je hem naar binnen draaien, dan scheelt dat weer een extra meter.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:09 schreef Erasmo het volgende:
Met een carport staat de auto wel droog en dan is een roldeur ook geen probleem.
Of eventueel een dubbele poort maar dan klap je gewoon naar buiten.
Ik moest even googlen wat dit was. Het openen van de deur moet het liefst zo min mogelijk ruimte in beslag nemen, en ik draai de deur liever niet via de buitenkant open. De voorbeelden die ik zo snel zag, nemen wel extra ruimte in tijdens het openen.quote:
Ten opzicht van een traditionele poort neem deze een stuk minder ruimte in beslag. Er hoeft geen hek gedraaid te worden; de deuren vouwen zich op.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:13 schreef tfgk1 het volgende:
[..]
Ik moest even googlen wat dit was. Het openen van de deur moet het liefst zo min mogelijk ruimte in beslag nemen, en ik draai de deur liever niet via de buitenkant open. De voorbeelden die ik zo snel zag, nemen wel extra ruimte in tijdens het openen.
Ik neem het mee. Ik ken dit systeem nog niet, dus zal even kijken of dit een goed alternatief is ten opzichte van de carport/roldeur variant. Bedankt.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:17 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Ten opzicht van een traditionele poort neem deze een stuk minder ruimte in beslag. Er hoeft geen hek gedraaid te worden; de deuren vouwen zich op.
Ik denk dat de achterzijde van de schuur al op de erfgrens staat. De schuifpoort achter de schuur op gemeentegrond plaatsen lijkt mij een slecht plan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:44 schreef Piger het volgende:
schuifpoort kan toch? Kan die mooi langs schuur op.
zoiets http://www.hetnieuwetuinb(...)-hoog-zwevend-x.aspx
Ja de schuur staat op de erfgrens. Een sectionale deur/poort die zijwaarts de tuin in draait zou dus wel kunnen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:44 schreef emceeiteepro het volgende:
[..]
Ik denk dat de achterzijde van de schuur al op de erfgrens staat. De schuifpoort achter de schuur op gemeentegrond plaatsen lijkt mij een slecht plan.
Ik vind een houten schuifpoort dus wel mooier dan een hele carport, maar zoals gezegd, dan zou hij op de openbare grond moeten komen en dat lijkt me niet de bedoeling.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:44 schreef Piger het volgende:
schuifpoort kan toch? Kan die mooi langs schuur op.
zoiets http://www.hetnieuwetuinb(...)-hoog-zwevend-x.aspx
Woning en schuur moet nog gebouwd worden. Het schuurtje loopt echter door naar de buren.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:40 schreef emceeiteepro het volgende:
Moet de woning (en schuur) nog gebouwd worden of staat deze al?
Ja dat zie je veel vaker. Het is voornamelijk een gevoelskwestie denk ik. Er is voldoende ruimte in de wijk om te parkeren. Door de gehele tuin af te sluiten behoud ik de ruimte van de tuin en kan ik met bijvoorbeeld mooi weer en bezoek de auto in de wijk parkeren en heb ik meer ruimte in de tuin. Daarnaast vind ik het prettiger (veiliger) als ik de auto kan afsluiten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:59 schreef Tanin het volgende:
Wat is de reden dat je je tuin wilt afsluiten van je auto? Wij hebben naar soortgelijke bouw zitten kijken, uiteindelijk niet gekozen.
Wij wilden de auto afsluiten en het zicht vanaf de tuin op de auto belemmeren. Daarom hadden we bedacht een haag/hek met klimop te doen tussen tuin en auto, en alleen een hek tussen straat en auto.
Ja. Er wordt een parkeerplek bij de bouw geplaatst en die moet zelfs in stand blijven.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:19 schreef Charlie_Brown het volgende:
Mag je wel met de auto de tuin in? Wij wilden het ook indertijd maar mochten het niet ivm het trottoir achter de tuin.
Klinkt goed in een wijk waar iedereen 1 auto heeft, gaat mis als de meeste mensen er twee hebben. En dan ga ik er even vanuit dat iedereen daadwerkelijk zijn auto in de tuin zet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:41 schreef Tanin het volgende:
Over het algemeen wordt er hier met een norm gerekend als 4+1 of 4+2 (dus 5 of 6 parkeerplaatsen per 4 huishoudens), ik weet niet of dit universeel is. Maar ik neem aan dat ze er vanuit zullen gaan dat iedereen 1 auto in de tuin parkeert, en die extra 1-2 plekken op straat te vinden zullen zijn.
De parkeerdrukte is ook niet heel belangrijk, aangezien ik in principe van plan ben om mijn auto ook gewoon in de tuin te parkeren. Het is du een tuin van 15m diep met een ligging op het oosten. Een carport neemt meer zon af dan een schuifpoort en zou ook mijn voorkeur hebben.quote:Op zondag 19 juni 2016 07:51 schreef d.k. het volgende:
[..]
Klinkt goed in een wijk waar iedereen 1 auto heeft, gaat mis als de meeste mensen er twee hebben. En dan ga ik er even vanuit dat iedereen daadwerkelijk zijn auto in de tuin zet.
Ts kijk ook nog even naar de ligging tov de zon. Een carport en/of hoge deur kan tuin ook veel schaduw geven. Vraag is of je dat wil.
Heb je ondertussen al een oplossing voor je parkeerplaats in je tuin? Wij zitten in een zelfde situatie.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:07 schreef tfgk1 het volgende:
[..]
De parkeerdrukte is ook niet heel belangrijk, aangezien ik in principe van plan ben om mijn auto ook gewoon in de tuin te parkeren. Het is du een tuin van 15m diep met een ligging op het oosten. Een carport neemt meer zon af dan een schuifpoort en zou ook mijn voorkeur hebben.
Nee, de woning is nog in aanbouw dus ik heb nog even. Ik twijfel nog een beetje. Het liefst iets in de trant van alleen een rolluik. Anders eventueel een schuifdeur.quote:Op vrijdag 9 september 2016 23:59 schreef Dentiwan het volgende:
[..]
Heb je ondertussen al een oplossing voor je parkeerplaats in je tuin? Wij zitten in een zelfde situatie.
Het is wel een verplichte parkeerplaats. Ik mag er daarom denk niet gewoon een hek voorzetten. Mijn bedoeling is ook gewoon om mijn auto daar te parkeren.quote:Op zaterdag 10 september 2016 12:40 schreef Nicap_tm het volgende:
Dat probleem van de auto in de tuin parkeren en het afsluiten van de tuin zie je hier in het blok ook.
We wonen in een soort hofje, waarbij de ene kant geen ruimte heeft om de auto op eigen grond te zetten, en de andere kant wel(plus 1 zijkant van het hofje).
Nou heeft de kant welke de auto wel kwijt kant zo'n beetje iedereen(op 1 na) de tuin afgesloten, zodat de auto er niet meer kan staan. Leuk dat ze de tuin de groter hebben, maar er ontstaat al gemor bij sommige "overburen". We wonen er nu bijna twee jaar. De bouwstraat gaat binnenkort definitief worden, waarbij het parkeren voor de woning niet meer gaat. Ik ben benieuwd hoe de situatie dan gaat worden. Er zijn gewoon niet genoeg plekken voor alle auto's.
Ik heb zelf gelukkig een eigen oprit, maar stel er is een verjaardag dan kan dat een probleem worden. Bij 2 feestjes is het al onmogelijk om alle bezoek te plaatsen gok ik.
Heb je daar een voorbeeld van? Zoiets zoek ik, maar hoe zorg je dat het stevig staat en niet omwaait bij een sterke wind?quote:Op zaterdag 10 september 2016 13:06 schreef speedfightrage het volgende:
Groot rolluik kan ook. Heb je alleen rails aan de zijkant.
Het nadeel van dit hek is dat de achtertuin behoorlijk open wordt/oogt. Heb liever een dichte achtertuin, waarin je niet vanaf achter het huis inkijkt.quote:Op zondag 11 september 2016 10:56 schreef Dentiwan het volgende:
Had je ook eens gedacht aan een schaarhek?
Wij hebben een carport met een dak van zonnepanelen, het is eigenlijk nooit echt donker.quote:Op zondag 11 september 2016 12:40 schreef Bartholomeus het volgende:
Een carport kan je met een lichtdoorlatend dak uitrusten, zodat er zo min mogelijk schaduw op valt. Verder staat in het 'buitenzitseizoen' de zon wel zo hoog dat je aan het eind van de ochtend die schaduw niet meer hebt. Later op de avond zul je vooral schaduw van je huis hebben.
Je schuur ziet er op je schets nogal smal uit, een fikse carport geeft dus meteen een aardige overdekte klushoek.
En als je dan idd een feestje hebt kun je iig droog staanquote:Op zaterdag 17 september 2016 20:28 schreef Glider76 het volgende:
Ik zou echt voor de carport optie gaan. Heb je een mooie constructie waar je een electrisch rolluik of garage deur aan kan maken. Zo vanuit je auto met afstand bediening open te maken.
Verder ga je ook plezier van je carport beleven. Geen bevroren ruiten meer, geen condens op je ruiten meer. Auto veel minder heet als het zonnetje schijnt. Auto blijft schoner.
Met een paar stevige houten balken maak je al wat. Google maar wat op carport en veranda. Dat is een beetje dezelfde constructie.
Dit is dus precies wat ik bedoel, de oplossing van een auto in de tuin is leuk, maar als er niet op gecontroleerd wordt, onhoudbaar.quote:Op zaterdag 10 september 2016 12:40 schreef Nicap_tm het volgende:
Dat probleem van de auto in de tuin parkeren en het afsluiten van de tuin zie je hier in het blok ook.
We wonen in een soort hofje, waarbij de ene kant geen ruimte heeft om de auto op eigen grond te zetten, en de andere kant wel(plus 1 zijkant van het hofje).
Nou heeft de kant welke de auto wel kwijt kant zo'n beetje iedereen(op 1 na) de tuin afgesloten, zodat de auto er niet meer kan staan. Leuk dat ze de tuin de groter hebben, maar er ontstaat al gemor bij sommige "overburen". We wonen er nu bijna twee jaar. De bouwstraat gaat binnenkort definitief worden, waarbij het parkeren voor de woning niet meer gaat. Ik ben benieuwd hoe de situatie dan gaat worden. Er zijn gewoon niet genoeg plekken voor alle auto's.
Ik heb zelf gelukkig een eigen oprit, maar stel er is een verjaardag dan kan dat een probleem worden. Bij 2 feestjes is het al onmogelijk om alle bezoek te plaatsen gok ik.
Volgens mij is de oplossing van TS juist het tegenovergestelde van wat mensen doen die een oprit hebben maar deze bij de tuin trekken en vervolgens de auto maar op straat zetten die qua parkeerplaatsen gebaseerd op het aantal huizen dat geen mogelijkheid heeft op eigen terrein te parkeren.quote:Op zondag 18 september 2016 10:54 schreef d.k. het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat ik bedoel, de oplossing van een auto in de tuin is leuk, maar als er niet op gecontroleerd wordt, onhoudbaar.
Alle rolluiken die je op huizen ziet hangen alleen aan de aan de rails. Google maar eensquote:Op zaterdag 10 september 2016 14:28 schreef tfgk1 het volgende:
[..]
Heb je daar een voorbeeld van? Zoiets zoek ik, maar hoe zorg je dat het stevig staat en niet omwaait bij een sterke wind?
Vraag is neergelegd. Nog geen antwoord op. Het is het eerste blok in de wijk met een parkeerplaats in de achtertuin.quote:Op zondag 18 september 2016 11:13 schreef d.k. het volgende:
TS gaat het ook goed doen, zegt hij nu. En dat hij daar een oplossing voor zoekt is ook prima. Wat ik me wel afvraag is hoeveel van zijn buren dat ook gaan doen. En ook hoe lang. Die oplossing is prima bedacht geredeneerd vanuit een stedebouwkundige en projectontwikkelaar want zo hoeven ze geen rekening te houden met parkeren in de openbare ruimte en dus kunnen er meer woningen op een stukje gepropt worden. Hoe het in de praktijk uitpakt voor de bewoners zal ze een zorg zijn.
TS weet je inmiddels of een carport uberhaupt mag?
Het klinkt logisch, maar omdat ik het zelf nog nooit gezien heb, vroeg ik me af of er misschien een reden is waarom weinig mensen voor deze optie kiezen. Gezien meerdere reacties in dit topic, vermoed ik dat het vooral te maken heeft dat de carport de voorkeur verdient.quote:Op vrijdag 23 september 2016 18:31 schreef speedfightrage het volgende:
[..]
Alle rolluiken die je op huizen ziet hangen alleen aan de aan de rails. Google maar eens
Aan een paar dikke palen vast maken. Dan gaan het geen kant meer op.
Ja klopt, het is dat de bediening nog door de muur heen naar binnen toe gaat, anders til je zo'n bak er zo vanaf.quote:Op vrijdag 23 september 2016 18:31 schreef speedfightrage het volgende:
Alle rolluiken die je op huizen ziet hangen alleen aan de aan de rails. Google maar eens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |