quote:
Volgens mij is dat Arenaria.
Die anemonen vind ik prachtig, ik heb ze ook, ze kruipen alleen best wel door je borders, maar dat is een kwestie van nieuwe toefjes uittrekken (en daar weer een ander blij mee maken

).
Ik ben op dit moment bezig orde aan te brengen in de voormalige chaos (lees: "natuurlijke tuin"). We hebben sinds kort een stuk grond erbij erbij, dat is nu nog gras maar het maaien alleen kost me al anderhalf uur, t.z.t. willen we het ook beplanten en bij de tuin trekken, maar het is allemaal zo ontzettend veel werk, daarom wil ik naar een wat minder rommelige en dus wat meer geordende plantensamenstelling toe.
Ik ben op zoek naar vaste planten die, zoals bijv. Flox, een lekkere grote ruimtevuller vormen in de tuin, zodat ik minder onderhoud heb.
Planten die ik tot nu toe heb kunnen bedenken zijn:
Flox
Salvia
Veronica
Oregano (maar zaait als een gek uit)
Papaver (maar dat wordt later lelijk)
Herfstanemoon
Slangenkruid (maar later lelijk)
Kattenstaart
Hortensia
Spirea
Buxus
Annabelle
Margrietjes (maar snel lelijk, en vallen om)
Varen
Hosta
Nepeta
Kunnen jullie er nog meer bedenken? Alles wat qua kleur wit-blauw-roze is, is oké.
Ik wil wat meer grote groepen met vaste planten, daartussen dan rozen en als er dan nog plek over is kan daar wel wat zaaigoed en vingerhoedskruid en zo, maar dat laatste heeft nu de overhand en ik wied me suf want al dat spul zaait zich sneller uit dan ik met m'n ogen kan knipperen.