Ik heb mijn moeder gevonden dat ik 14 jaar was na een zelfmoord poging slaappillen geslikt en haar polsen doorgesneden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:13 schreef suzi1 het volgende:
wat ik daarmee bedoelde te zeggen is dat juist door pillen te slikken je een grotere kans hebt om te overleven
en dat is iets wat voornamelijk bij vrouwen gebeurd, vanalles slikken en dan wordt de maag leeg gepompt (of je kan de boel niet eens binnenhouden)
net als dat snijden zelden lijdt tot de dood.
vrouwen hebben minder lef om het maar bot te zeggen. gaan eerder voor aandacht, je hebt meiden/vrouwen die wel 10 pogingen doen.
Nee mijn moeder leeft niet meer is vijf jaar na haar poging overleden aan die rot ziekte.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:16 schreef suzi1 het volgende:
vronie, ik bedoel natuurlijk ook niet alle vrouwen. 4 op de 5 dacht ik dat het was.
en sorry dat ik het vraag, maar leeft ze nu nog? (is niet om een punt te maken hoor! maar hoop gewoon dat alles toch nog goed is gekomen. moet een hele shock voor jou geweest zijn)
Ja, maar de vraag is een beetje door wie en welke informatie dan precies. (Ik heb het over de Wpg)quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Dossiers van het OM zijn altijd aan te vragen. Of het lukt is een tweede, ze moeten een reden geven en hier is dan weer bezwaar op te maken.
Ze moeten dan best et een goed verhaal komen om te weigeren, zie de reden waarom WOB bestaat.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:38 schreef vronie het volgende:
[..]
Nee mijn moeder leeft niet meer is vijf jaar na haar poging overleden aan die rot ziekte.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:46 schreef slagboom het volgende:
Ik las ergens dat de berging van Dascha nog geen 50 min. in beslag heeft genomen. Ik weet niet waar dit gegeven vandaan komt. Wat ik wel kan achterhalen is dat er zeker 3 uur lang geen treinen op het traject gereden hebben:
http://www.ovtijden.com/avtdag/hor/20151128/
De aanrijding was om 05:20 uur. Weet iemand hoe laat de hulpdiensten ter plekke waren?
Hetzelfde stond mij ook bij. Ik meen dat de trein iets na half acht weer verder kon. Als je daar 7:34 van maakt klopt het.quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De trein heeft na de aanrijding 1 uur en 49 minuten stil gestaan, de bergingsmedewerkers en hulpdiensten arriveerden na 1 uur op de plek. Ze hebben dus in 49 minuten en in het donker de conclusie getrokken dat het zelfmoord was en de spoorbaan weer vrijgegeven.
Ja dat is wel het normale protocol.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ik denk dat er de berging wel een rapportje gemaakt is
En de verklaring van de machinist zal door de NS doorgegeven zijn aan de polite
Denk je dat er een agent naar de machinist toe gaat om een verklaring op te nemen ?
Bij Een Vandaag doen ze niets anders.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, maar de vraag is een beetje door wie en welke informatie dan precies. (Ik heb het over de Wpg)
Als ik bij www.uitspraken.rechtspraak.nl bijvoorbeeld een aantal afwijzingen bekijk waartegen de verzoeker in beroep is gegaan, dan gaat het bijv. om gegevens die bij de politie bekend zijn over bijvoorbeeld verkeersfeiten of geregistreerde mutaties. Bij (lopende ?) strafonderzoeken -waarbij verzoeker verdachte is- gaat het dan bijvoorbeeld over welke gegevens de politie heeft verkregen doormiddel van het afluisteren van verzoekers telefoon, etc. Dan gaat het dus vooral over gegevens van de verzoeker zelf. Ook als slachtoffer in zo'n strafonderzoek zou dat dan kunnen (dus slachtoffer van mishandeling ofzo).
Ik heb wel maar een klein aantal bekeken.
Maar ook bijvoorbeeld in de zaak van Talitha (die op de rails lag) kan ik zo snel niets vinden over of de moeder of advocaat het dossier hebben opgevraagd. Terwijl die moeder toch behoorlijke stappen heeft gezet, waaronder een stap naar de rechter in een poging de politieagent te laten veroordelen.
De vader van Dascha mocht toch ook maar voor een beperkte duur het dossier inzien? (Geen foto's toegestaan, wel mogelijkheid om over te schrijven?)
Waarom zo moeilijk doen als het dossier toch gewoon op te vragen is? Of was het toentertijd nog niet gesloten ofzo?
Aan de andere kant heeft PRdV in zijn misdaaduitzendingen vaak zeer gedetailleerde informatie gehad over getuigenverklaringen, verklaringen van verdachten en resultaten van forensische onderzoeken. Die moeten toch ook ergens vandaan komen.. Wat zou Peter kunnen, wat een normale burger niet kan?
Het dossier is gewoon bekend. Als men gaat vragen naar dingen die men niet weet wordt het moeilijker.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bij Een Vandaag doen ze niets anders.
Je moet heel specifiek zijn in wat je aanvraagt, welke info je wilt inzien en met welk doel.
Men weet toch of er een verklaring is van de machinist?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het dossier is gewoon bekend. Als men gaat vragen naar dingen die men niet weet wordt het moeilijker.
Die informatie is er toch? Vanaf dag 1.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Men weet toch of er een verklaring is van de machinist?
Dat was de doorslaggevende reden om het als een zelfmoord te bestempelen.
Ik weet wel dat al met al dat maanden duurt... Zeker als ze niet zo staan te springen met het verstrekken van die info.
Die verklaring van de machinist? Meer als een vaag twitterbericht, wat werd overgenomen door Peter r de Vries heb ik nergens gezien.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die informatie is er toch? Vanaf dag 1.
Dat kan niet. De politie ondervraagt zo'n persoon.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die verklaring van de machinist? Meer als een vaag twitterbericht, wat werd overgenomen door Peter r de Vries heb ik nergens gezien.
Dit, noemt het een trolpoging, een flauwe grap of een poging iemand bewust in een heel moeilijke situatie neer te zetten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
De blauwe twingo is niks meer dan een flauwe poging om de heer braadslee in dit verhaal te betrekken. Ten tijde vraag ik mij zeer af of hij toen die twingo al had en al helemaal zijn dashcam. Niks meer dan een trolpoging.
Nou, geen tijd te verliezen dan. :pquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bij Een Vandaag doen ze niets anders.
Je moet heel specifiek zijn in wat je aanvraagt, welke info je wilt inzien en met welk doel.
De aanrijding was sowieso eerder dan 5:37, want dat was de eerste melding op internet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 08:00 schreef Rica het volgende:
[..]
[..]
Hetzelfde stond mij ook bij. Ik meen dat de trein iets na half acht weer verder kon. Als je daar 7:34 van maakt klopt het.
5:45 aanrijding
6:45 bergingsteam ter plaatse
7:34 trein vervolgt route
Geen idee hoeveel lichaamsresten aan de trein zitten zitten, tussen de wielen en assen etc. maar binnen 50 minuten hadden ze hem kennelijk 'schoon' genoeg dat ie verder kon.
Aanrijtijden van de hulpdiensten zijn minder dan 15 minuten. Dat is politie, brandweer en ambulance. Dan stuurt de NS ook nog een ploeg ivm het treinverkeer, reparaties aan het spoor en het naderhand verplaatsen van het treinstel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:36 schreef Physsic het volgende:
[..]
De aanrijding was sowieso eerder dan 5:37, want dat was de eerste melding op internet.
Volgens mij spuit de brandweer(?) de trein schoon.
Kan je beter reageren op Rica, want eerlijk gezegd is dat tijdstip me niet eens opgevallen. 😅 Ik reageerde alleen op tijdstip van aanrijding.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Aanrijtijden van de hulpdiensten zijn minder dan 15 minuten. Dat is politie, brandweer en ambulance. Dan stuurt de NS ook nog een ploeg ivm het treinverkeer, reparaties aan het spoor en het naderhand verplaatsen van het treinstel.
Ik kan me niet voorstellen dat ruim voor dat uur dat hierboven wordt genoemd geen hulpdiensten ter plaatse waren. Wellicht dat de bergingsploeg van de NS na een uur ter plaatse was, maar die bergen dan het materieel en niet het slachtoffer. De hulpdiensten waren er ongetwijfeld veel eerder.
Het was een reactie op de genoemde tijden, niet op iemand. Ik heb deze tijden al vaker langs zien komen. Ik vind het typerend voor het gespeurneus dat uit de melding van aankomsttijd van het bergingsteam (van de NS, voor berging materieel en reparaties aan het spoor) maar even makkelijk wordt geconstateerd dat het een uur geduurd heeft voordat de hulpdiensten (politie, brandweer, ambulance) er waren.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Kan je beter reageren op Rica, want eerlijk gezegd is dat tijdstip me niet eens opgevallen. 😅 Ik reageerde alleen op tijdstip van aanrijding.
Maar dat er een uur lang geen enkele vorm van hulpdienst aanwezig was lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Het team dat in zulke gevallen het lichaam bergt was pas na een uur ter plekke. Lichamen, niet materieel. Er moesten een paar van een eindje weg komen en lagen bovendien te slapen dus een uur is niet uitzonderlijk.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Aanrijtijden van de hulpdiensten zijn minder dan 15 minuten. Dat is politie, brandweer en ambulance. Dan stuurt de NS ook nog een ploeg ivm het treinverkeer, reparaties aan het spoor en het naderhand verplaatsen van het treinstel.
Ik kan me niet voorstellen dat ruim voor dat uur dat hierboven wordt genoemd geen hulpdiensten ter plaatse waren. Wellicht dat de bergingsploeg van de NS na een uur ter plaatse was, maar die bergen dan het materieel en niet het slachtoffer. De hulpdiensten waren er ongetwijfeld veel eerder.
Waar kan ik dat lezen? Normaal gesproken hebben de hulpdiensten gewoon een wettelijke maximum aanrijtijd. En die is eerder minuten dan een uur.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:33 schreef Rica het volgende:
[..]
Het team dat in zulke gevallen het lichaam bergt was pas na een uur ter plekke. Lichamen, niet materieel. Er moesten een paar van een eindje weg komen en lagen bovendien te slapen dus een uur is niet uitzonderlijk.
Nee dat is niet punt. Dat is jouw aanname.quote:Het punt is hier meer dat het niet als mogelijke crimescene benaderd is. Een forensisch onderzoek ter plekke duurt zomaar een halve/hele dag.
Grapjas. Ik heb geen zin jou bij te scholen. Zeker niet omdat je zelf zonder op de hoogte te zijn van alles aanneemt, samen met een denigrerende houding.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waar kan ik dat lezen? Normaal gesproken hebben de hulpdiensten gewoon een wettelijke maximum aanrijtijd. En die is eerder minuten dan een uur.
[..]
Nee dat is niet punt. Dat is jouw aanname.
Ah zo. Fijne manier van discussieren zeg. Ik vraag alleen waar ik kan nalezen dat de hulpdiensten pas na een uur arriveerden, omdat de aanrijtijd normaal gesproken minder dan een kwartier is. Een doodnormale vraag. Ik wil dat soort opmerkelijke beweringen zelf kunnen verifieren.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:44 schreef Rica het volgende:
[..]
Grapjas. Ik heb geen zin jou bij te scholen. Zeker niet omdat je zelf zonder op de hoogte te zijn van alles aanneemt, samen met een denigrerende houding.
En de officiële berichtgeving is volkomen objectief en natuurlijk zonder meer 100% de waarheid?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:47 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
De URL deed me al vermoeden dat de berichtgeving hierop wel eens subjectief kon zijn, maar na 1 blik op de inhoud had ik het niet meer.
Dit bedoel je toch niet serieus hoop ik?
Waarom zou iemand er over liegen?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:58 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En de officiële berichtgeving is volkomen objectief en natuurlijk zonder meer 100% de waarheid?
Bekijk alle documenten eens waarover Jacky beschikt en laat ook je gezond verstand eens werken. En praat dan maar eens serieus verder.
Dat werd idd als bewijsmateriaal gezien, maar uiteindelijk is gebleken (vlgs mij loopt er nog steeds een herzieningsverzoek) dat bepaalde atmosferische omstandigheden - en één of andere miscommunicatie - tot een andere conclusie kunnen leiden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:16 schreef Rica het volgende:
[..]
Ja die masten houden een log bij van welke telefoon hen pingt -contact maakt- en wanneer.
Dat was jaren terug bij de Deventer Moordzaak al een belangrijk stukje bewijsmateriaal.
Welke iemand bedoel je? Renetta?quote:
Dan lijkt het me handiger dat je niet mijn reactie naar Squadro-macaroni betr. Hagemann quote en n.a. daarvan een vraag stelt, die dan blijkbaar niet daarover gaat.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:13 schreef Jaroon het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 18 juni 2016 14:12 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Welke iemand bedoel je? Renetta?
Of bedoel je Louis? Waarom hij erover zou liegen dat hij zegt haar + twee van haar kinderen niet vermoord te hebben?
Renetta is een worst voorgehouden, geld. Daar ging nog iets mee mis vlgs mij. Geld zou gedeeld moeten worden met Renettameepratendegetuigen. Renetta was het daar niet mee eens en dreigde d;r verklaring weer in te trekken als zij niet het volledige bedrag mocht houden.
Maar is off-topic, het gaat hier over Dascha.
[/quot
Ik heb het ook over dit meisje.
Volgens mij had je het over officiele mediaben reageerde Jaroon daarop. Waarop jij ernstig off-topic over LH bazelt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:21 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dan lijkt het me handiger dat je niet mijn reactie naar Squadro-macaroni betr. Hagemann quote en n.a. daarvan een vraag stelt, die dan blijkbaar niet daarover gaat.
Ik ben niet over Peter r de Vries begonnen, niet over Louis Hagemann; heb wel gereageeerd op berichten daarover.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:57 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Volgens mij had je het over officiele mediaben reageerde Jaroon daarop. Waarop jij ernstig off-topic over LH bazelt.
https://forensischpatholoog.nl/gevallen-of-gegooid/quote:Het CFP is betrokken geraakt bij een dramatische zaak waarbij een kind van 8 jaren oud van de 10e verdieping van een flatgebouw ten val is gekomen. Samen met Tristan Krap (Fysisch Antropoloog), die U reeds kent van onder andere zijn werk in de enige Bodyfarm van Nederland, de inzet in Panama en de reconstructie van de val van Lesley Timmer (Luik) zal als de nabestaanden daarom vragen een reconstructie worden verricht van de val teneinde na te gaan of de positie waarin het kind werd aangetroffen kan worden gehaald bij een simpele val. Bij een dergelijke opzet kijken we naar de afstand die iemand kan afleggen (gedurende de val) ten opzichte van de Muur.
Tevens wordt het rapport nog eens doorgespit en worden de mogelijkheden van aanvullend onderzoek overwogen. Met name letseldatering kan in deze zaak wel eens van doorslaggevend belang zijn. Als blijkt dat er voorafgaande aan de val andere dingen zijn gebeurd kan letseldatering (Proefschrift (Vrije Universiteit): New diagnostics in forensic pathology. vd Goot et all. 2015) dat zondermeer helderheid in verschaffen.
Dat echter forensisch inhoudelijk. De reden waarom het CFP hierbij betrokken is geraakt is omdat ofschoon officieel nog geen sluitend scenario is gegeven rekening wordt gehouden met “zelfmoord”.
Zelfmoord bij kinderen van 8 is extreem zeldzaam en als er dan zoiets zou gebeuren is het zeer de vraag of een kind van 8 kan overzien wat de gevolgen zijn van bepaalde handelingen. Het is in een woord SCHANDALIG, dat zelfmoord als serieuze mogelijkheid gerapporteerd is naar de nabestaanden en terecht dat deze dit aanvechten. Natuurlijk weten we voorlopig nog niet wat er wel is gebeurd en het kind krijgen we er niet mee terug maar de mogelijkheden accidenteel ten val komen versus non accidenteel te val komen, daar kunnen we wat mee. Zelfmoord is een woord dat in een dergelijke zaak nooit als mogelijkheid naar voren had mogen komen.
We zullen de nabestaanden ook in deze zaak bijstaan en sls deze zaak vervolg krijgt houden we U op de hoogte van de vorderingen.
Open er een topic over.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze worden steeds gekker daar bij het OM, nu weer dit.
[..]
https://forensischpatholoog.nl/gevallen-of-gegooid/
Dit gaat om de zaak van de 8-jarige Sharleyne uit Hoogerveen, het meisje werd 's nachts om 01:30 uur onder aan de flat gevonden.
volgensquote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Aanrijtijden van de hulpdiensten zijn minder dan 15 minuten. Dat is politie, brandweer en ambulance. Dan stuurt de NS ook nog een ploeg ivm het treinverkeer, reparaties aan het spoor en het naderhand verplaatsen van het treinstel.
Ik kan me niet voorstellen dat ruim voor dat uur dat hierboven wordt genoemd geen hulpdiensten ter plaatse waren. Wellicht dat de bergingsploeg van de NS na een uur ter plaatse was, maar die bergen dan het materieel en niet het slachtoffer. De hulpdiensten waren er ongetwijfeld veel eerder.
Dat was ondertussen ook al weer 8 jaar geleden he.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
volgens
Hi_flyer op fok
Het opruimen wordt sinds een aantal jaren gedaan door een 'gespecialiseerde' uitvaartorganisatie. Voor de brandweer was het allemaal net té. Die organisatie ruimt dus regelmatig en kan er ook iets beter tegen dan de gewone brandweer die mss eens per jaar zoiets moest opruimen.
GC / Voor de trein: hoe word je opgeruimd?
9quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat was ondertussen ook al weer 8 jaar geleden he.
edit - valt nu onder Calamiteitplan van Prorail - TIS 3 - Vrijbaan makenquote:
Het ging er vooral om dat diverse malen is gesuggereerd dat het een uur duurde voor de hulpdiensten aanwezig waren, en dat het hele onderzoek in 50 minuten was afgeraffeld.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
volgens
Hi_flyer op fok
Het opruimen wordt sinds een aantal jaren gedaan door een 'gespecialiseerde' uitvaartorganisatie. Voor de brandweer was het allemaal net té. Die organisatie ruimt dus regelmatig en kan er ook iets beter tegen dan de gewone brandweer die mss eens per jaar zoiets moest opruimen.
GC / Voor de trein: hoe word je opgeruimd?
Politie zal al vrij snel geweest zijn - dat is vlakbij dus schat binnen 10 of 15 minutenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het ging er vooral om dat diverse malen is gesuggereerd dat het een uur duurde voor de hulpdiensten aanwezig waren, en dat het hele onderzoek in 50 minuten was afgeraffeld.
Dat kan ik me met de wettelijke aanrijtijden die eerder minuten bedragen niet voorstellen. Als het wel een uur geduurd heeft is dat opmerkelijk en dan moet dat ergens zijn terug te lezen.
De procesbeschrijving Hersporen en Vrijbaan maken heeft het alleen over materieel:quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:41 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
edit - valt nu onder Calamiteitplan van Prorail - TIS 3 - Vrijbaan maken
Nou dat is precies wat ik schreef.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Politie zal al vrij snel geweest zijn - dat is vlakbij dus schat binnen 10 of 15 minuten
Kan zijn dat die calamiteiten ploeg van Prorail (sinds 2011) later aankwam ,die moeten wakker gebeld worden en er naar toe
nou dat klopt dan tochquote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou dat is precies wat ik schreef.
Niet anderen de schuld geven dat je zelf niet goed leest. Nergens staat dat de hulpdiensten er een uur over deden. Dat maak jij er van. De mensen die werden opgeroepen voor de berging en identificatie deden er een uur over.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ah zo. Fijne manier van discussieren zeg. Ik vraag alleen waar ik kan nalezen dat de hulpdiensten pas na een uur arriveerden, omdat de aanrijtijd normaal gesproken minder dan een kwartier is. Een doodnormale vraag. Ik wil dat soort opmerkelijke beweringen zelf kunnen verifieren.
Dus? Maakt dat niet veel uit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:28 schreef StaceySinger het volgende:
Fonkelnieuwe materiaalwagens voor de ProRail Incidentenbestrijding .
De materiaalwagens worden ingezet bij zogenaamde incidenten zoals een aanrijding of omgewaaide bomen. De trucks hebben ook een ruimte om na afloop even bij elkaar te zitten en het incident te evalueren. “Dat is belangrijk, want het is geen alledaags werk. Sommige werkzaamheden hebben veel impact
[ afbeelding ]
https://www.prorail.nl/nieuws/nieuwe-wagens-op-het-spoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |